• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-treninger

Started by vebo, August 12, 2008, 11:59:05 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

Tiocfaidh ár lá

dudo

Jeg - som aldri i hele mitt liv har overvært en Brann-trening mer enn om jeg tilfeldigvis passerer, hyller og elsker denne tråden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

Kul tråd. Kudos vebo!

En kan lære mye om laget ved å følge noen treninger.
.og husk!

Snublefot

Håper det kommer flere innlegg fra folk som ser på treningene her. Kjekt å vite hva som rører seg på treningene ..

vebo

Hyggelig, håper andre hiver seg på. Noen som har peiling på hva POL kan ha gjort der?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 12, 2008, 11:59:05 AM


Bra tråd ja.
Men hvilke treningstider har Brann?Ligger det noe info ute?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2008, 13:00:32 PM
Quote from: vebo on August 12, 2008, 11:59:05 AM
Tenkte å starte en tråd for ja, Brann-treninger og observasjoner derfra. Sikkert ikke bare meg som stikker bortom en tur i lunchen ;)

Var en tur opp i dag og observerte følgende: Åbrekk trente gutta i defensiv dødball og brukte god til på å forklare gutta at man skal passe stolpen sin. Alle vet vel at om Petter hadde stått ved bakre stolpe så hadde ikke første målet til Godset gått inn. Harald diskuterte litt med Azar, men det var ingen tegn til ondt blod. Så også ut som om alle trente.

Monsen stod på midten med ingen ringere enn... ...Per Ove Ludvigsen. Har ikke peiling hva det skal bety.


Bra tråd ja.
Men hvilke treningstider har Brann?Ligger det noe info ute?


De ukene jeg har lurt på når treningene forekommer, så har jeg sendt en mail en av de i det sportlige utvalget. RBH svarer deg sikkert. Treningstidene og sted varierer litt etter når og hvor mangen kamper laget har i uken. Men som regel har de en morgenøkt i titiden uten at jeg skal si det for sikkert..

Quote from: vebo on August 12, 2008, 12:37:33 PM
Hyggelig, håper andre hiver seg på. Noen som har peiling på hva POL kan ha gjort der?


Han har vel kanskje noen spillere på blokken som kan passe for Brann?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2008, 13:00:32 PM
Quote from: vebo on August 12, 2008, 11:59:05 AM


Bra tråd ja.
Men hvilke treningstider har Brann?Ligger det noe info ute?


Nei, jeg bor rett ved Nymark selv, så jeg stikker bare bortom av og til. Men de har vel en økt formiddag og en ettermiddag. 10 og 16 kanskje??
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on August 12, 2008, 13:18:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2008, 13:00:32 PM
Quote from: vebo on August 12, 2008, 11:59:05 AM
Tenkte å starte en tråd for ja, Brann-treninger og observasjoner derfra. Sikkert ikke bare meg som stikker bortom en tur i lunchen ;)

Var en tur opp i dag og observerte følgende: Åbrekk trente gutta i defensiv dødball og brukte god til på å forklare gutta at man skal passe stolpen sin. Alle vet vel at om Petter hadde stått ved bakre stolpe så hadde ikke første målet til Godset gått inn. Harald diskuterte litt med Azar, men det var ingen tegn til ondt blod. Så også ut som om alle trente.

Monsen stod på midten med ingen ringere enn... ...Per Ove Ludvigsen. Har ikke peiling hva det skal bety.


Bra tråd ja.
Men hvilke treningstider har Brann?Ligger det noe info ute?


Nei, jeg bor rett ved Nymark selv, så jeg stikker bare bortom av og til. Men de har vel en økt formiddag og en ettermiddag. 10 og 16 kanskje??


Ettermiddagsøkten varierer litt mer enn morgenøkten tror jeg. Men 16 høres ut som en fornuftig tid. Treningene varierer også etter når videoanalysen av eget lag etter kamp eller kommende motstander blir gjennomført med spillere til stede.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Vet ikke helt om det skal postes her, men Brann har funnet ut hvordan de skal komme ut av sumpen!

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115422.ece

Trene mere! Om jeg ikke husker helt feil, så var noe av suksessformelen til gullet i fjor at laget trente mindre en periode?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henki

Quote from: tonynord on August 12, 2008, 14:27:25 PM
Vet ikke helt om det skal postes her, men Brann har funnet ut hvordan de skal komme ut av sumpen!

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115422.ece

Trene mere! Om jeg ikke husker helt feil, så var noe av suksessformelen til gullet i fjor at laget trente mindre en periode?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: tonynord on August 12, 2008, 14:27:25 PM
Vet ikke helt om det skal postes her, men Brann har funnet ut hvordan de skal komme ut av sumpen!

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115422.ece

Trene mere! Om jeg ikke husker helt feil, så var noe av suksessformelen til gullet i fjor at laget trente mindre en periode?


Gamlingene som blir intervjuet på Torgalmenningen hver gang Brann gjør det dårlig, fikk ønsket sitt oppfylt til slutt: "Di må trene mer!"
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on August 12, 2008, 13:07:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2008, 13:00:32 PM
Quote from: vebo on August 12, 2008, 11:59:05 AM


Bra tråd ja.
Men hvilke treningstider har Brann?Ligger det noe info ute?


De ukene jeg har lurt på når treningene forekommer, så har jeg sendt en mail en av de i det sportlige utvalget. RBH svarer deg sikkert. Treningstidene og sted varierer litt etter når og hvor mangen kamper laget har i uken. Men som regel har de en morgenøkt i titiden uten at jeg skal si det for sikkert..



Hmm, joda. Men tenkte at de kanskje i alle fall hadde et par faste i uka, men da får det planlegges en dag:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2008, 15:31:48 PM
Quote from: tonynord on August 12, 2008, 14:27:25 PM
Vet ikke helt om det skal postes her, men Brann har funnet ut hvordan de skal komme ut av sumpen!

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115422.ece

Trene mere! Om jeg ikke husker helt feil, så var noe av suksessformelen til gullet i fjor at laget trente mindre en periode?


Gamlingene som blir intervjuet på Torgalmenningen hver gang Brann gjør det dårlig, fikk ønsket sitt oppfylt til slutt: "Di må trene mer!"


Gamlinger burde være svartelistet i enhver sammenheng som har noe med Brann å gjøre :D
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on August 12, 2008, 15:12:50 PM
Quote from: tonynord on August 12, 2008, 14:27:25 PM
Vet ikke helt om det skal postes her, men Brann har funnet ut hvordan de skal komme ut av sumpen!

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115422.ece

Trene mere! Om jeg ikke husker helt feil, så var noe av suksessformelen til gullet i fjor at laget trente mindre en periode?


Klart sjansen for skader øker, men det er ikke nødvendigvis dumt å trene mer.
Terpe mer på dødballer, lære seg å slå cornere osv. Få i gang DOBLING på kantene, det har det ikke vært mye bra av i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Innlandsmax

Flott tråd, vebo. Som abroad-supporter blir det imidlertid først og fremst lesing, betydelig mindre bidrag, faktisk ned mot null er jeg redd.... Men veldig takknemlig for inputs fra treningene. Lite gull og doller å hente her i gården, men lots and lots av heder og ære til bidragsytere!

Joggi Bogga

Selvsagt kan man trene mer. Fotballspillere trener tross alt ganske lite.  Dessuten kan andre former for trening enn den mest fysisk belastende (harde spilleøkter) gjennomføres.

Eksempler er taktisk trening, noe italienerne er drevne på. Eller mental trening som stort sett alle andre toppiddretsutøvere enn fotballspillere benytter. Eller som "klaus Brann" er inne på, trening på ferdigheter.

Men mest av alt har jeg lyst til at spillerne går gjennom angrepsmønstrene de er ment å skulle benytte seg av og studerer dem i lekse hver dag inntil de sitter. Et vanlig lag har bare en 5-6 stykker, så det skulle ikke være noen umulig oppgave.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Sonny Crocket

Hadde ikke vært så dumt å støttet de på trening også. Kan jo tenne de litt hvis vi står og heier på de. Se i utlandet, der møter fens opp i hope tall for å over være treninger. Spes i italia og spania.

stlastla

Slenger meg på.. veldig bra tråd!  ;D

stlastla

Må si denne tråden har skuffet litt etter sin intreden.. Jeg bor på østlandet så jeg sliter litt med å stikke innom treningene i lunsjen..

Har vi en person som ser på brann treningene, eller er det flere som kan bidra i denne tråden?


vebo

Jeg tenkte meg på treningskamp nå i ettermiddag, så jeg skal heller prøve å gi et lite referat;) Den begynner forresten 17.15, så slå gjerne følge.
Tiocfaidh ár lá

Krisba

Bra tråd ja  :)  Vet noen når ettermiddagstreningen i morgen er?  tenkte meg dit :)

krakra

Brann slo Os 3-1, Ludde scorte 2 og Møvik 1. Mjelde er fornøyd med at alle målene er bakromsscoringer.
På tide at Ludde får prøve seg en gang til? Og at Møvik får et innhopp?

vebo

August 20, 2008, 18:38:26 PM #23 Last Edit: August 20, 2008, 18:46:16 PM by vebo
Brann Os 3-1

1-0 Ludde
2-0 Ludde
2-1 Stril
3-1 Møvik


Bra oppmøte i dag, særlig BT-fanaticos viste seg frem positivt i dag.

Over til "kampen". Azar, Olli, Hassan, Bakke og Demba trente rolig på Nymark hele økten, lett jogging og tøying såvidt jeg såg. Krissy så jeg derimot ingenting til, kanskje han var hjemme med mor og datter. Robbie var heller ikke å se. Kampen i seg selv var temlig uinteressant, spillerene somler mye, skaper lite og tar for lite kollektivt ansvar. Dahl så ut som om han allerede var klar for Os, både fordi han gav bort ballen til dem og fordi at han var omtrent på nivå med dem.

Kannelønning fikk to omganger, men utrettet lite, viser at han har langt igjen

Jhonatan er som Brann skriver en veldig uferdig spiller langt unna Branns spillemønster. Prøver mye, viser tidvis god teknikk, men lykkes nesten ikke med noe. Absolutt et potensial, men jeg tror desverre utålmodige Brann er rette plassen å utvikle seg.

Huseklepp speller kongebra som han har vane for mot dårligere lag. Gode løp, og god plassering, burde fått flere baller tildelt fra henholdsvis Udjus(2.omg) og Mohus(3.omg) på kontringer. Spiller spiss i siste omgang med stort hell, scorer ikke mål, men serverer flere gode baller til Møvik som satt den ene i mål, kanskje en fremtidig VPG? Bør trene mer på å slå frispark og cornere med mer kraft, forvarere og keeper får alt for god tid til å plasserer seg.

Møvik scorer mål, viser at han har plasseringsevne og er en spiller jeg har stor tro på, fortjener plassen på G18 landslaget og kan muligens bli en ny Tossi. Sliter som kjent på hodet og har mye å gå på når det gjelder plassering og tempo.

Ludde scorer to og viser vel kanskje med det at han burde komme før Robbie i køen. Burde scoret flere, men blir blåst av for offside av en dommer uten linjemenn litt for ofte. En del usikre og et par soleklare feil av dommer her.

Os' mål kom på forsvarsfeil av godeste Bjørnson, noe som vel overasker oss alle. "Poteten" Gunntveit spilte hele kampen ved hans side. Hvor Yaw var er jeg jammen ikke sikker på, kanskje han allerede er på vei til utlån..

Jaithe var banens beste, mannen må være Branns beste kjøp noensinne. Jeg tror han kan være den midtbanedirigenten vi sårt trenger.

PVM spiller ok, men bommer på en stor sjanse.

Har sikkert glemt mye, men med snåtten på fanget og ingenting å skrive på er det alt jeg får med i denne omgang.

Ser forresten at Mjelde er temmelig uenig med meg når det gjelder Huskys spisskompetanse. Han fant mer rom en Demba har funnet noensinne i Brann-trøyen.

Hva sier du Krøvel? Så at du lurte rundt du også..
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

I følge MIM er ikke Huseklepp klok nok til å spille spiss. Han har ikke de rette bevegelsene som en spiss trenger. Så jeg tror ikke vi vil få se Huseklepp som spiss under MIM sin tid i Brann hvertfall.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Jepp, er nok unige der ja. Så spark Mjelde nå!
Tiocfaidh ár lá

krakra

Kirssy og Birkir er på landslagssamling btw.

BBB-Tony

Hehe... Jepp! Er Vebo uenig med MIM, så er det best han går! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Quote from: tonynord on August 20, 2008, 18:46:32 PM
Hehe... Jepp! Er Vebo uenig med MIM, så er det best han går! ;-)


Bare et steg på veien til totalt verdensherredømme. Mohahaha.

Quote from: krakra on August 20, 2008, 18:45:55 PM
Kirssy og Birkir er på landslagssamling btw.


Ah, forklarer litt. Lurer på hvem som får høyrekanten..
Tiocfaidh ár lá

KNUDSEN

hvor langt unna er møvik en plass på benken?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

^2-Mas^

Nå må snart TFL komme foran Winters i køen.. Om han så kun scorer i 3.div, så scorer han hvertfall mål.. Det spørs det om Winters hadde klart i 7.div..

vebo

August 20, 2008, 20:12:29 PM #31 Last Edit: August 20, 2008, 20:18:49 PM by vebo
Quote from: KNUDSEN on August 20, 2008, 18:51:14 PM
hvor langt unna er møvik en plass på benken?


Vanskelig å si, mtp motstanden. Er nok en god stund til han er klar for fast plass, men om vi finner former er jeg helt for å gi han førstelagserfaring mot slutten av kamper vi har kontroll.

Quote from: ^2-Mas^ on August 20, 2008, 20:07:13 PM
Nå må snart TFL komme foran Winters i køen..


Han er hverfall den spissen vi har som er nærmest Helstad i bakromsferdigheter. Så ja, kanskje han passer bedre på laget..
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Nå som denne sesongen går litt skeis, så hadde det vært bra om Møvik fikk seg ett innhopp eller to mot slutten av sesongen. Om vi klarer å kjempe om en E-cupplass, så må det selvsagt prioriteres, men har ingenting i mot om han får ett innhopp i TL i år. Det tror jeg hadde motivert Møvik meget mye frem mot neste sesong, og de kommende årene.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

August 21, 2008, 08:39:49 AM #33 Last Edit: August 22, 2008, 18:56:14 PM by vebo
ba.no bekrefter mine antagelser om at Aabrekk tar mer og mer over på treingsfeltet.
Tiocfaidh ár lá

stlastla

Takk for flott oppdatering!

BBB-Tony

Quote from: vebo on August 21, 2008, 08:39:49 AM
ba.no bekrefter mine antagelser om at Aabrekk tar mer og mer over på treingsfeltet.


MIM gjør klokt i å bruke personene rundt seg til det de er best til.. I dette tilfellet har Aabrekk noen sterke sider, så han får bruke.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

abe78

Flott oppdatering Vebo! Kudos!
.og husk!

vebo

Quote from: vebo on August 20, 2008, 18:47:15 PM
Quote from: krakra on August 20, 2008, 18:45:55 PM
Kirssy og Birkir er på landslagssamling btw.


Ah, forklarer litt. Lurer på hvem som får høyrekanten..


Ser ut som om Island endelig har fått med seg at Siggi bør spiller midforsvar.

Kilde: Brann.no
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: vebo on August 21, 2008, 08:39:49 AM
ba.no bekrefter mine antagelser om at Aabrekk tar mer og mer over på treingsfeltet.




Og BTV.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Noen som har peiling på når formiddagsøkten er i morgen, lørdag? Hadde vært interessant å sett disse Nigerianerene i aksjon..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Tipper 10, uten at jeg vet det sikkert.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Ingen som var på dagens formiddagstrening?

BBB-Tony

Møvik ble hvertfall skadet på dagens trening.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6771&brann=8fcc800c665f35e18f8898f125de5520

Legg merke til Jaiteh's ansiktuttrykk. Den gutten smiler uansett hva det skulle være! Herlig!

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Var ikke på treningen i dag, prioriterte hekklipping og annet hagearbeid(sic)! Men, jeg observerte Demba på Big Bite på bystasjonen i dag. Så det så...

Kanskje jeg skal prøve å sjekke ut de unge rastafariene på neste uke..
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: vebo on August 23, 2008, 17:38:29 PM
Var ikke på treningen i dag, prioriterte hekklipping og annet hagearbeid(sic)! Men, jeg observerte Demba på Big Bite på bystasjonen i dag. Så det så...


Kanskje jeg skal prøve å sjekke ut de unge rastafariene på neste uke..

Evt ikke, siden de er sendt hjem allerede..

Tiocfaidh ár lá

krakra


BBB-Tony

Quote from: vebo on August 23, 2008, 17:38:29 PM
Var ikke på treningen i dag, prioriterte hekklipping og annet hagearbeid(sic)! Men, jeg observerte Demba på Big Bite på bystasjonen i dag. Så det så...

Kanskje jeg skal prøve å sjekke ut de unge rastafariene på neste uke..


Observerte Demba på Torgallmenningen sammen med datteren sin om jeg ikke tar helt feil..

Disse to prøvespillerene må jo ha gjort ett katastrofalt inntrykk om de sendes hjem allerede! Og de kan umulig være noe U-20 spillere for Nigeria! Nok ett eksempel på utspekulerte slike agenter kan være...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Tullpip

Mener at denne teksten ble etterlyst for en tid siden, men jeg har ikke vært kar til å finne den rette tråden... Tenkte at denne kanskje var den mest passende?

http://www.ii.uib.no/~matthey/text/brann.txt

dark_ole

Noen som vet når laget trener til helgen?

Herr Smed

Noen som vet hvem som trener laget til helgen?
Alle må gå.

Go Up