• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:05:05 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:02:07 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:00:15 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:37:28 AM
Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.


Uenig. Vi har allerede en ung venstreback i Skage, vi trenger ikke tre ungdommer til å kjempe om en posisjon.
Skage kan spille høyreback, hvis han tar steget til TL.


Er han ikke venstrebent?
Jeg mener at han er høyrebeint, men med et like god venstrebeint fordi han knakk høyrefoten og brukte tiden på å trene opp venstrebeinet.

Eventuelt motsatt. Iallefall veldig tobeint.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:13:00 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:05:05 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:02:07 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:00:15 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:37:28 AM
Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.


Uenig. Vi har allerede en ung venstreback i Skage, vi trenger ikke tre ungdommer til å kjempe om en posisjon.
Skage kan spille høyreback, hvis han tar steget til TL.


Er han ikke venstrebent?
Jeg mener at han er høyrebeint, men med et like god venstrebeint fordi han knakk høyrefoten og brukte tiden på å trene opp venstrebeinet.

Eventuelt motsatt. Iallefall veldig tobeint.


ok, det er jo alltid en fordel å være tobeint. Noen som vet hvordan Skage's utvikling har vært, er det noen sjanse for at han vil nå TL-nivå?

dudo

Opprinnelig høyrebent, men brakk foten eller noe for noen år siden og trente opp venstrefoten i mellomtiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

http://www.brann.no/nyheter/far-tilbud-om-ny-kontrakt/

Ser ut som Kristoffer Larsen's kne har holdt godt nok til fornyet kontrakt. Så får vi håpe de skriver under.

ostraume

Hehe, krakra er i alle fall ikke = Larsen

-Utviklingen på alle de unge spillerne i klubben har vært bra, og jeg synes det er positivt å spille for en klubb som satser på talentene, sier Larsen til Brann.no.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on October 06, 2011, 15:03:44 PM
Hehe, krakra er i alle fall ikke = Larsen

-Utviklingen på alle de unge spillerne i klubben har vært bra, og jeg synes det er positivt å spille for en klubb som satser på talentene, sier Larsen til Brann.no.


dette er jo garantert noe de har fått beskjed av medieavdelingen å si. Omtrent like troverdig som at vi hvert eneste år at nå er kvaliteten på treningene så mye bedre enn ifjor
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Ja, Larsen ville selvfølgelig aldri gått ut på klubbens egen nettside og slaktet klubbens satsing på talentene i et intervju i forbindelse med at han hadde fått ny kontrakt. Hvor ofte har vi sett spillere kritisere Brann på Brann.no? Aldri. Betyr dette at alle spillerne mener at alt er i skjønneste orden hele tiden?

Jose Arrogantio

October 06, 2011, 15:36:07 PM #2007 Last Edit: October 06, 2011, 15:37:49 PM by Jose Arrogantio
Vi får nå se om de skriver under. Hvis han ikke har tro på talentarbeidet og Branns vilje til å satse vil nok ikke Larsen skrive under.

krakra

Hvis han ikke får tilbud fra andre klubber i 1. divisjon eller TL er det jo ingen grunn til å ikke skrive under, selv om Brann er feige på talentsatsningen. Jeg tror nok arbeidet på treningsfeltet er bra i forhold til talentarbeidet, men vi er fortsatt alt for redde til å slippe talentene til der det gjelder.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on October 06, 2011, 11:30:40 AM
Heller Våge Nilsen og Fakiri enn Addo og Fakiri.


Støtter den, synes ikke Fakiri har vært så dårlig. Han tar mye på rutinen, den gamle ringreven.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Om årets sesong har vist noe, er det da at det var riktig å ikke hente Addo? Han har ikke overbevist meg i de kampene jeg har sett han ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:03:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.


Han har vært en av Odds dårligste, og det er mange som sitter med det inntrykket. Det er lov å innrømme at du tar feil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:07:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:03:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.


Han har vært en av Odds dårligste, og det er mange som sitter med det inntrykket. Det er lov å innrømme at du tar feil.
Og Fakiri har vært en av Branns dårligste.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:12:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:07:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:03:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.


Han har vært en av Odds dårligste, og det er mange som sitter med det inntrykket. Det er lov å innrømme at du tar feil.
Og Fakiri har vært en av Branns dårligste.


Det var ikke så lett det nei. Sammen med Mjelde, Sævarsson, Haugen, Grorud, Labukas og Kalvenes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:17:16 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:12:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:07:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:03:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.


Han har vært en av Odds dårligste, og det er mange som sitter med det inntrykket. Det er lov å innrømme at du tar feil.
Og Fakiri har vært en av Branns dårligste.


Det var ikke så lett det nei. Sammen med Mjelde, Sævarsson, Haugen, Grorud, Labukas og Kalvenes.
Du nevner en rekke spillere som knapt har startet kamper i år, samt en som ikke har vært like dårlig som Fakiri.

Fakiri, Mjelde og Bentley har vært de dårligste av de som har fått tillitt og de svakeste leddene i førsteelveren. Grorud har også vært dårlig, men han spiller bare fordi Kalvenes er skadet(som heller ikke har vært god). Sævarsson har vært bedre enn Fakiri. Det samme har forsåvidt også Haugen vært.

Klaus_Brann


Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:19:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:17:16 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:12:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:07:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:03:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 16:01:27 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.


Brann ville jo ikke ha han, og det ser ikke ut som det var en kjempetabbe.
Det ser iallefall ut som en feil. Dure, derimot. Det ser ut som en kjempetabbe.


Han har vært en av Odds dårligste, og det er mange som sitter med det inntrykket. Det er lov å innrømme at du tar feil.
Og Fakiri har vært en av Branns dårligste.


Det var ikke så lett det nei. Sammen med Mjelde, Sævarsson, Haugen, Grorud, Labukas og Kalvenes.
Du nevner en rekke spillere som knapt har startet kamper i år, samt en som ikke har vært like dårlig som Fakiri.

Fakiri, Mjelde og Bentley har vært de dårligste av de som har fått tillitt og de svakeste leddene i førsteelveren. Grorud har også vært dårlig, men han spiller bare fordi Kalvenes er skadet(som heller ikke har vært god). Sævarsson har vært bedre enn Fakiri. Det samme har forsåvidt også Haugen vært.


En rekke spiller som knapt har startet??? Det er vel kun Labukas og Haugen som knapt har startet en kamp i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Grorud har ikke starte så mange han heller. Men uansett. Av de etablerte har Fakiri, Bentley og Mjelde vært dårligst. Bentley klart dårligst. Mjelde og Fakiri jevndårlig. Sævarsson og Haugen har vært bedre. Grorud har forsåvidt vært jevndårlig, men er bare tredjevalg.

Jose Arrogantio

Synes ikke Fakiri har vært blant de dårligste. Han er sjelden blant de beste på laget, men han er stabilt ok.

Uansett, å hente Addo hadde ikke styrket laget, ikke denne sesongen i hvert fall, og om Våge Nilsen kommer ikke i fremtiden heller, så at han ikke ble hentet var verken en tabbe eller feil. Om ikke Våge Nilsen kommer heller, tror jeg ikke det er umulig å finne en annen venstreback bedre enn Addo heller. Vi kan ikke hente spillere kun fordi de er unge og spiller for Løv-Ham. Hadde han kommet fra Alta eller Hamkam hadde ingen her syntes det var en tabbe ikke å kjøpe Addo.

storB

Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Nei, men jeg hadde likevel synes at vi burde hentet ham. Jo enklere noe er å gjøre, jo større tabbe blir det å ikke gjøre det. Jeg mener at Addo ville styrket oss i år. Han er langt bedre offensivt, men riktignok svakere defensivt. Dog er heller ikke Fakiri fantastisk defensivt, sist kamp ble han regelrett pisset på og femmeren var VG er latterlig. Han er ikke over middels god på noen, forutenom teknikken, som han får veldig lite utav forutenom at støttepasningene hans ofte treffer. Slike spillere vinner vi ingenting med. Jeg vil heller satse på en spiller som har enkelte gode styrker som kan bidra til at vi vinner kamper og bare tåle at han også har svakheter som kan tape dem. Spesielt når det er snakk om en såpass ung og uerfaren spiller som har et stort utviklingspotensiale.

Hvis du ikke mener at Fakiri har vært blant de dårligste så kan du vel nevne andre enn Mjelde og Fakiri fra førsteelveren som har vært dårligere?

Dessuten mener jeg ikke at vi ikke kan ha mer enn én spiller for fremtiden i en posisjon. Hva hvis Våge Nilsen flopper? Hva hvis han slår til og forsvinner til utlandet? Hva hvis han aldri kommer i det hele tatt(noe som er mer realistisk enn at han faktisk kommer).

storB

En liten kuriositet på samme liste, der ligger utskjellte Mjelde på 71 plass med 4,91 mens "tippeligakometen" drage ligger 0,01 foran.

Forøvrig konstaterer listen en allerede kjendt sannhet om at Bentley er ett bomkjøp. Men den viser også at det var riktig å la forum helten Cato Hansen gå, han ligger sist på listen med 3,84 i snitt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 16:53:58 PM
Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
Ja, de har vært jevndårlige, selv om jeg mener at Addo har vært litt bedre, ,men Addo er 13 år yngre enn Fakiri. Han har nok "litt" mer å gå på enn Fakiri. Det er totalt irrelevant at Fakiri er en omskolert, høyrefotet midtbanespiller. Han er vår faste venstreback og i følge Skarsfjord har vi ingen som er bedre å satse på. At han har vanskelige forutsetninger gir verken ham eller oss noen plusspoeng.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 16:57:06 PM
En liten kuriositet på samme liste, der ligger utskjellte Mjelde på 71 plass med 4,91 mens "tippeligakometen" drage ligger 0,01 foran.

Forøvrig konstaterer listen en allerede kjendt sannhet om at Bentley er ett bomkjøp. Men den viser også at det var riktig å la forum helten Cato Hansen gå, han ligger sist på listen med 3,84 i snitt.
Det viser jo manglene hos disse børsene. Jeg syns det blir feil å dra frem én børs og tro det er noen sannhet. Derimot gir det jo et greit signal hvis alle børsene er relativt samstemte rundt en spiller.

At Cato Hansen var en dårlig spiller som var bra å bli kvitt var vel de fleste her enige i. Han var nok mer en helt på Hansa, og på BTs kommentatorfelt.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:56:48 PM
Nei, men jeg hadde likevel synes at vi burde hentet ham. Jo enklere noe er å gjøre, jo større tabbe blir det å ikke gjøre det. Jeg mener at Addo ville styrket oss i år. Han er langt bedre offensivt, men riktignok svakere defensivt. Dog er heller ikke Fakiri fantastisk defensivt, sist kamp ble han regelrett pisset på og femmeren var VG er latterlig. Han er ikke over middels god på noen, forutenom teknikken, som han får veldig lite utav forutenom at støttepasningene hans ofte treffer. Slike spillere vinner vi ingenting med. Jeg vil heller satse på en spiller som har enkelte gode styrker som kan bidra til at vi vinner kamper og bare tåle at han også har svakheter som kan tape dem. Spesielt når det er snakk om en såpass ung og uerfaren spiller som har et stort utviklingspotensiale.

Hvis du ikke mener at Fakiri har vært blant de dårligste så kan du vel nevne andre enn Mjelde og Fakiri fra førsteelveren som har vært dårligere?

Dessuten mener jeg ikke at vi ikke kan ha mer enn én spiller for fremtiden i en posisjon. Hva hvis Våge Nilsen flopper? Hva hvis han slår til og forsvinner til utlandet? Hva hvis han aldri kommer i det hele tatt(noe som er mer realistisk enn at han faktisk kommer).


Vi har nok av spillere med offensive styrker foran men lite defensivt i Guastavino, Bentley, Haugen, Sævarsson og Larsen. Trenger ikke enda en med mindre han har veldig store styrker foran, som jeg ikke har sett i Odd kampene jeg har sett i hvert fall. Og stort utviklingspotensiale virker det ikke som det er i fyren. Han har hatt synkende form tross god tillit i Odd (fram til nå, når han endelig er benket).

Bentley har vært dårligere. Kalvenes har hatt en rekke kamper hvor han var dårligere, samme med Grorud. Haugen har ikke vært noe bedre.

Vi har allerede Skage i posisjonen for fremtiden, selv om han kan også brukes i høyrekanten ekskluderer ikke det at han også er en spiller for fremtiden i venstrebacken. Mulig Våge Nilsen ikke kommer, men da er jeg sikker på at det er andre unge venstrebacker der ute bedre enn Addo. Og om han kommer er det mulig han flopper, men større sannsynlighet at Addo ville blitt ubrukelig enn Våge Nilsen.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:58:59 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 16:53:58 PM
Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
Ja, de har vært jevndårlige, selv om jeg mener at Addo har vært litt bedre, ,men Addo er 13 år yngre enn Fakiri. Han har nok "litt" mer å gå på enn Fakiri. Det er totalt irrelevant at Fakiri er en omskolert, høyrefotet midtbanespiller. Han er vår faste venstreback og i følge Skarsfjord har vi ingen som er bedre å satse på. At han har vanskelige forutsetninger gir verken ham eller oss noen plusspoeng.


Børsen gir en indikasjon, ingenting annet. Men likefullt gir det en bedre indikasjon enn hva du kommer opp med av begrunnelser mtp Fakiri vs Addo. Brann i år hadde ikke tjent noe på å ha en dårligere deffensiv back enn hva som faktisk har vært tilfellet i år.

Tenk om Addo hadde blitt hentet, da hadde vi spillt kamper med tre av fem forsvarspillere kun med addeccoligae erfaring. Tror du nemlig ikke rutinen til Fakiri spiller inn? Du bruker den jo kun som ett negativt poeng.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: storB on October 06, 2011, 16:57:06 PM
En liten kuriositet på samme liste, der ligger utskjellte Mjelde på 71 plass med 4,91 mens "tippeligakometen" drage ligger 0,01 foran.

Forøvrig konstaterer listen en allerede kjendt sannhet om at Bentley er ett bomkjøp. Men den viser også at det var riktig å la forum helten Cato Hansen gå, han ligger sist på listen med 3,84 i snitt.


Basert på årets sesong er Bentley en enorm flopp. Han svekker oss faktisk når han er på banen. Men, han er ennå ung, har et langt høyere nivå -enn det han har vist- inne og har tre år ighjen av kontrakten etter årets sesong.

Ellers er det jo som det ble sagt slik at ingen her gråt da Cato forsvant, mens jeg er litt overrasket over at Mjelde ligger så høyt på listen som han gjør. Han hadde en bra vårsesong, men siden da har han bare blitt dårligere og dårligere. Denne høsten har han vekslet mellom middelmådig og meget svak.

krakra

Vi har bare sentrale spillere med offensive ferdigheter, samt Sævarsson som er rask og har elendige innlegg. Vi er totalt ufarlige ute på kantene, forutenom når Sævarsson kommer på løp og slår dårlige innlegg. Klart vi hadde hatt bra bruk for en offensivt farlig back. Det er heller ikke på kantene vi har slitt defensivt, forutenom i det siste. Vi sliter først og fremst i og rundt boksene og Fakiri gir oss ingenting der.

Bentley har vært dårligere, det har jeg sagt, Kalvenes har ikke vært dårligere totalt sett, selv om det selvfølgelig har vært opp og ned for begge, Haugen har vært bedre, men det er uansett irrelevant siden han ikke er en førstelagsspiller ennå. Mjelde har også vært dårligere.

Fakiri har forsåvidt også hatt en synkende form. Veldig dårlig i de tre siste kampene.

krakra

October 06, 2011, 17:11:56 PM #2029 Last Edit: October 06, 2011, 17:14:45 PM by krakra
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:06:40 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:58:59 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 16:53:58 PM
Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
Ja, de har vært jevndårlige, selv om jeg mener at Addo har vært litt bedre, ,men Addo er 13 år yngre enn Fakiri. Han har nok "litt" mer å gå på enn Fakiri. Det er totalt irrelevant at Fakiri er en omskolert, høyrefotet midtbanespiller. Han er vår faste venstreback og i følge Skarsfjord har vi ingen som er bedre å satse på. At han har vanskelige forutsetninger gir verken ham eller oss noen plusspoeng.


Børsen gir en indikasjon, ingenting annet. Men likefullt gir det en bedre indikasjon enn hva du kommer opp med av begrunnelser mtp Fakiri vs Addo. Brann i år hadde ikke tjent noe på å ha en dårligere deffensiv back enn hva som faktisk har vært tilfellet i år.

Tenk om Addo hadde blitt hentet, da hadde vi spillt kamper med tre av fem forsvarspillere kun med addeccoligae erfaring. Tror du nemlig ikke rutinen til Fakiri spiller inn? Du bruker den jo kun som ett negativt poeng.
Hvilke tre av fem? Kalvenes var da førstevalget i starten av sesongen, helt til han ble skadet, Zsolt har TL-erfaring og det har også Sævarsson. Fakiris erfaring er ikke bare negativt, men det er ingen tvil om at han synger på siste verset og at han er ikke bedre enn Addo.

Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.

"Glipper" Våge Nilsen(en spiller vi foreløbig ikke har forhørt oss om engang) så henter vi sikkert en dårligere adeccoliga-back enn Addo som ble årets venstreback i Adeccoligaen 2010.

Jose Arrogantio

En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.

krakra

October 06, 2011, 17:16:53 PM #2031 Last Edit: October 06, 2011, 17:18:51 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.
Våge Nilsen er forresten også dårligere defensivt enn Fakiri. Burde vi glemme ham og?

Våge Nilsen er forøvrig en gammel tabbe. Enda en hordalending som forsvant til en annen klubb. Hadde det samme skjedd nå hadde det nok blitt forsvart atv de samme som forsvarer at Dure, Addo og nå snart også Heggeland forsvinner.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:11:56 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:06:40 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:58:59 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 16:53:58 PM
Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
Ja, de har vært jevndårlige, selv om jeg mener at Addo har vært litt bedre, ,men Addo er 13 år yngre enn Fakiri. Han har nok "litt" mer å gå på enn Fakiri. Det er totalt irrelevant at Fakiri er en omskolert, høyrefotet midtbanespiller. Han er vår faste venstreback og i følge Skarsfjord har vi ingen som er bedre å satse på. At han har vanskelige forutsetninger gir verken ham eller oss noen plusspoeng.


Børsen gir en indikasjon, ingenting annet. Men likefullt gir det en bedre indikasjon enn hva du kommer opp med av begrunnelser mtp Fakiri vs Addo. Brann i år hadde ikke tjent noe på å ha en dårligere deffensiv back enn hva som faktisk har vært tilfellet i år.

Tenk om Addo hadde blitt hentet, da hadde vi spillt kamper med tre av fem forsvarspillere kun med addeccoligae erfaring. Tror du nemlig ikke rutinen til Fakiri spiller inn? Du bruker den jo kun som ett negativt poeng.
Hvilke tre av fem? Kalvenes var da førstevalget i starten av sesongen, helt til han ble skadet, Zsolt har TL-erfaring og det har også Sævarsson. Fakiris erfaring er ikke bare negativt, men det er ingen tvil om at han synger på siste verset og at han er ikke bedre enn Addo.

Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.

"Glipper" Våge Nilsen(en spiller vi foreløbig ikke har forhørt oss om engang) så henter vi sikkert en dårligere adeccoliga-back enn Addo som ble årets venstreback i Adeccoligaen 2010.





                       Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:17:52 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:11:56 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:06:40 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 16:58:59 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 16:53:58 PM
Om Fakiri er elendig så er da Addo like dårlig, spillerbørsen på altomfotball tilsier ihvertfall det. Der ligger Addo på en 112 plass med 4,62 i snitt med Fakiri på 114 plass med 4,60 i snitt. Tar man med forutsetningene, nemlig at Fakiri er en omskolert høyrefotet midtbanespiller, så kommer Fakiri bedre ut i mine øyne.

Ergo, Brann gjorde det riktig ved å ikke satse på Addo i år.
Ja, de har vært jevndårlige, selv om jeg mener at Addo har vært litt bedre, ,men Addo er 13 år yngre enn Fakiri. Han har nok "litt" mer å gå på enn Fakiri. Det er totalt irrelevant at Fakiri er en omskolert, høyrefotet midtbanespiller. Han er vår faste venstreback og i følge Skarsfjord har vi ingen som er bedre å satse på. At han har vanskelige forutsetninger gir verken ham eller oss noen plusspoeng.


Børsen gir en indikasjon, ingenting annet. Men likefullt gir det en bedre indikasjon enn hva du kommer opp med av begrunnelser mtp Fakiri vs Addo. Brann i år hadde ikke tjent noe på å ha en dårligere deffensiv back enn hva som faktisk har vært tilfellet i år.

Tenk om Addo hadde blitt hentet, da hadde vi spillt kamper med tre av fem forsvarspillere kun med addeccoligae erfaring. Tror du nemlig ikke rutinen til Fakiri spiller inn? Du bruker den jo kun som ett negativt poeng.
Hvilke tre av fem? Kalvenes var da førstevalget i starten av sesongen, helt til han ble skadet, Zsolt har TL-erfaring og det har også Sævarsson. Fakiris erfaring er ikke bare negativt, men det er ingen tvil om at han synger på siste verset og at han er ikke bedre enn Addo.

Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.

"Glipper" Våge Nilsen(en spiller vi foreløbig ikke har forhørt oss om engang) så henter vi sikkert en dårligere adeccoliga-back enn Addo som ble årets venstreback i Adeccoligaen 2010.





                      Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.

Hvorfor ikke abre setter Grønner der i samme slengen? Så har vi 5/5?

Kalvenes var fast så lenge han var skadefri. Det ville han også vært om Addo hadde kommet. Da hadde det vært 2/5 fra Adeccoligaen. Hvis man hadde satses på Addo fra dag 1.

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:19:45 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:14:54 PM
En back med flotte offensive egenskaper er selvfølgelig flott, men ikke på bekostning av det defensive. Ikke når vi er et av lagene som slipper inn flest mål i Tippeligaen. Og nei, det er ikke bare i boksen vi sliter. Det er der vi sliter mest, men er ikke der hele problemet ligger.
Vi sliter først og fremst inne i boksene. Dernest med tempoproblemer. Addo er mye raskere enn Fakiri.


Husker nå enn viss tarik som ble helt nøytralisert av Fakiri i semien, kanskje erfaring er en bra ting i forsvar alikevell?
Det husker ikke jeg.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:11:56 PM


Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.



Fordi han da tar plass i stallen som ikke trengs. Om Våge Nilsen kommer, så har vi Skage, Våge Nilsen og Fakiri som kan spille venstreback (og Kalvenes om han mot formodning blir), da trenger vi ikke enda en som kan spille venstreback når vi også trenger høyrekant, spiss, midtstopper og defensiv midtbane.

At Addo ble årets spiller i Adecco betyr lite. Ikke alle som klarer overgangen til Tippeligaen, han er tydeligvis en av dem.

Hatleking

Eg synst iallfall at Våge Nilsen, Fakiri og Skage (evt Hopen) som alternativ på venstreback, er meir enn bra nok neste sesong. Addo har ikkje vore nokon openberring akkurat!

krakra

Quote from: Hatleking on October 06, 2011, 17:23:03 PM
Eg synst iallfall at Våge Nilsen, Fakiri og Skage (evt Hopen) som alternativ på venstreback, er meir enn bra nok neste sesong. Addo har ikkje vore nokon openberring akkurat!
Våge Nilsen, Parr og John Arne Riise hadde vært knall. Desverre har vi ingen av dem og vi har heller ikke gjort noen fremstøt på noen av dem.

Fakiri og Skage er ikke godt nok.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM


Våge Nilsen er forøvrig en gammel tabbe. Enda en hordalending som forsvant til en annen klubb. Hadde det samme skjedd nå hadde det nok blitt forsvart atv de samme som forsvarer at Dure, Addo og nå snart også Heggeland forsvinner.


At jeg forsvarer at Addo ikke ble satset på betyr ikke at jeg mener det var riktig å hente Dure. Dure virker det nå som det var en tabbe å la gå. Alle unge spillere er ikke like. Noen har mer potensiale enn andre. Addo er 21 år gammel, han kommer nok ikke til å bli stort bedre enn det han er nå, i hvert fall ikke med tanke på den manglende utviklingen han har hatt i Odd.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:21:21 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:11:56 PM


Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.



Fordi han da tar plass i stallen som ikke trengs. Om Våge Nilsen kommer, så har vi Skage, Våge Nilsen og Fakiri som kan spille venstreback (og Kalvenes om han mot formodning blir), da trenger vi ikke enda en som kan spille venstreback når vi også trenger høyrekant, spiss, midtstopper og defensiv midtbane.

At Addo ble årets spiller i Adecco betyr lite. Ikke alle som klarer overgangen til Tippeligaen, han er tydeligvis en av dem.
Du vet jo ikke om Skage er god nok. Du vet heller ikke om Våge Nilsen kommer. Det er så langt lite som tyder på det.

dudo

Jeg er ikke skråsikker på at det er vanskeligere å passere Addo enn Fakiri, selv om han har større fart. Han plasserer seg i hytt og pine, og har lett for å bli overspilt. Men han er selvsagt et mye større aktivum offensivt enn Hassan. Når det er sagt er jeg egentlig ganske fornøyd med innsatsen hans i år.

Addo er ikke det beste kjøpet vi kan gjøre på venstreback, det er jeg hellig overbevist om. Da ville det vært riktigere å satse på Haugsdal i mine øyne. Thomassen på FFK eller Wembangomo (?) på S08 bør vi se på i tillegg til JVN.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:34 PM

                      Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.

Hvorfor ikke abre setter Grønner der i samme slengen? Så har vi 5/5?

Kalvenes var fast så lenge han var skadefri. Det ville han også vært om Addo hadde kommet. Da hadde det vært 2/5 fra Adeccoligaen. Hvis man hadde satses på Addo fra dag 1.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:25:24 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:16:53 PM


Våge Nilsen er forøvrig en gammel tabbe. Enda en hordalending som forsvant til en annen klubb. Hadde det samme skjedd nå hadde det nok blitt forsvart atv de samme som forsvarer at Dure, Addo og nå snart også Heggeland forsvinner.


At jeg forsvarer at Addo ikke ble satset på betyr ikke at jeg mener det var riktig å hente Dure. Dure virker det nå som det var en tabbe å la gå. Alle unge spillere er ikke like. Noen har mer potensiale enn andre. Addo er 21 år gammel, han kommer nok ikke til å bli stort bedre enn det han er nå, i hvert fall ikke med tanke på den manglende utviklingen han har hatt i Odd.
At en ung spiller, eller en spiller i det hele tatt, har varierende form betyr ikke at han ikke har potensiale. Vil du gi opp Bentley også?

krakra

Quote from: storB on October 06, 2011, 17:26:01 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:34 PM

                       Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.

Hvorfor ikke abre setter Grønner der i samme slengen? Så har vi 5/5?

Kalvenes var fast så lenge han var skadefri. Det ville han også vært om Addo hadde kommet. Da hadde det vært 2/5 fra Adeccoligaen. Hvis man hadde satses på Addo fra dag 1.
Mot VIF ville det ikke vært en eneste Adeccoligaspiller. Både Grorud, Addo og Piotr ville hatt 2/3 av en sesong med TL-erfaring, Zsolt ville hatt over en sesong.

Lasaron

Skage får neppe kontrakt. Han er seniorspiller neste år, vist lite i år og gått mye skadet i det siste.

Misfornøyd med at Larsen og Barmen bare får tilbud om ettårskontrakt. Ikke godt nok.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: dudo on October 06, 2011, 17:25:57 PM
Jeg er ikke skråsikker på at det er vanskeligere å passere Addo enn Fakiri, selv om han har større fart. Han plasserer seg i hytt og pine, og har lett for å bli overspilt. Men han er selvsagt et mye større aktivum offensivt enn Hassan. Når det er sagt er jeg egentlig ganske fornøyd med innsatsen hans i år.

Addo er ikke det beste kjøpet vi kan gjøre på venstreback, det er jeg hellig overbevist om. Da ville det vært riktigere å satse på Haugsdal i mine øyne. Thomassen på FFK eller Wembangomo (?) på S08 bør vi se på i tillegg til JVN.
Han er neppe det beste kjøpet vi kan gjøre nei, men spørsmålet er jo om vi klarer bedre kjøp. Går vi til neste sesong med to v.backer som er bedre og har større potensiale enn Addo har jeg ikke noe problem med det. I dag har vi ingen.

krakra

Quote from: Lasaron on October 06, 2011, 17:28:06 PM
Skage får neppe kontrakt. Han er seniorspiller neste år, vist lite i år og gått mye skadet i det siste.

Misfornøyd med at Larsen og Barmen bare får tilbud om ettårskontrakt. Ikke godt nok.
Det er jo også et poeng. Skage har ikke kontrakt med Brann neste sesong. Enkelte tar det for gitt at vi har både Våge Nilsen og Skage neste sesong. Det er høyst usikkert at vi vil ha noen av dem.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:25:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 17:21:21 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:11:56 PM


Og hva så om det er større sansynelighet for at Addo blir ubrukelig enn Våge Nilsen? Kan vi ikke ha begge? Iåsfall hvorfor ikke? Og det finnes sikkert andre unge backer der som er bedre enn Addo. Jeg tror ikke Brann vet hvem de er, eller kommer til å hente dem.



Fordi han da tar plass i stallen som ikke trengs. Om Våge Nilsen kommer, så har vi Skage, Våge Nilsen og Fakiri som kan spille venstreback (og Kalvenes om han mot formodning blir), da trenger vi ikke enda en som kan spille venstreback når vi også trenger høyrekant, spiss, midtstopper og defensiv midtbane.

At Addo ble årets spiller i Adecco betyr lite. Ikke alle som klarer overgangen til Tippeligaen, han er tydeligvis en av dem.
Du vet jo ikke om Skage er god nok. Du vet heller ikke om Våge Nilsen kommer. Det er så langt lite som tyder på det.


Nei, jeg vet ikke det. Men Addo hadde ikke styrket stallen og har ikke vist noen utviklingskurve. Kanskje han plutselig blir god neste år, men ut i fra det vi har sett så langt er det ingen grunn til å hente han over andre backer, og ut i fra det vi har sett så langt var det ingen feil å ikke hente ham.

storB

Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:27:34 PM
Quote from: storB on October 06, 2011, 17:26:01 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 17:20:34 PM

                      Piotr
Trefot - Zolt - Grorud - Addo

Ergo tre av fem, selv om også zolten har minimalt med erfaring fra TL nivå. Du mener ikke dette hadde vært vell tynnt altså? Hadde vi stillt med dette forsvaret i år så kan eg garantere at situasjonen hadde vært en helt annen idag mtp den suksessen vi har hatt.

Hvorfor ikke abre setter Grønner der i samme slengen? Så har vi 5/5?

Kalvenes var fast så lenge han var skadefri. Det ville han også vært om Addo hadde kommet. Da hadde det vært 2/5 fra Adeccoligaen. Hvis man hadde satses på Addo fra dag 1.
Mot VIF ville det ikke vært en eneste Adeccoligaspiller. Både Grorud, Addo og Piotr ville hatt 2/3 av en sesong med TL-erfaring, Zsolt ville hatt over en sesong.


Ja, ok, knall. Det gjør saken mye bedre. Tar ofte en sesong før en er stabilt på ett nytt nivå, ihvertfall når det var snakk om divisjonsforskjell fra hvor en spillte for under ett år siden. Kalvenes har da forøvrig vært borte i flere kamper tidligere i sesongen, uten at det er noe poeng.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Go Up