• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: monzilla on October 21, 2011, 11:59:35 AM
Hvor mange av disse spiller fast i tippeligaen?

Er helt sikker på at hvis Brann satser seriøst på talenter, og denne satsingen er fredet i nedgangstider vil vi stable på beina et betraktelig bedre talentprogram enn Løv-Ham. Hva vet Løv-Ham om hvilke spillere som har det som skal til for å etablere seg i Tippeligaen? Hvor mange spillere kommer fra Løv-Ham som i dag spiller fast i tippeligaen?

Om Brann ødelegger noe for Løv-Ham, so be it. Da får Løv-Ham stable på beina et bedre tilbud enn Brann, noe som utelukkende kommer talentene til gode.
Dure er fast, Addo har vært rimelig fast og Haugen ville nok vært fast i de fleste andre klubber enn Brann. Neste sesong er nok Kallevik og Heggeland i TL. Blir spennende å se hvor mye de får spille der, men jeg tipper at ihvertfall Kallevik vil få mer spilletid enn våre 94ere. Kanskje mer enn hele 94-genrasjonen vår tilsammen.

monzilla

Med andre ord, Løv-Ham er ikke en talentfabrikk som produserer tippeligaspillere på løpende bånd. Har Addo gått gradene i Løv-Ham? Kom ikke han som prøvespiller her for noen år siden fra Ghana?

Du sier det er åpenbart hvorfor en Brann-satsing saboterer Løv-Ham sin satsing, men for meg er det helt uforståelig hvordan du kan påstå det. Så den kan du få utdype.

Nixon

Argumentasjonen er litt sånn tenk på et verst mulig scenario der Brann har de dårligst mulige hensiktene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

October 21, 2011, 15:01:48 PM #2303 Last Edit: October 21, 2011, 15:06:36 PM by krakra
Quote from: monzilla on October 21, 2011, 14:14:48 PM
Med andre ord, Løv-Ham er ikke en talentfabrikk som produserer tippeligaspillere på løpende bånd. Har Addo gått gradene i Løv-Ham? Kom ikke han som prøvespiller her for noen år siden fra Ghana?

Du sier det er åpenbart hvorfor en Brann-satsing saboterer Løv-Ham sin satsing, men for meg er det helt uforståelig hvordan du kan påstå det. Så den kan du få utdype.
Løv-Ham er en god talentfabrikk som produserer flere TL-spillere enn Brann. Jeg sier ikke at en Brannsatsning åpenbart vil ødelegge for Løv-Ham.
Jeg sier at det vil ødelegge for Løv-Hams talentsatsning og dermed også Branns tilgang på talenter hvis vi skal begynne å robbe Løv-Ham for deres største talenter fra 13-årsalderen. Det med bakgrunn i BAs artikkel om at Brann ønsker å hente fem spillere fra Løv-Hams 97-98-genrasjon.

Nei, Addo har ikke gått gradene. Skal vi se på de som har gått gradene så er det 2-0 til Løv-Ham vs. Brann i årets sesong. To spillere som har gått gradene i Løv-Ham har etablert seg i TL, en tredje har fått innhopp og en fjerde som kom som 17-åring har også etablert seg. I Brann har en spiller som har gått gradene fått 48 minutter i TL, mens en som kom som 18-åring har fått fire innhopp.

Det er fortsatt lenge til vi er like gode som Løv-Ham.

Huff

Branns hensikter er rimelig åpenbare. Det er snakk om to ting her; 1. Brann vil at en skal utvikle enda bedre talenter og at de er den beste plattformen for talentutvikling -ikke Løv-Ham. 2. Brann vil ikke betele overgangssummer for lokale talenter og/eller miste talenter til andre klubber.

Brann ønsker selvsagt ikke å hente løvenes talenter for å sabortere talentarbeidet til løvene eller ødelegge for dem. Brann tenker kun egeninteresse, best mulig talenter og minst mulig penger ut. Jeg er Brannsupporter, men synes det er bra at Løvene gjorde det så bra i Adecco som de lenge gjorde, det er litt pinlig at Bergen ikke har lag som hevder seg i vår nest verste divisjon og vi burde skilte med to lag der. Dette er selvsagt underordnet at Løvene virkelig har fått sving på talentarbeidet sitt og leverer talenter på løpende bånd. Per nå ser det ut som de kan levere en ung spiller med høyt TL-potensiale årlig, noe som er utrolig bra mtp ressurser og befolkningsgrunnlag (da tenker jeg kun dalen, ikke Bergen eller storbergen). Det siste er det som er viktig her, for det som er viktig kan oppsummeres med fire bokstaver: Brann. At Brann har en pålitelig lokal talentleverandør er uvurderlig, og Løv-Ham er i ypperste norgesklasse her slik jeg ser det. Få klubber er bedre og de som er bedre er i et annet univers ressursmessig (jfr RBK)

Dersom Brann får på plass et betydelig bedre opplegg for talentutvikling enn Løv-Ham er det i Branns og talentenes interesse at Brann henter talentene. Dette innebærer dog at en i alle fal delvis ødelegger for løvene ved å stjele deres beste talenter. Dette vil åpenbart svekke opprykkssjansene/utsiktene til å holde seg i Adeccoligaen noe voldsomt på sikt for løvene og vil da åpenbart sabotere for dem -ikke fordi dette er Branns intensjon, men fordi det blir resultatet av Branns mål (unntaket er dersom Brann blir så kanongde på talentarbeid at de jevnlig hiver ut spillere som holder høyt adecconivå). Skal Brann bli bedre enn løvene på talentarbeid er det faktisk verd å tenke litt på noe en viss nåværende Sogndaltrener har sagt: ''Hovedtreneren er den viktigste talentutvikleren i en fotbalklubb''. Det ser -slik jeg ser det- med andre ord ut som det er lenge til Brann er virkelig gode på talentarbeid. Dessuten, og dette er viktig, må vi igjen huske at Løvene primært henter sine talenter fra 10 prosent av Bergen og omegn (såvidt jeg forstår).

De får mao ut jævlig mye potensiale og dersom Brann blir like gode skulle vi rent teoretisk da produsert 10 spillere med bra TL-potensiale hvert år (ala Haugen, Dure). Kommer vi opp på det nivået skulle det vel være en Klepp hvert år å finne, og gjerne en Hangeland eller Riise hvert annet tredje år, og kanskje en på av internasjonal toppklasse hvert tiår? Overdriver litt, men hovedpoenget er om Brann virkelig trenger å ødelegge for en klubb som tar for seg 10 prosent av Branns nærområde (mindre om en tar hele Hordaland). Er det noe i vannet i akkurat Fyllingsdalen eller er det bare at løvene er jævlig mye bedre enn resten (Brann inkludert) på talentutvikling.

Fyllingsdalen har 29.000 innbyggere, Bergen 262.000, eller 345.000 dersom en tar med nabokomunene (de som grenser direkte til bergen kommune gjennom land eller bro) Hordaland 487.000. Trenger vi virkelig å ødelegge for løv-ham for å lykkes og hva vis vi ikke lykkes?

Lasaron

Det faller seg slik at jeg vet om flere fra Radøy og Holsnøy som deltar, eller har deltatt, på Løveakademiet. De trekker nok til seg talenter fra langt utover Fyllingsdalen, ja.

Forøvrig vant guttelaget vårt 4-1 mot Sotra i går. Sotra sin hjemmeside beskrev Brann som ballbesittende og velspillende. En uting var det dog at Sotra ikke fikk tildelt noe garderobe av Brann.
Tren på langskudd

Lasaron

Da er opprykket for Brann 2 klart. Guttene viste dermed karakterstyrke. Og Brann 3 blir dermed opprettet i 4. divisjon.

Det er å håpe på at Brann 3 og juniorlaget får en viss dekning på brann.no neste år. Med det mener jeg iallfall kampfakta og lagoppstillinger for hver kamp. Da blir det mye mer spennende å følge med enn om man bare får vite resultat og tabell.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on October 22, 2011, 16:50:46 PM
Da er opprykket for Brann 2 klart. Guttene viste dermed karakterstyrke. Og Brann 3 blir dermed opprettet i 4. divisjon.

Det er å håpe på at Brann 3 og juniorlaget får en viss dekning på brann.no neste år. Med det mener jeg iallfall kampfakta og lagoppstillinger for hver kamp. Da blir det mye mer spennende å følge med enn om man bare får vite resultat og tabell.


Du får sende en mail til Brann om det.

Lasaron

Jeg har gjort det angående juniorlaget. Tidlig i sesongen. Fikk svar også. De har ikke kapasitet til det, var svaret. Mange mindre klubber i regionen gjør det, men de gjør det vel på dugnad. Tipper det er uaktuelt i Brann.
Tren på langskudd

krakra

Men de mindre klubbene har jo ikke den samme dekningen rundt a-laget og andrelaget som Brann. En dekning av junior- og tredjelaget vil komme til tillegg til det. Likevel enig i at de iallefall kunne lagt ut kampfakta for 3. lagskampene. Juniorserien tror jeg ikke er veldig sterkt prioritert hos Brann.

Lister

Tipper at gorm ikke akkurat ville vært vond å be med å fasilitere en eller flere frivillige som ønsket å dekke 2.laget pro bono. Så er det noen som har mulighet og lyst så er det nok bare å skyte avgårde en mail.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Norges G15-landslag har nettopp spilt to ganger uavgjort mot Portugal. Ingen fra Hordaland var med.
Tynt grunnlag, ja, men det kan tyde på at generasjonen er god i Norge, men at Brann (Hordaland) henger litt etter her. Men det er tid til å gjøre noe med.
Tren på langskudd

Lasaron

I følge reglene til NFF kan vi komme til å se 97-modeller på Brann 3 neste år.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: Lasaron on October 22, 2011, 16:59:43 PM
Jeg har gjort det angående juniorlaget. Tidlig i sesongen. Fikk svar også. De har ikke kapasitet til det, var svaret. Mange mindre klubber i regionen gjør det, men de gjør det vel på dugnad. Tipper det er uaktuelt i Brann.


Bruun tjener godt og sitter enten på kontoret og spiller kabal eller så er han på hytten. Kunne vel brukt litt tid på å informere fansen om juniorene..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Brann vil ikke bruke masse penger på å bruke sine egne profesionelle journalister på å dekke andrelaget og juniorlaget da det er liten interesse for dette blant supporterne. Dette er da i og for seg forståelig, tross at andre lag gjør det samme på dugnad tross langt mindre interesse. Det koster rett og slett for mye penger.

Samtidig er det forståelig at Brann ikke tar initiativ til at noen ildskjeler skal gjøre dette på dugnad da andre gjør det samme opp mot a-laget mot betaling. Det kan selvsagt virke uheldig dersom noen gjør det samme på dugnand for Brann som det andre får betalt for. Dumt for de interesserte, men forståelig slik jeg ser det.

Lasaron

Men det jeg er fornøyd med er lagoppstillinger, hvem som kom innpå for hvem, og målscorere. Det har sikkert trenerne oversikten over uansett. Det er bare snakk om å legge det ut.
Under fanen "lagene" kan man klikke seg inn på resultatene til hvert enkelt lag. Ved å klikke på den enkelte kamp, bør man kunne få den infoen. Trenger ikke journalister til det. Kampreferat får heller være en bonus.
Tren på langskudd

Lister

October 23, 2011, 15:29:08 PM #2316 Last Edit: October 23, 2011, 15:31:00 PM by Lister
Quote from: Huff on October 23, 2011, 13:08:37 PM
Samtidig er det forståelig at Brann ikke tar initiativ til at noen ildskjeler skal gjøre dette på dugnad da andre gjør det samme opp mot a-laget mot betaling. Det kan selvsagt virke uheldig dersom noen gjør det samme på dugnand for Brann som det andre får betalt for. Dumt for de interesserte, men forståelig slik jeg ser det.


Ikke all dekning er lik, tror ikke Brann ville satt seg på bakbeina hvis du f.eks spurte om å få bruke bloggfunksjonen på brann.no til å dekke 2.laget. Tror heller ikke noen profesjonelle jorunalister ville følt seg spesielt truet.

Det kunne jo også faktisk ført til at det stod noe intressant på brannbloggen, istedet for daffy din vanlige propaganda.
Guinness - Makes you drunk

Yngve

Brann har no uansett ikkje proffesjonelle journalistar tilsett heller, men nokre informsjonsmedarbeidarar. Der den eine, Gorm, har jobba som journalist før.

Og dei leverar no vitterligen ikkje så mykje stoff til nettsidene til Brann at dei ikkje skulle hatt tid til å legga ut info om andrelaget og juniorane.

Me har no vitterligen ikkje så stor klubb, og det jobbar tre personar på den avdelinga.

nummer9

Kan kjapt risikere at noen ildsjeler som gjør dette for 2. laget overgår dekningen som de betalte lager for resten av Brann, og da blir det raskt problemer.

Lister

Guinness - Makes you drunk

Truls

Quote from: Lister on October 24, 2011, 13:19:45 PM
Hvilke problemer?


En eller flere i Branns mediaavdeling blir sparket oppover i systemet...
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Yngve

Kanskje ingen bomba, men ser på Twitter at Anders Næs truleg ikkje er i klubben lenger.

Skriv at han tenkjer seg heim til Kvinnherad.

Tippar han endar i Stord til neste år.

Lasaron

I følge speaker.no kom Brann sitt G14-lag på andreplass i sin avdeling 1. divisjon. Lik poengsum som vinneren Stord. Behøver ikke være noe dårligere enn det. Fine ting.
Tren på langskudd

roaldinho

October 28, 2011, 08:24:09 AM #2323 Last Edit: October 28, 2011, 11:57:55 AM by roaldinho
Fra Vegard Jansen Hagen (Sportsdirektør Tv2 Sporten) på Twitter:

"Når Brann kjører en leiesoldat som Bajter og en avskiltet Holmvik fra start H mot S08 skjønner en at det ikke er lett å nå frem for talenter"

Er ikke vanskelig å være enig her :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: roaldinho on October 28, 2011, 08:24:09 AM
Fra Vegard Jansen Hagen (Sportsdirektør Tv2 Sporten) på Twitter:

"Når Brann kjører en leiesoldat som Bajter og en avskiltet Holmvik fra start H mot S08 skjønner en at det ikke er lett å nå frem for talenter"

Er ikke vanskelig å ikke være enig.


Det betyr at det er lett å være uenig  ;)
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Lasaron on October 28, 2011, 11:49:05 AM
Quote from: roaldinho on October 28, 2011, 08:24:09 AM
Fra Vegard Jansen Hagen (Sportsdirektør Tv2 Sporten) på Twitter:

"Når Brann kjører en leiesoldat som Bajter og en avskiltet Holmvik fra start H mot S08 skjønner en at det ikke er lett å nå frem for talenter"

Er ikke vanskelig å ikke være enig.


Det betyr at det er lett å være uenig  ;)


Bør slutte å skrive innlegg når jeg er trøtt :p Har endret det nå. Takk!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on October 28, 2011, 11:52:49 AM


4 poeng bak vinneren viser da at vi er i toppen, så synes det er rundt der vi bør være.

Lasaron

Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: roaldinho on October 28, 2011, 08:24:09 AM
Fra Vegard Jansen Hagen (Sportsdirektør Tv2 Sporten) på Twitter:

"Når Brann kjører en leiesoldat som Bajter og en avskiltet Holmvik fra start H mot S08 skjønner en at det ikke er lett å nå frem for talenter"

Er ikke vanskelig å være enig her :)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: Lasaron on October 28, 2011, 13:13:23 PM
Ja, jo, nja.


Du er ikke best, før du er best og klarer forbedre deg..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Hva Larsen har gjort for å fortjene plass i førsteelleveren?

Prestert like godt som konkurrentene sine i innhoppene og briljert for 2. laget. Samt offensiv spisskompetanse i evne til å dra av mann, finne åpninger, slå gode innlegg og målfarlighet.
Tren på langskudd

dudo

Hiver meg på Lasaron her. Det virker ikke akkurat som et sjansespill å starte med Larsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Chrisstah on October 28, 2011, 13:43:07 PM
Quote from: roaldinho on October 28, 2011, 08:24:09 AM

Skal vi bruke fler talenter så må vi bytte spille stil. En så fysisk stil som vi kjører nå, funker ikke for en veik 17 18 19 åring.

ostraume

Så lenge Larsen ikke tar mulighetene når han får innhopp, så blir det vanskelig å fortjene startplass.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Han "tar" da mulighetene i like stor grad som Bentley og Holmvik.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: ostraume on October 28, 2011, 14:23:44 PM
Så lenge Larsen ikke tar mulighetene når han får innhopp, så blir det vanskelig å fortjene startplass.
Hva med de med flere titalls kamper fra start som ikke tar mulighetene?

Huff

Quote from: Chrisstah on October 28, 2011, 13:43:07 PM
Quote from: roaldinho on October 28, 2011, 08:24:09 AM
Fra Vegard Jansen Hagen (Sportsdirektør Tv2 Sporten) på Twitter:

"Når Brann kjører en leiesoldat som Bajter og en avskiltet Holmvik fra start H mot S08 skjønner en at det ikke er lett å nå frem for talenter"

Er ikke vanskelig å være enig her :)


1) Bajter er på vei ut,og Brann må tenke fremover. Bajter er ingenting å satse på, til nå har han vist at han holder nivået når han er skadefri, men han er jo skadet hele jævla tiden og skal vi hente en etablert spiller med den skadehistorien skal han ikke være god, ikke engang svært god, da skal han faen meg være jævlig god -på Austinnivå og oppover. Da Bajter ikke er noe å satse på og det ikke blir medalje på Brann i år kan det dermed være mer fordelaktig å la talentene vende seg til nivået -slik at vi har noe å bygge på i 2012 og ikke må starte på scrach. Ikke at Bajter er så mye bedre enn talentene at det gjørt store forskjellen heller.

2) Larsen har vist akkurat like mye som de han konkurrerer med, og på et lavere nivå har han og vist mer -noe detpå ingen måte er sikkert han får ut i TL enda, men teknikken er der. Igjen har dette med å se fremover å gjøre og ikke bruke en spiller som allerede er avskiltet. Skal en se kynisk på det vil Holmvik trolig gå til en annen TL klubb og det vi gjøær nå er vel å gi han relevant kamptrening foran neste sesongs sesongoppkjøring med Odd eller liknende. Poenget er uansett at Brann må se fremover.

3) Angående spillestilen er jeg i utgangspunktet helt enig. Brann må skifte spillestil for å bruke talentene. Det må de uansett, for når store deler grunnfjellet (de c.8000 som var på stadion søndag) går mot deg er dette et soleklart tegn på at noe må gjøres. Medgangssupporterne var jo ikke på stadion mot Sandefjord, men prioriterte hyttetur, kino eller søndagsmiddagen. Personlig finner jeg meg ikke i at Brann skal spille antifotball. Vi vil aldri bli Barcelona, men det betyr ikke at vi skal slutte å prøve, og det er faen meg det vi gjorde på søndag og resten av sesongen og har spillestilen vært under enhver kritikk selv om Ojo og Gustav har tidvis har skjult det godt.

Med mindre Skars har et tosifret millionbeløp i årslønn eller han tar oss til CL med antifotballen sin vil det være svært økonomisk gunstig å sparke Skars for Brann selv med 3-år igjen. Selvsagt kun dersom han ikke har tenkt å utvikle spillestilen noe voldsomt -for han har mange bra sider som trener. Likevel, bergenserne går ikke på stadion for å se antifotball, noe Brann vil merke på pengepungen om dette fortsetter.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 28, 2011, 14:24:47 PM
Han "tar" da mulighetene i like stor grad som Bentley og Holmvik.


I større grad enn Bentley i alle fall, som har fått haugevis med kamper og tid til å prestere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Positivt at han ønsker å samarbeide med breddeklubbene og mener at det ikke har noe å si om den neste Huseklepp kommer fra Brann eller en breddeklubb. RBK har jo en modell hvor de ikke har noe småguttelag, så lokale spillere blir i sine moderklubber til de er gamle nok for guttelaget minst.

Blir likevel litt skeptisk når han snakker om at Brann er der RBK var for 10 år siden. Brann har en god utviklingsavdeling og Bergen er gode på talentutvikling. Vi er ikke 10 år bak RBK på talentutvikling verken som klubb eller by og det er ikke hovedårsaken til at ingen lokale talenter har slått igjennom i Brann i år.

Lasaron

Fint om vi kan lære noe av RBK, men vi skal ha gode G13 og G14-lag.
Tren på langskudd

Gulløl

October 29, 2011, 12:16:52 PM #2342 Last Edit: October 29, 2011, 12:20:43 PM by Gulløl
10 år bak er tøv, det stemte for 5 år siden men ikke nå. Typisk Skarsfjord å tone ned det som er bra i Brann som ikke han har vært involvert i, dårlig gjort overfor de som har gjort en glimrende jobb siste årene for gutt- og juniorlagene. Om noen år når "han har bygget opp" kommer vel uttalelsen om at vi er på nivå med RBK. Sannheten er at vi er litt bak RBK, i et 3 års perspektiv bør vi være på siden. Mest å hente på småguttenivå, på gutt og junior er vi nesten oppe på siden av RBK. Skal bli spennende å se nivåforskjellen i kampen som snart begynner på NRK.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on October 29, 2011, 12:16:52 PM
10 år bak er tøv, det stemte for 5 år siden men ikke nå. Typisk Skarsfjord å tone ned det som er bra i Brann som ikke han har vært involvert i, dårlig gjort overfor de som har gjort en glimrende jobb siste årene for gutt- og juniorlagene. Om noen år når "han har bygget opp" kommer vel uttalelsen om at vi er på nivå med RBK. Sannheten er at vi er litt bak RBK, i et 3 års perspektiv bør vi være på siden. Mest å hente på småguttenivå, på gutt og junior er vi nesten oppe på siden av RBK. Skal bli spennende å se nivåforskjellen i kampen som snart begynner på NRK.


Hvordan måler du dette?

Nivåforskjellene på lagene og på utviklingssystemet er ikke det samme. Vi har en gylden generasjon, men ingen garanti om at vi skal utvikle tilsvarende fremover.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Når hadde vi en tettey sist? En Skjelbred? En Bakenga? En Henriksen?

krakra

Vi har Haugen, vi har Larsen.

monzilla

Begge to kan komme opp på det nivået, men ingen av de har strengt talt bevist noe som helst sålangt

krakra

Quote from: monzilla on October 29, 2011, 14:43:50 PM
Begge to kan komme opp på det nivået, men ingen av de har strengt talt bevist noe som helst sålangt
Nei, de har heller ikke fått noe særlig med sjanser. Brann har flere spillere som kan bli like gode som de du nevner, og de har hatt flere før. Problemet ligger i a-lagets evne til å hjelpe talentene til å ta steget. Det stopper ofte opp når de skal gjøre edt.

monzilla

Tror det er litt riktig det du sier, men det står ikke ene og alene på det. Spillerne må opp et lite hakk for å få spille fast som 17-18 åringer

krakra


Go Up