• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 28 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Eg hugsar Dagbladet hadde ei slik sak for nokre år sidan.

Meinar å hugsa at konklusjonen var at dei aller færraste som fekk mange kampar på U-15 fekk noko særleg med speletid i Eliteserien.

krakra

October 12, 2011, 13:03:51 PM #2101 Last Edit: October 12, 2011, 13:05:47 PM by krakra
Ja, det betyr jo mer jo eldre landslag man spiller for. De fleste utespillerne som spiller nogenlunde fast for G19-landslaget har nok langt mer spilletid i TL enn Haugen, f.eks.

Men når Brann legger ut en skrytesak om hvor mange landslagsspillere de har og hvor mange landslagskamper de har, for å vise for fantastisk talentarbeidet er så syns jeg det er relevant å påpeke at de fleste av disse ikke har et eneste minutt i TL, og at Haugen er den eneste som har spilt i mer enn en omgang tilsammen eller starten en TL-kampen.

krakra

14 utespillere er selvsagt altfor lite, starter Brann-trener Rune Skarsfjord med.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article212140.ece

Symptomatisk

ostraume

Haha! Leste dette i morges og visste du kom til å sette kaffen i halsen :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Satte overhodet ikke kaffen i halsen. På ingen måte overrasket over at Skarsfjord viser en slik holdning.

ostraume

Quote from: krakra on October 06, 2011, 15:33:14 PM
Ja, Larsen ville selvfølgelig aldri gått ut på klubbens egen nettside og slaktet klubbens satsing på talentene i et intervju i forbindelse med at han hadde fått ny kontrakt.


Du har selvsagt rett i det, men nå snakker vi ikke om kritikk, men om ren ros. Det er tross alt noe annet å uttale til Gorm og Co at man føler seg satset på. Han ville selvsagt aldri sagt noe slikt, om han ikke føler seg satset på. Du tror vel ikke Larsen lyver?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Han regner Haugen med. Det er da noe...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Wingfoot

Quote from: krakra on October 13, 2011, 09:22:10 AM
14 utespillere er selvsagt altfor lite, starter Brann-trener Rune Skarsfjord med.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article212140.ece

Symptomatisk


Barmen og Larsen har så vidt jeg vet ikke skrevet under på sitt kontraktsforslag, så det er jo ikke rart at de ikke er med i "2012-troppen" til Skars da  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Utmedsnolken

Rykker vi opp så får vi enda et Brann-lag, Brann 3 i 4.div. http://www.brann.no/nyheter/brann-stiller-tredjelag-i-2012/
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: ostraume on October 13, 2011, 09:47:04 AM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 15:33:14 PM
Ja, Larsen ville selvfølgelig aldri gått ut på klubbens egen nettside og slaktet klubbens satsing på talentene i et intervju i forbindelse med at han hadde fått ny kontrakt.


Du har selvsagt rett i det, men nå snakker vi ikke om kritikk, men om ren ros. Det er tross alt noe annet å uttale til Gorm og Co at man føler seg satset på. Han ville selvsagt aldri sagt noe slikt, om han ikke føler seg satset på. Du tror vel ikke Larsen lyver?


Det kan godt hende han lyver, jo. Det blir som når en spiller kommer til en ny klubb og uttaler "Det er en fantastisk klubb, med fantastiske supportere. Jeg valgte klubben fordi den er så fantastisk". Det er sjeldent sant. Spillere sier det som høres bra ut, ikke nødvendigvis det de mener.

posemedsnopi

Quote from: Utmedsnolken on October 13, 2011, 10:39:03 AM
Rykker vi opp så får vi enda et Brann-lag, Brann 3 i 4.div. http://www.brann.no/nyheter/brann-stiller-tredjelag-i-2012/


Hadde ikkje sett for meg denne muligheten.
Klarer Brann å få 3.-laget sitt opp i 3. divisjon, kan dette bli veldig bra.

krakra

Modellen i utviklingsavdelingen er allerede veldig bra og får vi et tredjelag i 3. divisjon vil vi nok ha et av TLs beste opplegg for talentene i utviklingsavdelingen. Problemet er og blir hos a-laget, og på Skarsfjord virker det ikke som det kommer til å endre seg med det aller første.

posemedsnopi

Quote from: krakra on October 13, 2011, 10:56:36 AM
Modellen i utviklingsavdelingen er allerede veldig bra og får vi et tredjelag i 3. divisjon vil vi nok ha et av TLs beste opplegg for talentene i utviklingsavdelingen. Problemet er og blir hos a-laget, og på Skarsfjord virker det ikke som det kommer til å endre seg med det aller første.


Positivt fokus kråken... Det kommer til å gnistre.

Xminator

Om man virkelig ønsket å ta steg med ungdomsarbeidet, så hadde man sendt juniorene på ett titalls treningskamper mot andre europeiske klubbers juniorlag. Dette koster selvsagt for mye, men det hadde vert måten å gi dem matchingen som 2. 3. divisjon i Norge ikke kan gi dem.

Huff

October 13, 2011, 11:16:25 AM #2114 Last Edit: October 13, 2011, 11:19:11 AM by Huff
Får vi til et tredjelag i tredjedivisjon er det knallbra. Kanskje kombinert med et bedre samarbeid med Fyl-Ham/Løve-fylla/Futebolclub Fyllingsdalen/Varden Sport Verein dersom de rykker opp i Adecco? Yaw hadde godt av et år i Alta og hvis en blir bedre på samarbeidet med dalenklubben kan jo spillere på utlån der muligens delvis fremdeles trene med oss?

Quote from: Xminator on October 13, 2011, 11:13:37 AM
Om man virkelig ønsket å ta steg med ungdomsarbeidet, så hadde man sendt juniorene på ett titalls treningskamper mot andre europeiske klubbers juniorlag. Dette koster selvsagt for mye, men det hadde vert måten å gi dem matchingen som 2. 3. divisjon i Norge ikke kan gi dem.


Detteer og et poeng og noe som ble etterlyst av utviklingsavdelingen i fjor, RBKs juniorer slo vel Fenerbaches ungdommer i går, og Moldes ungdommer farter vel og rundt i Europa og spiller ball.

krakra

Quote from: Xminator on October 13, 2011, 11:13:37 AM
Om man virkelig ønsket å ta steg med ungdomsarbeidet, så hadde man sendt juniorene på ett titalls treningskamper mot andre europeiske klubbers juniorlag. Dette koster selvsagt for mye, men det hadde vert måten å gi dem matchingen som 2. 3. divisjon i Norge ikke kan gi dem.
Enig og det er noe som RBK har gjort en god stund, men i tillegg til penger så tror det jeg trengs et visst kontaktnett. Noe ingen i Brann har noe særlig av.

Nixon

Ja, penger tror jeg er mindre viktig. Og i tillegg til kontaktnett må vel klubbene også ha et visst navn ute i Europa for å bli invitert til turneringer og slike ting. Eller en trener som har vært superreserve i United...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on October 13, 2011, 10:39:03 AM
Rykker vi opp så får vi enda et Brann-lag, Brann 3 i 4.div. http://www.brann.no/nyheter/brann-stiller-tredjelag-i-2012/


Det blir gode greier, og jeg regner med at Brann 2 klarer å holde seg i 2. divisjon, neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra on October 13, 2011, 10:44:44 AM
Quote from: ostraume on October 13, 2011, 09:47:04 AM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 15:33:14 PM
Ja, Larsen ville selvfølgelig aldri gått ut på klubbens egen nettside og slaktet klubbens satsing på talentene i et intervju i forbindelse med at han hadde fått ny kontrakt.


Du har selvsagt rett i det, men nå snakker vi ikke om kritikk, men om ren ros. Det er tross alt noe annet å uttale til Gorm og Co at man føler seg satset på. Han ville selvsagt aldri sagt noe slikt, om han ikke føler seg satset på. Du tror vel ikke Larsen lyver?


Det kan godt hende han lyver, jo. Det blir som når en spiller kommer til en ny klubb og uttaler "Det er en fantastisk klubb, med fantastiske supportere. Jeg valgte klubben fordi den er så fantastisk". Det er sjeldent sant. Spillere sier det som høres bra ut, ikke nødvendigvis det de mener.


Det er mye her i verden som "kan godt hende." Hadde Larsen ikke følt seg satset på så ville han neppe ordlagt seg som han gjorde.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on October 13, 2011, 15:16:38 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 10:44:44 AM
Quote from: ostraume on October 13, 2011, 09:47:04 AM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 15:33:14 PM
Ja, Larsen ville selvfølgelig aldri gått ut på klubbens egen nettside og slaktet klubbens satsing på talentene i et intervju i forbindelse med at han hadde fått ny kontrakt.


Du har selvsagt rett i det, men nå snakker vi ikke om kritikk, men om ren ros. Det er tross alt noe annet å uttale til Gorm og Co at man føler seg satset på. Han ville selvsagt aldri sagt noe slikt, om han ikke føler seg satset på. Du tror vel ikke Larsen lyver?


Det kan godt hende han lyver, jo. Det blir som når en spiller kommer til en ny klubb og uttaler "Det er en fantastisk klubb, med fantastiske supportere. Jeg valgte klubben fordi den er så fantastisk". Det er sjeldent sant. Spillere sier det som høres bra ut, ikke nødvendigvis det de mener.


Det er mye her i verden som "kan godt hende." Hadde Larsen ikke følt seg satset på så ville han neppe ordlagt seg som han gjorde.
Det tror jeg nok fint han kunne gjort. Hvorvidt Larsen virkelig føler at Brann satser på talentene eller ikke vet bare han. Spillere og trenere sier noe annet enn de mener hele tiden. "Full tilitt" er vel kroneksemplet på det.

Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.

nummer9

Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:21:47 PM
...
Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.

krakra

October 13, 2011, 15:38:14 PM #2121 Last Edit: October 13, 2011, 15:49:57 PM by krakra
Quote from: nummer9 on October 13, 2011, 15:31:49 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:21:47 PM
...
Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.

Lasaron

Klaus:
Du som er så ung og spiller i 3. divisjon, hvor stor er forskjellen på 3. divisjon og junior 1. divisjon?
Brann har fem treningsfellesskap: A-lag, junior, G16, G14 og G13. De skal fra neste sesong stille 7 lag. Trenger de da flere spillere?
Tren på langskudd

posemedsnopi

Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:38:14 PM
Quote from: nummer9 on October 13, 2011, 15:31:49 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:21:47 PM
...
Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.


Synes det er i overkant å forvente at Kalve, Grønner og Birkelund er klar for tippeligaen. Den eneste som er god nok av de spillerene som du vil ha inn, er Haugen. Det bør ikkje forventes at Larsen og Barmen skal kunne spille fast på et tippeligalag i dag.

Men avhengig av hvor stor fremgang de har i løpet av den neste halvåret, bør vi kunne forvente at Barmen og Larsen får en "Haugen-rolle" neste sesong. Er vi heldig, kan kanskje Kalve, Birkelund og muligens Grønner spille tilsvarende LArsen og Barmen i år.


krakra

October 13, 2011, 17:11:31 PM #2124 Last Edit: October 13, 2011, 17:15:33 PM by krakra

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on October 13, 2011, 16:45:42 PM
Klaus:
Du som er så ung og spiller i 3. divisjon, hvor stor er forskjellen på 3. divisjon og junior 1. divisjon?
Brann har fem treningsfellesskap: A-lag, junior, G16, G14 og G13. De skal fra neste sesong stille 7 lag. Trenger de da flere spillere?


Jeg ville lagt på lovende. Det er ikke spesielt merkverdig forskjell etter min mening.
At Brann trenger fler spillere neste sesong er hevet over enhver tvil, selv om det kommer mye spennende fra de yngre rekker.
Jeg håper dog vi klarer å få inn et par geniale spillere som i fjor, et par utlendinger, pluss et par unggutter opp, så er vi der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: posemedsnopi on October 13, 2011, 17:05:51 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:38:14 PM
Quote from: nummer9 on October 13, 2011, 15:31:49 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:21:47 PM
...
Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.


Synes det er i overkant å forvente at Kalve, Grønner og Birkelund er klar for tippeligaen. Den eneste som er god nok av de spillerene som du vil ha inn, er Haugen. Det bør ikkje forventes at Larsen og Barmen skal kunne spille fast på et tippeligalag i dag.

Men avhengig av hvor stor fremgang de har i løpet av den neste halvåret, bør vi kunne forvente at Barmen og Larsen får en "Haugen-rolle" neste sesong. Er vi heldig, kan kanskje Kalve, Birkelund og muligens Grønner spille tilsvarende LArsen og Barmen i år.




Kalve er rå. Jeg håper virkelig han får prøve seg mer ordentlig fremover.
Han er min Haugen fra nå av:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

posemedsnopi

Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 17:23:57 PM
Quote from: posemedsnopi on October 13, 2011, 17:05:51 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:38:14 PM
Quote from: nummer9 on October 13, 2011, 15:31:49 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 15:21:47 PM
...
Men om han mener at Brann satser på talentene så tar han feil. Tallene som viser at Brann er det laget i TL som gir minst spilletid til sine unge spillere, med klar margin, til tross for at vi har et av de aller beste juniorlagene og er blant de best representerte på aldersbestemte landslag beviser dette ganske tydelig. Det egentlig ikke noe som kan motsies.


Synes det er i overkant å forvente at Kalve, Grønner og Birkelund er klar for tippeligaen. Den eneste som er god nok av de spillerene som du vil ha inn, er Haugen. Det bør ikkje forventes at Larsen og Barmen skal kunne spille fast på et tippeligalag i dag.

Men avhengig av hvor stor fremgang de har i løpet av den neste halvåret, bør vi kunne forvente at Barmen og Larsen får en "Haugen-rolle" neste sesong. Er vi heldig, kan kanskje Kalve, Birkelund og muligens Grønner spille tilsvarende LArsen og Barmen i år.




Kalve er rå. Jeg håper virkelig han får prøve seg mer ordentlig fremover.
Han er min Haugen fra nå av:)


Har stor tro på Kalve. Han skulle gjerne hatt mer fart, men det kan han vel ønskle seg til konfen... ;)
Men eg har faktisk mer tro på Grønner, selv om det er en vanskeligere posisjon å få innhopp i. Samtidig er den årgangen så unge, at de plutselig kan ta et kjempesteg over natten. Skal ikkje se bort i fra at det er noen andre som står frem neste år. Før årets sesong trodde eg at både Grønner og Kalve var nærmere A-laget enn Barmen. Kristoffer Larsen hadde eg knapt hørt om.

krakra

Grønners to største problemer er at han er treig og at han er relativt lav. Han må vokse noen centimeter hvis han skal bli en god TL-stopper. Hvis ikke kan han kanskje bli en bra h.back. Han har iallefall skallen til det. Veldig klok og voksen spiller med en stor vinnerskalle. I motsetning til spillere som Kalve og Barmen som virker litt mer defensive og forsiktige.

Grønner har jo slitt denne sesongen fordi han var skadet i et halvt år og ikke tilbake før i sommer.

Klaus_Brann

Hvor "relativt lav" er han egentlig?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Wingfoot

Larsen har signert på kontraktsforslaget, og er klar for å kjempe om en fast plass på laget (om ikke i start-elleveren)

http://www.brann.no/nyheter/na-gjenstar-hardt-arbeid/
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 13, 2011, 22:50:54 PM
Grønners to største problemer er at han er treig og at han er relativt lav. Han må vokse noen centimeter hvis han skal bli en god TL-stopper. Hvis ikke kan han kanskje bli en bra h.back. Han har iallefall skallen til det. Veldig klok og voksen spiller med en stor vinnerskalle. I motsetning til spillere som Kalve og Barmen som virker litt mer defensive og forsiktige.

Grønner har jo slitt denne sesongen fordi han var skadet i et halvt år og ikke tilbake før i sommer.


Mest bekymret over at han er treig, det vi trenger er raske midtstoppere, eller så må han være veldig god på posisjonering.

Lasaron

Bra at Larsen signerte.
Tren på langskudd

Gepard

Utrolig spennende spiller, tror vi snakker mulig ny huseklepp dersom han unngår skadene som plager han.

esp123

Quote from: Jose Arrogantio on October 14, 2011, 12:39:09 PM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 22:50:54 PM
Grønners to største problemer er at han er treig og at han er relativt lav. Han må vokse noen centimeter hvis han skal bli en god TL-stopper. Hvis ikke kan han kanskje bli en bra h.back. Han har iallefall skallen til det. Veldig klok og voksen spiller med en stor vinnerskalle. I motsetning til spillere som Kalve og Barmen som virker litt mer defensive og forsiktige.

Grønner har jo slitt denne sesongen fordi han var skadet i et halvt år og ikke tilbake før i sommer.


Mest bekymret over at han er treig, det vi trenger er raske midtstoppere, eller så må han være veldig god på posisjonering.

Grønner blir muligens en brukbar Tippeligastopper, men tviler på at han blir noe mer enn det.

Lister

Quote from: Gepard on October 14, 2011, 20:56:42 PM
Utrolig spennende spiller, tror vi snakker mulig ny huseklepp dersom han unngår skadene som plager han.


Tviler på at det er snakk om å unngå så mye, han må nok leve med det. Dårlige knær er en ufin sak, det er ikke av eller på, noen ganger er det værre og noen ganger er det bedre, men er lov å håpe at det ikke legger for store hemninger på han.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Sak i BA i dag om at Brann jakter byens beste 13- og 14-åringer. Klubben har sendt brev til lokale klubber om ikke akkurat jubler for interessen. De vil ha seg frabedt at Brann skal komme og hente deres beste spillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Skjønner jo klubbene på en måte, men her bør de trå til for "the greater good":)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Spørsmålet er jo om det faktisk er til det beste for 13-14 åringer å gå til Brann.

stigh

nå sies det at Loddefjord IL ska starte opp Fotballakademi me trening på morgen før skole tid og etter skole tid for å få frem talenter,, kanjse noe brann kan følge opp?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 15, 2011, 18:26:20 PM
Spørsmålet er jo om det faktisk er til det beste for 13-14 åringer å gå til Brann.


Selvfølgelig er det det. Bedre oppfølging, og hvis de får spille med de beste i sin årsklasse, er vel det en no-brainer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stigh on October 15, 2011, 18:33:30 PM
nå sies det at Loddefjord IL ska starte opp Fotballakademi me trening på morgen før skole tid og etter skole tid for å få frem talenter,, kanjse noe brann kan følge opp?


Vet ikke om de har det fortsatt, men Brann har hatt det lignende tidligere i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

Quote from: Klaus_Brann on October 15, 2011, 19:07:18 PM
Quote from: stigh on October 15, 2011, 18:33:30 PM
nå sies det at Loddefjord IL ska starte opp Fotballakademi me trening på morgen før skole tid og etter skole tid for å få frem talenter,, kanjse noe brann kan følge opp?


Vet ikke om de har det fortsatt, men Brann har hatt det lignende tidligere i alle fall.


http://idrett.speaker.no/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1196613&CatId=102801


krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 15, 2011, 19:06:46 PM
Quote from: krakra on October 15, 2011, 18:26:20 PM
Spørsmålet er jo om det faktisk er til det beste for 13-14 åringer å gå til Brann.


Selvfølgelig er det det. Bedre oppfølging, og hvis de får spille med de beste i sin årsklasse, er vel det en no-brainer.
Selvsagt ingen selvfølge at det beste er å komme til Brann. Det er flere klubber i Bergen som er bedre på spillerutvikling enn oss. Løv-Ham er veldig dyktige på utvikling av spillere frem til 16-17 år. Hadde vi klart å få et bra samarbeid med dem hadde det beste vært at de beste 12-14 åringene gikk dit. Så kunne vi fokusere på de som er gode nok for Brann 2.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 16, 2011, 01:50:43 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 15, 2011, 19:06:46 PM
Quote from: krakra on October 15, 2011, 18:26:20 PM
Spørsmålet er jo om det faktisk er til det beste for 13-14 åringer å gå til Brann.


Selvfølgelig er det det. Bedre oppfølging, og hvis de får spille med de beste i sin årsklasse, er vel det en no-brainer.
Selvsagt ingen selvfølge at det beste er å komme til Brann. Det er flere klubber i Bergen som er bedre på spillerutvikling enn oss. Løv-Ham er veldig dyktige på utvikling av spillere frem til 16-17 år. Hadde vi klart å få et bra samarbeid med dem hadde det beste vært at de beste 12-14 åringene gikk dit. Så kunne vi fokusere på de som er gode nok for Brann 2.


Selvfølgelig er det selvsagt hvis alle de beste spillerne kommer dit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tomas

Det er en evig debatt det med utvikling av yngre spillere. Her til lands må vi definitivt få et større fokus på nettopp dette, og systematisere arbeidet som blir gjort med unge spillere. Med kvalifisert trenerkraft.

Når det er sagt, så tror jeg dette fint kan gjøres lokalt, hvor spillerne har trygge rammer. Om de spiller i "Varden FK", Loddefjord, Vadmyra etc. spiller liten rolle. Kretslaget vil uansett samle de aller, aller beste. Det som er viktig er inputen de får og hvordan de trener/spiller på de forskjellige lagene. Når de så blir litt eldre kan godt de beste samles i Brann og få spilletid både på Brann 2, Brann 3 (evt.) osv.

Yngve

I følge BA har spelarar frå vif blitt tatt ut 33 gonger på dei siste 13 U21-landslagsuttaka.

Godset 21, Start 19, Brann 0.

Det seier jo ein del...

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 16, 2011, 02:32:33 AM
Quote from: krakra on October 16, 2011, 01:50:43 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 15, 2011, 19:06:46 PM
Quote from: krakra on October 15, 2011, 18:26:20 PM
Spørsmålet er jo om det faktisk er til det beste for 13-14 åringer å gå til Brann.


Selvfølgelig er det det. Bedre oppfølging, og hvis de får spille med de beste i sin årsklasse, er vel det en no-brainer.
Selvsagt ingen selvfølge at det beste er å komme til Brann. Det er flere klubber i Bergen som er bedre på spillerutvikling enn oss. Løv-Ham er veldig dyktige på utvikling av spillere frem til 16-17 år. Hadde vi klart å få et bra samarbeid med dem hadde det beste vært at de beste 12-14 åringene gikk dit. Så kunne vi fokusere på de som er gode nok for Brann 2.


Selvfølgelig er det selvsagt hvis alle de beste spillerne kommer dit.
nei

krakra

Quote from: Yngve on October 16, 2011, 09:21:37 AM
I følge BA har spelarar frå vif blitt tatt ut 33 gonger på dei siste 13 U21-landslagsuttaka.

Godset 21, Start 19, Brann 0.

Det seier jo ein del...
Spiller tas ikke ut på U21 før de har fått spilt regelmessig på klubblaget.

Nixon

Det store spørsmålet er hvor skjæringspunktet ligger mellom å forbli i den lokale klubben eller å gå til Brann. Forutsatt at Brann da har et godt opplegg å tilby. Er det bedre utvikling å være stjerne i sin lokale klubb, eller måtte kjempe seg opp i et lag der alle er gode?

VIF, som det blir vist til i noen innlegg over, samler jo de beste 13-åringene og har egne elitelag for disse, og har fått resultater med det. Noe Brann selvsagt har lagt merke til, og nå vil kopiere.

Jeg har tidligere vært skeptisk til å samle så unge gutter. Men det er jo interessant når sportssjefen i Norsk Toppfotball sier at det er klubbene som har aktivitet fra tidlig alder som får frem flest eliteseriespillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up