• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Olympique de Marseille (13.08 - Retur 27.08)

Started by abe78, August 05, 2008, 20:48:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Haha for noen løkhoder dokkar e. Demba vinner ikke en hodeduell. Kor full e dokkar etter fottikken ellar?

Markmus

Quote from: EvenSteven on August 27, 2008, 21:39:39 PM
- Hvorfor blir Brann alltid omtalt som Brann Bergen i internasjonal sammenheng ?
Kan ikke huske at andre norske lag blir tillagt et ekstra stedsnavn i E-cup?
Jeg tenker det må være at de fleste andre lag har stedsnavn i klubbnavnet fra før ?

Av samme grunn som at Rangers blir omtalt som Glasgow Rangers. Folk vet rett og slett ikke bedre. Brann heter Brann og Rangers heter Rangers, ikke Brann Bergen / Bergen Brann og Glasgow Rangers :p
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2008, 19:17:30 PM
Bet24 gir 70(!) i odds på seier i kveld!
Quote from: mads1.. on August 27, 2008, 19:18:44 PM
ikke på seier..... men seier 2-1...

Var ikke langt i fra at fyren som satte oddsen fikk fyken ;)
Ka du ve?

Markmus

Ka du ve?

krakra

Quote from: enavgutta on August 27, 2008, 23:21:38 PM
Haha for noen løkhoder dokkar e. Demba vinner ikke en hodeduell. Kor full e dokkar etter fottikken ellar?
Det gjorde ikke Huseklepp heller. Må man vinne hodedueller for å få godkjent?

Markmus

Synes ikke Demba var så ille i dag. Langt bedre enn Karadas i alle fall, som var usynlig mesteparten av kampen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: enavgutta on August 27, 2008, 23:21:38 PM
Haha for noen løkhoder dokkar e. Demba vinner ikke en hodeduell. Kor full e dokkar etter fottikken ellar?


Er der opplest og vedtatt at Demba er så fantastisk på hodet egentlig?
Pga. at han er passe høy skal han nødvendigvis være en god hodespiller?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 27, 2008, 23:23:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2008, 19:17:30 PM
Bet24 gir 70(!) i odds på seier i kveld!
Quote from: mads1.. on August 27, 2008, 19:18:44 PM
ikke på seier..... men seier 2-1...

Var ikke langt i fra at fyren som satte oddsen fikk fyken ;)


Hehe, det skjønner jeg godt, det kunne fort skjedd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Utrolig synd med de tabbene. Selv om selvsagt Marseille hadde dratt det i land til slutt. Kan liksom ikke få meg til å tro noe annet

Ellers var det fantastisk å være på kampen. Sinnsyk stemning fra to svinger! Tenk hvis de to svingene hadde hatt tak!

Noe annet som var sinnsykt var behandlingen av oss bortesupportere. Da vi i god tid kom til stadion ble vi plassert i en innhegning utenfor. Der ble vi stående omgitt av en haug med politifolk mens frustrasjonen økte. Det hele endte med at vi kom inn tre minutter før kampstart. Skandale rett og slett! Og totalt uforståelig! At vi ble holdt igjen en halvtime etter kampen var vel uungåelig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Tviler på det kan måle seg med vekselssangen mellom BT og Hansa:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: enavgutta on August 27, 2008, 23:21:38 PM
Haha for noen løkhoder dokkar e. Demba vinner ikke en hodeduell. Kor full e dokkar etter fottikken ellar?


eg er på fottikken cirka 1 gong annakvart år :p

Frynaldo

Quote from: krakra on August 27, 2008, 23:26:08 PM
Quote from: enavgutta on August 27, 2008, 23:21:38 PM
Haha for noen løkhoder dokkar e. Demba vinner ikke en hodeduell. Kor full e dokkar etter fottikken ellar?
Det gjorde ikke Huseklepp heller. Må man vinne hodedueller for å få godkjent?


Demba så jo ut som at han hadde betong-innlegg i fotballskoene. Var ikke mye giv fra han i 2. omgang! Godt å se at ludde endelig fikk prøve seg igjen..
Ellers var huseklepp overraskende bra!! Men han passer vel perfekt til å spille mot sånne lag. Ikke så fysisk liksom :P

weirus

Quote from: krakra on August 27, 2008, 22:53:17 PM
Det er så få som faktisk skjønner hvilken spiller Demba er at det er latterlig.
Demba skal ikke være noen spiss som kommer inn i boksen og scorer mål, eller skaper store sjangser rettvendt.

Han er en feilvendt spiss, skal fungere som oppspillspunkt. Han skal få ballen og holde på den til resten av laget kommer opp, så skal han levere den til kantspillere eller andre på vei oppover.
Dette gjorde Demba mange ganger i dag, og han var veldig god. At enkelte har misforstått Demba er ikke hans skyld. Man skylder på lathet og fotballdummhet, men problemet er at Demba har en helt annen fotball i seg enn den raske ovargangsfotballlen vi spiller i Brann.


Det at du ikkje skjønner at han er ubrukelig i brann er latterlig!
hvis han er som du sier oppspillspunkt...hvorfor er det azar som møter 80% av gangene og prøver å stusse videre da?
Og hva skal vi vel med en som kan holde på ballen i angrep, er jo ingen midtbanespillere som evner å komme seg fram likevel, og azar kan vi j bare glemme, han har ikke ett eneste riktig løp!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Utmedsnolken

Begge spissene er ubrukelige på høyt nivå når de spiller sammen. De vinner ingen hodedueller, klarer ikke å holde på ballen og er altfor stasjonære. Men de får jo absolutt ingen hjelp av resten av laget heller. Det hadde gjort seg med noen Scharner-løp fra dypet.
"og der snubler Sæternes igjen"

Christian

Det finnes forskjellige typer oppspillspunkt. Typen Azar går i hodedueller og stusser ballen videre. Der Demba har sin styrke (på sitt beste) er å ta i mot oppspill og holde på ballen, for så å spille videre - helst til en kantspiller som kommer fossende framover.

Forøvrig gjorde Brann en god kamp i går - bare synd Sigurdsson skulle vise seg fram fra sin dårligste side så vel som sin beste. Sentralt var det så som så, mens kantene våre var bra. Huseklepp imponerer igjen i Europa.

Bak fikk backene nok å gjøre og var nok til tider småsvimmel, men uten de største blemmene. De kom i midten, kor det utover de to episodene var veldig bra. På topp sliter vi - den er helt grei.

enavgutta

Snolken har rett, akurrat som Stoffien og resten av gjengen som har skjønt det:)

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on August 28, 2008, 10:03:37 AM
Begge spissene er ubrukelige på høyt nivå når de spiller sammen. De vinner ingen hodedueller, klarer ikke å holde på ballen og er altfor stasjonære. Men de får jo absolutt ingen hjelp av resten av laget heller. Det hadde gjort seg med noen Scharner-løp fra dypet.


Som det ble sagt på tv i går og, når ballene ofte skal slås opp på Azar eller Demba som oppspillspunkt, hjelper det ikke en dritt om de vinner duellene, eller klarer å holde på ballen når ikke midtbanen kommer etter for å vinne evt. andreballer, eller for å hjelpe de som blir rimelig alene på topp der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

"Vi kjører fra Askøy til puben hver bortekamp"
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3747102.ece

Ekte supportere som støtter laget i motgang. Hvordan de støtter vites ikke...

Bare jeg som mener at Hanstveit og Bjørn Dahl var en smule lett å lure i går? Ikke noe stor kamp av den gjengen.

smaalanda

Alle vet at det er på fotikken Brann's beste supportere sitter når klubben spiller kamp, eller vent det var alkisene det...
KMO!!!

Klaus_Brann

Jepp, alle som går på Fotikken før kamp er alkiser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Ikke for å ødelegge for deg Klaus, men ordet "når" skulle kanskje vært i kursiv for deg der.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: smaalanda on August 28, 2008, 17:44:44 PM
Ikke for å ødelegge for deg Klaus, men ordet "når" skulle kanskje vært i kursiv for deg der.


Hehe, jeg hoppet pent over den, beklager.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Det er vel heller på grunn av at Dembas spillerstil (som er latterlig dårlig) at jeg vil ha en ny spiss, og ikke fordi jeg ikke "forstår" hvordan han spiller. Hallo? En spiss som ikke scorer mål? Gi meg heller to spisser som faktisk scorer mål, så kan du stikke "Feilvendt spiss" og "oppspillspunkt" langt opp i ræven. Du er ikke mye oppspillspunkt når du ikke får tak i en eneste ball som er en meter over bakken.

KEA

Tilbake fra Marseille vil jeg sende en kondolanse til dere som ble heme. Enten dere valgte det frivillig, eller av andre grunner. Dette var en fotballopplevelse av de sjeldne.

Det er ikke antall tilskuere som definerer stemningen på en fotballkamp, men de ca. 55.000 - Branns desidert høyeste tilskuertall noensinne

BBB-Tony

Tribunelivet på onsdag var det klart største jeg noen gang har opplevd på en fotballarena! Og det toppet seg da hele stadion hoppet i takt og sang etter 1-0 målet, og ikke bare kortsidene som til vanlig stod for livet! OM-supporterene lagde en utrolig stemning. Jeg er riktignok ikke veldig begeistret for megafon, forsangere og høytalere, men det var uansett meget imponerende!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Utmedsnolken

Quote from: tonynord on August 30, 2008, 22:04:10 PM
Tribunelivet på onsdag var det klart største jeg noen gang har opplevd på en fotballarena! Og det toppet seg da hele stadion hoppet i takt og sang etter 1-0 målet, og ikke bare kortsidene som til vanlig stod for livet! OM-supporterene lagde en utrolig stemning. Jeg er riktignok ikke veldig begeistret for megafon, forsangere og høytalere, men det var uansett meget imponerende!


Det hjelper jo til med å holde alle sammen koordinert. Bare se på Hansasvingen hvor f.eks. Felt Z starter en sang, men Bataljonen kommer aldri med i sangen (kanskje de bare ikke har lært den) eller når det er høy temperatur og vi får to-tre sanger samtidig.
"og der snubler Sæternes igjen"

KEA

Enig med deg - men hva angår Marseille tror jeg de fleste hadde hatt godt av en tur nedover dit. Det var såpass at Hansa hadde følt seg som 1. klassinger på barneskolen igjen. Så det er bare å ta tak.....

Klaus_Brann

Dessverre er det nok ikke bare å ta tak. Nedover i Europa er det en helt annen mentalitet blant folk flest, de er mer temperamentsfulle og er ikke "redd for" å høre sin egen stemme, slik vi delvis er.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2008, 03:44:47 AM
Dessverre er det nok ikke bare å ta tak. Nedover i Europa er det en helt annen mentalitet blant folk flest, de er mer temperamentsfulle og er ikke "redd for" å høre sin egen stemme, slik vi delvis er.


Her oppe satser vi på det ikke-verbale. Bare tenk deg en situasjon på bussen der du sitter innerst med vinduet og vil av. Sier du "unnskyld, jeg skal av" ? Nei, du løfter bare sekken/vesken din, evt beveger kroppen din for å unngå å si noe...

Vi er kjent for å være sydlandsk her, men vi har vel et stykke å gå i forhold til lengre nede på kontinentet slik det snakkes om her...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Marseille havnet i en tøff gruppe. Liverpool, PSV og A Madrid.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on September 04, 2008, 10:52:50 AM
Marseille havnet i en tøff gruppe. Liverpool, PSV og A Madrid.


Hadde det bare vært oss!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Hehe, ja vi har jo gode erfaringer med de to første:P
Tiocfaidh ár lá

Christian

De gruppene er vel trukket etter seeding de òg. Vi hadde vel ikkje blitt vektet som Marseille hadde vi? Ser for meg at vi hadde endt i en enda tøffere gruppe...

The Boss

Det stemmer. Marseille var i gruppe 3 (altså tredje best / nest dårligst), mens vi hadde kommet i gruppe 4, altså den laveste. Så hadde vi slått ut marseille hadde vi ikke kommet i samme gruppe som de er i nå!

kabelmann

Quote from: KEA on August 30, 2008, 21:02:46 PM
Og heme var det jo en skandale: Hvor var alle som gråt over å ikke få billett til oppgjør i tippeligaen i fjor høst?

De var kanskje på stadion mens det satt en haug med partoutkortinnehavere hjemme? Hvem vet?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEA

Hehe, joda - det var vel litt både-og tenker jeg.

krøvel vellevold

Ser på OM - LFC nå, og det er overhodet ikke fullsatt. Ikke bare Brann som trekker færre i e-cup enn i ligaen.... Men viktigst av alt: Det ser f... meg ut til at det er færre tilskuere vs LFC i selve gruppespillet enn mot berømte Brann fra Bergen i kvaliken! Med andre ord: Brann er en mer attraktiv motstander enn Liverpool!
Legg ned hele klubben!

vebo

Tiocfaidh ár lá

KEA

Quote from: krøvel vellevold on September 16, 2008, 19:59:29 PM
Ser på OM - LFC nå, og det er overhodet ikke fullsatt. Ikke bare Brann som trekker færre i e-cup enn i ligaen.... Men viktigst av alt: Det ser f... meg ut til at det er færre tilskuere vs LFC i selve gruppespillet enn mot berømte Brann fra Bergen i kvaliken! Med andre ord: Brann er en mer attraktiv motstander enn Liverpool!


Jeg sitter også og ser kampen, og er helt enig med deg. Det var faktisk mye mer folk mot Brann, spesielt på siden med bortesupporterne.

HansaInferno

De har vel skrudd opp prisene til det tredobblete kan jeg tenke meg.
Breiflabben, baby!

Ricky

Hysj nå med seg..

Marseille gikk mann av huse for å få et glimt av Euro-Armann

Markmus

Ka du ve?

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Det kan godt hende. Jeg så bare tallet "50 000" på OM sine sider. Jeg skjønner ikke padden av hva de sier, så det kan hende det var noe 50 000 annet de snakket om :p
Ka du ve?

thesevs

De snakket om 45 000 på tv i hvertfall. Merkbare tomme området på stadion i hvertfall...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

I kampen mot Brann gikk franskmennene mann av huset pga supporterulykken noen dager tidligere. Det hadde nok vært betydelig færre som hadde møtt opp for å se berømte Brann fra Bergen hvis ikke det hadde vært for det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 17, 2008, 06:57:52 AM
I kampen mot Brann gikk franskmennene mann av huset pga supporterulykken noen dager tidligere. Det hadde nok vært betydelig færre som hadde møtt opp for å se berømte Brann fra Bergen hvis ikke det hadde vært for det.


Her er det Liverpool-supporteren Nixon som snakker. Selv du som er Liverpool-fan må nå innrømme det alle til nå har hatt en mistanke om: Brann er en mer attraktiv motstander enn Liverpool. Dette fordi:

1) Brann har publikumsmagneten Hassan El Fakiri på laget. Hele Marseille vil jo se en spiller som har spilt for rivalen Monaco!

2) Brann har tidligere slått et lag som hadde deres egen benkesliter Zenden på laget.

3) Brann kom dit som regjerende seriemester. Liverpool virker mer useriøse da de ikke har vunnet serien på 18 år.

Legg ned hele klubben!

kabelmann

Ikke minst snakker vi om:

4) At vi har en felles skarrende plattform å stå på.

5) At mens Liverpool ikke har stort annet enn The Beatles å by på, kan vi slå i bordet med Kings of Convenience, Annie, Ralph Myerz, Kurt Nilsen, Sissel Kyrkjebø og Stig van Eyk (?) - bare for å nevne noen få.

6) At det tross alt er berømte Brann fra Bergen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

For ikke å snakke om at svært mange håpet å få et glimt av tallknuseren Krøvel Vellevold!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 17, 2008, 10:32:11 AM
For ikke å snakke om at svært mange håpet å få et glimt av tallknuseren Krøvel Vellevold!;)


Det kan du gjerne si, men med tanke på at OM ikke lot hverken meg eller andre Brann-fans få slippe inn som "før kampen attraksjon", så vet jeg ikke helt hvor mye av publikumsoppmøtet man skal tilskrive det. Man var vel gjerne redd hysteri og opptøyer om jeg hadde kommet inn før publikums fokus hadde blitt rettet mot spillernes innmarsj.

Uansett så syns jeg man bør være litt seriøse i debatten her. Kabelmanns innlegg er useriøst og nesten sarkastisk.

Mange vil sikkert hevde at Liverpool burde trekke folk siden de vant CL for tre år siden. Men cup er cup, og i Frankrike der man er vant med at all verdens amatørlag spiller seg frem til cupfinalen, så lar man seg ikke lure til å tro at lag som vinner en eller annen cup er noe spesielt gode for det. Dessuten tror jeg folk er litt mistroiske til hele turneringen der nede i Marseille. Da de selv vant CL på begynnelsen av 90-tallet, så var det som regjerende mestere. Når man så får vite at nettopp Liverpool vant denne turneringen uten engang å være mester i hjemlandet, så blir man lett skeptisk til hele opplegget. Da Brann var på besøk i forrige måned, så var det et mesterlag de møtte. En skikkelig attraksjon, med andre ord. Noe som er forenlig med turneringens konsept; nemlig at mesterne skal møtes. Men når Liverpool kommer, så er det ingen mestere ute på banen. Det er nr. 3 i Frankrike mot nr. 4 i England. Da lurer nok franskmennene på hva slags nedprioritert turnering dette er. De kaller seg "mesterliga", men det er ikke mestere man ser. Man vil gjerne lure på om de egentlige mesterne har takket nei til å delta, og om heller ikke toerne har villet delta, og så har de måttet nøye seg med nr. 3 i Frankrike og nr. 4 i England. Jeg tror det var da de trakk Liverpool, at franskmennene skjønte at dette bare var en tulleturnering. 
Legg ned hele klubben!

Go Up