• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

November 21, 2010, 18:37:48 PM #1250 Last Edit: November 21, 2010, 18:47:49 PM by krakra

Nixon

Quote from: krakra on November 21, 2010, 18:37:48 PM
Ja, Brann har alle forutsetninger til å være selvforsynte med gode, unge spillere. Det er ingenting som skulle tilsi at vi ikke skulle klare å produsere vår egne Skjelbred, Henriksen, Tettey, Fellah, Singh, RYJ osv. Talentene våre er gode nok.
Vi må selvfølgelig også hente inn eksterne spillere, men vanligvis bør det jo ikke være så store utskiftninger i stallen som det blir i år. Hvis vi sier at Brann fornyer stallen med 3-4 nye spillere hvert år og 1-2 er egne talenter og to er eksterne spillere så burde det kunne funke.


Men er det noen klubber som klarer dette over tid? Det var f.eks. ganske mange år mellom Skjelbred/Tettey og Henriksen. Og i VIF går det også litt i rykk og napp virker det som. Jeg vet ikke hvor realistisk det er å håpe på egne spillere hvert år.

Det skal uansett bli veldig spennende de neste årene. Potensialet til de unge er det ingenting å si på. Jeg håper at Skarsfjord har baller nok til å hive innpå litt ungt til neste år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Det er nok ingen som er perfekte nei, men de fleste klubber vi bør kunne sammenligne oss med ligger et godt stykke foran Brann iallefall.

Huff

Quote from: Nixon on November 21, 2010, 19:27:13 PM
Quote from: krakra on November 21, 2010, 18:37:48 PM
Ja, Brann har alle forutsetninger til å være selvforsynte med gode, unge spillere. Det er ingenting som skulle tilsi at vi ikke skulle klare å produsere vår egne Skjelbred, Henriksen, Tettey, Fellah, Singh, RYJ osv. Talentene våre er gode nok.
Vi må selvfølgelig også hente inn eksterne spillere, men vanligvis bør det jo ikke være så store utskiftninger i stallen som det blir i år. Hvis vi sier at Brann fornyer stallen med 3-4 nye spillere hvert år og 1-2 er egne talenter og to er eksterne spillere så burde det kunne funke.


Men er det noen klubber som klarer dette over tid? Det var f.eks. ganske mange år mellom Skjelbred/Tettey og Henriksen. Og i VIF går det også litt i rykk og napp virker det som. Jeg vet ikke hvor realistisk det er å håpe på egne spillere hvert år.

Det skal uansett bli veldig spennende de neste årene. Potensialet til de unge er det ingenting å si på. Jeg håper at Skarsfjord har baller nok til å hive innpå litt ungt til neste år.


Det var under Rekdal at VIFs talentarbeid ble proffessionalisert, RBKs arbeid kom igang senere såvidt jeg husker, og mener Tettey og Skjelbred ikke er produkter av dette, men spillere som er kommet gjennom på egenhånd som vår egen Klepp. Hypertalentene slår nok til uavhengig av talentarbeidet -så lenge de har de rette holdningene og unngår skader- mens talentene og stortalentene må foredles. Klepp var nok et hypertalent som ble oversett pga treg fysisk utvikling (jfr Hanevold). Tror eksempelvis at Dæhlie på Stabæk hadde blitt god uavhengig av talentarbeidet til klubben, men med et strukturert talentarbeid er nok sjansen for at han blir bedre fortere langt større og det samme er trolig sjansen for at han ikke trapper ned og blir en hobbyspiller, eller gir seg med fotballen totalt.

Yngve

Quote from: Nixon on November 21, 2010, 19:27:13 PM
Men er det noen klubber som klarer dette over tid? Det var f.eks. ganske mange år mellom Skjelbred/Tettey og Henriksen. Og i VIF går det også litt i rykk og napp virker det som. Jeg vet ikke hvor realistisk det er å håpe på egne spillere hvert år.



Eg trur det er fullt mogleg. Men det betyr at ein må satsa på det uavhengig av tabellposisjonar og pengar. Det må ikkje vera slik at så snart me har litt pengar, droppar me all talentsatsing. Og tilsvarande i trange tider. Då går ting i rykk og napp.

For eg og trur det er nok gode spelarar i vårt dekningsområde på rundt ein halv million menneske, til at me får ein spelar til a-stallen vår. Kanskje ikkje topp europeisk klasse, men til å spela fast i Eliteserien.

Eg las eit stykke for ei tid sidan, ein månad eller so (men eg finn det ikkje igien) som sette dette med talentsatsing i perspektiv. Det var klubbar på vår storleik som satsa store deler på talentsatsing, og dei drog og fram klubbar som Ajax. Sjølvsagt ikkje ein klubb me skal samanlikna oss for mykje med, men på eit punkt hadde dei eit poeng. Det var det at det må verta status å trena unge spelarar i Noreg. Me kan ikkje berre ha ivrige fedre utan nokon form for kompetanse.

tem

at haugen har potensiale er det vel ingen tvil om , men jeg tror at noen forventer for mye av han
jeg har liten tro på at han går inn og er en dominerende kraft fra 2011
på sikt kan han nok bli det
han har ferdigheter til dette , men mangler nok fysikk
tror nok at han fort kan bli "taklet " ut av kamper
ikke mnødvendigvis at han blir skadet , men med at han blir tatt fysisk hardt , og dermed blir usynliggjort i kamper dette har skjedd på høyere nivå enn tippeliga
så jeg håper at gutten bygger fysikken opp noe , og da kan han bli en god mann for brann

utover det , så mener jeg at brann skal være glad om de får 1-2 etablere tippeliga spillere over 3 år med sin talentsatsing
det er mange talenter , men relativt få som klarer og komme opp og fram

men ingentig hadde gledet mer enn at brann om noen år stilte som ett topplag med 6-7-8 lokale helter fra egne rekker
men dette er nok utopi

krakra

At Haugen skal dominere på Huseklepp09-nivå er nok urealistisk, men at han skal etablere seg i førsteelveren og bli en bra spiller allerede neste sesong har jeg absolutt troen på. Han har både ferdighetene og innstillingen som kreves. Han mangler nok endel fysikk ja, men det er kun det som gjør at jeg ikke tror at han vil dominere neste sesong. Han er god nok til ha være mer enn bare en talentfull spiller neste sesong. Jeg tror han vil gjøre det bedre enn Henriksen.

Hvor mange trøndere er det på RBK? Hvor mange fra Osloregionen er det på VIF? Det er ingen utopi at Brann skal klare å skape et topplag med et lokalt preg over seg, men da må de være sterke ved planen sin og ikke dumpe talentene så snart vi får penger igjen.

Hatleking

2011 : Haugen
2012 : Næs
2013 : Grønner
2014 : Kalve
2015 : Finne

Realistisk?

Derabilo

Jeg tror ikke en skal se vekk fra Haugsdal heller enda. Han vil nok aldri bli en landslagsspiller, men en habil potet i et Brann lag tror jeg ikke er urealistisk. Mest pga at dette virker som en en veldig profesjonell spiller som tar fotballen seriøst og vil bli best mulig. Han er en spiller jeg kan unne en karriere i Brann, litt som Helge Haugen (ikke noen ferdighetsmessig sammenligning).
Bergen ut av Norge -

Huff

Quote from: Hatleking on November 21, 2010, 21:53:27 PM
2011 : Haugen
2012 : Næs
2013 : Grønner
2014 : Kalve
2015 : Finne

Realistisk?


Hvis du tenker på at disse skal få et definitivt gjennomslag i TL og begynne og bli klassespillere disse årene er det nok fullt mulig, men neppe realistisk. En og annen superspiller ala Klepp kan en nok håpe på, men samtlige av de største talentene blir nok neppe stjerner. Tror riktignok vi har noen på vei...Dessuten tror jeg Kalve fort slår gjennom før Grønner, unge dominerende kanter er da langt vanligere enn at stoppere slår gjennom i ung alder? Odd har vel eksempelvis en ung superstopper som knapt har spilt TL enda, på rundt 19?

Ellers er det jo fullt mulig at flere slår gjennom på en sesong, Start hadde vel Børulfsen i fjor og både Pepa og Kleiven i år. Dessuten har vi nok og flere enn de fire, fem landslagsspillerne vi har som har TL-potensial, i tillegg til at vi i fremtiden og forhåpentligvis fortsetter å handle med Løv-Ham. En del av de vi har av talenter ender vel gjerne opp som ok bidragsytere uten å bli stjerner og, ale Guntveit. Derabilo nevner Haugsdal over, og håper han kan bli en bra TL-spiller, og ok allerede f.o.m neste år. Uten at jeg tror han blir noen vi selger for 30 mill til Everton eller Bordeaux av den grunn.

Spørsmålet er vel hvor nært TL-standard vi klarer å få talentene evt med et opphold i Løv-Ham. Selv om potensialet er enormt er det få trenere i en klubb som Brann som lar altfor dårlige spillere få prøve og feile seg frem til TL nivå utenat en allerede nesten er klar. Ut fra det jeg så i forsesongen av talenter som hadde god tid på seg før TL-nivået skulle sitte (eksempelvis Kalve) ser det meget lovende ut, fyren holdt treningskampnivå mot svak TL-motstand som 15-åring. 


Xminator

Quote from: Hatleking on November 21, 2010, 21:53:27 PM
2011 : Haugen
2012 : Næs
2013 : Grønner
2014 : Kalve
2015 : Finne

Realistisk?


All erfaring tilsier at du kan stryke 4 av 5 på den listen. Rettere sagt, erfaringen tilsier at du skal stryke 5 av 5, men jeg krysser alle fingrene for Haugen i 2011...

Hatleking

Quote from: Xminator on November 22, 2010, 07:34:55 AM
Quote from: Hatleking on November 21, 2010, 21:53:27 PM
2011 : Haugen
2012 : Næs
2013 : Grønner
2014 : Kalve
2015 : Finne

Realistisk?


All erfaring tilsier at du kan stryke 4 av 5 på den listen. Rettere sagt, erfaringen tilsier at du skal stryke 5 av 5, men jeg krysser alle fingrene for Haugen i 2011...


Eg har veldig trua på Næs òg. Han vert rekna som eit supertalent på FM, og eg forventer at Roald har fått dette med seg.

krakra

November 22, 2010, 19:26:19 PM #1262 Last Edit: November 22, 2010, 19:28:50 PM by krakra
Det blir spennende å se hvordan Næs klarer å reise seg etter en sesong ødelagt av skadeproblemer. Får håpe at han unngår alle skadeproblemene med en god treningsvinter, mange av plagene skyldes nok dårlig grunnfysikk. Han har kvaliteter til å spille i TL, men er nødt til å ta noen steg neste sesong. Han blir nok å spille fast for løvene, så da er det bare å håpe at han biter skikkelig ifra seg i Adeccoligaen. Han har hatt endel svært gode kamper i år.

Synd at han ble så plaget. Jeg tror han hadde vært i a-stallen i år hvis det ikke hadde vært for skadeproblemene.


Ellers blir det spennende å se om noen nye talenter gjør seg kjent neste sesong. Var nok få som hadde hørt om Grønner for et år siden.

dudo

En god sesong for Adeccoligaen kan nok gjøre underverker ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://fotball.bt.no/forstediv/article186543.ece

Brann suverent dårligst i TL på bruk av unge spillere med 70 poeng, 406 poeng bak TLs beste lag på bruk av unge spillere. Start ligger på tredjeplass på denne listen og sier at de forventer å få 600.000 for sin bruk av unge spillere.

VIF er både nest best i TL og nest best på bruken av unge spillere, mens TLs suverent beste lag Rosenborg ligger på 10. plass. Bronsevinnerne TIL er det 9. beste laget i TL på bruken av unge spillere, mens fjerdeplassen AaFK havnet på 7. plass.

De fire dårligste lagene på bruken av unge spillere er også de fire dårligste lagene poengmessig i TL. KIL,  Sandefjord, Hønefoss og Brann

Markmus

Hvordan regnes poengene ut?
Ka du ve?

dudo

Overraskende at Løv-Ham fikk såpass mange færre poeng enn Sogndal og Sarpsborg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tapeten

Kan  en del av grunnen til dette (og til Branns lave poengsum) være at et par av Løv-Hams "egne spillere" (Møvik/Haugsdal/Haugen f.eks?) faktisk var Branns eiendom, og dermed ikke gir poeng? På samme måte vil heller ikke Brann få poeng for disse ettersom de spiller på Løv-Ham..

Ser at Jo Bergsvand fra Norsk Toppfotball sier i BA om Brann at "samtidig ser vi jo at de har flere spillere på utlån som gjør det sterkt i Løv-Ham. Dette er en type samarbeid vi er veldig positive til"..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5395106.ece
-*Space is the place*--

Huff

Som om vi ikke har nok problemer med at internasjonale storklubber støvsuger markedene for talenter:

http://fotball.bt.no/england/article186661.ece

Liverpool starter akademi i Norge.

Henki

Quote from: Huff on November 25, 2010, 13:46:54 PM
Som om vi ikke har nok problemer med at internasjonale storklubber støvsuger markedene for talenter:

http://fotball.bt.no/england/article186661.ece

Liverpool starter akademi i Norge.



Dette henger ikke på greip.
Ballen skal fremover!

Tapeten

Quote from: Huff on November 25, 2010, 13:46:54 PM
Som om vi ikke har nok problemer med at internasjonale storklubber støvsuger markedene for talenter:

http://fotball.bt.no/england/article186661.ece

Liverpool starter akademi i Norge.


Sikkert mer en måte for liverpool å tjene litt penger på enn for faktisk å finne talenter. Blir neppe noen gratis fotballskole dette.
-*Space is the place*--

tem

hørte på sporten på P4 at i en undersøkelse på talentutvikling av norges fotballforbunde , så kom brann svakest ut

det er vel ingen overraskelse

får bare håpe at den satsning som nå er annonsert vil bære frukter , og at brann kan klatre på danne ratingen

Bohemen

Quote from: Tapeten on November 25, 2010, 16:06:34 PM
Quote from: Huff on November 25, 2010, 13:46:54 PM
Som om vi ikke har nok problemer med at internasjonale storklubber støvsuger markedene for talenter:

http://fotball.bt.no/england/article186661.ece

Liverpool starter akademi i Norge.


Sikkert mer en måte for liverpool å tjene litt penger på enn for faktisk å finne talenter. Blir neppe noen gratis fotballskole dette.


Helt sikkert at dette er hovedformålet med satsningen. Men regner med at hvis noen store talenter dukker opp blir det nok noen telefoner til England om unggutten.

Klaus_Brann

Quote from: tem on November 25, 2010, 16:32:05 PM
hørte på sporten på P4 at i en undersøkelse på talentutvikling av norges fotballforbunde , så kom brann svakest ut

det er vel ingen overraskelse

får bare håpe at den satsning som nå er annonsert vil bære frukter , og at brann kan klatre på danne ratingen



Det gikk vel på det vi har visst en stund, nemlig at Brann er dårligst i form av å bruke unge talenter i TL- kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Denne Kristoffer Nesse Stephensen som senket oss for Fyllingen skal trene med oss etter å ha blitt kåret til SpVs beste spiller. Så bare målet hans i kveld, men det var til gjengjeld en flott prestasjon. Husker han var bra da vi møtte Fyllingen også.

Han virker å ha endel gode kvaliteter. Teknikk, spilleforståelse og luftstyrke. Kan han kanskje ble neste års komet? Et talent som dukker opp fra "intet" og overbeviser i TL?

dudo

Er han spiss eller midtbanespiller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: dudo on November 27, 2010, 01:49:45 AM
Er han spiss eller midtbanespiller?


Uten å ha sett de så mane fyllingen kamper har jeg inntrykk av at han er en offansiv midt, som liker å komme seg inn i boksen. Kan gjerne også spille spiss, de to målene han har mot brann er det hvertfall klasse over. Får håpe han viser seg fra en bra side på treningen i januar, kanskje han kan være en billig og grei backup i det minste.

Xminator

Quote from: krakra on November 27, 2010, 01:47:56 AM
Denne Kristoffer Nesse Stephensen som senket oss for Fyllingen skal trene med oss etter å ha blitt kåret til SpVs beste spiller. Så bare målet hans i kveld, men det var til gjengjeld en flott prestasjon. Husker han var bra da vi møtte Fyllingen også.

Han virker å ha endel gode kvaliteter. Teknikk, spilleforståelse og luftstyrke. Kan han kanskje ble neste års komet? Et talent som dukker opp fra "intet" og overbeviser i TL?


Vi kan jo håpe. For akkurat nå virker det som 2011 blir en sesong der talentene får spilletid - og troen kommer til å bli satt på betydelige prøver.

Klaus_Brann

Angående debatten vi tidligere har hatt om egenutviklede spillere, og om det kan funke;

Barcelona starte med 8 egenutviklede spillere i kveld. Senere i kampen kom også enda to egenutviklede innpå. For øvrig den villeste fotballen jeg har sett på flere år, helt rått.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Absurd bra av Barca i kveld, ja. Og uten at det er deres eneste (heh) kvalitet, så ser man hvor sinnsykt mye full innsats og høy intensitet over hele banen kan gi.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 30, 2010, 00:32:53 AM
Absurd bra av Barca i kveld, ja. Og uten at det er deres eneste (heh) kvalitet, så ser man hvor sinnsykt mye full innsats og høy intensitet over hele banen kan gi.


De viste at selv små klubber kan knuse de største.
Legg ned hele klubben!

krakra

Utrolig imponerende det Barca driver med. Ekstremt gjennomført i både spillerutviklingen og spillestilen sin.

Det viser bare hvor langt man kommer hvis man har en klar og tydelig filosofi og baller nok til å være lojal mot den uansett.

krakra

Quote from: dudo on November 30, 2010, 00:32:53 AM
Absurd bra av Barca i kveld, ja. Og uten at det er deres eneste (heh) kvalitet, så ser man hvor sinnsykt mye full innsats og høy intensitet over hele banen kan gi.
Det er et paradoks at løpskapsitet og innsatsvilje nærmest har blitt et skjellsord i Norge fordi folk innbiller seg at det ikke er forenelig med underholdende fotball samtidig som Barca er selve symbolet på underholdende fotball. D

dudo

Samme gjengen som tror at Drillostilen går ut på lange pasninger fra venstreback mot høyrekanten, regner jeg med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2010, 00:27:30 AM
Angående debatten vi tidligere har hatt om egenutviklede spillere, og om det kan funke;

Barcelona starte med 8 egenutviklede spillere i kveld. Senere i kampen kom også enda to egenutviklede innpå. For øvrig den villeste fotballen jeg har sett på flere år, helt rått.


Og de har vel to fotball-lag til på kontrakt som til envher tid gir en solid pekepinne på hvor de står i forhold til det ypperste av fotballspillere i verden.

Det kunne vert intressant å vite hvor mange "lik" som ligger igjen for å få frem de 8 (+2). Jeg tror ikke førsteårskullet består av 20 spillere for å si det slik...

krakra

November 30, 2010, 07:36:31 AM #1285 Last Edit: November 30, 2010, 07:45:36 AM by krakra
Det som hadde vært interessant er å se hvor mye de bruker på talentene de nå har bygd opp verdens beste klubblag med, kontra kjøpelag som City, Chelsea og Real Madrid som befinner seg på et ganske mye lavere nivå.

Barca er uansett en ekstremklubb som har jobbet målrettet med dette i flere tiår. Det er urealistisk å tro at vi skal bli noen norsk Barcelona som dominerer med 8 egenutviklede spillere i førsteelveren. Det som derimot er realistisk å tro er at vi skal kunne produsere 2-3 spillere til førsteelveren selv etterhvert og sette et visst lokalt preg på stallen.

Det beste klubbene kombinerer en sterk satsning på talentutvikling med en sterk satsning på spillerkartlegging så de kan utvikle egne spillere samt finne gode spillere eksternt før alle andre. Med et par storsigneringer nå og da.

Spelaren

Barcelonen skal det vel vere...
Gå av.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/far-en-halv-million-fra-brodsalg/

Talentsatsningen får 500.000 fra salget av Brannbrødet. Branns talentsatsning for 2 kr for hvert solgte Brannbrød.

Hadde vært interessant å vite hva man har budsjettert med. Guttelaget fikk jo endel tusenlapper etter finaleseieren i NM. Dessuten har man jo grasrotandelen som går direkte til Branns utviklingsavdeling, i fjor ga den oppmot 500.000, så da har man over en million bare der.

Kalinkasvingen

Ser at Fossum ikke har kontrakt med Brann etter nyttår. Og mens de fleste andre i talentavdelingen er i fast jobb på Stadion, tilsier vel økonomien at han ikke er med videre.

Langhår

Det tyder i så fall på at denne storsatsingen på talenten ikke er annet enn et latterlig skalkeskjul i håp om å skyve problemene foran seg. Bare vent til 16-åringene våre slår igjennom!

De skulle jo tilogmed selge stadionnavnet for å hjelpe de høyt skattede talentene og nå forsvinner kanskje talentutvikleren.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Det har blitt sagt at det gjøres for å knytte talentavdelignen tettere opp mot a-laget. Jeg håper det stemmer og at det ikke er snakk om et rent sparetiltak.

Uansett har jeg null tro på teorien om at det bare er snakk om et "skalkeskjul". Talentsatsningen ble satt igang igjen i starten av i 2008-sesongen. Like etter at vi hadde tatt gull og skulle satse mot Europa.

Kalinkasvingen

Ok, og ved å få det tettere til a-laget, kan de også bruke penger, øremerket for talentutvikling, på trenere/ledere rundt begge gruppene?

krakra

Jeg vet ikke hva planen er, men jeg fikk et inntrykk i en av BAs saker for en stund siden at planen er å kutte ut utviklingssjefsstillingen og erstatte den med en "spillerutvikler"-stilling i trenerteamet til a-laget. Denne stillingen er et lisenskrav såvidt jeg vet, men har vært tildelt Skarsfjord under Nilsen. Om man har skrinlagt planen om å ansette en spillerutvikler vet jeg ikke, men det kan virke slik.

Man vil jo fortsatt ha en et trenerteam i utviklingsavdelingen, men meningen er nok at hovedtreneren(Skarsfjord) skal ha større makt over også utviklingsavdelingen.

Yngve

Berre ein måte å spara pengar på.

Klaus_Brann

En positiv måte å samle de heteste ungguttene:

http://www.lov-ham.no/article.php?id=289
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Langhår

Quote from: Klaus_Brann on December 08, 2010, 16:11:30 PM
En positiv måte å samle de heteste ungguttene:

http://www.lov-ham.no/article.php?id=289


Sikker på du ikke er LITT for glad i de "hete ungguttene"?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Joggi Bogga

I dag vant tidligere Europacup og UEFA cup vinner Feyenoord 1-0 over Excelsior på de Kuip foran 40000 mennesker. De fleste på banen (fra begge lag) kommer fra akademier i Rotterdam.

Dette kaller jeg talentsatsning. Man trenger riktignok ikke stille med 11 stk, men de må få spille. Ikke bare trene.  Jeg er uhyre spent på i hvilken grad våre ledere holder ord.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Quote from: Langhår on December 08, 2010, 16:43:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 08, 2010, 16:11:30 PM
En positiv måte å samle de heteste ungguttene:

http://www.lov-ham.no/article.php?id=289


Sikker på du ikke er LITT for glad i de "hete ungguttene"?


Noe du prøver å antyde her?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Brann deltar i eliteturnering med Skandinavias beste juniorlag, samt Blackburn. De er i gruppe med FK København, Stabæk og RBK så dette blir råtøff motstand.
Turneringen spilles om to uker og går på Sumo, blir spennende å se vårt fortsatt ganske unge juniorlag bryne seg mot topp motstand.

Huff

Quote from: krakra on January 10, 2011, 15:38:38 PM
Brann deltar i eliteturnering med Skandinavias beste juniorlag, samt Blackburn. De er i gruppe med FK København, Stabæk og RBK så dette blir råtøff motstand.
Turneringen spilles om to uker og går på Sumo, blir spennende å se vårt fortsatt ganske unge juniorlag bryne seg mot topp motstand.


Så overskriften og trodde et øyeblikk at vi hadde skaffet oss kvalifiserte treningsmotstandere for a-laget. Tok selvsagt feil. Menmen bra for juniorlaget og når vi møter Viking tidlig i januar kan en vel ikke klage.

Go Up