• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 28, 2010, 01:05:48 AM
Men billig stallfyll om Zsolt faktisk ikkje kjem og fx Amankwah blir skada. Alt er så usikkert at ein lokal backup til 150-300 000 i året ville eg hatt (om det så hadde vore å hente han og så sendt han på lån til løvene i sommar). Om han pr dags dato er bra nok er jo eit spørsmål, men har først og fremst veldig interessante kvalitetar i det at han er veldig klok fotballmessig og har veldig ro med ballen pga bra teknikk. Slår sjukt deilige dødballar når han får lov til det.


Hvis Zsolt ikke kommer, må man selvfølgelig ha inn en midtstopper, men da må vi ha inn en på et høyere nivå enn Solli etter min mening. Og hvis Zsolt kommer, blir det for mye med han i dagens situasjon.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Syns heller ikke at det er noen krise at Solli "forsvinner". Av det jeg har sett så har han ikke utmerket seg i noen grad for Løv-Ham i år og han klarte ikke å etablere seg i midtforsvaret i år, selv om han spilte endel kamper fra start. Både Eek og Dahl stod foran ham i stopperkøen når sesongen nærmet seg slutten og jeg syns ikke han har hatt noen utvikling i år og dermed stagnert endel siden 2008 da han var et ganske stort talent. Sannsyneligvis skyldes det at han var skadet i hele fjor.

Vi har Yaw og Grorud, som er bedre stoppere. Snart får vi forhåpentligvis også Zsolt, som også er en bedre stopper. Da har vi tre stoppere, som alle er bedre og hvor to er relativt unge. I tilllegg har vi Jonas Grønner i Brann, samt Dure i Løv-Ham. Begge er større talenter enn Solli.

Jeg er mer overrasket over at VIF henter ham og lurer på hva Martin har sett og når han har sett det.

Ricky

Først og fremst er jeg glad Brann ikke kjøper ham bare fordi han er lokal og har trent litt med oss en gang i tiden. Kan ikke skjønne annet enn at han har et stykke igjen før han er på nivå med sine jevnaldrende kolleger Zsolt og Yaw.
Jeg synes det er helt greit at Solli går til en TL-klubb som kan forsøke å "klargjøre" ham for spill på toppnivå. Med litt flaks kommer han seg opp på ønskelig nivå og returnerer hjem á la Erik Mjelde den dagen det åpenbarer seg en plass på Brann-laget :)

Yngve

Quote from: Ricky on December 28, 2010, 10:29:44 AM
Med litt flaks kommer han seg opp på ønskelig nivå og returnerer hjem á la Erik Mjelde den dagen det åpenbarer seg en plass på Brann-laget :)


Skal han koma heim, bør han prestera monaleg betre enn Mjelde har gjort i Brann-trøya..

Eg personleg tykkjer det er synd at han forsvinn, og det svir ekstra mykje når han forsvinn til Vif. Guten har nok eit stort potensiale, og det vert jo stadfesta når ein veit at klubbar som Newcastle var på jakt etter han før han vart skada.

Xminator

Mitt inntrykk er at klubber som Newcastle er på jakt etter hva som helst som har fotballsko og har vert med på ett par kretssamlinger.

Super Hasund

Om Zsolt forsvinner hva med Mads Dahm? Husker han som et stort talent i Lyn.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10020669

La Folket Synge

*Feltz*

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


psv-hasund

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 28, 2010, 12:34:47 PM
Det har ikke skjedd utvikling i saken i julen.

– Jeg har ferie til onsdag, sier daglig leder i Brann, Roald Bruun-Hanssen.


Ingen som passer faksen i år heller...................

dudo

Selv synes jeg dette er rasende festlig. Her har man spekulert her inne hele julen gjennom, men vi burde jo ha skjønt at ingen drev med noen verdens ting i Idrettsveien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

INVST

Ferie faktisk. Ferie. Nå.

StuckedPaaOstlandet

Det er klart de skal få ferie som alle andre, men synets måten RBH går ut på å sier han er på ferie er dumt for entusiasmen sin del. Er vel mange som enda venter med å kjøpe sesongkort og da bør du hvertfall late som du prøver å få til noe. Blir for dumt å komme hjem fra ferie nå, ett par dager før opsjonen går ut og prøve på ett nytt bud, så sier de nei og vil ha ett par hundre tusen mer. Så plutselig ut av det blå har det gått for lang tid og en annen klubb snapper han opp.

Ja til en random kundebehandler i chess som daglig leder i Brann!

krakra

Det er jo tåpelig å svare slik når man har bortimot null tillitt da. Jeg håper det betyr at de føler seg veldig trygge på at det går i havn.

ostraume

Hva skal han svare da? Han kan nesten ikke late som han er på kontoret? Regner med de fleste har forståelse for at litt ferie i romjulen er ok (ikke at vi trenger å ta hele den debatten igjen...).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: steinbygger on December 27, 2010, 20:53:15 PM
Mulig jeg banner i kirken nå, men siden økonomien til Brann er så dårlig og vi har kjøpt to midtbanespillere så synes jeg at Brann burde forsøke å selge Austin. Han er i mine øyne ett bomkjøp med tanke på hva de betalte for han, nå har han gjort det bra i det mesterskapet han akkurat var med på så det må ha vært noen speidere som har vært tilstede der og notert navnet hans, så kommer det inn ett bud hvor vi får pengene igjen bør han selges.


Om det kommer et bud på 10 millioner (for det var vel det vi betalte?) så må salg helt klart vurderes, men et slikt bud virker vel ikke veldig realistisk i dagens marked?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

RBH kan gjerne ta en permanent ferie for min del, så kan Chess og Skarsfjord fikse saken.

dudo

Ja, jeg håper at NOEN har vært på saken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: ostraume on December 28, 2010, 20:39:42 PM
Hva skal han svare da? Han kan nesten ikke late som han er på kontoret? Regner med de fleste har forståelse for at litt ferie i romjulen er ok (ikke at vi trenger å ta hele den debatten igjen...).


Hvis noen andre arbeider med dette mens han er på ferie, så er det greit. Hvis ikke, så burde han naturligvis være tilgjengelig.
Ka du ve?

INVST

Dette leder meg tilbake til noen grunnleggende spørsmål om det operasjonelle i Brann. Er Roald Bruun fortsatt ansvarlig for å signere spillere (altså forhandle med klubber og spillere), selv om han er trukket ut av det sportslige? Hvis ja, hvorfor er han på ferie noen få dager før januarvinduet åpner? Hvis nei, hvorfor henviser han ikke til rette vedkommende når BT etterlyser en oppdatering på tingenes tilstand?

Har selvfølgelig ingen innvendinger mot at de tar seg en ferie i julen, men jeg undrer litt på hvem som sørger for fremdrift i Korcsmar-prosessen. Dagene før overgangsvinduene åpner og stenger er beviselig også dagene det skjer mest uforutsett. Vi får håpe Korcsmar er signert, og at Brann ikke er på sidelinjen slik det nesten fremstår. I så fall er de trolig den eneste klubben som trekker seg ut av markedet i romjulen.

Markmus

Quote from: INVST on December 28, 2010, 22:10:01 PM
Dette leder meg tilbake til noen grunnleggende spørsmål om det operasjonelle i Brann. Er Roald Bruun fortsatt ansvarlig for å signere spillere (altså forhandle med klubber og spillere), selv om han er trukket ut av det sportslige? Hvis ja, hvorfor er han på ferie noen få dager før januarvinduet åpner? Hvis nei, hvorfor henviser han ikke til rette vedkommende når BT etterlyser en oppdatering på tingenes tilstand?

Har selvfølgelig ingen innvendinger mot at de tar seg en ferie i julen, men jeg undrer litt på hvem som sørger for fremdrift i Korcsmar-prosessen. Dagene før overgangsvinduene åpner og stenger er beviselig også dagene det skjer mest uforutsett. Vi får håpe Korcsmar er signert, og at Brann ikke er på sidelinjen slik det nesten fremstår. I så fall er de trolig den eneste klubben som trekker seg ut av markedet i romjulen.


Daglig leder har vel alltid en finger med i spillet under kontraktsforhandlinger?
Ka du ve?

INVST

De er vel gjerne det i såpass små organisasjoner som Brann ja. Særlig når en sportsdirektør ikke finnes. I større klubber er det en annen story.

Dersom vi forutsetter at RBH deltar aktivt i enhver forhandling som tar spillere inn/ut av klubben: finnes det ikke en bedre tid for ferie på fjellet enn 3 dager før januarvinduet åpner? Hva gjøres eventuelt i hans fravær?

Jeg tviler i grunn ikke på at de har en eller annen løsning nå mens han er på ferie, for en kan ikke tillate seg selv å være passiv i romjulen. Det sier seg selv.

dudo

Vi hadde akkurat den samme diskusjonen i romjulen i fjor. Du kommer neppe noen vei, INVST. :p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

INVST

Haha, hva kom dere frem til?

dudo

At forumdeltakere kan bli latterlig usaklige når frontene spisses. Det var ihvertfall min konklusjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

INVST

Selv nå i juleferien? :D

dudo

Jaja, her gir man ikke ved dørene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Som flere har nevnt, har han garantert lært av fjoråret og har med seg faksen på hytta. Hva er det Roald skulle gjort på kontoret ang. Zsolt nå i romjula? Er det masse å arbeide med?

Regner med at Brann har gitt Upjest et nytt tilbud som de skal vurdere, og at han ikke må sitte limt til kontorstolen for å vente på svar. Uansett kan han sikkert nås på telefon eller e-mail.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: ostraume on December 28, 2010, 20:39:42 PM
Hva skal han svare da? Han kan nesten ikke late som han er på kontoret? Regner med de fleste har forståelse for at litt ferie i romjulen er ok (ikke at vi trenger å ta hele den debatten igjen...).
Dette spørsmålet dukker opp hver gang RBH sier noe dumt og som alltid hadde han flere alternativer. Selv ville jeg kanskje valgt "Vi er en sak vi jobber med og jeg kan ikke si noe utover det".

Ferie i romjulen er helt ok, selv om ledere som RBH må belage seg på å jobbe også i julen. VIF har f.eks. sikret seg Solli i løpet av julen, så noen å tydeligvis frekke nok til å arbeide på denne tiden av året. Det er uansett ikke poenget. Poenget er at vi har en ellers ganske positiv artikkel hvor Chess annonserer at de vil hente både Zsolt og Kalvenes, men det eneste vår kjære daglige leder bidrar med i saken er "Jeg er på ferie, tilbake i morgen". Jeg syns uttalelsen er uheldig. Zsoltsaken burde helt klart vært fullført før opsjonen går ut ved nyttår, selv om det medfører at noen må jobbe i julen.

Dersom de klarer å få på plass Zsolt før nyttår samtidig som de er på ferie så er jo det flott for dem, men hvorfor ikke bare si det da?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 29, 2010, 00:46:57 AM
Quote from: ostraume on December 28, 2010, 20:39:42 PM
Hva skal han svare da? Han kan nesten ikke late som han er på kontoret? Regner med de fleste har forståelse for at litt ferie i romjulen er ok (ikke at vi trenger å ta hele den debatten igjen...).
Dette spørsmålet dukker opp hver gang RBH sier noe dumt og som alltid hadde han flere alternativer. Selv ville jeg kanskje valgt "Vi er en sak vi jobber med og jeg kan ikke si noe utover det".


I forrige runde om hva han skulle svare i slike situasjoner når ting ikke var avklart, var du forbannet på at han sa for mye. I så tilfelle burde jo "jeg har ferie til onsdag" passe deg bra, men noen blir aldri fornøyd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...

INVST

Jeg er mer bekymret av at vår operasjonelle leder er på ferie i en slik nøkkelfase, enn at han er ærlig om det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 29, 2010, 01:32:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...


Jeg er ikke det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: INVST on December 29, 2010, 01:45:11 AM
Jeg er mer bekymret av at vår operasjonelle leder er på ferie i en slik nøkkelfase, enn at han er ærlig om det.


Hvorfor det? Tror du det ligger mange hastesaker på kontoret nå, som han bare ga blaffen i for å dra på ferie?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 01:59:05 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 01:32:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...


Jeg er ikke det.
Neivell.. Du er iallefall ofte raskt ute med å forsvare ham. Her ved å dra noe fra en gammel diskusjon fra en helt annet situasjon ut av sammenheng.

Det burde ikke være vanskelig å forstå hvorfor "jeg er på ferie" er en litt uhelig kommentar fra en med RBHs rykte når han skal kommentere at sponsorene har lyst til å kjøpe Zsolt.(Og sikre Kalvenes). Av og til virker det rett og slett som om fyren pariodierer seg selv.

INVST

December 29, 2010, 02:01:32 AM #16835 Last Edit: December 29, 2010, 02:03:28 AM by INVST
Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at muligheten for at det faktisk er ting vi ikke får gjort er en god del mer bekymringsverdig enn at Roald er ærlig om at han er på ferie, og ikke sier "vi har en sak vi jobber med og det er alt jeg vil si akkurat nå", slik som krakra foreslår.

EDIT: Denne var til Klaus

blubbin

Quote from: Hatleking on October 23, 2010, 00:25:23 AM
Ojo, Hoås, Marøy her. Hoås har to ekstremferdigheiter, kva har Marøy?


Marøy er som andre har nevnt både relativt rask og sterk, antakelig sterkere enn mange tror.  Hans lillebror Kato har norgesrekorden i benkpress for juniorer med 276 kg (http://styrkeloft.no/resultater/lofter_vis.php?id=236)
Nå er nok ikke Sindre helt i samme klasse som lillebror, men det er store krefter ute og går i den familien der.

Marøy vil nok neppe kunne bli annet enn en grei spiller å ha i stallen, men for all del, man har bruk for noen sånne også.

krakra

Men har vi plass til dem?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 29, 2010, 02:00:16 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 01:59:05 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 01:32:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...


Jeg er ikke det.
Neivell.. Du er iallefall ofte raskt ute med å forsvare ham. Her ved å dra noe fra en gammel diskusjon fra en helt annet situasjon ut av sammenheng.

Det burde ikke være vanskelig å forstå hvorfor "jeg er på ferie" er en litt uhelig kommentar fra en med RBHs rykte når han skal kommentere at sponsorene har lyst til å kjøpe Zsolt.(Og sikre Kalvenes). Av og til virker det rett og slett som om fyren pariodierer seg selv.


Det har vel med at jeg synes det er tullete når folk skal kritiser alt, uansett, det gjør den rettmessige kritikken svakere. Jeg synes det er helt greit. Mannen må da få lov å være på ferie uten å måtte være tilgjengelig for kommentar, det har jeg ingen problem med.

Jeg regner med at han kanskje har hatt kontakt med Chess...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:01:32 AM
Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at muligheten for at det faktisk er ting vi ikke får gjort er en god del mer bekymringsverdig enn at Roald er ærlig om at han er på ferie, og ikke sier "vi har en sak vi jobber med og det er alt jeg vil si akkurat nå", slik som krakra foreslår.

EDIT: Denne var til Klaus


Jeg ser som sagt ikke problemet med at han vil være i fred fra pressen de dagene han er på juleferie, med mindre det skjer noe stort av interesse.
Han har sikkert gitt beskjed til pressen om at han er utilgjengelig noen dager, men BA trosset det og ville ha en kommentar, og da sa han det samme. Ser virkelig ikke problemet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

December 29, 2010, 02:25:19 AM #16840 Last Edit: December 29, 2010, 02:30:46 AM by Alzheimer/Silverspurs

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 02:15:17 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 02:00:16 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 01:59:05 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 01:32:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...


Jeg er ikke det.
Neivell.. Du er iallefall ofte raskt ute med å forsvare ham. Her ved å dra noe fra en gammel diskusjon fra en helt annet situasjon ut av sammenheng.

Det burde ikke være vanskelig å forstå hvorfor "jeg er på ferie" er en litt uhelig kommentar fra en med RBHs rykte når han skal kommentere at sponsorene har lyst til å kjøpe Zsolt.(Og sikre Kalvenes). Av og til virker det rett og slett som om fyren pariodierer seg selv.


Det har vel med at jeg synes det er tullete når folk skal kritiser alt, uansett, det gjør den rettmessige kritikken svakere. Jeg synes det er helt greit. Mannen må da få lov å være på ferie uten å måtte være tilgjengelig for kommentar, det har jeg ingen problem med.

Jeg regner med at han kanskje har hatt kontakt med Chess...
Jeg kritiserer ikke alt uansett.
At du er uenig med kritikken gir deg da ikke rett til å dømme den som urettmessig- RBH er ikke godt likt og slike svar vil ikke akkurat gjøre ham mer upopulær. Han kunne enkelt svart "det jobbes med saken".
Og nei, jeg syns ikke en daglig leder i Brann bare kan "ta seg ferie" og være utilgjengelig for kommentar når det passer ham. Da må han iallefall kunne henvise til noen andre. Brann bør alltid ha noen som er tilgjengelig for media. Vi driver ikke med noen vaffelsjappe.

Jeg gidder ikke ta denne "jobbe i julen"-disksujonen igjen, men jeg syns fortsatt at folk som tar lederjobber i Brann må være forberedt på å jobbe i julen. Zsolts oppsjon går ut ved nyttår, altså i løpet av romjulen. Hvis det stemmer at pengene er på plass og man er klare til å gå for ham så er det vel ganske viktig at man gjør det mens vi fortsatt har opsjon? Og hvis dette medfører at noen i Brann må jobbe i julen, ja da må de jobbe i julen. Slik VIF har gjort med Solli. Hvis de ikke klarer det så er jo Løv-Ham på utskikk etter ny daglig leder.


INVST

Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 02:18:03 AM
Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:01:32 AM
Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at muligheten for at det faktisk er ting vi ikke får gjort er en god del mer bekymringsverdig enn at Roald er ærlig om at han er på ferie, og ikke sier "vi har en sak vi jobber med og det er alt jeg vil si akkurat nå", slik som krakra foreslår.

EDIT: Denne var til Klaus


Jeg ser som sagt ikke problemet med at han vil være i fred fra pressen de dagene han er på juleferie, med mindre det skjer noe stort av interesse.
Han har sikkert gitt beskjed til pressen om at han er utilgjengelig noen dager, men BA trosset det og ville ha en kommentar, og da sa han det samme. Ser virkelig ikke problemet.


Ikke jeg heller. Jeg ser ikke problemet i at han sier "jeg er på ferie". Det er helt i orden synes jeg. Da er jeg mer bekymret for arbeidet som gjøres i romjulen, selv om jeg ikke er særlig bekymret for det heller. Korcsmar annonseres onsdag eller torsdag.

Ellers er jeg også helt enig i det du sier til krakra: debatten rundt RBH drepes av at at han kritiseres for absolutt alt han gjør. Når vi signerte Ojo ble det attpåtil hevdet at RBH ikke hadde noen ære for dette, selv om de fleste her likevel synes å være enig i at han spiller en sentral rolle i forhandlinger om inngående og utgående spillere.

Jose Arrogantio

Hvis han fikser Zsolt-saken mens han er på ferie, eller overlater ansvaret til noen andre i mellomtiden, så har jeg ikke noe problem med at han er på ferie. Om Zsolt blir satt på pause fordi RBH vil ha sin ferie, synes jeg det er et stort problem. Er kanskje ikke mange hastesaker for tiden, men Zsolt er absolutt en hastesak nå, med bare noen få dager igjen av opsjonstiden igjen.

krakra

Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:26:22 AM

Ellers er jeg også helt enig i det du sier til krakra: debatten rundt RBH drepes av at at han kritiseres for absolutt alt han gjør. Når vi signerte Ojo ble det attpåtil hevdet at RBH ikke hadde noen ære for dette, selv om de fleste her likevel synes å være enig i at han spiller en sentral rolle i forhandlinger om inngående og utgående spillere.
Enkelte mener kanskje at det er Skarsfjord, som øverste sportslige leder, som skal gis det meste av risen og rosen for de sportslige grepene som gjøres. Men hey, jeg går utifra at du og Klaus står først i køen for å kritisere Roald dersom Ojo og de andre kjøpene viser seg å være flopper.

Alzheimer/Silverspurs

Hadde han sagt at han er på ferie, men at andre har kontrollen så er det greit. Eller at han fiksar Korscmar-saken mens han er på ferie. Men, neida. Han seier at han er på ferie og ikkje noko meir (om ein skal stole på avisa).

Krysser uansett fingra for at dei har kontrollen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 29, 2010, 02:25:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 02:15:17 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 02:00:16 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 01:59:05 AM
Quote from: krakra on December 29, 2010, 01:32:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 00:56:51 AM
men noen blir aldri fornøyd.
Og noen er alltid fornøyd. Med RBH  iallefall...


Jeg er ikke det.
Neivell.. Du er iallefall ofte raskt ute med å forsvare ham. Her ved å dra noe fra en gammel diskusjon fra en helt annet situasjon ut av sammenheng.

Det burde ikke være vanskelig å forstå hvorfor "jeg er på ferie" er en litt uhelig kommentar fra en med RBHs rykte når han skal kommentere at sponsorene har lyst til å kjøpe Zsolt.(Og sikre Kalvenes). Av og til virker det rett og slett som om fyren pariodierer seg selv.


Det har vel med at jeg synes det er tullete når folk skal kritiser alt, uansett, det gjør den rettmessige kritikken svakere. Jeg synes det er helt greit. Mannen må da få lov å være på ferie uten å måtte være tilgjengelig for kommentar, det har jeg ingen problem med.

Jeg regner med at han kanskje har hatt kontakt med Chess...
Jeg kritiserer ikke alt uansett.
At du er uenig med kritikken gir deg da ikke rett til å dømme den som urettmessig- RBH er ikke godt likt og slike svar vil ikke akkurat gjøre ham mer upopulær. Han kunne enkelt svart "det jobbes med saken".
Og nei, jeg syns ikke en daglig leder i Brann bare kan "ta seg ferie" og være utilgjengelig for kommentar når det passer ham. Da må han iallefall kunne henvise til noen andre. Brann bør alltid ha noen som er tilgjengelig for media. Vi driver ikke med noen vaffelsjappe.

Jeg gidder ikke ta denne "jobbe i julen"-disksujonen igjen, men jeg syns fortsatt at folk som tar lederjobber i Brann må være forberedt på å jobbe i julen. Zsolts oppsjon går ut ved nyttår, altså i løpet av romjulen. Hvis det stemmer at pengene er på plass og man er klare til å gå for ham så er det vel ganske viktig at man gjør det mens vi fortsatt har opsjon? Og hvis dette medfører at noen i Brann må jobbe i julen, ja da må de jobbe i julen. Slik VIF har gjort med Solli. Hvis de ikke klarer det så er jo Løv-Ham på utskikk etter ny daglig leder.




Jeg sikta ikke nødvendigvis til deg med dette, men det er jo ikke langt i fra at du gjør det.
Det gjør det vel. Jeg må få ha min mening om den er rettmessig eller ei, like mye som du får ha din mening. Så enkelt er det krakra.

Som jeg skisserte, så er jeg sikker på at det er noe lignende som har skjedd, at han har gitt pressen beskjed. Og Brann har sikkert noen som kan svare hvis det var en viktig sak, noe dette ikke var, derfor mener jeg dette blåses ut av proporsjoner. Dette måtte jo komme, skulle tro folk ventet på muligheten til å dra frem det de ikke fikk ut i fjor om faksmaskinen.
Det er snakk om noen dager i romjula altså, og hvis det hadde vært presserende saker velger jeg å tro at han ikke hadde ligget foran peisen og drukket juleøl. Da er vi uenige om hvor viktig det er at RBH er tilgjengelig for alle mulige saker året rundt. BA overlever.

Selvfølgelig er det viktig at man tar det før opsjonen går ut. Men igjen velger jeg å tro at vi f.eks. venter på svar fra Upjest på vårt siste tilbud, og at RBH da ikke trenger å sitte foran faksmaskinen og tvinne tommeltotter, mens han venter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

INVST

Quote from: krakra on December 29, 2010, 02:32:08 AM
Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:26:22 AM

Ellers er jeg også helt enig i det du sier til krakra: debatten rundt RBH drepes av at at han kritiseres for absolutt alt han gjør. Når vi signerte Ojo ble det attpåtil hevdet at RBH ikke hadde noen ære for dette, selv om de fleste her likevel synes å være enig i at han spiller en sentral rolle i forhandlinger om inngående og utgående spillere.
Enkelte mener kanskje at det er Skarsfjord, som øverste sportslige leder, som skal gis det meste av risen og rosen for de sportslige grepene som gjøres. Men hey, jeg går utifra at du og Klaus står først i køen for å kritisere Roald dersom Ojo og de andre kjøpene viser seg å være flopper.


Det er da vitterlig ikke noe enkeltmannsforetak dette her? Jeg synes Skarsfjord fortjener ros for spillerne han har plukket ut så langt, og for å ha klart å gi spillerne tro på at SK Brann var et riktig valg for dem. Jeg mener samtidig at Roald Bruun Hansen fortjener ros for å kommet til enighet med spillerne over de økonomiske rammebetingelsene, og for å ha tilrettelagt for at Branns budsjett for 2011 formodentlig har plass til spillere av såpass habilt kaliber. Dersom spillerne viser seg å være helt gale for Brann, så må naturligvis både Skarsfjord og Bruun-Hanssen ta skyld for dette, da Skarsfjord har tatt initiativ til å hente dem, og Bruun-Hanssen er klubbens øverste leder.

Jeg ser ikke helt hvordan disse overgangene enten er 100% Skarsfjords fortjeneste, eller 100% Bruun-Hanssens fortjeneste. I fraværet av en sportsdirektør er det tydelig at de to jobber tett i forhold til å plukke ut spillere og signere dem.


Klaus_Brann

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 29, 2010, 02:32:41 AM
Hadde han sagt at han er på ferie, men at andre har kontrollen så er det greit. Eller at han fiksar Korscmar-saken mens han er på ferie. Men, neida. Han seier at han er på ferie og ikkje noko meir (om ein skal stole på avisa).

Krysser uansett fingra for at dei har kontrollen.


Skal han legge ut i hver minste detalj til BA om gangen i forhandlingene synes du?
Bør han ringe BA og andre medier hver gang han får en mail eller har snakket med kontakten i Upjest?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:26:22 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2010, 02:18:03 AM
Quote from: INVST on December 29, 2010, 02:01:32 AM
Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at muligheten for at det faktisk er ting vi ikke får gjort er en god del mer bekymringsverdig enn at Roald er ærlig om at han er på ferie, og ikke sier "vi har en sak vi jobber med og det er alt jeg vil si akkurat nå", slik som krakra foreslår.

EDIT: Denne var til Klaus


Jeg ser som sagt ikke problemet med at han vil være i fred fra pressen de dagene han er på juleferie, med mindre det skjer noe stort av interesse.
Han har sikkert gitt beskjed til pressen om at han er utilgjengelig noen dager, men BA trosset det og ville ha en kommentar, og da sa han det samme. Ser virkelig ikke problemet.


Ikke jeg heller. Jeg ser ikke problemet i at han sier "jeg er på ferie". Det er helt i orden synes jeg. Da er jeg mer bekymret for arbeidet som gjøres i romjulen, selv om jeg ikke er særlig bekymret for det heller. Korcsmar annonseres onsdag eller torsdag.

Ellers er jeg også helt enig i det du sier til krakra: debatten rundt RBH drepes av at at han kritiseres for absolutt alt han gjør. Når vi signerte Ojo ble det attpåtil hevdet at RBH ikke hadde noen ære for dette, selv om de fleste her likevel synes å være enig i at han spiller en sentral rolle i forhandlinger om inngående og utgående spillere.


Du er i bunn og grunn egentlig ikke særlig bekymret? :)
Ja, det er rart med det der. Han får all skyld når ting går galt, og nesten hver gang han åpner kjeften, og ikke minst når han ikke åpner kjeften, for da burde han åpnet kjeften.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up