• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: ostraume on February 14, 2011, 22:14:31 PM
Man kan da ikke vite med sikkerhet om et bud blir akseptert før man legger det inn?
De har da vært i samtaler og burde ha fått et ganske tydelig signal på hva Odd krever. Det er klart det kan skje at Odd er useriøse og plutselig krever mer, men det tviler jeg på.

dudo

Det kalles jo forhandlinger av en grunn. Brann har sin smertegrense og Odd har sin, så er det bare å håpe at disse overlapper hverandre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Derabilo

Quote from: krakra on February 14, 2011, 21:04:25 PM
Nevnte det i går.

        Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Kalven
         Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
            Borges

Gi meg fire førsteelvere i TL som er bedre enn den der. Men Borges er nok ikke realistisk.
Bergen ut av Norge -

krakra

Quote from: Derabilo on February 14, 2011, 22:29:22 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 21:04:25 PM
Nevnte det i går.

        Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Kalven
         Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
            Borges

Gi meg fire førsteelvere i TL som er bedre enn den der. Men Borges er nok ikke realistisk.
Er TILs virkelig bedre?

Piotr > Sahlman
Sæv < Høgli
Zsolt > Bjørk
Yaw < Koppinen
Kalven = Larsen
Austin < Kara
Torp < RYJ
Bentley > Drage
Haugen > Mo
Gustav > Knarkvik
Borges > Rushfeldt

6-4 i favør Brann. Vi er bedre offensivt(med god margin). De er bedre defensivt.

VIF og RBK er bedre, Molde er i mine øyne jevngode. Dersom vi får Borges og Bentley.

osoerli

Får ikkje vatn i munnen av Bentley.  Skal ha + for at han sannsynlegvis er meir målfarleg enn våre andre alternativ på venstrekant, er ung og har potensiale.  Glimtvis har han vist fine takter og greie avsluttareigenskapar.  Men i det store og heile manglar han veldig mykje på det taktiske og eindel tekniske ferdigheter.  Blir nok mange balltap med denne karen er eg redd.
prisen er for høg og løna alt for høg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on February 14, 2011, 22:43:41 PM
Får ikkje vatn i munnen av Bentley.  Skal ha + for at han sannsynlegvis er meir målfarleg enn våre andre alternativ på venstrekant, er ung og har potensiale.  Glimtvis har han vist fine takter og greie avsluttareigenskapar.  Men i det store og heile manglar han veldig mykje på det taktiske og eindel tekniske ferdigheter.  Blir nok mange balltap med denne karen er eg redd.
prisen er for høg og løna alt for høg.
Da har du vel bedre alternativ som venstrekant vi kan kjøpe fra norske klubber, siden Bentley er så dårlig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg kan være med på at han ikke er helt patent taktisk, og at han er litt av og på, men at han mangler veldig mye på en del tekniske ferdigheter? Hva har du i tankene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on February 14, 2011, 22:34:09 PM
Dersom vi får Borges og Bentley.


Og det er et ganske stort "Dersom"! Borges tror jeg overhodet ikke på, og det er også langt fra sikkert at Bentley blir Brann-spiller.

Uansett: Det går ikke an å bare sammenligne spiller for spiller. Selv om vi skulle sikret oss både Bentley og Borges, ville det vært et klart handikap at laget ikke rekker å bli samspilt før langt uti sesongen. Fotball er tross alt et lagspill. Med det laget du skisserer vil vi kunne gjøre en bra høst, og 2012 kan bli spennende. Men jeg tror ikke vi kan begynne å snakke om medaljer i år uansett hvem vi nå kommer til å kjøpe.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 14, 2011, 22:47:32 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 22:34:09 PM
Dersom vi får Borges og Bentley.


Og det er et ganske stort "Dersom"! Borges tror jeg overhodet ikke på, og det er også langt fra sikkert at Bentley blir Brann-spiller.

Uansett: Det går ikke an å bare sammenligne spiller for spiller. Selv om vi skulle sikret oss både Bentley og Borges, ville det vært et klart handikap at laget ikke rekker å bli samspilt før langt uti sesongen. Fotball er tross alt et lagspill. Med det laget du skisserer vil vi kunne gjøre en bra høst, og 2012 kan bli spennende. Men jeg tror ikke vi kan begynne å snakke om medaljer i år uansett hvem vi nå kommer til å kjøpe.


Jeg er klar over begge deler. Min påstand er at stallen, dersom vi hadde fått Bentley og Borges hadde vært god nok for medaljekamp. Jeg tror derimot ikke vi henter Borges, men jeg har troen på Bentley. Jeg tror heller ikke vi hadde tatt medalje med Borges på grunn av at laget hadde vært så nytt, men vi hadde kunnet mønstret en førsteelver med kvaliteter som få andre enn VIF og RBK kunne målt seg med.

dudo

Det er viktig å ha noen diamanter. De andre spillerne i TL holder stort sett samme nivå, og diamantene har utrolig stor betydning. Bentley kan bli en slik.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: dudo on February 14, 2011, 22:46:32 PM
Jeg kan være med på at han ikke er helt patent taktisk, og at han er litt av og på, men at han mangler veldig mye på en del tekniske ferdigheter? Hva har du i tankene?

Syns han fører alt for mykje ball når forsvaret er i balanse, til dømes.  Eindel heilt unødige balltap pågrunn av dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Håper denne går i orden i morra, det hadde vært konge.
Så trer Hardball inn til helgen og sikrer oss Borges, og vips spiller vi e-cup neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: osoerli on February 14, 2011, 23:10:53 PM
Quote from: dudo on February 14, 2011, 22:46:32 PM
Jeg kan være med på at han ikke er helt patent taktisk, og at han er litt av og på, men at han mangler veldig mye på en del tekniske ferdigheter? Hva har du i tankene?

Syns han fører alt for mykje ball når forsvaret er i balanse, til dømes.  Eindel heilt unødige balltap pågrunn av dette.


Ja, og det er en taktisk svakhet. Grunnen til at det går bra så ofte som det gjør er jo nettopp det at han har relativt gode tekniske ferdigheter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Går dette inn har vi slik jeg ser det signert en spiller som hadde gått rett inn i ellveren på samtlige lag i TL, RBK og Voff inkludert. Forrige spiller vi kjøpte på en slik hylle var Demba, men han floppet jo. Før dette må vi nok tilbake til PVM. Bentley er ikke like god som Klepp per nå, men Klepp var TLs beste offensive spiller. Dersom denne 21-åringen fortsetter å utvikle seg er han en superspiller om to år, det skal ikke voldsomt mye til før vi snakker 20 målpoeng.

Stallen er ung, spennende og har potensiale, en fin kombinasjon av talent og rutine, selv om jeg savner de virkelig gode rutinerte spillerne som skal bære laget. Ikke-unge spillere som holder under middels nivå er det og få av; Holmvik, Sævarsson, El Fakiri (trolig Storesund) og Grorud, kanskje Opdal og. Ingen av disse er heller superdårlige ala Bjarnasson, Gylf og Nielsen. Mange av disse er og borte i 2012 dersom de ikke leverer i år. Virkelig gode TL spillere blir nå Zsolt, Austin, Bentley, og kanskje og Gustav, Haugen og Legievski. Spillere som Torp, Mjelde, Kalven og Yaw (kanskje og Haugen og Legiewski vil holde greit, eller bra TL-nivå, og med litt utvikling faller fort Sævarsson inn i denne kategorien og. Ojo og brassen forblir et store spørsmålstegn, og ellers suppleres vel a-stallen av store talenter. Bra balanse ift alder spillertyper og ferdigheter ut fra hvordan vi skal spille, få spillere som ikke kan noe særlig bidra i TL og som ei heller har noe særlig potensiale. Et lag en skal kunne bygge såpass greit videre på med ok treff på overgangsmarkedet i de neste sesongene at det fort blir et topplag. Vi har mistet noen meget gode spillere, men det laget en stilte med da vi åpnet i fjor var et lag som i beste fall kunne prestere bra i 2010. Det hadde ingen fremtid og store deler av stammen var på vei bort.

Ser lovende ut om dette gpr gjennom, men gjør det det vil jeg selvsagt være et nervevrak frem til Bentley er kampklar. Med vår historie er jeg på ingen måte trygg på at ikke fyren viser seg å være fotballinvalid.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Derabilo on February 14, 2011, 22:29:22 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 21:04:25 PM
Nevnte det i går.

        Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Kalven
         Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
            Borges

Gi meg fire førsteelvere i TL som er bedre enn den der. Men Borges er nok ikke realistisk.


Bjarsmyr var elendig de kampene jeg så med RBK i fjor og selvom han har bevist tidligere at han holder ett greit nivå så vil jeg ikke si at han er en kjempestopper. Lago tror jeg heller ikke vil spille noe særlig. RBK vil nok hente inn en god stopper. Resten av laget til RBK holder jo ett høyt nivå og har en bedre stall enn oss.

For molde sin del er vel Steenslid ute mange 6-12 måneder? Tromsø vil jeg si er hakket bedre deffansivt men dårligere offansivt. VIF har det sterkeste laget etter min mening.

Laget en har satt opp over her hadde vært blandt de beste i ligaen, største svakheten er backene. Borges ser jeg på som lite realistisk. Håper hardball bidrar på Bentley overgangen slik at det er litt penger igjen. Hadde vært fint med en Bentley-Ojo link. De er vel fra samme land og kunne gjort det lettere å få de skikkelig inn i laget.

osoerli

Skumma kjapt gjennom dei 3-4 siste kampane til Odd i fjor.  Bentley er hverken spesiellt rask, spesiellt teknisk eller spesielt taktisk god.  Såg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.  Går utfrå at Brann droppar Ernandes om dei hentar Bentley.  Eg veit ingenting om denne brasillianaren, men eit lån med opsjon på kjøp her er iallefall mindre risikabelt, og antageleg vesentleg billegare.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Quote from: krakra on February 14, 2011, 21:04:25 PM
Får vi Bentley er vi allerede gode nok til å unngå nedrykk. Får vi Borges også er selvfølgelig stallen bra nok til å kunne kjempe om medaljer. Hvem andre enn VIF og RBK har merkbart bedre staller?

Gustavinho, Borges, Bentley, Austin og Zsolt har alle bevist høyt TL-nivå. Det kommer nok også Haugen, Torp og Piotr til å gjøre.

Nevnte det i går.

        Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Kalven
         Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
            Borges

Gi meg fire førsteelvere i TL som er bedre enn den der. Men Borges er nok ikke realistisk.


Med det laget der er jeg sikker på at vi kunne kjempet ganske høyt på tabellen. Det er ihvertfall ikke mange lag som hadde slått oss, hvis det laget hadde funket..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AMSåg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.


Du ser galant bort fra de 15 målene og 13 assistene han har de siste par årene? Eller har de kommet på pur flaks?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

Quote from: dudo on February 15, 2011, 01:20:00 AM
Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AMSåg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.


Du ser galant bort fra de 15 målene og 13 assistene han har de siste par årene? Eller har de kommet på pur flaks?


Bare flaks! Skuddene var sleiver som gikk i mål og assistene var 3 meter høye innlegg mot Kovacs.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

osoerli

Quote from: dudo on February 15, 2011, 01:20:00 AM
Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AMSåg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.


Du ser galant bort fra de 15 målene og 13 assistene han har de siste par årene? Eller har de kommet på pur flaks?


Syns du det verdt 4 mill + 1,5 mill pr år?
Korleis har forresten desse 4 millionane lekka ut i pressa?  Ikkje frå Brann iallefall.  Fagermo eller agenten?  Som vil ha budkrig.  Bare det er grunn nok til å seia nei takk?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AM
Skumma kjapt gjennom dei 3-4 siste kampane til Odd i fjor.  Bentley er hverken spesiellt rask, spesiellt teknisk eller spesielt taktisk god.  Såg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.  Går utfrå at Brann droppar Ernandes om dei hentar Bentley.  Eg veit ingenting om denne brasillianaren, men eit lån med opsjon på kjøp her er iallefall mindre risikabelt, og antageleg vesentleg billegare.


...
Bentley er en av de beste spillerene i tippeligaen. Etter en ny vinter med taping av profiler vil han ikke akkurat være mindre stjerne. Som noen sier her, han har ekstremferdigheter. Han er en spiller som kommer til å være forskjell på 0 og 3 poeng i en del kamper. Jeg kan ikke se noen spiller i tippeligaen som er nærmere å erstatte Huseklepp.

Nå håper jeg bare Brann følger opp med en stjerne til. Borges hadde vert flott. Og avslutter spillerjakten med å hente en spiller som knuser samtlige tippeligastoppere i hodedueller. Jeg savner en slik spiller ut fra rene taktiske hensyn, og å han en slik spiller på benken eller tilgjengelig i spesielle kamper vil bety en god del poeng.

Xminator

Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:31:38 AM
Quote from: dudo on February 15, 2011, 01:20:00 AM
Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AMSåg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.


Du ser galant bort fra de 15 målene og 13 assistene han har de siste par årene? Eller har de kommet på pur flaks?


Syns du det verdt 4 mill + 1,5 mill pr år?
Korleis har forresten desse 4 millionane lekka ut i pressa?  Ikkje frå Brann iallefall.  Fagermo eller agenten?  Som vil ha budkrig.  Bare det er grunn nok til å seia nei takk?


Ja det er verdt pengene.

dudo

February 15, 2011, 01:44:07 AM #17922 Last Edit: February 15, 2011, 01:46:20 AM by dudo
Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:31:38 AM
Quote from: dudo on February 15, 2011, 01:20:00 AM
Quote from: osoerli on February 15, 2011, 01:07:17 AMSåg ingenting som tilseier 1,5 mill i løn.  Dette er eit blindspor.


Du ser galant bort fra de 15 målene og 13 assistene han har de siste par årene? Eller har de kommet på pur flaks?


Syns du det verdt 4 mill + 1,5 mill pr år?
Korleis har forresten desse 4 millionane lekka ut i pressa?  Ikkje frå Brann iallefall.  Fagermo eller agenten?  Som vil ha budkrig.  Bare det er grunn nok til å seia nei takk?


Hva er alternativet? Håpe at Mjelde plutselig blir en kanonspiller? Hente en annen spiller på samme nivå for en billigere penge ville selvsagt vært bedre, men stoler vi på at vi har såpass oversikt? Det gjelder ikke meg, ihvertfall. Uansett må da dette være av de aller beste statsene en 20-21-åring i TL i nyere tid. Kvalitet koster, og man bør også forvente en kraftig utvikling de neste tre årene av en spiller i den alderen. Så lenge vi ikke snakker voldsomme videresalgsprosenter e.l. mener jeg dette kan være en god handel. Jeg tror det er snakk om 60 målpoeng de neste tre årene. Det er faktisk verdt 9,5 mill.

En budkrig i seg selv er for øvrig ingen grunn til å si nei takk. Det vil jo automatisk bety at andre klubber også synes pris-kvalitet-ratioen er akseptabel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Signeringa av Storesund, Bentley og 1 til, vert nok annonsert dagen før årsmøtet tenker eg.  Så gjenstår det å sjå om Bentley blir ein flopp som eg trur, eller ein kanonsignering som alle andre her inne trur.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Da synest jeg du skal definere hva du legger i flopp. Om du forventer 20 mål og assist som Huseklepp blir du jo garantert skuffet.
Om han legger seg på samme nivå som Guastavinho i 2010 eller sitt eget nivå i samme sesong så har han innfridd slik jeg ser det. Og det er sannsynligvis nok til at det blir overgangsspekulasjoner igjen allerede i sommer.
Det mest positive er at vi får ett presist venstreben i 1.laget igjen. Det vil gjøre Brann farligere på dødballer denne sesongen. Og spillere som Austin, Zsolt, Yaw og Mjelde er alle feltkrigere som skal ha betydelig høyere dødballutelling enn hva tilfellet var i 2010.

Jeg håper virkelig man får igjennom dette, og at Odd ikke skal leke Tromsø. Eller at det dukker opp 15 agenter som skal forhandle personlig kontrakt.

Det er ett virkelig lykketreff at en såpass god spiller er i en kontraktssituasjon som gjør ham til ham tilgjengelig for oss. Og på toppen av det hele spiller han i riktig posisjon også. Nå håper jeg man gjør ett nytt forsøk på Borges også, som jo er i omtrent samme kategori som Bentley. At behovet for spilleren ikke er like stort er en ting, men det er en spiller som går rett inn i 1. laget.

Bentley vil være ett langt steg på veien mot en slagkraftig stall. Storesund er også en spiller i den kategorien, selv om det da er snakk om å bygge bredde og ikke forsterke førstelaget. En luftsterk angriper, Borges, Hanstveit, og nye kontrakter til Opdal og Sævarsson vil gjøre at Brann allerede nå kunne sett mot 2012 og vist man hadde en stall med både kvalitet og bredde da også. Det ville også ha gjort suksessgrunnlaget mye bedre for de juniorene som får innhopp utover sesongen.

Xminator

BT: Odd bedre klubb enn Brann (Bentley). Brann ville egentlig ha Børven (ett mer usikkert valg etter min mening, og ikke noen direkte erstatter på venstresiden)
BA: Bentley vil til Brann. Kuken Fagermo hadde tidligere på dagen ett møte med Bentley der han vistnok har blitt enig med ham om at ingen andre norske klubber er aktuelle og at Brann er en dårligere klubb enn Odd. Så da vet vi hvor den uttalelsen kommer fra. Sitatet i BA fra Bentley er at "Alle vet at Brann er en større og bedre klubb enn Odd".

Ikke akkurat overraskende fra Fagermo...

Spelaren

Hvis Bentley kjem over fjellet for fire millioner har me kommet greit ut av Huseklepp-dealen. Me visste han var her på lånt tid og med Hardball fornøyde etter å ha fått litt penger igjen tyder det jo på at dei fortsatt er med på løpet. Eg er spent på hvilket eierforhold me eventuelt får på Bentley, med tanke på videresalg om anledningen skulle by seg. Han er ung, har spelt godt og bør vere interessant for bedre klubber enn oss.

Odd gir jo som kjent svar i dag, Odd-direktør Tore Andersen seier til TA at "Brann er en seriøs klubb, som krever seriøs behandling" :) . Sender dei over statistikken, mon tro? ;) .
Gå av.

Xminator

BA: Brann er også intressert i en annen Brasilianer (ikke spilleren som har vert nevnt her tidligere). Det er snakk om Thiago Cunha, bakromsspiss/venstre kant, 25 år gammel. Virker som lån med opsjon er mulig for å sikre seg at kvaliteten og kjemien stemmer.

Xminator

QuoteHvis Bentley kjem over fjellet for fire millioner har me kommet greit ut av Huseklepp-dealen.


Vi er sportslig svekket. Om vi får 2 spillere til i samme kategori, og som går inn i førstelaget er vi begynt å nærme oss balanse.

Spelaren

Quote from: Xminator on February 15, 2011, 07:48:03 AM
QuoteHvis Bentley kjem over fjellet for fire millioner har me kommet greit ut av Huseklepp-dealen.


Vi er sportslig svekket. Om vi får 2 spillere til i samme kategori, og som går inn i førstelaget er vi begynt å nærme oss balanse.


Sitér no det som skal siteres. Huseklepp-dealen inkluderte ein kontraktsforlenging han strengt tatt ikkje måtte ta med oss, men kunne ha utsatt til november om det ikkje hadde dukket opp interessante alternativ. Brann/Hardball fekk grei pris i dagens tørre marked, så Bentley inn er ein "grei" måte å ta igjen litt av det tapte me hadde på det offensive. Eg ser gjerne at Hardball også hjelper oss med Borges, om FFK ikkje overpriser han.
Gå av.

Tom C

Synes det er positivt at Brann viser vilje til å erstatte Huseklepp med en TL-profil. Er dog ikke så trygg på at Bentley er rette mannen. Demba var jo også en teknisk brilliant spiller, men det hjelper jo ikke så mye når han ikke skjønte bæret av hvordan man skal fungere i et kollektiv. Håper at Bentley da evt er flinkere å tilpasse seg og finne sin rolle i laget.

En annen ting som er litt bekymringsverdig er jo at han ikke akkurat virker som verdens mest lojale type. Når spillere som tjener langt over en mill i året nekter å komme på trening fordi de ikke får viljen sin, da kjenner ihvertfall jeg at jeg blir litt provosert uansett hvem de måtte spille for. Hva er vitsen med kontrakter dersom man skal kunne sutre seg til overganger ved å boikotte treninger o.l.?

Nei, dersom Bentley blir Brann spiller, så må han gjøre mye riktig før jeg blir overbevist om at han er en god mann for Sk Brann. Men seff 15-20 mål vil jo blidgjøre meg betraktelig...  :)
Aldri mer Obos....

bernu

Quote from: Tom C on February 15, 2011, 08:08:49 AM
Synes det er positivt at Brann viser vilje til å erstatte Huseklepp med en TL-profil. Er dog ikke så trygg på at Bentley er rette mannen. Demba var jo også en teknisk brilliant spiller, men det hjelper jo ikke så mye når han ikke skjønte bæret av hvordan man skal fungere i et kollektiv. Håper at Bentley da evt er flinkere å tilpasse seg og finne sin rolle i laget.



Hvorfor driver folk og sammenligner Bentley med Demba? Fordi de er mørke begge to ?
To vidt forskjellige spillertyper.
Demba hadde aldri spilt i den norske serien og fant seg aldri til rette.
Bentley har bevist høyt nivå og takler den norske serien.
Går ikke an å sammenligne de to situasjonene.
HANSA - Z

Eivind

Det klages og sytes når vi ikke linkes eller tilsynelatende jobber med å hente spillere.

Så linkes vi til en av de største profilene i tippeligaen, og jaggu klages det ikke da også!

For 4 millioner.. Hva forventer dere folkens? To splitter nye Huskyer rett opp av hatten?


GlennK

Fant en link på youtube om Thiago Cunha, hvis dette er samme mann som Brann er ute etter, så er jeg 100% positiv http://www.youtube.com/watch?v=d6ZlRGZpXhk

Tom C

Quote from: bernu on February 15, 2011, 08:17:22 AM
Quote from: Tom C on February 15, 2011, 08:08:49 AM
Synes det er positivt at Brann viser vilje til å erstatte Huseklepp med en TL-profil. Er dog ikke så trygg på at Bentley er rette mannen. Demba var jo også en teknisk brilliant spiller, men det hjelper jo ikke så mye når han ikke skjønte bæret av hvordan man skal fungere i et kollektiv. Håper at Bentley da evt er flinkere å tilpasse seg og finne sin rolle i laget.



Hvorfor driver folk og sammenligner Bentley med Demba? Fordi de er mørke begge to ?
To vidt forskjellige spillertyper.
Demba hadde aldri spilt i den norske serien og fant seg aldri til rette.
Bentley har bevist høyt nivå og takler den norske serien.
Går ikke an å sammenligne de to situasjonene.
Aldri mer Obos....

Lidenskapen

Quote from: GlennK on February 15, 2011, 08:40:20 AM
Fant en link på youtube om Thiago Cunha, hvis dette er samme mann som Brann er ute etter, så er jeg 100% positiv http://www.youtube.com/watch?v=d6ZlRGZpXhk

Det er han ja ;) virker spennende.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Lidenskapen

Ser at tromsø verdsetter Kara til 22 millioner!
Gått'a banen!
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

osoerli

Quote from: GlennK on February 15, 2011, 08:40:20 AM
Fant en link på youtube om Thiago Cunha, hvis dette er samme mann som Brann er ute etter, så er jeg 100% positiv http://www.youtube.com/watch?v=d6ZlRGZpXhk

JATAKK!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Xminator on February 15, 2011, 02:17:39 AM
Da synest jeg du skal definere hva du legger i flopp. Om du forventer 20 mål og assist som Huseklepp blir du jo garantert skuffet.


Om han endar opp med 3-4 mål eller mindre og tilsvarande assists pr. sesong er han å rekna som flopp etter mi meining.

Ser i BT at løna hans i dag er 900.000. Då er 1,5 mill i Brann for høgt. 1-1.2 er nok meir passeleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Eivind on February 15, 2011, 08:25:39 AM
Det klages og sytes når vi ikke linkes eller tilsynelatende jobber med å hente spillere.

Så linkes vi til en av de største profilene i tippeligaen, og jaggu klages det ikke da også!

For 4 millioner.. Hva forventer dere folkens? To splitter nye Huskyer rett opp av hatten?



4 mill  er ein høg pris i dagens marked.
Om Brann har 5 mill å bruka på nye spelarar, er 4 mill for mykje på ein enkelt spelar etter mi meining.  Dei treng minimum 2 offensive spelarar og har allereide bestemt å henta Storesund i tillegg.  Storesund kostar nok maks eit par hundre tusen, og då er det 7-800.000 igjen.  Det held ikkje til kjøp av Borges iallefall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nummer9

Quote from: GlennK on February 15, 2011, 08:40:20 AM
Fant en link på youtube om Thiago Cunha, hvis dette er samme mann som Brann er ute etter, så er jeg 100% positiv http://www.youtube.com/watch?v=d6ZlRGZpXhk

Ser ut som om BA plukket opp denne:
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491789.ece

Eivind

Quote from: osoerli on February 15, 2011, 09:33:49 AM
Quote from: Eivind on February 15, 2011, 08:25:39 AM
Det klages og sytes når vi ikke linkes eller tilsynelatende jobber med å hente spillere.

Så linkes vi til en av de største profilene i tippeligaen, og jaggu klages det ikke da også!

For 4 millioner.. Hva forventer dere folkens? To splitter nye Huskyer rett opp av hatten?



4 mill  er ein høg pris i dagens marked.
Om Brann har 5 mill å bruka på nye spelarar, er 4 mill for mykje på ein enkelt spelar etter mi meining.  Dei treng minimum 2 offensive spelarar og har allereide bestemt å henta Storesund i tillegg.  Storesund kostar nok maks eit par hundre tusen, og då er det 7-800.000 igjen.  Det held ikkje til kjøp av Borges iallefall.


Jeg er enig i at 4 millioner er mye i dagens marked. Men dersom vi skal ha en spiller som kan ha forutsetning for å erstatte Huse (man finner ikke en fullverdig erstatter) så kan man ikke regne med å betale stort mindre.

Bentley er ung (21?) og har prestert meget bra flere sesonger i tippeligaen allerede. Skal man ha spillere fra denne klassen kommer man ikke unna at man må satse noen millioner.

Vi kan selvfølgelig satse på ukjente billige blad fra Brasil og håpe at de slår til, noe som gjerne kan være en like stor økonomisk risiko.

Borges, da må vi ha eksterne investorer som kommer på banen.

Yngve

4 millionar kroner for ein spelar med eit år igjen av kontrakta er ein hinsides sum i dagens marknad. Sjå kva me fekk for Huseklepp som var ein etablert stjerna i norsk foppa.

Eg er skeptisk.

Samstundes merkar eg at det skapar litt meir entusiasme hjå meg og sjå det at me faktisk jaktar på spelarar, og ikkje sit i ro og tvinnar tommlar.

Super Hasund

Kan vi få inn Bentley, Borges og Thiago Cunha?

Føler eg blir altfor overbegeistret her. Det blir no spennende fremover.
La Folket Synge

*Feltz*

Kjell249

Quote from: krakra on February 14, 2011, 22:07:25 PM
Jeg setter bare min lit til at Brann skjønner at de ikke har tid til å surre rundt nå. De har snakket med Odd og det at de går til det steget å legge inn et bud håper jeg skyldes at de vet at dette er et bud Odd vil godta. Jeg forventer også at Brann vet sånn ca. hva Bentley krever(og at han i det hele tatt vil til Brann) og at vi kan tilby dette.

Hvis denne saken ender med med at det ikke blir noen deal har Brann kastet bort tid vi ikke har.

Det må være en drøm å ha deg som motpart i en forhandling. Både hastverk og vise høy betalingsvillighet er oppskriften for et veldig dyrt kjøp...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Super Hasund

Men fortsatt er drømmen Per Ciljan Skjelbred. Tenk dokker han i tospann med Rudy.

Rudy som vår Khedira og Skjelbred som vår Schweinsteiger. Det er på tide faren hans får oppfylt drømmen om å se sønnen hans i Brann drakt.

Men det er vel større sjanse for at jorden går under i 2012.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Quote from: Kjell249 on February 15, 2011, 10:20:19 AM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 22:07:25 PM
Jeg setter bare min lit til at Brann skjønner at de ikke har tid til å surre rundt nå. De har snakket med Odd og det at de går til det steget å legge inn et bud håper jeg skyldes at de vet at dette er et bud Odd vil godta. Jeg forventer også at Brann vet sånn ca. hva Bentley krever(og at han i det hele tatt vil til Brann) og at vi kan tilby dette.

Hvis denne saken ender med med at det ikke blir noen deal har Brann kastet bort tid vi ikke har.

Det må være en drøm å ha deg som motpart i en forhandling. Både hastverk og vise høy betalingsvillighet er oppskriften for et veldig dyrt kjøp...
Ja, det er bra vi har RBH så vi endte opp med å kun betale 4 mill. Hvilket røverkjøp.

ostraume

Hva sier du egentlig? Er budet for høyt? For lavt? Feil spiller? Hva burde vært gjort? Jeg skjønner du mener Brann bør vite om budet blir akseptert eller ei uten at jeg helt har skjønt hvordan.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Hadde Bentley vert ukjent for Osorli, blitt linket til Brann og noen postet 9 minutter med kavalkade med mål fra de siste 3 årene (og det er en del av dem...), så hadde han vert over seg av begeistring.

Om jeg skulle valgt en annen kreativ spiller jeg heller ville hatt inn i Brann så er det  VPG i PVM-rollen. Han hadde styrket posisjonen i forhold til det PVM gjorde i 2010. Sjansen for at Brann finner noe tilsvarende som Bentley "gratis" er lik null. Om man faktisk klarer å hente inn Bentley vil savnet etter Huseklepp plutselig være betydelig mindre, men vi er fortsatt avhengig av ekstrem fremgang fra andre offensive spillere og/eller bedre forsvar om vi skal ta flere poeng denne sesongen.

Og for å kommentere 4 millioner med ett år igjen av kontrakten. Jeg ville aldri godtatt at Brann solgte en tilsvarende viktig spiller internt i Norge for en tilsvarende sum. Etter min mening kommer Bentley til å være verdt disse pengene i 2011 alene. Men Odd har andre rammer å forholde seg til og andre forventninger rent sportslig også. De har råd til mellomsesonger. Det har ikke Brann, og det er vist veldig tydelig de siste sesongene.

storB

Quote from: Kjell249 on February 15, 2011, 10:20:19 AM
Det må være en drøm å ha deg som motpart i en forhandling. Både hastverk og vise høy betalingsvillighet er oppskriften for et veldig dyrt kjøp...


Hastverk har alle norske klubber nå siden seriestarten nærmer seg, men vi har en kjempefordel, vi slipper budkrig med utenlandske klubber. Betalingsvilligheten skal du heller ikke ta for gitt, Odd er i media de også så de har sikkert fått med seg at Bentley ikke er eneste navnet på blokken vår, ref borges og to brasser.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Go Up