• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Brann - Bodø/Glimt (4-1)

Started by thesevs, July 05, 2008, 19:50:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on July 08, 2008, 19:10:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 08, 2008, 14:52:46 PMDet var utrolig mange rundt meg som sang med i starten av sangen, for så å stå som levende spørsmålstegn da resten av sangen ble sunget.


Det var lett å merka der eg sat på bt-tribunen. Det runga kraftig på "åhh eirik bakke, ditt ville dyr" deretter høyrde ein berre litt mumling frå bataljons-sida, fram til ein kom i gang med "åh eirik bakke" då runga det.

Artig. Ein song med opp til fleire stavingar og 80 prosent dett av.


Det er bra du får fatt i poenget her.

Det har ingenting med at folk detter av pga. flere stavinger, men at man ikke kunne teksten. Forøvrig er det bra at øvre vant tribunekampen mot Bataljonen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

July 09, 2008, 08:11:15 AM #102 Last Edit: July 09, 2008, 08:17:06 AM by krøvel vellevold
Quote from: klysa on July 08, 2008, 18:49:14 PMKanari meg langt opp i fålet. Tror de fleste her inne har skjønt poenget ditt etter innlegg nr 1, men du kan ikke forvente at "alle" skal være enig med dine synspunkter 24 t i døgnet. Så isteden   for å sitte her å sutre over en sang som de fleste liker kan du vel ta grep selv visst din misnøye er for stor? Start en sang, lag en sang selv osv istedenfor å være så negativ til det positive som faktisk skjer på tribunen. Synger en feks bakke sangen i 1 min så er den sikkert sunget 4-5 ganger, så jeg tror at det virker som den blir sunget lengre en det som er tilfelle.

Ja til variasjon, synging og rabling på tribunene.



Ja til variasjon? Hva slags variasjon ligger det i å synge samme sang om og om igjen? Er det ikke nettopp folket på Z som laget sangen om kanariene som "synger samme sang hele kampen lang"? Eller er det plutselig greit så lenge vi gjør det selv?

Ingen som har sagt at Bakke-sangen er dårlig. Heller ingen som protesterer på at nye sanger må repeteres en del før de sitter. Men det får da være grenser for repetering! Og når man ser at folk (tross alle gjentagelsene) fremdeles ikke synger med (fordi de ikke hører hva som synges), så må man jo skjønne at det er på tide å synge noe annet med bedre trøkk i stedet.

Når det gjelder kanari-følelsen man får, så har det med en blanding av at sangen ble sunget i det uendelige (evt. startet veldig mange ganger), folk klappet/dunket takten, og at kanariene bruker samme melodi på en sang. Hver for seg er dette gjerne ikke så gale, men summen gir et kanari-preg. Og når det da viste seg at folk aldri fikk med seg de to siste setningene på sangen, så fikk den heller aldri noe særlig trøkk.

Uansett, det må ikke bli slik at når nye sanger skal innføres, så skal de synges tusen ganger i løpet av en kamp. Det var jo litt det samme med "Gullet ska hem" i fjor. På enkelte kamper ble jo denne startet i ett kjør. "No ser eg rødt", er også en sang som ble startet for mye tidligere. Hva om vi skal innføre ny sang på samtlige spillere? Skal hver sang legge beslag på like mye tid?

I det hele tatt syns jeg det blir for dumt å synge så mye på én spiller. Vi er Brann-supportere, ikke Bakke-supportere. Og hva om et par år når Bakke ikke lenger spiller for oss? Fint at alle spillerne får sin sang, men å kaste bort masse verdifull syngetid på å få dem innført når vi kanskje ikke kan bruke sangen lenger om et par år? Bruk heller energi på flere sanger for KLUBBEN - og som vi også kan synge om 20 år, og når vi ikke kjemper om gull.
Legg ned hele klubben!

dudo

Nå har teksten stått i avisen, så jeg regner med denne sitter som et skudd til neste hjemmekamp. Du blir nok ikke kvitt den, krøvel! ;-) Men så klart skal den ikke synges i nærheten av så mye den ble sunget sist. Men parallellen til f eks "Gullet ska hem" er åpenbar. Innkjøringen er over nå, og det er ingenting å hisse seg opp over.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up