• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde snakker Huseklepp ned

Started by Torvanger, July 29, 2008, 22:14:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

PÃ¥ tross av at Huseklepp redder ræven til Brann og Mons ikveld, kan ikke ostringen dy seg for Ã¥ snakke ned Huseklepp og gjenta mantraet om at fyllingsdølen er for dÃ¥rlig boks til boks til Ã¥ starte kamper. Mjelde mÃ¥ etterhvert innse at det er hans egen feighet som gjør at han ikke har gitt Huseklepp mer tillit fra start. For at Erik skal kunne forbedre det han er god og dÃ¥rlig pÃ¥ er han avhengig av spilletid og nÃ¥r han ikke fÃ¥r det, og bare fÃ¥r slippe til fra start nÃ¥r det er suspensjoner og skader, da blir det bare til at Mjelde fÃ¥r beholde den innarbeided oppfatningen han  har.

Rydd rom for Huseklepp i førsteelleveren Mjelde, jeg/vi vil mye heller ha en giftig, kreativ og fotballspillende flanke, enn to defensive og offensivt impotente spillere som vi idag har i Solli og PVM.

Vil også sende et stikk til alle bakstreberske Brannsupportere som er så indignert på at Huseklepp har vært dyktig i kontraktsforhandlinger og at han ikke fortjener den lønnen som er blitt ham til del. Vær nå for i helvete glad for at vi endelig har fått frem en bergenser med internasjonalt snitt.

Huseklepp har en stor fremtid, selv ikke en bakstrebersk Mjelde kan forhindre det.

PS! Ellers er jeg av dem som mener at MIM bør bli sittende. Dette er bare et av momentene ved hans trenervirke som irriterer meg. Løsningen foran 2009 er nok å få inn en kapabel hjelpetrener med fokus på det defensive, så blir det nok en ordnings på det defensive.

storB

Vas og fjas....Huseklepp har vært rævdårlig form etter sommeren, til og med da han fikk starte som ving i 4-3-3 var han banens verste. Han må prestere for å spille, og det gjorde han idag..MIM skrøt forøvrig voldsomt over han på målet..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ferguson

Det e bare i Norge spillere som Huseklepp blir satt på benken dessverre.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

Er det bare meg eller var Huseklepp ganske dårlig i dag? Målgivende var selvsagt bra. Men han virket veldig uvenn med ballen.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Synes ikke Huseklepp var mye å skryte av, nei. Det var dog ikke Solli heller, så det gikk vel stort sett ut på et fett.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ferguson

Bortsett fra målet så var han ikkje helt patent idag ja. Men syns det e på tide å dyrke de ekstrem ferdighetene han sitter inne med. No e Solli ute så då har vi en fin sjangse til å gjøre det. Solli syns eg har hatt formsvikt hele sesongen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Innlandsmax

Jeg syns det er to ting som er irriterende med Huseklepp:

1) at det skal være så forferdelig dårlig å være supersub fremfor å spille fra start/være i første-elveren

2) at han skal klippes og strigles og tilpasses samme form som Solli/PVM for å ha en sjanse til å spille fra start.

Jeg har sxagt det før, og jeg sier det igjen: Huseklepp er best som Huseklepp, og bør dyrkes som Huseklepp. Han er ingen arbeidshest som Solli og PVM, så drit i å stresse med å prøve å få han til å være det.

På den annen side bør også Huseklepp innse sine begrensninger. Fyren er gull verdt med friske bein i de 30 siste minuttene, når motstanderforsvaret begynner å mørnes. Spiller han fcra start, så forventes det at han går inn i arbeidshest-rollen, og der passer han bare ikke, og får bare særpreget og kvalitetene sine destruert ved å prøve.

Det er en lei svøpe dette at man er "mindreverdig" om man er supersub, og ikke i "første-elveren". Selv Ole Gunnar Solskjær måtte presisere at "i ser ikkje på mi sjøl som en innbyttar" da han herja som verst som nettopp supersub.

Gjør ikke saken bedre at folk her inne på forumet stadig snakker nedsettende om "reserven Huseklepp". Hva med "spesialvåpenet Huseklepp"?

Har definitivt ikke noe mot at Huseklepp starter, men da ikke som en B-Solli, men som en Huseklepp som brukes for sine kvaliteter, og hvor medspillerne fordeler oppgaver og harmonerer samspillet i tråd med dette.

Ricky

Herregud, vi pÃ¥legger (minst) Ã¥tte av spillerne vÃ¥re klare defensive roller hjemme mot Ventspils (!!)...  Snakk om Ã¥ gjøre det impotente Brann-angrepet til en selvoppfyllende profeti.

Er det rart vi ikke har krefter til å kontre? Hele jævla angrepet har jo "boks til boks"-oppgaver i over 30 varmegrader, og med kun to til tre hviledager mellom kampene.. Er imponert hvis noen av spillerne våre er i stand til å yte sitt beste i mer enn seksti minutter mot HamKam på lørdag.

Uff, nei.. får vel kanskje legge fra meg tastaturet snart, må redigere vekk bannord i hver eneste setning nå :p

mads1..

Klart Husekl. må få starte kamper..
Han har ikke vært god i år,men alle vet hva som bor i han fremover på banen.
Eneste han trenger e selvtillit.
Han er bergenser og vår juvel,vi må satse på han
Eg blir forbanna når eg hører helvetes Mjelde hver gang klager over at han er for dårlig bakover.
Mjelde må no faen meg forstå at han har offensive kvaliteter og andre ting som de andre på laget ikke har..
Han må få spille seg god....


Ser lyst på året..

krøvel vellevold

Quote from: Innlandsmax on July 29, 2008, 22:48:40 PMSelv Ole Gunnar Solskjær måtte presisere at "i ser ikkje på mi sjøl som en innbyttar" da han herja som verst som nettopp supersub.



"I"? Solskjær er fra Kristiansund - ikke Molde...
Legg ned hele klubben!

28966mustang

Huseklepp slår den avgjørende pasningen, men blir løpt opp av Ventspils spillere som hadde løpt i 70 minutter flere ganger. Ser ut som han har løpt maraton etter tre angrep. Mannen har grisedårlig kondis, og hvorfor skal han inn i banen hele tiden? Når han blir god nok kan han starte, ellers får han bare vente.
Hvil i fred- 1963!

Torvanger

Som sagt: Med mer spilletid vil Huseklepp gradvis få muligheten til å bli enda bedre på det han er god til og samtidig også bli bedre på det han er dårlig på. Mjelde lot for eksempel Sæternes sabotere for Brann i 2 sesonger før han endelig dro avgårde, av den grunn at Mons hadde en urokkelig tro på at Bengt ville før eller siden blomstre. Hvorfor får ikke Huseklepp den samme muligheten til å prøve og feile?

Det er i kamp Erik får kjenne på tempoet, med Solli ute må Mjelde endelig krype ned fra sin høye hest og gi mannen en sjanse.

For øvrig:

Hvorfor forsøker ikke Mons 4-4-1-1, med Huseklepp som hengende spiss og Karadas/Demba som tanksenter foran? Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være den ideelle rollen for Erik, der han kan vandre fritt og tenke utelukkende offensivt. Kunne det vært noe?

Markmus

Huseklepp fungerer rett og slett best når han blir brukt som innbytter. Han har en løpsstyrke som er veldig grei å ha når motstanderens ben er slitne etter 60 minutter med fotball. Skulle gjerne sett at han kunne spille bra kamper i 90 minutter, men jeg tror han vil brenne av for mye krutt for tidlig mot ikke-slitne motstandere.
Ka du ve?

Torvanger

Som sagt for n`te gang: Med mer tillit og spilletid vil Huseklepp kunne bli enda bedre på det han er god og dårlig på.

28966mustang

Husker i hvertfall borte mot Ham-Kam, borte mot FFK, begge kamper hvor huseklepp startet og falt helt igjennom.
Han er og blir en supersub, må få litt mer kjøtt på kroppen etter beinbruddet. Men dersom Solli er ute vil han nærme seg startelleveren. Uten benbruddet ville han vært en annen.
Hvil i fred- 1963!

Ferguson

For å bli skikkelig god trenger du tillitt over tid og spilletid slik at du kan ta nivået. Det har aldri Huseklepp fått!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

28966mustang

Mulig at han får sjansen allerede på Lørdag?
Hvil i fred- 1963!

Torvanger

Nettopp, og det er da alle forståsegpåerne her inne samt Branns trenerteam må få banket inn i hodet. Bare se på Alanzinho i Stabæk. Han var en vandrende katastrofe defensivt i 2007, men fikk likevel tillit pga sine ekstreme ferdigheter offensivt. Bare se på hvor mye han har forbedret seg både offensivt og defensivt i 2008. Jeg kan ikke fatte og begripe noe annet enn at vi ville fått betalt i bøtter og spann dersom Huseklepp hadde fått den samme muligheten.

Må bare få sagt en sak: Det er veldig negativt å høre fulle harrytasser på bortekamp mase en huden full med hvor mye de misliker at Huseklepp er på banen og hvor fortørnet de er over at han tjener det han tjener. Er virkelig janteloven så sterk her i denne, etter norske forhold, store byen?

Erlend

Nå er det ihvertfall bare å la han starte i Tippeligaen når vi ikke har noe å spille for

28966mustang

Quote from: Torvanger on July 29, 2008, 23:32:29 PM
Nettopp, og det er da alle forståsegpåerne her inne samt Branns trenerteam må få banket inn i hodet. Bare se på Alanzinho i Stabæk. Han var en vandrende katastrofe defensivt i 2007, men fikk likevel tillit pga sine ekstreme ferdigheter offensivt. Bare se på hvor mye han har forbedret seg både offensivt og defensivt i 2008. Jeg kan ikke fatte og begripe noe annet enn at vi ville fått betalt i bøtter og spann dersom Huseklepp hadde fått den samme muligheten.

Må bare få sagt en sak: Det er veldig negativt å høre fulle harrytasser på bortekamp mase en huden full med hvor mye de misliker at Huseklepp er på banen og hvor fortørnet de er over at han tjener det han tjener. Er virkelig janteloven så sterk her i denne, etter norske forhold, store byen?


Ja harrytasser har du på hjemmekampene også, hørte en som presterte å si i det Demba skulle byttes inn; "Sitat: Må vi sette det der inn på banen? Sitat slutt" Scoringen stoppet kjeften på fyren. Men alle har sine favoritter, og noen er hellige mens andre lynsjes raskt.
Hvil i fred- 1963!

Torvanger

Ikke noe å spille for? 11 kamper igjen, 33 poeng totalt å spille for. Utenkelig at de vinner samtlige, men så lenge det er noenlunde kontakt med lagene foran på tabellen, skal man ikke gi opp. Medalje og UEFA er fortsatt innenfor rekkevidde.

Torvanger

Quote from: 28966mustang on July 29, 2008, 23:46:52 PM
Quote from: Torvanger on July 29, 2008, 23:32:29 PM
Nettopp, og det er da alle forståsegpåerne her inne samt Branns trenerteam må få banket inn i hodet. Bare se på Alanzinho i Stabæk. Han var en vandrende katastrofe defensivt i 2007, men fikk likevel tillit pga sine ekstreme ferdigheter offensivt. Bare se på hvor mye han har forbedret seg både offensivt og defensivt i 2008. Jeg kan ikke fatte og begripe noe annet enn at vi ville fått betalt i bøtter og spann dersom Huseklepp hadde fått den samme muligheten.

Må bare få sagt en sak: Det er veldig negativt å høre fulle harrytasser på bortekamp mase en huden full med hvor mye de misliker at Huseklepp er på banen og hvor fortørnet de er over at han tjener det han tjener. Er virkelig janteloven så sterk her i denne, etter norske forhold, store byen?


Ja harrytasser har du på hjemmekampene også, hørte en som presterte å si i det Demba skulle byttes inn; "Sitat: Må vi sette det der inn på banen? Sitat slutt" Scoringen stoppet kjeften på fyren. Men alle har sine favoritter, og noen er hellige mens andre lynsjes raskt.


Enkelte Brannsupportere (spesielt på bortekamper) virker å være mer opptatt av å bli sørpe full på kamp, og da kan man vel ikke forvente annet enn å få mer eller mindre veloverveide ytringer. Når det har blitt en gjengs oppfatning blant "de innvidde" at den og den spilleren ikke holder mål, da kan man ikke forvente annet.


Xminator

Nå får Huseklepp ihvertfall 2 kamper til å drite seg ut på. Sannsynligvis enda flere. Regner med at vi får versjon 2 av tråden "Kleppekortet til Huseklipp" en gang i august.

Når Torvanger snakker om at tribunen har bestemt seg for at "den og den" ikke holder mål, så er det da motsatt også. Og Huseklepp er i den kategorien.

Lurkin

Er enig om at Huseklepp burde startet litt med iom at Solli har vært elendig de siste mnd.

MEN, Huseklepp har ikke noe internasjonalt snitt. Greit at han kom som et skudd, og lurte hele Brugge trill rundt, men han har ikke fysikk eller taktiske egenskaper nok til å være mer enn en supersub. Nå må folk skjønne at fotball er en lagsport, og når venstresiden til motstanderen dobler opp - og vi kun har Dahl der, så er det Huseklepp sin feil. Jeg merket det i går mot Ventspils også, han har vært på banen i 10 min når Mjelde må skrike til at han skal følge kantspilleren. Han eier ikke kondis, har ikke muskler i det hele tatt, og avslutningsegenskapene har ikke blitt bedre etter Aalesund kampen i fjor.

Laget er et kollektiv, og Huseklepp passer best som en supersub i det kollektivet. Det samme mener jeg om Karadas også. Supersub.
Berømte Brann fra Bergen

sigg

Mener å huske at Mjelde etter signeringen av Huseklepp i fjor, sa at man i fremtiden ville bygge laget rundt spilleren og hans ekstemferdigheter. Er det bare jeg som husker det?

Jeg tenkte da mitt om at nå var det formasjonsendring på gang foran denne sesongen, men det skjedde jo først sist kamp mot FFK, noe som heller ikke var umiddelbar suksess. Men dette var på bortebane og jeg mener at man nå burde ha funnet et alternativ til 4-4-2 både på hjemme- og bortebane. Det trenger ikke å være verre enn 4-4-1-1 som noen her allerede har nevnt, der Huskelepp kunne ha fått en ganske så fri rolle som hengende spiss. 4-3-3 synes jeg også virker spennendes, men den må selvsagt tilpasses laget, der Huseklepp må ha en mye friere rolle og med mindre defensive arbeidsoppgaver enn PVM på motsatt ving.

At Huskelepp ikke passer som ren kantspiller i 4-4-2 er noe alle kan se. Ja, som supersub/joker når Brann må jage et mål og to, og likevel ikke kan spiller like disiplinert bakover på banen som til vanlig. Men som startende kantspiller har etter hvert både vi (de fleste av oss) og Mjelde skjønt dette. Bare så synd Mjelde ikke kan holde det han sa ifjor og bygge laget mer rundt denne spilleren, samme hvilken formasjon vi spiller.

Laget har blitt bygget rundt Helstad i halvannen sesong nå, med til tider alt for mye baller slått i bakrom. Spillerne skulle til tider slå igjennom til Helstad uten engang å se etter bedre alternativer. Nå har Helstad dratt. På tide å bygge laget opp mot noen andre, og ikke 11 kollektive, grå mus, som ikke evner kreative egenskaper.

eivhelle

July 30, 2008, 10:22:09 AM #25 Last Edit: July 30, 2008, 10:24:43 AM by eivhelle
Hvis Huseklepp skulle få den rollen som passer best for ham burde formasjonen vært 4-3-1-2 der Huseklepp kan vandre fritt bak to eller evt en spiss (4-4-1-1). De gangene Huseklepp klarer å lage mest trøbbel for motstanderen er når han kan ligger sentralt og kan utfordre begge veier.

Et annet poeng i denne sammenhenge er at PVM ikke fungerer særlig bra som ving og da er ikke 4-3-3 noe å satse på.

Torvanger

July 30, 2008, 12:45:22 PM #26 Last Edit: July 30, 2008, 12:47:33 PM by Torvanger
I og med at Mjelde har forsøkt 4-4-1-1 og 4-3-1-2 tidligere går jeg ut fra at han er fullstendig klar over muligheten for å benytte Huseklepp i en formasjon a`la dette. Jeg går ut fra at vi ikke trenge å minne ham på alternativene. Men jeg tror faktisk at det kan ha sin misjon å debattere det her, for budskapene finne fort veien til de rette pesone, fortere enn vi aner.

Etter min mening er Huseklepp den spilleren, ved siden av PVM, som har den giftigste målgivende pasningsfoten. I tillegg har han også vist hvor målet står. Laget skiker et denne spillertypen, vær så snill og rydd plass til ham på permanent basis, Mons!

PS! MIM må heller ikke nøle med å gi Mathias Møvik muligheten. 17-åringer ha debutert tidligere i TL med bravur og jeg er temmelig sikker på at MM er av en slik støpning at han ikke trenger å skjermes.

ostraume

Skal vi gå over til 4-3-3 så vil jeg se PVM trukket inn som venstre indreløper, med Huseklepp som venstre kant. PVM Mannen kan ikke utfordre ut i banen, men har en løpsstyrke som ville kunne demme opp for rommene Huseklepp legger igjen. Midtbanen ville altså bli slik:

Solli - Jaiteh - Bakke - PVM - Huseklepp
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

amenhotep 4

"Mjelde snakker Huseklepp ned". Dette intervjuet kom etter at Mjelde hadde skrytt Huseklepp opp i skyene for innsatsen på målet: "Målet er først og fremst Huseklepps fortjeneste" sa han da. Det er på spørsmål om hvorfor Huseklepp ikke spiller mer at Mjelde "snakker Huseklepp ned".

Det som var bra med dette intervjuet var jo at Mjelde fikk snakke en stund - og dermed fikk presentert at han faktisk, til min store overraskelse, har tenkt både en og to tanker om taktikk, fotball og lignende. At han vier spillet vårt en tanke har ikke slått meg før, men i dette intervjuet greide han seg bra uten altfor mange velkjente floskler.

Mange Huseklepp-idoliserere her inne snakker om at gutten må få være Huseklepp og rendyrke det han er god på. Jeg er helt enig. Huseklepp er best som taktisk innhopper i en spesiell type kamper, la ham rendyrke dette. Det samme gjelder for øvrig Azar. Midstopper er han ikke, spiss har han aldri vært - men helvete så han kan sitte fart på et angrep når han kommer inn.

Jeg syns det er fantastisk at Mjelde, som ellers ikke har noen fotballfaglig tyngde, har disse to våpnene å rutte med taktisk. Det gir Brann en enorm fordel som skulle vært utnyttet enda mer! Et lag med Branns abmisjoner burde hatt flere slike våpen å sjonglere med. I tillegg til en kraftfull tankspiss med vilt blikk (Azar), en vinglete, men farlig, driblefant på kanten (Huseklepp), en luftsterk og hardtkjempende midtstopper (Azar igjen) så burde Brann hatt et spesialisert defensivt og stabiliserende anker på midten og en offensiv midt til å kaste inn i forskjellige situasjoner. I tillegg til dette skulle det vært bygget opp et eget spill rundt disse tilpasset de forskjellige scenariene de er brukenes i. Hvis man bare trener pittelitt skulle det ikke være noe problem for spillerne å ha forskjellige innarbeidete spillsystemer og scenarier i hodet på en gang. Men det må jo trenes på og ikke bare diktes opp på sparket femten minutter før en bortekamp.

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Torvanger



Kan ikke annet enn Ã¥ le nÃ¥r jeg ser dette bildet av Huseklepp og Demba.  ;D

(beklager avviket fra tema)

peteE

Et litt ekkelt bilde ja, ikke at de holder godt om hverandre og stirrer dypt inn i hverandres øyne. Men at det er noe med huseklepp og den tighte shortsen som gir meg en ubehagelig følelse av å se på det.

Innlandsmax

Bekrefter min mistanke; for mye harmoni og hygge i troppen... ;-)

Henki

Quote from: Innlandsmax on July 31, 2008, 23:12:14 PM
Bekrefter min mistanke; for mye harmoni og hygge i troppen... ;-)


Ja, her må Mjelde frem med kjeppen og banke litt disiplin inn i guttene :D
Ballen skal fremover!

thesevs

Når jeg ser bildet så hører jeg Seals "Kiss From A Rose" i bakgrunnen. Vet ikke hvorfor, men den sangen sniker seg inn hver enda gang.

Mjelde må ha fokus på prestasjonene i laget. En kan ikke være utløsende faktor i én kamp og tro at man kan leke seg til fast plass i de neste kampene.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up