• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Jepp. Gå inn på nrk.no, ligg sikkert ute alt.

Lasaron

Var nylig en eliteturnering i Oslo for G98. Løv Ham vant. Brann var ikke med.

I Hamar var en eliteturnering for G99. 7-erfotball. Løv Ham hadde to lag med som gjorde det bra. Sotra også gjorde det bra. Brann gjorde det middels. Vanskelig å se om det var finale og sånt.

Til helgen skal det vært en ny eliteturnering i Oslo. Denne gangen for G97. Brann stiller ikke med lag. Flere andre bergenslag stiller.

Vel, det kan se ut til at Brann sitt talentarbeid fremdeles har en del å gå på.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Yngve on October 03, 2011, 18:27:27 PM
Jepp. Gå inn på nrk.no, ligg sikkert ute alt.


Det var sikkert en lettelse for Skarsfjord. Han kan føle han har administrasjonen bak seg i å ikke bruke talenter = til at Brann ikke skal ha et seriøst talent- og dermed klubbarbeid.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 18:26:10 PM
Var Bruun med på intervjuet og forsvarte den manglende bruken?


Ja det var her han kom med ambisjonsnivået som vel ingen har kjent til.

storB

Quote from: Yngve on October 03, 2011, 18:27:27 PM
Jepp. Gå inn på nrk.no, ligg sikkert ute alt.


Jepp, var nettop inne å så. Ser en tendens til at når det går bra med Brann så er det heeelt tyst fra  RBH, mens når det sportslige går trått så tar han frem klovnenesen for å ta vekk støyten fra Skars??
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 18:30:26 PM
Var nylig en eliteturnering i Oslo for G98. Løv Ham vant. Brann var ikke med.

I Hamar var en eliteturnering for G99. 7-erfotball. Løv Ham hadde to lag med som gjorde det bra. Sotra også gjorde det bra. Brann gjorde det middels. Vanskelig å se om det var finale og sånt.

Til helgen skal det vært en ny eliteturnering i Oslo. Denne gangen for G97. Brann stiller ikke med lag. Flere andre bergenslag stiller.

Vel, det kan se ut til at Brann sitt talentarbeid fremdeles har en del å gå på.


Har Brann, eller skal Brann ha gode lag i disse årsklassene? Siden Brann sitt nedslagsfelt ikke er blant de største i byen regner jeg "gode lag" som lag med spillere som opprinnelig kommer fra andre bydelslag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Nei, syns ikke Brann skal ha noe satsningsområde på 12-13-åringer. Det blir for bredt. Branns talentarbeid bør spisses til juniorspillere som er nære ved å ta steget til TL, så får man heller bidra til å styrke kompetansen på utviklingen av unger sånn at breddeklubbene kan få frem gode juniorer/guttespillere. Av de største talentene på Branns juniorlag for øyeblikket er det vel bare Barmen og kanskje Finne som var er da de var 11-13 år.

Lasaron

Uenig. Det bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser. At G16-laget vant NM i fjor skal ikke være et sykt blaff fra en fantastisk generasjon, men noe som skjer med jevne mellomrom fordi Brann driver så bra.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 20:35:25 PMDet bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser.


Så du synes det er helt naturlig at 8-12-åringer fra de ulike bydelene skal kjøres til Nymark flere ganger i uken i stedet for å trene og spille der de bor?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 20:35:25 PM
Uenig. Det bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser. At G16-laget vant NM i fjor skal ikke være et sykt blaff fra en fantastisk generasjon, men noe som skjer med jevne mellomrom fordi Brann driver så bra.
gullaget fra i fjor bestod da i stor grad av spillere som var hentet inn i 14-15-16 årsalderen. Grønner kom f.eks. foran sesongen, mens Kalve kom i 2009

Lasaron

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 20:38:36 PM
Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 20:35:25 PMDet bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser.


Så du synes det er helt naturlig at 8-12-åringer fra de ulike bydelene skal kjøres til Nymark flere ganger i uken i stedet for å trene og spille der de bor?
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 20:38:36 PM
Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 20:35:25 PMDet bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser.


Så du synes det er helt naturlig at 8-12-åringer fra de ulike bydelene skal kjøres til Nymark flere ganger i uken i stedet for å trene og spille der de bor?


Jeg er enig med deg, men man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene. Men dette handler jo om når man skal få lov til å toppe eller spisse satsingen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 20:38:36 PM
Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 20:35:25 PMDet bør være helt naturlig at Brann er blant fylkets aller beste lag i alle årsklasser.


Så du synes det er helt naturlig at 8-12-åringer fra de ulike bydelene skal kjøres til Nymark flere ganger i uken i stedet for å trene og spille der de bor?


Hvis det kan bidra til å utvikle bedre spillere, ja. Hvorfor skulle de ikke det?
Moderer meg litt, og støtter dudos forslag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Lasaron on October 03, 2011, 21:03:18 PM


Er det så enkelt? Har ikke de andre lagene et mye større tilfang av unger enn det Brann har?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Hvem var det som var best på disse 98 og 99-lagene? Var det TL-lagene eller var det mindre klubber?

Nixon

Quote from: dudo on October 03, 2011, 21:13:47 PMmen man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene.


Det er jeg enig i. Men finnes ikke det allerede? Brann har vel sånne samlinger, og er ikke Løveakademiet for spillere fra andre klubber enn Løv-Ham?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 21:24:27 PM
Quote from: dudo on October 03, 2011, 21:13:47 PMmen man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene.


Det er jeg enig i. Men finnes ikke det allerede? Brann har vel sånne samlinger, og er ikke Løveakademiet for spillere fra andre klubber enn Løv-Ham?


Det er godt mulig, men er de så hyppige? Et slikt samarbeid burde vært i regi Brann med hjelp fra kretsen, slik at man fikk Brannifisert disse spillerne så fort som mulig, og bevart kompetansen i klubben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: dudo on October 03, 2011, 21:13:47 PM
Jeg er enig med deg, men man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene.


En til to treninger i uken, i tillegg til treningene de har med moderklubben sin? Hvor ofte trener egentlig en tolv-åring?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 21:24:27 PM
Quote from: dudo on October 03, 2011, 21:13:47 PMmen man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene.


Det er jeg enig i. Men finnes ikke det allerede? Brann har vel sånne samlinger, og er ikke Løveakademiet for spillere fra andre klubber enn Løv-Ham?


Løveakademiet er for andre spillere ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: kabelmann on October 03, 2011, 21:41:40 PM
Quote from: dudo on October 03, 2011, 21:13:47 PM
Jeg er enig med deg, men man burde ha et "paraplytilbud" for de aller beste i sitt årskull som kan tilbys samling 1-2 kvelder i uken med topp trenere og sannsynligvis veldig høy kvalitet på treningene.


En til to treninger i uken, i tillegg til treningene de har med moderklubben sin? Hvor ofte trener egentlig en tolv-åring?


Aner ikke, tipper 1-2 ganger, pluss en kamp?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Da jeg var 12 år trente vi ikke mer enn 1-2 ganger i uka, pluss kamp. Ca 10 år siden det, men tror ikke mye har endret seg sånn sett.

dudo

Men var du av de 20 beste i ditt årskull? ;) Poenget mitt her er tilbud: De må jo ville det selv. Men jævlig gode lilleputter elsker å spille fotball, og også utfordringen å gjøre det med andre gode. Jeg ser ingenting galt i å ha et slikt tilbud, det koster neppe allverden (får garantert støtte fra NFF e.l.) og kan være med å utvikle enda bedre spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Nå skal en selvsdagt ikke dra sammenligninger mellom fotballen og individuelle indretter for langt, men snakket med en tidligere svømmer som hadde vært et stortalent i denne idretten en gang. Mener han trente 3-4 timer daglig (organisert) fra 12-årsalderen og han bodde vel heller ikke vegg i vegg med en idrettshall...

Klaus_Brann

DET høres litt villt ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

12-åringer er ute og trener kvar bidige dag.
Gå av.

Lasaron

Quote from: krakra on October 03, 2011, 21:21:02 PM
Hvem var det som var best på disse 98 og 99-lagene? Var det TL-lagene eller var det mindre klubber?


Det var en del storlag som gjorde det bra. Du finner informasjon på Hamkam og Vålerenga sine sider, samt VGD under "eliteturneringer".
Tren på langskudd

Patton

Mulig dette er tatt opp tidligere i tråden, men hva slags barne- og ungdomslag har egentlig Brann? Hva er yngste årskull og hvem er med der? Håndplukkede gutter fra byen?

Spør fordi jeg aldri har sett et Brannlag på de uttallige turneringene og cupene jeg har vært med på her i byen (for de minste).

Har forøvrig registrert at David Nielsen har trålet byen etter talentfulle 9 og 10 åringer, og sågar sendt de til turneringer i utlandet.

Lasaron

David Nielsen hadde ansvaret for et av Løv Ham-lagene i G99 turneringen i Hamar nettopp. Enten vant de, eller de kom iallfall til finalen. Laget bestod av 99 og 00-modeller. Dette er blitt meg fortalt.
Tren på langskudd

Patton


Lasaron

Juniorlaget vant 10-1 borte mot Os i går. Er en runde igjen av den lokale serien, og det ser ut til at det blir andreplass, like bak Løv Ham.
Tren på langskudd

krakra

Enda et Bergenstalent på vei til TL. Fredrik Heggeland skal trene med VIF. Det vil isåfall være det 5. talentet Løv-Ham sender til TL. Som vi alle vet har Brann bare fått meg seg ett av disse fem talentene. Går Heggeland til VIF er de oppe i to og er dermed mer innvolvert i Bergens-talentarbeidet enn Brann.

Spelaren

Fantastisk.

Er ingen vits i å fortsette samarbeidet, me veit jo best uansett.
Gå av.

Klaus_Brann

Har han vært nevnt her i det hele tatt? Hvor spiller han på banen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han har vært nevnt her. Han kan spille v.back, kant og spiss og har flere kamper for aldersbestemte landslag.

monzilla

Hvor mange av disse talentene har etablert seg i TL?

krakra

2 av 3 som har gått til andre klubber foran denne sesongen. Dure og Addo.

Hatleking

Det skal dog seiast at Addo ikkje har imponert så veldig denne sesongen, og har vel vorte benka på slutten her no. Trur ikkje Fakiri har vore dårlegare!

krakra

Addo har ikke vært dårligere enn Fakiri. Mulig han ikke har vært klart bedre heller, men Fakiri er gammel og trenger både en "arvtaker" og en konkurrent. 20 år gamle Addo hadde vært ideell. Hadde vi hentet Våge Nilsen i 2012 og Addo foran årets sesong kunne vi dessuten tatt i bruk klausulen i kontrakten med Fakiri og tatt ham inn i trenerteamet.

ostraume

Heller Våge Nilsen og Fakiri enn Addo og Fakiri.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.

Brann og Fakiri har en avtale på at han kan gå inn i trenerapperatet hvis det sportslige ikke er god nok. Med andre ord, hvis han havner for langt bak i køen. Nå er det ikke sikkert vi får Våge Nilsen. I sommer var det Hanstveit som visstnok var bedre å få inn enn Addo, men han glapp jo.

apop

Burde Brann vurdere et prosjekt ala det Viking har med de lokale 3,4 og 5-divisjonsklubbene i Sør-Rogaland.

Viking har månedelig samlinger ute i sine satelitt-klubber hvor de beste spillerne i de lokale-klubber samles for treninger med kvalifisert personell fra Viking, samt at at spillere som utmerker seg får tett oppfølgning fra Viking.

Det er dette samarbeidet som bl.a. har medført at Berisha-brødrene er i Viking nå, etter at de i flere år nøt godt av deres lokale klubb Egersunds IK deltok i vikingakademiet.

Dog, det må vel også nevnes at det er den samme koblingen som medførte full krangel mellom Viking og Egersunds IK når Zlatko Tripic gikk til Molde uten at Viking fikk komme med bud. Argumentet til Egersund var at Zlatko aldri hadde deltatt på treninger under vikingakademiet.

Jose Arrogantio

Det andre talentet i VIF, Solli, har vel fått 99 spilleminutter i år og har vel ikke imponert noen.

Addo har heller ikke imponert noen, er dårligst på Odd i følge altomfotballs spillerbørs med 4.62, Odd's nest dårligste på VG med 4.48 og på aftenpostens spillerbørs har han 4.33.

Hassan el Fakiri har ikke vært særlig bedre, men klarer ikke akkurat å ergre over at vi misset på en som bare har vært litt dårligere enn en feilvendt, omskolert, treig 34-åring.

Nå er ikke spillerbørser alfa og omega, men han har ikke fremstått som noe Brann gikk glipp av i de kampene jeg har sett med ham eller. Hadde han kommet fra hvilken som helst annen klubb enn Løv-Ham, hadde ingen på dette forumet hatt særlig lyst på ham.

krakra

En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.

Addo og Dure burde definitivt vært i Brann. At Solli har dårlig forsvarer i grunn ganske lite. Addo er allerede en ebdre back enn Fakiri, og har alle forutsetninger til å bli mye bedre med mer rutine.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:37:28 AM
Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.


Uenig. Vi har allerede en ung venstreback i Skage, vi trenger ikke tre ungdommer til å kjempe om en posisjon.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:00:15 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:37:28 AM
Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.


Uenig. Vi har allerede en ung venstreback i Skage, vi trenger ikke tre ungdommer til å kjempe om en posisjon.
Skage kan spille høyreback, hvis han tar steget til TL.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:58:19 AM
En 20-år gammel hurtig venstreback med god innleggs- og skuddfot hadde jeg hatt lyst på på billigsalg når vi uansett sliter med en treig, feilvendt 33-åring på venstrebacken hadde jeg ønsket uansett. Det blir litt mer skandale når han blir plukket opp foran øynene våre  dog.

Addo og Dure burde definitivt vært i Brann. At Solli har dårlig forsvarer i grunn ganske lite. Addo er allerede en ebdre back enn Fakiri, og har alle forutsetninger til å bli mye bedre med mer rutine.


Addo er ikke bedre enn Fakiri, ikke fra det jeg har sett av ham, og ikke i følge spillerbørser. Ingen skandale at han blir plukket opp foran øynene foran oss, tror ikke han blir noe under i tippeligaen noen gang. Han har til og med hatt synkende form i Odd, til tross for masse spilletid der.

krakra

Han har vært bedre i det jeg har sett. Kanskje svakere defensivt, men bedre offensivt. Børsen preges jo av lagenes prestasjoner. Det skal mye til for at en spiller for under 4 på et lag som vinner en kamp. Fakiri er også en spiller som gjør få feil. Samtidig gjør han utrolig lite konstruktivt fremover. Kjedelig spiller med tempoproblemer.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:02:07 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:00:15 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 11:37:28 AM
Heller Våge Nilsen og Addo, enn Våge Nilsen og Fakiri.


Uenig. Vi har allerede en ung venstreback i Skage, vi trenger ikke tre ungdommer til å kjempe om en posisjon.
Skage kan spille høyreback, hvis han tar steget til TL.


Er han ikke venstrebent?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:04:36 PM
Han har vært bedre i det jeg har sett. Kanskje svakere defensivt, men bedre offensivt. Børsen preges jo av lagenes prestasjoner. Det skal mye til for at en spiller for under 4 på et lag som vinner en kamp. Fakiri er også en spiller som gjør få feil. Samtidig gjør han utrolig lite konstruktivt fremover. Kjedelig spiller med tempoproblemer.


Med tanke på at vi har hatt flere problemer defensivt enn offensivt i år synes jeg å satse på en back som er bedre defensivt har vært riktig av Brann.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 06, 2011, 12:08:22 PM
Quote from: krakra on October 06, 2011, 12:04:36 PM
Han har vært bedre i det jeg har sett. Kanskje svakere defensivt, men bedre offensivt. Børsen preges jo av lagenes prestasjoner. Det skal mye til for at en spiller for under 4 på et lag som vinner en kamp. Fakiri er også en spiller som gjør få feil. Samtidig gjør han utrolig lite konstruktivt fremover. Kjedelig spiller med tempoproblemer.


Med tanke på at vi har hatt flere problemer defensivt enn offensivt i år synes jeg å satse på en back som er bedre defensivt har vært riktig av Brann.
Heller en god stopper. De defensive problemene er inne i og foran boksen. Ikke på kantene, først og fremst.

Go Up