• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Go Down

nummer9

Er nok ingen overgangspenger tror jeg. Er vel under aldersgrensen for å skrive kontrakt med Brann? Utdannelseskompensasjon kan det hende at det kan bli.

Tipper at det i alle fall er planen å fullføre videregående skole i Norge før han drar ut. Er i alle fall det jeg leser mellom linjene når det i artikkelen fokuseres fra hans far på at skolegang går foran fotball.

Klaus_Brann

Det spoers vel litt hva slags tilbud som kommer. VGS kan man ogsa ta andre steder, saa det boer ikke vaere en hindring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Ingen gladsak i hvert fall. Irriterende at når det først er eit stortalent som viser tegn til det så tidlig, så skal det dukke opp alskens fotballfabrikker som soper inn talenter for å foredle eit lite mindretall til A-laget.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 07, 2012, 10:02:52 AM
Det spoers vel litt hva slags tilbud som kommer. VGS kan man ogsa ta andre steder, saa det boer ikke vaere en hindring.


Nei, jeg antar at det først og fremst er ungdomsskolen det er snakk om. Dersom utviklingen fortsetter tviler jeg på at han blir her til han er 19 år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: Spelaren on June 07, 2012, 10:34:53 AM
Ingen gladsak i hvert fall. Irriterende at når det først er eit stortalent som viser tegn til det så tidlig, så skal det dukke opp alskens fotballfabrikker som soper inn talenter for å foredle eit lite mindretall til A-laget.


Det er en jævla uting. Ihvertfall når vi ikke gjør det selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://www.ba.no/sport/article6095525.ece

Artikkelen om Hansson. For øvrig nevner de at Feyenoord kommer med u19-laget sitt i slutten av juli for å spille mot Brann 2. Hvis det er på stadda med pølser og is, så tror jeg det blir min første gang på treningskamp med andrelaget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Spelaren on June 07, 2012, 10:34:53 AM
Ingen gladsak i hvert fall. Irriterende at når det først er eit stortalent som viser tegn til det så tidlig, så skal det dukke opp alskens fotballfabrikker som soper inn talenter for å foredle eit lite mindretall til A-laget.


Ja, men Feynoord virker i så måte å være en av de bedre fabrikkene. Akademiet har de tre siste årene blitt kåret til Nederlands beste. De har minst fem spillere på alle aldersbestemte landslag fra U15 og oppover. Og de har 13 egenproduserte spillere i A-stallen som har kvalifisert seg til CL. Så de har tilsynelatende en viss peiling på det de driver med.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on June 07, 2012, 11:46:12 AM
Quote from: Spelaren on June 07, 2012, 10:34:53 AM
Ingen gladsak i hvert fall. Irriterende at når det først er eit stortalent som viser tegn til det så tidlig, så skal det dukke opp alskens fotballfabrikker som soper inn talenter for å foredle eit lite mindretall til A-laget.


Ja, men Feynoord virker i så måte å være en av de bedre fabrikkene. Akademiet har de tre siste årene blitt kåret til Nederlands beste. De har minst fem spillere på alle aldersbestemte landslag fra U15 og oppover. Og de har 13 egenproduserte spillere i A-stallen som har kvalifisert seg til CL. Så de har tilsynelatende en viss peiling på det de driver med.


Godt mulig det, men det hadde vært synd om unge talenter i vår region skulle ha forsvunnet før dei hadde spelt kamper av betydning for oss. Om landslaget får ein Bergenser til er meg revnende likegyldig.
GÃ¥ av.

Nixon

Klart det er synd dersom Hansson etter så mange år i Brann aldri kommer til å bidra på A-lagsnivå. Noe som slett ikke er utenkelig. I så måte er det da mye bedre med spillere som blomstrer senere, som Barmen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: Spelaren on June 07, 2012, 12:07:31 PMOm landslaget får ein Bergenser til er meg revnende likegyldig.


Apropos det. Hvilket landslag ville det eventuelt blitt for Hansson? Født i Norge, men med svensk far og sannsynligvis (?) svensk mor. Han må vel ta et valg når han blir tatt ut på de ulike aldersbestemte landslagene. Noe han blir det året han fyller 15?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Hansson er vel først og fremst bergenser og bør representere republikken?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Det er snodig. Faren er iallefall bergenifisert svenske, gutten er født og oppvokst i Bergen, og like fullt tenker jeg på han som "egentlig svensk". Jeg må tydeligvis gå i meg selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det store spørsmålet er: Skarrer han? I så fall er svaret enkelt.

Et annet skjær i sjøen kan være dersom Kraka tar han under vingene sine og begynner å hype unggutten...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Er ikke Hansson frå Skåne eller lignende, i så fall er jo skarresaken bankers.
Tiocfaidh ár lá

StuckedPaaOstlandet

U-landslag er vel likegyldig hva du velger, om han noen gang blir god nok for A-landslag har jeg på følelsen at han velger Sverige foran Norge, spesielt om han stikker til utlandet i 16-17 årsalderen. Får håpe han går til nederland, blir nye Zlatan, før han plutselig husker hvor koselig det var å bo i Bergen og kommer hem som bosman.

dudo

Var akkurat intervju med han på nyhetskanalen. Hvis det der var svensk, så er jeg Knugen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on June 07, 2012, 13:17:19 PM
Det er snodig. Faren er iallefall bergenifisert svenske, gutten er født og oppvokst i Bergen, og like fullt tenker jeg på han som "egentlig svensk". Jeg må tydeligvis gå i meg selv.


Ja, det må du faktisk. Husk at mange av våre "nye landsmenn" har svenske foreldre. Blir selvsagt bergenser god som noen. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor han skulle spille for Sverige om han har bodd her i hele sitt liv.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Hvis han blir fanget opp av nederlenderne kan man jo håpe på at han akkurat ikke klarer å slå helt i gjennom til A-laget og drar hjemover til Bergen, a'la Tarik og Fredrikstad :)

Spelaren

Quote from: Nixon on June 07, 2012, 13:25:48 PM
Det store spørsmålet er: Skarrer han? I så fall er svaret enkelt.

Et annet skjær i sjøen kan være dersom Kraka tar han under vingene sine og begynner å hype unggutten...:)


For seint!
;D
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on June 07, 2012, 14:11:09 PM
Hvis han blir fanget opp av nederlenderne kan man jo håpe på at han akkurat ikke klarer å slå helt i gjennom til A-laget og drar hjemover til Bergen, a'la Tarik og Fredrikstad :)


Men da kan du banne på at pappa Hansson har flyttet på seg og at sønnen reiser til hans nye klubb!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: ostraume on June 07, 2012, 14:05:07 PM
Quote from: dudo on June 07, 2012, 13:17:19 PM
Det er snodig. Faren er iallefall bergenifisert svenske, gutten er født og oppvokst i Bergen, og like fullt tenker jeg på han som "egentlig svensk". Jeg må tydeligvis gå i meg selv.


Ja, det må du faktisk. Husk at mange av våre "nye landsmenn" har svenske foreldre. Blir selvsagt bergenser god som noen. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor han skulle spille for Sverige om han har bodd her i hele sitt liv.


Bare for å ha det på det reine gjelder dette utelukkende Hansson. Alle andre anser jeg som norsk i det de snakker språket og bor her. Derfor fant jeg det snodig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Navnet er jo erkesvensk

krøvel vellevold

Quote from: vebo on June 07, 2012, 13:33:33 PM
Er ikke Hansson frå Skåne eller lignende,

Småland
Legg ned hele klubben!


Gulløl

June 07, 2012, 16:28:35 PM #2874 Last Edit: June 07, 2012, 16:34:10 PM by Gulløl
Liker han ikke langballer har han ikke noe Ã¥ gjøre i Brann, klubben som topper langballstatistikken  :P.
Skarsfjord synes at Brann bruker for lite langballer, han vil dyrke langballfilosofien til 2020 om han får lov og skremme bort mange andre talenter i tillegg til Hansson. Tipper det er veldig få av Norges største fotballtalenter som egentlig liker langballer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hansson er nok noen år unna Tl. Vi kan jo håpe at Skarsfjord er byttet ut med Deila, Høgmo eller en utenlandsk trener som liker å ha ballen i laget innen den tid.
Brann2 spiller bra fotball som Hansson kan utvikle seg.med.

esp123

Interessant at Brann faktisk vil at Emil skal spille kamper for juniorlaget til Brann, men at Patrick sier nei til dette.

Nixon

Quote from: dudo on June 07, 2012, 13:50:10 PM
Var akkurat intervju med han på nyhetskanalen. Hvis det der var svensk, så er jeg Knugen.


Blandingen mellom smålansk og bergensk ble nesten sunnmørsk...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Oi. Trodde det var en kødd at han var fra småland, men det er han jo.

Nixon

Quote from: esp123 on June 07, 2012, 17:06:26 PM
Interessant at Brann faktisk vil at Emil skal spille kamper for juniorlaget til Brann, men at Patrick sier nei til dette.


Kan han det da? Var det ikke dette som ble endret på siste fotballtinger at prøveordningen med 14-åringer i seniorfotball og 13-åringer i juniorfotball ble avsluttet og ikke gjort permanent? Nå er det tilbake til 15 og 14 år. Alderen gjelder fra kalenderårets start etter det jeg har forstått.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

stig

Finnes nok dispensasjonsordninger og lovkomiteen jobbet med formuleringen av dette underveis på tinget. Spørsmålet er selvsagt hvilke kriterier som legges til grunn? Nødvendig for å opprettholde tilbud i greisgrendte strøk eller talentutvikling. For Emil er det kun utvikling som gjelder.
Nettsideansvarlig

Nixon

Ok, så han kunne fått dispensasjon. Da er det forsåvidt greit at Brann lekte med tanken om å prøve Emil på juniornivå. Og familien sitt privilegium å takke nei siden de føler at fysikken ikke er moden nok.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 07, 2012, 14:13:37 PM
Quote from: Nixon on June 07, 2012, 13:25:48 PM
Det store spørsmålet er: Skarrer han? I så fall er svaret enkelt.

Et annet skjær i sjøen kan være dersom Kraka tar han under vingene sine og begynner å hype unggutten...:)


For seint!
;D


Voksen debatt utover i den traaden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: esp123 on June 07, 2012, 17:06:26 PM
Interessant at Brann faktisk vil at Emil skal spille kamper for juniorlaget til Brann, men at Patrick sier nei til dette.


Skjoenner godt at Patrick ikke vil det ennaa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Ligger ikke "Lønneberge" i Småland? Emil? Liten? Blond? Det er min humor..
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Ser at junior- og guttelaget til Brann taper og taper i sine respektive serier. Jeg liker det ikke. Det tar seg ikke ut om de rykker ned eller må trekke et lag. Noe må gjøres.

Det blir galt om alle 15-16-åringene i Brann kun skal spille seniorfotball. Det er slettes ikke sikkert at alle har godt av det. Og da må det være et aldersbestemt alternativ som er i 1. divisjon, og ikke 2. divisjon.

Jeg tror løsningene er å enten trekke ett av lagene fra divisjonssystemet (i så tilfelle bør det være G13, eventuelt Brann 3), eller å danne et nytt treningsfellesskap, med egne (og gode) trenere.
Dette for at spillerne skal få trent godt mellom kampene de spiller, utvikle sine ferdigheter.

Jeg tipper det er stor gjennomtrekk på G16, G18, Brann 3 og Brann 2. Jeg tipper svært få av spillerne i systemet føler en spesiell tilknytning til ett av disse lagene. Det tror jeg kan gå utover dette med lagånd. Det å være en god lagspiller er også en viktig kvalitet for å kunne løfte et lag i en, ja akkurat, lagidrett.
Tren på langskudd

Nixon

På en annen side kan det være at Brann, jamfør debatten i går på TV2, fokuserer mer på utviklingen av enkeltspillerne enn på resultatene. At det er god trening og utvikling i å spille disse kampene, selv om de taper mye.

Men det er likevel ingen tvil om at det sannsynligvis er for mange lag og for få spillere. Det har jo vært bekymringsmeldinger fra systemet om at det blir for lite tid til trening når det blir så mange kamper for en del av spillerne.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Nettopp!!

Og de må ikke tape så mange kamper at lagene rykker ned. Da blir kamparenaene for dårlige, noe som igjen vil gå ut over utviklingen.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå er det slik at de beste fra juniorstallen og de dårligste fra A-stallen deler på Brann 2.

Hvis det skal opprettes et nytt treningsfellesskap, mener jeg det skal være en Brann 3-stall. Den stallen skal være bedre enn juniorstallen. De beste fra den stallen skal betjene Brann 2 på samme måte som de beste fra juniorstallen gjør det idag. Så skal juniorstallen i hovedsak betjene juniorlaget, osv.
Det er da naturlig at juniorlaget består av en del guttespillere, og at G16-laget består av en del
14-15-Ã¥ringer.
Uansett må flere spillere inn.

Alternativt bør de fjerne G13-laget, og la G14-laget i hovedsak bestå av 13-åringer. De aldersbestemte lagene bør kunne bli gode nok til at de holder seg greit på sitt øverste nivå selv om de har en noe yngre gjennomsnittsalder enn sine motstandere.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/juniorlaget-moter-fyllingsdalen/

De her inne som har en fetisj for talenter kan få seg en hyggestund på Varden i kveld...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Brann leder 2-1 mot Fyllingsdalen i Junior-NM. Andreomgang startet nettopp. Birkelund og Skålevik scoret. Fyllingsdalenfl.com følger kampen live

Markmus

Litt vel lav takhøyde her inne eller? :P
Ka du ve?

The Boss

Brann vant 3-2 mot Fyllingsdalen og er videre i NM :-)

Erlend

GÃ¥r mot ny finale!! :)

Kalinkasvingen

Mener å ha sett at det var NM-kamp for gutter på lørdag, men finner ingen resultater. Brann.no har ihvertfall ingenting, hverken før eller etter. Noen som vet res og motstander?

Markmus

Fredag vel? Vant mot Fyllingsdalen.
Ka du ve?

Kalinkasvingen

Det var juniorfotball på fredag. Den er omtalt på brann.no og i aviser.

Lasaron

Brann sitt G16-lag kom på 8. plass av 10 lag i vårserien. Det holdt visst til å holde seg i 1. divisjon om høsten, som forøvrig er på 12 lag.

Brann sitt G19-lag ligger på 8. plass av 12 lag etter halvspilt serie.

Tja.
Tren på langskudd

Gulløl

June 27, 2012, 20:01:52 PM #2898 Last Edit: June 27, 2012, 20:08:07 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on June 27, 2012, 19:32:14 PM
Brann sitt G16-lag kom på 8. plass av 10 lag i vårserien. Det holdt visst til å holde seg i 1. divisjon om høsten, som forøvrig er på 12 lag.

Brann sitt G19-lag ligger på 8. plass av 12 lag etter halvspilt serie.

Tja.

Er det ikke slik at de beste 15-16 åringene i Brann spiller for Brann 3 og at G16 laget består av de beste 13-14 åringene og de nest beste 15-16 åringene ? Dette for at begge lag skal få god matching. Om Brann hadde toppet G16 laget med de beste 16 åringene i klubben hadde de vel vært helt i teten og ikke 8 plass.

G19 laget er vel også prioritert bak Brann2 og Brann3. Er vel mer et tilbud til de som ikke får nok kamptrening og er mye reserverer og innbyttere på Brann3. Etter det jeg forstår har det vært problem å stille lag for G19 i vår siden de blir nedprioritert når det er en del skader.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

«Heia Brann, heia Brann!»
Bieber-tilstandar på Vikahaugane i føremiddag.

http://www.sunnhordland.no/article/20120627/SPORT/120629916

Bra at de tar seg tid til å besøke fotballskoler helt her nede på Stord også. Byen Stord er stort sett "Brann-land" men FKH prøver å hente både talenter og supportere her fra, blant annet har en konkurrerende fotballskole hatt besøk av FKH spillere denne uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up