• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

posemedsnopi

Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 29, 2011, 16:22:57 PM
Neinei det jeg mente var jo at han hadde en god kamp mot blackburn og om han viser litt av de samme taktene på trening, gjerne med A-laget så burde det forsvare en plass i troppen til treningskamper og imponerer han der bør han taes opp i A-lags troppen, av den enkle grunn at det er lettere for en 18åring å slå gjennom enn en 16åring. Men jeg har ikke sett denne fyren på trening så jeg har ingen anelse om hvilket nivå han har inne på en vanlig dag. I en tid med få alternativer og lite penger hadde det vært kjekt å se hva han kan få til mot bedre motstand. Kan jo være ett utlånsobjekt siden løv-ham har blitt betydelig svekket.


Har han fått kontrakt med Brann?

krakra

Nå spilte han et par kamper til denne turneringen uten at han var i nærheten av å dominere på samme måte. Første kampen var bra, den andre var helt elendig. Så det er nok grunner til at han ikke er på toppen av listen når det skal velges ut spillere til TL-listen.

Men klarer han å stabilisere seg på det nivået vi så i går, så skal det skrives en ny liste i sommer.

dudo

Ja, han var veldig ujevn. Toppnivået han viste i førstekampen viste han mye oftere i kampen mot Blackburn. Bunnivået han viste mot FCK var horribelt. Stabæk-kampen så jeg ikke, tror jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Han spilte ikke mot Stabæl

Klaus_Brann

Quote from: Huff on January 29, 2011, 13:25:56 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 29, 2011, 12:49:13 PM
Enig med de to over her. Og når det gjelder lagspill og at han til tider var ego har nok med at han startet kampen bra og ville vise seg frem. Jeg syns det er rart at han ikke er med A-laget på treningsleir siden han er noen år eldre enn de andre talentene. Om han får til litt av det han fikk til mot blackburn er han ikke langt unna en plass på benken. Hadde vært spennende å se han i ett par treningskamper mot bedre motstand.


Enig i dette med stikkerne, og vi må vel legge til at han først var sykt ego på 4-1. Men, vi snakker om en


Det minte meg litt om Zlatans villeste mål for Ajax, bortsett fra at Larsen ikke satt den. Men på 4-1 i en relativt ubetydelig kamp må det være lov å leke seg litt.

Jeg ser hvor du vil, men når andre unggutter som er 2-3 år yngre kan få prøve seg i treningskamper ser jeg ikke problemet med at han kan få et par omganger i noen kamper. Toppnivået hans (hvis det var toppnivået) var i alle fall veldig bra, men som andre påpeker, var han ikke like bra mot FCK, men det kan jo også ha med bedre motspillere og at laget vårt ikke fungerte like bra. Mange faktorer som spiller inn.

Uansett ga dette stor mersmak, slike spillere vokser ikke på trær.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Det var iallfall ein mediestasjon som samanlikna han med Huseklepp, men det skal ein vel kanskje ikkje ta for seriøst.

Gulløl

January 30, 2011, 13:29:09 PM #1406 Last Edit: January 30, 2011, 14:00:36 PM by Gulløl
Har denne Kristoffer Larsen spilt en del fussball også ?
Går ut fra at dette er samme person. Kjør denne vidoen noen ganger og studerer teknikken  :)
http://www.youtube.com/watch?v=HnTpbKcQB-M

Ellers har han nylig signert kontrakt med Brann i følge dette oppslaget.
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?id=55840
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: krakra on January 28, 2011, 16:57:23 PM
På meg virker han som en særdeles god teknisk spiller med stor selvtillitt, men samtidig så mangler han endel. Fart, spillerforståelse, lagspill og giftighet foran mål.

Jeg lurer også på hvorfor vi ikke har hørt noe særlig om han før nå. Kan ikke huske at å sett ham for Brann2 engang. Var han skadet i høst/vinter?


Mangler han fart, spillerforståelse, lagspill og giftighet foran mål? Hvor har du dette fra?

Uansett, han viste prestasjoner man sjelden ser i kampen mot Blackburn...Merkelig at han ikke er med til Tyrkia, men antar han blir med i femmergruppen.



Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 30, 2011, 13:29:09 PM
Har denne Kristoffer Larsen spilt en del fussball også ?
Går ut fra at dette er samme person. Kjør denne vidoen noen ganger og studerer teknikken  :)
http://www.youtube.com/watch?v=HnTpbKcQB-M

Ellers har han nylig signert kontrakt med Brann i følge dette oppslaget.
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?id=55840


Futsal tenker du på??Hehe.

Han har ikke spilt så mye, men han spiller nå for Krohnsminde Futsal i 1. div.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Kristoffer Larsen er noe av det råeste jeg har sett siden, ja, Huseklepp. Motstanden var så som så sier noen, men det gutten viser er intet annet enn hinsides bra. Fotball er underholdning, det er spillere som Larsen som kan trekke publikum.

TheRock

Lett å få Huseklepp-assosiasjoner. Lokal, spennende, ujevn og ikke på noen aldersbestemte landslag. Tror likevel det er viktig å være litt edruelig. Huseklepp kunne faktisk drible en mot en fra starten av, problemet var bare at de satt 1/4 ganger, i stedet for 3/4, noe som endret seg når han fikk tilit og lov til å feile. Det Larsen viser mot Blackburn var egentlig "bare" noen tunneler, som hvem som helst med selvtillit kan få til.

Litt satt på spissen, men slik jeg ser det i alle fall. Håper jeg tar grundig feil.

Gull63

Quote from: krakra on January 12, 2011, 17:29:03 PM
Noen som vet om tvillingene fra Florø er Brannaktuelle? Kanskje ikke aktuelle før til sommeren når de begynne på videregående?


Virker som om de er i kikkerten til Brann. Dessverre får vi konkuranse. Begge tvillingene spilte i dag treningskamp for Sogndal, og imponerte:
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7487254

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7487362

Virker som om de mest sannsynlig havner i Aafk eller Molde, men Brann kan være et alternativ. Vil ikke til Sogndal.

Huff

Quote from: Gull63 on January 31, 2011, 23:40:46 PM
Quote from: krakra on January 12, 2011, 17:29:03 PM
Noen som vet om tvillingene fra Florø er Brannaktuelle? Kanskje ikke aktuelle før til sommeren når de begynne på videregående?


Virker som om de er i kikkerten til Brann. Dessverre får vi konkuranse. Begge tvillingene spilte i dag treningskamp for Sogndal, og imponerte:
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7487254

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7487362

Virker som om de mest sannsynlig havner i Aafk eller Molde, men Brann kan være et alternativ. Vil ikke til Sogndal.


skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Vi bør prioritere å få opp 2. laget i den grad at de spillerne vi har der nå kan få spille det opp. Det er deres utvikling som er viktigst, ikke talentene vi ikke har i klubben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det er klart det, men de bør kunne klare seg i 2.div, såpass må man kunne vente av spillere som skal lukte på plass i troppen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Enig der, men jeg tror de har godt av å spille seg opp selv, uten hjelp fra førstelaget - som vi uansett ikke har råd til å avse spillere fra. Det er det som er poenget mitt. Er de så store talenter som vi håper, så bør et opprykk absolutt være innenfor rekkevidde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: TheRock on January 31, 2011, 00:20:20 AM
Lett å få Huseklepp-assosiasjoner. Lokal, spennende, ujevn og ikke på noen aldersbestemte landslag. Tror likevel det er viktig å være litt edruelig. Huseklepp kunne faktisk drible en mot en fra starten av, problemet var bare at de satt 1/4 ganger, i stedet for 3/4, noe som endret seg når han fikk tilit og lov til å feile. Det Larsen viser mot Blackburn var egentlig "bare" noen tunneler, som hvem som helst med selvtillit kan få til.

Litt satt på spissen, men slik jeg ser det i alle fall. Håper jeg tar grundig feil.


Larsen viser en kroppsbeherskelse man sjelden ser av norske spillere. Enkelte her på forumet er mestre i å snakke ned lokale spillere, til og med Huseklepp fikk pepper for noen år tilbake. Brann trenger arrogante spillere som Larsen, som tør, jeg ønsker å se denne spilleren på A-laget i løpet av 2011, hører du Skarsfjord?

Hatleking

Quote from: Torvanger on February 01, 2011, 20:53:07 PM
Quote from: TheRock on January 31, 2011, 00:20:20 AM
Lett å få Huseklepp-assosiasjoner. Lokal, spennende, ujevn og ikke på noen aldersbestemte landslag. Tror likevel det er viktig å være litt edruelig. Huseklepp kunne faktisk drible en mot en fra starten av, problemet var bare at de satt 1/4 ganger, i stedet for 3/4, noe som endret seg når han fikk tilit og lov til å feile. Det Larsen viser mot Blackburn var egentlig "bare" noen tunneler, som hvem som helst med selvtillit kan få til.

Litt satt på spissen, men slik jeg ser det i alle fall. Håper jeg tar grundig feil.


Larsen viser en kroppsbeherskelse man sjelden ser av norske spillere. Enkelte her på forumet er mestre i å snakke ned lokale spillere, til og med Huseklepp fikk pepper for noen år tilbake. Brann trenger arrogante spillere som Larsen, som tør, jeg ønsker å se denne spilleren på A-laget i løpet av 2011, hører du Skarsfjord?


Antakelegvis ikkje ...

krakra


Torvanger

Quote from: krakra on February 01, 2011, 21:16:30 PM


Min magefølelse sier at Larsen kan bli stor, større enn vi kan ane nå. Stol på den.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on February 02, 2011, 10:45:59 AM
Quote from: krakra on February 01, 2011, 21:16:30 PM


Min magefølelse sier at Larsen kan bli stor, større enn vi kan ane nå. Stol på den.


Hehe, får håpe magefølelsen din er rett, men man trenger ikke magefølelse for å se at denne gutten har mye bra fotball i seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Larsen boer rykke frem i koen av den enkle grunn at han har daarligere tid enn de andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tem

alle vil vi vel se 11 unge bergensere på banen som herjer i tippeligaen
men realistisk er ikke dette
det må være en balanse mellom talentsatsning og resten av "pakken"

synes det som legges opp til nå er greit , hvor en har noen unge + talenter som kan spilel inntil 3 kamper

å utvide mengden med unge lovende som kanskje har en framtid , tror jeg fil føre til sportslig fiasko på kort sikt

vil tro alle er enige om at den satsningen som nå er påbegynt vil ta noen år før vi kan høste av den

håper at dagens unge kan bidra på en god måte men forventer på ingen måte at noen av dem skal dra lasset gjennom 2011 .


krakra

http://www.brann.no/nyheter/enda-en-landslagsspiller/

Barmen tatt ut på landslaget. Tre Løv-Hamspillere er også med, så vi har fire fra Bergen med der. I tillegg til 6 fra Bergen på G17(Grønner er dog ute med skade). Ti tilsammen fra Bergen på G17 og G18. Det er relativt pent.

Derimot har vi vel bare èn spiller som er aktuell for noe landslag over dette.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/fire-fra-start-og-et-armbrudd/

Birkelund og Mohus debuterte for G17-landslaget og Birkelund brakk hånden etter ett minutt.

Nixon

Brakk ikke han armen i fjor også?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Gutten må drikke mer melk.

Huff

http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=21670

Vikingnyheter i talenttråden?

Ja, fire vikingspillere fikk tillit da g-19 spilte uavgjort mot Portugal. Disse spillerne er vel fra det guttelaget som vant cupen året før oss, og jeg følger deres unggutter med spenning. Hvordan Vikings unggutter gjør det i TL, og hvor mye tillit de får gir slik jeg ser det en god indikasjon på hvordan våre bør matches året etter, minst. Viking har nok en større bredde i stallen enn oss, og dermed kan en anta at deres spillere har en lengre vei til ellveren. Såvidt jeg husker fikk Vikings unggutter fikk mye tillit i fjor høst, og noen sporadiske innhopp i fjor vår. Siden da har det blitt langt rimeligere å gi talentene tillit, og vi vil som nevnt trolig ha en svakere bredde i stallen.


Markmus

Viking har utvilsomt noen spennende unghylere på gang. Landu Landu tror jeg kommer til å bli knallgod med årene og også Berisha er svært spennende.
Ka du ve?

krakra

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7487362

Brann bør virkelig gjøre det de kan for å få disse to til klubben. Det er viktig at vi har en jevn flyt med større talenter i hver årgang. For øyeblikket er det vel bare Finne i 95-årgangen som kan kalles et stortalent. Begge to spilte for G15-landslaget i fjor. Synd hvis de forsvinner til Molde eller AaFK

BrannFlorø

Nå reiser dei opp til Molde for å trene med dei ei uke, er snakk om at dei skal til vålerenga for å vise seg frem også. Men det er ingen rykter om Brann. Katastrofe, for dette er virkelig to kjempe talent.

krakra

Nå står Brann også nevnt i artikkelen. Jeg anser det som en selvfølge at vi gjør noe. Hvis vi gir dem det beste tilbudet vi kan og de likevel velger en annen klubb så er det fair nok, men hvis vi bare sitter og ser på at andre klubber snapper opp to av landets største talenter i 95-årgangen uten å gjøre noe så er det alt for svakt.

Hatleking


dudo

Men har vi noe å tilby dem da? 3. divisjonsspill liksom? De andre (bortsett fra SIL) har vel andrelagene sine i 2. divisjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on February 10, 2011, 23:07:48 PM
Men har vi noe å tilby dem da? 3. divisjonsspill liksom? De andre (bortsett fra SIL) har vel andrelagene sine i 2. divisjon.


Me kan rykke opp og med har òg Løv-Ham når tida er inne for det. Det er uansett større å spele under Brann enn Sogndal - spesielt no som Brann skal verkeleg satse på talenta. Dette håpar eg iallfall ...

krakra

Et annet spørsmål er jo om de er gode nok for 2. divisjon. De er jo relativt unge.

Ellers så er det jo forståelig hvis de velger AaFK, Molde eller spesielt VIF foran oss, men det er "utilgivelig" hvis vi ikke engang prøver.

BrannFlorø

Aase brothers pluss gjengen som vant guttecupen kan bli spennende.

BrannFlorø

Dei er gode nok tror eg. Dei var stjernene til Florø i fjor. det var i tredje, er blitt ett år eldre nå. Løp å kjøp Brann

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Sier jo seg selv at gutter fra Lille-Bergen skal til Brann hvis de er gode nok.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Ja, det gjør det. Dumt hvis ikke de kommer på visitt en gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

posemedsnopi

Noen som vet hvorfor Kristoffer Larsen ikkje spilte denne kampen?

http://www.brann.no/nyheter/kalve-og-juninho-senket-fyllingen/

vebo

Var å kikket på farmerklubben mot Bryne på Varden lørdag. Lite å rope hurra for både hos løvene og oksene. Mads Cato Moldskred var vel mest spennende der ute. Ellers var Vegard Landro, bergenser, solid defansivt på høyrebacken til Bryne uten å markere seg mye fremover i banen. Matias Møvik viste at han definitivt ikke hører hjemme i Brann, og jeg savner også fremgang hos Næs. Det skal sies at det var en kjedelig kamp, og begge lagene skal være glad for at det ikke var seriekamp, selv om Bryne var hakket bedre store deler av kampen. Kampen endte forøvrig 1-1, men Løv Hams mål skulle helt klart vært avblåst for offside (type 3-4 meter).
Tiocfaidh ár lá

dudo

http://www.lov-ham.no/article.php?id=343

Næs puttet 3 for løvene mot Sandnes Ulf i dag. Det er jo gøy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Intervju med Anders Næs i dagens BA. Han sier at han vet at han må ha en knallsesong i år hvis han skal ha en fremtid i Brann. Kontrakten hans går ut etter denne sesongen. Han har satt seg som mål å score minst ti mål.

Håper han holder seg skadefri. Som Sandstø påpeker i intervjuet så var han foran Haugen i landslagskøen i 2009 og var et veldig stort talent. Skadene har holdt ham igjen, men han har gode ferdigheter. Blir spennende å følge ham i år når han blir en viktig brikke for Løvene.

Hatleking

Næs har jo verkeleg blitt varm i trøya i Løv-Ham, og ein skal ikkje sjå vekk frå at han kan kome til å spele for Brann allereie frå hausten av viss han fortset framgongen og unngår sjukdom og skadar. Talentet er uomtvisteleg, og guten blir vel ein viktig mann for Brann i framtida.

krakra

Virker ikke som at oppfølgingen fra Brann er helt bra.

http://www.grenda.no/nyhende/2186/

Han har ikkje høyrt noko frå Brann på lang tid, og bur seg på å kosa seg med Adeccoligaspel for Løv-Ham denne sesongen.

Go Up