• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Brann Vigiing 1-1

Started by vebo, September 14, 2008, 19:11:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Straffe!!!

Mye fornuftig fra Markmus, helt enig!

Mjelde forklarte endel om planene for Viking-kampen etter møtet på torsdag. Blant annet at han vurderte å bruke Rodolph, selv om fyren ikke ville komme før på lørdag. Det var samme situasjonen foran B/G, Reagee-Boy var kanontrøtt, full av jetlag og hadde ikke sovet hele natten før.

Begrunnelsen for at han vurderte Rodolph var at da kunne han bruke Jaiteh på kant/på siden istedet for Solli, ettersom Solli var i elendig form om dagen.

Blir spennene å se om Brann klarer å fortsette innsatsen fremover, også på torsdag. Tror vi kan vinne mye på å kjempe slik som man gjorde mot Viiging.

Xminator

Kan privatpersoner levere inn klage til NFF på spillere som Niang? Som Røssler sier, dette bør få konsekvenser!

smurfej

synes det er merkelig at Røssler og resten av Vikinglaget kan klage på at Brann forsatte spillet sitt når Niang låg nede.. Han kastet jo seg ned i flere situasjoner synes jeg. Og ikke minst så kan han ikke være så skadet siden han hadde energi og kraft nok til å sparke vekk ballen når PVM fikk frispark.. Sånne spillere burde fått karantene.. Virket jo som om han bare var ute etter å ødelegge brann sin mulighet til overgang.. Nei tror Røssler skal se litt på sine egene spillere før han kritiserer Brann for å forsette til dommeren blåser...
Vi e berømte Brann fra Bergen..

Spelaren

Röslers klaging er den sterkeste indikatoren på at Brann gjorde rett. Eller for å sitere Mjelde
"I don't think you can the rules" Rösler :)
Gå av.

Ferguson

http://fotball.bt.no/eliteserien/article118032.ece

Dommmersjefen synes iallefall at det er helt utrolig at klubbene(utenom Brann da) ikkje har fått med seg denne regelen etter 20ende serierunde ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: storB on September 14, 2008, 22:16:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 14, 2008, 22:06:01 PM
Jess, da var vi faire ì spillet vårt allikevell.
Den regelen har ikke jeg fått med meg, men desto bedre at PVM hadde det.


Hadde ikke den regelen fantes, så hadde det blitt mange "kyniske" skader i sluttminuttene tundt omkring.

Ellers reagerer eg på at Brann og "usportslig" er i samme overskrift på tv2. Ihvertfall rart, når de i samme innlegg konkluderer med at det ikke var det.


Jaja, det er bra at den er kommet ja. Selv om det tydeligvis er mange som ikke har fått den med seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on September 14, 2008, 21:24:33 PM
Bra på topp, ja. Dog altfor dårlig i midtbaneleddet. Hvorfor i himmelens navn spiller Solli og Vaagan Moen? Mjelde må stå til ansvar for egne vurderinger, og det holder faktisk ikke å skylde på at man er et "team". Så Mjelde må gå. Intet nytt under solen, altså.


Vi skapte jo mer i går enn vi har gjort tilsammen i løpet av sesongen, men dessverre er vi både uheldige og udyktige foran mål. Men selvfølgelig, det var kjempedårlig.
Mjelde holdt presis det han lovet på møtet foran oss som var der, men det er kanskje hardt for deg å svelge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tj00m

Eg blir så jævla forbanna av å se på Niang! forbanna klovn! Se på "taklingen" av han på tiden 73:55 vis dåkkar har tv2 sporten på internett, så ser dåkkar i reprisen etterpå at Jaiteh isje e borti kneet hans! Han filmer så deluxe! Så ser han opp om Vaagan Moen sparker ut ballen, og ser at han spiller videre, så ruller han over en gang til, helvettes idiot.. Synst sånne ting burde fått konsekvenser, det er absolutt ingen tilfeldighet at han ble "skadet" rett etter Viking's 0-1 mål..

Men, så klikker det for Stokholm.. Han har absolutt ingen intensjon om å ta ballen, bare å smadre ned Vaagan Moen, spør du meg burde han vært belønnet med direkte rødt kort!

Niang lå seg ned litt senere i kampen og han for å sikre uavgjort, men Brann spilte bare videre^^ Så hopper han opp igjen på bena å springer bort å klager til dommeren; Rundens Klovn!
Brann Bergens Stolthet!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2008, 11:37:42 AM
Jaja, det er bra at den er kommet ja. Selv om det tydeligvis er mange som ikke har fått den med seg.

Det er rett og slett skremmende at overbetalte spillere i løpet av et års tid ennå ikke har klart å få med seg en relativt enkel regelendring. Det er slett ikke mye informasjon som skal prosesseres og du trenger ikke en IQ langt over gjennomsnittet for å få det til. Som profesjonell fotballspiller burde man strengt tatt kunne regelverket på rams, i hvert fall den delen av regelverket som har med spillets gang å gjøre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Joggi Bogga

Veldig underholdende kamp og mye positivt.

Det viktigste var spillestilen. Jeg kjente igjen flere av de tingene vi har vært bra på før. Tidlige oppspill, hurtige angrep, kombinasjonsspill og stor bevegelse. Alt dette har vi spillere til og beherske bedre enn de fleste i Tippeligaen.

En av årsakene til at bevegelsesmønsteret til spillerne var så bra er rett og slett at Demba ikke var med. Man spilte på instinkt og visste hvor man hadde hverandre istedetfor å se hvert angrep bli regelrett stoppet av den taktisk uskolerte egoisten.

Fortsetter vi fokuset på "vår" stil, tror jeg vi slår Deportivo hjemme og gjør en meget god sesongavslutning.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

olebrann3

angående dødballer, så har vi det vi trenger i feltet for å score, eneste vi mangler er en person som kan slå dødballen ordentlig... For meg ser det ut som om Brann slår cornere uten mening og at alle bare løper der de vill og alt blir tilfeldig.. Må være bedre at corneren skal der og vær spiller vet hvor de skal

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Oppreist

Quote from: olebrann3 on September 15, 2008, 12:36:01 PM
angående dødballer, så har vi det vi trenger i feltet for å score, eneste vi mangler er en person som kan slå dødballen ordentlig... For meg ser det ut som om Brann slår cornere uten mening og at alle bare løper der de vill og alt blir tilfeldig.. Må være bedre at corneren skal der og vær spiller vet hvor de skal


Vel talt - innleggene mot Viking var stort sett forferdelige.  Cornere og frispark fra siden skal slås hardt og innoverskrudd - uten for høy bue.  Da har vi flere med ferdigheter til å lage trøbbel (Gylfi, Sigurdsson, Bjarnasson, Armann). Forøvrig irriterer det meg at Brann ofte ikke har mann foran keeper på dødballer slik at han enkelt får plukke. 
Stein på stein blir Steinar.

steinbygger

Quote from: Oppreist on September 15, 2008, 22:16:18 PM
Quote from: olebrann3 on September 15, 2008, 12:36:01 PM
angående dødballer, så har vi det vi trenger i feltet for å score, eneste vi mangler er en person som kan slå dødballen ordentlig... For meg ser det ut som om Brann slår cornere uten mening og at alle bare løper der de vill og alt blir tilfeldig.. Må være bedre at corneren skal der og vær spiller vet hvor de skal


Vel talt - innleggene mot Viking var stort sett forferdelige.  Cornere og frispark fra siden skal slås hardt og innoverskrudd - uten for høy bue.  Da har vi flere med ferdigheter til å lage trøbbel (Gylfi, Sigurdsson, Bjarnasson, Armann). Forøvrig irriterer det meg at Brann ofte ikke har mann foran keeper på dødballer slik at han enkelt får plukke. 


Nå scoret vi vel etter en dødball. I tillegg hadde vi minst en i stolpen etter dødball (husker ikke om Armann sin i tverrligger kom etter dødball, i såfall var det to i stolpen etter dødball), så det kan vel kalles godkjent.

BBB-Tony

Armann sin kom ikke etter dødball, men servingen på dødball fikk grei uttelling i denne kampen i form av en i stolpen, og en i goalen som du nevner...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Christian

Sigurdssons heading rett på keeper kom vel også på dødball. Syns ikkje det var så aller verst denne kampen. Har riktignok ikkje sett på kor mange vi hadde totalt. Effektiviteten foran mål var et større problem på søndag. Burde minst hatt to mål på dødball, kanskje tre, i denne kampen.

Charlotte

Quote from: Chris* on September 14, 2008, 20:09:04 PM
Bjørnsson var 10x bedre som spiss i dag, enn Azar har vært i hele år, så hvorfor bytte de?

Ellers må det gjøres noe med stemningen. Tidligere i år har vi unnskyldt oss med elendig innsats fra laget, hva skylder vi på i dag?



problemet e de som sitter på langsiden!
de heiet og klappet de første 15 min, men var stille de siste 75 min!

Plekter

Bildegalleri nå tilgjengelig fra denne kampen på forsiden.

Go Up