• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

StuckedPaaOstlandet

Tror Finne vil spille mer ving i starten enn alene spiss, slik Håvard Nielsen som regel spiller siden han heller ikke har tidenes fysikk i ung alder. Håper vi kan hive han inn i noen kamper fremover å se hvordan han funker som spiss sammen med Ojo, gjerne i mer enn 3-4 minutter.

krakra

Av det jeg har sett så er Finne en kjapp og bevegelig spiss/ving. Han har sin styrke i goge og kloke bevgelser og løper alltid. Han er beinkjapp. Ikke noe voldsomt rykk, men han flytter fort seg. Minner litt om Winters. Teknikken er ok.
Spiller mye ving, men trot han har mest potensiale på spiss. Er nok, som nevnt over, fysikken som gjør at han spillet ving.

Han virker også veldig moden for alderen. Noe som vel blir sagt om alle talentene våre. Tydelig at Brann legger vekt.på holdninger.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/gronner-signerte-proffkontrakt/

Gledelig at Grønner har skrevet proffkontrakt.

Og jeg liker innstillingen hans. I motsetning til et annet lokalt talent som ikke ble enig med Brann vil han bevise noe før han blir opptatt av lønningsposen...
Rød makt på Hansa

krakra

Velfortjent og på høyd tid. Nå får vi håpe at han danker ut Grorud og Kalvenes og blir vårt 3. valg på midtstopper

aleksanderhjelleseth

Kjempekjekt for Grønner, dette har han virkelig fortjent. Pasningsfoten hans er alene verdt mer en alle ferdighetene til grorud tilsammen. Kanskje dette er vår fremtidige kaptein? lovende er han ihvertfall. Gratulerer.
egen tråd?

The Boss

Grønner er et KJEMPEtalent, uavhengig av proffkontrakt.
Det er noe spesielt ved han, har sett han en del de siste 2-3 sesongene, og dette er absolutt en mann for fremtiden!

Belfort

Quote from: The Boss on May 31, 2012, 17:01:37 PM
Grønner er et KJEMPEtalent, uavhengig av proffkontrakt.
Det er noe spesielt ved han, har sett han en del de siste 2-3 sesongene, og dette er absolutt en mann for fremtiden!


Kjempetalent er vel og ta litt hardt i.... Da skulle han uten problemer holdt Grorud utenfor laget

Huff

Quote from: Belfort on May 31, 2012, 17:12:46 PM
Quote from: The Boss on May 31, 2012, 17:01:37 PM
Grønner er et KJEMPEtalent, uavhengig av proffkontrakt.
Det er noe spesielt ved han, har sett han en del de siste 2-3 sesongene, og dette er absolutt en mann for fremtiden!


Kjempetalent er vel og ta litt hardt i.... Da skulle han uten problemer holdt Grorud utenfor laget


Det sammen skulle Amankwah, og det skulle heller ikke vært noen diskusjon om hvem som var tredjevalg på stopperplass av Kalven kontra Grorud.

The Boss

May 31, 2012, 18:14:18 PM #2808 Last Edit: May 31, 2012, 18:16:49 PM by The Boss
Quote from: Belfort on May 31, 2012, 17:12:46 PM
Quote from: The Boss on May 31, 2012, 17:01:37 PM
Grønner er et KJEMPEtalent, uavhengig av proffkontrakt.
Det er noe spesielt ved han, har sett han en del de siste 2-3 sesongene, og dette er absolutt en mann for fremtiden!


Kjempetalent er vel og ta litt hardt i.... Da skulle han uten problemer holdt Grorud utenfor laget


Talent betyr vel ikke at man skal spille fast for Brann? Grønner har bare vært 18 år i noen dager, husk på det! Fortsetter han utviklingen så danket han fort Grorud og de andre ut av laget :-)

Belfort

Quote from: The Boss on May 31, 2012, 18:14:18 PM
Quote from: Belfort on May 31, 2012, 17:12:46 PM
Quote from: The Boss on May 31, 2012, 17:01:37 PM
Grønner er et KJEMPEtalent, uavhengig av proffkontrakt.
Det er noe spesielt ved han, har sett han en del de siste 2-3 sesongene, og dette er absolutt en mann for fremtiden!


Kjempetalent er vel og ta litt hardt i.... Da skulle han uten problemer holdt Grorud utenfor laget


Talent betyr vel ikke at man skal spille fast for Brann? Grønner har bare vært 18 år i noen dager, husk på det! Fortsetter han utviklingen så danket han fort Grorud og de andre ut av laget :-)


Nå sier jo du kjempetalent. Er du det og er 17 år og alternativet er en spiller som overhodet ikke har noe i eliteserien å gjøre og likevel ikke blir valgt så er det litt merkelig. Selvsagt kan det være skarsfjord som ikke ser dette

Utmedsnolken

I brann er man større talent, jo mindre man får spille. Og gjerne helt til de er 23
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Barmen spilte 50 minutter i fjor. Bajter, Mjelde og Haugen m.fl. ble prioritert foran. Nå er han vår nest beste midtbanespiller. Ikke sikkert han hadde startet en eneste kamp ennå uten alle skadene.

At Skarsfjord setter en unggutt bak en dårlig spiller i køen forteller lite.

ostraume

Så...basert på Barmen sitt gjennombrudd så kan vi regne med at ungdommene generelt vil være bedre enn våre middelmådigheter? Eller hva sier du egentlig? Jeg ønsker ikke legge ord i munnen på deg.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Grorud er ikke middelmådig. Han er elendig.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

En generell artikkel som ikke handler om Brann, men om at David Nielsen er sint:
http://fotball.bt.no/landslaget/article238723.ece

Blir han i Bergen tror jeg fort han kan tilføre mye i regionen mtp de yngste spillerne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Helt enig med Nielsen her, vi er dessverre litt for opptatt av alt skal vaere lek og morro i Norge, og at alle er vinnere. Det er en fin tanke, men som Nielsen ogsaa paapeker saa gaar det an aa gi de som vil det noe mer i tillegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg er litt lei av begrepet "flest mulig, lengst mulig", i alle fall naar det gaar paa bekostning av de som virkelig vil satse.
En annet punkt man ogsaa boer se paa er om man skal starte tidligere med elleverfotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, det må gå an å ha to tanker i hodet på én gang. Vi er mange nok til at alle kan ha det gøy, og jeg tror IKKE vi mister potensielle storspillere av å tilby en spissing allerede fra ung alder av. Skal man bli skikkelig god i fotball, så har man det i blodet, elsker det, og spiller timesvis hver dag. Da lar man seg ikke stoppe av ting som at man ikke ble tatt ut til elitesamling som ti-åring.

Når det gjelder 11-fotball, så har vel engelske FA nettopp innført nye regler hvor man tidligere spiller på stor bane, først med 9 spillere, så med 11.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Sosialisme, fair play, handshake for peace, kunstgress og bare snille taklinger, er det som er viktig for NFF. Verdens foregangs-fotballforbund.
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Ser jo gang på gang at barn av fotballspillere slår gjennom, de har nok fått inn den mentaliteten noen år tidligere.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2012, 11:57:43 AM
Sosialisme, fair play, handshake for peace, kunstgress og bare snille taklinger, er det som er viktig for NFF. Verdens foregangs-fotballforbund.


Du glemte å synge nasjonalsangen høyt og tydelig med innlevelse...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 01, 2012, 12:07:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2012, 11:57:43 AM
Sosialisme, fair play, handshake for peace, kunstgress og bare snille taklinger, er det som er viktig for NFF. Verdens foregangs-fotballforbund.


Du glemte å synge nasjonalsangen høyt og tydelig med innlevelse...


Dette bør dysses ned. Det var sikkert en tabbe å oppfordre til slik nasjonalisme.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 01, 2012, 11:02:50 AM
Ja, det må gå an å ha to tanker i hodet på én gang. Vi er mange nok til at alle kan ha det gøy, og jeg tror IKKE vi mister potensielle storspillere av å tilby en spissing allerede fra ung alder av. Skal man bli skikkelig god i fotball, så har man det i blodet, elsker det, og spiller timesvis hver dag. Da lar man seg ikke stoppe av ting som at man ikke ble tatt ut til elitesamling som ti-åring.

Når det gjelder 11-fotball, så har vel engelske FA nettopp innført nye regler hvor man tidligere spiller på stor bane, først med 9 spillere, så med 11.


Nei, det gjoer vi ikke. Dessuten kan de da evt. ikke har fysikken og blir plukket ut da fortsatt kjempe videre og bli tatt ut senere, det boer ikke vaere en hindring.

Her i Mexico spiller de 11'er fra de er 8 aar, dog paa en mindre bane. Det, pluss andre forhold gjoer at u-lagene deres gjoer det veldig bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

esp123

Quote from: dudo on June 01, 2012, 11:02:50 AM
Skal man bli skikkelig god i fotball, så har man det i blodet, elsker det, og spiller timesvis hver dag. Da lar man seg ikke stoppe av ting som at man ikke ble tatt ut til elitesamling som ti-åring.

Absolutt. Ankepunktet mitt er at man ikke alltid ser det i så ung alder. Barn utvikler seg så forskjellig i den alderen, både kognitivt, fysisk og motorisk, at det er mange som får mye gratis fordi de er tidlig utviklet/født tidlig på året.

Mesteparten av spillere på diverse U-landslag er født tidlig på året og det er ikke tilfeldig at det er sånn.

Belgia ser ut til å ha funnet løsningen: http://josimar.no/2012/01/28/bruke-hodet-hjerne-det/
http://sportsillustrated.cnn.com/2011/soccer/12/17/blizzard.sinnott.mental/index.html


dudo

Ai. Den artikkelen der så bra ut. Må vente til en dag jeg ikke er monsterfyllasyk, dog.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

En fra brann.no har blogget om spennende unggutter i Brann.

http://kbhusa.blogg.no/

dudo

Hansson toppsjiktet i Europa? Det var store ord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg har hørt det om Hansson fra annet hold i Brann. Så at han er god er det ingen tvil om, selv om "europeisk toppsjikt" er en noe upresis måleenhet. Her gjelder det for Brann å for det første holde faren i jobb og deretter å gi sønnen en langtidskontrakt når han er gammel nok!:)
Rød makt på Hansa

esp123

Barnestjerner har som regel fysikken på sin side og er tidlig utviklet, men det kan man ikke si om Hansson. Han er liten og tynn, men har en fantastisk nærteknikk.

Så han for to sesonger siden, da 96-laget til Brann spilte kamp på banen ved siden av Brann 2 på Nymark. Han var soleklart minst på banen, men var likesågodt kaptein(Hansson er 98-modell) og herjet med spillere som var 2 år eldre og 30-40 cm høyere enn han.

dudo

Jeg vil minne om at Tijan var i verdenstoppen i sin årsklasse. ;)

Men joda, jeg har da hørt svært mye godt om han selv, bare sett han en gang, og da var han ikke toneangivende. Men det er lov å håpe vi har en storstjerne på gang. Det må da skje oss også en gang?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on June 05, 2012, 14:08:44 PMJeg vil minne om at Tijan var i verdenstoppen i sin årsklasse. ;)


He he, jeg tenkte på det samme og håpte at ingen andre husket det. Det ødelegger litt av håpet her!:) Det var vel Robert Hauge som sa det etter en tur til Afrika, og vi får håpe at han ikke hadde den beste oversikten over talentene i verden på det tidspunktet.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: esp123 on June 05, 2012, 14:02:50 PM
Barnestjerner har som regel fysikken på sin side og er tidlig utviklet, men det kan man ikke si om Hansson. Han er liten og tynn, men har en fantastisk nærteknikk.

Så han for to sesonger siden, da 96-laget til Brann spilte kamp på banen ved siden av Brann 2 på Nymark. Han var soleklart minst på banen, men var likesågodt kaptein(Hansson er 98-modell) og herjet med spillere som var 2 år eldre og 30-40 cm høyere enn han.
Så samme kampen og husker jeg glemte bort Brann2. Det var jo ingen som fikk ballen fra ham.

Husker at BrannTV lagde noe greier om at han fikk være med pappa på treningsleir en gang, men finner det ikke. Hjelper nok uansett å ha en far som kan en ting og to om spillerutvikling

kabelmann

Quote from: Nixon on June 05, 2012, 14:21:24 PMDet var vel Robert Hauge som sa det etter en tur til Afrika, og vi får håpe at han ikke hadde den beste oversikten over talentene i verden på det tidspunktet.


Nei, var det ikke en artikkel på uefa.com e.l. som definerte han som et av de største talentene da?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Quote from: kabelmann on June 05, 2012, 19:20:29 PM
Quote from: Nixon on June 05, 2012, 14:21:24 PMDet var vel Robert Hauge som sa det etter en tur til Afrika, og vi får håpe at han ikke hadde den beste oversikten over talentene i verden på det tidspunktet.


Nei, var det ikke en artikkel på uefa.com e.l. som definerte han som et av de største talentene da?


Har aldri vært noen artikkel om dette. Jeg sendte en mail til både Hauge og Kjetil Knudsen hvor de hadde dette fra. Om det forelå noe fra UEFA? Ingen svarte.

Dette er noe Hauge lagde sin egen greie ut av. Selvsagt hadde han aldri vært i Brann hvis dette var tilfelle. Han hadde garantert ikke gått under radaren til langt større klubber enn lille Brann

krakra

Apropos Hansson.

Brann G15 deltok i april i turneingen Nike Premier Cup. aEn elitetutnering i regi Nike som arrangeres i flere land hvor de antatt beste blir invitert og konkurrerer om å gå videre til et mellomspill og eventuelt finalespill i den internasjonale delen. Dette skal altså være en prestisjefylt turnering for landets antatt beste 15-åringer. Brann gjorde det elendig og tapte det meste, men Emil kom med på All Star-laget selv om turneringen var for Norges beste i årsklassen over.
Neppe et bevis på europeisk toppklasse, men det sier litt om en spiller som tross alt mangler endel på det fysiske fortsatt.


Markmus

Hva gjør han der?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Blir tatt bilde av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Nå er det slett ikke sikkert at det er en fordel for Brann at han er så god. Hvis han gjør som f.eks. Mats Dæhli og andre før han, og forsvinner til utlandet i ung alder, vil han ikke bli til mye glede for oss.
Rød makt på Hansa


krakra

Hansson er på bildet der og

Nixon

Jepp, han lille blonde partysvensken nede til venstre...;)
Rød makt på Hansa

osoerli

Men namnet sto iallefall ikkje ført opp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Han er nr. 2 fra venstre nede.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

BA kjører sak på Hansson i dag. Han trener visst regelmessig med den nederlandske klubben og spiller turneringer med de. Det er visst bare han og sønnen til Henke Larsson som er fra Skandinavia i klubben sitt talentprogram. Hansson har takket nei til flere andre klubber i utlandet. Så han blir nok neppe gammel i Brann.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Hvor gamle maa spillere vaere for at vi kan signe de? 15?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

nummer9

Ser også ut som om Brann for noe igjen for dette: http://www.brann.no/nyheter/brann-talent-trener-med-feyenoord/

Synes det er positivt at en av Branns talenter viser seg frem, selv om det kan bety han forsvinner. Tror det hever både kompetanse og tro på det en driver med både for spillutviklerne og for de andre talentene vi har slik at summen blir pluss for Brann.


Nixon

Hvordan fungerer egentlig det hvis han går til Feynoord når han er 15-16 år? Med overgangspenger, utdannelseskompensasjon og slike ting.
Rød makt på Hansa

Go Up