• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Felt Z VS Nedre Hansa

Started by BBB-Tony, August 02, 2008, 19:57:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Hva skjer på tribunen i dag? Plutselig begynner felt Z å synge mot oss på Nedre Hansa eller missforstår jeg nå? Hvem gagner det? Hva vil felt Z oppnå med dette? Får dere for lite oppmerksomhet? for lite skryt? Oppførelen ligner hvertfall en unge som ikke får nok oppmerksomhet! Vil dere frem til at dere er best? At vi på Nedre del er null uten dere? Skal gjerne være den første til å innrømme at felt Z spiller en stor rolle for stemningen på Hansa. Om dere på felt Z tror at det bare er vi som ikke synger når vi ikke vinner, så tar dere grundig feil! Dere starter ikke mangen sanger i dag foruten Opp med humøret og Bakke- sangen. Disse to sangene, spes. førstnevnte er ikek godt nok kjent på nedre del slik at det blir skikkelig trøkk på den, enda! Og når vi starter noen sanger på nedre, så er dere ikke med å synger. Hva er det godt for? Demonstrasjon? Det ganger hvertfall ingen! Og de på banen får mye dårligere støtte om det skal fortsette slik!

Det er ikke meningen å starte en ny tråd om stemningen på Stadion, men en tråd som tar opp det faktisk kan tyde på at Felt Z går i mot resten av Hansa? Rett meg om jeg tar feil, men det virket slik i dag. Overhode ikke noe grine-innlegg fra min side, men fortsetter det slik, så kan vi se langt etter å være Norges beste supportere...

Hva vil felt Z oppnå? Kan noen svare meg på det...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Jeg sjønner forsåvidt at Felt Z synger at mann synger når mann vinner, men de synger ikke mye selv i det vi havner under eller spiller dårlig! Det er forferdelig stemning for tiden, men som nevnt ovenfor: Det hjelper overhode ikke å slenge med leppa! Ta tak selv, og gjør noe med stemningen! Fyrer dere i gang noen sanger som er KJENTE for de på Nedre, så er ikke de vonde å be! Og det vet dere...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Litt sært å be felt z "ta tak selv", er det ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on August 02, 2008, 20:09:24 PM
Litt sært å be felt z "ta tak selv", er det ikke?


kan du godt si. Jeg er klar over hva de har bidratt med, men jeg liker ikke at de går i mot oss på Nedre del. Hva er det godt for? Det er det jeg lurer på...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Det er slik mentaliteten er på z, på godt og vondt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

28966mustang

Kunne vel spart seg for "mjelde må gå" med en gang vi havner under 0-1?
Hvil i fred- 1963!

mads1..

Eneste positive fra felt Z var Mjelde må gå sangen...
Tror guttene på felt Z at de er konger på stadioen og at de er best.
Vi som ikke sitter på Frydenbø hører ikke Z felte noe særlig...så de synger ikke så høyt.......
Ser lyst på året..

weirus

Quote from: mads1.. on August 02, 2008, 21:17:07 PM
Eneste positive fra felt Z var Mjelde må gå sangen...
Tror guttene på felt Z at de er konger på stadioen og at de er best.
Vi som ikke sitter på Frydenbø hører ikke Z felte noe særlig...så de synger ikke så høyt.......


Hva i all verden er postitivt med Mjelde må gå??
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Lurkin

Helt latterlig. Jeg skjønner godt at de kun mener "vi" synger når vi vinner, men problemet der tror jeg at det er aaaaaaltfor mange fjortenåringer og jenter som ikke synger med. At de står på Store Stå er bare kjedelig.

Men å synge MOT egne supportere? Hva faen er vits i det? Ta det opp på en annen måte, ikke dum oss alle ut for hele landet. Rett og slett idiotisk.
Berømte Brann fra Bergen

Yngve

Quote from: Lurkin on August 02, 2008, 21:25:28 PM
Men å synge MOT egne supportere? Hva faen er vits i det? Ta det opp på en annen måte, ikke dum oss alle ut for hele landet. Rett og slett idiotisk.


Som korleis? Ei eit møte? Der alle legg fram sine synspunkt og så vert einige?

Eg tykkjer det er greit eg at dei seier ifrå. Så kan de på b og c ta de som de vil. De de bør gjera er å ta tak og byrja å synga. Høgt og ofta. For det er ikkje til å koma frå at dei har eit lite poeng i det dei syng til dykk..

Andsto

Man kan jo lure på hvor mange ganger z-karene skal måtte synge de forskjellige sangene før nedre hansa lærer nevnte sanger. Man hører jo at mange fremdeles ikke kan hele sangen til Bakke. Og når man heller ikke trykker til på de sangene man faktisk kan så syntes ihvertfall jeg det er litt skrøpelig.

Lurkin

Quote from: Yngve on August 02, 2008, 21:36:16 PM
Quote from: Lurkin on August 02, 2008, 21:25:28 PM
Men å synge MOT egne supportere? Hva faen er vits i det? Ta det opp på en annen måte, ikke dum oss alle ut for hele landet. Rett og slett idiotisk.


Som korleis? Ei eit møte? Der alle legg fram sine synspunkt og så vert einige?

Eg tykkjer det er greit eg at dei seier ifrå. Så kan de på b og c ta de som de vil. De de bør gjera er å ta tak og byrja å synga. Høgt og ofta. For det er ikkje til å koma frå at dei har eit lite poeng i det dei syng til dykk..


Finn en annen måte å si i fra på. Det sier jo seg selv at man ikke synger mot egne supportere. Og vi synger ikke noe mindre enn Z-feltet, forskjellen er bare at resten av de syngende supporterene på Hansa står spredt. For utenom rett etter scoringer og på skikkelig kjente sanger så er det et høyt antall supportere som ikke synger i det hele tatt. Der er problemet. Og det hjelper garantert ikke å være respektløs mot oss på resten av Hansa som synger, og alltid har gjort det. Jeg kikker ofte opp på Z når vi har startet en sang, og gjengen der oppe synger sjeldent med hvis ikke de har startet sangen selv. Så hva er poenget med å provosere rivalisering mellom Z og Hansa? Dette har holdt på lenge, selv når Store Stå stod på langsiden. Virker som et dårlig forsøk på å distansere seg fra "flokken"..opprørere, jaaaa, we get it. Ingen supportereffekter, britisk supporterkultur, kjempegøy.

Fokuser heller litt på å være med når VI synger, og kanskje finn en måte der resten av Stadion kan lære de sangene de kjører på med (eks. "Her kommer Bergen"), for det ender bare med at Hansa klapper med. Z er jævla flinke til å lage liv, men vær litt inkluderende begge veier og stemningen blir såååå mye bedre.
Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

August 02, 2008, 23:28:49 PM #12 Last Edit: August 02, 2008, 23:55:03 PM by krøvel vellevold
Mener å huske at det var debatt etter en episode på Stabæk der noen av Branns velkledde hadde blitt sunget mot av egne supportere. Og etter den saken var alle enige om at man ikke skulle synge MOT egne supportere, for vi støtter jo alle samme klubb osv. Vel og bra det, men det var ikke den holdningen jeg følte Felt Z hadde i dag da de åpenbart sang "synger når vi vinner" ned til oss patetiske klovnejuletrær og bataljonsklovnemedlemmer på Nedre. Og hva var uansett poenget med å fortelle at vi patetiske klovnejueltrær og bataljonsdrittunger liksom svikter? At den forhatte klovnebataljonen og de forhatte skandalejuletrærne liksom bare støtter laget i medgang? I så fall går jo Felt Z frem med et godt eksempel ved å synge "Mjelde må gå!" med en gang det blir 0-1. Mens det på 1-1 er godstemning og "Byen e Bergen" umiddelbart... Ellers var det jo i den nevnte diskusjonen etter Stabæk-kampen også en del klaging fra de pent kledde om at de ikke ble akspeptert som Brann-supportere av de patetiske juletreklovnene. Men strengt tatt så går vel nedlatenheten minst like mye den andre veien! Jeg har i hvert fall fått det for meg at deres kultur kommer som en motpol mot den patetiske klovnejuletrekulturen. Og det mangler jo overhodet ikke på nedlatenhet mot både bataljonsklovner og juletrær fra den kanten.

Kunne blitt bra på Hansa hvis ulike grupperinger kunne samarbeidet bedre, i stedet for at noen ser på seg selv som elitesupportere som skal oponere mot - og rakke ned på resten.
Legg ned hele klubben!

Vebjørn

Einig med Krøvel om at Felt Z og Hansa burde kunne nærmast litt. Men då har faktisk vi på Hansa litt å gjere òg. Står sjølv på Felt C og det er få som trør til på anna enn då "Tjukk og feit og full" rungar!

krøvel vellevold

August 02, 2008, 23:54:09 PM #14 Last Edit: August 02, 2008, 23:56:47 PM by krøvel vellevold
Og for all del: Felt Z skal ha masse kred for mye av stemningen, og ikke minst for mange nye sanger. Men de må som sagt slutte å se på seg selv som elitesupportere, og de må slutte med å rakke ned på juletrær og Bataljonen hvis de selv ønsker å bli akseptert av øvrigheten.
Legg ned hele klubben!

macbear7

jeg tror jeg er den eneste på rad 9 på nedre B som synger på alle sangene.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2008, 23:54:09 PM
Og for all del: Felt Z skal ha masse kred for mye av stemningen, og ikke minst for mange nye sanger. Men de må som sagt slutte å se på seg selv som elitesupportere, og de må slutte med å rakke ned på juletrær og Bataljonen hvis de selv ønsker å bli akseptert av øvrigheten.


De er på ingen måte elitesupportere.... !!

De skal ha kred for å komme på gode supportersanger, men den dagen felt Z virkelig går mot resten av Bataljonen så driter de seg ut. De er ikke viktigere enn at de kan erstattes.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ricky

Tror felt Z driter tynt i å bli akseptert av øvrigheten.. Det er rene ord for pengene som gjelder, på godt og vondt. Og det er da forsåvidt helt greit nok; det er jo ikke Norway Cup vi ser på, akkurat..
Mjelde må gå-ropet kom da strengt tatt også fra midten av nedre Hansa. En "hele Bergen vet at Mjelde må gå"-sang likeså. Ikke vanskelig å merke at tilliten til det sportslige apparatet virket tynnslitt blant mange på supporterfeltet når HamKam tok ledelsen og Brann knapt hadde skapt en sjanse. Meningsløst å vinkle dette til kun å være en Felt Z-greie.

dudo

Quote from: thesevs on August 03, 2008, 03:46:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2008, 23:54:09 PM
Og for all del: Felt Z skal ha masse kred for mye av stemningen, og ikke minst for mange nye sanger. Men de må som sagt slutte å se på seg selv som elitesupportere, og de må slutte med å rakke ned på juletrær og Bataljonen hvis de selv ønsker å bli akseptert av øvrigheten.


De er på ingen måte elitesupportere.... !!

De skal ha kred for å komme på gode supportersanger, men den dagen felt Z virkelig går mot resten av Bataljonen så driter de seg ut. De er ikke viktigere enn at de kan erstattes.


"Resten av", "akseptert av øvrigheten"? I all verden, har dere i det hele tatt vært på Z?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 03, 2008, 03:53:53 AM
Tror felt Z driter tynt i å bli akseptert av øvrigheten.. Det er rene ord for pengene som gjelder, på godt og vondt. Og det er da forsåvidt helt greit nok; det er jo ikke Norway Cup vi ser på, akkurat..
Mjelde må gå-ropet kom da strengt tatt også fra midten av nedre Hansa. En "hele Bergen vet at Mjelde må gå"-sang likeså. Ikke vanskelig å merke at tilliten til det sportslige apparatet virket tynnslitt blant mange på supporterfeltet når HamKam tok ledelsen og Brann knapt hadde skapt en sjanse. Meningsløst å vinkle dette til kun å være en Felt Z-greie.


"Meningsløst"? Kunne skjønt "litt urettferdig", men "meningsløst"? Det var der det kom fra. Om 50 av 2000 andre på Nedre Hansa hang seg på, så sier ikke det mye om "de 2000 andre". Blir litt annerledes med 200 av 200. (Jeg påstår ikke at ALLE på Felt Z sang dette, men dere skjønner tegningen...) Nidvisene mot klubbens egne folk, pleier stort sett å komme fra ett sted. Det må de gjerne gjøre, men da må de ikke fortelle oss klovner og juletrær at vi "synger når vi vinner". Det er mulig jeg har misforstått situasjonen, og at det hele var selvironisk fra Z. Mulig det har kommet en kommentar fra noen på feltene nedenfor etter "Mjelde må gå!" om at de må støtte laget, og at de derfor sang "synger når vi vinner" om seg selv. Men jeg og alle andre jeg har snakket med, oppfattet det i hvert fall som at det var sang MOT Bataljonen og oss patetiske klovnejuletrær som står der nede.
Legg ned hele klubben!

storB

Ikke vits å diskutere hvor det kom fra, det kom fra Z. "synger når vi vinner" er klart nedlatende ovenfor Bataljonen, og konsekvensene av det er neppe bedre stemmning..Så uvist hva z kan tjene på slike sanger...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on August 03, 2008, 06:11:34 AM
Ikke vits å diskutere hvor det kom fra, det kom fra Z. "synger når vi vinner" er klart nedlatende ovenfor Bataljonen, og konsekvensene av det er neppe bedre stemmning..Så uvist hva z kan tjene på slike sanger...



Når det var snakk om "hvem som sang hva", så var det "Mjelde må gå!"-ropene. Det var noen som ymtet frempå om at det var en del på Nedre som sang det også. Men det var uansett bare et lite mindretall der som ropte det, mens det hørtes ut som om at det var en vesentlig andel av Felt Z som ropte det. Og det var uansett der det startet. På Nedre var det en del som hang seg på, men jeg tviler på at disse ville ropt dette hvis ikke Felt Z hadde startet det. De på Nedre hadde neppe startet det selv.
Legg ned hele klubben!

HansaZ

"Mjelde må gå"-sangen kommer som et resultat av frustrasjon på grunn av dårlige resultater. Det er bare en måte å få ut litt "steam" på. Folk må godta at vi ikke synger "Se Mons Ivar.." når vi ligger under hjemme mot Ham-Kam, selv om mange av dere mener dette vil "hjelpe" laget i motgang. Det var personer på nedre Hansa som reagerte mot z-feltet på dette som skapte en litt amper stemning. Det er forskjellig supporterkultur på Hansa, og det må vi bare godta.

krøvel vellevold

August 03, 2008, 08:12:51 AM #23 Last Edit: August 03, 2008, 08:17:26 AM by krøvel vellevold
Quote from: HansaZ on August 03, 2008, 07:09:47 AM
"Mjelde må gå"-sangen kommer som et resultat av frustrasjon på grunn av dårlige resultater. Det er bare en måte å få ut litt "steam" på. Folk må godta at vi ikke synger "Se Mons Ivar.." når vi ligger under hjemme mot Ham-Kam, selv om mange av dere mener dette vil "hjelpe" laget i motgang. Det var personer på nedre Hansa som reagerte mot z-feltet på dette som skapte en litt amper stemning. Det er forskjellig supporterkultur på Hansa, og det må vi bare godta.


Ingen som har bedt noen om å synge Mons Ivar-sangen. Men stemningen blant spillerne på gresset blir neppe bedre av at de føler at publikum vender seg mot treneren deres fordi de selv ikke presterer. Ikke tror jeg Mjelde tenker klarere av at han plutselig får publikums vrede mot seg heller. Er det noen her som ville klart å tenke veldig klart og gjøre de riktige valgene hvis det stod et par hundre mennesker (av det som liksom skal være dine egne) og skrek på at du måtte komme deg til helvete vekk fra jobben?

Men det er nå én ting. Det jeg reagerte på er selvmotsigelsen i å synge "synger når vi/de vinner" til Bataljonens klovner og trær (altså insinuere at vi kun støtter laget i medgang), og det bare ti sekunder etter at man selv har bedt om trenerens avgang med én gang det kom et mål imot, mens det fra 1-1 bare er godlåter å høre derfra. Og det er jo da jeg lurer litt på hvem det er som snur kappen etter vinden og bare støtter laget når vi vinner. Det eneste som manglet på 2-1 og ut var at Felt Z sang Mons-Ivar-sangen... Og er det ikke nettopp mangelen på kritiske røster som er ett av hovedankepunktene mot bataljonstrærne? I så fall skjønner jeg lite av at vi "bare synger når vi vinner"... (Det var det selvmotsigende i det som gjorde at jeg tenkte det kanskje var selvironi da man sang "synger når vi vinner". Men det virket som om at det var et ærlig spark til trærne).

Og dette handler ikke om å være ukritisk til det som skjer ute på banen. Hvis innsatsen er for dårlig, så mener jeg de må få høre det utpå der. Men å gå rett på enkeltpersoner og deres "udugelighet" (Mons Ivar denne gang) midt under kampen, gjør ikke saken bedre. Hadde vi tapt kampen, så hadde jeg ikke reagert på om man ropte "Mjelde må gå!". For det første var jo da kampen altså TAPT (ikke bare at vi ligger under med ett mål med en time igjen å spille), og for det andre så ville det ikke forstyrret spilleres og trenerens konsentrasjon underveis. Jeg står heller ikke og klapper for spillerne når de har tapt pga dårlig innsats, men under kampen får man prøve å støtte så godt man kan. Så får man heller ta oppvasken, pipingen og kravene om trenerens avang når kampen er ferdig. Det var vel ingen som forventet at Mjelde skulle gå midt under kampen?

Nå må vi samarbeide her! Man må konsentrere seg om å støtte SK Brann fremfor å synge dritt om/til andre Brann-supportere.
Legg ned hele klubben!

HansaZ

Jeg er forsåvidt enig med deg når det gjelder "synger når vi vinner". Personlig var ikke jeg med på noen av sangene, men når det gjelder Mjelde, så kan jeg forstå at frustrasjonen blir blir stor og det går ut over han. Rigktig eller galt, slik har fotballen alltid vært, og for noen koker det bare over. Det er spontant og det er følelser, og ikke alltid konsktruktivt eller gjennomtenkt. Spør du meg bør det for alltid blir slik!   

BBB-Tony

Quote from: HansaZ on August 03, 2008, 08:52:16 AM
Jeg er forsåvidt enig med deg når det gjelder "synger når vi vinner". Personlig var ikke jeg med på noen av sangene, men når det gjelder Mjelde, så kan jeg forstå at frustrasjonen blir blir stor og det går ut over han. Rigktig eller galt, slik har fotballen alltid vært, og for noen koker det bare over. Det er spontant og det er følelser, og ikke alltid konsktruktivt eller gjennomtenkt. Spør du meg bør det for alltid blir slik!  


Dere på felt Z bidrar mye, men hva var oplegget deres i går god for? Hva vil dere frem til? Vil gjerne ha ett konstruktivt svar fra noen på Z..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Det store spørsmålet er om Felt Z faktisk sang dette mot Bataljonen eller ikke? Dersom de gjorde det så ser jeg på det som ironisk. Det er en kjent sak at øvre Z kun synger i medgang (sett bort fra Mjelde må gå osv), samtidig klager de samme personene over Bataljonen som kan stå på Ullevaal å synge seg hes når vi taper 6-0.

Selv mener jeg at det siste vi trenger er en krig og splid mellom de to supportergruppene. Akkurat det vil ikke gjøre stemningen særlig mye bedre...

Men uavhengig av dette så er virkelig nedre Hansa en stooor vits! Minner meg om Bastionen hele gjengen.
Klovner som kamp etter kamp begynner med "åååååååååååååeeeyy" når keeper tar utspark.
Klovner som sitter så fort de har muligheten (da har man virkelig kjøpt billett på feil tribune!)
Klovner som aldri synger i motgang
Klovner som ikke en gang synger i medgang.
Klovner som trenger en hel sesong på å lære 2-3 nye sanger.
Klovner som ser ut som klovner og oppfører seg som klovner (supportereffekter er ok, men å komme med 10 flagg, 3 bøttehatter, 15 skjerf, maling i trynet og en promille som selv overgår min promille under gullfeiringen, det er klovneri!)

Samtidig så har vi eks antall tanter og fjortisser som ikke helt vet hva de er med på, men som syntes det er utrolig artig å kunne stå sammen med disse hardcore supporterne, ikke minst fordi det er billig der.

Noen burde virkelig ta i et tak før hele opplegget på nedre Hansa blir en stor spøk.

mads1..

HALLO....
Har d noe å si om noen går m 100 skjerf på seg eller har malt seg t trynet eller ka de gjør.
E de på stadioen så e de der for å heie på Brann.
Tror du at du e den beste supporer for du står blant de tøffe guttene.
Må gi dere å kritisere folk for de ser ut som juletrær som dere kaller de.,folk må no for faen meg få gå i ka de vil.,.
Ser lyst på året..

Rad 22

Quote from: tonynord on August 03, 2008, 09:32:21 AM
Quote from: HansaZ on August 03, 2008, 08:52:16 AM
Jeg er forsåvidt enig med deg når det gjelder "synger når vi vinner". Personlig var ikke jeg med på noen av sangene, men når det gjelder Mjelde, så kan jeg forstå at frustrasjonen blir blir stor og det går ut over han. Rigktig eller galt, slik har fotballen alltid vært, og for noen koker det bare over. Det er spontant og det er følelser, og ikke alltid konsktruktivt eller gjennomtenkt. Spør du meg bør det for alltid blir slik!  


Dere på felt Z bidrar mye, men hva var oplegget deres i går god for? Hva vil dere frem til? Vil gjerne ha ett konstruktivt svar fra noen på Z..


"Synger når vi vinner" kom vel bare som en spontan reaksjon fra Z, da en del på nedre og øvre C/B reagerte med piping mot Z pga "Mjelde må gå". Slik virket det i hvertfall.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Chris*

Stiller meg fullt og helt bak Northside sitt innlegg. Nedre Hansa har blitt en stor vits etter at vi begynte å oppleve litt motgang. Det er kanskje en av ti som bidrar når det går litt trått. Det inkluderer faktisk stillingen 1-1 og 2-1 i går også.

Noe må gjøres, og det trengs i mine øyne utvilsomt bedre organisering. De som nå ønsker å bidra blir stående alt for spredt og det blir sjeldent noe trøkk over sangene.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Ingo

står selv på Z-feltet, syntes det blir for dumt når man synger mot sine egne. Vi holder jo med samme lag, at folk er forskjellige er jo litt av sjarmen!
Eg har ikke inntrykk at folk saborterer sangene til Nedre Hansa.
Men dog med et unntak, "No ser eg rød" sangen vil nok ikke få noe særlig respons.
Så må man slutte med dette supersupportere, som eg mistenker både noen på Z-feltet og bataljonsfeltet.
En ting er sikkert at uten bataljonsfeltet hadde det vært stille i store deler av kampen.
Det finnes kreative sjeler på z-feltet som har noen gode sanger som dessverre det ser ikke ut som det store flertallet på nedre Hansa har klart å lære seg ennå.
Ellers syntes eg tempoet  på nedre hansa er for fort, men når det dere trykker til er det bra.

smaalanda

Quote from: Chris* on August 03, 2008, 11:27:30 AM
Stiller meg fullt og helt bak Northside sitt innlegg. Nedre Hansa har blitt en stor vits etter at vi begynte å oppleve litt motgang. Det er kanskje en av ti som bidrar når det går litt trått. Det inkluderer faktisk stillingen 1-1 og 2-1 i går også.

Noe må gjøres, og det trengs i mine øyne utvilsomt bedre organisering. De som nå ønsker å bidra blir stående alt for spredt og det blir sjeldent noe trøkk over sangene.


Helt enig med både deg og Northside. Igår virket det som om det var den store familie dagen på nedre felt C. Her var det flust med unger helt nede i 5 års alderen og for første gang som jeg har sett denne sesongen satt et par stykker. I tillegg var jeg den eneste i en enorm omkrings som sang med på "Bergen Munnspillorkester", "Borgerkrig", "Følg på" osv.

Jævli skuffet over Hansa for tiden.
KMO!!!

Brann_ruler86

Det er ihvertfall tragisk på nedre felt C. Føler at jeg nesten bare hører min egen stemme når det synges. I tillegg er det vanskelig å vite om man skal henge seg på felt B eller felt Z, siden det synges i forskjellig tempo...
Gå ta banen!

Lurkin

Ja, det er også en ting, tempoforskjeller. Prøver å henge meg på Z, for de synger i et mer normalt tempo, men hører resten bedre så blir litt vanskelig.

Ellers enig med Northside. Jeg står på nedre felt B, og de rundt meg som jeg kjenner synger + en del andre rett bak meg (de med det gambiske flagget med andre). Skal sies at dette er øvre delen av nedre felt B. Nedover er det jæææævla mange tanter og fjortisser som gjerne sitter seg ned i løpet av kampen, og bidrar kun med klapping til sangene. I tillegg så får de all lyden bak seg i øret, og føler kanskje at de ikke trenger å synge så jævla mye. Uansett er det en uting, noe spesielt BBB burde tatt tak i på en eller annen måte. Det er f.eks. en liten gruppe på langsiden nedenfor VIP-boksene som reiser seg og synger, burde byttet ut sånne med fjortissene på Hansa.

At det dukker opp innlegg i summetonen fra mødre som mener det er for mye banning på Hansa sier vel det meste. Ukultur.

Og angående Z vs Hansa så skal det ikke mer til at begge greier og synge med når de respektive delene kjører i gang. Og slutte med "synger når vi vinner"-piss. At en liten gruppe vifter med lommetørkler og synger "Mjelde må gå" får vel bare en omvendt effekt når 150 stk av 3000 gjør det.
Berømte Brann fra Bergen

storB

Quote from: Brann_ruler86 on August 03, 2008, 14:19:04 PM
Det er ihvertfall tragisk på nedre felt C. Føler at jeg nesten bare hører min egen stemme når det synges. I tillegg er det vanskelig å vite om man skal henge seg på felt B eller felt Z, siden det synges i forskjellig tempo...


Hvis denne stemmningen vedvarer ut høsten kan vi erklære at vi har ett problem.. Inntil videre bør ikke feriefaktoren undervurderes............
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Klaus_Brann

August 03, 2008, 17:02:41 PM #37 Last Edit: August 03, 2008, 17:07:48 PM by Klaus_Brann
Quote from: HansaZ on August 03, 2008, 08:52:16 AM
Jeg er forsåvidt enig med deg når det gjelder "synger når vi vinner". Personlig var ikke jeg med på noen av sangene, men når det gjelder Mjelde, så kan jeg forstå at frustrasjonen blir blir stor og det går ut over han. Rigktig eller galt, slik har fotballen alltid vært, og for noen koker det bare over. Det er spontant og det er følelser, og ikke alltid konsktruktivt eller gjennomet 


Like spontant som da man tilfeldigvis var på Flesland sikkert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Chris* on August 03, 2008, 11:27:30 AM
Noe må gjøres, og det trengs i mine øyne utvilsomt bedre organisering. De som nå ønsker å bidra blir stående alt for spredt og det blir sjeldent noe trøkk over sangene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: weirus on August 03, 2008, 16:10:46 PM

Få noen av syngerne helt fremst også så kan dette bli bra!


Det blir i alle fall feil.
De syngende må nødvendigvis stå litt lenger opp, for å få spredt det til flest mulig og for at det blir bedre trøkk jo lenger opp man kommer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

På nedre Hansa er det mange ledige plasser for tiden, stemmer ikke det? Synes at jeg ser nye tryner hver eneste kamp, og de fleste som ikke har partoutkort er ikke med på noe som helst av steming. Det er alt for mange klovner på nedre Hansa. Enig med Northside.

En skummel utvikling på Hansa!
Breiflabben, baby!

Nixon

Det står en god del personer sentralt på bataljonsfeltet som i sin tid fikk de beste plassene for å være med i sanggruppen. De ble vel plassert i en T hvis jeg ikke husker feil. Disse gode plassene burde forplikte...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 03, 2008, 17:32:42 PM
Det står en god del personer sentralt på bataljonsfeltet som i sin tid fikk de beste plassene for å være med i sanggruppen. De ble vel plassert i en T hvis jeg ikke husker feil. Disse gode plassene burde forplikte...


Jeg vet det var snakk om det, men skjedde det virkelig?
Virker ikke slik.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

weirus

Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 17:16:27 PM
Quote from: weirus on August 03, 2008, 16:10:46 PM

Få noen av syngerne helt fremst også så kan dette bli bra!


Det blir i alle fall feil.
De syngende må nødvendigvis stå litt lenger opp, for å få spredt det til flest mulig og for at det blir bedre trøkk jo lenger opp man kommer.



joda, blei litt feil forstått at det skule flyttes fram sangere, men et par til helt framme som kan sangene, er mange som mumler med å synger det de kan, så er bare sangkunnskapene det skorter på for mange..
Man må huske på at det er gangske mange som ikke er innpå her å lese tekster, og la oss være ærlige, det er ikke alltid like lett å høre hva som blir sunget(les. klapping)
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

vebo

Quote from: mads1.. on August 03, 2008, 10:34:02 AM
HALLO....
Har d noe å si om noen går m 100 skjerf på seg eller har malt seg t trynet eller ka de gjør.
E de på stadioen så e de der for å heie på Brann.
Tror du at du e den beste supporer for du står blant de tøffe guttene.
Må gi dere å kritisere folk for de ser ut som juletrær som dere kaller de.,folk må no for faen meg få gå i ka de vil.,.


At Tifo-guttene klager på folk med flagg og skjerf er vel et paradoks i seg selv slik jeg ser det.
Tiocfaidh ár lá

macbear7

Quote from: Lurkin on August 03, 2008, 15:26:38 PM
Ja, det er også en ting, tempoforskjeller. Prøver å henge meg på Z, for de synger i et mer normalt tempo, men hører resten bedre så blir litt vanskelig.

Ellers enig med Northside. Jeg står på nedre felt B, og de rundt meg som jeg kjenner synger + en del andre rett bak meg (de med det gambiske flagget med andre). Skal sies at dette er øvre delen av nedre felt B. Nedover er det jæææævla mange tanter og fjortisser som gjerne sitter seg ned i løpet av kampen, og bidrar kun med klapping til sangene. I tillegg så får de all lyden bak seg i øret, og føler kanskje at de ikke trenger å synge så jævla mye. Uansett er det en uting, noe spesielt BBB burde tatt tak i på en eller annen måte. Det er f.eks. en liten gruppe på langsiden nedenfor VIP-boksene som reiser seg og synger, burde byttet ut sånne med fjortissene på Hansa.

At det dukker opp innlegg i summetonen fra mødre som mener det er for mye banning på Hansa sier vel det meste. Ukultur.

Og angående Z vs Hansa så skal det ikke mer til at begge greier og synge med når de respektive delene kjører i gang. Og slutte med "synger når vi vinner"-piss. At en liten gruppe vifter med lommetørkler og synger "Mjelde må gå" får vel bare en omvendt effekt når 150 stk av 3000 gjør det.
Hvilken rad og hvilket sete på B?

Jeg syns vi bør få samlet noen folk nede som kan synge.. da får vi nok med ganske mange andre.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Vebjørn

Quote from: HansaInferno on August 03, 2008, 17:20:59 PM
På nedre Hansa er det mange ledige plasser for tiden, stemmer ikke det? Synes at jeg ser nye tryner hver eneste kamp, og de fleste som ikke har partoutkort er ikke med på noe som helst av steming. Det er alt for mange klovner på nedre Hansa. Enig med Northside.

En skummel utvikling på Hansa!

Stemmer det, men mange med partoutkort som heller ikkje bidrar til stemning på Hansa. Ei jente på 15 som lignar på eit juletre, men uten supportereffektar, bidrar lite. Det samme gjer mødrene som sitter der med sønnen på 12.
Sett opp prisen og få i gang ei sanggruppe!

macbear7

Hvordan vil en sanggruppe være forresten? En gjeng som står sammen på nedre hansa liksom?
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Vebjørn

Ingen idè om kva som har vert diskutert, men ein lenger oppe her prata om ein T, sannsynligvis mellom felt B og C. Høyrest ikkje dumt ut, men det burde jobbast mot felt Z og, ikkje bere due på med vår eiga sanggruppe.

krøvel vellevold

Quote from: Vebjørn on August 03, 2008, 19:27:13 PM
Ingen idè om kva som har vert diskutert, men ein lenger oppe her prata om ein T, sannsynligvis mellom felt B og C. Høyrest ikkje dumt ut, men det burde jobbast mot felt Z og, ikkje bere due på med vår eiga sanggruppe.


Dessverre tror jeg ikke Z gidder å samarbeide med oss klovner og juletrær.
Legg ned hele klubben!

Go Up