• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

SÃ¥ alt i alt, en oppsummering for oss som ikke fikk sett kampen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Takk for referat.

En del av det kan gjerne skyldes at det er en del nye spillere der nå, og at de er unge, så de vil gjerne bli enda mer samspilt utover året.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: dudo on January 25, 2011, 17:08:15 PM


Hiver meg på Klaus og takker for referat

Dette med mangel på det lagtaktiske har vel med å gjøre at en på juniorlaget fokuserer på individuelle ferdigheter, ikke lagspill. Ser du nevner at �vretveit var god. Reaksjonsredningen på FCKs første sjanse er fantastisk, jeg tror ikke det er en eneste keeper i TL som tar den normalt sett. Mener med dette ikke at vi snakker noe verdensklassetalent, eller at han allerede er god nok for TL, men akkurat den redningen er glitrende.

Ellers kjekt å lese beskrivelsene av Birkelund, han høres jo ut som en komplett spiller, og forhåpentligvis er han en av de som får prøve seg i år. Forøvrig tyder høydepunktene på at Kalve var vår bestemann, hvordan var han?

Merket meg og FCKs spiss, en sort perle så det ut som, var dette 16-åringen som fikk spilletid mot Barca, og, noen som vet noe om FCKs snittalder versus vår?

dudo

Quote from: Klaus_Brann on January 25, 2011, 19:01:36 PM
Takk for referat.

En del av det kan gjerne skyldes at det er en del nye spillere der nå, og at de er unge, så de vil gjerne bli enda mer samspilt utover året.


Jepp, og yngre spillere vil stort sett ha dårligere fysikk enn de eldre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Jeg synes Kalve hadde mange gode pasninger og gode løp med og uten ball. Det mangler noe helt fremme etter min mening, men det hadde nok vært bedre med Finne i Jr. troppen. Var veldig mange sjanser som kunne blitt skutt på som ble rotet vekk i meningsløse ned mot linjen, litt sånn Huseklepp driver med bare at han har farten til å vende opp og gå rundt forsvarspilleren.

Men kampen alt i alt var nok preget av alderen, men litt skuffet over at de har arvet av storebror og klarer å slippe inn 3 mål på 10 minutter.

krakra


dudo

Larsen var møkkdårlig i dag, min ikke så verst i går. Har ihvertfall fysikken på sin side, i motsetning til konkurrentene i Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 25, 2011, 19:05:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 25, 2011, 19:01:36 PM
Takk for referat.

En del av det kan gjerne skyldes at det er en del nye spillere der nå, og at de er unge, så de vil gjerne bli enda mer samspilt utover året.


Jepp, og yngre spillere vil stort sett ha dårligere fysikk enn de eldre.


Ja, det er en av de største fordelene ved å være ett år eldre på dette nivået, men det er utvilsomt også andre faktorer som spiller inn som junior, og når man er f.eks. 18 vs. 17, kan det ha en del å si på fotballutviklingen generellt, på mange områder.

Uansett takler nok både jeg og Brann et tap mot FCK ganske greit. FCK er nordens beste klubb nå, og det i et såpass lite land som Danmark er, så er det klart at de med deres ressurser smekker inn mange av landets beste spillere. Uten at jeg vet for mye, kunne de sikkert kjørt inn Danmarks U17 og Brann hadde gjort en tilsvarende kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/mistet-seieren-pa-overtid/

Ny kamp i dag, og det ble ikke like mange mål som da (noen av) disse spillerne møtte hverandre sist.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Steinar Nilsen, Rune Skarsfjord, Erik Mjelde og Frode Hellebø kommenterer Doddo.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article191245.ece

Tiocfaidh ár lá

dudo

Mer guts i Larsen i dag, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Veldig mye mer. Han har en knallkamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

2-0 til 2. juniorlaget til Brann over Blackburn nå. Kjemhus og Larsen har puttet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

3-0 ved Fejzi. Kampen kan for øvrig også følges her: http://www.brann.no/nyheter/live-brann-jr-blackburn-jr/
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

For oss som lar Norge gå rundt i dag;

Kjører vi over pakket slik resultatet tilsier?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jada, vi har vært gode i dag. 4-1 nå, scoring av Fajzi igjen. Det skal sies at Viking ledet 5-1 mot dem i forgårs, men det endte 5-4, så Blackburnlaget kan meget vel komme tilbake - ihvertfall mtp at vi har for vane å avslutte svært svakt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Og for øvrig skal jeg jobbe 30 timer nå i helgen! ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://www.brann.no/nyheter/ny-landslagsspiller-fra-brann/

Magnus Mohus erstatter Grønner i G17-troppen. Kjekt for han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Snoggy

Utifra det jeg så av høydepunktene på Brann.no, så virket Kristoffer Larsen svært spennende. Det ble nevnt at han hadde hatt et opphold i AC Milan. Noen som vet noe mer om han? er han Brann sin eiendom idag?

GlennK

Quote from: Snoggy on January 28, 2011, 15:50:18 PM
Utifra det jeg så av høydepunktene på Brann.no, så virket Kristoffer Larsen svært spennende. Det ble nevnt at han hadde hatt et opphold i AC Milan. Noen som vet noe mer om han? er han Brann sin eiendom idag?


Signerte for Brann i fjor høst, kommer fra Vestsiden/Askøy, valgte Brann fremfor Milans farmerlag, Bellinzona.

dudo

Quote from: GlennK on January 28, 2011, 15:56:35 PM
Quote from: Snoggy on January 28, 2011, 15:50:18 PM
Utifra det jeg så av høydepunktene på Brann.no, så virket Kristoffer Larsen svært spennende. Det ble nevnt at han hadde hatt et opphold i AC Milan. Noen som vet noe mer om han? er han Brann sin eiendom idag?


Signerte for Brann i fjor høst, kommer fra Vestsiden/Askøy, valgte Brann fremfor Milans farmerlag, Bellinzona.


Var det ikke slik at han var på prøvespill der, men ikke ble tilbudt kontrakt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Snoggy

Flott at han valgte Brann då. Regner med han får lov til å vise seg fram med A-laget i løpet av sesongoppkjøringen.
Vet dere hvilken årsmodell han er?
Ser de har laget sak om han på tv2sporten.no nå.

Super Hasund

Er Larsen den nye Kniksen?

Virket å ha teknikken i orden. Blir spennende å følge med på.
La Folket Synge

*Feltz*

dudo

Han har en del å hente på hurtighet og avslutninger, men viste mye bra i dag. Forrige kamp var dog et svart kapittel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Uansett positivt hvis junior og andrelaget har fått seg en bra spiss. Gjør han seg fortjent til en plass i a-stallen, eller på Skarsfjords b-liste(er vel ikke veldig aktuell før til sommeren) så er jo det en flott bonus.

Han er forøvrig sisteårsjunior.

Jrgn

På tide å få en askøyværing på Brann igjen. Vet ikke mye om det, men Trygve Johannesen er vel den største/siste defra?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 28, 2011, 12:27:39 PM
Og for øvrig skal jeg jobbe 30 timer nå i helgen! ;)


Hehe, du er unnskyldt:)
Morsomt at de avslutta med stil, og uten å påberope meg for mye kunnskap om de andre lagene virker det som vi har gjort en bra turnering.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

I mine øyne var det veldig overraskende at bunnoppgjøret ble spilt mellom RBK og VIF. Heller ingen stor overraskelse at Viking gjorde det bra, de har et par spillere i en egen klasse i mine øyne. Eldstemann Berisha og de Lanlay (eller hva pokker han heter) er knallbra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 28, 2011, 16:21:18 PM
Han har en del å hente på hurtighet og avslutninger, men viste mye bra i dag. Forrige kamp var dog et svart kapittel.


Av det lille jeg har sett oppsummeringsmessig hadde han virkelig noen lekre detaljer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jada, flott nærteknikk, og i aller høyeste grad en morsom spillertype. Utfordringen er å få spillet litt mer matnyttig. Jeg er overrasket over at han ikke har vært mer omtalt tidligere utifra det han tidvis viste i JET. Han er eldre enn de andre spillerne våre, og dette er i mine øyne en slags make-or-break-sesong for han. Det kunne kanskje vært interessant å se om han fikk til noe hos løvene, som i aller høyeste grad mangler en spiss, men tviler på han er klar for adecco helt med en gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

På meg virker han som en særdeles god teknisk spiller med stor selvtillitt, men samtidig så mangler han endel. Fart, spillerforståelse, lagspill og giftighet foran mål.

Jeg lurer også på hvorfor vi ikke har hørt noe særlig om han før nå. Kan ikke huske at å sett ham for Brann2 engang. Var han skadet i høst/vinter?

dudo

Aner ikke. Det er da du som er 2. lagsguruen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Merkelig dette her, var det ikke denne Larsen som brillierte i det derre juniormesterskapet vi spilte på denne tiden i fjor (Color Line-cup?), trodde han var i Italiens lande, intet hadde vært bedre enn at de glyne nittifirerne ble supplert av et noe eldre stortalent som kunne bidra allerede, men han har nok en del å gå på. Ideellt sett går han til Løv-Ham i sommer.

posemedsnopi

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/er-dette-branns-kommende-stjerne-3401187.html

Hvis han jevnt over er så god som han viste i denne kampen, hvorfor er han ikkje med A-laget til Tyrkia no når Barmen er skadet?
Blir spennende å følge denne karen, men han er 18 år og stiller tydeligvis bak 5 førsteårs juniorer og en guttespiller i A-lagskøen.

krøvel vellevold

Denne Larsen kan bli spennede å se utviklingen på, ja!
Legg ned hele klubben!

dudo

Får håpe at han er en late bloomer, da. Han har jo overhodet ikke vært nevnt av BT eller BA som aktuell for førstelaget hittil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 28, 2011, 20:20:18 PM
Får håpe at han er en late bloomer, da. Han har jo overhodet ikke vært nevnt av BT eller BA som aktuell for førstelaget hittil.


Han kan jo fort være det. Hvis man tar Huseklepp som mål, så har han fortsatt noen år på seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 28, 2011, 16:57:23 PM
På meg virker han som en særdeles god teknisk spiller med stor selvtillitt, men samtidig så mangler han endel. Fart, spillerforståelse, lagspill og giftighet foran mål.


Ut fra det jeg har sett så skjønnner jeg ikke helt at du mener at han mangler spilleforståelse.
Han har flere herlige stikkere i dagens kamp som helt ordinære TL- spillere aldri hadde sett eller slått.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tronkel

Enig. Han dominerte jo kampen fullstendig, iallfall i opptaket på brann.no. Hadde noen suverene stikkere, og et par fantastiske finter. Mulig motstanden ikke var all verden, men en kunnne se at han hadde mye fotball innenbords.

StuckedPaaOstlandet

Enig med de to over her. Og når det gjelder lagspill og at han til tider var ego har nok med at han startet kampen bra og ville vise seg frem. Jeg syns det er rart at han ikke er med A-laget på treningsleir siden han er noen år eldre enn de andre talentene. Om han får til litt av det han fikk til mot blackburn er han ikke langt unna en plass på benken. Hadde vært spennende å se han i ett par treningskamper mot bedre motstand.

Huff

Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 29, 2011, 12:49:13 PM
Enig med de to over her. Og når det gjelder lagspill og at han til tider var ego har nok med at han startet kampen bra og ville vise seg frem. Jeg syns det er rart at han ikke er med A-laget på treningsleir siden han er noen år eldre enn de andre talentene. Om han får til litt av det han fikk til mot blackburn er han ikke langt unna en plass på benken. Hadde vært spennende å se han i ett par treningskamper mot bedre motstand.


Enig i dette med stikkerne, og vi må vel legge til at han først var sykt ego på 4-1. Men, vi snakker om en

Nixon

Quote from: Huff on January 29, 2011, 13:25:56 PMOg hvor i all videste verden var han i fjor høst?


Vestsiden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

posemedsnopi

Quote from: Huff on January 29, 2011, 13:25:56 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 29, 2011, 12:49:13 PM
Enig med de to over her. Og når det gjelder lagspill og at han til tider var ego har nok med at han startet kampen bra og ville vise seg frem. Jeg syns det er rart at han ikke er med A-laget på treningsleir siden han er noen år eldre enn de andre talentene. Om han får til litt av det han fikk til mot blackburn er han ikke langt unna en plass på benken. Hadde vært spennende å se han i ett par treningskamper mot bedre motstand.


Enig i dette med stikkerne, og vi må vel legge til at han først var sykt ego på 4-1. Men, vi snakker om en


Er vel ingenting i veien for at vi kunne sett han an på samlingen i Tyrkia?

Nixon

Jeg tenker han må gjøre seg fortjent til utenlandstur først. Han kom til Brann i november i fjor, og noen finter i en treningskamp i januar er ikke nok til at han skal snike i køen foran vel så talentfulle spillere som la ned en solid jobb for klubben i hele fjor.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

posemedsnopi

Quote from: Nixon on January 29, 2011, 14:41:34 PM
Jeg tenker han må gjøre seg fortjent til utenlandstur først. Han kom til Brann i november i fjor, og noen finter i en treningskamp i januar er ikke nok til at han skal snike i køen foran vel så talentfulle spillere som la ned en solid jobb for klubben i hele fjor.


Går ut fra at Brann har nok oversikt over talentet hans til at de kan gjøre den vurderingen uten å henge seg opp i denne ene kampen. Hvis du er god nok, bør du kunne være med på treningsleiren.

Med dette som bakgrunn er eg ikkje sikker på at vi skal forvente like mye av fyren som TV2 tydeligvis gjør. Men det kan selvsagt være han har tatt store steg de siste ukene...

StuckedPaaOstlandet

Neinei det jeg mente var jo at han hadde en god kamp mot blackburn og om han viser litt av de samme taktene på trening, gjerne med A-laget så burde det forsvare en plass i troppen til treningskamper og imponerer han der bør han taes opp i A-lags troppen, av den enkle grunn at det er lettere for en 18åring å slå gjennom enn en 16åring. Men jeg har ikke sett denne fyren på trening så jeg har ingen anelse om hvilket nivå han har inne på en vanlig dag. I en tid med få alternativer og lite penger hadde det vært kjekt å se hva han kan få til mot bedre motstand. Kan jo være ett utlånsobjekt siden løv-ham har blitt betydelig svekket.

Go Up