• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: posemedsnopi on October 20, 2011, 12:14:30 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 11:07:44 AM
Ellers er det han sier om selektering riktig. Brann bør først og fremst satse på de av sine talenter som de mener kan bli TL-spillere og ikke kaste bort tiden på spillere de ikke har troen på. De kan andre lokale klubber ta seg av, så får vi eventuelt hente de tilbake hvis de skulle slå til.


Hvis eg har fortsått argumentasjonen din fra tidligere i denne tråden riktig: Burde ikkje Brann da sende de av sine talenter som de mener kan bli TL-spillere til Løv-Ham, siden de er byens beste på talentutvikling?
Nei, Løv-Ham har ikke kapasitet til å ta seg av alle. Løv-Ham burde få utvikle sine talenter, så utvikler vi våre. Så henter vi talenter fra Løv-Ham når de er minst gode nok for andrelaget såfremt de har et visst potensialet.

Hvis du tror jeg mener at vi skal legge ned talentarbeidet vårt og overlate alt til Løv-Ham så misforstår du. Det tror jeg også du gjør med vilje og viten. Poenget er at vi ikke skal ødelegge for Løv-Hams talentarbeid.

ostraume

En svakhet i at Løv-Ham skal produsere våre talenter er åpenbart at i det de er klare for steget så vil de koste penger (ref Duré og 1 mill). De beste Løv-Ham talentene har gjerne ikke noe interesse av å gå til Brann 2. Ellers har du absolutt gode poenger i at det er uheldig å sabotere noe som tilsynelatende fungerer bra, men fungerer det bra for Brann? Det er jo det viktige her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).

krakra

Quote from: ostraume on October 20, 2011, 12:26:39 PM
En svakhet i at Løv-Ham skal produsere våre talenter er åpenbart at i det de er klare for steget så vil de koste penger (ref Duré og 1 mill). De beste Løv-Ham talentene har gjerne ikke noe interesse av å gå til Brann 2. Ellers har du absolutt gode poenger i at det er uheldig å sabotere noe som tilsynelatende fungerer bra, men fungerer det bra for Brann? Det er jo det viktige her.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).
Han sa nei fordi Brann nektet å gi ham 250k i lønn. Senere sa han ja. Han er et eksempel på en spiller som Brann veldig lett kunne hentet hvis de var mer enn halvinteresserte.

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on October 20, 2011, 07:23:06 AM
Lars Bakkerud er på vei tilbake til Brann for å jobbe med talentutvikling. I følge BA har han jobbet med dette i Helsingborg i 3,5 år, og disse skal visst være best i Sverige på talenter.

Spennende!


Godt å se at Brann følger opp med å hente dyktige folk. Spesialisering liker vi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:26:54 PM
Quote from: monzilla on October 20, 2011, 07:23:06 AM
Lars Bakkerud er på vei tilbake til Brann for å jobbe med talentutvikling. I følge BA har han jobbet med dette i Helsingborg i 3,5 år, og disse skal visst være best i Sverige på talenter.

Spennende!


Godt å se at Brann følger opp med å hente dyktige folk. Spesialisering liker vi.


Nei vi kan ikke gjøre det. Stakkars løv ham, de kan bli dårligere enn oss på talantutvikling da.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: Danny on October 20, 2011, 10:42:52 AM
http://www.op.no/sport/article4796678.ece

Eldre intervju fra tiden han var talentutvikler i Helsingborg:



Bakkerud beskriver et aldersbestemt opplegg som ligger ganske langt fra hva som er «godkjent policy» i Norge.



At han har vært med på dette i Helsingborg og at han nå kommer til Brann ses på som utelukkende positivt for talentene i Brann. Her har vi masse å gå på, og det er ingenting i veien for at vi skal bli voldsomt gode på talentutvikling. Kanskje Mohn også vil trå til økonomisk her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 14:40:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:26:54 PM
Quote from: monzilla on October 20, 2011, 07:23:06 AM
Lars Bakkerud er på vei tilbake til Brann for å jobbe med talentutvikling. I følge BA har han jobbet med dette i Helsingborg i 3,5 år, og disse skal visst være best i Sverige på talenter.

Spennende!


Godt å se at Brann følger opp med å hente dyktige folk. Spesialisering liker vi.


Nei vi kan ikke gjøre det. Stakkars løv ham, de kan bli dårligere enn oss på talantutvikling da.


Ja, når du legger det frem sånn ser jeg det. Det hadde vært for dumt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).


Akkurat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kalinkasvingen

October 20, 2011, 16:02:29 PM #2210 Last Edit: October 20, 2011, 16:05:40 PM by Timmen
Quote from: krakra on October 20, 2011, 12:36:58 PM
Quote from: ostraume on October 20, 2011, 12:26:39 PM
En svakhet i at Løv-Ham skal produsere våre talenter er åpenbart at i det de er klare for steget så vil de koste penger (ref Duré og 1 mill). De beste Løv-Ham talentene har gjerne ikke noe interesse av å gå til Brann 2. Ellers har du absolutt gode poenger i at det er uheldig å sabotere noe som tilsynelatende fungerer bra, men fungerer det bra for Brann? Det er jo det viktige her.
Branntalenter vil også koste penger(Ref Skarsfjord argumentasjon for å ikke bruke noen av dem i fjor). Dure kostet ikke 1 mill før 3-4 andre TL-klubber kom på banen. Det skyldes Branns pasitivitet og arroganse.




(Ble litt feil med sitatfunksjonen og meg som en forholdsvis inkompetent bruker :-)
Helt enig.
Skars argumenterer jo etter innfallsmetoden, og hva som passer best som unnskyldning der og da. 1 mill blir jo en gave på et nesten ferdig utviklet talent. Nå har jo Brann brukt mellom 20 og 30 mill de siste 4 årene, og hva er resultatet?  Enda bedre, hva blir snittet på de man har fått opp gjenom systemet?


Danny

Quote from: Truls on October 20, 2011, 16:03:06 PM
http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-talentsenter-vest-2012/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Allerede i gang ja. De beste 11-12 åringene skal kartlegges. Bra det, og ekstra kjekt når Hordalands 11-12 åringer er ekstremt gode, ifølge David Nielsen. Han er vel forresten en ypperlig mann å involvere i talentarbeidet etter hvert.

krakra

Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 14:40:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:26:54 PM
Quote from: monzilla on October 20, 2011, 07:23:06 AM
Lars Bakkerud er på vei tilbake til Brann for å jobbe med talentutvikling. I følge BA har han jobbet med dette i Helsingborg i 3,5 år, og disse skal visst være best i Sverige på talenter.

Spennende!


Godt å se at Brann følger opp med å hente dyktige folk. Spesialisering liker vi.


Nei vi kan ikke gjøre det. Stakkars løv ham, de kan bli dårligere enn oss på talantutvikling da.
Skal du være spydig og sarkastisk kan du sette deg inn i diskusjonen så du ikke dummer deg ut. Problemet er ikke at vi henter dyktige folk. Problemet er at vi ødelegger for byens beste talentfabrikk ved å robbe dem for talenter fremfor å utnytte den kompetansen de har. Skal Brann begynne å motarbeide de andre talentutviklingerne i klubben går det ikke lenge før det slår tilbake på oss. Det kan du være helt sikker på. Det er to Bergenstalenter som holder høyt nasjonalt nivå for sin aldersgruppe. Begge er utviklet i Løv-Ham. Istedenfor å ødelegge for dem og gå i veien burde vi jobbe for at samarbeidet ble så bra at de største talentene som var klare for å ta steget ikke stakk til konkurrerende klubber.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:44:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).


Akkurat.
Akkurat?
Dure hadde vært Brannspiller hvis Brann virkelig hadde ønsket det. Det er ingenting å diskutere engang, det er et faktum.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article182123.ece

Den eneste grunnen til at Dure ikke er Brannspiller var at Brann aldri var mer enn halvinteressert i et av Norges største stoppertalenter. Løsningen er ikke å ødelegge for Løv-Ham, men å jobbe for en holdningsendring i Brann hvor arrogansen går ned og respekten for talentene går opp.

Lasaron

Spørsmål: Er det noen som vet noe om kvaliteten på opplegget til Talentsenter Vest kontra Løveakademiet?

De skriver at de ser etter spesielle fysiske forutsetninger, blant annet. Hva mener de med det? Mener de at de vil kunne komme til å plukke ut en som dominerer pga at han er stor og sterk? I den aldersgruppen? I så tilfelle er det en skandale!!
Tren på langskudd

Lasaron

Krakra: Du er opptatt av arrogansen til Brann. Jeg mener det er arrogant å forvente at Fylleløvet skal opptre som en farmerklubb for Brann, altså inngå et samarbeid slik du ønsker.
Tren på langskudd

krakra

October 20, 2011, 17:20:33 PM #2217 Last Edit: October 20, 2011, 17:22:30 PM by krakra
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 17:17:34 PM
Krakra: Du er opptatt av arrogansen til Brann. Jeg mener det er arrogant å forvente at Fylleløvet skal opptre som en farmerklubb for Brann, altså inngå et samarbeid slik du ønsker.
Hvorfor det?
Du har fått det for deg at LøvFyll skal ha ambisjoner om å rykke opp til TL. Kan du, en gang for alle, fortelle meg hvor i all verden du har det fra? Er det liksom bare noe du finner logisk?
Selv da Løv-Ham var et par kvalikkamper unna å rykke opp hadde de ingenting imot å være en farmerklubb for oss. At LøvFyll skal etablere seg i TL er totalt og fullstendig urealistisk og jeg har aldri hørt snakk om slike amibsjoner fra andre enn deg.

Det jeg har hørt er at de har ambisjoner om å være et etablert og sterkt adeccoligalag. En helt naturlig målsetning for en klubb som maks vil trekke 3-4000 på kamp i snitt. Maks.
Trolig en god, god del mindre.

Klaus_Brann


Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:11:28 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 14:40:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:26:54 PM
Quote from: monzilla on October 20, 2011, 07:23:06 AM
Lars Bakkerud er på vei tilbake til Brann for å jobbe med talentutvikling. I følge BA har han jobbet med dette i Helsingborg i 3,5 år, og disse skal visst være best i Sverige på talenter.

Spennende!


Godt å se at Brann følger opp med å hente dyktige folk. Spesialisering liker vi.


Nei vi kan ikke gjøre det. Stakkars løv ham, de kan bli dårligere enn oss på talantutvikling da.
Skal du være spydig og sarkastisk kan du sette deg inn i diskusjonen så du ikke dummer deg ut. Problemet er ikke at vi henter dyktige folk. Problemet er at vi ødelegger for byens beste talentfabrikk ved å robbe dem for talenter fremfor å utnytte den kompetansen de har. Skal Brann begynne å motarbeide de andre talentutviklingerne i klubben går det ikke lenge før det slår tilbake på oss. Det kan du være helt sikker på. Det er to Bergenstalenter som holder høyt nasjonalt nivå for sin aldersgruppe. Begge er utviklet i Løv-Ham. Istedenfor å ødelegge for dem og gå i veien burde vi jobbe for at samarbeidet ble så bra at de største talentene som var klare for å ta steget ikke stakk til konkurrerende klubber.


Nei, for det er jo aldri du. 
Forøvrig interessant at du svarer meg og ikke personen over som også er det. Sikkert tilfeldig.
Uansett er det veldig lite treffende at du tar tak i at vi ikke henter dyktige folk samme dag som vi henter en spesialist på området.

Det er ikke snakk om å motarbeide de andre klubbene, Brann har jo et godt samarbeid med de gjennom talentsenter vest.
At du har en fetisj for at de beste skal oppfostres i Løv-Ham får du slite med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:14:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:44:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).


Akkurat.
Akkurat?
Dure hadde vært Brannspiller hvis Brann virkelig hadde ønsket det. Det er ingenting å diskutere engang, det er et faktum.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article182123.ece

Den eneste grunnen til at Dure ikke er Brannspiller var at Brann aldri var mer enn halvinteressert i et av Norges største stoppertalenter. Løsningen er ikke å ødelegge for Løv-Ham, men å jobbe for en holdningsendring i Brann hvor arrogansen går ned og respekten for talentene går opp.



Fordi han krevde for mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 17:14:47 PM
Spørsmål: Er det noen som vet noe om kvaliteten på opplegget til Talentsenter Vest kontra Løveakademiet?

De skriver at de ser etter spesielle fysiske forutsetninger, blant annet. Hva mener de med det? Mener de at de vil kunne komme til å plukke ut en som dominerer pga at han er stor og sterk? I den aldersgruppen? I så tilfelle er det en skandale!!


Det håper jeg virkelig ikke, og drister meg til å tro at det går mer på fysiske forutsetninger i forhold til hvor spilleren spiller. Er han dribleving er det jo bedre at han er litt mindre og rask enn stor og sterk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:20:33 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 17:17:34 PM
Krakra: Du er opptatt av arrogansen til Brann. Jeg mener det er arrogant å forvente at Fylleløvet skal opptre som en farmerklubb for Brann, altså inngå et samarbeid slik du ønsker.
Hvorfor det?
Du har fått det for deg at LøvFyll skal ha ambisjoner om å rykke opp til TL. Kan du, en gang for alle, fortelle meg hvor i all verden du har det fra? Er det liksom bare noe du finner logisk?
Selv da Løv-Ham var et par kvalikkamper unna å rykke opp hadde de ingenting imot å være en farmerklubb for oss. At LøvFyll skal etablere seg i TL er totalt og fullstendig urealistisk og jeg har aldri hørt snakk om slike amibsjoner fra andre enn deg.

Det jeg har hørt er at de har ambisjoner om å være et etablert og sterkt adeccoligalag. En helt naturlig målsetning for en klubb som maks vil trekke 3-4000 på kamp i snitt. Maks.
Trolig en god, god del mindre.


Om det er noe jeg finner logisk? Ja, faktisk. Hvis de ikke har ambisjoner om det, mener jeg de burde ha det. Men hvis de VIL være farmerlag, skal jeg takke og bukke.
Tren på langskudd

krakra

October 20, 2011, 18:02:40 PM #2222 Last Edit: October 20, 2011, 18:08:08 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 17:31:38 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:14:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:44:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).


Akkurat.
Akkurat?
Dure hadde vært Brannspiller hvis Brann virkelig hadde ønsket det. Det er ingenting å diskutere engang, det er et faktum.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article182123.ece

Den eneste grunnen til at Dure ikke er Brannspiller var at Brann aldri var mer enn halvinteressert i et av Norges største stoppertalenter. Løsningen er ikke å ødelegge for Løv-Ham, men å jobbe for en holdningsendring i Brann hvor arrogansen går ned og respekten for talentene går opp.



Fordi han krevde for mye.
Nettopp. Fordi Brann ikke ville gi 250k mistet vi et av landes største stoppertalenter i året og betalte istedenfor det tredobbelte til en 27-åring som ikke holder noe høyere nivå. I andreomgang var han tydeligvis villig til å akseptere Branns tilbud. Da glapp han fordi Brann ville "vente å se". Det ville med andre ord vært veldig lett å signere Dure hvis Brann faktisk var oppriktig interessert, men Grorud var visst mer attraktiv. Han er derfor ikke et godt eksempel på at Brann ikke kan få de spillerne de ønsker fra Løv-Ham.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:20:33 PM
Du har fått det for deg at LøvFyll skal ha ambisjoner om å rykke opp til TL. Kan du, en gang for alle, fortelle meg hvor i all verden du har det fra? Er det liksom bare noe du finner logisk?
Selv da Løv-Ham var et par kvalikkamper unna å rykke opp hadde de ingenting imot å være en farmerklubb for oss. At LøvFyll skal etablere seg i TL er totalt og fullstendig urealistisk og jeg har aldri hørt snakk om slike amibsjoner fra andre enn deg.


Tror ikke denne sammenslåingen er gjort for at Brann skal få et bedre farmerlag. Den er vel gjort fordi de har ambisjoner om å bli så gode som overhodet mulig. På lengre sikt kan de utmerket bli en konkurrent til Brann. Her vil faktisk klubbnavnet ha litt å si, selv om det i utgangspunktet sikkert høres merkelig ut. Grunnen er at et FK Fyllingsdalen eller Varden FK først og fremst vil apellere til lokalmiljøet. Men et FK Bergen (gud forby!) på sikt vil kunne apellere til folk i andre bydeler også. Har de først begynt å utfordre Brann, så vil faktisk et slikt navn kunne virke tiltrekkende på potensielle supportere og sponsorer i hele byen. Jeg snakker ikke nå om 2012, men den dagen de eventuelt skulle rykke opp i TL. Jeg tror ikke det vil bli noe rush av Brann-supportere til et FK Bergen, men jeg tror kanskje fremtidige generasjoner lett kan velge seg et favorittlag som heter det samme som byen - hvis det er en reell utfordrer til Brann. Men altså; jeg tror denne sammenslåingen kommer fordi de faktisk har ambisjoner ut over å være Branns farmerklubb.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 20, 2011, 18:02:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 17:31:38 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 17:14:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:44:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:29:14 PM
Dure er et eksempel på at talenter i Løv-Ham kan finne på å si nei til Brann når de er blitt gode (selv om han ombestemte seg tidligere, så sa han nei på et tidspunkt. Ikke sikkert alle ombestemmer seg og sier ja som ham).


Akkurat.
Akkurat?
Dure hadde vært Brannspiller hvis Brann virkelig hadde ønsket det. Det er ingenting å diskutere engang, det er et faktum.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article182123.ece

Den eneste grunnen til at Dure ikke er Brannspiller var at Brann aldri var mer enn halvinteressert i et av Norges største stoppertalenter. Løsningen er ikke å ødelegge for Løv-Ham, men å jobbe for en holdningsendring i Brann hvor arrogansen går ned og respekten for talentene går opp.



Fordi han krevde for mye.
Nettopp. Fordi Brann ikke ville gi 250k mistet vi et av landes største stoppertalenter i året og betalte istedenfor det tredobbelte til en 27-åring som ikke holder noe høyere nivå. I andreomgang var han tydeligvis villig til å akseptere Branns tilbud. Da glapp han fordi Brann ville "vente å se". Det ville med andre ord vært veldig lett å signere Dure hvis Brann faktisk var oppriktig interessert, men Grorud var visst mer attraktiv. Han er derfor ikke et godt eksempel på at Brann ikke kan få de spillerne de ønsker fra Løv-Ham.


I stedet for å henge seg i enkeltsaken Dure, som bare var brukt som et eksempel, kan man heller se at det alltid vil gjøres forhandlinger om nye spillere inn utenfra og at noen ganger vil de falle i gjennom. Skjer i alle klubber, mener å ha lest RBK sa nei til en viss Vidic i sin tid. At Brann er spesielt gode på å la talent utenfra glippe gjør det bare viktigere for Brann å lage eget talent i stedet for å stole på andre. Om Løv-Ham må miste spillere for at vi skal få god juniorstall å jobbe med, så får det så være. Jeg synes vi bør ha mål om å bli best på utvikling i Bergen, og da trenger vi de beste juniorene. I hvert fall når vi i tillegg henter inn trenerkompetanse som kan sikre at vi ikke dermed bare ødelegger for spillernes utvikling slik.

krakra

October 20, 2011, 19:33:55 PM #2225 Last Edit: October 20, 2011, 19:35:35 PM by krakra
Det er overhodet ikke nødvendig å ødelegge for Løv-Ham for å lage egne talenter. Det er fult mulig å klare å skape gode talenter selv, uten å ødelegge for de andre talentutviklerne i byen.

Hvis Branns strategi for å takle sin egen innkompetane for fører til at store Bergenstalenter forsvinner er å ødelegge for de som faktisk har klart å produsere TL-spillere i Bergen så vil det bare være destruktivt, korttenkt og idiotisk.

Typsik Brann altså.

Huff

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 18:56:52 PM
Tror ikke denne sammenslåingen er gjort for at Brann skal få et bedre farmerlag. Den er vel gjort fordi de har ambisjoner om å bli så gode som overhodet mulig. På lengre sikt kan de utmerket bli en konkurrent til Brann. Her vil faktisk klubbnavnet ha litt å si, selv om det i utgangspunktet sikkert høres merkelig ut. Grunnen er at et FK Fyllingsdalen eller Varden FK først og fremst vil apellere til lokalmiljøet. Men et FK Bergen (gud forby!) på sikt vil kunne apellere til folk i andre bydeler også. Har de først begynt å utfordre Brann, så vil faktisk et slikt navn kunne virke tiltrekkende på potensielle supportere og sponsorer i hele byen. Jeg snakker ikke nå om 2012, men den dagen de eventuelt skulle rykke opp i TL. Jeg tror ikke det vil bli noe rush av Brann-supportere til et FK Bergen, men jeg tror kanskje fremtidige generasjoner lett kan velge seg et favorittlag som heter det samme som byen - hvis det er en reell utfordrer til Brann. Men altså; jeg tror denne sammenslåingen kommer fordi de faktisk har ambisjoner ut over å være Branns farmerklubb.

Huff


Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 20, 2011, 19:33:55 PM
Det er overhodet ikke nødvendig å ødelegge for Løv-Ham for å lage egne talenter. Det er fult mulig å klare å skape gode talenter selv, uten å ødelegge for de andre talentutviklerne i byen.

Hvis Branns strategi for å takle sin egen innkompetane for fører til at store Bergenstalenter forsvinner er å ødelegge for de som faktisk har klart å produsere TL-spillere i Bergen så vil det bare være destruktivt, korttenkt og idiotisk.

Typsik Brann altså.

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on October 20, 2011, 19:42:44 PM


Sikkert mulig, men synes ikke det er riktig å frede en klubb når de fleste talentene de produserer uansett går til andre klubber.

krakra

Da er løsningen å gjøre en bedre jobb med å sørge for at de går til Brann. Ikke ødelegge talentarbeidet deres. Det er en relativt unik situasjon at 80% av en samarbeidsklubbs talenter går til konkurrentene til byens største klubb. Det er noe som er unikt i Bergen og høyst sannsynelig skyldes Brann innkompetanse.

Mitt tips er at hvis Brann på sedvanlig arrogant vis skal begynne å ribbe gode talentklubb for talenter så vil de bare bryte ned mer enn de bygger opp og når Brann om 3-4 år bestemmer seg for å skifte strategi igjen så vil Bergen nok engang måtte bygge opp igjen et talentarbeid ødelagt av oss.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 20, 2011, 19:48:21 PM
Da er løsningen å gjøre en bedre jobb med å sørge for at de går til Brann. Ikke ødelegge talentarbeidet deres. Det er en relativt unik situasjon at 80% av en samarbeidsklubbs talenter går til konkurrentene til byens største klubb. Det er noe som er unikt i Bergen og høyst sannsynelig skyldes Brann innkompetanse.

Mitt tips er at hvis Brann på sedvanlig arrogant vis skal begynne å ribbe gode talentklubb for talenter så vil de bare bryte ned mer enn de bygger opp og når Brann om 3-4 år bestemmer seg for å skifte strategi igjen så vil Bergen nok engang måtte bygge opp igjen et talentarbeid ødelagt av oss.

krakra


Nixon

Quote from: krakra on October 20, 2011, 19:48:21 PMMitt tips er at hvis Brann på sedvanlig arrogant vis skal begynne å ribbe gode talentklubb for talenter så vil de bare bryte ned mer enn de bygger opp


Det er klart. Men jeg synes Brann sin tilnærming her vitner om at de har lært. Ta f.eks. Helge Nilsen. Hvis det er noe han ikke er så er det arrogant. Bare det at han står i spissen borger for at de lokale klubbene skal bli hørt.

Så å på nesten autopilot avfeie dette som idioti før man vet hvordan samarbeidet skal være, er nesten så arrogant som du mistenker Brann for å være.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Det bor flere hundre tusen mennesker i Bergensområdet.
Brann skal utvide med ett lag, i 4. divisjon hvis 2. laget rykker opp. Det betyr at Brann ikke skal ha mange nye spillere på sine aldersbestemte lag.
Jeg tror at Bergensområdet utmerket kan drive to meget gode talentarbeid. Derfor er det ikke snakk om å ødelegge for Løv Ham. De kan utmerket godt fortsette med et godt talentarbeid selv om Brann gir et tilbud til noen av deres spillere.
Det er en sunn konkurranse her. Jeg tror Løv Ham sin suksess har hatt noe å si for Brann sin satsing nå, og når Løv Ham nå får konkurranse, så vil de kanskje bli enda bedre.

Det er, som sagt, lov å ha to tanker i hodet samtidig. Det har Brann nå. Vi utvider talentarbeidet (Brann 3, Talentsenter Vest, Lars Bakkerud), og vi prøver å hente gode spillere på aldersbestemt nivå.
Applaus til det.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

krakra


krakra

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.

Lasaron

Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:41:32 PM


Nå sammenligner du en 97-98-generasjon med en 92-94-generasjon. Men om de hypotetisk sett skulle forsvinne fra Brann samtidig, vil fortsatt Brann ha de samme trenerne. Hypotetisk sett. Dessuten fungerer det gjerne slik at man gir tilbud til fem, og klarer å lokke til seg 1-3 av dem.
Ja, jeg syns det er bra Brann gjør to ting samtidig.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:51:31 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:41:32 PM


Nå sammenligner du en 97-98-generasjon med en 92-94-generasjon. Men om de hypotetisk sett skulle forsvinne fra Brann samtidig, vil fortsatt Brann ha de samme trenerne. Hypotetisk sett. Dessuten fungerer det gjerne slik at man gir tilbud til fem, og klarer å lokke til seg 1-3 av dem.
Ja, jeg syns det er bra Brann gjør to ting samtidig.

krakra

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on October 20, 2011, 19:37:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 18:56:52 PM
Tror ikke denne sammenslåingen er gjort for at Brann skal få et bedre farmerlag. Den er vel gjort fordi de har ambisjoner om å bli så gode som overhodet mulig. På lengre sikt kan de utmerket bli en konkurrent til Brann. Her vil faktisk klubbnavnet ha litt å si, selv om det i utgangspunktet sikkert høres merkelig ut. Grunnen er at et FK Fyllingsdalen eller Varden FK først og fremst vil apellere til lokalmiljøet. Men et FK Bergen (gud forby!) på sikt vil kunne apellere til folk i andre bydeler også. Har de først begynt å utfordre Brann, så vil faktisk et slikt navn kunne virke tiltrekkende på potensielle supportere og sponsorer i hele byen. Jeg snakker ikke nå om 2012, men den dagen de eventuelt skulle rykke opp i TL. Jeg tror ikke det vil bli noe rush av Brann-supportere til et FK Bergen, men jeg tror kanskje fremtidige generasjoner lett kan velge seg et favorittlag som heter det samme som byen - hvis det er en reell utfordrer til Brann. Men altså; jeg tror denne sammenslåingen kommer fordi de faktisk har ambisjoner ut over å være Branns farmerklubb.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:55:56 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:51:31 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:41:32 PM


Nå sammenligner du en 97-98-generasjon med en 92-94-generasjon. Men om de hypotetisk sett skulle forsvinne fra Brann samtidig, vil fortsatt Brann ha de samme trenerne. Hypotetisk sett. Dessuten fungerer det gjerne slik at man gir tilbud til fem, og klarer å lokke til seg 1-3 av dem.
Ja, jeg syns det er bra Brann gjør to ting samtidig.


De utvider talentsatsingen sin, og de prøver å hente talenter i relativt ung alder.

Det er klart at hvis Brann henter fem fra Løvefyll hvert år, vil det sikkert være demoraliserende. Det er usannsynlig at det skjer. Men hvis det skjer, må det være et resultat av at arbeidet blir så bra at alle ønsker seg til Brann.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

October 20, 2011, 21:13:56 PM #2244 Last Edit: October 20, 2011, 21:17:09 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:01:01 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det er jo samme ting. "Hei, vi satser sportslig og henter gode spillere. Vi har to tanker i hodet på en gang".

Det trenger ikke være snakk om fem talenter hvert år. Fem talenter er det de ønsker å i år og det er mer enn bare demotiverende. Hva skal man med dyktige trenere og et godt talentapperat når man har en større klubb som robber dine største talenter i 13-årsalderen?

Det trenger ikke være et resultat av Branns gode arbeid. Det kan like gjerne være et resultat av at Løv-Ham har gitt opp talentarbeidet fordi de blir robbet for talenter så snart noen skiller seg ut uansett eller rett og slett fordi Brann har et større navn.

krakra

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 21:13:56 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:01:01 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.
Stabæk har hele Bærum og VIF har ikke noen spesielt sterk posisjon i Oslo-regionen. De trekker jo færre tilskuere enn oss.

Lasaron

Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:01:01 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.


Et scenario som overhodet ikke er urealistisk:

2012: Løvefyll vinner 2. divisjon. (Løv Ham ville uansett (tror jeg) vært en av favorittene til å rykke opp, og etter sammenslåingen vil de stå enda sterkere.)
2013: Fylleløv kommer på 9. plass i 1. divisjon.
2014: Løvingen kommer på 5. plass i 1. divisjon.
2015: Fyllakameratene kommer på 2. plass i 1. divisjon og rykker opp.
2016: FyllHam kommer på 11. plass i eliteserien.
Etc. etc.

Nå lot jeg det gå litt tid.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:15:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 21:13:56 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:01:01 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.
Stabæk har hele Bærum og VIF har ikke noen spesielt sterk posisjon i Oslo-regionen. De trekker jo færre tilskuere enn oss.
Legg ned hele klubben!

krakra

E
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 21:20:10 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:15:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2011, 21:13:56 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 21:01:01 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:53:33 PM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 20:42:13 PM
Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 20:39:46 PM
Hva med å komme med eksempler på to TL-lag i samme by heller? Spesielt i en by hvor "hovedlaget" har samme status som Brann har i Bergen.


Krakra, det kan jeg ikke, for det fins ikke slike eksempler. Men jeg mener likevel at befolkningsgrunnlaget er mer enn stort nok, og at det dermed er realistisk at det kan skje.
De har verken befolkningsgrunnlaget eller posisjonen til å være noen konkurrent for Brann og det vet de selvsagt godt selv. Det er ikke akkurat en jevnbyrdig situasjon. Vi snakker om et lag som rykker ned fra Adeccoligaen og som ikke hadde økonomi til å overleve der og et 3. divisjonslag som etter alle solemerker ender bak andrelaget vårt på tabellen som har slått seg sammen.
Stabæk har hele Bærum og VIF har ikke noen spesielt sterk posisjon i Oslo-regionen. De trekker jo færre tilskuere enn oss.
Eller at AaFK og Molde har en veldig sterk posisjon i sine byer. Noe de definitivt har. VIF har en relativt svak posisjon i Oslo alene. Det er noe helt annet å danne et lag i byene utenfor Oslo enn å starte et lag i en bydel i Bergen.

Go Up