• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Wanderson har knallkontroll på kula, liten tvil om det. Kan sikkert spille høyrekant også.  Eller som spiss og Ojo som tilbaketrukket spiss istedenfor Mjelde.
http://www.youtube.com/watch?v=JVmL2Oz_DK4
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Fytti! Dette var spreke nyheter å våkne opp til, men hvis vi får han blir det spennende å se hva Skarsfjord gjør med konstellasjonene på topp, han blir i så fall ikke hentet inn for å sitte på benken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Skal vi låne inn en spiller for å sette Ojo på benken? Jeg syns ikke det er utelukkende positivt med mindre vi får en opsjon. Ojo viste at han har stort potensiale og da syns jeg ikke han bør vrakes for en spiller som uansett forsvinner i sommer.

Guastavinho og Bentley burde også satses på. Det er mulig han kan gå inn for superkapteinen, men der har vi Haugen.

Jeg syns ikke spissituasjonen er så prekær at vi trenger å bruke store ressurser på å låne inn en kortsiktig forsterkning. Hvis prisen tilsvarer en backupspiller og han takler å ikke være rent førstevalg er det fair nok. Får vi opsjon på kjøp er det jo knall.

KennethS

tå på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Romarius

Quote from: krakra on March 30, 2011, 11:43:40 AM
Skal vi låne inn en spiller for å sette Ojo på benken? Jeg syns ikke det er utelukkende positivt med mindre vi får en opsjon. Ojo viste at han har stort potensiale og da syns jeg ikke han bør vrakes for en spiller som uansett forsvinner i sommer.

Guastavinho og Bentley burde også satses på. Det er mulig han kan gå inn for superkapteinen, men der har vi Haugen.

Jeg syns ikke spissituasjonen er så prekær at vi trenger å bruke store ressurser på å låne inn en kortsiktig forsterkning. Hvis prisen tilsvarer en backupspiller og han takler å ikke være rent førstevalg er det fair nok. Får vi opsjon på kjøp er det jo knall.


Synes også det er litt rart. For all del flott om vi får inn en knallspiller som bidrar fra dag 1. Men da har vi vel 3 spisser på lån frem til sommeren. Pussig situasjon, og vitner vel om at ikke alt de driver med på Stadion er like gjennomtenkt for tiden. Ikke at det er noe nytt da...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 30, 2011, 11:43:40 AM
Skal vi låne inn en spiller for å sette Ojo på benken? Jeg syns ikke det er utelukkende positivt med mindre vi får en opsjon. Ojo viste at han har stort potensiale og da syns jeg ikke han bør vrakes for en spiller som uansett forsvinner i sommer.

Guastavinho og Bentley burde også satses på. Det er mulig han kan gå inn for superkapteinen, men der har vi Haugen.

Jeg syns ikke spissituasjonen er så prekær at vi trenger å bruke store ressurser på å låne inn en kortsiktig forsterkning. Hvis prisen tilsvarer en backupspiller og han takler å ikke være rent førstevalg er det fair nok. Får vi opsjon på kjøp er det jo knall.


Jeg skjønner ikke helt hva tanken er med dette, for hvis Ojo fortsetter i nogenlunde samme stil fremover, trenger vi kun en backup der, ikke en konkurrent.
Helt enig med deg ang. Gustav og Bentley også.

Når det er sagt, er jeg ikke negativ til klassespillere:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jrgn

Dette vinduet blir mer spennende enn hva jeg hadde trodd!

Churchill

...we shall never surrender.

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on March 30, 2011, 11:43:40 AM
Skal vi låne inn en spiller for å sette Ojo på benken? Jeg syns ikke det er utelukkende positivt med mindre vi får en opsjon. Ojo viste at han har stort potensiale og da syns jeg ikke han bør vrakes for en spiller som uansett forsvinner i sommer.

Guastavinho og Bentley burde også satses på. Det er mulig han kan gå inn for superkapteinen, men der har vi Haugen.

Jeg syns ikke spissituasjonen er så prekær at vi trenger å bruke store ressurser på å låne inn en kortsiktig forsterkning. Hvis prisen tilsvarer en backupspiller og han takler å ikke være rent førstevalg er det fair nok. Får vi opsjon på kjøp er det jo knall.

Vi får nok ingen Opsjon. Han gikk for 10-15 millioner i 2010 og har signert for fire og et halvt år der nede med 9 millioner i årslønn. Skal mye til for at de gir han vekk til oss for et par millioner da.

GlennK


Gepard

Skjønner ikke Wanderson-overgang uten opsjon. Spilleren og den arabiske klubben vil antageligvis kreve en slags garanti for spilletid. Dette vil da gå ut over vår spiller, Kim Ojo. Rosenborg er antageligvis i samme posisjon med Bjærsmyhr, som fullstendig er en skandale for klubben.

Men for all del er en glimrende spiller, husker allsvenskankommentatorer hyllet han enormt i 2009, samt at de ikke fattet hva han gjorde i GAIS.

abe78

Forstår du ikke det? Brann har uansett ikke råd til å betale lønnen til denne spilleren. Rett og slett et kupp om vi kan leie en målscorer denne sesongen. Vi trenger det. Tror en del helt har glemt at vi er en dumpekandidat!
.og husk!

Huff

http://www.ba.no/sport/fotball/1__divisjon/article5548514.ece

Addo på lån til Odd, koster dem 100.000 samt en opsjon på 300.000, altså 400.000 totalt. Her har vi Fakirierstatteren på venstreback som frigjør Hassan som backup på sentr.midtbane. Faen og.

Gulløl

March 30, 2011, 13:21:37 PM #19015 Last Edit: March 30, 2011, 13:23:52 PM by Gulløl
Tror om Brann hadde klart å forhandle seg frem til en slik gunstig avtale. Det hadde trolig blitt det dobbelte, for Brann kan vel ikke tyne Løv-Ham slik Odd her har gjort(?).

Hadde vært artig om Brann nå snudde seg rundt og utkonkurrert Odd på Addo, og samtidig fikk inn et "ballespark" på Fagermo ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

De fleste er vel enig i at det vi mangler er en målgarantist. Her får vi en til en "billig" penge. Jeg håper dette går igjennom hvis han er så god som det kan se ut til.

Gepard

Synes ikke vi skal drive med korttenkte løsninger, slik man havnet i uføre. MEN min skepsis er basert på at det mest sannsynlig foreligger en spilleltidsklausul, dersom det Ikke gjør det er jeg helt for dette lånet.

Gulløl

Mot Rosenborg var det stort sett juniorer på benken. Kan ikke forstå motviljen mot at Brann skal ha klassespillere på 12-13-14 plass på benken når alle vet at skader og karanter kommer. Helt normalt at det er 3 - 5 spillere i snitt ute av slike grunner gjennom sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

abe78

Enig med Gepard i at det blir kortenkt om vi må garantere spilletid for å hente Wanderson. Det blir for enkelt!
.og husk!

dudo

Garantere spilletid? Det er et rykte i Trondheim, og et veldig rart et her. Om det er slik at klubben ikke kan bruke mer enn tre utlendinger er ddet neppe mange foeringer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

Quote from: abe78 on March 30, 2011, 13:19:29 PM
Forstår du ikke det? Brann har uansett ikke råd til å betale lønnen til denne spilleren. Rett og slett et kupp om vi kan leie en målscorer denne sesongen. Vi trenger det. Tror en del helt har glemt at vi er en dumpekandidat!


Okei? Som om det er et fakta at vi er dumpekandidat? Sist jeg sjekket knuste vi de som var en av de to som allerede hadde vunnet serien.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

For min del er en målgarantist + potensiell høyrekant absolutt et enormt pluss. Har ingenting imot midlertidige løsninger så lenge de ikke går på bekostning av langsiktig arbeid. Vi er i en situasjon hvor der vi må ta det vi får og til tross for at ikke jeg tror det er sannsynlig så er faren for nedrykk reell. Slik jeg ser det gir en slik midlertidig løsning rom for å jobbe langsiktig og ta noen sjanser uten å hele tiden måtte ha ryggen mot veggen.
Guinness - Makes you drunk

Xminator

Tja, de vil kanskje at han skal spille mest mulig så han får ett navn i europeisk fotball igjen, og dermed kan selges til en liga som kan betale lønnen hans. For jeg tror ikke det har store forhåpninger om å få igjen overgangspengene... Det dreier seg nok om å kutte kostnader med minst mulig tap.

Ut fra at det er en spiller med assists, så kanskje han hadde passet best i Mjelderollen? Men da blir det enda ett steg lenger før Haugen er førstevalg, og det gjør neppe Krakra mer positiv...

Gode spillere til Brann er bare positivt. Helst skulle vi hatt luksusproblemet at denne typen spillere risikerte å ikke få sitte på benken en gang. Der vi kunne vert i 2008...

krakra


ZsoltKorcsmar

Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde. Som Sandstø uttalte nå tidligere i dag er det laber stemning på varden mens de nok jubler i Skien. Sandstø sier at det er en enormt dårlig avtale for Løv Ham, og at Odd virkelig har gjort et godt kjøp. Arne Sandstø ville etter sigende ha mye mer for sin beste spiller, men den økonomiske situasjonen i Løv-Ham tilsa at de måtte akseptere skambudet av slasken Fagermo. Ser for meg trynet til Fagermo i dette sekund. Han sitter og gotter seg over å få inn en ny, ung og lovende spiller som han kan forderve med den ekle fotballfilosofien sin. Kommer til å lære opp Addo til å bli en grisespiller som takler stygt, drøler, bruker albuer og scorer på skadde keepere.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.

brann-kalle

LATTERLIG(med store bokstaver) at Brann lar Addo gå fra seg. Hvis vi kunne skaffet oss Addo på en lignende avtale, hadde det løst haugevis med problemer. Det passer perfekt å satse på en ung og fremadstormende spiller som ham på becken. Fremfor å bruke en Hassan på vei ned.

Denne Wanderson ser veldig spennende ut. Fantastiske avslutninger på YouTube-filmene. Selv om alle kan se god ut på YouTube er det ingen tvil om at han vil gjøre det bra for Brann denne sesongen. Ser ut til at han både kan bekle en bakromsspiss-rolle, men også en mer vandrende rolle(type Huseklepp). Med opsjon på han her hadde vi gjort det fantastisk. En låneavtale uten opsjon vil være kortsiktig tankegang, men det må vel til, dersom vi faktisk vil hevde oss i årets tippeliga...

krakra

Jeg syns også det virker latterlig. Man snakker om at vi ikke trenger Addo siden Hanstveit uansett skal hentes i sommer, men hvis vi hadde hentet Addo på lån med opsjon og han hadde slått til hadde vi ikke trengt å hente Hanstveit. Addo hadde styrket v.backen og frigitt Fakiri til midtbanen. Når Odd får ham på billigsalg er det frustrerende.

tem

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde. Som Sandstø uttalte nå tidligere i dag er det laber stemning på varden mens de nok jubler i Skien. Sandstø sier at det er en enormt dårlig avtale for Løv Ham, og at Odd virkelig har gjort et godt kjøp. Arne Sandstø ville etter sigende ha mye mer for sin beste spiller, men den økonomiske situasjonen i Løv-Ham tilsa at de måtte akseptere skambudet av slasken Fagermo. Ser for meg trynet til Fagermo i dette sekund. Han sitter og gotter seg over å få inn en ny, ung og lovende spiller som han kan forderve med den ekle fotballfilosofien sin. Kommer til å lære opp Addo til å bli en grisespiller som takler stygt, drøler, bruker albuer og scorer på skadde keepere.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


er jo enig at det er surt at spillere med potensiale som i tillegg har tilhold i Bergen ikke ender opp i Brann
men er derimot totalt uenig i at Brann skulle gitt løvham en mye gunstigere avtale enn den Odd nå får
greit nok at Løvham holder til i Bergen , og sliter medøkonomi
men Brann skal aldri betale mer enn nødvendig for noen ting

vi bør være ferdig med å stø pengene rundt uten mål og mening

Gulløl

March 30, 2011, 15:18:56 PM #19030 Last Edit: March 30, 2011, 15:25:12 PM by Gulløl
Gais går for 3 skytterkonger. Overraskende at en del på forumet er bekymret for at vår skytterkonge som har spilt en(1) god kamp for Brann må hvile benken av og til om vi henter en god spiss til som også kan spille høyrekant.
Og hva vet vi om stabiliteten fremover til Ojo som tidligere har vært svært ustabil ?
Bra at ikke ledelsen i Brann tenker slik som enkelte av supporterne tenker. Kortsamleren Ojo vil nok stå over en del kamper i år også. Vi kan vel heller ikke gamble med at han ikke blir skadet, eller kan vi det ??


Enligt uppgift har Gais konkurrens från norska Brann i jakten på den allsvenska skyttekungen från 2009. Men Persson säger att även om det inte löser sig med brassen så kommer laget att ha en slagkraftig offensiv med Santos och Omotoyossi.
Nu har vi redan två riktigt bra forwards. Båda har en bit kvar till toppformen men när de har nått dit har vi två högklassiska anfallare med allsvenska mått mätt, säger Persson.

[/i]
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/gais/article12807273.ab
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Gulløl on March 30, 2011, 15:18:56 PM
Gais går for 3 skytterkonger. Overraskende at en del på forumet er bekymret for at vår skytterkonge som har spilt en(1) god kamp for Brann må hvile benken av og til om vi henter en god spiss til som også kan spille høyrekant.
Og hva vet vi om stabiliteten fremover til Ojo som tidligere har vært svært ustabil ?
Bra at ikke ledelsen i Brann tenker slik som enkelte av supporterne tenker. Kortsamleren Ojo vil nok stå over en del kamper i år også. Vi kan vel heller ikke gamble med at han ikke blir skadet, eller kan vi det ??


Enligt uppgift har Gais konkurrens från norska Brann i jakten på den allsvenska skyttekungen från 2009. Men Persson säger att även om det inte löser sig med brassen så kommer laget att ha en slagkraftig offensiv med Santos och Omotoyossi.
Nu har vi redan två riktigt bra forwards. Båda har en bit kvar till toppformen men när de har nått dit har vi två högklassiska anfallare med allsvenska mått mätt, säger Persson.

[/i]
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/gais/article12807273.ab

Det virker ikke som du tar poenget.

ostraume

Quote from: krakra on March 08, 2011, 15:16:01 PM
Da kan Brann fokusere på å hente inn en spiss. Det er der fokuset bør ligge ettersom Ojo ikke har overbevist i vinter.


Tok meg friheten å sitere deg en uke eller tre (edit) tilbake i tid. Altså: Spiss ja, men leiespiss; nei?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ZsoltKorcsmar

Quote from: tem on March 30, 2011, 15:07:47 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde. Som Sandstø uttalte nå tidligere i dag er det laber stemning på varden mens de nok jubler i Skien. Sandstø sier at det er en enormt dårlig avtale for Løv Ham, og at Odd virkelig har gjort et godt kjøp. Arne Sandstø ville etter sigende ha mye mer for sin beste spiller, men den økonomiske situasjonen i Løv-Ham tilsa at de måtte akseptere skambudet av slasken Fagermo. Ser for meg trynet til Fagermo i dette sekund. Han sitter og gotter seg over å få inn en ny, ung og lovende spiller som han kan forderve med den ekle fotballfilosofien sin. Kommer til å lære opp Addo til å bli en grisespiller som takler stygt, drøler, bruker albuer og scorer på skadde keepere.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


er jo enig at det er surt at spillere med potensiale som i tillegg har tilhold i Bergen ikke ender opp i Brann
men er derimot totalt uenig i at Brann skulle gitt løvham en mye gunstigere avtale enn den Odd nå får
greit nok at Løvham holder til i Bergen , og sliter medøkonomi
men Brann skal aldri betale mer enn nødvendig for noen ting

vi bør være ferdig med å stø pengene rundt uten mål og mening


Enig i det:) Tenkte mer på utlån av noen spillere etc. Vi sender spillere som Løv Ham kan dra nytte av på lån til de. Da får de adeccoerfaring, og løvham blir styrket. I tillegg kunne vi fått Addo på lån med opsjon. Vinn vinn. For eksempel at Kristoffer Larsen, Bjrate Haugsdal og Kristoffer Møvik går motsatt veg. Eller lignende.

krakra

March 30, 2011, 15:42:12 PM #19034 Last Edit: March 30, 2011, 16:04:40 PM by krakra
Quote from: ostraume on March 30, 2011, 15:34:40 PM
Quote from: krakra on March 08, 2011, 15:16:01 PM
Da kan Brann fokusere på å hente inn en spiss. Det er der fokuset bør ligge ettersom Ojo ikke har overbevist i vinter.


Tok meg friheten å sitere deg en uke eller tre (edit) tilbake i tid. Altså: Spiss ja, men leiespiss; nei?
Ja.
Jeg mente da og mener nå at det er for tynt med ètt reelt spissalternativ i troppen til dagens formasjon. På det tidspunktet jeg skrev innlegget du siterer hadde Ojo ikke vist noe prov på at han var en spiss vi kunne satse alt på. Siden den gangen har han spilt en kjempekamp mot RBK og bevist at han har TL-nivået inne. Det forandrer situasjonen litt, men jeg syns fortsatt det er for tynt med kun èn spiss.
Jeg mente aldri at vi skulle gi opp Ojo, men at vi hadde og har et behov for flere alternativer

Jeg har skrevet du før, men kan jeg gjenta det for din skyld: Det er ikke noe problem hvis denne spilleren leies inn som en backup for Ojo i tillfelle han skulle bli skadet, få karantene eller falle tilbake til nivået han viste i forsesongen, men jeg har liten tro på at han selv eller klubben hans er interessert i at han skal være en backupspiller. Basert på det nivået Ojo viste mot RBK syns jeg vi heller bør satse på ham fremfor en leiesoldat som forsvinner til sommeren, men han ville vært en god spiller å ha i bakhånd hvis det er noe han og klubben hans kan akseptere.

Hadde vi hatt opsjon hadde situasjonen vært en helt annen. Da hadde det vært snakk om en spiller som kan bidra på lengre sikt og ikke bare frem til sommeren. Dersom han fortsatt holder 2009-nivå.

ZsoltKorcsmar

March 30, 2011, 15:58:07 PM #19035 Last Edit: March 30, 2011, 15:59:54 PM by ZsoltKorcsmar
Enig med Krakra. Henter vi inn en som forventer å spille fast, men som bare skal være her til sommeren er det en del negative sider.
- Om han kommer og ikke får spille vil et skape uro i spillergruppa, han vil sikkert bli sur og grinete og klage på at skarsfjord er en dårlig trener osv. Så får han med seg juninho og en del av spillergruppen på sin side. Sånt skaper ofte splittelser i spillergrupper.

-Om han spiller blir det mest sannsynlig på bekostning av Guastavino eller Ojo. Dette er slik jeg ser det veldig negativt. Ja, Ojo kommer til å variere, men med tillit over tid vil han stabilisere seg sakte men sikkert. Han skal også være her en del lengre enn til sommeren, så han må satses fullt og helt på spør du meg. Blir for dumt å gi en lånt spiller kamptrening i sommerpausen til laget hans, slik at han spiller seg i toppform, og så sende han tilbake til de fit for fight, mens vi sitter igjen med en kamprusten Ojo som har slitt en del benk . Har også en følelse av at Guastavino sin plass står i fare om Wanderson kommer. Skarsfjord har ho satt han ut av laget en del ganger før, og om det skjer igjen tror jeg Diego har fått nok. Da reiser han nok. Det hadde vert et kjempetap da jeg tror Guastavino vill få sitt ordentlige gjennombrudd i år om han satses på. Har altid hatt sansen for han, og når som det fysiske er på plass og han har fått litt mer ansvar etter at Huseklepp dro tror jeg han kan dominere enkelte kamper Alanzinho style.


ZsoltKorcsmar

Ideelt sett hadde jeg sett Wanderson komme og tatt plassen til Mjelde. Men det er jo glemmesak siden han er kaptein. Men ferdighetsmessig er deet ingen tvil om at han stiller svakest av samtlige i det offensive leddet. Man trenger ikke være butikkmedarbeider for å skjønne det.

                      Ojo

Bentley       Wanderson      Guastavino


Får vann i munnen av denne konsultasjonen.
-Bentley garantert opp mot 10 mål.
-Ojo garantert 5-10 mål.
-Wanderson garantert 10 mål.
-Guastavino garantert 10 mål med spilletid.

Sum: 35-40 mål

Om da Korscmar skulle stange inn noen cornere, og Austin skulle feie inn noen langskudd + at Juninho og Mezquida tupper et par baller i mål i løået av sesongen er vi egenltig stort sett i mål (bokstavelig talt) med tanke på scoringer i inneværende sesong.

abe78

Folk glemmer helt karantener og skader virker det som. Brann bør være nærmest panisk nå med 17 utespillere og et vindu som stenges. Pri 1 denne sesongen er å ikke rykke ned. Alt annet er luksus.
.og husk!

krakra

Quote from: abe78 on March 30, 2011, 16:09:48 PM
Folk glemmer helt karantener og skader virker det som. Brann bør være nærmest panisk nå med 17 utespillere og et vindu som stenges. Pri 1 denne sesongen er å ikke rykke ned. Alt annet er luksus.
Vi er ikke de eneste med tynne staller. De fleste andre klubber har maks 1-3 flere spillere enn oss hvis du ser bortifra juniorlærlingene som ikke holder noe særlig høyere nivå enn vår femmerbande.

Uansett er det helt greit å leie inn en spiller hvis han hentes for å styrke bredden i laget, men det er noe helt annet dersom han gis klippekort på bekostning av en av våre mer spennende spillere. Jeg tror ikke Wanderson ønsker å komme til Brann på lån frem til sommeren for å være backupen til Ojo. Han kunne kanskje tatt Mjelde sin plass, men Mjelde har kapteins-klippekort og når det inndras bør vi satse på Haugen.

ostraume

krakra: Så det er altså greit å leie inne en utlending om han er småbås og klart dårligere enn Ojo? Har vi ikke allerede Juninho for det? Eller kanskje McSurf er mannen du ville ha hentet? En "grei" backup-spiller?

Så tynn Brann-stallen er jubler jeg hemingsløst for hver potensiell klassespiller som kommer inn, nærmest uavhengig av posisjon. Utrolig at jeg må skrive dette men det er bedre å hente gode spillere enn mindre gode spillere.

Ojo har allerede sanket kort nummer 1 og skaderisikoen er også til stede.  Jeg frykter ikke stagnasjon for Ojo, han vil uansett få spille plenty med TL-minutter i år, han trenger ikke 90 min i 30 kamper.

Zsolt: Det er ingen grunn til å tro at Guastavino mister plassen så den sorgen ville ikke jeg tatt på  forskudd

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Er vi heilt sikre på at det ikkje er opsjon? Uansett ser dette veldig spanande ut. Eg ser for meg dette:

                           Ojo
    Bentley - Wanderson - Guastavino
                 Torp - Austin

Me har faktisk då òg veldig bra med back-up

                         Juninho
       Holmvik - Haugen - Mezquida
                  Mjelde - Haugsdal

(Med tanke på at backrekka er slik ho er) Og ja, eg synst då at Mjelde bør bli drilla inn som defensiv midtbane og la Haugen bli førsteinnbyttar. Viss dette skjer, får Haugen tonnevis av speleminutt. Guastavino springer seg nok tom. Ojo samlar kort - og kven som helst kan sjølvsagt få skadar. Dessutan er det heile tre byter i ein kamp, så ein bør ikkje bekymre seg for det.

krakra

Quote from: ostraume on March 30, 2011, 16:47:14 PM
krakra: Så det er altså greit å leie inne en utlending om han er småbås og klart dårligere enn Ojo? Har vi ikke allerede Juninho for det? Eller kanskje McSurf er mannen du ville ha hentet? En "grei" backup-spiller?

Så tynn Brann-stallen er jubler jeg hemingsløst for hver potensiell klassespiller som kommer inn, nærmest uavhengig av posisjon. Utrolig at jeg må skrive dette men det er bedre å hente gode spillere enn mindre gode spillere.

Ojo har allerede sanket kort nummer 1 og skaderisikoen er også til stede.  Jeg frykter ikke stagnasjon for Ojo, han vil uansett få spille plenty med TL-minutter i år, han trenger ikke 90 min i 30 kamper.

Zsolt: Det er ingen grunn til å tro at Guastavino mister plassen så den sorgen ville ikke jeg tatt på  forskudd


Nei, det var ikke det jeg mente og det tror jeg du vet veldig, veldig godt selv. Som sagt, flere ganger og gjentatt kun for din skyld: Det er helt greit å hente Wanderson dersom han er tiltenkt en rolle som backup og alternativ for Ojo dersom han skulle bli skadet, få karantene eller vise seg å ikke holde mål. Det er ikke greit hvis han kommer inn i "stjeler" plassen fra Ojo. Vi bør satse på våre egne spillere fremfor leiesoldater hvis de er verdt å satse på.

Jeg tror ikke Wanderson er veldig interessert i å bli hentet som backup, men hvis jeg tar feil og at det er greit for ham å sitte på benken og spille når Ojo er skadet eller har karantene, eller hvis RBK-kamper var et blaff og han viser seg å ikke holde mål, så er det flott det.

bernu

HANSA - Z

krakra

Quote from: bernu on March 30, 2011, 16:51:59 PM
Nei, men det har ofte skadet å ikke tenke lengre enn til morgendagen. Hvis vi har 12 goe spillere på lån til sommeren uten opsjon slik du ikke har et problem med. Hva skjer da når disse stikker til sommeren?

Gulløl

March 30, 2011, 17:02:42 PM #19044 Last Edit: March 30, 2011, 17:09:46 PM by Gulløl
I en perfekt verden trenger en ikke dobbeltdekning på noen av plassene, heller ikke på spissplass. Fordi den 11-eren som startet mot Rosenborg var "god nok" og fordi vi nå er jævlig høyt oppe. Men den perfekte verden eksisterer ikke så ofte, virkeligheten er at ca. 4 spillere i snitt er ute av forskjellige grunner til hver kamp, om en er uheldig opp til 6 - 7 spillere i en stall. Det kan være skader, sykdom, for mange gule kort, røde kort, landslags oppdrag, barnefødsler osv. osv. Greit nok at Brann på benken har mange bra juniorspillere som vi kan kaste inn, men alle har ingen eller lite eliteserieerfaring og bør derfor matches fornuftig. Derfor mener jeg at vi alle bør juble hemningsløst om vi får en målgarantist og stjernespiller som Wandersen i 4 måneder der det skal spilles 17 eliteseriekamper + en del cupkamper. En Wanderson som kan spille i de posisjonene som Ojo, Mjelde og Gustavino hadde mot Rosenborg. Mulig at han kan spille venstrekant også slik Gustavino gjør periodevis. Bentley trenger minst 6 - 7 uker før han er i toppslag, og fortjener trolig ikke noe klippekort før medio mai. Forbanna tøv om noen argumenter at vi ikke trenger Wanderson etter min mening. Og har en 2 - 3 spillere i stallen på lån til sommeren mener jeg det er smart av Brann, da står en mye friere til å bytte de ut med bedre spillere når den tid kommer. F.eks. Helstad som allerede har signalisert at Brann ikke er uaktuell når kontrakten hans går ut i sommer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

March 30, 2011, 17:09:59 PM #19045 Last Edit: March 30, 2011, 17:12:40 PM by krakra
Herregud. Les hva som skrives og ta poenget eller drit i å svar.

En Wanderson som backup for de offensive rollene som gir oss større bredde og flere alternativer - greit.

En Wanderson som legger beslag på plassen til Ojo, Gustav eller Bentley og/eller skyver Haugen lenger bak i køen før han stikker gratis itl sommeren - ikke greit.

Det handler ikke om Wanderson hadde vært nyttig å ha i stallen eller ikke, men hvilken rolle som er greit å gi en leiesoldat som stikker halvveis ut i sesongen.

Joggi Bogga

Laget og spillestilen vår brøler desperat etter to sårt tiltrengte klassebacker.
Imens surrer vi rundt på leting etter Ojos konkurrent.
Og Addo (som jeg enda ikke har spesielt god kjennskap til) går til Odd.

Jeg har vanskelig for å se at Addo skal våre dårligere enn de som er her. Det må bety at vi har en opp-av-hatten back på gang.

Hvis så ikke er tilfelle, men at vi virkelig setter inn ressursene på å hente brassen så kan det tolkes en vei.

Ledelsen er desperat etter nikk og annerkjennelse blant fans og presse. Utfordringene som virkelig betyr noe blir nedprioritert. Alt er ved det gamle igjen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

De skal jo hente Hanstveit til sommeren, men jeg syns det blir for dumt. Løv-Ham var tydelig villige til å la ham gå på lån med opsjon. Det kunne vi fått fram til sommeren. Så kunne vi da tatt en avgjørelse om vi ville satse på Addo eller heller hente Hanstveit. Da hadde vi også styrket vår svakeste lagdel frem til sommeren.

aleksanderhjelleseth

er folk virkelig sugen på å hente hanstveit? hater treige backer, det har vi nok av. han er 30år, så alderen er grei, men han er for treg til å spille back synst eg. kanskje som midtstopper? lurer på ka han skal ha i lønn. tror addo hadde vært en god tillvekst til brann, men no snapper snabben fagermo han, dumt!

når det gjelder spissituasjonen så bør INGEN i brann ha klippekort, heller ikke ojo, og ha en kvalitetsspiss i bakhånd måtte vært kanon. eg var helt for mjelde som kaptein, før han ble det. no irriterer eg meg over at han kommer til å ha klippekort hele sesongen. kalven ser heller ut som et skikkelig kapteinevne. for mye fjas med mjelde + at han ikke er god nok til å forsvare en offensiv rolle på midtbanen. heller haugen enn mjelde i "hengespiss" rollen.

Super Hasund

Husker at eg ble skikkelig imponert over sesongen til Wanderson da han ble toppskorer.

Først tenkte eg wow, men så forstod eg at det var snakk om utlån frem til sommeren. Eg ble raskt lunken til tanken. Talentløs avtale om det ikke befinner seg en slags opsjon for kjøp. Eg sier nei takk. Har vi ikke spisser i Juniho og denne moskitoen? I tillegg så kan jo Bently spelle spiss om det brenner på dass.
Det er backer vi trenger samt en defensiv midtbanespiller.


P.S. Hvor finner vår kjære naboer  disse brasilianerene? Har vert en del kanon gode brasser innom Allsvenskan de siste 10 år.
La Folket Synge

*Feltz*

Go Up