• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aalesund / Molde -treningskamper i sommer

Started by telge, June 16, 2008, 22:08:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

telge

Noen som skal til Sogn å se noen av kampene? Hva forventes av disse kampene?
Skal man drille en ellever, eller prøve ut spillere som TFL, Møvik o.l mot tippeligamotstand?

Selv er jeg i Førde til helgen, så jeg skal se kampen mot Molde ihvertfall.

Mener absolutt at de bør stille med sitt antatt beste mannskap for å drille inn elleveren som i størst grad skal spille Brann tilbake på toppen av tabellen i høst:)

Baunebob


BBB-Tony

BT skriver: "Brann med nederlandsk-inspirert kombinasjonsspill. Ballen ender ute hos Winters som slår fint inn fra høyre. Ludvigsen stupheader utenfor!" Hadde det bare vært så vel. Spiller vi alltid som Nederland, så feier vi all motstand av banen i høstsesongen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob


BBB-Tony

Ikke mye som minner om 2-4 tapet hvertfall. Kun kunstgresset som er avgjørende eller er vi på gang igjen? Moro at Huseklepp viser fine tendenser. I følge BT, så var det ett fint mål.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Hmmm, vet ikke helt om jeg liker dette. Jeg trodde at stortap mot oransjepakket i Florø var en del av gullresepten...
Rød makt på Hansa

krakra

 2' Trond Fredrik Ludvigsen med godt langskudd fra rundt 18 meter som stryker stolpen

20' Ludvigsen med bra mulighet for Brann, men skyter utenfor fra 8 meter.

0-1 TROND FREDRIK LUDVIGSEN! Brann tar ledelsen. Solli skyter fra 30 meter, keeper Lie gir en helt unødvendig retur. Keepertabbe, og Ludvigsen er på rett sted til rett tid.

Brann med nederlandsk-inspirert kombinasjonsspill. Ballen ender ute hos Winters som slår fint inn fra høyre. Ludvigsen stupheader utenfor!

Ludvigsen på farten igjen. Han tråkler seg forbi fire Aalesund-spillere, men skyter over fra ti meters hold.

0-2 ERIK HUSEKLEPP! Huseklepp får ballen på midten, løper ifra de fleste, tar en skuddfinte og skyter. Skuddet er løst, men Huseklepp får tilbake ballen fra Ludvigsen og scorer!


Stor sjanse Brann! Huseklepp slipper ballen ut til Ludvigsen, som kommer alene med Lie fra skrått hold. Men sjansen misbrukes.


--------
Mange innvolveringer fra Ludde. Resultatet er 1 mål og 1 assist. Er jo positivt det, ser ut som at han vært friskere enn de fleste i dag. Forøvrig er det flott å se et b-Brannlag som kjører over AaFK. Vi kunne fort ledet med 4-5 mål om vi hadde hatt mer flaks.

I 2. omgang håper jeg at ungdommene får komme innpå. Ville vært spennende å se Møvik, Haugsdal og Kannelønning i en omgang mot TL-motstand. Mohus kan jo også settes innpå.


Andsto

Er fristende å tro at aafk er fryktelig dårlig.

BBB-Tony

June 18, 2008, 19:12:24 PM #8 Last Edit: June 18, 2008, 19:14:44 PM by tonynord
Quote from: Andsto on June 18, 2008, 18:55:43 PM
Er fristende å tro at aafk er fryktelig dårlig.


Vanskelig å si siden vi ikke får sett kampen, men de stiller med ett relativt sterkt lag på papiret. 3-0, Solli, vi får hvertfall en grei start etter ferien! Og det er viktig... Skal sies at vi er heldige for øyeblikket. Aafk har hatt 3 stolpeskudd! Blir spennende å se hva Haugsdal kan prestere i løpet av 30 minutt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Andsto

June 18, 2008, 19:22:55 PM #9 Last Edit: June 18, 2008, 19:24:29 PM by Andsto
4-0 bare å kjøre på. Virker forøvrig som en veldig underholdende kamp. Hadde vært artig å få sett den.

vebo

Endelig en underholdende kamp, så går den selvfølgelig ikke på TV.
Tiocfaidh ár lá

Northside

Endelig en god kamp, så teller den ikke litt en gang....

krakra

Endelig en god kamp. Så spiller bare 4 spillere i en posisjon de ville stilt om Brann hadde vært skadefrie og toppet.

På tide å la reservene spille en TL-kamp?

Klaus_Brann

Dette ble jeg litt overrasket over. Når vi stiller med flere sentrale ute, hadde jeg ikke trodd det skulle bli så mye. Det lover bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on June 18, 2008, 20:07:47 PM
På tide å la reservene spille en TL-kamp?


Eller la de få prøve seg i cupen i kamper som den mot Austevoll.
Vent litt...
Rød makt på Hansa

vebo

Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on June 18, 2008, 20:36:54 PM


Ja, Austevoll er 3 ganger bedre enn Aalesund siden vi slo Aalesund med 4 mål, men Austevoll kun med 1!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

sydnes76

Quote from: tonynord on June 18, 2008, 20:44:51 PM
Quote from: vebo on June 18, 2008, 20:36:54 PM


Ja, Austevoll er 3 ganger bedre enn Aalesund siden vi slo Aalesund med 4 mål, men Austevoll kun med 1!


Er de ikke fire ganger bedre da? Sånn siden 4 X 1 = 4...

Andsto

Det blir uansett spennende å se om vi fortsetter den positive trenden mot molde på søndag. Her har vi jo en pinlig affære å revansjere.

telge


telge

Ja, det blir kjekt å se på søndag...skal på den kampen, faktisk:)

Alzheimer/Silverspurs

Var ikkje på kampen sjølv, men har fått referat av første omgang av ein kamerat. Får nok 2 omgang i mårra :) Var visstnok lavt tempo frå begge lag og Brann var effektive. Greit med ledelse mot eit elendig Aafk-lag. Huseklepp viste takter i små periodar og Solli var bevegelig og ok. Ludde var tent og av dei betre på bana. Hassan var visst ei vandrande katastrofe igjen og var knapt i ballen.

Forresten: Florø er veldig Sunnfjord... ikkje Sogn. Førde er også i Sunnfjord.

telge

Joda, greit nok det, men det er i Sogn og Fjordane fylke, var vel egentlig det jeg mente:)

Xminator

Som når vi smeller på tap i treningskamåer, så må det minnes om dette enda en gang. Treningskamper er treningskamper. Med ett halvt lag ute er problemet fra vårsesongen fortsatt tilstede - skadene. BT slakter både Winters og Misje. Og Ludde får 5... Litt spesielt i en kamp man vinner 4-0. Her tror jeg Aalesund var rævva og ikke 100% på. I serien er alle lag vi møter 110% på. Vi kan jo likevel håpe at vår "dårlige" start får de andre lagene til å fokusere mindre på biten om at vi er seriemestre...

hakeide

Målene følger.. Kan se ut som spillet sitter slik det gjorde tidvis ifjor.. Som noen nevner er det jo mot ett stillestående AAFK..

http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/61996

telge

fra de klippene ser ihvertfall Huseklepp ut som om han nærmer seg noe..:)

BBB-Tony

Quote from: hakeide on June 19, 2008, 09:35:08 AM
Målene følger.. Kan se ut som spillet sitter slik det gjorde tidvis ifjor.. Som noen nevner er det jo mot ett stillestående AAFK..

http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/61996



Bare synd det ikke var de som garantert stiller i serien som presterte noe av det samme som i fjor. Helstad, Demba, PVM, Bakke, Jaiteh er alle spillere som antagligvis kommer til å spille fast. La oss håpe det blir enda mer fremgang mot Molde, med de beste på banen...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

steinbygger

Quote from: telge on June 19, 2008, 10:17:30 AM
fra de klippene ser ihvertfall Huseklepp ut som om han nærmer seg noe..:)


Tja, passningen fra Huseklepp til TFL hvor han selv scorer på returen er jo helt idiotisk. Han skal jo skyte selv på første forsøk, så han har en del å gå på taktisk fremdeles

BBB-Tony

Quote from: steinbygger on June 19, 2008, 10:42:09 AM
Quote from: telge on June 19, 2008, 10:17:30 AM
fra de klippene ser ihvertfall Huseklepp ut som om han nærmer seg noe..:)


Tja, passningen fra Huseklepp til TFL hvor han selv scorer på returen er jo helt idiotisk. Han skal jo skyte selv på første forsøk, så han har en del å gå på taktisk fremdeles


Må si jeg ble skuffet da jeg så "super-raidet" hans på film nå. Det har blitt hauset godt opp både på brann.no, BT og BA. I den situasjonen stiller jeg heller spørsmålstegn ved forsvaret til Aafk. Huseklepp får jo gå helt uberørt langt innover. Og som du sier; han burde skutt selv første gangen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on June 19, 2008, 10:42:09 AM
Quote from: telge on June 19, 2008, 10:17:30 AM
fra de klippene ser ihvertfall Huseklepp ut som om han nærmer seg noe..:)


Tja, passningen fra Huseklepp til TFL hvor han selv scorer på returen er jo helt idiotisk. Han skal jo skyte selv på første forsøk, så han har en del å gå på taktisk fremdeles


Taktisk?
Det er situasjoner som skjer der og da, det er veldig fort gjort å gjøre "feil" valg i slike situasjoner.
Hva hvis Husekleppe hadde skutt, men bommet da? Da hadde det garantert kommet "Han skulle spilt til TFL, han var mye bedre plassert".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on June 18, 2008, 23:28:15 PM
Var ikkje på kampen sjølv, men har fått referat av første omgang av ein kamerat. Får nok 2 omgang i mårra :) Var visstnok lavt tempo frå begge lag og Brann var effektive. Greit med ledelse mot eit elendig Aafk-lag. Huseklepp viste takter i små periodar og Solli var bevegelig og ok. Ludde var tent og av dei betre på bana. Hassan var visst ei vandrande katastrofe igjen og var knapt i ballen.

Forresten: Florø er veldig Sunnfjord... ikkje Sogn. Førde er også i Sunnfjord.


I følge BT, så viste Hassan noe av fjorårsformen i går, og i følge MIM, så viste han årsbeste. Sikker på at denne kompisen din ikke bare er opptatt av å gi Hassan kritikk fordi det er det som har vært "inn" i det siste, og det er da lettere å se etter det negative om en ikke ser på spillet hans med "profisjonelle" øyner, altså på ett nøytralt grunnlag og vurderer han fra kamp til kamp...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yngve

Om du trur at det er noko som helst som heiter for nøytralt grunnlag, så er du rimleg naiv. Særleg når du drar fra, Mjelde og BT som døme. Er det to partar som ikkje er nøytrale, så er det vel dei. Misforstå meg rett, eg forsvarar ikkje kompisen til Alzenheimer.

Gubrask

Angrepet før siste målet var lekkert, sånt vil vi se mer av i serien!;)

BBB-Tony

Quote from: Yngve on June 19, 2008, 12:34:53 PM
Om du trur at det er noko som helst som heiter for nøytralt grunnlag, så er du rimleg naiv. Særleg når du drar fra, Mjelde og BT som døme. Er det to partar som ikkje er nøytrale, så er det vel dei. Misforstå meg rett, eg forsvarar ikkje kompisen til Alzenheimer.


Kanskje ikke MIM er nøytral, men  journalister bør være flinke til å vurdere spillere ut fra kamp til kamp med ett noenlunde nøytralt synspunkt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yngve

Journalistar er nett som alle andre menneske, sjølv om dei hevdar sin objektivitet konstant. Har ein person fyrst bestemt seg for å mislike/elska nokon, så er det berre slik.

Klaus_Brann

Det siste målet var veldig bra ja, fint angrepsspill, og ENDELIG satt overstegsfinta te Solli!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


BBB-Tony

Gylfi og Guntveit står helt sikkert over i morgen. Krissy fikk pusteproblemer på trening. Legene vet enda ikke hva det kom av, så det er usikkert om han må stå over. Skadeproblemene ser bare ut til å fortsette for Brann. Treningsleiren i Førde har ikke akkurat vært optimal.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask


BBB-Tony

Quote from: Gubrask on June 21, 2008, 17:56:23 PM
For å pirke, de er vel i Florø? :P


Begge deler. Morgendagens kamp går i Førde ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


BBB-Tony

Nå gjelder det for "de beste" å vise at de faktisk er best! Skulle virkelig ønske at jeg kunne se kampen slik at jeg kunne få en personlig oppfatning av hvordan laget ligger ann i forhold til vårsesongen. Spesielt Hassan. Er litt spent på han. Håper han er på gang igjen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Andsto

June 22, 2008, 13:30:48 PM #44 Last Edit: June 22, 2008, 13:33:23 PM by Andsto
Bakke måtte ut med skade i det 25. minutt mot molde. :(

Jajamensann helstad 1-0.

bronse2008

Quote from: Andsto on June 22, 2008, 13:30:48 PM
Bakke måtte ut med skade i det 25. minutt mot molde. :(

Jajamensann helstad 1-0.


Katastrofe at Bakke er skadet. Håper de tar ut Helstad også før også han slår opp skaden sin. Høstsesongen ser ut til å gå i vasker for både den ene og den andre, kan ende med fiasko denne sesongen hvis de ikke slutter å skade seg hele tiden. PVM burde heller ikke spillt nå.
Ham-Kam kunste Moss idag, og på Briskeby trengs alle man skal man ha håp om poeng.

Gepard

Dette laget hyler etter forsterkninger, allerede i vinter burde man tatt solide grep for å dempe konsekvensene av alle skadene samt at flere "nøkkelspillere" knapt hadde kamptrening. Dersom man ikke går til anskaffelse av solide navn innen noen uker blir høsten et mareritt. Her snakker vi minimum 3 klassespillere, en sentral midt med stor løpskapasitet samt offensiv dyktighet, en kantspiller og ikke minst en solid spiss. Dette blir dyrt.

Dr. Nansen

Sleng på en back på hver side og.. Der e vi ekstremt skadeutsatt!! Men det ser no ut til at Huseklepp har funnet formen i Florø/Førde so då har vi ett alternativ til kantene. I tillegg scorer jo Ludde jevnt og trutt selv om motstanden e noe bedre enn Austevoll og Hovding, så kansje han kan vere klar for en joker rolle på topp no som Winters er over the top..  Men det e jo et sjanse spill å stole på både Ludde og Huseklepp så forsterkninger bør komme på plass i sommervinduet..

Klaus_Brann

Utrolig bra at vi står opp på denne måten mot to andre TL-lag
8-1 etter to kamper er ikke så halvgærent!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman


Go Up