• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen Brann-Ventspils (1-0)

Started by BBB-Tony, July 29, 2008, 21:43:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

En kamp der vi sliter med å sette ballen i mål. Kjører over motstanderen i bort i mot samtlige 90 minutt. Overhode ikke nervøs for at vi ikke går videre fra 2 kvalikkrunde. Vi har lært av tidligere feil, og kommer til å gå greit videre over to kamper tror jeg. Veldig synlig at dette var en kamp Huseklepp burde spillt fra start. Motstanderen var dårlig, og Huseklepp briljerte med motstanderen! Godt at Demba fikk seg ett mål..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det handler uansett for vår del om å lage ett eller flere bortemål nå. 1-0 i seg selv er for lite, får vi ett tidlig mål der borte er løpet kjørt for Ventspils.

gitarbroiler

Vi må score et mål i løpet av første omgang i Latvia, ellers er jeg redd Brann ryker ut. Jeg kan aldri tro at Ventspils klarer å putte 3 mål på Brann, men er jeg svært usikker.

Uansett er jeg redd 1-0 er for dårlig til å gå videre. Brann viser at vi helt klart mangler en spiss som lukter på målet. Ved flere anledninger var det ingen spillere som møtte på første stolpe, og slik Brann spiller er man nødt til å ha et løp på første stolpe. Hvor mange mål puttet ikke Helstad på den måten??

BBB-Tony

Kommentatorene fremmet forslag om at El Fakiri burde bli brukt i den defensive rollen (samme posisjon som Bakke er blitt brukt i). Tror det kan være bedre for han. Han hadde ikke en praktfull kamp i dag, men det var ett stort skritt i riktig retning. Så spørs det om Bakke kan spille i den offensie rollen. I utgangspunktet, så vil jeg ha Bakke i den defensive rollen for han har vært vår beste spiller i år.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

Var ihvetfall årsbeste for Fakiri. Godt også Huseklepp/Demba kommer inn og presterer, da tar de med seg en positiv opplevelse som kan være viktig. Karadas burde puttet idag, men får han noen kamper på spissplass nå fremover, så blir han fort varm i trøyen...

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

abe78

Huseklepp burde kanskje startet ja, men hvem byttes ut? Mulig vi kunne begynt med Solli på backen og tatt av Dahl. Fakiri gjør en god kamp. Det samme kan ikke sies av Winters og Karadas, de gjør veldig mye rart. Særlig Karadas, virker som om det ikke er avklart hva han skal gjøre i det hele tatt og han blir alt for mye møtende. Demba er frisk når han kommer inn og virker som om han er klar til å ta litt mer ansvar. Forsvaret sitter greit, men Bjarnason er helt klart for treg.
.og husk!

gitarbroiler

Mulig Bjarnason er for treg, men han utfyller Sigurdsson på en glimrende måte. Frembringer ro, rutine og en kompetanse på oppspill som verken Sigurdsson eller Karadas frembringer. Og måten han leser spillet på flere ganger er til å nyte å se på.

Håper Mjelde nå endelig skal klare å fortelle Karadas at det ER som spiss han vil ha best mulighet i Brann. Ihvertfall så lenge det ikke finnes alternativer, noe det ikke har gjort siden Karadas ble signert igjen.

Ferguson

Solli e jo helt vekke. Syns vi slapp billig unna med enkelte av feilpasningene han slo. Det som irriterer meg e at folk ikkje skyter når de står på 18 meter. Til og med når vi kommer på blank(les: Azar) så skal vi legge inn. Derifra kan du jo PISSE!!! ballen i mål. Virker som om vi blir så omstendlige at vi skal spille oss gjennom mål.

Ellers er stemningen upåklagelig i forhold til oppmøte.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ricky

Quote from: tonynord on July 29, 2008, 21:43:40 PM
En kamp der vi sliter med å sette ballen i mål. Kjører over motstanderen i bort i mot samtlige 90 minutt. Overhode ikke nervøs for at vi ikke går videre fra 2 kvalikkrunde.


Vel, du om det... Dagens knepne seier var strengt tatt en blåkopi av LSKs hjemmeseier mot Käerjéng i fjor. Tar Ventspils ledelsen der borte i Latvia, så er helvete løs.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Erlend


kabelmann

Nei, de hadde også et skudd i begynnelsen av første omgang. Kanonredning av Opdal. Mener de hadde et par sjanser til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ferguson

Quote from: Erlend on July 29, 2008, 22:50:50 PM


Eller 30-0. Vi rundspiller Ventepils så til de grader. De får noen sjangser på vår sløvhet. Kan fortsatt ikkje fatte kofor Azar legger inn når han e på blank på 7!!! meter.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

mads1..

Hallo Hallo...
Rundspiller vi de!!!
Greit vi har en del sjanser,som bare skal mangle mot en sånn motstand.
De har 2 kjempe sjanser på borte baner som de burde scoret på!!
Vi er lang fra friskmeldt.
Spiller en svak kamp mot et dårlig lag.
Vi har ingen farlige spisser.....
Karadas er god i dueller men ingen `god` spiss
Ser lyst på året..

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

28966mustang

Karadas er rusten, fordi han innbiller seg at han er stopper. FÃ¥r han uttelling kommer ketchupeffekten.
Hvil i fred- 1963!

krøvel vellevold

Quote from: 28966mustang on July 29, 2008, 23:06:12 PM
Karadas er rusten, fordi han innbiller seg at han er stopper. FÃ¥r han uttelling kommer ketchupeffekten.


Han er i hvert fall elendig med ballen i beina!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Om vi ser bort i fra at vi kun vinner 1-0, så synes jeg Brann spiller meget bra i forhold til hva de har vist de foregående kampene. Karadas på topp resten av sesonger er i alle fall bankers.
Ka du ve?

28966mustang

Elendig er vel å dra den litt langt. Men at han mangler touchen fra i fjor høst er det vel ingen som nekter for.
Hvil i fred- 1963!

Ferguson

Quote from: krøvel vellevold on July 29, 2008, 23:05:12 PM


Tror Viking skal ta Vetra før de kommer. Vetra e jo et svakerer lag enn Ventspils.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Nightfox

Noen som la merke til Ventspils på oppvarmingen? Smelte den ene ballen etter den andre i krysset og for sikkerhets skyld kom det noen volleyspark og andre lekkerheter. I dette laget bor det individuelle kvaliteter, tro det eller ei.

Første gangen de smelte en ball i krysset tenkte jeg "Det var hans lykketreff for idag" og det dirret så jævlig i stengene at jeg trodde stengene skulle falle sammen. Så bare fortsatte dem.

krøvel vellevold

Flere enn meg som la merke til at disse Ventspils-ultrasene var litt BBB-aktige? Det var bare overkropper, store klappebevegelser, osv. Lurer på hva slags hjemmefans de har. Ellers i Baltikum virker fotballpublikum å være rimelig harmløse.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvorfor har Ventspils-fansen banners med cyrilliske bokstaver? Vet det bor en del russere i Latvia, men bor alle disse i Ventspils?

http://www.fkv-lads.lv/pic/lm_fkv1.jpg
Legg ned hele klubben!

Northside

Alle utenom en av disse folka fra Ventspils var fra Russland. De fleste bor visst i Riga.

PÃ¥ hjemmebane er de 300 stykker i snitt, ca 50 som synger.

Skal være glad vi ikke tapte i dag. Produserte en haug med sjangser, men når ingen skyter mot mål så blir det heller ikke mange mål.

Men er på tide å legge seg å få ut den russiske vodkaen og den gode Cesu-pilsen fra Latvia. Artige folk.

Charmless Man

Ifølge brann.no går omkampen tirsdag kl. 17.00. Noen som vet hva det går i med det? Og stemmer det?
Ladish on the Foot

Xminator

Det er litt tankevekkende at Demba er den farligste spissen vår...

Nixon

Quote from: Charmless Man on July 30, 2008, 08:54:05 AM
Ifølge brann.no går omkampen tirsdag kl. 17.00. Noen som vet hva det går i med det? Og stemmer det?


Den skal gå klokken 18.00 lokal tid. Så det kan nok stemme.
Rød makt på Hansa

abe78

Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2008, 00:16:14 AM
Flere enn meg som la merke til at disse Ventspils-ultrasene var litt BBB-aktige? Det var bare overkropper, store klappebevegelser, osv. Lurer på hva slags hjemmefans de har. Ellers i Baltikum virker fotballpublikum å være rimelig harmløse.


De klappebevegelsene var så voldsomme at temperaturen på stadion sank med 2 grader. Tenk hva de kunne utrettet med 14 mann!
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on July 30, 2008, 10:03:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2008, 00:16:14 AM
Flere enn meg som la merke til at disse Ventspils-ultrasene var litt BBB-aktige? Det var bare overkropper, store klappebevegelser, osv. Lurer på hva slags hjemmefans de har. Ellers i Baltikum virker fotballpublikum å være rimelig harmløse.


De klappebevegelsene var så voldsomme at temperaturen på stadion sank med 2 grader. Tenk hva de kunne utrettet med 14 mann!


Snakker vi en ny energikilde som alternativ til svære vindmøller langs kysten?

Uansett: Jeg vil minne om at Venstpils har 18-3-0 og 54-5 i målforskjell på deres 21 siste obligatoriske hjemmekamper. De har ikke tapt hjemme siden 1. august 2007.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det går nok bra. Vi har jo en sesong der vi bryter barrierer, så det er jo greit å endelig ha en vi kan komme godt ut av. Det blir jo verre borte mot Godset :p

Erlend

Noen som vet om man kan se høydepunktene noe sted?

weirus

Noen andre enn eg som reagerer på at vi hele tiden skal krangle oss gjennom sentralt??
Virker som om innlegg e nei-nei etter at Helstad forsvant....for han var jo så jæla go i duellspillet etter innlegg....
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Ricky

Det er da bare en naturlig konsekvens av at begge kantspillerne våre sitter med tunge defensive arbeidsoppgaver, og at disse blir vektet høyere enn de offensive arbeidsoppgavene.

Xminator

At kantene våre trekker inn er bevist. De gjør det for å skape rom for backene våre. Ventspilst stengte av backene våre, samtidig som Hanstveit og Dahl virket noe shaky i starten. Ikke helt uventet med tanke på rekken av svake resultater i det siste. Vi fikk jo også en tidlig sjanse mot oss som så ut til å sjokkere spillerene våre omtrent som om den gikk i mål...

I det hele tatt var nok også Brann veldig klare på at å hindre mål var til dels viktigere enn å score. Slik det er nå vi våre bortemål telle som to fra første scoring. Akkurat slik vi IKKE gikk videre mot Sudova...

ostraume

Mot Suduva tapte vi begge kampene 3-2. BÃ¥de hjemme og borte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator


krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 30, 2008, 20:31:30 PM
Quote from: ostraume on July 30, 2008, 18:57:31 PM
Mot Suduva tapte vi begge kampene 3-2. BÃ¥de hjemme og borte.


Vi tapte på bortemål både mot �tvidaberg, Basel og Levski.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Charmless Man on July 30, 2008, 08:54:05 AM
Ifølge brann.no går omkampen tirsdag kl. 17.00. Noen som vet hva det går i med det? Og stemmer det?


Er det omkamp?Skandale!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Ewen

Quote from: Andsto on July 30, 2008, 21:39:26 PM
demba sitt mål.

http://www.tv3.no/sport/?categoryid=19&videoid=654


Robbie ser jo skuffa ut.......

Noen som foresten vet om det går an å komme seg på bortekampen for en billi penge eventuelt om den vises på tv??

Andsto

Ja, det var ikke mye glede å spore på benken der egentlig.

Klaus_Brann

Utrolig deilig å endelig få høre Roar Stokke kommentere Brann!
For en type.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Du mener hvor utrolig deilig det var å få høre om RBK i annenhver setning?

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on July 31, 2008, 06:21:59 AM
Du mener hvor utrolig deilig det var å få høre om RBK i annenhver setning?


Jepp, han er så dyktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 31, 2008, 06:21:59 AM
Du mener hvor utrolig deilig det var å få høre om RBK i annenhver setning?


De som holder med hele Norges RBK i Europa, syntes nok sikkert det. Og nå har jeg skjønt hvorfor så mange valgte å se kampen på TV i stedet for å gå på Stadion.
Legg ned hele klubben!

peteE

Digger stokke jeg, jævli tidi stemme.

krøvel vellevold

Quote from: peteE on July 31, 2008, 17:26:03 PM
Digger stokke jeg, jævli tidi stemme.


Van Nistelrooooooooy-oi-oi-oi! Det er i hvert fall en jævla gauling når RBK/ManU/LFC scorer. Jeg kan styre min begeistring for alle disse...
Legg ned hele klubben!

peteE

Hehe, ikke begeistret for de lagene jeg heller.

Men "skjeerraarrrdd ååååååå --- slike susera har vi ikje sett sia di tid herr davidsen?"

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2008, 17:28:09 PM
Quote from: peteE on July 31, 2008, 17:26:03 PM
Digger stokke jeg, jævli tidi stemme.


Van Nistelrooooooooy-oi-oi-oi! Det er i hvert fall en jævla gauling når RBK/ManU/LFC scorer. Jeg kan styre min begeistring for alle disse...


Jepp, for noen folk...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up