• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Super Hasund on January 31, 2011, 17:19:10 PM
Kommer det ingen inn no i januar av kvalitet så bør vi begynne å vurdere å hente Raymond Kvisvik i sommervinduet.

Eg kjenner drittlukten fra Addeco lang vei.


FKH er ute etter han ryktes det...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

En god løsning for Jaiteh og Brann all den tid han neppe hadde fått mer enn noen få minutter spilletid. Han har fortsatt ett år igjen av kontrakten etter at låneoppholdet er over, så Brann er i førersetet i forhold til eventuelle syvmilssteg sportslig.

Det er plass til 3 til i troppen uten at man sprenger noen som helst kvote (da er vi oppe i 20, var det ikke snakk om 22 med ett par juniorer).

Spiss, høyrekant og venstreback. Etablerte spillere som har vist nivået sitt, eller utenlandske spillere på hyllen til Austin.

Alzheimer/Silverspurs

Høgre kant / offensiv midtbane som burde kunne vere interessant for Brann.  Ganske teknisk, grei fart og voldsomt bra frisparkfot.

Daniel Bamberg - IFK Norrköping - Bosman
26-åring sin har takka nei til eit par klubbar i vinter, men ikkje signert for ny endå. Vurderer å forlenge med Norrköping no. Ein av klubbens 3 viktigaste spelarar, om ikkje den viktigaste.

http://www.youtube.com/watch?v=lWmYR3xP7s0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=toPHkygQv1c

GlennK

Bjørn Runström frigitt fra Odense.. Aktuelt?

Kai-Olai

Det er gjerne som å banne i kirken, men det er jo ikke å komme utenom BH Riise. Han slite med spilletid i Fulham, og er desperat etter å skifte beite i håp om å redde plassen på landslaget. Er han ikke solgt/utleid innen midnatt tror jeg han fort kan bli desperat nok..

haak

Bjørn Runstrøm floppet totalt i Molde.
Han skal vi iallefall holde oss langt unna

bernu

Quote from: Kai-Olai on January 31, 2011, 18:07:25 PM
Det er gjerne som å banne i kirken, men det er jo ikke å komme utenom BH Riise. Han slite med spilletid i Fulham, og er desperat etter å skifte beite i håp om å redde plassen på landslaget. Er han ikke solgt/utleid innen midnatt tror jeg han fort kan bli desperat nok..
HANSA - Z

krakra

Hvorfor skulle han ikke gå til Brann?

bernu

HANSA - Z

krakra

At  RBK, VIF og kanskje Molde er mer interessant ser jeg, men jeg tror du svartmaler hvor uinteressant Brann er. Klarer vi å matche de andre på lønn er vi selvfølgelig aktuelle for BHR. Vi er ikke noe dårligere klubb å gå til enn LSK.

bernu

Quote from: krakra on January 31, 2011, 18:29:46 PM
At  RBK, VIF og kanskje Molde er mer interessant ser jeg, men jeg tror du svartmaler hvor uinteressant Brann er. Klarer vi å matche de andre på lønn er vi selvfølgelig aktuelle for BHR. Vi er ikke noe dårligere klubb å gå til enn LSK.


Men jeg tror Lsk har et stort fortrinn med at det var der han spilte før han reiste ut.
Slike har en tendens til å trekke tilbake til det kjente. Hvis ikke det beste er interessert.
HANSA - Z

dex1974

Quote from: haak on January 31, 2011, 18:10:54 PM
Bjørn Runstrøm floppet totalt i Molde.
Han skal vi iallefall holde oss langt unna


Vet om en spiller som floppet i Molde og ble stjerne i en annen norsk klubb og delte toppscorertittelen i Tippeligaen 2001 med blant annet Helstad
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: dex1974 on January 31, 2011, 18:44:44 PMVet om en spiller som floppet i Molde og ble stjerne i en annen norsk klubb og delte toppscorertittelen i Tippeligaen 2001 med blant annet Helstad


Joda, men det er vel et tegn på at det ikke engang skjer hvert skuddår når Zane fortsatt er det beste eksempelet på det...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Huff

En som kan spille spiss og en som kan spille wing, dvs offensivt anlagt type med fart og teknikk, ikke en høyre midtbanespiller. Ernandez og Lehne Olsen/Børven (sistnevnte hvis det lar seg ordne innen våre rammer).7

Skal vi gå tilbake til 4-4-2 må vi hente inn tre spillere, og plutselig blir det fort langt vanskeligere å bruke Haugen sentralt.

kabelmann

Quote from: Super Hasund on January 31, 2011, 17:19:10 PM
Kommer det ingen inn no i januar av kvalitet så bør vi begynne å vurdere å hente Raymond Kvisvik i sommervinduet.


Januar? Det var jaggu ikke lange fristen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Quote from: Nixon on January 31, 2011, 18:50:28 PM
Quote from: dex1974 on January 31, 2011, 18:44:44 PMVet om en spiller som floppet i Molde og ble stjerne i en annen norsk klubb og delte toppscorertittelen i Tippeligaen 2001 med blant annet Helstad


Joda, men det er vel et tegn på at det ikke engang skjer hvert skuddår når Zane fortsatt er det beste eksempelet på det...

Jeg vet om en spiller som var konge i LSK og ble solgt til Leeds. Han var ikke like konge når Bruun plukket han opp.

Poenget? Du finner alltid en historie som underbygger en teori.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lidenskapen

Brann kan vel ikke mene at noen av klepp millionene går i sluket, visst HB reinvisterer sine millioner så bør det det stå min 15 millioner tilgjengelig i tranfer budsjettet også 3 millioner i lønnsmidler minimum!
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

roaldinho

I følge Vg's livechat er Kim Holmen observert på Flesland. Ta det for hva det er.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: roaldinho on January 31, 2011, 20:45:09 PM
I følge Vg's livechat er Kim Holmen observert på Flesland. Ta det for hva det er.


Han skal ikkje til Brann iallfall! Kule innkast og god fart, men that's it. Cato Hansen senior.

Nixon

Sikkert et turnstevne i Vikinghallen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

Quote from: roaldinho on January 31, 2011, 20:45:09 PM
I følge Vg's livechat er Kim Holmen observert på Flesland. Ta det for hva det er.


Er imponert over at det finnes folk der ute som kjenner igjen Kim Holmen når de ser ham.

steinbygger

Quote from: Ricky on January 31, 2011, 21:08:19 PM
Quote from: roaldinho on January 31, 2011, 20:45:09 PM
I følge Vg's livechat er Kim Holmen observert på Flesland. Ta det for hva det er.


Er imponert over at det finnes folk der ute som kjenner igjen Kim Holmen når de ser ham.



Er imponert over at det finnes folk der ute som stoler på rykter fra VG live

krakra

Har du noen rykter til oss Steinbygger?

dudo

Om du ikke har spesifikke navn, så tar jeg gjerne et hint om hvordan de tenker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heispassasjer

ka me han brasilianeren som kunne slå følge med juninho?

steinbygger

Har ikke fått snakket med kilden i det siste, men jeg forstod det slik sist jeg snakket med han at de ville gjøre noe med bredden fremfor å kjøpe en "stjerne". Både ut fra at de nå vil bygge ett lag og at de er sikker på at noen vil ta steget i år. I tillegg ønsker de ikke å bygge ett lag og en spillestil rundt 1 person som kan bli skadet. Hvis økonomien er under kontroll slik Moldestad sier (men som jeg tviler på) så kan det fort bli brukt opp mot 10 mill på 3 spillere, men det forutsetter at Brann klarer å lønne de.

Dette er som sagt ikke ferske nyheter, men er to-tre uker gammelt.

krakra

Så lenge det er snakk om tre spillere som styrker førsteelveren så er det forsåvidt en klok tanke fremfor å bruke alt på èn "klassespiller" som også kan floppe.

dudo

Det er feil taktikk i mine øyne. Vi trenger en ener. Vi må ha en spiller som kan avgjøre kamper på egenhånd. Det betyr ikke at vi nødvendigvis må være avhengig av han, men så god må han være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

For øvrig er Rindarøy ferdig i Deportivo, for dem som ønsker seg en venstreback.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

En liten komedie, skulle dog ikke forundre meg. Fra Vg Live.

"[Kommentarer fra Roald Bruun Hanssen Roald Bruun Hanssen: ]
Vi i Brann har full kontroll og vet hva vi gjør. Vi ønsker ingen ukultur blant supportere når vi vil få støvlene på Tore Andre Flo nok en gang! Vi ønsker han velkommen og lykke til som vår nye spiss. "
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: steinbygger on January 31, 2011, 21:48:25 PMHvis økonomien er under kontroll slik Moldestad sier (men som jeg tviler på) så kan det fort bli brukt opp mot 10 mill på 3 spillere, men det forutsetter at Brann klarer å lønne de.


Det er da et solid hyllesprang i forhold til den type spillere vi har hentet siden forrige sesong. Så treffer vi med tre slike spillere kan mye være gjort i forhold til å få en sesong uten bunnstrid.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

OmOssSjølOgHansaøl

For å unngå å komme vesentlig svekket ut av dagens overgangssprell, bør vi nå ha to spillere som går rett inn på førstelaget og ett talent. En av de to som går rett inn på laget, bør være en angrepsspiller på godt tippeliganivå. Vi vil fortsatt være svekket, men kanskje ikke mer enn at vi holder nedrykksspøkelset på avstand.

Dette bør absolutt være mulig å få til for under 10 millioner, og med lavere totallønn enn hva Huseklepp og Jaiteh har hatt til sammen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Om Zolt setter standarden, så kan vi få jævlig mye kvalitet for 10 mill, det skal sies. 2 spillere til 2,5 og en til 5, med den standarden man kan forvente kan være veldig, veldig bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

I og med huseklepp ble solgt i dag er vel det nesten bare starte tipping på hvor mange sesongkort brann klarer og få solgt og evt hvilket tilskuer tall brann kommer til og ha et snitt på i år. De har jo som sakt ikke sakt noe om videre status på sesong korten foruten nedgang på vist antall prosent i forhold til fjoråret. tipper optimisktisk at den stopper på ca 6500 og et snitt på mellom beskjedne 9000 er vi heldig klarer vi 10000+ i snitt i år og men er nok skeptisk der. eneste kampene som kan trekke opp snittet er mot storlagene. ellers blir vel det beskjedene tall over hele linjen. Godt brann ikke har stadion med kapasitet på 30000 nå :) eneste positive vi kan si om dagens situasjon desverre.

steinbygger

Quote from: dudo on January 31, 2011, 22:26:24 PM
Om Zolt setter standarden, så kan vi få jævlig mye kvalitet for 10 mill, det skal sies. 2 spillere til 2,5 og en til 5, med den standarden man kan forvente kan være veldig, veldig bra.


Brann har ikke råd til tre til med samme lønn som Zsolt. Tror vi gjorde ett røverkjøp med tanke på hva vi betalte, men han har en lønn som er høyere enn folk tror.

dudo

Ok? Et resultat av de andre klubbenes flørt med han? Hvilken størrelsesorden snakker vi?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Hansakongen on January 31, 2011, 22:30:31 PM
I og med huseklepp ble solgt i dag er vel det nesten bare starte tipping på hvor mange sesongkort brann klarer og få solgt og evt hvilket tilskuer tall brann kommer til og ha et snitt på i år. De har jo som sakt ikke sakt noe om videre status på sesong korten foruten nedgang på vist antall prosent i forhold til fjoråret. tipper optimisktisk at den stopper på ca 6500 og et snitt på mellom beskjedne 9000 er vi heldig klarer vi 10000+ i snitt i år og men er nok skeptisk der. eneste kampene som kan trekke opp snittet er mot storlagene. ellers blir vel det beskjedene tall over hele linjen. Godt brann ikke har stadion med kapasitet på 30000 nå :) eneste positive vi kan si om dagens situasjon desverre.


Om Brann kom fram med Bjørn Helge Riise tror jeg det ville solgt noen sesongkort. Hadde skapt litt entusiasme tenker jeg. Er nok ikke veldig sannsynlig, men per i dag er han ønskespilleren til Brann for meg.

krakra

Ernandez, Lehne Olsen og Riise. Da hadde jeg vært fornøyd.

dudo

Enig. Vi bør ha overgangsbudsjettet til det, men tviler på vi har råd til å lønne dem alle.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on January 31, 2011, 23:52:10 PM
Enig. Vi bør ha overgangsbudsjettet til det, men tviler på vi har råd til å lønne dem alle.


Rise alene ville tatt hele lønnspotten, og han er ingen olding heller. Ikke god nok for PL og fårikke vist seg nok frem til å være aktuell for Frankrike eller Tyskland. En typisk spiller som går til belgia eller nederland, norge blir nok et steg for lavt ned, og her havner vi nok bak nyrike AAfk og Molde, samt VIF og RBK.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 31, 2011, 21:55:03 PM
For øvrig er Rindarøy ferdig i Deportivo, for dem som ønsker seg en venstreback.


Det kom ikke som et sjokk, men det gikk fortere enn antatt.
Er han fristilt?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Ujah ble ikke solgt til Spania. Ville vært en perfekt spiller inn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

February 01, 2011, 01:20:49 AM #17493 Last Edit: February 01, 2011, 01:24:00 AM by Gulløl
Anthony Ujah hadde vært noe. Da hadde Brann fått en målfarlig nigariansk duo på topp. Ujah ble LSK's toppscorer i fjor i sin første sesong for klubben med 14 fulltreffere. I tillegg scoret han 3 mål på 3 kamper i cupen.

En garantist for 15 mål i 2011 sesongen. Finnes ikke mange slike i dagens spillermarked.

Lillestrøm har allerede 4 spisser i tilegg til Ujah og kan være interessert å selge om prisen er den rette.  
Bjørn Bergmann, Arild Sundgot, Edwin Eziyodawe og Fredrik Gulbrandsen.

Vet ikke hva prisen er men løp å kjøp RBH ! Nå må det jobbes, tidenes mulighet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Ujah skulle egentlig til Mallorca for 1,5 millioner euro. Så regner med prisen er den samme for Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Auda. Det er jo ganske kraftig utenfor rekkevidde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Brann sitter igjen med rundt 4 millioner etter Huseklepp, og det virker som Hardball er lunkne til å faktisk satse.

For det er det Brann trenger nå. Satsing.

bernu

Quote from: Xminator on February 01, 2011, 06:08:28 AM
Brann sitter igjen med rundt 4 millioner etter Huseklepp, og det virker som Hardball er lunkne til å faktisk satse.

For det er det Brann trenger nå. Satsing.


Dette har jeg sagt lenge nå. Virker som mange her har vært skråsikre på at HB bare skal kaste pengene de får for Huse rett tilbake til Brann. Jeg tror ikke de gjør det.
Dette er vel en av de få gangene de klarer å få noe penger tilbake for en invistering.
Brann har rotet det til med å la flere spillere gå som bosmenn. Brann har igjen seg selv å takke hvis de nå står igjen med 4 mill etter å ha solgt sin beste spiller.
Tipper vi maks får inn 1 spiller og han kommer ikkke til å være en spiller av samme kvalitet.
HANSA - Z

Huff

Quote from: Xminator on February 01, 2011, 06:08:28 AM
Brann sitter igjen med rundt 4 millioner etter Huseklepp, og det virker som Hardball er lunkne til å faktisk satse.

For det er det Brann trenger nå. Satsing.


Hvor har du dette fra?

Nixon

Jeg har lest både BA og BT nå, og jeg synes ikke Hardball er spesielt lunkne. De lover ingenting, men det har de sjelden gjort. Det er det samme mantraet om at de er med dersom Brann kommer opp med noe interessant
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up