• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvifor stikk pubikum 10 min før slutt?

Started by Yngve, August 26, 2003, 00:06:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Det er heilt utruleg, og eg skjønar godt at andre lags supportarar ler av oss. I dag, når me knuser Sogndal 6-1, og viser at me er eit av laga som ikkje har minus i målfoskjellen, så går 20 - 30 % av folk på sitteseksjonane 10 min før kampslutt. kva er dette for noko? me er jo ikkje akkurat bortskjemd med gode kampar på stadion siste åra, så eg synst det er ein skandale at folk går før kampslutt berre fordi dei vil komme seg ut før det vert trafikk kork.

skandale spør du meg.

og det gjeld om det er fordi me tapar eller spelar gode kampar.

Ricky

Tviler meeeget sterkt på at hele 20-30% forlot Stadion ti minutter før slutt. Det er alltid noen som skal prøve å "slå trafikken", men i dag ble de aller, aller fleste igjen helt til kampslutt.

Yngve

det var utruleg magen som reiste idag. eg og fleire rundt meg, uavhengig av kvarandre la merke til dette og kommenterte det. men hovudpoenget mitt var ikkje at dei gjorde det i dag, dei gjer det kvar gong. kvifor??

Erik

Mange viste at Brann vant og det var mye folk... Hvis alle skulle drad samtidig ville det blitt en heksegryte i trafikken... Må og tenkte på at folk kan komme fra andre plasser enn Bergen og de har en lang tur hjem, litt godt og sleppe køen da..

KennethS

Yngve: de idiotene kan vel får gå!! kem faen bryr seg så lenge du ikkje går?????????? BRANN FOR ALLTID!!
tå på Brann

GhostDog

 Beer a day keeps the doctor away!

Stoffi

Det å gå før kampen er respekløst og brukes til å vise misnøye med laget vårt, av medgangssupportere. Ingen med Brann i hjertet sitt går før kampen er ferdig, i hvertfall ikke på en dag som denne.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Kanskje de var sogndalsupportere på bytur?

Det er også en viss tradisjon for å ikke ville sitte en halv time i kø på vei fra Stadion. En halvtime som for enkelte her i ferjeland er ganske viktig.

GhostDog

Mr Xminator, det er fullt mulig at noen skal nå en ferge til en eller annen plass, men eg nekter å tro at alle de som tråler forbi meg skal "på landet". Der er nok en stor andel "bystriler" som ikke gidder å sitte i kø for å få bilen ut fra stadionsområdet, hva med heller å ta bussen dit? De ville være så mye enklere, ingen kø av betydning, slippe å stresse rundt for å finne parkeringsplass osv. Bor selv utenfor bykjernen og benytter meg av dette tilbudet hver gang, går jo direkte til stadion og parkerer i Inndalsveien, hva mer kan en ønske seg? :wink:
 Beer a day keeps the doctor away!

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Quotehva med heller å ta bussen dit?
Gutten, hvilken by bor du i? Kollektivtransportbyen? Bil = Bergen.

monzilla

Kan ikke de som vil gå før kampen få lov til å gå før kampen uten at folk skal begynne å hyle medgangssupportere og alt det derre. Personlig syntes jeg ikke å sitte en time i kø bare for å komme vekk fra minde er ikke særlig fascinerende. Syntes det er altformange som henger seg opp i ting de ikke har noe med.

Jeg ble forøvrig på stadion i 20 etter kampslutt i går...

Yngve

Quote from: "Candyman"Enig med GhostDog, glemmesak at alle de som stikker bor på stord, austevoll eller fedje for den saks skyld..alle fra nordhordaland har fått bro!


Eg skal ikkje rippa opp i nokre dårlege minne du kanskje har hatt i geografi timane på skulen, men Austevoll og Stord er sör i fylket...

Uansett så har dei som skal til stord og den veien god fergeforbindelse. det er ytterst få plassar me så dårleg forbindelse at dei ikkje kan väre ti minutter ekstra på stadda.

som eg har skrevet tidlegare, det er f*** ikkje ofte me vinn 6-1 på stadion, det er ikkje ofte me vinn 6-1 i det heile...

Candyman

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Candyman"Enig med GhostDog, glemmesak at alle de som stikker bor på stord, austevoll eller fedje for den saks skyld..alle fra nordhordaland har fått bro!


Eg skal ikkje rippa opp i nokre dårlege minne du kanskje har hatt i geografi timane på skulen, men Austevoll og Stord er sör i fylket...


Ehh, ja...det var da ment som en tilleggsopplysning (har friskt i minne gamledager når nordhordalendingene stakk for å rekke fergen). Siden jeg alltid har bodd her i Bergen og omegn, og de siste tre årene arbeidet deltid som taxisjåfør tror jeg ikke jeg trenger geografitimene dine...ellers takk! :wink:
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

GhostDog

Quote from: "Xminator"
Quotehva med heller å ta bussen dit?
Gutten, hvilken by bor du i? Kollektivtransportbyen? Bil = Bergen.

:shock: Hvis du ikke klarer å oppdrive en buss til stadion en kampdag, ja da lurer jeg på hvor DU befinner deg på jorden... Har ikke ruteoversikten i hodet, men HSD kjører vel direkteruter fra Vest (Sotra/Askøy) og Gaia kjører vel resten av nærområdet så.. http://www.gaiatrafikk.no/Default.aspx?tabindex=1&tabid=8 Her er hvertfall Gaias trasè, fant ikke HSD sin "Brannbussoversikt" på nett. Kanskje du finner en buss som passer?;-) Bergen sør har vel og busser som passerer Inndalsveien - i bøtter og spann? Uansett, det er vel ikke det største problemet - vil du kjøre så gjerne for meg, men akksepter at eg blir irritert når noen bak på sittetribunen reiser seg og går frem til gelenderet og stiller seg opp der så eg ikke ser det bøss - faen då blir eg sur! :evil:
 Beer a day keeps the doctor away!

Xminator

Det har ikke med tilgang til buss å gjøre, dette med bil og bergen sitter mellom ørene til folk. Det er samme grunn som at folk kjører omveier for å spare en 10er i bompenger. Sunn fornuft tilsier at all transport til og fra stadion burde skje med buss.

Jeg har sagt det før, hadde Stadion ligget ved siden av en stor parkeringsplass, og ved siden av en vei som kunne tatt fått bilene bort på noenlunde kort tid,så hadde det kommet mer mennesker på stadion.

GhostDog

Beklager, da misforstod jeg innlegget ditt Xminator. Klart plassering av et eventuelt nytt stadion bør ligge ved et parkeringsanlegg tilpasset dagens vaner, måtte vel bli ved Bystasjonen - er vel det eneste stedet man kan få både i pose og sekk? Sentralt i forhold til alle kommunikasjonsmiddler og fortsatt i Bergenskjernen.
 Beer a day keeps the doctor away!

Go Up