• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Løv Ham med 0, null, spillere i G18 landslagstroppen. Hva skjer??
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:26:34 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:25:24 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM


Våge Nilsen er forøvrig en gammel tabbe. Enda en hordalending som forsvant til en annen klubb. Hadde det samme skjedd nå hadde det nok blitt forsvart atv de samme som forsvarer at Dure, Addo og nå snart også Heggeland forsvinner.


At jeg forsvarer at Addo ikke ble satset på betyr ikke at jeg mener det var riktig å hente Dure. Dure virker det nå som det var en tabbe å la gå. Alle unge spillere er ikke like. Noen har mer potensiale enn andre. Addo er 21 år gammel, han kommer nok ikke til å bli stort bedre enn det han er nå, i hvert fall ikke med tanke på den manglende utviklingen han har hatt i Odd.
At en ung spiller, eller en spiller i det hele tatt, har varierende form betyr ikke at han ikke har potensiale. Vil du gi opp Bentley også?


Bentley har vist mye større egenskaper på TL-nivå enn Addo. Gir ikke ham opp, siden problemene hans tydeligvis er noe annet enn manglende potensiale.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:31:04 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:27:34 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:26:01 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:34 PM

                      Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.

Hvorfor ikke abre setter Grønner der i samme slengen? Så har vi 5/5?

Kalvenes var fast så lenge han var skadefri. Det ville han også vært om Addo hadde kommet. Da hadde det vært 2/5 fra Adeccoligaen. Hvis man hadde satses på Addo fra dag 1.
Mot VIF ville det ikke vært en eneste Adeccoligaspiller. Både Grorud, Addo og Piotr ville hatt 2/3 av en sesong med TL-erfaring, Zsolt ville hatt over en sesong.


Ja, ok, knall. Det gjør saken mye bedre. Tar ofte en sesong før en er stabilt på ett nytt nivå, ihvertfall når det var snakk om divisjonsforskjell fra hvor en spillte for under ett år siden. Kalvenes har da forøvrig vært borte i flere kamper tidligere i sesongen, uten at det er noe poeng.
Zsolt, Piotr og Sæv har da iallefall holdt et stabilt høyere nivå enn Fakiri. Addo har heller ikke vært noe dårligere.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:30:04 PM
Quote from: Lasaron on October 06, 2011, 17:28:06 PM
Skage får neppe kontrakt. Han er seniorspiller neste år, vist lite i år og gått mye skadet i det siste.

Misfornøyd med at Larsen og Barmen bare får tilbud om ettårskontrakt. Ikke godt nok.
Det er jo også et poeng. Skage har ikke kontrakt med Brann neste sesong. Enkelte tar det for gitt at vi har både Våge Nilsen og Skage neste sesong. Det er høyst usikkert at vi vil ha noen av dem.


Selv om vi ikke har noen av dem neste sesong kommer vi til å ha en annen venstreback. Er helt sikker på at vi får minst en ny venstreback i vinter, og ganske sikker på at vi skal klare å få tak i et bedre kjøp enn Addo.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:35:19 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:30:04 PM
Quote from: Lasaron on October 06, 2011, 17:28:06 PM
Skage får neppe kontrakt. Han er seniorspiller neste år, vist lite i år og gått mye skadet i det siste.

Misfornøyd med at Larsen og Barmen bare får tilbud om ettårskontrakt. Ikke godt nok.
Det er jo også et poeng. Skage har ikke kontrakt med Brann neste sesong. Enkelte tar det for gitt at vi har både Våge Nilsen og Skage neste sesong. Det er høyst usikkert at vi vil ha noen av dem.


Selv om vi ikke har noen av dem neste sesong kommer vi til å ha en annen venstreback. Er helt sikker på at vi får minst en ny venstreback i vinter, og ganske sikker på at vi skal klare å få tak i et bedre kjøp enn Addo.
Javel, da får vi se da. Har vi to venstrebacker som er bedre og har større potensiale enn Addo så er det fair. I dag har vi ingen.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:51 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:19:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
Det husker ikke jeg.


Da har du en veldig selektiv hukommelse.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:39:35 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:51 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:19:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
Det husker ikke jeg.


Da har du en veldig selektiv hukommelse.
En av oss har iallefall det. Det var ingen "nøytralisering" av noen mot FFK. Spillerne, både på Brann og FFK, nøytraliserte i stor grad seg selv med elendige pasninger og dårlige bevegelser. Min "selektive hukommelse" forteller meg riktignok at FFKs største sjanse kom fra venstresiden.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:40:46 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:39:35 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:51 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:19:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
Det husker ikke jeg.


Da har du en veldig selektiv hukommelse.
En av oss har iallefall det. Det var ingen "nøytralisering" av noen mot FFK. Spillerne, både på Brann og FFK, nøytraliserte i stor grad seg selv med elendige pasninger og dårlige bevegelser. Min "selektive hukommelse" forteller meg riktignok at FFKs største sjanse kom fra venstresiden.


Tarik var høyreving. En sjanse (som det ikke ble mål av) i løpet av kampen er vell godkjendt mot en som da var i landslagsdiskusjonen. De fleste hadde vell sett for seg E6 på vår venstre side, det var også grunnen til at Tarik overaskende ble trukket ned fra spissplass til høyrevingen. Fakiri kom veldig godt ut av den duellen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:47:49 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:40:46 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:39:35 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:51 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:19:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
Det husker ikke jeg.


Da har du en veldig selektiv hukommelse.
En av oss har iallefall det. Det var ingen "nøytralisering" av noen mot FFK. Spillerne, både på Brann og FFK, nøytraliserte i stor grad seg selv med elendige pasninger og dårlige bevegelser. Min "selektive hukommelse" forteller meg riktignok at FFKs største sjanse kom fra venstresiden.


Tarik var høyreving. En sjanse (som det ikke ble mål av) i løpet av kampen er vell godkjendt mot en som da var i landslagsdiskusjonen. De fleste hadde vell sett for seg E6 på vår venstre side, det var også grunnen til at Tarik overaskende ble trukket ned fra spissplass til høyrevingen. Fakiri kom veldig godt ut av den duellen.
Det blir uansett et veldig svakt argument. Både Brann og FFK spilte veldig dårlig den kampen. FFK hadde ballen mye, men skapte ikke noe særlig. Det gjorde heller ikke Brann. At en spiller gjør det dårlig i en kamp betyr ikke alltid at den han møter spiller veldig bra, og det var definitivt ikke tilfellet her.

At FFK kom til få sjanser skyldes at de var dårlige offensivt. Ikke at vi var gode defensivt.

storB

Rest my case

Du er nedstemt i Addo vs Fakiri diskusjonen. Derfor vil du kun med nød kalle det for ett svakt argument at saltstøtten Fakiri klarte seg ganske bra mot hurtigtoget Tarik. Det gjelder å se helhetsbildet, rutine og erfaring kan i stor grad kompensere for mangler i fysikken.

Ikke kom med unnskyldninger om at FFK kun var dårlig pga deres inkompetanse og ikke vårt forsvar der Fakiri var delaktig. Det er i beste fall en meget omstokket versjon av realitetene fra den kampen. Det var Brann som var elendige offensivt, vi vant kun grunnet enkeltmannsprestasjoner. Men som sagt, deffensivt var vi ganske bra. 
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 18:33:47 PM
Rest my case

Du er nedstemt i Addo vs Fakiri diskusjonen. Derfor vil du kun med nød kalle det for ett svakt argument at saltstøtten Fakiri klarte seg ganske bra mot hurtigtoget Tarik. Det gjelder å se helhetsbildet, rutine og erfaring kan i stor grad kompensere for mangler i fysikken.

Ikke kom med unnskyldninger om at FFK kun var dårlig pga deres inkompetanse og ikke vårt forsvar der Fakiri var delaktig. Det er i beste fall en meget omstokket versjon av realitetene fra den kampen. Det var Brann som var elendige offensivt, vi vant kun grunnet enkeltmannsprestasjoner. Men som sagt, deffensivt var vi ganske bra. 

Ganske bra? I sta "nøytraliserte han" Tarik? Fakiri var ikke den dårligste spilleren mot FFK, men var ikke annet enn helt grei. Jeg har aldri sagt at Fakiri er elendig i hver kamp, men at han jevnt over har vært en av våre dårligste spillere og at sjeldent/aldri er noen matchvinner. Han er en spiller med et temmelig begrenset toppnivå og enkelte relativt dårlige kamper. Mot FFK klarte han seg sikkert "ganske bra", men han ble ikke akkurat satt på de store prøvene.

Både FFK og BRann var dårlige i den cupkampen. Pasningsfeilene florerte og FFK fremstod som idèløse offensivt, noe de i følge FFKerne i kamptråden hadde gjort i flere kamper. Det var likevel ikke sånn at de bare skapte én farlighet på venstresiden, det var flere, men de rotetet det meste bort på dårlige innlegg og dårlige løp inne i boksen. Deres største sjanse, som bare en fantastisk inngripen fra Zsolt hindret i å ende med scoring, kom også på venstresiden.

roaldinho

Fakiri har vært grei  i år, men nå syntes jeg det er nok. Det er en grense for hvor lenge erfaringen og spilleforståelsen skal regjere, farten har faktisk en del å si mot gode tekniske spillere. Se på Fernando Hierro, han hadde erfaring som pokker og spilleforståelse som bare det i sin siste sesong i Real Madrid, men ble parkert av teknisk gode fotballspillere. Jeg mener Brann bør begynne å satse på unge spillere nå, for som sagt, det er en grense for hvor lenge Fakiri holder det absolutte minstekravet av kvalitet han holder per nå.

Om Addo er riktig vet jeg ikke, jeg vet jeg har sett han i noen kamper denne sesongen og da har han vært grei. Til dels slurvete deffensiv, men bra med offensivt. Muligens han passer bedre som venstre midtbane i en 4-4-2 eller venstreving i en 4-3-3 eller 4-2-3-1. Han er fremdeles ung så han kan fort få orden på det deffensive også, og som sagt har jeg bare sett få kamper med han i Odd. Så jeg skal ikke dømme så mye ut fra det, bare lagt merke til at han er hele tiden med fremover og liker seg svært godt der. Deffensiv holder han ikke helt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: roaldinho on October 06, 2011, 19:21:21 PM
Fakiri har vært grei  i år, men nå syntes jeg det er nok. Det er en grense for hvor lenge erfaringen og spilleforståelsen skal regjere, farten har faktisk en del å si mot gode tekniske spillere. Se på Fernando Hierro, han hadde erfaring som pokker og spilleforståelse som bare det i sin siste sesong i Real Madrid, men ble parkert av teknisk gode fotballspillere. Jeg mener Brann bør begynne å satse på unge spillere nå, for som sagt, det er en grense for hvor lenge Fakiri holder det absolutte minstekravet av kvalitet han holder per nå.

Om Addo er riktig vet jeg ikke, jeg vet jeg har sett han i noen kamper denne sesongen og da har han vært grei. Til dels slurvete deffensiv, men bra med offensivt. Muligens han passer bedre som venstre midtbane i en 4-4-2 eller venstreving i en 4-3-3 eller 4-2-3-1. Han er fremdeles ung så han kan fort få orden på det deffensive også, og som sagt har jeg bare sett få kamper med han i Odd. Så jeg skal ikke dømme så mye ut fra det, bare lagt merke til at han er hele tiden med fremover og liker seg svært godt der. Deffensiv holder han ikke helt.


Addo har etter kvart blitt funne for lett i Odd. Ikkje noko for oss.

krakra

Funnet for lett? Svada. Han har prestert for dårlig de siste kampene og blitt satt på benken. I alle andre klubber enn Brann er dette helt vanlig. Det betyr ikke at de er "funnet for lett" og ikke har sjans til å ta tilbake plassen. Det er bare i Brann at du enten er helt inne eller helt ute. Addo har åpenbare ferdigheter som går langt utenpå Fakiri. Jeg ser derimot ingen verdens ting han ikke kan ta igjen Fakiri på. Han er svakere defensivt, først og fremst på grunn av dårlig posisjonering, men det er vanligvis noe som forbedres over tid. Han har bra fart, grei duellstyrke og takler bra.

Nixon

Merkelig hvordan man opplever en spiller på ulike måter. Skarsfjord har kalt Fakiri sin innsats i år for "fantastisk". Selv er jeg godt fornøyd med det han har prestert. Man kan sikkert hevde at han har vært blant de svakeste av de som har spilt mest. Men er det dermed sagt at han har vært dårlig?

Men det er ingen tvil om at han synger på siste verset og at han sannsynligvis vil spille mindre neste år når/hvis det kommer en erstatter. Men Addo ser jeg ikke på som god nok til å spille på et lag som forhåpentligvis skal ta nye steg de neste årene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on October 06, 2011, 22:22:22 PM
Merkelig hvordan man opplever en spiller på ulike måter. Skarsfjord har kalt Fakiri sin innsats i år for "fantastisk". Selv er jeg godt fornøyd med det han har prestert. Man kan sikkert hevde at han har vært blant de svakeste av de som har spilt mest. Men er det dermed sagt at han har vært dårlig?

Men det er ingen tvil om at han synger på siste verset og at han sannsynligvis vil spille mindre neste år når/hvis det kommer en erstatter. Men Addo ser jeg ikke på som god nok til å spille på et lag som forhåpentligvis skal ta nye steg de neste årene.
Han har iallefall vært middelmådig, og skal vi forsterke så bør vi starte der vi er svakest. Spesielt når det er snakk om en 34 åring. Hvis ikke Addo er god nok er ikke Fakiri god nok. Addo er ikke dårligere enn Fakiri. Han er ikke mye bedre, men han er jo 13 år yngre. At Addo ikke skal ha potensiale til å bli bedre for han har hatt en negativ kurve de siste kampene kjøper jeg ikke. Hva med Ojo? Zsolt? De har også hatt en negativ kurve de siste måndene? Betyr det liksom at de er så gode som de kan bli? Hadde vi hatt en ok spiss til er det heller ikke umulig at Ojo også hadde blitt benket er par kamper(iallefall hvis vi hadde hatt en trener som er kjent med fenomenet), men jeg vil fortsatt tippe at Ojo neppe har hatt sin beste sesong i karrieren og ihvertfall ikke si at han ikke har et åpenbart utviklingspotensiale.

Hatleking

Det har noko med erfaring og rutine i stallen òg - samt kontiunitet. Får me Våge Nilsen, er eg likeglad med Fakiri og Skage som backup.

krakra

Men herregud da, vi har ikke fått Våge Nilsen. Det er et veeldig stort "hvis".

Hvis vi hadde hentet Ujah foran årets sesong hadde jeg ikke hatt noe problem hvis Ojo glapp.

Hatleking

Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:05:10 PM
Men herregud da, vi har ikke fått Våge Nilsen. Det er et veeldig stort "hvis".

Hvis vi hadde hentet Ujah foran årets sesong hadde jeg ikke hatt noe problem hvis Ojo glapp.


Addo har framstått som ein svak TL-spelar i år. Sjølvsagt kan han bli betre - men kven kan ikkje det? Addo er utlending òg. Slik eg ser det, er han for dårleg til å spele fast på venstrebacken. Er du ueinig i dette? For det andre har me då Skage som kanskje kan få litt speletid neste år og, og Addo vil då sikkert prioriterast framfor han. Slik eg ser det, har me ikkje bruk for Addo.

krakra

Quote from: Hatleking on October 06, 2011, 23:14:22 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:05:10 PM
Men herregud da, vi har ikke fått Våge Nilsen. Det er et veeldig stort "hvis".

Hvis vi hadde hentet Ujah foran årets sesong hadde jeg ikke hatt noe problem hvis Ojo glapp.


Addo har framstått som ein svak TL-spelar i år. Sjølvsagt kan han bli betre - men kven kan ikkje det? Addo er utlending òg. Slik eg ser det, er han for dårleg til å spele fast på venstrebacken. Er du ueinig i dette? For det andre har me då Skage som kanskje kan få litt speletid neste år og, og Addo vil då sikkert prioriterast framfor han. Slik eg ser det, har me ikkje bruk for Addo.
Han er like god som Fakiri iallefall, så isåfall er begge svake TL-spillere og for dårlige til å spele fast på venstrebacken. Det er heller ikke sikkert vi har Skage. Han er ikke junior neste år og kan ikke være her med mindre han får kontrakt. Jeg har ikke hørt noe om noen kontrakt på spilleren som kun har et lite innhopp så langt i årets TL - har du?

Hvem kan ikke bli bedre? Vel, jeg har seriøse tvil til at vår nåværende venstreback, som tydeligvis er en svak TL-back som er for dårlig til å spille fast, vil ta noen markante steg neste sesong før han legger opp.

Jose Arrogantio

Er vel ingen som mener at vi ikke trenger forsterke venstrebacken foran neste sesong. Det er bare tvil om Addo ville vært en forsterkning.

krakra

Vel, det er ikke jeg i tvil om. Han har i mine øyne vært litt bedre enn Fakiri i år, han har langt klarere ekstremferdigheter enn Fakiri og ingen svakheter som ikke vanligvis forbedres med erfaring og rutine.

Hatleking

Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:23:19 PM
Vel, det er ikke jeg i tvil om. Han har i mine øyne vært litt bedre enn Fakiri i år, han har langt klarere ekstremferdigheter enn Fakiri og ingen svakheter som ikke vanligvis forbedres med erfaring og rutine.


Viss ikkje Skage er god nok, går det vel an å hente inn Kallevik? Poenget er at det er liten vits å hente inn middelmådige utlendingar. Guten er ikkje god nok for startelveren, og då er det ikkje vits at han tek opp plass for andre heller.

krakra

Quote from: Hatleking on October 06, 2011, 23:25:25 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:23:19 PM
Vel, det er ikke jeg i tvil om. Han har i mine øyne vært litt bedre enn Fakiri i år, han har langt klarere ekstremferdigheter enn Fakiri og ingen svakheter som ikke vanligvis forbedres med erfaring og rutine.


Viss ikkje Skage er god nok, går det vel an å hente inn Kallevik? Poenget er at det er liten vits å hente inn middelmådige utlendingar. Guten er ikkje god nok for startelveren, og då er det ikkje vits at han tek opp plass for andre heller.
Vi kommer ikke til å hente Kallevik og det snør i helvette før Skarsfjord lar en 17-åring spille fast i TL.

Har aldri foreslått å hente en midddelmådig utlendning. Derimot en talentfull 21-åring som allerede nå er minst like god som vår nåværende venstreback.

Hatleking

Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:28:15 PM
Quote from: Hatleking on October 06, 2011, 23:25:25 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:23:19 PM
Vel, det er ikke jeg i tvil om. Han har i mine øyne vært litt bedre enn Fakiri i år, han har langt klarere ekstremferdigheter enn Fakiri og ingen svakheter som ikke vanligvis forbedres med erfaring og rutine.


Viss ikkje Skage er god nok, går det vel an å hente inn Kallevik? Poenget er at det er liten vits å hente inn middelmådige utlendingar. Guten er ikkje god nok for startelveren, og då er det ikkje vits at han tek opp plass for andre heller.
Vi kommer ikke til å hente Kallevik og det snør i helvette før Skarsfjord lar en 17-åring spille fast i TL.

Har aldri foreslått å hente en midddelmådig utlendning. Derimot en talentfull 21-åring som allerede nå er minst like god som vår nåværende venstreback.


Eg meinte ikkje at Kallevik skulle vera førsteval, men andreval. Meiner du seriøst at du vil ha ein som er på benken i Skien som fast venstreback for Brann?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:28:15 PM
Quote from: Hatleking on October 06, 2011, 23:25:25 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 23:23:19 PM
Vel, det er ikke jeg i tvil om. Han har i mine øyne vært litt bedre enn Fakiri i år, han har langt klarere ekstremferdigheter enn Fakiri og ingen svakheter som ikke vanligvis forbedres med erfaring og rutine.


Viss ikkje Skage er god nok, går det vel an å hente inn Kallevik? Poenget er at det er liten vits å hente inn middelmådige utlendingar. Guten er ikkje god nok for startelveren, og då er det ikkje vits at han tek opp plass for andre heller.
Vi kommer ikke til å hente Kallevik og det snør i helvette før Skarsfjord lar en 17-åring spille fast i TL.

Har aldri foreslått å hente en midddelmådig utlendning. Derimot en talentfull 21-åring som allerede nå er minst like god som vår nåværende venstreback.


Minst like god som vår nåværende venstreback = middelmådig ;)

krakra

Jepp, men som sagt: Klarere styrker og ingen svakheter som ikke kan løses. 13 år yngre. Fortsatt ung. Kaptein på semi-finalistene i U17-VM og årets venstreback i Adeccoligaen som 19-20 åring. Potensialet er åpenbart. Det forsvinner ikke på grunn av en middelmådig førstesesong i TL, hvor han uansett var minst like god som vår nåværende v.back.

Jose Arrogantio

Kanskje det er potensiale der, kanskje ikke. Nok av spillere som imponerer som ungdom men aldri klarer å blomstre som senior.

Hvis han plutselig blir bra de neste sesongene, bedre enn noen eventuelt ny back vi henter inn i vinter, så vil det nok ha vært feil av oss å la ham glippe. Men ut i fra det han har prestert i Tippeligaen til dags dato har det ikke vært noen tabbe å la ham gå til Odd.

krakra

Neivel, jeg mener at han har vist potensiale i Odd også, selv om han ikke har dominert. Man ser jo at han har store ferdigheter offensivt. Og at hans defensive mangler fort kan fikses med en god trener og erfaring.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Jeg er, som forrige gang du trakk dette opp, helt uenig i at Brann absolutt skal ha gode toppede lag i disse årsklassene. Da må Brann nødvendigvis hente mange spillere fra andre bydeler, og det er litt tidlig etter min mening. Jeg tror ikke at Brann sine litt eldre lag blir noe dårligere av at spillerne er noen år lenger i moderklubbene sine.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Tren på langskudd

osoerli

Brann treng ikkje henta så unge spelarar frå naboklubbane.  Dei kan henta frå og med 16 åringar.  Føresetnaden er at desse er gode nok til å gå inn i startoppstillinga i Brann2.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Det kan jeg kanskje være enig i, men da forutsetter det at vi driver så godt arbeid med de som er noenlunde lokale at de er helt på høyde med de andre i regionen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 09, 2011, 22:43:40 PM
Det kan jeg kanskje være enig i, men da forutsetter det at vi driver så godt arbeid med de som er noenlunde lokale at de er helt på høyde med de andre i regionen.


Det hadde fortsatt vært kjekt dersom Brann hadde de beste lagene i alle aldersgrupper. Men jeg tror det kan bli vanskelig i forhold til hvor mange unger som faktisk bor i nedslagsfeltet.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

October 10, 2011, 13:25:57 PM #2085 Last Edit: October 10, 2011, 13:29:47 PM by krakra
  Enda et bergenstalent på vei ut?

http://www.f-b.no/ffk/trener-med-ffk-1.6542929

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gladiporno

På supportermøtet sist antydet Skarsfjord at det neppe blir aktuelt å hente Kallevik til klubben fordi han og Haugen spiller på samme plass. Vi kan ikke hente alle offensiv midtbanespillere som er i Norge

Jose Arrogantio

Quote from: gladiporno on October 10, 2011, 14:42:49 PM
På supportermøtet sist antydet Skarsfjord at det neppe blir aktuelt å hente Kallevik til klubben fordi han og Haugen spiller på samme plass. Vi kan ikke hente alle offensiv midtbanespillere som er i Norge


Tenkte det når jeg så han trives best som offensiv midtbane. Med Haugen, Mjelde, Nordkvelle og Guastavino som alle trives best der, så hadde det nok gagnet verken Kallevik eller Brann å hente ham.

krakra

Kallevik er en veldig anvendelig spiller og kan spille nesten like godt i andre posisjoner. Dessuten er han nok fortsatt litt unna TL-nivå og det er verken sikkert at Haugen spiller i Brann eller at han fortsatt er best som OM når Kallevik er klar for sitt gjennombrudd.

Chrisstah

Quote from: krakra on October 10, 2011, 14:53:13 PM
Kallevik er en veldig anvendelig spiller og kan spille nesten like godt i andre posisjoner. Dessuten er han nok fortsatt litt unna TL-nivå og det er verken sikkert at Haugen spiller i Brann eller at han fortsatt er best som OM når Kallevik er klar for sitt gjennombrudd.


Ja og om Brann hadde hentet ham nå, så hadde stråmyhr fansen med deg i spissen spammet hele forumet her om hvor talentløs Rune Skarsfjord er fordi han ikke bruker talenter på sine favoritt posisjoner.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

October 10, 2011, 15:38:31 PM #2091 Last Edit: October 10, 2011, 15:43:35 PM by Huff
Mjelde, Guastavinho, Nordkvelle, Haugen, Birkelund, Barmen. Dette er de spillerne som såvidt jeg vet trives svært godt på OM av dagens brannspillere, seks stykk hvorav de fire første foretrekker denne posisjonen og hvorav to (Haugen og Nordkvelle) er rene rollespesialister. Dersom Kallevik er klart best her skal han vel ha Dæhlipotensiale før det skulle vært verdt å hente han. Er han like god i en haug posisjoner er han selvsagt mer interessant, men vi skal ikke hente for å hente- det må ligge en plan bak. Slik jeg ser det virker det dermed helt greit dersom vi lar gutten gå.

Heggeland er vel og midtbanespiller -hvor på banen spiller han? Forøvrig synes jeg det er ufint av løvene å kun utvikle stortalenter i posisjoner der vi er godt besatt, hva med en kraftspiss eller en venstreback? Dessalegn er vel spiss, men antar han overohdet ikke er god nok som en backup for Ojo (et fellestrekk han deler med Labuskas).

krakra

Quote from: Chrisstah on October 10, 2011, 15:19:56 PM
Quote from: krakra on October 10, 2011, 14:53:13 PM
Kallevik er en veldig anvendelig spiller og kan spille nesten like godt i andre posisjoner. Dessuten er han nok fortsatt litt unna TL-nivå og det er verken sikkert at Haugen spiller i Brann eller at han fortsatt er best som OM når Kallevik er klar for sitt gjennombrudd.


Ja og om Brann hadde hentet ham nå, så hadde stråmyhr fansen med deg i spissen spammet hele forumet her om hvor talentløs Rune Skarsfjord er fordi han ikke bruker talenter på sine favoritt posisjoner.

1. Du kan spare deg for de usaklige personangrepene. Det er ikke "stråmyhrsk" å mene at et stort talent bør satses på og dyrkes i den posisjonen hvor han får utnyttet ekstremferdighetene sine. Dette betyr ikke at absolutt alle talentene skal spille fast i sine favorittposisjoner.

2. Selv om han beskrives som en spiller som ligner på Haugen er han absolutt ingen Haugen-type. Han er mer en Barmen-type med flere gode ferdigheter, uten noen som er like ekstreme som de Haugen besitter, som kan spille i alle posisjoner på midtbanen, samt v.back.

3. Kallevik er verken et like stort talent eller en like god spiller som Haugen. Langt ifra. Mens Haugen er god nok til å spille fast for Brann er nok Kallevik mer på det nivået at han først og fremst bør få endel innhopp og smake på og matche seg inn mot nivået i TL. Tipper han vil holde et litt høyere nivå neste år enn Barmen har holdt i år.

Gepard


Lasaron

Jeg kjenner jeg er ørlitegrann provosert av brann.no sitt skryt av talentarbeidet i det siste.

Hvis Per Joar Hansen sitt syn er representativt i ulandslagssystemet er jeg ikke overrasket over at Larsen er utelatt. Tenker på vrakingen av Wolf.
Tren på langskudd

krakra

Larsen er en sen blomstrer og har ikke slått skikkelig til før i år. At han ikke er på G19-landslaget er nok i stor grad Branns skyld. Det er veldig vanskelig å komme med på G19-landslaget når du bare spiller i 3. divisjon.

krakra


Klaus_Brann

October 12, 2011, 00:09:53 AM #2097 Last Edit: October 12, 2011, 00:11:31 AM by Klaus_Brann
Kunne vært en idé å skrever antall minutter i landslagskampene også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Og det kunne vert intressant å få en tilsvarende liste over ALLE de med U-kamper uavhengig av klubb og hvor mange minutter de får i tippeligaen.

Og om det skal ha noen verdi som sammenligning og argumentasjonsgrunnlag, så burde man se på hvem som er på landslaget nå, og hvor mange U-15 kamper og minutter i tippeligaen de hadde da de var like gamle som (for eksempel) Kalve.

krakra

Dere får sette i gang da

Go Up