• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FK Ventspils - Brann

Started by Nixon, August 02, 2008, 10:59:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Gladmeldingen for de som ikke skal reise bortover til Ventspils er at Visat4 skal sende kampen direkte fra kl. 16.55.

Ellers er det vanskelig å si hvor stor sjanse Brann har. Ventspils er et mye bedre hjemmelag enn bortelag, og de får tilbake to av sine beste spillere fra karantene til denne kampen.

For Brann sin del har vi en uthvilt Bakke, og forhåpentligvis noen spisser som har funnet skåringsformen mot Ham-Kam. Men det siste er som alle vet bare ønsketenking på nåværende tidspunkt...
Rød makt på Hansa

Ewen


osoerli

Quote from: Ewen on August 02, 2008, 11:16:39 AM
Noen som skal bortover??

Vurderer det.  Billegaste reise eg har funne etter ein rask sjekk er:
Air Baltic Bergen-Riga 4.8 kl.19:20-22:15 kr 977,-
Norwegian Riga-Oslo-Bergen 6.8 kl.19:00-22:45 kr 1553,-

Nokon som har funne andre billege alternativ?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

peteE

Håper mange tar turen, blir dessverre uaktuelt for meg mtp. på økonomi, men hadde vært flott om vi kom videre til 3. runde. Veldig mye å si med tanke på status, og at vi kommer til siste kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen om vi skulle tape mot Marseilles.

Skulle vi komme videre, til 3. kvalikrunde tror jeg at en tur til Marseilles kunne vært aktuelt, altså doble bortekamp og en liten ferie. Den franske riviera er fantastisk på denne tiden av året!

Nixon

Rød makt på Hansa

Ewen

Quote from: osoerli on August 02, 2008, 15:44:46 PM
Quote from: Ewen on August 02, 2008, 11:16:39 AM
Noen som skal bortover??

Vurderer det.  Billegaste reise eg har funne etter ein rask sjekk er:
Air Baltic Bergen-Riga 4.8 kl.19:20-22:15 kr 977,-
Norwegian Riga-Oslo-Bergen 6.8 kl.19:00-22:45 kr 1553,-

Nokon som har funne andre billege alternativ?


Tror nok dette er det billigeste alternativet. Problemet er vell bare at Ventspils ikke holder til i Riga, men i Ventspils..
Tror du må regne ca 2-3 timers busstur til Ventspils fra Riga.
Ligger en flyplass i Ventspils også, men dette er en flyplass på størrelse med Torp og det er svært begrenset med avganger. Men tenkte jeg skulle prøve å sjekke det opp.

krakra

Ventspils skal vel spille sin hjemmekamp i Riga?

nummer9

Tror dette ble avkreftet. Var vel ventet at de skulle det, men ble ikke noe av.


Nixon

Rød makt på Hansa

tusseladden


Gud


Vebjørn


Ewen

Quote from: krakra on August 03, 2008, 14:24:28 PM
Ventspils skal vel spille sin hjemmekamp i Riga?


Kampen går på Ventspils stadiumas (eller noe sånt). Har vært på stadion i Riga for et par år siden. Den var direkte grusom, minnet meg om en dårli krigsfilm. Dersom stadion i Vetspils er av den ringere sorten kan dette bli inntresant.
Har foresten sjekket ut litt flyavganger ol, kan bli vanskeli å få med seg kampen. Må ha iverfall en overnattting.

Andsto

I følge bt blir ikke ørn2 med østover da fruen skal føde en ny brannstopper.

Markmus

Pokker?? Jaja, kan skjønne hvorfor han blir hjemme, men pokker ta.
Ka du ve?

weirus

med ørn2 heme kan det fort bli vanskelig med Ventspils raske spisse...heldigvis virker de like kompetente som Cato foran mål
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Klaus_Brann

Synes de virket bra jeg. SÃ¥ mange sjanser hadde de ikke, men de klinte til med noen farlige skudd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

dudo

Nå spilte verken toppscoreren eller playmakeren mot oss sist, så de vil nok være mange hakk bedre.

Egentlig er det forstemmende at vi frykter denne kampen. Dette skal jo være plankekjøring!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on August 04, 2008, 13:03:49 PM
Nå spilte verken toppscoreren eller playmakeren mot oss sist, så de vil nok være mange hakk bedre.

Egentlig er det forstemmende at vi frykter denne kampen. Dette skal jo være plankekjøring!



Vi snakker om et lag som kun tapte med ett mål sammenlagt (uavgjort borte) mot Newcastle for et par år siden. De har også slått ut Brøndby tidligere. På den annen side har de også elendige resultater som 1-10 sammenlagt for RBK og 0-7 sammenlagt for Red Bull Salzburg. Men klubber som FBK Kaunas og BATE Borisov klarte hhv 0-0 borte mot Rangers og 2-1-seier borte mot Anderlecht i 1. kamp. Så fotballen i de landene der borte er slett ikke så dårlig som man skulle tro.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Jeg er uenig med deg. Lag som Ventspils klarer ikke gode resultater mot Brøndby og Newcastle fordi de selv er gode, men langt heller fordi motstanderen gir blanke i å forbedrede seg skikkelig til kampen for ikke å snakke om elendig innsats i selve kampen.

Latvia ligger per idag på 31 plass på UEFAs klubbranking. Det er i samme sjiktet som Finland og Bosnia. Poengsankningen er også nedadgående og landet har ikke en stor fotballfortid som feks Hviterussland (BATE) har i kraft av Dinamo Minsks prestasjoner i tidligere Sovjet. Jeg er ganske sikker på at Hviterussland om få år vil distansere de baltiske landene mtp på klubb og landslagsprestasjoner.

Latvisk fotball er per dags dato elendig og forutsetningene for å bli markant mye bedre er ikke tilstede. Dels pga konkurranse fra andre sporter, dels pga svakt ressursgrunnlag (2,5 mill) og sist men ikke minst fordi deres beste spillere vil forsvinne fortere enn svint fordi baltiske spillere har godt rykte og har vist seg svært tilpasningsdyktige i nær sagt alle ligaer.

Tar vi dette seriøst så bløir det plankekjøring. Tipper 0-4.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on August 04, 2008, 15:26:09 PM
Jeg er uenig med deg. Lag som Ventspils klarer ikke gode resultater mot Brøndby og Newcastle fordi de selv er gode, men langt heller fordi motstanderen gir blanke i å forbedrede seg skikkelig til kampen for ikke å snakke om elendig innsats i selve kampen.

Latvia ligger per idag på 31 plass på UEFAs klubbranking. Det er i samme sjiktet som Finland og Bosnia. Poengsankningen er også nedadgående og landet har ikke en stor fotballfortid som feks Hviterussland (BATE) har i kraft av Dinamo Minsks prestasjoner i tidligere Sovjet. Jeg er ganske sikker på at Hviterussland om få år vil distansere de baltiske landene mtp på klubb og landslagsprestasjoner.

Latvisk fotball er per dags dato elendig og forutsetningene for å bli markant mye bedre er ikke tilstede. Dels pga konkurranse fra andre sporter, dels pga svakt ressursgrunnlag (2,5 mill) og sist men ikke minst fordi deres beste spillere vil forsvinne fortere enn svint fordi baltiske spillere har godt rykte og har vist seg svært tilpasningsdyktige i nær sagt alle ligaer.

Tar vi dette seriøst så bløir det plankekjøring. Tipper 0-4.


Akkurat det med 31.plass på rankingen, forteller jo noe om hvordan det har vært - ikke nødvendigvis hvordan de er nå. Og jeg tviler på at vi vinner 4-0. Men vi bør likevel gå videre, det er helt klart.
Legg ned hele klubben!

weirus

Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2008, 12:32:35 PM
Synes de virket bra jeg. SÃ¥ mange sjanser hadde de ikke, men de klinte til med noen farlige skudd.


Noen, men spesielt han ene spissen de lå igjen med i 2omgang sist, hadde bra fart, men skuddene var jo bare lomper
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Erlend

FÃ¥r vi bare et tidlig mÃ¥l mÃ¥ de ha tre og da har vi vunnet.  HÃ¥per vi gÃ¥r ut i hundre, fÃ¥r et mÃ¥l, og holder tett

Xminator

De får jo tilbake ett par viktige spillere til denne kampen, så avgjort er det ikke. Jeg tror vi er avhengige av å få ett tidlig mål på dem for å gå videre. Brann er uten tvil i stand til å tape med 2 mål mot dette laget, og Ventspils har god trening i å vinne fotballkamper. Får de flyt i spillet går ting til helvete for oss.

Det er ikke noen større overraskelse om Ventspils slår Brann enn at Brann slår Brugge...

tolind

For håpe gjengen skjønner alvoret og ikke blir stående med den såkalte "huen i hånden" i begynnelsen av hver omgang! Må tette bakover og satse på at vi får det forløsende førstemålet. Havner vi tidlig bakpå tror jeg det er kjørt..
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.


Markmus

Pokker plystre. Hva med å bruke Yaw?
Ka du ve?

Pulekenn

Ser ut til at Mjelde foretrekker rutine, så det skal ikke forundre meg om Guntveit starter på høyrekanten uansett hvor lite vondt Huseklepp har i ankelen sin...
Den som har begge beina i bakken, står stille

eivhelle

Værmeldingen sier rundt 18 grader og lett regn i Ventspils i morgen så da burde det være ideelle spilleforhold. Tror absolutt at litt Bergensvær favoriserer Brann mest så lenge det ikke blir overvann og gjørmete bane.

Texas

banen skal visstnok holde høy standard, så det tror jeg ikke blir noe problem.

Alzheimer/Silverspurs

eg er så fantastisk nervøs og bekymra for den kampen her. Veldig dårleg følelse, men eg hadde kjempegod følelse foran kampen mot Aafk så det kan jo hende det her går vegen likevel.

DangerousDan

Spiller vi i rødt eller svart i morgen, noen som vet?
Usaklig spørsmål, men dog.

Alzheimer/Silverspurs

trur heimedraktene deira er gule og blå så Brann bør kunne stille i rødt. Men ein veit aldri.

Brann&Bergen<3

noen som vet om kampen blir vist paa TV2 sumo? eller er det andre nettsider som sender kampen? sitte fast i kroatia saa :(

osoerli

Svarte! han benkar Jaiteh og lar Hassan starta.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

thesevs

August 05, 2008, 00:45:52 AM #37 Last Edit: August 05, 2008, 00:48:47 AM by thesevs
Quote from: Brann&Bergen<3 on August 05, 2008, 00:29:23 AM
noen som vet om kampen blir vist paa TV2 sumo? eller er det andre nettsider som sender kampen? sitte fast i kroatia saa :(


Kampen vises i sin helhet på Viasat4, og kan vel sees via tv3s nettv... TV3 eies jo/sendes fra England, så det skulle vel kanskje ikke være et problem å se kampen fra utlandet...

Edit: gikk inn på viasat4.no, fant info der:

QuoteSe alle kampene direkte på web-TV

Også denne sesongen kan du velge blant samtlige kamper i turneringen direkte:

Start ViasatOnDemand

For support ring: 815 58 092 (kl. 16-23)


Link
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: osoerli on August 05, 2008, 00:34:34 AM
Svarte! han benkar Jaiteh og lar Hassan starta.


Hassan er kanskje litt på veg mot ok form, men Jaiteh er fortsatt mykje, mykje betre enn vår krøllete venn. Huff.

Klaus_Brann

Håper det er en veldig god grunn for å benke Jaiteh, for han vokser for hver kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann4

det er sant, og hassan virker jo som han nettopp har begynt å spille fotball! Han er hvertfall ikke i nærheten av den han en gang var.

Xminator

Det handler vel mest om kampbelastningen for en ung spiller.

Nixon

Quote from: Xminator on August 05, 2008, 06:36:30 AM
Det handler vel mest om kampbelastningen for en ung spiller.


Og kanskje også at Bakke og Hassan utfyller hverandre bedre enn Bakke og Tijan.

Ellers reiste vi 9 supportere over i går kveld til Riga. Totalt sett har Brann mottatt 25 billettbestillinger. Men noen er fra nordmenn som jobber her borte, så hvor mange som reiser er litt usikkert. Turen går nå videre til Ventspils.

Skal hilse fra Krøvel!:)
Rød makt på Hansa

abe78

Haha, den vanlige gjengen med andre ord! Respekt for at dere tar turen!

Faen, jeg er sykt nervøs med tanke på denne kampen. Tror det er den viktigste kampen vi spiller i år. Ryker vi ut her er det en liten katastrofe. Vi bør som minimum komme oss inn i UEFA-cupen og da må vi slå Ventspils.
.og husk!

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Baunebob

Nervøs for Karadas idag. Han viste ikke stor stopperform før han ble flyttet frem.
Ellers håper jeg ikke Mjelde legger seg i sumpen og forsvarer fra første sekund. Det kan vi gjøre etter vi har fått vårt bortemål :-)


Xminator

Er det noen betting-steder som lar deg spille på/gir god odds på at Ventspils går videre?

smaalanda

Respekt til guttene som reiser bortover! Gjør oss stolt og syng pakket ut!
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 05, 2008, 07:17:37 AM
Quote from: Xminator on August 05, 2008, 06:36:30 AM
Det handler vel mest om kampbelastningen for en ung spiller.


Og kanskje også at Bakke og Hassan utfyller hverandre bedre enn Bakke og Tijan.

Ellers reiste vi 9 supportere over i går kveld til Riga. Totalt sett har Brann mottatt 25 billettbestillinger. Men noen er fra nordmenn som jobber her borte, så hvor mange som reiser er litt usikkert. Turen går nå videre til Ventspils.

Skal hilse fra Krøvel!:)


Hæ???Pokker. Hvem skal ta seg av oppdateringen på billettsalgsfronten før Ventspils-Brann hvis Krøvel er på tur?

God tur videre:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: Xminator on August 05, 2008, 11:10:39 AM
Er det noen betting-steder som lar deg spille på/gir god odds på at Ventspils går videre?


3,50 på Ventspils på Unibet. Løp og kjøp om du vil ha et par ekstra kroner nå på slutten av sommeren!
KMO!!!

Ewen

Dersom ikke Huseklepp starter på kanten håper jeg virkeli at Ludde får sjansen. Han har både fart, teknikk og er målfarlig nok til å kunne utgjøre en trussel mot middelmådige Latviere. Cato imponerte i forige kamp, men har skjønt det sånn at han holder heller ikke i 90min. Hassan er abselutt ingen kant spiller, håper vi slipper å se han der. Men ser han derimot gjerne i midten sammen med Bakke..

Grugleder meg litt dette....

Xminator

Quote from: smaalanda on August 05, 2008, 11:45:09 AM
Quote from: Xminator on August 05, 2008, 11:10:39 AM
Er det noen betting-steder som lar deg spille på/gir god odds på at Ventspils går videre?


3,50 på Ventspils på Unibet. Løp og kjøp om du vil ha et par ekstra kroner nå på slutten av sommeren!


3.50 var vel i laveste laget... Noen som kjører kredittkampanje for tiden? Fikk 2 kroner for 1 i gullinnspurten i fjor da Davyen oppfordret enhver bergenser med nerver i helspenn til å satse på at Brann tapte 3 - Stabæk vant 3 og dermed bli mangemillionær. De av oss som prøvde hadde til dels god uttelling etter Aalesundkampen og noen potensielle tusenlapper fattigere da gullet kom hem :)

Unibets odds er foresten bare på at Ventspils vinner. Ventspils kan både vinne og Brann gå videre :p Jeg vil ha worst case, Brann ryker ut av kvalikken. De setter foresten oddsen for at Brann når gruppespillet til 7. At vi ikke kommer dit er satt til 1.05, så bedre renter i banken der.

Brann som vinner av CL er satt til 1000, og sammen med Tampere dårligst rangert :)

peteE

Står ikke noe i programmet til Viasat 4 om noen Brannkamp kl. 17 i dag.

"15.55 Star Trek: The Next Generation (58) 16.55 Stargate SG-1 (19) 17.55 Siste nytt fra P4"

chris_henrik

<BRANN> ..... DKFM

The Boss

Quote from: chris_henrik on August 05, 2008, 14:00:41 PM
Roar Stokke og Vidar Davidsen kommenterer. Les mer... »


Herlig!! Naat.. Blir "mute" knappen på meg..

sekto

Quote from: Xminator on August 05, 2008, 11:10:39 AM
Unibets odds er foresten bare på at Ventspils vinner. Ventspils kan både vinne og Brann gå videre :p Jeg vil ha worst case, Brann ryker ut av kvalikken.

Bwin gir 3.55 på at Ventspils går videre sammenlagt..

Pulekenn

Den som har begge beina i bakken, står stille

Ewen

Tror Cato putter idag, hadde vært litt typisk..

Ferguson

Hmmm regner med at Huseklepp sin fot ikkje er bra å at han maks kan holde i 20-30 min uten smerter. Hvis ikkje syns eg det er feigt å sette Huseklepp på benken.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

macbear7

Guntveit startet som ventet.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Klaus_Brann

SKANDALE!Hvorfor får de spille CL- melodien mens ikke vi fikk???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

..."Og der blåser Ventspils' spiss ballen høyt over mål. En Vits. Hoho, Stokke, du e morsom"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

Ser ut som banen er plassert midt inni et borettslag..

vebo

Tiocfaidh ár lá

Baunebob


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Andsto


nummer9

Herrelighet!

Og der er vi likt :(

Pulekenn

Den som har begge beina i bakken, står stille

Bossmann

Skandale. E det mulig å gidde å være klar??? Faen altså.

Lurkin

Er det mulig. Elendig press.
Berømte Brann fra Bergen

nummer9

Skulle egentlig kommentere at det gikk under 30 sekunder av kampen før kommentatorene hadde nevnt RBK, men det blir jo bare bagateller nå...

mads1..

Dette går bra......... Vi får vente på den gode treneren vår gjør noen gode taktiske bytter som han pleier..
Vi må gi Mjelde en ny 5 års kontrakt.
Ser lyst på året..

nummer9

Og hva har han av spillere på benken (eller i verktøyskassen som han sier)?

Baunebob

August 05, 2008, 16:12:31 PM #75 Last Edit: August 05, 2008, 16:14:32 PM by Baunebob
Taktikken til Mjelde i dass etter 5 min.

Petter med corner som treffer første stolpe. Har vi sett det før??

Bossmann

De har ingen tilskuere eller tribuner, men de slår oss. Herregud.

Pulekenn

Aldri én kamp uten en blemme i forsvar...

Har ikke helt mistet troen, men de kan ihvertfall ikke rote mer bak nÃ¥.  Vi skal slÃ¥ dette laget lett!!
Den som har begge beina i bakken, står stille


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pulekenn

Den som har begge beina i bakken, står stille

nummer9


mads1..

Ser lyst på året..

Klaus_Brann

Mjelde i oppvarming?Dette kan sikre avansementet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pulekenn

August 05, 2008, 16:17:26 PM #84 Last Edit: August 05, 2008, 16:19:10 PM by Pulekenn
Den som har begge beina i bakken, står stille

Baunebob

Men det går vel etter planen.. Ydmyket av FK Ventspils med èn mann mer.

Klaus_Brann

Quote from: mads1.. on August 05, 2008, 16:17:06 PM
dommeren kan redde Mjelde


Bombe at den kom.
Hvis Brann slår de nå, så er det selvfølgelig dommeren sin skyld.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

Hva faen var det for? haha. Slår vi ikke de nå gir jeg opp de neste 40 årene.
Berømte Brann fra Bergen

Andsto

Det er så mye å ta tak i her...gir meg over.

Bossmann

Det er så inkompetent. Foreslår at Mjelde tar grepet med å gå i pausen.

Baunebob

Der så vi gjengen på tribunen!

Hvor er forsvaret på corner???

Ricky

Se her ja. Totalt rundspilt av Ventspils med ti mann. Og vi stiller med Demba, Winters og en haltende Guntveit som angrepsvåpen.

mads1..

Faen e d vi holder på m......
Kom igjen Mjelde,vi ligger oss bak på og satser på straffer....
Ser lyst på året..

chris_henrik

Til orientering er det noen brannsjeler som pryder forsiden på http://www.uefa.com/
Noen som kjenner seg igjen?

Kampen er det ingen vits i å kommentere på dette tidspunktet, da er det langt bedre med litt lett trivia.
<BRANN> ..... DKFM

Bossmann

Taper vi dette bør alle bli frittstilt. Mjelde bør ikke få komme tilbake til Osterøy.
Vi ligger under mot møbelsnekkere og vinduspussere.
Vi er profesjonelle og hadde 17000 i snitt i fjor, de hadde et snitt på 250!
De har ingen tribuner!

Faen helller.

Baunebob

Venstresiden vår er komisk..

Andsto

Tamt, INGEN bevegelser og vi treffer med 0 passninger. Fantastisk.

Lurkin

30 min! Oppvarmingen unnagjort..
Berømte Brann fra Bergen

Bolsen

Syns faktisk ingenting e komisk med dette

28966mustang

for 2 gang spiller oppdal ballen helt over til keeper
Hvil i fred- 1963!

Klaus_Brann

Forøvrig herlig tv-produksjon.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bossmann

Dahl då? Kanskje han bare e patetisk?

Quote from: Baunebob on August 05, 2008, 16:30:43 PM
Venstresiden vår er komisk..

vebo

Faen nå må strilen hjem til Os!! Han slår jo bare rett på motspillerene.
Tiocfaidh ár lá

Bolsen

Hakke Fakiri kraft i foten?? Sliter må få ballen framover !

Baunebob


Utmedsnolken

Vi bør kjøpe denne gamle spissen til Ventspils. Mye mer ballsikker og har bedre skudd enn våre spillere. Sikkert ganske billig også
"og der snubler Sæternes igjen"

abe78

Verste 30 minuttene jeg har sett av Brann noen gang og jeg har sett noen minutter! Hva faen er det de holder på med?
.og husk!

28966mustang

hassan ligger an til neste røde, lette ballmist i farlige situasjoner gang på gang, allerede fått gult
Hvil i fred- 1963!

mads1..

Ser lyst på året..

vebo

NÃ¥r jeg tenker meg om; Send  alle strilene hjem!
Tiocfaidh ár lá

nummer9

Min resept (utifra hva som er på benken (som jeg tror er på benken i alle fall):
inn med huseklepp og Jaiteh
ned med guntveit
ut med hassan og Dahl

Baunebob

Forøvrig typisk at Brann skal prestere tusenårsverste på en dag der alt ligger klart på sølvfat.

osoerli

Tjener Bakke over 3 mill?
Få han ut, inn med Jaiteh, før pause!!!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Andsto

Godt poeng fra kommentatorene...marseille må jo kose seg. Haha for en trekning de har fått.

Bossmann

Enig. Hvorfor gjør vi det ikke allerede nå? Statuer et eksempel for helvete. Kom igjen Mjelde!
Quote from: nummer9 on August 05, 2008, 16:39:36 PM
Min resept (utifra hva som er på benken (som jeg tror er på benken i alle fall):
inn med huseklepp og Jaiteh
ned med guntveit
ut med hassan og Dahl

Klaus_Brann

Fakiri må ut. Han slår ballen bak mann HVER fuckings gang!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Jeg tror nesten ikke det jeg ser! Jeg har sett mye fra Brann men dette slår nesten alt. Hva er det som skjer? Innen denne kvelden er omme så kan Mjelde være tilbake i læreryrket igjen.

Big fat Sam

Det e så rævva at det er flaut.

gladiporno

I en kamp der det forventes at Ventspils går ut i hundre er det ganske utrolig at Brann stiller med et lag blottet for spillere med tempo i kroppen. Hvordan skal Brann kontre med de spillerne utpå der?

mads1..

Mjelde e sikkert fonøyd..
hahahahahahahahahahahahahahaha
Ser lyst på året..

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

Klaus_Brann

Og så tabbe fra Opdal!!!!!!!!!!!!!PERFEKT!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9


vebo

Tiocfaidh ár lá

Baunebob

Venter spent på når den enorme rutinen til El-Fakiri slår inn.

Førvirig Bakkes også.

EDIT: ...



vebo

Tiocfaidh ár lá

Romarius

Fantastisk. OG fullt fortjent også

Bossmann


mads1..

VI E KVITT MJELDE   JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Eenste positive m kampen
Ser lyst på året..

Andsto

Kanskje vi skulle sendt løv-ham i stedet.


Big fat Sam


Bossmann


Belfort

August 05, 2008, 16:48:39 PM #135 Last Edit: August 05, 2008, 16:50:29 PM by Belfort
Quote from: mads1.. on August 05, 2008, 16:45:06 PM
VI E KVITT MJELDE   JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Eenste positive m kampen

Quote from: krakra on August 05, 2008, 16:45:54 PM


Det kan da ikke finnes en eneste person på dette forumet så kan forsvare Mjelde hvis vi ryker i kveld. Dette handler ikke om Helstad eller ikke.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

28966mustang

Kommer det samme Brann-laget på etter pause? Triste greier dette her. Noe så tafatt og dødt skal en lete langt ned i 5 divisjon etter
Hvil i fred- 1963!

Baunebob

Noen som hacker seg inn og avbestiller alt av returbilletter til laget ?

MrSinister

Dette er faen meg verre enn Molde kampen..  Flauere blir det ikke
Knowledge brings fear-

kabelmann

Fy faen så flaut dette er. Jeg har ikke ord. Opdal, Fakiri, Dahl... egentlig stort sett hele gjengen: Jobb for lønnen deres, pingler!!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Doffen85

Dette er det verste jeg har sett. Winters kan sendes hjem uansett om det hentes nye spisser eller ikke. Midtbanen til Brann jogger i 45 min, finnes jo verken noe offensivt eller et fnugg av kreativitet i den midtbanen. Hjelper ikke bare å kjøpe en eller to spisser, midtbanen er jo direkte elendig! Og Azar er spiss!!!!

aso008

August 05, 2008, 16:51:06 PM #142 Last Edit: August 05, 2008, 16:53:38 PM by aso008

Belfort

Det er som om man nesten ikke tror det man ser.

Bolsen

tenk å tjene så mye pengar på å være så dårlig i jobben sin

vebo

Mot ti mann! For å være ærlig er dette faktisk like flaut som tapet mot Molde. Om Mjelde ikke klarer å motivere spillerene i pausen er det over og ut. Det må også han med magen snart skjønne.
Tiocfaidh ár lá

tintin

synst d er utrolig at ikkje jaiteh starter disse kampene, han er i mine øyne vår desidert beste midtbanespiller, ja inkl bakke!

krakra

Mjelde burde seriøs slå til noen i pausen. Rett høyre, gjerne til Opdal og Fakiri. Gjerne bank hele gjengen. Hadde jeg vært Mjelde hadde jeg eksplodert av sinne inne i garderoben etter denne omgangen,

olebrann3

viste ikke at det var b-sluttspill i norway cup de viste på viasat 4, sto det skal være champions league men dette må være norway cup... Send Bjørn dahl hjem, til og med bjørn dahl på kontoret kunne spilt så bra som han... Og ka holder opdal på med? skal han bokse ballen med 1 hånd når han skulle redde 2-0?

osoerli

Huseklepp, Jaiteh og Yaw må inn trur eg.
Guntveit, Fakiri og Winters ut.
Karadas fram for Winters.
Alle desse bytta må skje NO!!!!!



KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

mads1..

Slapp av.. Mjelde kjører en taktisk vri.
Ligger oss bakpå og håper dommeren gir oss et straffe og vi er videre.
SÃ¥ kan alle Mjelde elskerene som syneste han er en kjempe god trener rope hurra
Ser lyst på året..

peteE

Jeg vil påstå jeg og 10 randoms fra gaten min hadde gjort det bedre enn det mot 10 ventpilsspillere.

Tingen er at Ventspils ikke ser noe bra ut. Brann er bare helt UTROLIG ræva å fy FAEN... Hadde morgendagens avisoppslag vært at Mjelde brukte pisk, og litt andre torturmidler, på samtlige brannspillere, naken, i dusjen, i stedenfor teamtalk hadde jeg blitt en utrolig glad mann.


Ricky

Når lander de på Flesland i kveld?

Forventer at Bruun-Hansen og/eller Revheim tar ansvar og gir seg nå. Er de som sitter med det øverste ansvaret her, og de sitter med ansvaret for at Mjelde fortsatt sitter som trener.

krakra

Selv Ludde kan gjøre en god jobb mot dette laget. Sett han inn, han vil ihvertfall. Huseklepp og Jaiteh bør være obligatoriske bytter.

Pulekenn

Quote from: Belfort on August 05, 2008, 16:48:39 PMDet kan da ikke finnes en eneste person på dette forumet så kan forsvare Mjelde hvis vi ryker i kveld. Dette handler ikke om Helstad eller ikke.



Kan du forsvare noen av de som spiller utpå da? Hodeløse kyllinger som skal lytte til en som ikke klarer å nå frem.

Nei, vi trenger ikke å sparke Mjelde, han har helt sikkert fått nok selv.
Den som har begge beina i bakken, står stille

Big fat Sam

Må utskiftninger fra toppen og ned. Trenerteamet har jo null autoritet. Steffensen.. say no more. Mjelde er utgått på dato, og Hauge? Hvor mye penger drar han ut av klubben da?

Zolkan

Helvetes piss! Karadas e faen ingen stopper...

Dette bør få konsekvenser, uansett utfall!!

tintin

og lets face it, brann  er verdens dÃ¥rligste lag mot lag som er LITT mer agressive enn de sjøl, det viser seg faen meg gang pÃ¥ gang, har alltid vært pro-mjelde, men d gÃ¥r grenser sjøl for meg, nÃ¥r det er sagt, tror eg vi gÃ¥r videre, spiller heime mot marseille neste uke, og at eg skal pÃ¥ puben!

BojeN

Yaw, huseklepp og jaiteh inn, fakiri, winters og dahl ut..To ungdommer burde klare og få opp tenningen, ikke det at det skal så jævli mye til.

Vet ikke helt hvordan det står til med trenerstaben, men og få inn en trener med masse erfaring fra annen kondisjonsidrett burder stå veldig høyt opp på "todo" listen til bruun disse dager...


ojeN

Belfort

Quote from: Zolkan on August 05, 2008, 16:55:02 PM
Helvetes piss! Karadas e faen ingen stopper...

Dette bør få konsekvenser, uansett utfall!!


Tror nok mjelde overlever med videre avansement i kveld, men ryker vi ut så er han ferdig.

Ricky

Nå har vi jo forresten også kommet i den spennende situasjonen at det er VI som må score to ganger om Ventspils scorer ett. Hipp hurra.

tolind

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

The Boss

hoder må rulle, og gps'en i bilen er innstilt på flesland litt seinere...

mobli

Dette er selvfølgelig Mjelde sin geniale plan på hvordan vi skal ta oss til gruppespillet.
Marseille ser at vi spiller møkkelending mot en gjeng med bønder, vi klarer å flakse oss til et bortemål helt på tampen. I neste runde stiller Marseille med juniorlaget sitt, og vi gruser de 4-0.
As if...

kabelmann

Quote from: tintin on August 05, 2008, 16:55:34 PM
og lets face it, brann  er verdens dÃ¥rligste lag mot lag som er LITT mer agressive enn de sjøl, det viser seg faen meg gang pÃ¥ gang, har alltid vært pro-mjelde, men d gÃ¥r grenser sjøl for meg, nÃ¥r det er sagt, tror eg vi gÃ¥r videre, spiller heime mot marseille neste uke, og at eg skal pÃ¥ puben!

Skulle ønske jeg kunne være like optimistisk, men det er absolutt ingenting som tilsier at Brann skal kunne gå videre. Selv med en mann mer har ikke Brann skapt så mye som en halvsjanse på 45 minutter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

YadaYada

Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

aso008

Quote from: kabelmann on August 05, 2008, 16:58:14 PM
Quote from: tintin on August 05, 2008, 16:55:34 PM
og lets face it, brann  er verdens dÃ¥rligste lag mot lag som er LITT mer agressive enn de sjøl, det viser seg faen meg gang pÃ¥ gang, har alltid vært pro-mjelde, men d gÃ¥r grenser sjøl for meg, nÃ¥r det er sagt, tror eg vi gÃ¥r videre, spiller heime mot marseille neste uke, og at eg skal pÃ¥ puben!

Skulle ønske jeg kunne være like optimistisk, men det er absolutt ingenting som tilsier at Brann skal kunne gå videre. Selv med en mann mer har ikke Brann skapt så mye som en halvsjanse på 45 minutter.


Mest sannsynlige avansement?
--> Walkover, fyrr oppunder disse babuskaene

tusseladden

Elendig første omgang. Trenger en Huseklepp + Azar i angrep.

Og greit det at mange/alle klager på Mjelde nå, men spillerne har et ansvar også. Det er tross alt de som spiller der ute og hvis de ikke evner selv å være motivert til å spille fotball eller å spille i Champions League, ja da spørs det om det ikke er på tide å legge opp. Makan på umotivert og evneveik gjeng skal man lete lenge etter. Håper og tror at alt endrer seg i andre omgang.

Klaus_Brann

Kan vi gi bort noen spillere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tusseladden

Quote from: tusseladden on August 05, 2008, 16:59:55 PM
Elendig første omgang. Trenger en Huseklepp + Azar i angrep.

Og greit det at mange/alle klager på Mjelde nå, men spillerne har et ansvar også. Det er tross alt de som spiller der ute og hvis de ikke evner selv å være motivert til å spille fotball eller å spille i Champions League, ja da spørs det om det ikke er på tide å legge opp. Makan på umotivert og evneveik gjeng skal man lete lenge etter. Håper og tror at alt endrer seg i andre omgang.


Og bare så det er sagt, dette var ikke ment som et forsvar av Mjelde, men synes ikke han fortjener all skyld her.

28966mustang

Kan doping være en tanke?
Hvil i fred- 1963!

Torvanger

Vi skal ikke ha noe av at inkompetente, dumsnille menn i sentrale posisjoner i Brann vokter over hverandre. Her må styret gå inn med hard hånd

olebrann3


Bossmann

Alt er gjort feil. Absolutt alt. Det skulle bli 40 grader, de fryktet varmen! Det regner. Til og med værraportene tok  Brann feil av. De hadde flyttet kampen frem for at vi skulle spille pÃ¥ varmest mulig tidlspunkt. Alle ser at stadionen de spiller pÃ¥ ikke har lys nok. Det er derfor kampen gÃ¥r tidlig. Idioter.

De tror ikke på taktikken. De tror ikke på noe. Nå må noe skje. Her har alle i Brann feilet, og sjefene bør ta konsekvensene av dette. Styret, Sportslig leder og Mjelde må gå.

Om et mirakel ikke skjer i andre omgang oppfordrer jeg folk til å komme seg opp på stadion og ytre sine meninger rett etter kampen.

Videre vil jeg oppfordre folk til å kreve penger tilbake for paroutkort og diverse supporterutsyr. Dette holde faen med ikke. Fy faen så skuffet jeg er.

Dette skal få konsekvenser for sportslig ledelse i Brann.

Fy faen så flaut for byen Bergen. Folk rundt i Norge ler. Vi blir pisset på av bønder og postmenn. Vi blir drete på av arbeidsledige og avisbud. Vi blir gjort til hån av amatører.

28966mustang

Mjeldes svar: inn med Armann!
Hvil i fred- 1963!

tintin

Quote from: tusseladden on August 05, 2008, 16:59:55 PM
Elendig første omgang. Trenger en Huseklepp + Azar i angrep.

Og greit det at mange/alle klager på Mjelde nå, men spillerne har et ansvar også. Det er tross alt de som spiller der ute og hvis de ikke evner selv å være motivert til å spille fotball eller å spille i Champions League, ja da spørs det om det ikke er på tide å legge opp. Makan på umotivert og evneveik gjeng skal man lete lenge etter. Håper og tror at alt endrer seg i andre omgang.


mobli

Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 17:01:48 PM
Kan doping være en tanke?


MÃ¥ man i hvert fall dope Ventspils-spillerne med noe sterke beroligende saker

Big fat Sam

Uansett ka som skjer i 2.omg. Dette må få konsekvenser. Mjelde må vekk? Regner med at han e vekke allerede.

mads1..

HAHAHAHA
inn m Arman.
Bra bytte Mjelde
Ser lyst på året..

vebo

Hva var byttene? Fikk det ikke helt med meg.
Tiocfaidh ár lá

Seriemesteren

Klart gult for holding.

Edit: Ikke at det er verste...

28966mustang

Kommentatorene har enda ikke fått med seg at Armann er kommet inn
Hvil i fred- 1963!

Bolsen

faens kamara mann..zoomer på ballen når det e frispark, og zoomer ut når ballen e utenfor linjen ! strålende

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

Andsto


Big fat Sam

Bjørnson??? Ler meg ihjel.

smaalanda

KMO!!!

benny


Pulekenn

Den som har begge beina i bakken, står stille

aso008


Baunebob

Visste faen ikke at han var inne engang!!

tintin


olebrann3

 bjørnson scorer det sier mye om nivÃ¥et

Bolsen

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Big fat Sam

E han med bortover, ha ha ha. Komikveld.

nummer9

Jaja, Armann scorer. Dagen er komplett :P

vebo

Tiocfaidh ár lá

Lurkin

Quote from: mads1.. on August 05, 2008, 17:04:46 PM
HAHAHAHA
inn m Arman.
Bra bytte Mjelde



HAHAAHAHA, ja, tydeligvis..
Berømte Brann fra Bergen

28966mustang

Den nye euro-hasund: ARMANN
Hvil i fred- 1963!

benny

Inn med Huseklepp nå på kontringene Mjelde.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Big fat Sam

Demba... Se på Bjørnson og lær.. Mjelde e et geni..

Belfort

Herregud, stokke og davidsen faen ikke fått med seg at Armann er kommet inn og hvem han har kommet inn for.

gitarbroiler

Syntes det er mange tullinger her nå. Makan til sutring lenge før kampen er ferdig skal man lete lenge etter.

Greit at Brann ligger under, og spiller rompedårlig, men det er kun ETT mål som skal til for at avansement er klart.

Edit: Og der kom det mens jeg skrev gitt!!!!

YES!!

Bolsen

-det e på grunn av zomingen te kameramannen

nummer9

Demba gikk ut, Karadas opp og Armann inn?

Big fat Sam

Tror eg tar meg en koffeinfri kaffe, dette ble for sterkt.

Ewen

haha...
Sånn eg har forgudet Armann og blitt gjort til latter inne på dette forumet i lang tid.
GÃ¥r utifra at latteren har stilnet en gang for alle!!

Romarius

Hehe, skal ikke le av Armann. Innsatsen han nedla ved målet er større enn alle de andre på laget har vist sammenlagt i kampen så langt.

vebo

Ja, når har jeg virkelig ombestemt meg, Armann er Branns beste spiller!
Tiocfaidh ár lá

gladiporno

Euro-Armann gjør det igjen! Scoret to viktige mål mot Suduva sist også.

LandåsKongen

det er så ufattelig dårlig. Blir helt dårlig.
Mjelde bør ta hatten og gå. Dette mener jeg uavhengig om så brann vinner denne kampen til slutt.
Han er en katastrofe for brann

smaalanda

Alltid synes at Armann har hatt et stort goalgetter potensiale i seg. Også i de beste utenlandske ligaene.
KMO!!!

Bossmann

Det verste er jo at alle vet at Armann e dårlig. Så lite skal til for å score mot disse. Sier litt om hvilket nivå vi holder. Vi påstå dette er en skandale så lenge vi ikke vinner med mer en 10-2.

Lurkin

Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!
Berømte Brann fra Bergen

Baunebob

NÃ¥ skal vi drepe dette snarest mulig!

Andsto

"Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!"

Alvorlig talt.

vebo

Jaithe er konge! Han styrer jo hele spillet.
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

huseklepp kommer nok ikke inn om ikke ventspils scorer en gang til, dette fordi han er halvskadet

Klaus_Brann

Quote from: Lurkin on August 05, 2008, 17:14:45 PM
Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!


Jeg støtter fortsatt Mjelde, 1.omgangen kan spillerne ta på seg.
Men minner om at det er CL- KVALIK fortsatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

benny

Quote from: vebo on August 05, 2008, 17:16:48 PM
Jaithe er konge! Han styrer jo hele spillet.


Spør Mjelde hvofor han ikke startet. Han var god mot Ham Kam også.

Baunebob

Litt utrolig at Hassan startet foran Jaiteh..

Forøvrig absurd at CL hymnen innledet denne kampen.

mads1..

Ja støtt Mjelde så mye du vil du.....
vist du mener han fremdeles e riktig mann for Brann,begynner eg å lure på deg....
Ser lyst på året..

olebrann3

skulle tro vi ikke hadde sett vann før vi tror aldri at ballen kan stoppe

Pulekenn

Quote from: Lurkin on August 05, 2008, 17:14:45 PM
Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!


Jepp, og det er Mjeldes feil at vi ikke har slått ett godt innlegg i denne kampen.
Den som har begge beina i bakken, står stille

Baunebob

Trodde Mjelde likte våte baner..

Andsto

3 mot 1 bak i forsvaret og så er vi nesten helt utspilt pga en lang poling. utrolig.

Bossmann

Ja. Han er jo treneren til de som spiller. Bra trener må en si!
Quote from: Pulekenn on August 05, 2008, 17:20:50 PM
Quote from: Lurkin on August 05, 2008, 17:14:45 PM
Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!


Jepp, og det er Mjeldes feil at vi ikke har slått ett godt innlegg i denne kampen.

benny

Opdal oser ikke akkurat autoritet i feltet for tiden.

Bolsen

Det e forskjell på en vannet bane, og vannbane.. Og det e Solli som e spes glad i det

28966mustang

her blir det flere baklengs
Hvil i fred- 1963!

gitarbroiler

Lyser av usikkerhet i bakre rekker. De skjelver jo hver gang Ventepilsene kommer sprudlende fremover :-)

benny


tintin

Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 17:23:02 PM
her blir det flere baklengs


neida... vi vinner 3-2:) guntveit matchvinner med brasse fra 32 meter

Baunebob

Spisskrisen er avlyst. NÃ¥ er det forsvarskrise!! :-)

gitarbroiler

fyttigrisen så dårlig de er i forsvar!!!

Lurkin

Quote from: Andsto on August 05, 2008, 17:16:28 PM
"Ja, Mjelde er en katastrofe. Er derfor vi ser på en Champions League kamp nå. Inn med Teitur!"

Alvorlig talt.


Ja, alvorlig talt. Mener du serie- og cupgull er katastrofe? Ja eller nei. Selvfølgelig er han ikke perfekt, men når det er så lite tilskuere på tribunen at man kan høre Mjelde - og spillerene IKKE gjør det han sier, pluss at de individuelle prestasjonene er elendig, så kan man ikke legge skylden på Mjelde. ALLE underpresterer. Det er et kollektiv.
Berømte Brann fra Bergen

Pulekenn

Quote from: Bossmann on August 05, 2008, 17:22:10 PM
Ja. Han er jo treneren til de som spiller. Bra trener må en si!


Hva mener du er spillernes ansvar??

Denne kampen har forøvrig ikke fått sitt siste mål. Desverre...
Den som har begge beina i bakken, står stille

Big fat Sam

Bytt ut Winters for h.....

Pulekenn

Den som har begge beina i bakken, står stille

Bossmann

Uansett. Vi kan desverre ikke sparke hele spillerstallen, ergo så Mjelde må gå.
Quote from: Pulekenn on August 05, 2008, 17:26:14 PM
Quote from: Bossmann on August 05, 2008, 17:22:10 PM
Ja. Han er jo treneren til de som spiller. Bra trener må en si!


Hva mener du er spillernes ansvar??

Denne kampen har forøvrig ikke fått sitt siste mål. Desverre...

Belfort

virker ikke som brann er interessert i og kvele denne kampen. En tilfeldighet på slutten kan snu alt

gunnar

Kan det være treneren som har lært at de skal stå å spille fotball? Neppe, det er nok spillerne selv som vil det. Jeg blir kvalm.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

vebo

Dette trenger vi faen ikke! Og hvorfor i helvete kan ikke produsenten vise repriser?
Tiocfaidh ár lá

Pulekenn

Quote from: Bossmann on August 05, 2008, 17:31:19 PM
Uansett. Vi kan desverre ikke sparke hele spillerstallen, ergo så Mjelde må gå.


Vi får ta det senere i Mjelde må gå tråden. :)
Den som har begge beina i bakken, står stille

Baunebob

Herlige repriser. Selve situasjonen spilles av i rekordfart, mens de siste 3 sekunden går ultraslow.

gitarbroiler

Den ene spissen til Ventepilsene er jo mer farlig enn hele Brann angrepet til sammen.

Andsto


olebrann3


gunnar

No skal det skje. Huseklepp inn
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

benny

Vi produserer nesten ingenting mot 10 mann.

gitarbroiler

Hva F???? ble helt svart her jo...

vebo

Nei, samme faen om vi går videre eller ikke, at vi taper 2-1 her er en liten skandale i seg selv.
Tiocfaidh ár lá

Lurkin

Quote from: Pulekenn on August 05, 2008, 17:27:04 PM
Ironi, Lurkin :)


Skjønte det. :)

Vi savner en artist. Kvisvik, Scharner, Miller etc.
Berømte Brann fra Bergen

Baunebob

Kun resultatet som kan redde skinnet til hele gjengen.

Dette har vært en helsvart dag.

Pulekenn

Er det det at de er så merket av stundens alvor at de ikke klarer å senke skuldrene?
Er det en sjef på banen vi mangler likevel?
Er det trent for lite/dårlig på kombinasjoner i etablert angrepsspill?
Eller er vi bare ikke bedre?
Den som har begge beina i bakken, står stille

28966mustang

Quote from: Pulekenn on August 05, 2008, 17:43:58 PM
Er det det at de er så merket av stundens alvor at de ikke klarer å senke skuldrene?
Er det en sjef på banen vi mangler likevel?
Er det trent for lite/dårlig på kombinasjoner i etablert angrepsspill?
Eller er vi bare ikke bedre?

Det siste
Hvil i fred- 1963!

Baunebob

Kom akkurat på at Ventspils har spilt med 10 mann i 75 minutter.


28966mustang

Hvil i fred- 1963!


olebrann3

trodde det var straffe isted

Baunebob


Bossmann

Noen som vil prøve seg på en spillerbørs?

gitarbroiler

Fy F!!!! så de sover i forsvaret!!

28966mustang

Quote from: olebrann3 on August 05, 2008, 17:49:49 PM
trodde det var straffe isted

du var ikke alene om det, så burde winters punktert alene med keeper, men bommer
Hvil i fred- 1963!

Klaus_Brann

Bli ferdig med elendigheten nå da!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

28966mustang

EURO-ARMANN er frelsereren, vi er videre
Hvil i fred- 1963!

Andsto

Herregud for en flau kamp.

benny

Faen så dårlig vi er for tiden. Både offensivt og defensivt.

Utmedsnolken

Quote from: olebrann3 on August 05, 2008, 17:49:49 PM
trodde det var straffe isted


så ut som soleklar straffe. skjønte ingenting da han dro den utenfor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Vestkanten

Løkkefotball, bare flaks (og udyktighet) hindrer Ventspils avansement. Mjelde bærer det største ansvaret og må ta grep for å bedre dette. Hvis ikke er han ikke stor nok til å fortsette som trener. Spillerne, tja har faktisk ikke ord.
Lykke til mot Marseille! Det går sikkert bra....
Heia Brann!

Baunebob

Quote from: Bossmann on August 05, 2008, 17:50:24 PM
Noen som vil prøve seg på en spillerbørs?


Kan prøve meg på samlet sum: 15 poeng.

5`er til Jaiteh

gitarbroiler

Det var lite å glede å spore på benken gitt. Var mest lettelse.

Pulekenn

Utrolig pinlig. Vi fortjener ikke dette i det hele tatt.

Den som har begge beina i bakken, står stille

vebo

Mel: Rule Britania

Armann Bjørnson
han scorer mål for Brann
Armann Bjørnson, Armann supermann
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

det mest utrlolige er at dommeren nesten var på vår side...

Seriemesteren

Det eneste positive fra denne kampen er vel at drømmen om CL lever og Marseille tror de er videre til CL.

28966mustang

Vi kan takke Armann og dommeren for at vi er videre. Glemme kampen og fokusere på å unngå braktap mot godset.
Hvil i fred- 1963!

Ricky

Kongekamp av Brann.. Bare 2-1-tap mot Ventspils med elleve mot ti i 80 minutter.
Det er rett og slett helt ufattelig dårlig.

tintin

Quote from: kabelmann on August 05, 2008, 16:58:14 PM
Quote from: tintin on August 05, 2008, 16:55:34 PM
og lets face it, brann  er verdens dÃ¥rligste lag mot lag som er LITT mer agressive enn de sjøl, det viser seg faen meg gang pÃ¥ gang, har alltid vært pro-mjelde, men d gÃ¥r grenser sjøl for meg, nÃ¥r det er sagt, tror eg vi gÃ¥r videre, spiller heime mot marseille neste uke, og at eg skal pÃ¥ puben!

Skulle ønske jeg kunne være like optimistisk, men det er absolutt ingenting som tilsier at Brann skal kunne gå videre. Selv med en mann mer har ikke Brann skapt så mye som en halvsjanse på 45 minutter.


blir hvertfall pub:)

Xminator

Takk Gud for Armann Bjørnsson!!!

Bortsett fra å ha kastet bort 90 minutter av mitt liv på en drittkamp er jeg godt fornøyd. Den gir ikke RBH noen grunn til å hvile på noen laurbær...

Brann er videre, jeg vant penger på Ventspils-seier. Kunne vert mye verre enn det her ;D ;D ;D

gladiporno

Gratulerer, mine medsupportere. Takk, Brann. Ingenting er som å gå videre på ufortjent vis. Nå venter Marseille. Forhåpentligvis også 2-3 nye spillere. Det trenger dette laget.

Armann har for øvrig sin egen sang, fra sin forrige periode i klubben. Sæternes adopterte den da sistnevnte kom til klubben.

thesevs

Hehe.. Vi taper mot storklubben Ventspils. Armann Bjørnsson er vår frelser. Forsvaret hangler, spissene scorer ikke mål. Vi er regjerende seriemestere. Vi skal møte Marseille i siste kvalifiseringskamp før et evt. gruppespill i CL. Det skjer ikke og vi ender i UEFA-cupen. God sommer
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

abe78

Dette begynner å ligne på et sykt, sykt mareritt!
.og husk!

Torvanger

Skammelig kamp av Brann, og hovedansvaret hviler hos MIM. Noe skjer forhåpentligvis etter sesongen. Ellers: Selg Karadas dersom han fortsatt insisterer på å spille stopper, og dropp Fakiri - Bakke for all fremtid.

28966mustang

Gamle Brann ville blitt slått ut idag, så dette er fremgang? Går rykter om at det deles ut gratis Champagne i gatene i Marseilles
Hvil i fred- 1963!

Mailman

Det som e litt rart e at så mange har tid og nerver til å sette seg ned på maskinen under kamp og forfatte de ene og det andre. Sjøl hadde jeg mer enn nok med å holde meg fast i sofaen og rive meg i hårfeste...

Ellers får vi glemme det prestasjonsmessige i denne kampen og forberede oss best mulig til de kommende kampene.
Del meg i to-
og det spruter
rødt og hvitt blod!

Pulekenn

Såvidt jeg klarer å føle noen glede over avansementet. For hva er det å glede seg over? Flere pinlige opplevelser?? Nei, ellers takk.

Hvis seieren over Ham-Kam var ett steg fram, var dette to steg tilbake.
Den som har begge beina i bakken, står stille

enavgutta

August 05, 2008, 18:07:16 PM #291 Last Edit: August 05, 2008, 18:09:12 PM by enavgutta
Nitrist, men ventet at Brann driter seg ut idag. Kampen er en skam. En god griseflaks og tur at vi går videre.

Pinlig å høre Mjelde få gratulasjoner med "seieren" idag... Jeg gremmes igjen over hva han sier etter kampen... "viktigste er å delta" holdningen.

Torvanger

Mailman, har du hørt om posting via mobil?

evis

Spillerne bør skamme seg, tror ikke de hadde pusset speilet de såg seg i etter Moldekampen.
Ingen  utenom Jaiteh fortjener Ã¥ bære drakten.

No mangler bare at Vif slår Liverpool så er dagen komplett. >:(

kim_s20

Herregud for en møkka-kamp tipper det var flere som satt med hjertet i halsen når dommeren blåste etter at en vente-pils spiller lå nede innenfor 16. Herregud så letta eg blei etter at den ble "trukket" ut som kommentatorene sa. Var helt sikker på at no måtte Mjelde gå av, hadde tippet han måtte gå av etter et eventuelt tap mot vente-pilsene.

Vi bør hvertfall rope litt på Armann Bjørnsonn siden han faktisk fikk oss videre........
Quote from: vebo on August 05, 2008, 17:53:49 PM
Mel: Rule Britania

Armann Bjørnson
han scorer mål for Brann
Armann Bjørnson, Armann supermann


enig enig... vi går for den. kan en eller annnen admin videreformidle dette å legge det ut på fremsiden gleder meg til neste Onsdag. :D
HANSASVINGEN-THE KOP

osoerli

Quote from: peteE on August 05, 2008, 13:57:38 PM
Står ikke noe i programmet til Viasat 4 om noen Brannkamp kl. 17 i dag.

"15.55 Star Trek: The Next Generation (58) 16.55 Stargate SG-1 (19) 17.55 Siste nytt fra P4"

Ville mykje heller ha sett 19. episode av Stargate SG-1
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: abe78 on August 05, 2008, 18:01:03 PM
Dette begynner å ligne på et sykt, sykt mareritt!


Nei, det BEGYNTE å se ut som ett sykt sykt mareritt. Nå har vi fortsatt napp i CL-gruppespillet :)

osoerli

Mjelde satsa på rutine frå start i denne kampen heller enn slitne og urutinerte Jaiteh.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

sekto


osoerli

Fordelen er jo at Marseille kjem til å undervurdera oss,......eller kanskje ikkje, me er så dårlege!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Hadde faktisk tenkt Ã¥ reisa til Marseille om me gjekk vidare.  hadde ein utruleg hyggeleg tur til Rennes i fjor.  Etter dagens kamp lurar eg jo pÃ¥ om det er noko vits.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Mailman

Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 18:07:26 PM
Mailman, har du hørt om posting via mobil?

Jo, men det tar tid og oppmerksomhet det også... Men ære være dem som klarer å tygge tyggis og kjøre heis samtidig.
Det var ikke negativt ment, se på det som en beundringsverdig egenskap! Sjøl har jeg mer enn nok og konsentrerer meg om når jeg ser Brann spille, det være seg på TV eller Stadion.
Del meg i to-
og det spruter
rødt og hvitt blod!

Ricky

Quote from: sekto on August 05, 2008, 18:11:46 PM
Det eneste man kan glede seg over i dag er resultatet.


Ventspils - Brann 2-1

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 18:07:26 PM
Mailman, har du hørt om posting via mobil?


Eller bærbar pc kanskje?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

For min del er det en flott måte å avreagere på, når det går så til de grader åt skogen.

sekto

Jeg har seriøse problemer med å finne 11 mann som jeg har tro på mot Marseille. Hvilket lag skal vi stille med der egentlig?!

28966mustang

Quote from: sekto on August 05, 2008, 18:23:42 PM
Jeg har seriøse problemer med å finne 11 mann som jeg har tro på mot Marseille. Hvilket lag skal vi stille med der egentlig?!


La oss starte med halve det Islandske landslaget, bygge videre på det.
Hvil i fred- 1963!

olpi

Herlig med en tur til Marseille. NÃ¥r spilles den? onsdagen eller tirsdagen?

peteE

Er dette vår dårligste kamp i manns minne? Nesten verre enn Molde imo.

Gubrask

Bortekampen spilles 27 august, altså onsdagen

Janko

Synes folk er for negative. Det er klart at Brann prestert svakt i dag, men det er aldri lett å dra til baltikum å møte deres forbaskede kyniske og feige spillestil.. dette var en kamp jeg virkelig fryktet og mentalt sett fikk vi den verst tenkelig førsteomgang. Vi reiste oss og kom videre og det finnes langt mer rennomerte lag som har slitt i denne runden... Og når det gjelder det røde kortet så viser vel spillerens gange til garderoben at han burde ha tatt seg en beroligende før kamp. Og de som mener at Brann gikk videre ufortjent burde se begge kampene på nytt; hadde Brann vært like effektive som det latviske pakket så hadde det vært ingen grunn til slik negativitet...

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

vebo

August 05, 2008, 18:37:17 PM #312 Last Edit: August 05, 2008, 18:39:10 PM by vebo
Quote from: Mailman on August 05, 2008, 18:04:28 PM
Det som e litt rart e at så mange har tid og nerver til å sette seg ned på maskinen under kamp og forfatte de ene og det andre. Sjøl hadde jeg mer enn nok med å holde meg fast i sofaen og rive meg i hårfeste...

Ellers får vi glemme det prestasjonsmessige i denne kampen og forberede oss best mulig til de kommende kampene.


Deg om det.

For min del sitter jeg som oftes med laptopen ved siden av meg i sofaen. Og når jeg ser kamp alene som i dag synes jeg forumet er en grei måte å få ut agresjonen. Og jeg lover deg at det er nok unødvendige pauser i slike kamper til å poste her.
Tiocfaidh ár lá

sekto

Forsvaret må absolutt være første prioritet nå frem til onsdag. Om vi holder nullen både hjemme og borte mot Marseille, så har vi en mulighet til å avansere. Om det er med et heldig mål, eller i ekstra omganger eller på straffer.

I det minste må vi holde nullen på Stadion. Slipper vi inn mål der, så tror jeg sjansene våre er helt ute om vi ikke vinner med 2-3 mål. Og akkurat nå ser jeg ikke for meg at vi tar Marseille med 3-1 eller 4-2.

Nixon

Deilig å gå videre! Men for en drittkamp. Selv ikke under Moldekampen (0-8) var vel Brann like tafatte som i dag. Men som sagt. Det som betyr noe er at vi er videre og at sesongen ikke helt er over.
Rød makt på Hansa

krakra

Laget blir iallefall forsterket ved flere posisjoner før Marseillekampen. Siggy inn i forsvaren, Birkir på høyreback, Solli/Huseklepp på kant, forhåpentligvis også en klassespiss på topp og Jaiteh fra start. Samt Karadas som spiss.

Fabregas

Veldig viktig å gå videre! Men spillemessig var vi klart underlegne et Ventspils-lag med 10 mann på banen i nesten hele kampen.

Er utolig skuffende at Brann-laget kan begynne en så viktig kamp så ENORMT tafatt som i dag. Vi har sett det før og, rett og slett vanskelig å fatte at det er mulig. Forsvaret gjorde jo litt av hvert i 2. omgang også. Den ene sjansen de bommet på var større en Flo sin for landslaget.

Tabben til Opdal fortsetter en etterhvert lang rekke med elendige inngripener. Heldigvis kostet det ikke oss avansemang denne gangen.

Ellers må det sies at produksjonen var tidenes lavmål. Ikke godt å si hva producer har fått i seg. Bl.a. ble ett av Ventspils farlige frispark vist slik at ikke så målet.

Jaja, vi er videre og hvertfall sikret UEFA-cup!!! :D

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: tintin on August 05, 2008, 17:57:23 PM
Quote from: kabelmann on August 05, 2008, 16:58:14 PM
Quote from: tintin on August 05, 2008, 16:55:34 PM
og lets face it, brann  er verdens dÃ¥rligste lag mot lag som er LITT mer agressive enn de sjøl, det viser seg faen meg gang pÃ¥ gang, har alltid vært pro-mjelde, men d gÃ¥r grenser sjøl for meg, nÃ¥r det er sagt, tror eg vi gÃ¥r videre, spiller heime mot marseille neste uke, og at eg skal pÃ¥ puben!

Skulle ønske jeg kunne være like optimistisk, men det er absolutt ingenting som tilsier at Brann skal kunne gå videre. Selv med en mann mer har ikke Brann skapt så mye som en halvsjanse på 45 minutter.


blir hvertfall pub:)

Og på de resterende 45 minuttene pyntet ikke Brann engang på halvsjansestatistikken... om vi da ser bort i fra scoringen.... skremmende. Men god tur på puben ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman


nesten absurd Ã¥ føle noen som helst slags glede etter en kamp som dette. nesten, fordi vi tross alt gikk videre.. men  det gjør vondt se oss prestere pÃ¥ denne mÃ¥ten, det  var rett og slett uhyggelig dÃ¥rlig.

Ferguson

Ut ifra det som ble prestert idag så kan det være en fare at Marseille undervurderer oss:)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

SKBrannfan

Bare et lite spørsmÃ¥l. Var det sjokolade Brannspillerne pÃ¥ benken spiste?  :P

Det hadde vært surt om tabbemålet til opdal (og forsåvidt hele laget som sover) hadde avgjort at Brann ikke kom videre. De sjansene kan ikke opdal miste på så ofte!

Men tror ikke jeg skal si så mye mer enn at det var en elendig kamp. Vi får takke dommeren og Armann for at vi går videre. Jeg hadde nesten glemt at vi hadde Björnson...

28966mustang

Husk at newcastle slet mot venstpils også. Bedre å spille rævva og gå videre enn å briljere og bli slått ut?
Hvil i fred- 1963!

Belfort

Dagens kamp bør gå inn i barneoppdragelsen. Dersom du sliter med barn og ungdom som ikke oppfører seg så truer du dem med og sette på Ventspils-Brann fra 2008. Hvis du ikke tar deg sammen så kan du bli som dem!

evis

"men Drillo.  Har vel neppe ambisjonar som hovudtrenar lenger.  Assistent med hovudansvar for forsvarsspel i Brann hadde vert perfekt for han, og for Brann."

Drillo skal vel trene Tufte, men vent det er kanskje synonym for SKB?

vebo

Ikke synonym, men et kodeord ;)
Tiocfaidh ár lá

peteE

Opdal bør begynne å se rundt ryggen snart, alle de tabbene gjør vel at det nesten er tryggere å bruke Thorbjørnsen.....

Ricky

Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 19:08:45 PM
Husk at newcastle slet mot venstpils også. Bedre å spille rævva og gå videre enn å briljere og bli slått ut?


Det eneste Newcastle slet med var å få ballen i mål.. Ventspils-laget som sådan ble utspilt både hjemme og borte.

28966mustang

Quote from: Ricky on August 05, 2008, 19:23:34 PM
Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 19:08:45 PM
Husk at newcastle slet mot venstpils også. Bedre å spille rævva og gå videre enn å briljere og bli slått ut?


Det eneste Newcastle slet med var å få ballen i mål.. Ventspils-laget som sådan ble utspilt både hjemme og borte.
Såvidt jeg husker slet vi vel med det samme hjemme, hadde vi satt alle sjansene der ville det ikke vært noe problem i dag.
Hvil i fred- 1963!

kabelmann

Quote from: Janko on August 05, 2008, 18:33:09 PM
Synes folk er for negative. Det er klart at Brann prestert svakt i dag, men det er aldri lett å dra til baltikum å møte deres forbaskede kyniske og feige spillestil..
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Vebjørn

Republikken har konge - Armann!

mortenaa

Det er bare ikke mulig at regjerende seriemester spiller så elendig som vi gjorde i dag. Det hele
må så klart være en del av Mjeldes plan for å få Marseille til å undervurdere oss! Bra tenkt Mjelde!

Alzheimer/Silverspurs

Hassan var fantastisk dårlig igjen i dag. Liten opptur mot Kamma, men i dag var han totalt boss. Livsfarlig å ha han på bana. Til kampen mot Marseille foreslår eg å starte med 10 mann.

28966mustang

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 05, 2008, 19:34:40 PM
Hassan var fantastisk dårlig igjen i dag. Liten opptur mot Kamma, men i dag var han totalt boss. Livsfarlig å ha han på bana. Til kampen mot Marseille foreslår eg å starte med 10 mann.

Enig, nytt historisk lavmål for Hassan. Men vi har jo andre midtbanespillere.
Hvil i fred- 1963!

Endre

BA sparer ikke på kruttet!
"Det er rett og slett vanskelig å beskrive i ord hvor talentløst dårlige og umotiverte Brann var i den første omgangen i Latvia. "
Og
"Brann la seg på det tidligere kjente sporet fra tidligere i år, hvor absolutt ingenting fornuftig ble skapt fremover."
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3702301.ece

Ricky

Kaunas gikk forresten nettopp opp i 2-1 mot Rangers.. spiller på overtid nå. Så det er iallefall noen der ute som har det verre ;)

tusseladden

Jepp, Kaunas slo ut Rangers. Er andre storklubber som sliter også hehe

28966mustang

Ellers viser det seg jo igjen at Armann alltid er best på bortebane, da blir han ikke psyket ut av den raude veggen.
Hvil i fred- 1963!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Ricky on August 05, 2008, 19:48:52 PM
Kaunas gikk forresten nettopp opp i 2-1 mot Rangers.. spiller på overtid nå. Så det er iallefall noen der ute som har det verre ;)


Spenstig at Kaunas slår Rangers, mens Hearts - som er eigd av samme mann - stort sett aldri klarer å slå Rangers :p hehe

vebo

Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 19:56:36 PM
Ellers viser det seg jo igjen at Armann alltid er best på bortebane, da blir han ikke psyket ut av den raude veggen.


???

"Best" som i bøyningen av "bra"??

I så fall snakker vi om forskjellige spillere her. At Armann scorer sier mer om de andre spillerene på laget sin innsats enn hvor god han er.
Tiocfaidh ár lá

Hansi72

Quote from: peteE on August 05, 2008, 16:53:22 PM
Jeg vil påstå jeg og 10 randoms fra gaten min hadde gjort det bedre enn det mot 10 ventpilsspillere.

Tingen er at Ventspils ikke ser noe bra ut. Brann er bare helt UTROLIG ræva å fy FAEN... Hadde morgendagens avisoppslag vært at Mjelde brukte pisk, og litt andre torturmidler, på samtlige brannspillere, naken, i dusjen, i stedenfor teamtalk hadde jeg blitt en utrolig glad mann.


Hvem skulle eventuelt vært naken i dusjen? Mjelde og/eller spillerene? ;D  Uansett sÃ¥ hadde avisoppslaget vært mere passende i diverse "S & M" magasin...
Train hard, fight easy!
Up the reds!

28966mustang

Quote from: vebo on August 05, 2008, 20:03:18 PM
Quote from: 28966mustang on August 05, 2008, 19:56:36 PM
Ellers viser det seg jo igjen at Armann alltid er best på bortebane, da blir han ikke psyket ut av den raude veggen.


???

"Best" som i bøyningen av "bra"??

I så fall snakker vi om forskjellige spillere her. At Armann scorer sier mer om de andre spillerene på laget sin innsats enn hvor god han er.
Best som i betydningen :ikke like håpløs som hjemme.
Hvil i fred- 1963!

Falkman

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 05, 2008, 19:34:40 PM
Hassan var fantastisk dårlig igjen i dag. Liten opptur mot Kamma, men i dag var han totalt boss. Livsfarlig å ha han på bana. Til kampen mot Marseille foreslår eg å starte med 10 mann.


Hassan var elendig ja, men det var han faen meg ikke alene om. Bakke var også svak i 1.omgang, men hevet seg litt i 2.

Lurkin

Fordelen får være at vi kan kjøpe litt de nærmeste dagene og at OM undervurderer oss ganske kraftig. Samtidig et løft hjemme på Staddaen.

Ellers, good night.
Berømte Brann fra Bergen

Pulekenn

På tide at Brann sitter seg ned og finner ut hvordan de gang på gang kan gå på slike kollektive smeller. Vi har hatt et par sesonger uten én eller to på trynet, men jeg føler at denne sesongen minner om en blindbundet aketur i Kari Traas omgivelser.
Vi roter det til stadighet til for oss selv gjennom store blemmer i forsvaret, og det har ikke kommet et eneste godt innlegg fra kantene siden tidlig på våren. Jeg har ikke sjekket sjansestatistikken på diverse aviser, men jeg gjetter at antall sjanser har gått drastisk ned.

Hva kan vi lære av disse kampene?

* Vi mangler en tydelig plan uten bakromsspisser. Hvor har det blitt av doblingen på kantene?
* Karadas er spiss - Han er ikke kald nok i hodet til å spille forsvarer. Gjør altfor mange ganger feile valg, og det har allerede straffet seg. På spissplassen tror jeg vi får brukt styrkene hans best. Sett han på super duper avslutningstrening.
* Tijan Jaiteh må spille mest mulig - Den eneste som klarer å slå pasninger med fremdrift under hardt press.
* Har Mjelde mistet kontakten med spillerene? Mjelde var den på Stadion vi hørte mest av under kampen. Likevel var det ingen som reagerte. Er planen hans for avansert å følge, for lett for motstanderne å løse eller går det på det pedagogiske?

I tillegg trenger vi en kreativ touch, og da hjelper det ikke med Huseklepp på benken.

Den som har begge beina i bakken, står stille

Kruxleiven

Pinlig kamp. Hvorfor er det så vanskelig for spillerne å få på plass motivasjonen og finne spillegleden igjen. Mjelde sier de jobber med defensiven mer enn vanlig. Det er helt umulig å se. Det gjøres juniorfeil på juniorfeil. For øvrig begynner jeg å bli for alvor trøtt av Opdal. La oss få en ny keeper, Nuno Marques eller noe. La Björnsson spille neste kamp! Kan ikke bli noe verre i hvertfall. Funker jo ikke med Azar i forsvar.

Vil ikke si noe om Marseille kampen. Ting snur fort og siden OM er utenfor sesong så har vi faktisk en fair mulighet om spillerne skjerper seg.

Kruxleiven

Quote from: osoerli on August 05, 2008, 18:57:36 PM
Jaiteh er sjefen vÃ¥r pÃ¥ midtbanen.  Bakke er sannsynlegvis norges mest oppskrytte midtbanespelar.  Send han heim til Sogndal.  Skal ikkje han vera sjef pÃ¥ banen og ta tak nÃ¥r det buttar i mot som i dag?  Han sender iveg feilpasningar, lagar frispark i farlege posisjonar, sender i veg udugelege skot, drar pÃ¥ seg unødvendige kort.



Sånn har han vært siden han kom. Sjef på landslaget og semifinale i Champions League rundt milleniumskiftet. Hva er igjen av det nå? Sogndal er et passende nivå for Bakke. Om de har nok midtbanespillere io bakhånd da til å sette inn når han får karantener.

Janko

August 05, 2008, 21:07:45 PM #347 Last Edit: August 05, 2008, 21:19:21 PM by Janko
for Ã¥ utdype hva jeg mener med kynisk og feig spillestil; deres tilnærming til kampen Bergen var ekstremt defensiv. i tillegg har jeg sett diverse baltiske lag i forskjellige sportslige sammenhenger, og deres utnyttelse av enhver situasjon er det jeg sitter igjen med....   NÃ¥r det er sagt sÃ¥ kunne Brann hatt godt av Ã¥ være mer kyniske i sitt spill... 

Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Nixon

Quote from: Shine on August 05, 2008, 21:08:31 PM
ikke bare vi som sliter med litausk motstand.


NÃ¥ spilte vi i Latvia sist jeg sjekket...;)
Men tenk så deilig det hadde vært å hatt trønderflaks og møtt vinneren av den kampen!!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on August 05, 2008, 21:13:11 PM
Quote from: Shine on August 05, 2008, 21:08:31 PM
ikke bare vi som sliter med litausk motstand.


NÃ¥ spilte vi i Latvia sist jeg sjekket...;)
Men tenk så deilig det hadde vært å hatt trønderflaks og møtt vinneren av den kampen!!

DÃ¥ hadde me tapt!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Jeg må le når jeg tenker på at Mjelde kjørte trening uten formasjonsøving grunnet to antatte latviske spioner. Hva i himmelens navn var poenget med det? Trodde virkelig MIM at det ga ham noen ess i ermet?

Ricky

Quote from: Shine on August 05, 2008, 21:08:31 PM
ikke bare vi som sliter med litausk motstand.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/05/542726.html


Typisk nok er det Aalborg av alle som får servert Kaunas i siste kvalikrunde. Det betyr at vi får halvert TV-inntektene våre fra CL-gruppespillet dersom vi mot alle odds skulle klare å slå ut Marseille. TV-inntektene fra CL fordeles regionvis, og Rosenborg har tjent svære summer på å gang på gang sope inn 100% av potten for Skandinavia, som vel er på rundtom 30 mill.
Men men.. det er jo en del andre inntekter å spille om i CL også :p

Pulekenn

I tillegg kan det jo like godt hende Kaunas slår ut Aalborg også :)
Den som har begge beina i bakken, står stille

Shine

Quote from: Nixon on August 05, 2008, 21:13:11 PM
Quote from: Shine on August 05, 2008, 21:08:31 PM
ikke bare vi som sliter med litausk motstand.


NÃ¥ spilte vi i Latvia sist jeg sjekket...;)
Men tenk så deilig det hadde vært å hatt trønderflaks og møtt vinneren av den kampen!!


Samma mølet er det ikke ;)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Innlandsmax

Veldig spesielt keeper-moment av Opdal (tabben). Må da være nyskapende. Ser ut som en slags underhånds-serve i volleyball - servert fra grasrotnivå. Veldig, veldig spesielt. Uten tvil innovativt.

KEO

 MÃ¥tte han komme med en Backhand mot Marseille ogsÃ¥:-)))
Nu kør vi!

eivhelle

Etter å nettopp ha sett kampen i opptak er jeg helt skjelven. Jeg trodde vi hadde nådd bunnen spillemessig etter 0-8 for Molde, men dette var faktisk verre. Vi har faktisk dritflaks som ikke taper 4-1 selv med god hjelp av Branns 12 mann, den østerrikske dommeren.

Det er påfallende at en gammel goalgetter som Armann Bjørnsson er den som redder oss idag. Må jo være en tankevekker for de som ønsker han bort fra klubben.

Erlend


thesevs

Synes vi skal fokusere på våre resultater uten å blande inn Rangers-exiten. Trist for dem, betyr ingenting for oss.

Denne kampen gav oss på ingen måte noen positive svar i forhold til Marseille-kampen.
Jeg kan ikke tro annet enn at O.Marseille-fansen feier avansementet til gruppespillet i kveld. For spiller Brann som i dag så er jeg stygt redd for at UEFA-exiten mot Everton blir peanuts i forhold.

Hadde jeg fått lov, hadde jeg gått inn i garderoben til Brann og gitt hver av dem en hard smekk for sin slette innsats. Det er greit at vi ikke er RBK anno 90-tallet, men det må da være mulig å ofre litt for klubben!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

jkippers

Quote from: osoerli on August 05, 2008, 18:14:39 PM
Hadde faktisk tenkt Ã¥ reisa til Marseille om me gjekk vidare.  hadde ein utruleg hyggeleg tur til Rennes i fjor.  Etter dagens kamp lurar eg jo pÃ¥ om det er noko vits.


Brann har lange tradisjoner for å spille dårlig mot dårlige lag, og godt mot gode. Hvem husker ikke kampen hjemme mot Liverpool i 97? Nei, heng ikke med geipen etter dette. Baltikum er up and coming i fotball, noe kjepphøye dansker kommer til å oppleve etter å ha inkassert seieren mot Kaunas på forskudd.

Dra du trøstig i vei til Marseille.
Gull 09

JhonnyBeGood

Ka e det går i med at det ikkje e noen som helst aggrisivitet og press fra noen av brannspillerene? Her må noen ta ansvar og leie inn en asylsøker til å voldta og klå litt på alle damene til de som spiller i første 11 eren, for og så fortelle og skryte av det rett før avspark på hver eneste kamp fremover til alle klarer og være tent og kjøre litt mer på igjennom kampen!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Klikk3

En idrettspsykolog, det trenger de!

En annen ting, Jhonny, skjerpings!

Adam

August 06, 2008, 01:17:15 AM #363 Last Edit: August 06, 2008, 01:19:23 AM by Adam
Herlig Ã¥ se alt snakket om Brann i CL  8)  ...har de i det hele tatt hatt en bra kamp i Europa de siste Ã¥rene utenom 1.omgangen mot Brügge borte (som var formidabel) ? Spillerne gidder nesten ikke og publikum gidder ikke...sistnevnte bruker i mange tilfeller heller kronene pÃ¥ drakter og stæsj i stedet for Ã¥ kjøpe billetter til e-cup...sÃ¥ det store spørsmÃ¥let blir om Brann har noe i CL Ã¥ gjøre ?  Er det noen her som tror at vi vil fÃ¥ se resultat av inntekten fra CL ?  ???

Langhår

Dette handler ikke om innsats, hadde det gjort det så hadde det jo vært enkelt å rette på. Det sitter mellom ørene på laget, noe som er langt vanskeligere å få gjort noe med.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

Quote


Ikke helt som tippeligatrenere denne Roman...

Joggi Bogga

Quote from: Torvanger on August 05, 2008, 21:33:04 PM
Jeg må le når jeg tenker på at Mjelde kjørte trening uten formasjonsøving grunnet to antatte latviske spioner. Hva i himmelens navn var poenget med det? Trodde virkelig MIM at det ga ham noen ess i ermet?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Go Up