• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-treninger

Started by vebo, August 12, 2008, 11:59:05 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

KNUDSEN

I dagens papirutgave av BA, står det at Hassan virket som var klar til å prøve og spille seg inn på laget, han scoret blantannet 2mål på treningen.
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

BBB-Tony

BA melder i dag at Fakiri gjør det bra på trening. Jeg syns ikke det etter det jeg så av han, men så har jeg kun sett han i litt over en time på trening. De skriver også i samme artikkel at alle spillerene er 100% skjerpet fra første stund siden det er kommet inn et nytt trenerteam. Det er noe som vil hjelpe klubben i stor grad. Bakke er plutselig positiv til kunstgress, og Demba håper på en ny sjanse.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

KNUDSEN

Det er vel den berømte ny trener efekten som har slått inn, om 1-2ukers tid så er vel alt tilbake til normalt igjen
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/landslaget/article125865.ece

Jaiteh og Demba får en dagslønn i bot for å ha kommet for sent til Bergen etter juleferien. Syns det skal være mulig for SN og se litt mellom fingrene når det ikke var mulig å ta et fly tilbake til Norge forrige torsdag siden det var 1. nyttårsdag, og det bare går fly mandager og torsdager.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Er tross alt bare snakk om en dagslønn. Er du ikke på jobb og ikke syk så er det helt greit at de ikke får betalt. Vi er tross alt Brann!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Mobben

Ja, helt greit at de kommer en dag seinere, men da kan de ikkje forvente å få betalt den dagen. Enkelt og greit, og helt fair syns eg.

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on January 08, 2009, 17:16:25 PM
http://fotball.bt.no/landslaget/article125865.ece

Jaiteh og Demba får en dagslønn i bot for å ha kommet for sent til Bergen etter juleferien. Syns det skal være mulig for SN og se litt mellom fingrene når det ikke var mulig å ta et fly tilbake til Norge forrige torsdag siden det var 1. nyttårsdag, og det bare går fly mandager og torsdager.


Helt enig, her må det være mulig å roe litt ned på bøtene. Hva blir det neste?Bøter for ikke å ha knytt lissene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Syns og det er helt greitt. Er ikke sikkert det er dramatisk en gang, men at pressen lager det dramatisk med ordlyden. Viss en ikke har gyldig fravær kan en ikke få lønn, så enkelt er det :) Det eneste som skjer med det nye regime så lenge de holder seg fair er at spillerene kommer til å yte mye bedre.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Brann_copper

Regner med at bøtene hadde uteblitt dersom spillerne hadde meldt fra på forhånd om at de kom en dag for sent. Så dette synes jeg er helt greit. Dersom dette hadde vært i TIL hadde det store spørsmålet nå vært hva man skulle bruke pengene til. Sånn er det stelt med økonomien der oppe.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Frøken Solli

En ting jeg lurer på...
Hvor blir det av disse pengene som innkasseres med de diverse bøtene?
???

Belfort

Quote from: Frøken Solli on January 08, 2009, 20:03:48 PM
En ting jeg lurer på...
Hvor blir det av disse pengene som innkasseres med de diverse bøtene?
???



Skal brukes til plastduk over gresstreningsbanen til Brann.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2009, 19:00:23 PM
Quote from: tonynord on January 08, 2009, 17:16:25 PM
http://fotball.bt.no/landslaget/article125865.ece

Jaiteh og Demba får en dagslønn i bot for å ha kommet for sent til Bergen etter juleferien. Syns det skal være mulig for SN og se litt mellom fingrene når det ikke var mulig å ta et fly tilbake til Norge forrige torsdag siden det var 1. nyttårsdag, og det bare går fly mandager og torsdager.


Helt enig, her må det være mulig å roe litt ned på bøtene. Hva blir det neste?Bøter for ikke å ha knytt lissene?
Merkelig sammenligning. Dette er er jo ganske enkelt lønnstrekk for å ikke møte opp på jobb. Det er helt fair.
Hvis de ikke sa ifra er det enda fairere. Ordlyden "bot" tror jeg neppe Nilsen brukte ovenfor gambierne.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 08, 2009, 21:18:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2009, 19:00:23 PM
Quote from: tonynord on January 08, 2009, 17:16:25 PM
http://fotball.bt.no/landslaget/article125865.ece

Jaiteh og Demba får en dagslønn i bot for å ha kommet for sent til Bergen etter juleferien. Syns det skal være mulig for SN og se litt mellom fingrene når det ikke var mulig å ta et fly tilbake til Norge forrige torsdag siden det var 1. nyttårsdag, og det bare går fly mandager og torsdager.


Helt enig, her må det være mulig å roe litt ned på bøtene. Hva blir det neste?Bøter for ikke å ha knytt lissene?
Merkelig sammenligning. Dette er er jo ganske enkelt lønnstrekk for å ikke møte opp på jobb. Det er helt fair.
Hvis de ikke sa ifra er det enda fairere. Ordlyden "bot" tror jeg neppe Nilsen brukte ovenfor gambierne.


Jo da, sammenligningen er ikke helt god, men synes bare alt dette maset om bøter er litt håpløst. Derfor.
Du kan godt si det er så enkelt, men det går fint an å ta litt hensyn i slike tilfeller, når man har vært i Gambia for å hilse på familien. Det blir ikke det samme som når Erlend drar til Osterøy.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

Men så er ikke en dagslønn noe som gjør at Tijan og Njogu ikke får brunost på frokostbordet...

Spelaren

Quote from: Doffen85 on January 08, 2009, 23:19:12 PM
Men så er ikke en dagslønn noe som gjør at Tijan og Njogu ikke får brunost på frokostbordet...


Nei, det er det nok smaken som avgjer...
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Doffen85 on January 08, 2009, 23:19:12 PM
Men så er ikke en dagslønn noe som gjør at Tijan og Njogu ikke får brunost på frokostbordet...


Så var det heldigvis heller ikke poenget heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Nokon som har lagt ein tidleg vinterferie til Marbella i år?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Heispassasjer

Noen som har vært på trening og kikket etter at guttene har kommet hjem fra La Manga?
Lurer på hva SN konsentrerer seg mest om på trening nå......


krakra

Godt at ørnene bytter plass igjen. Jeg tror det vil bety mye, spesielt for psyken. Også bra å se Guntveit på høyrebacken. Han er noe treg, men bedre med ballen og bedre defensivt enn Dahl.

Gylfi er en potensiell joker på midten. Han kan komme inn og stange inn noen mål hvis vi sliter, så det er godt å ha ham på plass. Samtidig er det fint å se at spissene gjør det godt.

Når det er sagt har vi jo angivelig gjort det bra på trening i hele år. Uten at det har betydd noe.

vebo

Er det noen som ser litt treninger for tiden? Etter jobbytte har det blitt vanskelig for meg å oppdatere tråden..
Tiocfaidh ár lá

gullet ska hem

noen som vet når brann trener denne uken? er sykemeldt,så tenkte å få ned neg en;)

vebo

Mjelde trente dem som oftes ti og fire. Tror ikke det er det verste tipset du kunne fått, men er ikke sikker.
Tiocfaidh ár lá

Kai-Olai

Nilsen er ikke fullt så glad i å trene, tror jeg..

Her er oversikt:
http://www.brann.no/index.php?mapping=387

Læreren

November 11, 2009, 15:51:12 PM #174 Last Edit: November 11, 2009, 15:53:18 PM by Læreren
Tok turen innom Vestlandshallen og overvar treningen i dag.

Treningen startet med en kondisjonstest hvor Skarsfjord påpekte at alle måtte gjøre det mye bedre enn tidligere. Resultatene hadde ikke vært særlig bra tidligere. De to islendingene som er på prøvespill, var de to som falt av desidert først. De 5 beste var Mohus, Guntveit, Gylfi, Yaw og Solli. I finalen stod Solli og Gylfi igjen, Solli knuste til slutt alt og alle. Tror han gjennomførte 3 runder alene etter Gylfi måtte gi tapt, før han gav seg.

Etter kondisjonstesten var det spill på kort bane over 4 omganger. Der syns jeg Mohus utmerket seg i noen grad.

En mørkhudet og veldig lav spiller som snakket engelsk var også med på treningen. Viste glimt av god nærteknikk. En prøvespiller i tillegg til islendingene?

Spillere som Opdal, Udjus, Sigurdsson, Bjarnason, Birkir, Holmvik, Onstad, Fakiri, Austin, Vaagan Moen, Bakke, Haugsdal, Nielsen (trente alternativt på sidelinjen), og Hansen glimtet med sitt fravær.

Yaw og Møvik deltok ikke på økten etter kondisjonstreningen. Guntveit måtte gi seg etter å ha fått gnagsår på hælen.

Markmus

Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?
Ka du ve?

Gulløl

November 11, 2009, 16:10:15 PM #176 Last Edit: November 11, 2009, 16:11:50 PM by Gulløl
Mer sannsynlig at det var han her, Paul Addo fra Løv-Ham som har trent en del med Brann i høst. Mulig at det blir han som skal utfordre Holmvik på venstrebacken neste år.
http://no.wikipedia.org/wiki/Paul_Addo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Læreren

Quote from: Markmus on November 11, 2009, 15:57:54 PM
Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?


Nei, Kittiphong snakker bergensk, og ikke engelsk. Godt mulig det var Addo som gulløl snakker om. Ligner på bildet fra Wikipedia, bare litt mer hår på dagens trening. Om det var denne Addo, virker han hvertfall som en veldig spennende venstreback. I og med at de spilte på kort bane i dag, opererte han mer som en kantspiller enn back, men han virker som et veldig spennende alternativ til Holmvik.

dudo

Oi. Har Mohus bedre kondis enn 75% av laget? Det er kanskje bra for han, men virker ikke veldig lovende for resten. Også ekstremt overrasket over at Einarsson og Cato(!) er av de med best kondisjon. Jeg er ikke henrykt, samtidig som jeg ikke vet hvor mye man skal legge i det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det var jo tydeligvis endel som manglet. Tror nok Birkir og PVM hadde gjort det greit hvis de hadde vært med. Litt skuffende å se at Jaiteh ikke hevdet seg, skulle tro han hadde utholdenheten på plass. Huseklepp er også en spiller som løper mye og som burde kunne slå Gylfi og Guntveit.

krakra

Quote from: Læreren on November 11, 2009, 16:48:08 PM
Quote from: Markmus on November 11, 2009, 15:57:54 PM
Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?


Nei, Kittiphong snakker bergensk, og ikke engelsk. Godt mulig det var Addo som gulløl snakker om. Ligner på bildet fra Wikipedia, bare litt mer hår på dagens trening. Om det var denne Addo, virker han hvertfall som en veldig spennende venstreback. I og med at de spilte på kort bane i dag, opererte han mer som en kantspiller enn back, men han virker som et veldig spennende alternativ til Holmvik.
Var han der? Var det noen unge hospitanter på treningen? Hvordan gjorde de det isåfall?

dudo

Se der ja, jeg overså hele linjen om hvem som ikke var der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Quote from: krakra on November 11, 2009, 17:41:47 PM
Quote from: Læreren on November 11, 2009, 16:48:08 PM
Quote from: Markmus on November 11, 2009, 15:57:54 PM
Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?


Nei, Kittiphong snakker bergensk, og ikke engelsk. Godt mulig det var Addo som gulløl snakker om. Ligner på bildet fra Wikipedia, bare litt mer hår på dagens trening. Om det var denne Addo, virker han hvertfall som en veldig spennende venstreback. I og med at de spilte på kort bane i dag, opererte han mer som en kantspiller enn back, men han virker som et veldig spennende alternativ til Holmvik.
Var han der? Var det noen unge hospitanter på treningen? Hvordan gjorde de det isåfall?


Quote from: krakra on November 11, 2009, 17:41:47 PM
Quote from: Læreren on November 11, 2009, 16:48:08 PM
Quote from: Markmus on November 11, 2009, 15:57:54 PM
Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?


Nei, Kittiphong snakker bergensk, og ikke engelsk. Godt mulig det var Addo som gulløl snakker om. Ligner på bildet fra Wikipedia, bare litt mer hår på dagens trening. Om det var denne Addo, virker han hvertfall som en veldig spennende venstreback. I og med at de spilte på kort bane i dag, opererte han mer som en kantspiller enn back, men han virker som et veldig spennende alternativ til Holmvik.
Var han der? Var det noen unge hospitanter på treningen? Hvordan gjorde de det isåfall?


Addo var eneste hospitant. Gjorde det brukbart. Som allerede nevnt, virket det som han hadde en god nærteknikk. Dyktig med ballen i bena, og virker som en offensiv type. Og offensive venstrebacker er alltids bra :)

dudo

Er ikke helt sikker på om den godeste Nilsen er enig med deg der, gitt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Så Guntveit fikk gnagsår...ja, noe er det alltid..
Saludar a los monos!

dex1974

Quote from: Læreren on November 11, 2009, 16:48:08 PM
Quote from: Markmus on November 11, 2009, 15:57:54 PM
Den "lille mørkhudede" var ikke Kittiphong eller noen andre fra juniorlaget, da?


Nei, Kittiphong snakker bergensk, og ikke engelsk. Godt mulig det var Addo som gulløl snakker om. Ligner på bildet fra Wikipedia, bare litt mer hår på dagens trening. Om det var denne Addo, virker han hvertfall som en veldig spennende venstreback. I og med at de spilte på kort bane i dag, opererte han mer som en kantspiller enn back, men han virker som et veldig spennende alternativ til Holmvik.



I tilegg er vel Kittiphong av Thai-avstamming er han ikke? Navnet høres slik ut og mener jeg så han i et klipp på Branntv ifjor fra en turnering med juniorlaget.

Fant denne artikkelen etter første googling og asiatisk av utseende ja :

http://sov.hfk.no/uploadextern/sov/Dokument/VestNytt_19.09.09_Kittiphong_Pluemjai0001.pdf
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: dudo on November 11, 2009, 17:33:41 PMOgså ekstremt overrasket over at Einarsson og Cato(!) er av de med best kondisjon.


Hvorfor overrasket? Det er ikke akkurat kondisjonen som gjør at disse ikke henger med!:)

Ellers interessant med tilbakemeldinger på nye spillere. Denne Addo virker spennende, spørsmålet er dog hvordan han er defensivt. God teknikk og offensive gener vil ikke nødvendigvis gjøre at vi kommer under 40 baklengs neste år...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: Nixon on November 12, 2009, 09:49:20 AM
Quote from: dudo on November 11, 2009, 17:33:41 PMOgså ekstremt overrasket over at Einarsson og Cato(!) er av de med best kondisjon.


Hvorfor overrasket? Det er ikke akkurat kondisjonen som gjør at disse ikke henger med!:)


Fordi de er "gamle" og skadeforfulgte. Ikke akkurat de beste forutsetninger for stålkondis i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Skadeforfulgt kan veldig ofte bety stålkondis. Man kan ikke trene med ball, men kun løpe eller sykle. Men det er vel en liten digresjon i denne tråden!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Læreren

Både Guntveit og Gylfi er jo midtbanespillere. Guntveit har hvertfall fungert som de inn i mellom på A-laget, og på andrelaget har han spilt det hele tiden. Midtbanespillere er gjerne de spillerne som trenger best kondisjon.

Det skal jo sies at det var mange som ikke var med når testen ble gjennomført. Hadde vært interessant å se hva de andre etablerte spillerne klarte. Visst noen føler lysten og har anledning, kan de stikke innom i vestlandshallen når laget trener der. Etter det jeg forstod på Skarsfjord, er dette er test de har kjørt, og kommer til å kjøre flere ganger i høst.

vebo

Ektremt lat på forumfronten for tiden, men tenkte jeg skulle fortelle at når jeg gikk forbi Nymark for 10 min siden sto Cato Hansen og Bjarte Haugsdal og terpet skudd sammen. Fortjener både kudos og plass fra start for innsatsen.
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Er det noe poeng med denne tråden? Slik Brann spiller på kampene er det jo ganske tydelig at det ikke finnes Brann-treninger.
Ka du ve?

krakra

Var innom i dag da jeg hentet billettene. Det var en ganske oppstykket trening. Gustav og Huseklepp kjørte samspillstreninig med Skarsfjord, Nilsen kjørte noe med Austin, Guntveit, Opdal, Sævarsson og noen flere. Haugsdal, Fakiri, Jaiteh, Hansen, Udjus, Mohus og Kalve(Gylfi var også med, men ga seg tidlig) kjørte noen 3 mot 3 greier på veldig liten bane som jeg fulgte. Haugsdal har virkelig en god teknikk. Spesielt avslutningsteknikken er kanskje den beste i hele klubben. Både på hodet og med beina. Kalve er teknisk god, men sliter med å innvolvere seg. Likevel veldig spennende.

Tom C

Har også sett spennende tendenser fra Haugsdal de få gangene jeg har sett ham i aksjon, men det at han briljerer (tolket deg dithen?) på trening gjør det jo enda mer spennende å se om han tar et steg videre også i kamp. Hadde jo hjulpet litt på disse tragiske sportslige tidene dersom Haugsdal virkelig slår til, og gir oss litt håp for fremtiden...
Aldri mer Obos....

osoerli

Nokon som har spasert forbi treningsfeltet denne veka?

BT verkar ikkje akkurat veldig imponert over denne Skaljic:
"Skaljic spilte ikke akkurat fletten av spillerne på Nymark i går. Spesielt i press på ballfører virket han rufsete. Der leverte heller norske Edvard Skagestad hakket bedre, han ser ut til å være en fysisk, robust stopper. "
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Spent på desse brasilianarane.  Nokon som har sett dei på trening?  Var dei med i internkampen i dag?  Nokon som såg den?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

De spilte internkampen for juniorlaget, men jeg overvar den ikke.

Xminator

Med Cato Hansen skadet begynner det jo å nærme seg ett innhopp for en av de to brasilianerene. Og da må man jo begynne å lære navnene deres også...

Spelaren

Quote from: Xminator on August 17, 2010, 11:30:33 AM
Med Cato Hansen skadet begynner det jo å nærme seg ett innhopp for en av de to brasilianerene. Og da må man jo begynne å lære navnene deres også...


Tuller du? Einarsson stiller nok tidligere i den køen...
Gå av.

Derabilo

Quote from: Spelaren on August 17, 2010, 11:32:05 AM
Quote from: Xminator on August 17, 2010, 11:30:33 AM
Med Cato Hansen skadet begynner det jo å nærme seg ett innhopp for en av de to brasilianerene. Og da må man jo begynne å lære navnene deres også...


Tuller du? Einarsson stiller nok tidligere i den køen...


Gud bedre hvor denne klubben er komt hen etter gullet..
Bergen ut av Norge -

Go Up