• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on July 25, 2011, 20:03:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2011, 19:59:38 PM
Med 4 midtstoppere i stallen føler jeg ikke det.



Etter nærmere halvspilt sesong slår ingen av dem meg som klasse.


Men det tror du Dure er?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hansastril

Hadde det ikke vært et mye mer naturlig springbrett for Dure og reist til FFK når han ikke vil til Brann? Hørte de ble imponert under prøvespill perioden hans. En Piiroja uten kontrakt, en narkoman og en gammel avdanket eks brann spiller er de som evnt. står forann han i rekkene. Burde være aktraktivt, selv om jeg naturligvis ønsker han i brann. Husk at han fungerer bra som anker også.
Stolt og kry

esp123

Zsolt er klasse på sitt beste, men har vist både mot Sarpsborg og mot FFK at han har et veldig lavt bunn-nivå. Grorud og Kalvenes er middelmådige og Yaw er altfor begrenset.

Dure er ung, lokal og meeeget talentfull, ville som sagt vært en skandale om han gikk til noen andre klubber enn Brann. En spiller som absolutt fortjener en proffkontrakt.


Hatleking

Quote from: krakra on July 25, 2011, 19:06:12 PM
Han ble ikke frosset ut og leid ut til Ranheim. Han ble leid ut til Ranheim i en kort periode mens han var i dårlig form. Etter at han kom tilbake har han vært fast i førsteelveren. Nordberg var 5. valget på stopperplass. Når man har fem stoppere i stallen er det naturlig nok et par som neppe får spille. Istedenfor at han skulle sitte på benken så ble han leid ut til FKH, for å få TL-matching. Syns ikke han heller har blitt frosset ut.

Den eneste på listen din som kan sies å ha vært frosset ut er Lago. Han har fått veldig lite spilletid i forhold til prestasjonene i RBK. Som nevnt tidligere er ikke RBK all verdens når det gjelder foredling av fremmedkulturelle spillere. Lago er vel bare enda et eksempel på det.


Wangberg forstod ikkje mykje av det sjølv, og presterte bra i Ranheim frå starten av. I tillegg kom han jo bak spelarar som Bjarsmyhr - som presterte dårleg gong på gong. Nordberg vart jo kjøpt førre sommar og leid ut til Ranheim resten. Guten er ikkje ung, men ny låneavtale har kome. Eit bomkjøp av RBK der. Korleis skal Dure få speletid?

krakra

Syns det sier litt når du snakker om at Wangberg har blitt frøset ut av RBK, samtidig som han har spilt mer enn vår mestspillende spiller under 21 år. Han ble ikke satset på i starten av sesongen og det var visst endel RBK-supportere som reagerte på det, spesielt siden Jonsson heller satset på Bjartsmyr, men han blir nå iallefall satset på nå.

Dure får spilletid med å gjøre seg fortjent til det. Det er vel sånn det funker i RBK. De gir ikke unggutten noe gratis, men er heller ikke redd for å gi dem tillitt når de faktisk fortjener det. Iallefall langt ifra like redd som Brann. Han splitter neppe opp stopperparet, men han kan fort bli førstemann i køen som backup både som stopper, høyreback i og den defensive midtbanerollen på midten. Og som backup i RBK så får du spilletid når førstevalgene er ute. I motsetning til i Brann hvor Skarsfjord heller gjør noen ville omrokkeringer og omskoleringer for å unngå å bruke ungguttene i bakhånd. Går Dure til RBK skal du ikke se bortifra at han har mer spilletid, eller iallefall flere kamper fra start, enn Haugen når sesongen er over.

ostraume

Bartepakket prøvde alt de hadde før Wangberg kom tiøbake og nå er fast. TOM Lago fikk jo sjansen til å spille seg inn. Så her spilte de andre seg ut i større grad enn at W spilte seg inn. Nordvik er forresten at annet talent som nesten råtnet på rot, nå fast på Engen.

Konklusjon: godt mulig bartene er bedre enn oss på talenter, men jeg synes du glorifiserer det for mye. Når det gjelder Dure så er han selvsagt en sviker om han går til barteland.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

July 26, 2011, 11:11:12 AM #20056 Last Edit: July 26, 2011, 11:13:45 AM by krakra
RBK er veldig mye bedre enn oss når det gjelder talentarbeid. De har fire spillere fra 20 år og nedover som har mer spilletid enn vår mestspillende. De har i tillegg to andre som har fått litt mindre med spilletid. De er neppe feilfrie, og det er ikke sånn at samtlige av talentene deres slår til, men at de er milevis foran oss er det ingen tvil om. Da tenker jeg på å foredle talentene på a-laget. Juniorlaget deres er ikke noe særlig bedre enn vårt.

Man kan gjerne si at RBK prøvde "alt" før de satset på Wangberg, men nå har de nå faktisk satset på ham til slutt og han har mer spilletid enn Haugen, Haugsdal og alle våre juniorspillere til sammen. Så hvis han skal være beviset på at RBK ikke satser noe særlig på ungguttene sine, så sier det veldig mye mer om oss.

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article205927.ece

Demar Philips vraker oss, den samme spilleren vi ikke ville tilby kontrakt da han kom til landet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Synd! Phillips er en klassespiller jeg godt kunne tenke meg å se i Brann. Godt å se at Brann jobber med å styrke oss på back/kant.
Lions led by donkeys.

abe78

Synes det er bra at vi prøvde i hvert fall. Han er en spiller jeg gjerne skulle sett i Brann.

Ser at mange er negative til Nordkvelle, der er jeg uenig. Ikke alt er rosenrødt, men han hadde en veldig bra sesong i fjor og fyren har landslagspotensiale. Skulle gjerne sett han i Brann, men ikke til en høy pris. I så fall må også Skarsfjord få muligheten til å snakke med spilleren først for å se at han passer inn i Brann sin nye profil.
.og husk!

Nixon

Skarsfjord skal ha fulgt Nordkvelle siden tiden i Pors, så vi må nesten gå ut fra at han har en plan med spilleren.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article205954.ece

Nordkvelle har sagt nei til Viking. Det øker vel våre sjanser, selv om et uakseptabelt krav for Viking sannsynligvis også er det for Brann.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Klart han heller vil til topplaget Brann. Det øker også sjansene for at han går med på lavere krav.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Jeg har også hørt rykter om at dama hans studerer på NHH, så det er vel også en fordel for oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Han har vel uttalt at det ikke akkurat var negativt at hun studerte i Bergen. Vi har sett tidligere at spillere har "priset" seg til klubber de ønsker å gå til. At overgangen til viiging strader på "personlige betingelser" betyr ikke at disse betingelsene er de samme over hele linjen. Det er bare å måte å ikke brenne alle broer hvis plan A ikke skulle fungere.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Hvis han er villig til å jobbe hardt og godta en edruelig lønn så er det fair nok, men da må han også å tåle å sitte mye på benken for på Brann under Skarsfjord spiller du enten veldig mye eller relativt lite og jeg ser ikke hvem Nordkvelle skal danke ut av førsteelveren.

Kjell249

Nordkvelle hadde helt greit tatt plassen på høyre ving, eventuelt som offensiv midtbane når Diego ikke spiller der.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on July 28, 2011, 00:55:09 AM
Nordkvelle hadde helt greit tatt plassen på høyre ving, eventuelt som offensiv midtbane når Diego ikke spiller der.


I så fall ville enten kapteinen eller vår 4 millioner investering blitt plassert på benken. Er han bedre så er det helt klart greit.

Klaus_Brann

Det skal vel ikke mye til for å være bedre enn Bentley så langt i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Kan ikke fatte og begripe hva vi skal med Nordkvelle... Ikke besitter han noen kvaliteter som vi savner på midtbanen, ikke er han i fjerneste nærheten av landslaget og videresalgspotensialet er minimalt (selv som bosmanspiller er det jo null interesse). Det eneste vi med sikkerhet oppnår er at vi gjør veien til Tippeligaspill enda lengre for Fredrik Haugen.

Fyren har hatt tre sesonger helt på det jevne i TL, og er bare ett år yngre enn vår egen Erik Mjelde. Ser man på mål/assists/VG-børs for de siste tre sesongene, så kommer Fredrik Nordkvelle foran Erik Mjelde kun på ett eneste punkt, nemlig spillerbørsen 2010 (med en margin på 0,1 poeng..). På de åtte andre punktene er Mjelde enten foran eller lik.

Legg til at det var uaktuelt for Nordkvelle å fortsette i "moderklubben" siden han bare hadde startet 11 av 14 kamper denne sesongen, så begynner det å danne seg et bilde av en spiller jeg gjerne ser vi "glipper" til Viking, Odd eller for den saks skyld RBK.

nero

Ja, jeg ville heller hatt Phillips enn Nordkvelle, men det er jo bare å innse at vi ikke kan velge å øverste hylle lenger..
Lions led by donkeys.

stigh

August 01, 2011, 10:44:33 AM #20071 Last Edit: August 01, 2011, 10:46:06 AM by stigh

Markmus

Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.
Ka du ve?

abe78

Tipper vi snakker om en sum rundt 10-12 mill. 30 hadde vært sinnsykt, men en vet jo aldri. Ekstra surt at vi ikke har fått Huseklepp-pengene også. Lurer på hvordan det går med den saken...
.og husk!

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Hvem er det som er villig til å gi 40-50 millioner for Kara?

Nixon

Hvor lenge har Kara igjen av kontrakten? Pris har gjerne en sammenheng med det.
Når det gjelder erstatter for Austin tror jeg nok at Bajter er den som kommer til å få prøve seg først.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

DangerousDan

Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Vilje til pengebruk er ikke nødvendigvis proporsjonalt med hvor lenge man har fulgt en spiller.
QPR har i hovedsak hentet bosmenn sålangt, og vist liten vilje til å flekse økonomiske muskler.
Kontraktslengde spiller inn, og vi får aldri 30 mill for Rudy. Krever det neppe heller.

dudo

Quote from: abe78 on August 01, 2011, 11:02:36 AM
Tipper vi snakker om en sum rundt 10-12 mill. 30 hadde vært sinnsykt, men en vet jo aldri. Ekstra surt at vi ikke har fått Huseklepp-pengene også. Lurer på hvordan det går med den saken...


10-12 er for lite. Kanskje en fornuftig pris i dagens marked, men vi kan ikke la han gå for det samme som vi kjøpte han for. Det går bare ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

10-12 mill er alt for lite. Bør være litt kalde i denne saken og håpe flere lag kommer på banen så prisen stiger litt. Jeg håper på et sted rundt 20 millioner, også vil jeg at nesten alt av Branns andel går inn igjen i sportslig satsing. Brann kommer til å bli sterkt redusert når Austin forsvinner.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 01, 2011, 11:08:15 AM
Hvor lenge har Kara igjen av kontrakten? Pris har gjerne en sammenheng med det.
Når det gjelder erstatter for Austin tror jeg nok at Bajter er den som kommer til å få prøve seg først.


Helt sikkert. Og hvis han er en stødig spiller kan det ha vært en liten genistrek. At vi da har vært ute og sikret erstatteren før Austin forsvinner.
Selv om han ikke er solgt ennå.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

visst denne bajjter er god, enda en fjær i genihatten til RBH? ;P

dudo

Nå er det vel Skarsfjord som tar seg av den berømte "spillerlogistikken", men dette stinker jo av Liverød, og jeg har ikke voldsomt troen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Tror ikke TIL kan få mer enn 35 mill for Kara får de 40 kan de begynne å juble. Vi bør klare 20 mill for Austin slik jeg ser det. Det var snakk om 15 før sesongen, men han har vært vanvittig god denne sesongen.

Markmus

Quote from: abe78 on August 01, 2011, 11:02:36 AM
Tipper vi snakker om en sum rundt 10-12 mill. 30 hadde vært sinnsykt, men en vet jo aldri. Ekstra surt at vi ikke har fått Huseklepp-pengene også. Lurer på hvordan det går med den saken...


10-12 millioner er jo rimelig uaktuelt for Austin som vi ga 10 millioner for.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 11:04:38 AM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Hvem er det som er villig til å gi 40-50 millioner for Kara?


Husker ikke hvor artiklen var (TV2 Sporten?), men det var visst et par klubber som var villige.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on August 01, 2011, 17:57:19 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 11:04:38 AM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Hvem er det som er villig til å gi 40-50 millioner for Kara?


Husker ikke hvor artiklen var (TV2 Sporten?), men det var visst et par klubber som var villige.


Klarer ikke se for meg noen klubb gi så mye for Kara, når Annan gikk for 22.

krakra

Syns Austin og Kara er jevngode. Hvis verdien på Kara skulle være 40-50 millioner syns jeg 25-35 hadde vært ok for Austin på grunn av alderen, men desverre funker ikke fotballpriser sånn at "fordi han går for det skal han gå for det". Får vi rundt 20 millioner for Austin er jeg fornøyd.

roaldinho

Her er artikkelen om Kara:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3200480.ece

"Ifølge VG kjemper Schalke, Stuttgart og Wolfsburg om senegaleseren. Også Arsenal og Stoke, samt de franske klubbene Lyon og Bordeaux er interessert.

Agent Jim Solbakken jobber med saken for Tromsø, og han har tidligere antydet en salgssum rundt 40-50 millioner kroner. VG mener nå å vite at det er 50 millioner kroner det snakkes om."
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

noen som såg Ojo på tv2sporten nettopp? han sa at han vasset i tilbud fra england, italia, tyskland mm.
men eg tror ikke gud hadde bedd han skifte klubb enda, det passer jo fint. kanskje han blir i brann ut livet.

Utmedsnolken

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 01, 2011, 20:39:21 PM
noen som såg Ojo på tv2sporten nettopp? han sa at han vasset i tilbud fra england, italia, tyskland mm.
men eg tror ikke gud hadde bedd han skifte klubb enda, det passer jo fint. kanskje han blir i brann ut livet.


Noen som tar på se oppgaven med å stå utenfor vinduet hans i natt og rope ut at Gud kommanderer han til å bli i Brann?
"og der snubler Sæternes igjen"

Super Hasund

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 01, 2011, 20:39:21 PM
noen som såg Ojo på tv2sporten nettopp? han sa at han vasset i tilbud fra england, italia, tyskland mm.
men eg tror ikke gud hadde bedd han skifte klubb enda, det passer jo fint. kanskje han blir i brann ut livet.


Typisk. Alltid når vi er på vei til å få en fin grunnmur så kommer det noen å kjøper mursteinene.

La Folket Synge

*Feltz*

Hansakongen

Quote from: Super Hasund on August 01, 2011, 20:54:14 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 01, 2011, 20:39:21 PM
noen som såg Ojo på tv2sporten nettopp? han sa at han vasset i tilbud fra england, italia, tyskland mm.
men eg tror ikke gud hadde bedd han skifte klubb enda, det passer jo fint. kanskje han blir i brann ut livet.


Typisk. Alltid når vi er på vei til å få en fin grunnmur så kommer det noen å kjøper mursteinene.




Så er nå alltid spørsmålet om hva brann kan forvente seg av et salg av Ojo? når man ser hva tromsø forlanger for kara ?? brann må vel i allefall opp på det nivået vist ikke enda høyere opp han har jo enda ikke nådd maks nivået i karieren sin enda...

Markmus

Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 18:09:55 PM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 17:57:19 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 11:04:38 AM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Hvem er det som er villig til å gi 40-50 millioner for Kara?


Husker ikke hvor artiklen var (TV2 Sporten?), men det var visst et par klubber som var villige.


Klarer ikke se for meg noen klubb gi så mye for Kara, når Annan gikk for 22.


Annan hadde bare 8-9mnd igjen av kontrakten.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on August 01, 2011, 20:58:13 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 18:09:55 PM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 17:57:19 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 01, 2011, 11:04:38 AM
Quote from: Markmus on August 01, 2011, 10:48:38 AM
Tromsø kan visst nok få 40-50 millioner for Kara. Austin er en bedre spiller per dags dato, men er 4 år eldre enn Kara. Da krever vi i overkant av 30 millioner. QPR har siklet så lenge på Austin at det har de råd til.


Hvem er det som er villig til å gi 40-50 millioner for Kara?


Husker ikke hvor artiklen var (TV2 Sporten?), men det var visst et par klubber som var villige.


Klarer ikke se for meg noen klubb gi så mye for Kara, når Annan gikk for 22.


Annan hadde bare 8-9mnd igjen av kontrakten.


Jo, men samtidig så er det vel ikke noen andre spillere i Norge som går for den prisen. Var riktignok Diouf, men han har jo floppet totalt, noe også Annan har gjort, og var dessuten en mye større og rikere klubb enn de nevnt om Kara. Ser Schalke er blant dem nevnt i artikkelen, og tviler på at de vil betale dobbelt for en spiller som ikke har gjort det bedre enn Annan i Tippeligaen, når Annan ikke slo gjennom. Tror ikke klubber er villige til å satse såpass mye på en spiller fra Tippeligaen nå lenger.

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article206637.ece

Etter å ha blitt avskrevet og alle trodde han var klar for S'oton, er Hanstveit plutselig på Branntrening og aktuell for overgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Fikser jo ikke akkurat tempoproblemene i forsvaret, men tror han vil heve kvaliteten bra likevel.

Og hvorfor er alle på bildet så skeptiske til ballen?

Nixon

De er ikke skeptiske til ballen. De er skeptiske til en ny fyr som skal gi de mindre spilletid...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Men teori er at Hanstveit løfter ballen med ren tankekraft gjennom blikket sitt, mens de andre lurer på hva faen som skjer.

stigh

Leste i ba i dag at Nicolás Mezquida er på prøve spill i LSK reiste fra Bergen til Lillestrøm kansje  får se om de var feil å slippe han eller ikke

dudo

Hvis det blir aktuelt med QPR for Austin, bør vi ikke da prøve å få PVM som en del av betalingen? Jeg tror (fortsatt) kan kunne gjort en veldig god jobb som DM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up