• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Olympique de Marseille (13.08 - Retur 27.08)

Started by abe78, August 05, 2008, 20:48:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2008, 21:54:55 PM
Her er enda en godbit fra OMs artikkel om Brann:

"Stadium : Stadionfakta"

Syns jeg ser for meg OM-fansen på onsdag: "Could vous please tell moi where le Stadionfakta is?" "Is this le bus to Stadionfakta?"


Haha, sinnsykt bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mads1..

Fikk ikke sett Marseillekampen mot Rennes..
Men de har vist noen gode og kjappe spillere fremover på banen,spesielt på deres venstre side.
Lykke til Dahl haha. 
Har egentlig alltid troen på seier på hjemme bane..Men denne gang tror eg d går til helvete.
Vist ikke Mjelde gjør noen taktiske lure grep som han e kjent for...
Ser lyst på året..

Xminator

Vi utnytter selvsagt de defensive problemene til Marseille og tar en komfortabel hjemmeseier. Unibet gir ikke mer enn 4 ganger pengene på at Brann går til gruppespillet. Litt småfeigt.

Klaus_Brann

Quote from: mads1.. on August 10, 2008, 17:58:17 PM
Fikk ikke sett Marseillekampen mot Rennes..
Men de har vist noen gode og kjappe spillere fremover på banen,spesielt på deres venstre side.
Lykke til Dahl haha. 


"Haha"?Koser du deg når onsdagen kommer og Dahl blir fraløpt og rundlurt gang på gang?
Kanskje dette er kampen for überraske Sævarsson...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Xminator on August 10, 2008, 18:46:23 PM
Vi utnytter selvsagt de defensive problemene til Marseille og tar en komfortabel hjemmeseier. Unibet gir ikke mer enn 4 ganger pengene på at Brann går til gruppespillet. Litt småfeigt.


centrebet gir ikke mer enn 3,8 pÃ¥ seier til oss..hvilket skulle bety at de tror vi har  litt over en fjerdedels sjanse til Ã¥ vinne. en klar overvurdering av vÃ¥re sjanser, slik jeg ser det.

kapteinen

Gulltipset er H og at vi vinner med mer enn 2 mål.Lett.
Z

vardgutt20

Jeg har bestilt billett til kampen på brann.no, men kommer ikke til bergen før kampdagen. Hvor kan jeg hente billetten da?
ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

Ewen

Quote from: vardgutt20 on August 11, 2008, 15:56:24 PM
Jeg har bestilt billett til kampen på brann.no, men kommer ikke til bergen før kampdagen. Hvor kan jeg hente billetten da?


Du får hentet biletten i bilettkiosken på Stadion kampdag fra kl 10.

BBB-Tony

August 11, 2008, 16:03:32 PM #58 Last Edit: August 11, 2008, 16:10:07 PM by tonynord
Ser ut til at de fleste blir skadefri til onsdagens kamp.. Krissy, Solli og Opdal ser ut til å bli klar.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6722
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


nummer9

Synes det er glimrende hvordan det er tatt med målstatestikken til keeperne også, dvs hvor mange mål keeperne har scoret!

peteE

Noen som vet ca. hvor mange billetter som er solgt?

HansaInferno

Hva tror folk? rundt 10 000 tilskuere må vi jo klare, men jeg tviler på at det kommer så mye mer enn det.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: peteE on August 11, 2008, 18:05:49 PM
Noen som vet ca. hvor mange billetter som er solgt?


Vi snakker 7-8000. Kun 5000 av 13600 p-kort-innehavere benyttet seg av forkjøpsretten.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Mulig dette har blitt tatt opp før, men hva med f.eks at Brann har annonser i avisen om kampen, kanskje en plakat eller to, et reklamebanner på internett..

Jeg vet at avisene har skrevet om kampen og at TV2 har snakket mye om kampen, men det ser jo ikke ut til at folk hopper ut av godstolen av den grunn. Hva som gjør at folk synes at Aalesund er mer attraktiv motstander enn Marseille skjønner jeg ikke...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Det aller verste er jo at billettene er bort i mot gratis (i hvertfall sammenlignet med RL og denslags tull tidligere). Hva var det jeg betalte for å løse inn partoutkortet? 125 inkl. avgifter? Det er jo ingenting.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

sabu

Ser for meg venstrevingen kommer til å bruke Dahl som rundingsbøye. I BA og BT dagen etter står det følgende: " Vi kunne desverre ikke gi terningkast til Dahl da han nærmest var en forvirret trillende terning i seg selv."

Blir en svært vanskelig kamp. Marseille viste offensive takter i helgen, men forsvaret sa sitt da det endte 4-4. Kone, Arfa og Niang kombinerte veldig bra, og Dahl og Hanstveit får nok mye å gjøre.
Cisse spiller enslig spiss med de 3 offensive bak.
Med den formen Brann besitter for tiden, så blir dette tøft. Men ingenting er umulig.

Men jeg håper mange stiller opp og støtter laget, det er nå de trenger det :D

Fabregas

Men hvordan blir kampbildet her da folkens? Gamle Brann hadde jo absolutt passet til å satse på kontringer men i dag er ikke det noen som kan løpe fra franskmennene. Vi er jo hjemmelag men vi bør vel ikke spille så altfor mye ball? De har noen virkelige klassespillere i Ben Arfa og Cisse. Vi skal ikke gi de så mye plass før det er gjort. At vi holder nullen er alfa omega for å gå videre. Scorer vi i tillegg ett er det ikke på noen måte håpløst før bortekampen.

Satser på følgende ellver:
                        Opdal
Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
    Solli - Jaiteh - Bakke - Vaagan Moen
              Karadas - Ludvigsen
Vi har gode jokere i både Huseklepp og Demba. Hva Winters har gjort som gjør at han fortjener tillit skjønner jeg ikke. Da vil jeg heller ha en Ludvigsen med både løpskapasitet og ikke minst fart.

Er redd Brann priser denne kampen så høyt at det ikke blir fullsatt, skjønt prisene er ikke hårreisende dyre, slik de var i fjor høst i UEFA-cup-gruppespillet. Men 300 for begge langsidene er nok ikke billig nok for at 3/4 av stadion blir fullt en gang, dessverre.

Xminator

Tviler sterkt på at vi får bakrom i det hele tatt i denne kampen. Sikker kan man jo aldri vite, for Marseille er sterke offensivt og har nok ønske om å ta med seg så mange bortemål som mulig.

Ser for meg grisebank om Marseille scorer tidlig. Vi er nødt til å ha litt av den flaksen vi hadde mot Hamburg i fjor, og motstander sliter med uttellingen. Nøkkelen ligger uansett i en 1-0 seier hjemme og to tidlige bortemål som mot Brugge i fjor.

Torvanger

Marseille er tradisjonelt fryktelig variable i starten av ny sesong, vi bør ikke bli overrasket dersom Brann går hen og vinner imorgen. Om vi slår franskmennene over 2 kamper blir et annet spørsmål.

Jeg tror uansett at mye negativ energi vil bli frigjort når Brann nå slipper å tenke serie, poeng og møte med hjemlige lag. Har en god følelse foran morgendagens kamp.

weirus

håper virkelig at solli er tilbake og at huseklepp har bevist nok til å overta plassen til PVM, for slik han har spilt i det siste fortjener ha ikke plass på Løv-ham engang, altfor forutsigbar, og et finterepetoar som inneholder den nette sum av 1!!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

BBB-Tony

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2126042.ece

Ut i fra analysen til Odd Einar Fossum, så har de blendende gode enkeltspillere. Den største av de er antagligvis Hatem Ben Arfa. Men forsvaret virket rustet, og slapp inn hele 4 mål i serieåpningen. 2 offensive backer og 2 rustne stoppere, men de scoret dog 4. Så de har nok av kvaliteter fremover. Så spørs det om våre offensive spillere kan klare å utnytte litt rustne stoppere, og to veldig offensive backer. 2 offensive backer høres bra ut i første omg., men om en tenker på backene våre (som antagligvis er de svakeste lagdelene defensivt hos oss), så kan det bli skummelt om OM spiller mye på kantene, og spiller i beste Brann-stil med villige backer fremover som kombinerer med vingen..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

28966mustang

http://www.ba.no/nyheter/krim/article3714066.ece
Det er fritt frem for å ta med så mange biljardkuler man kan bære. Er du frustert, og det er vi jo alle nå, er det bare å kaste i følge politiet.
Hvil i fred- 1963!


Sticken

Quote from: thesevs on August 11, 2008, 22:39:47 PM
Mulig dette har blitt tatt opp før, men hva med f.eks at Brann har annonser i avisen om kampen, kanskje en plakat eller to, et reklamebanner på internett..

Jeg vet at avisene har skrevet om kampen og at TV2 har snakket mye om kampen, men det ser jo ikke ut til at folk hopper ut av godstolen av den grunn. Hva som gjør at folk synes at Aalesund er mer attraktiv motstander enn Marseille skjønner jeg ikke...

Gud

Vil påstå at Real Madrid hadde skapt like mye hysteri som Barca. De er tross alt regjerende mester i Spania pluss at Barca ikke lenger har Ronaldinho.

viks

Quote from: 28966mustang on August 12, 2008, 10:54:54 AM
http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115428.ece Solli uaktuell.


Spennende med 4-2-3-1 formasjon, ikke minst med Demba som hengende spiss.

Med den troppen MIM disponerer per dags dato tror jeg faktisk at dette er den ideelle formasjonen, selv om vi har hatt blandet hell ved tidligere anledninger med denne.

Forhåpentligvis vil både Huseklepp, og Vaagan moen slippe seg litt høyere i banen slik at vi kan få litt trøkk når vi angriper igjen, med Demba og Azar i boksen. Med to defensive midtbanespillere blir vi forhåpentligvis ikke tatt for mye i ubalanse heller i overgangsfasen.

Spennende.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sticken

Quote from: Gud on August 12, 2008, 11:04:02 AM
Vil påstå at Real Madrid hadde skapt like mye hysteri som Barca. De er tross alt regjerende mester i Spania pluss at Barca ikke lenger har Ronaldinho.


Når Beckham spilte der iallefall. Nei det er mulig du har rett, poenget var uansett at det ikke er så mange internasjonale motstandere som fremstår som attraktive for menig mann

weirus

Quote from: viks on August 12, 2008, 11:17:40 AM
Quote from: 28966mustang on August 12, 2008, 10:54:54 AM
http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115428.ece Solli uaktuell.


Spennende med 4-2-3-1 formasjon, ikke minst med Demba som hengende spiss.

Med den troppen MIM disponerer per dags dato tror jeg faktisk at dette er den ideelle formasjonen, selv om vi har hatt blandet hell ved tidligere anledninger med denne.

Forhåpentligvis vil både Huseklepp, og Vaagan moen slippe seg litt høyere i banen slik at vi kan få litt trøkk når vi angriper igjen, med Demba og Azar i boksen. Med to defensive midtbanespillere blir vi forhåpentligvis ikke tatt for mye i ubalanse heller i overgangsfasen.

Spennende.


No spørs det jo hvor høyt vi vil ligge, dette er jo i utgangspunktet en EKSTREMT defansiv formasjon, men kan bli spennende hvis vi tør å flytte opp på banen
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Kampstart kl. 2045 midt i uken forklarer også en del. Barnefamilier og folk ute i distriktene kan man bare glemme. Og en god del av dem som dukker opp på Stadion til vanlig er barn og striler. Men selv for folk i byn er det lovlig sent med kampslutt ca 2235 og man gjerne ikke kommer hjem før halv tolv. I hvert fall hvis man reiser kollektivt. Folk skal gjerne tidlig opp neste morgen. Det må bli slutt på dette 2045-tullet! Disse kampene bør gå kl. 19. Det er vel bare i gruppespillet at alle kamper skal gå 2045. Tipper det er TV3 som har bestemt at kampen skal gå til deres vante tid fordi dette er innarbeidet for seerne.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Godt poeng, Krøvel. Men likefullt hadde det nok vært en helt annen rift om billettene dersom Brannpsykosen fra ifjor hadde fortsatt i 2008 > dvs at klubben hadde ridd på en medgangsbølge og ledet TL.

Negative avisoppslag og turbulens i klubben har nok gitt de mer perifere supporterne en viss avsmak.

Jeg tror faktisk at det vil bli bedre den dagen kapasiteten økes til 22-24.000, for da vil langt flere få muligheten til å få en følelsesmessig tilknytning til Brann Stadion. Med 17.500 i kapasitet og 12.000 i partout
sier det seg selv at det blir alt for mange om beinet når de resterende 5.500 (minus bortebilletter på opp til 800) skal fordeles. Det medfører at flere tusen mister muligheten, både i enkeltkamper og jevnt over sesongen gjennom. Derav blir også lojaliteten og tilhørigheten svekket.

Danny

Enten er dette en ganske godt utført bildemontasje, eller så rakk Marseille-troppen flyet sitt: http://www.om.net/

BBB-Tony

Fint at MIM prøver i tilpasse laget etter hva typer spillere han har i troppen for tiden. Men jeg håper Jaiteh starter i morgen.. Jeg tror nok han er klar til å bli kastet til "ulvene"! Sats på kvalitet fremfor rutine. En mindre rutinert spiller har ikke så mye å si!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: Danny on August 12, 2008, 13:32:33 PM
Enten er dette en ganske godt utført bildemontasje, eller så rakk Marseille-troppen flyet sitt: http://www.om.net/


Snakk om å være synlig i bybildet. De treningsdraktene der skrek jo etter oppmerksomhet
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

KMO!!!

osoerli

Må vel satsa på å ligga kompakt og lavt og angripa hurtig og heilhjerta når me har sjansen.
Det betyr Birkir frÃ¥ start.  Bakke har vert dÃ¥rleg i det siste, kanskje Einarsson sine offensive kvaliterar er Ã¥ føretrekka framfor Bakkes duellstyrke? Laget kan dÃ¥ bli slik om Mjelde tør Ã¥ setja ut kapteinen og den mest overbetalte:

Opdal
Sævarsson-Sigurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Huseklepp-Jaiteh-Einarsson-VaaganMoen
Demba-Karadas
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

Ser ut til å vrake Jaiteh gitt. Fint. Vrak alle som har litt potensiale. Kjekt.
Dog kred for å faktisk prøve noke anna enn 4-4-2 i denne tunge perioden. Bra.

macbear7

Bra man vraker Jaiteh,.. da kjøper ikke Marseille han denne sommeren vaffal :)
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Brannesen

Quote from: osoerli on August 12, 2008, 14:27:39 PM
Må vel satsa på å ligga kompakt og lavt og angripa hurtig og heilhjerta når me har sjansen.
Det betyr Birkir frÃ¥ start.  Bakke har vert dÃ¥rleg i det siste, kanskje Einarsson sine offensive kvaliterar er Ã¥ føretrekka framfor Bakkes duellstyrke? Laget kan dÃ¥ bli slik om Mjelde tør Ã¥ setja ut kapteinen og den mest overbetalte:

Opdal
Sævarsson-Sigurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Huseklepp-Jaiteh-Einarsson-VaaganMoen
Demba-Karadas


Ta ut den ene av to med champions league erfaring? Jeg er mer bekymret over at mjelde sannsynligvis kommer til Ã¥ velge fakiri istedenfor jaiteh...da fÃ¥r vi en med erfaring pÃ¥ dette nivÃ¥et men som for tiden er for dÃ¥rlig! Leste pÃ¥ tv2sporten.no isted at brann sannsynligvis starter i en 4-2-3-1 formasjon. Tror dette er en riktig formasjon til kampen... 
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb


Erlend

Vi kunne trengt en sÃ¥nn krigertype selv.  SÃ¥ lenge vi har en like god spiller i bakhÃ¥nd nÃ¥r han soner karantenene sine

HansaInferno

De ligner vel kanskje litt i spillestilen etter mitt syn, han og Bakke altså.
Breiflabben, baby!

Fez

Hadde bare alle Brann spillerne hatt den samme krigerske holdningen... Men ble ikke mange mål på han.

Men virker som en "klipp-ned-og-spør-kor-ballen-er-etterpå" type. Frykter vi skader noen? :D

BBB-Tony

Quote from: Erlend on August 12, 2008, 20:01:38 PM
Vi kunne trengt en sÃ¥nn krigertype selv.  SÃ¥ lenge vi har en like god spiller i bakhÃ¥nd nÃ¥r han soner karantenene sine


Bakke?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Det blir knas imorgen. Håper at publikum har den krigerske innstillingen som denne kapteinen til Marseille har, da kan det bli morsomt imorgen. Staser på at det selges 2000 - 3000 billeter til.
Breiflabben, baby!

zyntax

Håper bare at folk kjenner sin besøkelsestid i morgen, fordi Brann trenger all støtten de kan få nå!

Hadde vært helmaks med ett godt resultat for Brann i morgen!

SKBMiller

MIM har i følge bt.nos forside dratt tidlig ned til Frankrike for å forberede seg til returen:

- Vi har litt respekt for Marseille. Men ikke for mye, sa Mjelde da han møtte pressen i Frankrike i kveld.

www.bt.no

Klaus_Brann

Bakke blir jo junior i forhold til dette her. Der var det mange sjuke taklinger!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

revert

Han er vel det som de to kompisene i "Kabal i hjerter" ville karakteriserte som; grisespællar!

Markmus

Quote from: HansaInferno on August 12, 2008, 20:24:02 PM
De ligner vel kanskje litt i spillestilen etter mitt syn, han og Bakke altså.

En av dem kommer i alle fall til å ligge igjen med brukne ben om han får Bakke på nakken :p
Ka du ve?

Go Up