• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ludde

Started by Subbler, July 01, 2008, 21:39:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Subbler

Hvorfor får den mannen aldri spille?
For meg er dette helt uforståelig.....  Noen som burde gripe inn her når spillere som Winter og Arman får spille før ludde. Er på nippen til skandale.....
Winters vil jo egentlig ikke spille for brann så hvorfor får han spille i det hele tatt?
Arman er jo rett og slett for dårlig...
nei lukter skandale her

krakra

Satt og ventet på Ludde. Han scoret i begge treningskampene, og det var spennende å se hvordan han faktisk var. Stusset veldig da Helstad gikk ut, og Bjørnsson kom inn. Hva er poenget? Han er en habil stopper og en ubrukelig spiss.
Uansett. Ludde fikk jo 10min, og jeg syns faktisk han gjorde sine saker ok. Vanskelig å prege en kamp når man bare får de siste 10min, men han gjorde seg ikke bort.

Greit nok at det er nivåforskjeller mellom 2. div og TL, men han må jo få sjangsen til å prøve. Hvorfor skal ikke han engang få sjangsen til å prøve, når Bjørnsson får nye sjangser etter uttallige dårlige kamper.

Xminator

Nå vil jo egentlig ikke Ludvigsen spiller for Brann heller, så da er det ikke noen større skandale om Winters starter.

Vi får satse på at RBH skaffer noen kule navn som kan bli forumkonger i 2009 også...

Ricky

Armann Bjørnsson har spilt 0 minutter i TL i år, så han har nå ikke fått så veldig mange sjanser han heller.

Subbler

Ludde vil faktisk spiller for brann jo. Er bare at han aldri får muligheten til å spille FOR brann heller. Han har virkelig puttet endel gang i år både på andre laget og i trenings kamper. Hva har egentlig Winters og Arman gjort. Tenker spess på Arman som får prøve seg gang på gang uten suksess. Sist han spilte bra var vel i snøballkrigen i 1985

Subbler

Arman har vært skadet fram til nå.:)

Nixon

Quote from: Subbler on July 01, 2008, 22:05:29 PMTenker spess på Arman som får prøve seg gang på gang uten suksess.


Vel, uten å insinuere at islendingen er en strålende spiller så skårte han tross alt 9 mål for Brann i fjor. Noen av de ganske viktige også. Og han var god å ha da vi manglet en del spillere en periode i fjor høst.

Når det gjelder spillere som ikke vil spille i Brann så gjelder det vel stort sett alle og ikke bare Winters. Alle vil vel egentlig til en større og bedre klubb i et tørrere klima...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

En ting er at han får kort tid på seg i dag, men jeg synes virkelig ikke Ludde gjorde noe som helst fornuftig mot 2. divisjonsforsvarere. Han nølte for mye med ballen i flere situasjoner, og det endte i corner i stedet for en hard ball inn foran mål hvor det lå både Brannspillere og evt. selvmålskandidater.

Nei, Robbie spilte ikke veldig bra heller, men heller han enn Ludvigsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Texas

ludde gjor et elt greit innhopp. han kom seg rundt forsvaret ved to anledninger, men nølte litt med å legge ballen inn foran mål, men det virket  ikke som det var så stor bevegelse foran mål heller. Mener personlig at han bør komme foran armann i køen om spissplass.

Drunkie

Det latterlige her er vel strengt tatt det at på benken så har vi 2 spisser. De to er Møvik & Ludde!

Arman er ikke en spiss, og uttalte vel før sesongen at han skulle spesialisere seg midtstopper i år - på lik linje med Azar. Ja, han gikk på smell og fikk en skade, men han var nå alikevel ikke en veldig dyktig spiss før den tid heller. Ut av de 9 målene Nixon nevner så var det da faktisk bare 2 av de som var seriemål. Og det ut av 15 kamper/innhopp!

I en cupkamp som vi har "stålkontroll" i (Ihvertfall på det tidspunktet byttene ble gjort i), så burde det være naturlig at spillere som ikke har spilt så mye, får muligheten til å spille med de "beste" som Mons så fint uttalte om Ludde før AIK kampen. Dette i stor kontrast til at han setter innpå en midtstopper inn istedet.
Spesielt hvis man tenker at grunnlaget var at Arman er høy og argumentet var hodestyrke. Prøver på ingen måte å si at hverken Ludde eller Møvik er giganter i luften, men Arman, til tross for sin høyde er rett og slett udugelig i hodedueller. Noe han atter en gang beviste i går.

Hva gjør dette med moralen og innstillingen til Ludde? Uansett hvor mye han presterer på 2 laget, så får han ikke mer enn 10-12 minutter mot et 2 div. lag i cuppen, mens en midtstopper faktisk får lengre spilletid som spiss.
Og for den saks skyld, hva gjør dette med motivasjonen til Møvik, når det viser seg at han er 5 valg som spiss, og gjerne 6 valg hvis man drar inn Azar og. Mens han i teorien burde vært nr 4...

Belfort

Enig med deg Drunkie. At man satser på Lyktestolpen når man har et stort talent som Møvik sittende på benken er utrolig. Her har man en mulighet til og gi Møvik sin første kamp med litt tilskuere så satser man på en spiller som ikke har noe på spissplass og gjøre. Hvordan skal man forvalte og foredle en spiller som Møvik når han ikke får muligheten på bekostning av det etablerte

Nixon

Jeg tror det er noen her som har et litt for høye forhåpninger om Møvik. At han skulle være 4. valg som spiss allerede nå er helt hinsides etter min mening. For så god er han ikke. Både Helstad, Demba, Winters, TFL og Azar kommer før han i køen i de aller aller fleste kamper.
Han er et relativt stort talent som for øyeblikket utvikler seg meget godt ved å trene med A-laget og spille for Brann2.

Når det gjelder Arman så ser heller ikke jeg på han som en spiss, men som midtstopper. Jeg bare nyanserte den litt forenklede "gang på gang uten suksess"...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Uten Arman hadde vi sluppet å bli ydmyket i Stavanger i fjor. Den er grei :p

Møvvik er ikke en gang i hierarkiet. Han hadde nok vært mer aktuell om det stod 4-0 ti minutter før slutt. La nå gutten få fylle 18 før det blir ventet noe som helst av ham.

Ludvigsen spiller på oppsigelse. Da er det mer fornuftig å matche en spiller som har ett par år igjen hos oss.

Belfort

Quote from: Xminator on July 02, 2008, 18:52:14 PM
Uten Arman hadde vi sluppet å bli ydmyket i Stavanger i fjor. Den er grei :p

Møvvik er ikke en gang i hierarkiet. Han hadde nok vært mer aktuell om det stod 4-0 ti minutter før slutt. La nå gutten få fylle 18 før det blir ventet noe som helst av ham.


Hva tull er dette. Er det noen regel at man må være 18 for og prøve seg på første laget. Se bare på england der man lar de yngre spillerene matche seg fra 17 års alderen. Se på Tarik som fikk smake på nivået for flere år siden. Skal norsk fotball og Brann ta noen nødvendige steg er det tvingende nødvendig at store talenter for smake på nivået gradvis

krakra

July 02, 2008, 20:38:53 PM #14 Last Edit: July 02, 2008, 20:40:32 PM by krakra
Quote from: Xminator on July 02, 2008, 18:52:14 PM
Uten Arman hadde vi sluppet å bli ydmyket i Stavanger i fjor. Den er grei :p

Møvvik er ikke en gang i hierarkiet. Han hadde nok vært mer aktuell om det stod 4-0 ti minutter før slutt. La nå gutten få fylle 18 før det blir ventet noe som helst av ham.

Ludvigsen spiller på oppsigelse. Da er det mer fornuftig å matche en spiller som har ett par år igjen hos oss.

enavgutta

Uforståelig at ikke Ludde får spille. Kokte over for meg da Trefoten kom innpå før.

Helt sykt dette her....

Nixon

Quote from: krakra on July 02, 2008, 20:38:53 PM


Hvem kan forvente det? Vi supportere eller Møvik selv?
Min mening, etter å ha sett han i en god del kamper i år, er at han ikke er god nok til å komme inn å bidra hvis vi f.eks. jager en skåring. Leder vi komfortabelt mener selvsagt også jeg at han bør få komme inn før en mer etablert spiss for å få kjenne på nivået.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Etter Moldekampen er det ingenting som heter kombortabel ledelse.

Go Up