• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Brann-Valdres

Started by olebrann3, June 11, 2008, 13:04:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2008, 17:25:55 PM
Hvorfor skulle du ville ha med deg en hagle inn på stadion?
Skulle du kastet den på en motspiller? Uansett, det er jo borte på Hansa alle badboysa er, det er bare mykiser som holder til på BT, det vet alle.


Sånne kommentarer bør vi holde oss for gode til!!!  >:(  :P  :P  :P

Du har kanskje ikke fått med deg at det allerede er kommet en gruppering på BT eller?

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

crm

Quote from: thesevs on June 16, 2008, 22:27:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2008, 17:25:55 PM
Hvorfor skulle du ville ha med deg en hagle inn på stadion?
Skulle du kastet den på en motspiller? Uansett, det er jo borte på Hansa alle badboysa er, det er bare mykiser som holder til på BT, det vet alle.


Sånne kommentarer bør vi holde oss for gode til!!!  >:(  :P  :P  :P

Du har kanskje ikke fått med deg at det allerede er kommet en gruppering på BT eller?


En gruppering med hagle?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

BBB-Tony

Quote from: crm on June 16, 2008, 22:52:31 PM
Quote from: thesevs on June 16, 2008, 22:27:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2008, 17:25:55 PM
Hvorfor skulle du ville ha med deg en hagle inn på stadion?
Skulle du kastet den på en motspiller? Uansett, det er jo borte på Hansa alle badboysa er, det er bare mykiser som holder til på BT, det vet alle.


Sånne kommentarer bør vi holde oss for gode til!!!  >:(  :P  :P  :P

Du har kanskje ikke fått med deg at det allerede er kommet en gruppering på BT eller?


En gruppering med hagle?


Om du ser hva thesevs har uthevet med fet skrift, så ser du hva han mener! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Quote from: thesevs on June 16, 2008, 22:27:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2008, 17:25:55 PM
Hvorfor skulle du ville ha med deg en hagle inn på stadion?
Skulle du kastet den på en motspiller? Uansett, det er jo borte på Hansa alle badboysa er, det er bare mykiser som holder til på BT, det vet alle.


Sånne kommentarer bør vi holde oss for gode til!!!  >:(  :P  :P  :P

Du har kanskje ikke fått med deg at det allerede er kommet en gruppering på BT eller?




Da føler jeg navnet "BT- fanaticos" er litt for drøyt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Kommer tromme på BT nå i høstsesongen, blir konge!!!
KMO!!!

Klaus_Brann

Hadde det ikke passet bedre med en tamburin, sånn for imaget liksom?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stian

Og så dreier vi diskusjonen tilbake til Brann-Valdres...

thesevs

Quote from: Klaus_Brann on June 17, 2008, 21:01:31 PM
Da føler jeg navnet "BT- fanaticos" er litt for drøyt.


Det har vært mye snakk om den gode stemningen på BT under Vålerengen-kampen.
Mange har forventninger til at det skal bli enda bedre.
Det kommer det til å bli.

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

bronse2008

Quote from: Christian on June 12, 2008, 10:03:56 AM
Tromsø, VIF, Fredrikstad og Aalesund er Eliteserielagene med bortekamp i 3. runde. Regner med vi får en av disse i 4. runde, om vi klarer å hamle opp med Valdres.

Tar eg veldig feil om eg tror det bare er i 4. runde og kvartfinalen borte/hjemme blir bestemt på bakgrunn av reiser i tidligere runder, mens semien blir stående som den blir trukket?


4 runde TREKKES, og uansett er det trolig 90% sjanse for bortekamp da. Det betyr trøbbel mot ethvert TL-lag.
NM er nok eneste sjanse til heder iår, så 4.rundekampen blir kanskje klubbens viktigste kamp mot norske lag iår.

HansaInferno

BT Fanaticos.. Jeg liker det, absolutt. Lightere hagler? Det står det respekt av, kanskje vi borte på Hansa bør trappe litt opp, det ville jo vært synd om vi kommer i skyggen av BT-tribunen og deres hardcore supportere. Jaja, vi har jo fremdeles biljardkulen (takk til deg som kastet). Nydelig å høre at fanaticos BT (noe som høres enda bedre ut, derfor omdøper jeg gjengen) holder koken på den ellers så kjedelige og miserable familietribunen. Salg på T12 nå forresten, Stone Island og alt det der er billig, kanskje dere kan plukke opp noen plagg for å piffe opp det visuelle? Uansett, stå på gutter, dere gjør en god jobb (tror jeg).

Tror også at vi vinner mot Valdres (var det dét de het?). Jeg har troen på at Brann vinner selv om de driter saftig på leggen og holder på å tape. Helstad kommer inn etter 70 minutter og putter to helt ufortjente mål, og vi går videre. Det er som er så fint er at dette er cupen, og ingen bryr seg om den slette innsatsen til Brann. Jeg tror faktisk at svært få vil få det med seg i det heletatt.
Breiflabben, baby!

bronse2008

June 22, 2008, 12:35:37 PM #61 Last Edit: June 22, 2008, 12:37:16 PM by bronse2008
Quote from: HansaInferno on June 21, 2008, 14:38:28 PM
BT Fanaticos.. Jeg liker det, absolutt. Lightere hagler? Det står det respekt av, kanskje vi borte på Hansa bør trappe litt opp, det ville jo vært synd om vi kommer i skyggen av BT-tribunen og deres hardcore supportere. Jaja, vi har jo fremdeles biljardkulen (takk til deg som kastet). Nydelig å høre at fanaticos BT (noe som høres enda bedre ut, derfor omdøper jeg gjengen) holder koken på den ellers så kjedelige og miserable familietribunen. Salg på T12 nå forresten, Stone Island og alt det der er billig, kanskje dere kan plukke opp noen plagg for å piffe opp det visuelle? Uansett, stå på gutter, dere gjør en god jobb (tror jeg).

Tror også at vi vinner mot Valdres (var det dét de het?). Jeg har troen på at Brann vinner selv om de driter saftig på leggen og holder på å tape. Helstad kommer inn etter 70 minutter og putter to helt ufortjente mål, og vi går videre. Det er som er så fint er at dette er cupen, og ingen bryr seg om den slette innsatsen til Brann. Jeg tror faktisk at svært få vil få det med seg i det heletatt.


Selv om man ikke blir rik av å nå finalen, er NM viktig. Eneste mulighet for å sanke inn edelt metall i år er jo som kjent NM, så cup er  viktig nok.  Trekningen for 4 runde vil avgjøre mye, får Brann et tippeligalag da er de sannsynligvis ute av NM, for den kampen blir nok spilt borte. Kun litt trekningsflaks og absolutt maksimal satsing på 4 rundekampen kan berge sesongen, for jeg regner med at vi havner rundt 4-5 plass i serien og knuses i 3 kvalrunde for CL.

skb!

Quote from: bronse2008 on June 22, 2008, 12:35:37 PM
Selv om man ikke blir rik av å nå finalen, er NM viktig. Eneste mulighet for å sanke inn edelt metall i år er jo som kjent NM, så cup er  viktig nok.  Trekningen for 4 runde vil avgjøre mye, får Brann et tippeligalag da er de sannsynligvis ute av NM, for den kampen blir nok spilt borte. Kun litt trekningsflaks og absolutt maksimal satsing på 4 rundekampen kan berge sesongen, for jeg regner med at vi havner rundt 4-5 plass i serien og knuses i 3 kvalrunde for CL.


Bra du ser positivt på ting;)
Selv om NM er viktig, er det fortsatt 16 runder igjen i serien, og viktig å ikke gi opp enda.

Rocky

Morn der borte i vest.

Drageberget (Valdres FK support) kommer med minimum 3 fulle busser til Bergen  ;) +++++. Klart det ikke gjør vei i vellinga på en så stor stadion som deres, men vi anslår et sted mellom 500 og 1000 valdriser totalt, så vi skal vel bite fra oss på tribuna...

Vi gleder oss, og håper A-laget deres undervurderer Valdres like mye som dere i Batalsjonen ser ut til å gjøre her på forumet. Vi har gjort avtale med Enga om å møte dem hjemme i 4. runde  :) :) :) :)

Kamma ble regelrett overkjørt - spill mot et mål...

Morro blir det lell, uansett om det kommer 1 eller 2000 eller 10000 bergensere for å se kampen....

;D ;D

HansaInferno

1000 fra Valdres? Det er da litt søtt at Drageberget(?) mobiliserer. Klarer dere 1000 mann så blir det ihvertfall litt steming, for jeg kan nesten garantere at det blir musestille fra vår ende (av erfaring, det pleier å være slik tidlig i cupen). Men jeg tror selvfølgelig ikke et sekund på at det kommer mer enn 50 stk fra Valdres, og bare det ville det stått respekt av.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

1000 fra Valdres? Kan jeg rett og slett ikke se for meg!
Legg ned hele klubben!

Kjell249

1 000 stykker må være flere enn det er innbyggere i kommunen (inkludert nabokommunene :D)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

thesevs

Quote from: Rocky on June 23, 2008, 19:17:49 PM
Vi gleder oss, og håper A-laget deres undervurderer Valdres like mye som dere i Batalsjonen ser ut til å gjøre her på forumet. Vi har gjort avtale med Engen om å møte dem hjemme i 4. runde  :) :) :) :)


Vi undervurderer vel ikke laget, men forholder oss til realitetene som tilsier at et eliteserielag skal slå lag fra lavere divisjoner. Ellers blir det nok en grei kveld på Stadion; ingen voldsom synging, litt klapping og resten avslappende tilskueraktiviteter. Seff, vi i Fanaticos BT skal jo blusse og klappe på en tøff måte (i bar overkropp) som vanlig. Kanskje kaster vi litt bluss på banen, men ikke mer enn at en kanskje må stoppe kampen 5-10 minutter (vi vil jo komme oss hjem i anstendig tid)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Drageberget anno mai 2008



Håper vaktene er klar over hvor mye bluss og andre ting man kan gjemme under en bunad. Her er det bare å be dem løfte skjørtet!!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yngve

Om dette er Drageberget, må dei berre koma med 5 - 6 000. Kanskje dei kan opptre litt som BT - fanaticos og?

HansaInferno

June 24, 2008, 08:42:10 AM #70 Last Edit: June 24, 2008, 08:49:23 AM by HansaInferno
Sunne friske budeier fra Valdres, det sier vi ja takk til! Ellers kan jeg melde at Valdres er det eneste stedet i verden der fjøsnisser og mennesker lever side om isde i fred og harmoni. På bildet under ser vi lederen for Valdres Casuals, en av få grupper som har valgt bunad istedet for merkeklær. Men ikke la klærene lure deg, de er knallharde.

Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: thesevs on June 23, 2008, 23:04:37 PM
Quote from: Rocky on June 23, 2008, 19:17:49 PM
Vi gleder oss, og håper A-laget deres undervurderer Valdres like mye som dere i Batalsjonen ser ut til å gjøre her på forumet. Vi har gjort avtale med Engen om å møte dem hjemme i 4. runde  :) :) :) :)


Vi undervurderer vel ikke laget, men forholder oss til realitetene som tilsier at et eliteserielag skal slå lag fra lavere divisjoner. Ellers blir det nok en grei kveld på Stadion; ingen voldsom synging, litt klapping og resten avslappende tilskueraktiviteter. Seff, vi i Fanaticos BT skal jo blusse og klappe på en tøff måte (i bar overkropp) som vanlig. Kanskje kaster vi litt bluss på banen, men ikke mer enn at en kanskje må stoppe kampen 5-10 minutter (vi vil jo komme oss hjem i anstendig tid)


Hvis dere blusser på Gratishøyden, for så å kaste blussene ned derfra, slipper dere unna køen uansett!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Valdris

Skal vi se...
HamKam - Brann 0-0

Valdres FK - HamKam 2-1

Hva sier dette oss ;D

To dager igjen til cupen er historie for Brann...

telge

Quote from: Valdris on June 29, 2008, 17:54:59 PM
Skal vi se...
HamKam - Brann 0-0

Valdres FK - HamKam 2-1

Hva sier dette oss ;D

Det sier oss at Brann ihvertfall klarer uavgjort BORTE mot Hamkam, mens Valdres vant med minst mulig margin HJEMME mot Hamkam...sånn at når Valdres reiser til Bergen på tirsdag, taper de...:)

To dager igjen til cupen er historie for Brann...

Innlandsmax

Quote from: Kjell249 on June 23, 2008, 22:59:07 PM
1 000 stykker må være flere enn det er innbyggere i kommunen (inkludert nabokommunene :D)
Valdres er vel en region som inkluderer flere kommuner; Sør-Aurdal, Nord-Aurdal, Vang, Etnedal (?) og ja... Ja, ber ydmykst om en liten leksjon Norges-geografi.

Valdris

Quote from: Innlandsmax on June 29, 2008, 18:16:13 PM
Quote from: Kjell249 on June 23, 2008, 22:59:07 PM
1 000 stykker må være flere enn det er innbyggere i kommunen (inkludert nabokommunene :D)
Valdres er vel en region som inkluderer flere kommuner; Sør-Aurdal, Nord-Aurdal, Vang, Etnedal (?) og ja... Ja, ber ydmykst om en liten leksjon Norges-geografi.

Innlandsmax

Kan det stemme at Valdres FK er en relativt ung skapning, som har klart "det umulige", nemlig å samle kreftene i en nokså grissgrendt region, og hvor det i "gamle dager" var viktigere at Vang banket Fagernes enn at en samlet region kunne yppe seg i høyere divisjoner?

Klaus_Brann

Nei, Møvik kunne gjerne fått starte, men samtidig hadde det ikke skadet om Demba og Helstad fikk enda mer spilletid sammen, selv om det ikke er mot like tøff motstand som i tl.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krøvel vellevold

Quote from: Valdris on June 29, 2008, 17:54:59 PM
Skal vi se...
HamKam - Brann 0-0

Valdres FK - HamKam 2-1

Hva sier dette oss ;D



Dette sier oss at Brann hadde bortekamp og at Valdres hadde hjemmekamp. Det er ikke tilfellet på tirsdag.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Maradona on June 29, 2008, 22:31:03 PM


Du skal ikke undervurdere kapitalen til en gjennomsnittlig alkoholiker på Fottikken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

Opdal og Udjus sliter begge med skader. Vi kan risikere å smelle en 16 åring i buret imorgen.
Kilde:BT

Innlandsmax

Spørsmål til Valdris og Maradona

Kan det stemme at Valdres FK er en relativt ung skapning, som har klart "det umulige", nemlig å samle kreftene i en nokså grissgrendt region, og hvor det i "gamle dager" var viktigere at Vang banket Fagernes enn at en samlet region kunne yppe seg i høyere divisjoner?

Spørsmålet er stilt tidligere oppi her, men ettersom det foreløpig står ubesvart stiller jeg det påny, og mer direkte til det jeg oppfatter som Valdres-folk.

Hvor er Valdres FK sin hjemmebane?

BBB-Tony

Mjelde bytter ut tre spillere fra ham Kam kampen. Jaiteh, Winters og Karadas kommer inn for PVM, Yaw og Demba står over. Syns det er synd at Bjarnasson blir prioritert forran Yaw. Dette er en kamp som Yaw kunne vokse seg enda mer inn i A-lags troppen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det betyr vel etter en kjapp opptelling Huseklepp over på venstre. Vi stiller uansett med ett lag som med noenlunde innsats bør vinne denne kampen grei.

Opdal
Dahl - Bjarnason - Karadas - Hanstveit
Solli - Jaiteh - Hassan - Huseklepp
Winters - Helstad

Det er ihvertfall ikke noe som sier nedprioritering fra trenerene. Så får vi se om spillerene følger opp...

bernu

June 30, 2008, 17:52:27 PM #85 Last Edit: June 30, 2008, 17:58:54 PM by bernu
Quote from: Innlandsmax on June 30, 2008, 17:12:52 PM
Spørsmål til Valdris og Maradona

Kan det stemme at Valdres FK er en relativt ung skapning, som har klart "det umulige", nemlig å samle kreftene i en nokså grissgrendt region, og hvor det i "gamle dager" var viktigere at Vang banket Fagernes enn at en samlet region kunne yppe seg i høyere divisjoner?

Spørsmålet er stilt tidligere oppi her, men ettersom det foreløpig står ubesvart stiller jeg det påny, og mer direkte til det jeg oppfatter som Valdres-folk.

Hvor er Valdres FK sin hjemmebane?


Valdres er et dalføre/distrikt som består av 6 kommuner. Folketallet er ca 20 000.
Distriktsenteret er Fagernes og det er der klubben nå spiller sine hjemmekamper.
http://www.valdresfk.no/html.asp?nid=573&lid=1 (bilde av stadion)
Valdres FK er en sammenslåing av de ulike klubbene rundt i kommunene, og er relativt nystiftet. Som du sier har det i alle år vært viktigere å slå naboen enn å rykke opp. Dette førte til at det aldri ble noe framdrift og forbedring. Stammen i laget kommer fra den litt eldre sammenslåingen av Fagernes og Sør-Aurdal. SAFK spilte i en årrekke i 3.div, men etter sammenslåingen og en real dugnadsinnsats på sponsorfronten klarte de å rykke opp i fjor til 2.div etter at de slo Hamkam 2 i kvaliken. Laget har de forsterket godt i løpet av de 2 siste sesongene, og de var fullt fortjent at de slo ut Hamkam i forrige cuprunde.
Jeg kommer selv fra Fagernes og kjenner de fleste på laget, men har liten tro på at de klarer å slå Brann i morgen. MEN spiller Brann med den innsatsen de viste både mot Austevoll og Hamkam kan de bli tatt litt på senga av et hardtkjempende Valdreslag. Dette er tross alt årets kamp for de og de har ingenting å tape.
HANSA - Z

krakra

Er det dagens 2er-kamp som gjør at vi stiller såpass sterkt? Greit nok at vi ikke skal undervurdere Valdres, men f.eks. å bruke Yaw - Bjarnason tror jeg skulle gått greit.

Innlandsmax


vebo

Ajaja så jeg gleder meg til å gå på stadion i dag, dårlig motstand eller ikke. Skal knuffe meg frem til plassen min på Hansa å synge som besatt!

Er dere klare?

"Ullevååååål vi kommer, Brann, Brann Brann så de monner...."
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Ser for meg damelandslagsstemning i kveld...

Nixon

He he, det er ganske naivt å tro at det blir god stemning i kveld.
Men det skal bli gøy å høre hva innlandsbøndene har å komme med!
Rød makt på Hansa

smaalanda

Perfekt dag på å prøve å få igang noen av de "nye" sangene i dag!
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on July 01, 2008, 10:47:13 AM
Ajaja så jeg gleder meg til å gå på stadion i dag, dårlig motstand eller ikke. Skal knuffe meg frem til plassen min på Hansa å synge som besatt!

Er dere klare?

"Ullevååååål vi kommer, Brann, Brann Brann så de monner...."


Og ikke minst "Vi e på vei te Ullevaal, vi e på vei te Ullevaal, viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii eeeee på veeeeeei te Ullllleeeeeeeevaaaaaaaal!"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Regner med at du stiller som forsanger!
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Vet ikke om dette har blitt nevnt før, men for de som ikke skal på stadion så går også kampen på TV 2 sport kl. 17.55.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Hæ? Går den fem minutter tidligere på TV? Teknologien nå til dags alså..
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

For å få en litt mer høytidelig stemning på kampen, har TV 2 bestemt seg for å kjøre to av nasjonalsangene fra EM i reprise. Derfor måtte sendingen starte fem minutter før.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Super Hasund

Where the fuck is Valdres???? Bra det e hjemme kamp.

Lett match. Ingenting annet å si. Brann vinner uansett kem som spiller fra start.
Sees på stadion mine landsmenn
La Folket Synge

*Feltz*

tr0Ndemann

Billig straffe, men akk. Vi vant.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Belfort

Jeg blir bekymret med tanke på alle kampene som kommer nå. Dette laget er definitivt ikke friskmeldt. Er skremmende hvor lite presisjon det er i pasningsspillet.

Go Up