• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Dessuten er han 94-modell. Fortsatt i puberteten, med andre ord. Så det er klart han kan bli raskere.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 03, 2011, 15:22:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2011, 09:23:29 AM
Quote from: krakra on September 02, 2011, 20:53:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 02, 2011, 17:40:11 PM
Quote from: Gulløl on September 02, 2011, 13:28:59 PM
Quote from: Wingfoot on September 02, 2011, 13:24:51 PMhttp://www.brann.no/nyheter/ovretveit-far-proffkontrakt/


Reservekeeper er da på plass  :) :). Glimrende å ha en 17 åring på topp landsnivå på den plassen. En som ser utvikling og ikke er misfornøyd med benken og andrelagsspill de neste 2 - 3 årene.
Og Bra at Jørgen Mohus fikk 2 år til, en keeper med stor potensiale det også. Muligens en keeper som kan gå inn som førstekeeper om Piotr blir solgt neste år. Begynner å få litt rutine og blir 20 år på mandag.


Hvorfor i alle dager skal Piotr bli solgt neste år?
Fordi han er god?


Du er ikke sikker?
Uansett, per nå er han virkelig ikke så god at han trenger å gå til en nevneverdig bedre klubb allerede neste år.
Jeg er sikker på at han er god. Om han er god nok til å bli solgt til en større klubb i en større liga gjenstår å se. Piotr har fortsatt en stigende kurve så det ville ikke vært sjokkerende om han er god nok til å bli solgt neste sesong. Trenger ikke gå til United eller Barcelona for å ta et steg oppover.


Det sa jeg da heller ikke, men så outstanding at han trenger å flytte på seg til en nevneverdig bedre klubb allerede neste år er han ikke, selv om han er rå på straffer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 03, 2011, 20:09:34 PM
Jeg har inntrykk av at Kalve er rask. Ikke lynhurtig, men over gjennomsnittet. Bra rask.


Ja. Han er over gjennomsnittet rask, han spilte med oss på trening i fjor, og ganske bra tempo på han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Klipp:

Trener Even Juliussen var også strålende fornøyd etter at det gikk veien for laget hans.
- Jeg var engstelig i 2.omgang da Vålerenga presset på. Da var de gode og fortjente nok den utlikningen de fikk. Det var en kamp der det var mye frem og tilbake, men det var utrolig deilig å dra det i land, sier han.
- Dette er en fantastisk dag for oss, og nå har vi lyst til å gå hele veien. Jeg håper i alle fall at vi slipper en kamp mot et lag vi vanligvis møter, fortsetter treneren.


http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Aldersbestemt_gutter/2011/Fredrikstad-gar-for-dobbelt-cupgull/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Det var jo merkelig tilfeldig :P
Ka du ve?

Lasaron

Ser at Viking sine spillere jevnt over var litt eldre enn Brann sine. Nå i kvartfinalen for juniorer altså.
Tren på langskudd

posemedsnopi

Noen som har peiling på hvordan det går i kampen for Brann2 mot Askøy?

Gulløl

September 05, 2011, 21:17:25 PM #1808 Last Edit: September 05, 2011, 21:25:07 PM by Gulløl
Brann vant 0-6.

Kristoffer Larsen imponerte igjen. På den omgangen han spilte hadde han 2 målgivende og 2 frisparkscoringer. For et talent, håper vi får se han i mange innhopp for A-laget utover høsten ! :)

http://www.brann.no/nyheter/nok-en-malfest-for-brann-2/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Hiver meg på den. Etter MFK-kampen er det mange "lettere" kamper i serien hvor han bør få prøve seg. Akkurat nå synes jeg han virker mer spennende enn Haugen, selv om Haugen selvsagt har kommet mye lengre i utviklingen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvordan er opprykksstriden i 3. div? Må de spille kvalifisering selv om de topper ved sesongslutt?
Ka du ve?

krakra

Quote from: dudo on September 05, 2011, 21:26:33 PM
Hiver meg på den. Etter MFK-kampen er det mange "lettere" kamper i serien hvor han bør få prøve seg. Akkurat nå synes jeg han virker mer spennende enn Haugen, selv om Haugen selvsagt har kommet mye lengre i utviklingen.
Han har iallefall gjort mer enn nok for å spille de fleste kampene fremover. Trolig gjennom innhopp. Har hørt at han sliter litt med grunnfysikken, så han neppe klarer en TL-kamp fra start, men han har et enormt potensiale. Haugen og Larsen har potensialet til å bli sentrale på det norske landslaget. De har ferdigheter som er veldig attraktive for store europeiske klubber. Haugen med et pasningsreporteare og Larsen med et fintereporteare som få i TL matcher. De burde dyrkes av Brann for de kan bli veldig store hvis ikke Brann holder dem igjen.

Det Larsen gjør på andrelaget i kamp etter kamp er utrolig. Kan ikke huske sist vi hadde en juniorspiller som dominerte så voldsomt for andrelaget. Barmen og Larsen har selvfølgelig et litt annet utgangspunkt i forhold til samspill og motivasjon på andrelaget enn de andre a-lagsspillerne, men han viser jo at han er alt for god for 3. divisjon og har også vist i innhopp at han fortjener mer spilletid.

Larsen og Haugen som fast i førsteelveren i løpet av 2012 hadde vært utrolig spennende og sikkert fult mulig i en hvilken som helst annen klubb i TL, men i Brann er det nok ikke realistisk.

Nixon

Jeg spurte om det samme for noen dager siden og fikk til svar at det ikke er kvalifisering. Så holder de helt inn blir det direkte opprykk.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

aleksanderhjelleseth

Larsen og Haugen som fast i førsteelveren i løpet av 2012 hadde vært utrolig spennende og sikkert fult mulig i en hvilken som helst annen klubb i TL, men i Brann er det nok ikke realistisk.
[/quote]

med skarsfjord som trener er dette like realistisk som om han skal utvikle en nydelig brunfarge på leggene.
hadde trodd at skarsfjord var en talentvennlig trener som turde, våget og satset på disse unike talentene, men eg har nok tatt feil, like feil som de gangene eg trodde at cato hansen/Trond f. Ludviksen skulle ta TL med storm.

dudo

Haugen-Larsen-Ojo kan bli en småpen kombinasjon i fremtiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corleone

September 05, 2011, 22:42:13 PM #1815 Last Edit: September 05, 2011, 22:43:48 PM by Corleone
Larsen, har vel kun kontrakt ut året? Gi mannen en 5 års kontrakt omgående!!
RBH har vel en plan....

Hatleking

Quote from: Corleone on September 05, 2011, 22:42:13 PM
Larsen, har vel kun kontrakt ut året? Gi mannen en 5 års kontrakt omgående!!
RBH har vel en plan....


Ein 5-årskontrakt hadde vore midt i blinken, ja. Diverre endar me vel opp med ein 3-årskontrakt...

Huff

September 05, 2011, 23:08:50 PM #1817 Last Edit: September 05, 2011, 23:17:22 PM by Huff
Quote from: aleksanderhjelleseth on September 05, 2011, 22:16:11 PM

med skarsfjord som trener er dette like realistisk som om han skal utvikle en nydelig brunfarge på leggene.
hadde trodd at skarsfjord var en talentvennlig trener som turde, våget og satset på disse unike talentene, men eg har nok tatt feil, like feil som de gangene eg trodde at cato hansen/Trond f. Ludviksen skulle ta TL med storm.


TFL tok TL med storm, uheldigvis som ung Glimtspiller. Husker noen kamper i TL der han var banens desiderte ener som 17-åring, og det er faktisk ikke en eneste annen spiller i den alderen i Norge jeg kan si dette om.

Ellers har du nok rett. Heller mer og mer mot at en ikke bør erstatte Gustav om han blir solgt neste år, men snarere bruke pengene på klassestopper og venstreback. Vi har såpass mye talent på offensiv midtbane per nå.

Forøvrig har vel Larsen kun kontrakt ut året? Denne børvel forlenges sporenstreks.

The Boss

Quote from: Nixon on September 05, 2011, 21:43:12 PM
Jeg spurte om det samme for noen dager siden og fikk til svar at det ikke er kvalifisering. Så holder de helt inn blir det direkte opprykk.


Det er korrekt. Før årets sesong ble antallet 3 div avdelinger halvert, slik at vinnerne i hver avdeling rykker direkte opp. Det ser absolutt lyst ut for Brann 2 i div neste år nå!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 05, 2011, 21:26:33 PM
Hiver meg på den. Etter MFK-kampen er det mange "lettere" kamper i serien hvor han bør få prøve seg. Akkurat nå synes jeg han virker mer spennende enn Haugen, selv om Haugen selvsagt har kommet mye lengre i utviklingen.


Enig i den. Han har utvilsomt den råeste teknikken og slår bra innlegg og pasninger, men virker litt uferdig på andre områder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Så god som Larsen er, vil han sikkert få tilbud av andre klubber også. Det hadde ikke skjedd om Brann hadde signert en lang kontrakt med en gang. Men de skal være så forsiktige. Vi får se hvilket tilbud Larsen syns er best.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

olebrann3

7 kamper igjen og Brann 2 har 4 poeng å gå på ned til staal og 6 til fyllingen.

Gjenstående kampene
Staal:
Stord borte(5.plass)
Os hjemme(4.plass)
sotra borte(10.plass)
åkra hjemme(9.plass)
askøy borte(13.plass)
haugesund 2 borte(8.plass)
koppervik hjemme(6.plass)

Fyllingen:
Os borte(4.plass)
åkra hjemme(9.plass)
Haugesund 2 borte(8.plass)
Brann 2 hjemme(1.plass)
Valestrand hjellvik borte(12.plass)
Skjold hjemme(11.plass)
Stord borte(5.plass)

Brann 2:
Koppervik hjemme(6.plass)
øystese borte(7.plass)
Djerv1919 hjemme(14.plass)
Fyllingen borte(3.plass)
Os hjemme(4.plass)
åkra borte(9.plass)
Haugesund 2 hjemme(8.plass)

Ca like vanskelig igjen for alle lagene utifra tabellposisjoner iallefall. Blir spennende å se til helgen både staal og fyllingen har vanskelige bortekamper.

Liker teksten i artikkelen til Brann: "opparbeider dessuten Brann 2 en målforskjell som rivalene skal få slite med" Fyllingen har bedre målforskjell og staal har riktig nok 7 mindre.

Lister

Noe av målforskjellen og også muligens et par av poengene kan skyldes på at laget ofte spiller i ubalanserte formasjoner. Flere av kampene jeg har sett har dette blitt gjort helt bevisst fra trenersiden. Tipper det er for å se hvordan enkeltspillere eller lagdeler reagerer på å måtte spille i undertall. Dette skjer stort sett i deler av en eller hele omganger. Tror ikke jeg har sett en hel kamp hvor vi har spillt skjevt.

Flott å se at dette blir behandlet som utvikling og ikke en kamp om opprykk for enhver pris, men tror nok brann2 kunne cruiset gjennom dette med langt bedre målforskjell og flere poeng hvis opprykk var det eneste målet.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Nå har vi tatt full pott mot samtlige lag minus Staal da. Som vi har to tap mot. Tror vi gjorde vårt beste i de to kampene.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 06, 2011, 07:13:36 AM
Så god som Larsen er, vil han sikkert få tilbud av andre klubber også. Det hadde ikke skjedd om Brann hadde signert en lang kontrakt med en gang. Men de skal være så forsiktige. Vi får se hvilket tilbud Larsen syns er best.


Nå må man roe an. Det er snakk om 3. div, ikke Adecco eller TL. Skal Brann signere flotte og lange kontrakter med alle sine stortalenter blir det voldsomt mye. Han har ikke bevist noe spesielt ennå, selv om jeg har troen på han.

Han er i alle fall bedre enn Guastavino og Ojo. Til sammen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

September 06, 2011, 15:46:07 PM #1826 Last Edit: September 06, 2011, 15:49:42 PM by krakra

olebrann3

Helt enig at haugen og larsen kan få 5 års kontrakter.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 06, 2011, 15:46:07 PM


Han kan vel svare for seg selv. Eller mener han at det er kun Larsen som skal få det.
Muligens han har en Larsen-fetisj noe a la din Haugen-fetisj.

Det er forskjell på tullekontrakt og 5-årskontrakt. Hvor mange på laget har egentlig det, om noen?
JA! Det hadde vært så ille. Hva hvis de stagnerer? Det er nok av eksempler på det.
1- eller 3-årskontrakter for folk som ikke har bevist noe spesielt annet enn i 3.div er litt drøyt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: olebrann3 on September 06, 2011, 18:51:46 PM
Helt enig at haugen og larsen kan få 5 års kontrakter.


En kan tilby de 5 års kontrakter, men det er langt fra sikkert at spillerne selv ønsker det. Så store talent som nevnte spillere er står mye friere på lengre sikt og i sin karriere planlegging om de bare har signert 3 års kontrakter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Da sier vi 4, folkens?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

September 06, 2011, 23:04:22 PM #1831 Last Edit: September 06, 2011, 23:06:49 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on September 06, 2011, 22:42:21 PM
Quote from: krakra on September 06, 2011, 15:46:07 PM


Han kan vel svare for seg selv. Eller mener han at det er kun Larsen som skal få det.
Muligens han har en Larsen-fetisj noe a la din Haugen-fetisj.

Det er forskjell på tullekontrakt og 5-årskontrakt. Hvor mange på laget har egentlig det, om noen?
JA! Det hadde vært så ille. Hva hvis de stagnerer? Det er nok av eksempler på det.
1- eller 3-årskontrakter for folk som ikke har bevist noe spesielt annet enn i 3.div er litt drøyt.
Han kan sikkert svare for seg selv, men jeg ser ikke at han nevnte at alle stortalenter skal få fem-årskontrakter så det er uansett bare noe du drar ut av luften.
Kanskje han har en larsen-fetish, eller kanskje han ser at Larsen er den klart beste spillere på juniorlaget for øyeblikket, på samme måte som at jeg ser at Haugen er det største talentet Bergen har forstret på veldig lenge og en bedre spiller enn flere av de som har veldig mye mer spilletid.

Så store talenter bør dyrkes og vises at de har tillitt og at klubben har stor tro på dem. Det betyr ikke at alle andre talenter bør behandles på samme måte. Det skjønner sikkert du og.

Det er ikke mange som har tullekontrakter i Brann, men nevnte Larsen er jo en av dem.

De kan selvfølgelig stagnere. Hva så? Hva hvis Bentley ikke blir bedre enn han er nå. Det ville vært en langt større katastrofe enn hvis Larsen og Haugen fikk femårskontrakter og stagnerte. Det er litt av dealen med talentarbeid. Man må tørre å ta noen sjanser. Skal man være feiså er nok ikke talentarbeid veien å gå.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 06, 2011, 23:04:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 06, 2011, 22:42:21 PM
Quote from: krakra on September 06, 2011, 15:46:07 PM


Han kan vel svare for seg selv. Eller mener han at det er kun Larsen som skal få det.
Muligens han har en Larsen-fetisj noe a la din Haugen-fetisj.

Det er forskjell på tullekontrakt og 5-årskontrakt. Hvor mange på laget har egentlig det, om noen?
JA! Det hadde vært så ille. Hva hvis de stagnerer? Det er nok av eksempler på det.
1- eller 3-årskontrakter for folk som ikke har bevist noe spesielt annet enn i 3.div er litt drøyt.
Han kan sikkert svare for seg selv, men jeg ser ikke at han nevnte at alle stortalenter skal få fem-årskontrakter så det er uansett bare noe du drar ut av luften.
Kanskje han har en larsen-fetish, eller kanskje han ser at Larsen er den klart beste spillere på juniorlaget for øyeblikket, på samme måte som at jeg ser at Haugen er det største talentet Bergen har forstret på veldig lenge og en bedre spiller enn flere av de som har veldig mye mer spilletid.

Så store talenter bør dyrkes og vises at de har tillitt og at klubben har stor tro på dem. Det betyr ikke at alle andre talenter bør behandles på samme måte. Det skjønner sikkert du og.

Det er ikke mange som har tullekontrakter i Brann, men nevnte Larsen er jo en av dem.

De kan selvfølgelig stagnere. Hva så? Hva hvis Bentley ikke blir bedre enn han er nå. Det ville vært en langt større katastrofe enn hvis Larsen og Haugen fikk femårskontrakter og stagnerte. Det er litt av dealen med talentarbeid. Man må tørre å ta noen sjanser. Skal man være feiså er nok ikke talentarbeid veien å gå.


Jeg ser ikke at jeg nevnte at han nevnte det heller. Sånn angående å dra ting ut av lufta.
Uansett. Det ser jeg og, og jeg er voldsomt positiv til Larsen, og håper å se mye av han fremover.
Jeg tror Larsen selv skjønner at han ikke får en lang kontrakt nå, uten å ha bevist noe annet enn i 3. div. Det går an å vise tillit uten å gi han 5-årskontrakt.

Bentley har vel tre år, og risikoen er større på en måte, men han har bevist mer på dette nivået.
Larsen bør maks få tre år ut fra det han har vist til nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 06, 2011, 22:51:02 PM
Da sier vi 4, folkens?


Hehe, godt med fredsmeglere inne i mellom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 07, 2011, 01:47:03 AM
Quote from: krakra on September 06, 2011, 23:04:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 06, 2011, 22:42:21 PM
Quote from: krakra on September 06, 2011, 15:46:07 PM


Han kan vel svare for seg selv. Eller mener han at det er kun Larsen som skal få det.
Muligens han har en Larsen-fetisj noe a la din Haugen-fetisj.

Det er forskjell på tullekontrakt og 5-årskontrakt. Hvor mange på laget har egentlig det, om noen?
JA! Det hadde vært så ille. Hva hvis de stagnerer? Det er nok av eksempler på det.
1- eller 3-årskontrakter for folk som ikke har bevist noe spesielt annet enn i 3.div er litt drøyt.
Han kan sikkert svare for seg selv, men jeg ser ikke at han nevnte at alle stortalenter skal få fem-årskontrakter så det er uansett bare noe du drar ut av luften.
Kanskje han har en larsen-fetish, eller kanskje han ser at Larsen er den klart beste spillere på juniorlaget for øyeblikket, på samme måte som at jeg ser at Haugen er det største talentet Bergen har forstret på veldig lenge og en bedre spiller enn flere av de som har veldig mye mer spilletid.

Så store talenter bør dyrkes og vises at de har tillitt og at klubben har stor tro på dem. Det betyr ikke at alle andre talenter bør behandles på samme måte. Det skjønner sikkert du og.

Det er ikke mange som har tullekontrakter i Brann, men nevnte Larsen er jo en av dem.

De kan selvfølgelig stagnere. Hva så? Hva hvis Bentley ikke blir bedre enn han er nå. Det ville vært en langt større katastrofe enn hvis Larsen og Haugen fikk femårskontrakter og stagnerte. Det er litt av dealen med talentarbeid. Man må tørre å ta noen sjanser. Skal man være feiså er nok ikke talentarbeid veien å gå.


Jeg ser ikke at jeg nevnte at han nevnte det heller. Sånn angående å dra ting ut av lufta.
Uansett. Det ser jeg og, og jeg er voldsomt positiv til Larsen, og håper å se mye av han fremover.
Jeg tror Larsen selv skjønner at han ikke får en lang kontrakt nå, uten å ha bevist noe annet enn i 3. div. Det går an å vise tillit uten å gi han 5-årskontrakt.

Bentley har vel tre år, og risikoen er større på en måte, men han har bevist mer på dette nivået.
Larsen bør maks få tre år ut fra det han har vist til nå.
Men du følte det var nødvendig å nevne at det blir voldsomt mye hvis alle stortalenter skal få flotte og lange kontrakter? Selv om ingen hadde tatt til ordet for dette? Jaja.

Det er jo en viss risiko ved å signere store talenter på veldig korte talenter. Hvis han slår til for fult? Da kan han gå til hvem han vil uten at Brann sitter igjen med en krone. Det er jo selvfølgelig et mindre problem i Brann hvor unge spillere ikke får slå til.
Bentley har fire års kontrakt. Det er alltid en viss risiko ved å signere spillere, men en ung gutt fra juniorlaget er neppe den største utgiftsposten hvis han skulle floppe og heller ikke den vanskeligste å kvitte seg med. Verre å dumpe en middelmådig Bentley med en lønn på oppmot to millioner hvis han skulle floppe.

Jeg syns det er et merkelig signal om tillitt når man gir en ung spiller en halvårskontrakt. "Greit, du skal få muligheten, men vi er så usikre på om du er god nok at vi ikke tørr å gi deg kontrakt lengre enn ut året".

Klaus_Brann

Så du tror det er et spesialtilfelle med Larsen?

Jeg synes det er greit med et halvt år i starten, maks et år. Nå har han bevist at han er mer enn god nok for 3. div, men jeg føler altså at man trenger å bevise litt mer for å få 5-årskontrakt. Det er mange som er for gode for 3. div.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Et spesialtilfelle? Han er den klart beste på juniorlaget, det skiller ham ganske greit ut fra resten av spillerne der iallefall.

Problemet er at hvis Larsen beviser at han er god nok for TL med en halvårskontrakt så vil ikke Brann være den eneste klubben som vil få det med seg. Selv om Brann ikke er veldig stor fan av talenter så er det faktisk flere klubber i TL som nok gjerne kunne tenkt seg et stort talent som har bevist at han holder TL-nivå som 19-åring. Det handler også litt om visse signaler man sender til spillerne. Det sier ikke akkurat at man har stor tro på et talent når man ikke tørr å gi ham mer enn en halvårskontrakt. Erlend Storesund vraket jo Brann fordi han ikke følte seg nok verdsatt da han kun fikk en 1-årskontrakt.

Jeg har aldri sett at en juniorspillet har blitt tatt opp til a-laget og kun fått en halvårskontrakt. Det er noe spesialgreier som Brann tydeligvis syns er veldig smart. Men så er jo Brann talentekspertene i TL, så vi får stole på dem.

ostraume

Men hvilken lønn skal denne 5-årskontrakten inneholde? Om han slår til i TL må jo lønnen speile dette. Om han ikke slår til i TL så kan vi ikke ha en 5-årskontrakt på en spiller som ikke bidrar.

Jaiteh sin lange og dyre kontrakt er et eksempel på at den policyen ikke er risikofri.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Men er alternativene enten et halvt år eller fem år? Tre år høres ut som en bedre løsning. Lenge nok til å inngi tillit, og kort nok til at Brann slipper å dra med seg daukjøtt i alt for mange år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

5 år er for lenge.  Og 5 år med same løn som no (som eg reknar med ikkje er spesiellt høg) vil han heilt sikkert takka nei til.  Skal han signera 3 eller 5 år vil løna gå opp.  Det medfører høgare risiko for Brann.
Men generellt meiner eg samtlege som spelar kampar for Brann bør ha kontrakt ut den neste sesongen.  Så 1,5 år bør vera passeleg for Larsen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

For ordens skyld kan jeg gjenta noe av det jeg skrev i "Overganger 2012"

Kristoffer Larsen: 5 år
Kristoffer Barmen: 5 år
Kjetil Kalve: 5 år
Fredrik Haugen: ny kontrakt på 5 år

Det er naturlig at alle får en viss lønnsøkning i forhold til nå, men ikke så mye.

Grunnen til at dette er mine ønsker, er at jeg vil ha kontinuitet, forutsigbarhet i stallen, lokal forankring, lite mas, og at Brann skal vise at de tror på dem de signerer. Det er en risiko for det ene eller andre uansett.

Så registrerer jeg at mange er uenige i lengden på kontraktene. Javel. Jeg ser jo poengene til Klaus, men det er altså slik jeg ønsker å satse.
Tren på langskudd

Wingfoot

Lange kontrakter er må ikke nødvendigvis bety at lønnen går opp.

Det påstås jo at Brann er gått over til prestasjonsbaserte lønningen/kontrakter, så da er det bare å se til at kontrakten er satt opp på en slik måte at Brann ikke sitter med skjegget i postkassen dersom talentet/talentene ikke slår til, ved at de får en grei "talent-lønn" fram til de klarer å etablere seg på laget eller noe i den dur.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Men hva er en grei talentlønn? Dersom en spiller får femårskontrakt i en alder av 18 år så er han en voksen mann når kontrakten går ut, og bør vel da ha en lønn som gjør at han kan etablere seg med egen bolig og gjerne familie.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Wingfoot

Det jeg sier er at de starter på "talentlønn", for så at lønnen øker på med prestasjonene på banen.
Dvs at gjerne grunnlønnen også øker dersom spilleren klarer å etablere seg på laget...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Ricky

Quote from: Lasaron on September 07, 2011, 08:29:06 AM
Så registrerer jeg at mange er uenige i lengden på kontraktene. Javel. Jeg ser jo poengene til Klaus, men det er altså slik jeg ønsker å satse.


Det er i slike tilfeller man bruker opsjon på forlengelse. 2+2 eller 3+2 år høres fornuftig ut for 3.divisjonsguttene våre.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 07, 2011, 02:58:46 AM
Et spesialtilfelle? Han er den klart beste på juniorlaget, det skiller ham ganske greit ut fra resten av spillerne der iallefall.

Problemet er at hvis Larsen beviser at han er god nok for TL med en halvårskontrakt så vil ikke Brann være den eneste klubben som vil få det med seg. Selv om Brann ikke er veldig stor fan av talenter så er det faktisk flere klubber i TL som nok gjerne kunne tenkt seg et stort talent som har bevist at han holder TL-nivå som 19-åring. Det handler også litt om visse signaler man sender til spillerne. Det sier ikke akkurat at man har stor tro på et talent når man ikke tørr å gi ham mer enn en halvårskontrakt. Erlend Storesund vraket jo Brann fordi han ikke følte seg nok verdsatt da han kun fikk en 1-årskontrakt.

Jeg har aldri sett at en juniorspillet har blitt tatt opp til a-laget og kun fått en halvårskontrakt. Det er noe spesialgreier som Brann tydeligvis syns er veldig smart. Men så er jo Brann talentekspertene i TL, så vi får stole på dem.


Som du ser av posten til Lasaron, så mener han også at Barmen og Kalve skal få 5 år, og dermed bekrefter han det jeg trodde om at det ikke kun gjaldt Larsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 07, 2011, 08:29:06 AM
For ordens skyld kan jeg gjenta noe av det jeg skrev i "Overganger 2012"

Kristoffer Larsen: 5 år
Kristoffer Barmen: 5 år
Kjetil Kalve: 5 år
Fredrik Haugen: ny kontrakt på 5 år

Det er naturlig at alle får en viss lønnsøkning i forhold til nå, men ikke så mye.

Grunnen til at dette er mine ønsker, er at jeg vil ha kontinuitet, forutsigbarhet i stallen, lokal forankring, lite mas, og at Brann skal vise at de tror på dem de signerer. Det er en risiko for det ene eller andre uansett.

Så registrerer jeg at mange er uenige i lengden på kontraktene. Javel. Jeg ser jo poengene til Klaus, men det er altså slik jeg ønsker å satse.


Jeg ser hvor du vil, men er uenig når de har bevist såpass lite. Det er mange talenter som aldri slår til når de kommer opp noen hakk høyere. Rickys forslag om opsjon på forlengelse med disse talentene er en bedre sak, hvor man sikrer både langsiktig tankegang uten å binde seg altfor lenge eller ta for stor risiko.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Hvordan fungerer egentlig en slik opsjon?
Tren på langskudd

krakra

Kan ikke se for meg at en slik opsjon ikke er verdt mer enn RBHs gentlemans agreement? Hva skal vilkårene for en slik opsjonsavtale være? At vi forlenger med spilleren hvis vi vil? Hvis han vil? Hvorfor skulle vi/han skriver under på det?

dudo

Opsjoner på kontraksforlengelse er da overhodet ikke noe nytt i fotballen, og har vært brukt også i Brann flere ganger tidligere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up