• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Olympique de Marseille - Brann 27.08.08 REISETRĂ?D

Started by BBB-Tony, August 05, 2008, 21:44:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Forje "stor-kamp" i Europa, altsÄ mot Everton, sÄ ble det litt mye reiseprat i kamptrÄden. SÄ det ble til slutt opprettet en reisetrÄd. Vet ikke om det er nÞdvendig til denne kampen, men skader ikke Ä lage en. Skal selv til Frankrike, men har ikke sjekket sÄ mange reisealternativer enda. Men har fÄtt med meg at fly ligger pÄ ca 4000 tur/retur uansett hvor du flyr fra i Norge. Her kan en Þse ut med reiseinformasjonen en sitter med, sÄ hjelper en kanskje noen pÄ vei ned til Frankrike! :-)

Mangen som har bestillt tur? Hotell? Hvilke reiseruter velger dere? Hva er rimeligst?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

paf

RyanAir flyr fra Sandefjord for ca 600 t/r men da mÄ man vÊre der noen dager.
IfÞlge brann.no arbeider Brann og Bataljonen med charterfly. Nice er ikke langt unna Marseilles og er nok mulig Ä reise rimeligere til. OgsÄ Genova i Italia er innenfor rimelig reiseavstand.

BBB-Tony

Ender vel med det samme som mot Everton; Brann er for sen med Ä komme med en pakke-tur, og dropper det fordi det er sÄ mangen som har ordnet turen selv...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

Torvanger

Dersom man ikke har noe imot melkeruter vil jeg anbefale mulighetene for Ä reise via Sandefjord, Oslo, London, Schiphol eller Munchen, bÄde opp og ned. Aktuelle flyselskaper er Ryan Air, Sterling, SAS, Norwegian, Easy Jet, Lufthansa, KLM. Man kan for eksempel reise ned med Ryan Air fra Sandefjord til Marseille og tilbake med Easy Jet fra Nimes, via London og med SAS tilbake fra Gatwick til Bergen. Bruk fantasien. NB! MÄ ogsÄ minne pÄ om muligheten til Ä fly fra Bergen til Paris med Norwegian og videre til Marseille med TGV eller fly.

Nixon

Quote from: paf on August 05, 2008, 22:02:04 PM.
IfĂžlge brann.no arbeider Brann og Bataljonen med charterfly.


...mer info kommer i lĂžpet av kort tid.
Dette har det vel stÄtt ett par ganger uten at det har blitt noe mer. For Brann og Bataljonen har svÊrt liten troverdighet pÄ dette omrÄdet, og det er for risikofyllt og vente pÄ at det kanskje blir noe av. De burde hatt et opplegg klart i kveld rett etter kampen. Det holder rett og slett ikke Ä komme med noe sÄ ullent. Slik det er nÄ har en god del allerede bestilt tur. Inkludert undertegnede.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Torvanger

Ryan Air fra Sandefjord mandag 25/6, avgang kl 20:10, i Marseille 23:00 kr 185,- inkl avgifter.

Opp igjen mÄ man uansett nÄ booke inn torsdag, i og med at det enda ikke er avgjort om kampen spilles tirsdag eller onsdag, og da mÄ man vurdere Nice - Oslo med Norwegian, Toulon - London med Ryan Air, eller Marseille - London med Ryan Air, og tilbake med Norwegian fra Stanstead. Sjekk ogsÄ melkerute med Lufthansa via Munchen eller Schiphol, eller KLM via Schiphol.

NB! Paris - Bergen med Norwegian, tilbake 28/8 kl 13:10, kr 619! Ta nattog fra Marseille til Paris onsdag kveld, eller TGV om morgenen torsdag.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 22:25:34 PMOpp igjen mÄ man uansett nÄ booke inn torsdag, i og med at det enda ikke er avgjort om kampen spilles tirsdag eller onsdag


Det har da lenge vÊrt klart at kampen gÄr onsdag. Vi skal jo spille mot Rosenborg pÄ sÞndagen. Og Jan Tore Guntveit bekreftet det ogsÄ i dag da vi snakket med han fÞr kampen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 22:25:34 PM
Opp igjen mÄ man uansett nÄ booke inn torsdag, i og med at det enda ikke er avgjort om kampen spilles tirsdag eller onsdag,

Er det ikkje bestemt at kampen blir spelt onsdag 27.?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hansakongen

August 05, 2008, 22:59:10 PM #8 Last Edit: August 05, 2008, 23:10:47 PM by Hansakongen
Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 22:25:34 PM
Ryan Air fra Sandefjord mandag 25/6, avgang kl 20:10, i Marseille 23:00 kr 185,- inkl avgifter.

Opp igjen mÄ man uansett nÄ booke inn torsdag, i og med at det enda ikke er avgjort om kampen spilles tirsdag eller onsdag, og da mÄ man vurdere Nice - Oslo med Norwegian, Toulon - London med Ryan Air, eller Marseille - London med Ryan Air, og tilbake med Norwegian fra Stanstead. Sjekk ogsÄ melkerute med Lufthansa via Munchen eller Schiphol, eller KLM via Schiphol.

NB! Paris - Bergen med Norwegian, tilbake 28/8 kl 13:10, kr 619! Ta nattog fra Marseille til Paris onsdag kveld, eller TGV om morgenen torsdag.


De av dere som har tenkt og reise ned og se denne kampen og vurdere KLM ville jeg rÄdet dere til og ta en langweed der nede, nesten 5000 spart i reiseutgifter der framfor ned kampdagen og tilbake dagen etter, med KLM:)
Quote from: osoerli on August 05, 2008, 22:42:30 PM
Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 22:25:34 PM
Opp igjen mÄ man uansett nÄ booke inn torsdag, i og med at det enda ikke er avgjort om kampen spilles tirsdag eller onsdag,

Er det ikkje bestemt at kampen blir spelt onsdag 27.?


kampen gÄr pÄ onsdagen en av grunnene til at rbk kampen gÄr pÄ sÞndagen. hadde kampen gÄtt pÄ tirsdagen hadde rbk kampen vÊrt pÄ lÞrdagen... sÄ onsdag er kampdagen

Torvanger

Til dem som Ăžnsker Ă„ ha fĂŠrrest mulig dager borte fra jobb: (kun fri onsdag og torsdag)

Utreise :  Oslo-Alle flyplasser - Nice Onsdag 27. aug 2008

Avgang Ankomst
Reisetid Fullflex Lavpris
06:45 Oslo-Gardermoen 09:45 Nice

3:00 -  948 kr

Opp igjen torsdag 28/8 enten fra Paris, Marseille eller Toulon.
 


KNUDSEN

26.aug
Bergen - Oslo 0800 - 0850
Oslo - Nice 0930 - 1235

28.aug
Nice - Oslo 2030 - 2330

29.aug
Oslo - Bergen 1030 - 1125

totalt kr 3158 pr pers
jĂžss meg i rĂŠven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store rĂžde hĂŠr
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp Ă„ ta finalen

super_brann

da var turen bestilt!
klar for sommer, sol, Middelhavet og Brannkamp!
27.aug
oslo-Nice kl. 0645-0945

30.aug
nice-oslo 1015-1320
eia Brann!

KEO


Mulig jeg hopper pÄ denne ruten:

Utreise

Oslo-Gardermoen - Paris-Orly
Tirsdag 26. aug 2008 kl. 16:40
Rute DY1494 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 698 kr

Paris-Orly - Bergen
Torsdag 28. aug 2008 kl. 13:10
Rute DY1479 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 619 kr

NÄ vet ikke jeg helt hvor langt det er fra paris til Marseille og hvilken pris de tar pÄ togene?? noen som har litt info her??
Nu kĂžr vi!

Toddis_

Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:54:49 PM
NÄ vet ikke jeg helt hvor langt det er fra paris til Marseille og hvilken pris de tar pÄ togene?? noen som har litt info her??


Finner info ang. tog pÄ SNCF sine sider, de er Frankrikes svar pÄ NSB.
http://www.sncf.com

osoerli

August 07, 2008, 18:52:09 PM #14 Last Edit: August 07, 2008, 19:20:03 PM by osoerli
Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:54:49 PM

Mulig jeg hopper på denne ruten:

Utreise

Oslo-Gardermoen - Paris-Orly
Tirsdag 26. aug 2008 kl. 16:40
Rute DY1494 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 698 kr

Paris-Orly - Bergen
Torsdag 28. aug 2008 kl. 13:10
Rute DY1479 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 619 kr

Nå vet ikke jeg helt hvor langt det er fra paris til Marseille og hvilken pris de tar på togene?? noen som har litt info her??

På Paris-Orly hoppar du på 1. buss til Pont de Rungis.  Derfrå tar du toget til Paris Gare d'Austerlitz.  Du spaserer over elva (Seinen) til Gare de Lyon, hoppar på tgv til Marseille.  Tippar du når det som går 18:16.  3t og 5min seinare er du i Marseille.  Det kostar 25 euro.  Billett t/r kjøper du her
http://www.tgv-europe.com/en/home/
Tilbake tippar eg du bør ta den som går 07:28 frå Marseille, du er då på Gare de Lyon kl 10:45 kostar 66 euro.  Spaser over elva til Gare d'Austerlit ned i kjellaren, tog til Pont de Rungis, buss til Orly-flyplassen.
God tur!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

KNUDSEN

jĂžss meg i rĂŠven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store rĂžde hĂŠr
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp Ă„ ta finalen

krĂžvel vellevold

Quote from: KNUDSEN on August 07, 2008, 18:54:09 PM
http://www.raileurope.co.uk/ kan du bestille tog billetter koster ca 1000-1500kr pr pers t/r med tog paris - marseille.




Leter man litt, og er villig til Ä stÄ tidlig opp, kan man reise t/r Paris - Marseille for ca 700.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Har kjÞpt reise og opphold nÄ.. Fikk fly fra Torp til Marseille til 900 kr tur/retur. Tog fra Bergen til Torp for 399 og hjem igjen for 199. AltsÄ en meget rimelig tur. Hotellovernattingen kom pÄ 490 kr pr natt for dobbeltrom..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

kim_s20

sÞker permisjon, rekker nok akkurat kampen med et par timers margin hvis eg er heldig og ungÄr forsinkelser. Med litt mellom landing er det utrolig hvor billig Ryan Air gjÞr det.

Reiser i sÄfall alene sÄ hÄper det blir Pub i nÊrheten av stadion med bra stemning. D; Var i Liverpool mot Everton blir nok ikkje like mange som reiser. Men hÄper det blir verdt det. Hadde vÊrt kult om vi hadde brukbart resultat pÄ onsdag fÞrst.
HANSASVINGEN-THE KOP

dex1974

Quote from: tonynord on August 07, 2008, 22:03:28 PM
Har kjÞpt reise og opphold nÄ.. Fikk fly fra Torp til Marseille til 900 kr tur/retur. Tog fra Bergen til Torp for 399 og hjem igjen for 199. AltsÄ en meget rimelig tur. Hotellovernattingen kom pÄ 490 kr pr natt for dobbeltrom..



Flott vi blir flere fra torp denne gangen og :)

Fikk og billig overnatting : trippelrom vi er to stykker) pÄ Kyriad Rabatou,10 minutter fra jernbanen i Marseille 1990 kr mandag-fredag.

Over 30 grader der nede sÄ dette blir Brann pluss sydenferie!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on August 07, 2008, 18:52:09 PM
Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:54:49 PM

Mulig jeg hopper pÄ denne ruten:

Utreise

Oslo-Gardermoen - Paris-Orly
Tirsdag 26. aug 2008 kl. 16:40
Rute DY1494 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 698 kr

Paris-Orly - Bergen
Torsdag 28. aug 2008 kl. 13:10
Rute DY1479 - Lavpris
Betjent av Norwegian

1 Voksen 619 kr

NÄ vet ikke jeg helt hvor langt det er fra paris til Marseille og hvilken pris de tar pÄ togene?? noen som har litt info her??

PĂ„ Paris-Orly hoppar du pĂ„ 1. buss til Pont de Rungis.  DerfrĂ„ tar du toget til Paris Gare d'Austerlitz.  Du spaserer over elva (Seinen) til Gare de Lyon, hoppar pĂ„ tgv til Marseille.  Tippar du nĂ„r det som gĂ„r 18:16.  3t og 5min seinare er du i Marseille.  Det kostar 25 euro.  Billett t/r kjĂžper du her
http://www.tgv-europe.com/en/home/
Tilbake tippar eg du bĂžr ta den som gĂ„r 07:28 frĂ„ Marseille, du er dĂ„ pĂ„ Gare de Lyon kl 10:45 kostar 66 euro.  Spaser over elva til Gare d'Austerlit ned i kjellaren, tog til Pont de Rungis, buss til Orly-flyplassen.
God tur!



Man spasere selvfĂžlgelig ikke. Man stjeler enten en Golf GTI, eller ringer man taxi- mannen. Hvis ingen av delen funker tar man toget.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

BBB-Tony

Quote from: dex1974 on August 07, 2008, 23:30:54 PM
Quote from: tonynord on August 07, 2008, 22:03:28 PM
Har kjÞpt reise og opphold nÄ.. Fikk fly fra Torp til Marseille til 900 kr tur/retur. Tog fra Bergen til Torp for 399 og hjem igjen for 199. AltsÄ en meget rimelig tur. Hotellovernattingen kom pÄ 490 kr pr natt for dobbeltrom..



Flott vi blir flere fra torp denne gangen og :)

Fikk og billig overnatting : trippelrom vi er to stykker) pÄ Kyriad Rabatou,10 minutter fra jernbanen i Marseille 1990 kr mandag-fredag.

Over 30 grader der nede sÄ dette blir Brann pluss sydenferie!!!


Ja, reiste fra Torp sist gang ogsÄ. Helt grei reiserute. Vi er 9 stk som reiser nedover.. Skrev feil i forje innlegg om at vi hadde dobbeltrom. Vi har ogsÄ trippeltrom.. 3 stk sÄdann ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2008, 04:13:57 AM
Quote from: osoerli on August 07, 2008, 18:52:09 PM
PĂ„ Paris-Orly hoppar du pĂ„ 1. buss til Pont de Rungis.  DerfrĂ„ tar du toget til Paris Gare d'Austerlitz.  Du spaserer over elva (Seinen) til Gare de Lyon, hoppar pĂ„ tgv til Marseille.  Tippar du nĂ„r det som gĂ„r 18:16.  3t og 5min seinare er du i Marseille.  Det kostar 25 euro.  Billett t/r kjĂžper du her
http://www.tgv-europe.com/en/home/
Tilbake tippar eg du bĂžr ta den som gĂ„r 07:28 frĂ„ Marseille, du er dĂ„ pĂ„ Gare de Lyon kl 10:45 kostar 66 euro.  Spaser over elva til Gare d'Austerlit ned i kjellaren, tog til Pont de Rungis, buss til Orly-flyplassen.
God tur!

Man spasere selvfĂžlgelig ikke. Man stjeler enten en Golf GTI, eller ringer man taxi- mannen. Hvis ingen av delen funker tar man toget.

Det er ca 200 meter!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

super_brann

noen som har et bra og billig hotel Ă„ anbefale?
nĂŠrt stadion og togstasjon(hvis mulig...)
eia Brann!

bored

Jeg var pÄ Ferie i Marseille i sommer. Det er en fabelaktig by! Hotellene er billige og jÊvlig dÄrlige.. Ble loppebitt pÄ det ene hotellet vi lÄ pÄ... Men franskmenn er kjempekoselige, Þlet godt, og maten helt fantastisk.. Ihvertfall hvis man unngÄr de vÊrste tursitfellene, og barguettene med pommes frittes oppi (!)

Ryan air flyene fra stansted korresponderer med Norwegian, sÄ pÄ den mÄten kan man komme seg rimelig og enkelt opp og ned...

Marseille sentrum er en stor gate som gÄr fra jernbanestasjonen og ned til havnen... Omtrent midveis i denne er der en liten pub som heter "den stygge andungen" eller "Le vilain petit Canard" som det heter pÄ fransk. Denne pubben ble stampuben vÄr i sommer, og vi sÄ halvparten av em kampene der! GÄ innom der og si at dere kommer fra Bergen, sÄ fÄr dere nok rabbat pÄ den allerede billige Þlen! Puben er ikke direkte ulik gode gamle Harpen pÄ bryggen i hine hÄrde dager, og innehvaveren tar gjerne en Þl eller fire med dere, selv om han er pÄ jobb! I samme gate ligger det hotellet vi ble loppespist pÄ.. Hotell marseille tror jeg det het, og kostet 20 euro for dobbeltrommet. Det er sentralt i forhold til havnen, og jernbanestasjonen..

Vil man bo ekslusivt er der et slott ca en time utenfor Marseille i en by som heter Aixe en provence. Slottet heter Chateau de la Pioline, og gir en fĂžlelsen av Ă„ vĂŠre kongelig! Dyrt er det ikke heller.. ca en tusenlapp for natten, men maten kommer i tillegg og den er dyr!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selv kan jeg desverre ikke dra med mitt elskede lag til Frankrike! Pliktene kaller no desverre alt for mye :(

BBB-Tony

Quote from: super_brann on August 08, 2008, 15:28:31 PM
noen som har et bra og billig hotel Ă„ anbefale?
nĂŠrt stadion og togstasjon(hvis mulig...)


SÞk pÄ hotels.com.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.


Dr. Nansen

Quote from: tonynord on August 07, 2008, 22:03:28 PM
Har kjÞpt reise og opphold nÄ.. Fikk fly fra Torp til Marseille til 900 kr tur/retur. Tog fra Bergen til Torp for 399 og hjem igjen for 199. AltsÄ en meget rimelig tur. Hotellovernattingen kom pÄ 490 kr pr natt for dobbeltrom..



Ka flyselskap reise du med? Til tross for dÄrlige tider e vi en gjeng innstilt pÄ Ä reise til Marseille.. MÄ bestille no fÞr vi ombestemmer oss..


BBB-Tony

Quote from: Dr. Nansen on August 10, 2008, 11:51:52 AM
Quote from: tonynord on August 07, 2008, 22:03:28 PM
Har kjÞpt reise og opphold nÄ.. Fikk fly fra Torp til Marseille til 900 kr tur/retur. Tog fra Bergen til Torp for 399 og hjem igjen for 199. AltsÄ en meget rimelig tur. Hotellovernattingen kom pÄ 490 kr pr natt for dobbeltrom..



Ka flyselskap reise du med? Til tross for dÄrlige tider e vi en gjeng innstilt pÄ Ä reise til Marseille.. MÄ bestille no fÞr vi ombestemmer oss..


Ryanair
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

Torvanger

August 11, 2008, 14:53:19 PM #30 Last Edit: August 11, 2008, 18:59:00 PM by Torvanger
Quote from: Huff on August 09, 2008, 01:41:56 AM


Hva er dette for noe pusleri, huff? Marseille er en nydelig by og du kan umulig ha sett mer en liten promile av byen da du var der. Jeg har vÊrt i byen x antall ganger og jeg har ikke sett noe til den pÄstÄtte dritten eller luktet noe urinlukt. (Det gjorde jeg derimot i Roma, som mÄ vÊre en av de skitneste byene jeg har besÞkt) Marseillanere er generelt sett et avslappet og rolig folkeslag, en del nordafrikanere finnes det der, men de virker mye bedre integrert enn dem man ser i Paris. Dersom man Þnsker Ä oppsÞke den reneste delen av Marseille. er det partiet fra like nedenfor togstasjonen, fra gaten ved navn La Canebiere og oppover Rue de Rome som gÄr videre over i Rue de Prado/Boulevard Michelet (forbi Velodrome) mot fjellene og partiet som strekker seg langs sjÞstripen fra Corniche og rundt igjen til havnen som er Ä foretrekke. PÄ et hÞydedrag rett over havnen, midt i denne avgrensningen finner du den flotte kirken og det enestÄende utkikkspunktet Notre Dame de la Garde.

Derfra fÄr du blant annet denne utsikten:

http://vincentvanderveken.com/wp-content/testphotos/marseille3/view-from-Notre-Dame-de-la-Garde.JPG

Stade Velodrome til hĂžyre.

Her har dere utsiktspunktet:

http://www.adel-provence.com/pict/Notre-Dame-de-la-Garde.jpg

Aix en Provence er et tullete forslag, her snakker vi om 40 min kjÞring dersom man har bil, er ikke helt sikker pÄ togforbindelser. Og i den varmen som er der, og med sÄ kort tid bÞr man ha sÄ kort vei til fasiliteter som mulig. Marseille er og blir en perfekt base, de som drar kommer til Ä fÄ et minne for livet.

Til dem som har leiebil, og tid, vil jeg anbefale Ä stikke snuten noen fÄ kilometer Þstover, forbi eller over fjellene som kalles "lille Skandinavia", til Cassis, en nydelig liten fiskelandsby. Den ligger ved foten av Cap Canaile, Frankrikes hÞyeste klippe, 500 meter over havet. Der er bademulighetene optimale, med en strand midt i sentrum.

En kjent maler sa det pÄ denne mÄten:

"If you've seen Paris but not Cassis, you haven't seen anything yet".

Cassis:

http://www.charterpartner.com/pics/France/060430_Cassis_Hafen_67_800.jpg

Skal man overnatte andre steder enn i Marseille er dette stedet Ă„ anbefale. 10 - 15 min med tog, 15 min med bil til Marseille.

PS! MÄ bare poste et bilde tatt ifjor sommer, da vi oppdaget at Marseille havn har sin egen Beffen, Le Ferry Boat som det heter pÄ fransk. (Boat uttalese ikke som boat pÄ engelsk, det er mer bo-at) VÄgen i Marseille er faktisk ikke helt ulik den vi er velsignet med i Bergen.

http://img179.imageshack.us/img179/7997/ferie070oi6.jpg

Marseille har pÄ mange mÄter mange likhetstrekk med Bergen, den er ogsÄ omgitt av flere hÞyreiste fjell, er en viktig havneby og er Frankrikes neststÞrste by.



monzilla

Har hÞrt at Marsielle er en av Europas mindre trygge byer, sÄ dere som reiser bÞr holde dere i belyste gater.

BBB-Tony

Fikk ogsÄ hÞre i dag at det er over gjennomsnitlig mye kriminalitet og tyveri i byen..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

Torvanger

Dersom man oppfÞrer seg, gÄr det der, som i andre byer helt fint.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 12, 2008, 13:58:39 PM
Dersom man oppfÞrer seg, gÄr det der, som i andre byer helt fint.


SÄ lenge man oppfÞrer seg sÄ gÄr det bra?
Tror du lommetyver og andre tjuvradder tar hensyn til om turistene som er stinn av gryn har oppfĂžrt seg fint i byen sin?
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

HansaInferno

Vi har jo nettopp vÊrt i Liverpool og det gikk jo greit. Lommetyver er det ihvertfall nok av i nord i England. SÄ lenge man tar det piano og holder deg sammen med andre sÄ unngÄr du nok trÞbbel om du Þnsker det.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Intet mindre enn imponerende at du har koll pÄ at ingen av de 2000 tilreisende til Liverpool ble robbet!

Det jeg mener er at det fort kan skje, noe annet er naivt. Men man kan selvfÞlgelig ta det rolig, og mest sannsynlig gÄr det bra.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Torvanger

HÞr med dem pÄ hotellet hvor det er ok Ä ferdes eller ei pÄ kveldstid. UnngÄ Ä vas gatelangs alene, hold sammen og ta gjerne taxi til og fra dersom hotellet man bor pÄ befinner seg i et lugubert strÞk. Nordmenn var jo det bÞtte og spann av i Marseille i 1998 og etter alle solemerke gikk det lugnt. Skulle nok tro at 3-400 Brannfans ogsÄ burde klare seg.

HansaInferno

Quote from: Klaus_Brann on August 12, 2008, 15:38:10 PM
Intet mindre enn imponerende at du har koll pÄ at ingen av de 2000 tilreisende til Liverpool ble robbet!

Det jeg mener er at det fort kan skje, noe annet er naivt. Men man kan selvfÞlgelig ta det rolig, og mest sannsynlig gÄr det bra.


Marseille er en relativt farlig by Ä vandres aleine i pÄ nattestid, ihvertfall om du roter deg bort i mÞrke bakgater, spesielt om du er drita full i tillegg. Men det er ikke noe poeng i Ä hause opp byen som et farlig sted Ä vÊre for normale mennesker med litt vett.

SelvfÞlgelig, etter det vi ofte ser fra enkelte pÄ bortekamper sÄ er det jo grunn til Ä tro at enkelte kommer til Äbli robbet og voldtatt i mÞrke bakgater, men sÄ har de jammen fÄtt seg en liten lÊrepenge om det skulle skje ogsÄ.
Breiflabben, baby!

KNUDSEN

noen som vet nÄr Brann/BBB kommer med noe info angÄende mulig charter tur? og nÄr vi kan begynne Ä bestille billetter til kampen?
jĂžss meg i rĂŠven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store rĂžde hĂŠr
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp Ă„ ta finalen

BBB-Tony

Quote from: KNUDSEN on August 12, 2008, 18:43:08 PM
noen som vet nÄr Brann/BBB kommer med noe info angÄende mulig charter tur? og nÄr vi kan begynne Ä bestille billetter til kampen?


Informasjonen kommer vel ett par dager fĂžr kampen, og da er besjeden at de ikke opretter tur fordi de fleste supporterene har ordnet transport selv.. NĂ„r vi kan kjĂžpe kampbillett vet jeg ikke.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

HansaInferno

Kommer vel kanskje et par dager etter kampen kan jeg tenke meg.
Breiflabben, baby!

Tore Larsen

Quote from: KNUDSEN on August 12, 2008, 18:43:08 PM
noen som vet nÄr Brann/BBB kommer med noe info angÄende mulig charter tur? og nÄr vi kan begynne Ä bestille billetter til kampen?


Blir ikke noe organisert tur fra Bataljonens side. For dyre fly visstnok.
Mvh

Tore

weirus

ingen organisert tur, for dyre fly...
burde jo likevel blitt lagt ut tilbudet pÄ forumet og loddet stemningen istedenfro Ä avslÄ direkte..dÄrlig
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

SKBMiller

Ingen ny sak at det er dyrt Ä leie fly. At det ikke ble tur denne gangen pÄ grunn av for hÞye leiepriser vil garantert sette i gang debatten rundt fly igjen. Jeg og mange andre mener og tror at det hadde vÊrt best for Bataljonen Ä eie sitt eget fly. Tenk sÄ billige turer medlemmene kunne fÄtt da!

NÄr vi ikke bruker flyet selv kunne vi selvsagt leid det ut til andre til en hÞy pris, da hadde BBB tjent nok penger pÄ sikt til Ä tilby gratis turer for medlemmene.

BBB-Tony

Quote from: SKBMiller on August 12, 2008, 22:27:42 PM
Ingen ny sak at det er dyrt Ä leie fly. At det ikke ble tur denne gangen pÄ grunn av for hÞye leiepriser vil garantert sette i gang debatten rundt fly igjen. Jeg og mange andre mener og tror at det hadde vÊrt best for Bataljonen Ä eie sitt eget fly. Tenk sÄ billige turer medlemmene kunne fÄtt da!

NÄr vi ikke bruker flyet selv kunne vi selvsagt leid det ut til andre til en hÞy pris, da hadde BBB tjent nok penger pÄ sikt til Ä tilby gratis turer for medlemmene.


Tror vi kan starte med egne busser...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 Ă„r.

SKBMiller


monzilla

Hvis Brann fÄr et noenlunde utgangspunkt i kveld (haha!) sÄ blir det nok en god del som tar turen nedover. Jeg gjÞr ihvertfall. Men ikke faen om jeg gidder Ä legge ut tusenvis av kroner hvis vi gÄr inn i returkampen med 0-5 i bagasjen

kapteinen

Z

vebo

Quote from: SKBMiller on August 12, 2008, 22:27:42 PM
Ingen ny sak at det er dyrt Ä leie fly. At det ikke ble tur denne gangen pÄ grunn av for hÞye leiepriser vil garantert sette i gang debatten rundt fly igjen. Jeg og mange andre mener og tror at det hadde vÊrt best for Bataljonen Ä eie sitt eget fly. Tenk sÄ billige turer medlemmene kunne fÄtt da!


Morsom du ;)
Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

Go Up