• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gull63

Ruben Holsæter som var på prøvespill hos Brann, og som har vært i kikkerten til både Sogndal og Viking, har visstnok takket nei til både Brann og Sogndal: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7405542

krakra

En 19-åring som vraker to TL-klubber på grunn av tryggheten og miljøet i 2.(3.)-divisjonsklubben sin virker ikke å ha de ambisjonene et Branntalent burde ha, så det er neppe noe tap.

Nukorvi

Hva med Aksel Berget Skjølsvik?
Blitt brukt som både indreløper og midtspiss.. Ung, 23 år gammel....

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article187072.ece

dex1974

En bekjent som er Moldefan synes det er en skandale at ikke han har en fremtid der oppe.
Mener han er klart bedre enn Daniel Berg Hestad sentralt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Yngve

Eg kjenner ikkje fyren, men i følge lokalavisa, er han rangert som nr på spelarbørsen (av dei med meir enn halvparten av kampane) med eit snitt på 4,2.

Ikkje gull akkurat.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Xminator

Så nå har vi ikke Zsolt lenger.
Kalvenes får (i følge avisen) hverken ja eller nei på om han er ønsket videre.
Og vi har fortsatt ikke noen targetspiss
Eller erstatter for PVM - hverken som kantspiller eller sentral - og vi har ikke erstatter for kantspilleren Solli.

Så det er keeperkrise, backkrise, stopperkrise, midtbanekrise, kantkrise og spisskrise. Jævlig flott å tenke på at vi for tre år siden til enhver tid hadde en hel benk spillere som kunne spilt bedre enn de som var på banen - og tok gull...

INVST

Men vi har heldigvis en bakromsspiss..

bernu

HANSA - Z

INVST


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

HANSA - Z

Xminator


ajjah

Lars Iver Strand vil bort fra Vif, ønsker en rolle slik den Moen hadde0, sånn sett kunne han passet godt, men om han er god nok og skadefri nok er jeg usikker på....

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3039757.ece

dudo

Da ser jeg heller at vi satser på Haugen i den rollen. Jeg tviler på at Strand er en som kan være tungen på vektskålen i fht nedrykk, selv om han hadde en god sesong for noen år siden. Og skulle ikke Haugen fungere har vi uansett Mjelde som alternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on December 02, 2010, 13:46:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 02, 2010, 11:50:34 AM
Quote from: Xminator on December 02, 2010, 10:22:44 AM
Så nå har vi ikke Zsolt lenger.


Står det i BT?


Kontrakten gikk ut 1. desember.


Den er grei nok, jeg tenkte at de nå hadde avgjort at de ikke kom til enighet rundt lønnen.






Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Merkelig med Lars Iver Strand. Så på ham som en kjempespennende spiller, men han har jo falt totalt pladask.
Ka du ve?

Yngve

Quote from: vebo on December 02, 2010, 09:50:05 AM
nr... ?


Hehe. Liten glipp der gitt.

Nummer langt nede på lista. 12-13.

Joggi Bogga

Quote from: Joggi Bogga on June 08, 2010, 20:41:15 PM
Noen som så U21 kampen mellom Sverige og Montenegro?
Jeg må si at jeg ble fristet av spissen Fatos Bećiraj som spiller i FK Budućnost.

Tempo, ferdigheter, overblikk, intelligens, arbeidskapasitet etc. Han hadde det meste. Står på wiki oppført med 45 mål på 87 kamper for klubblaget. Jeg vet ikke hvor riktig det er, men ut fra det jeg så virker han som en knallsignering. På toppen av det hele sliter som regel klubber som hans heftig økonomisk.

Håper en av de mange med kompetanse i klubben kikket på.


Her dukket han jammen meg opp igjen.
Siden sist har han blitt historiens dyreste salg for Buducnost (650000 Euro). Han gikk til Dinamo Zagreb. Spesielt interreserte kan kikke på denne episke bommen fra kveldens kamp mot Villarreal.
http://www.tv2sporten.no/fotball/europaligaen/oi-for-en-bom-3356655.html
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

roaldinho

HAHAHAHAHAHAHAHA.. Jeg så den kampen, og jeg kan ikke fatte og begripe at han ikke scorte der... Til og med Bruun Hanssen fullt konsentrert med nyeste versjonen av kabal hadde scoret der!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: Joggi Bogga on December 02, 2010, 23:09:09 PM
Quote from: Joggi Bogga on June 08, 2010, 20:41:15 PM
Noen som så U21 kampen mellom Sverige og Montenegro?
Jeg må si at jeg ble fristet av spissen Fatos Bećiraj som spiller i FK Budućnost.

Tempo, ferdigheter, overblikk, intelligens, arbeidskapasitet etc. Han hadde det meste. Står på wiki oppført med 45 mål på 87 kamper for klubblaget. Jeg vet ikke hvor riktig det er, men ut fra det jeg så virker han som en knallsignering. På toppen av det hele sliter som regel klubber som hans heftig økonomisk.

Håper en av de mange med kompetanse i klubben kikket på.


Her dukket han jammen meg opp igjen.
Siden sist har han blitt historiens dyreste salg for Buducnost (650000 Euro). Han gikk til Dinamo Zagreb. Spesielt interreserte kan kikke på denne episke bommen fra kveldens kamp mot Villarreal.
http://www.tv2sporten.no/fotball/europaligaen/oi-for-en-bom-3356655.html


Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Markmus on December 03, 2010, 07:48:18 AM
Quote from: Joggi Bogga on December 02, 2010, 23:09:09 PM
Quote from: Joggi Bogga on June 08, 2010, 20:41:15 PM
Noen som så U21 kampen mellom Sverige og Montenegro?
Jeg må si at jeg ble fristet av spissen Fatos Bećiraj som spiller i FK Budućnost.

Tempo, ferdigheter, overblikk, intelligens, arbeidskapasitet etc. Han hadde det meste. Står på wiki oppført med 45 mål på 87 kamper for klubblaget. Jeg vet ikke hvor riktig det er, men ut fra det jeg så virker han som en knallsignering. På toppen av det hele sliter som regel klubber som hans heftig økonomisk.

Håper en av de mange med kompetanse i klubben kikket på.


Her dukket han jammen meg opp igjen.
Siden sist har han blitt historiens dyreste salg for Buducnost (650000 Euro). Han gikk til Dinamo Zagreb. Spesielt interreserte kan kikke på denne episke bommen fra kveldens kamp mot Villarreal.
http://www.tv2sporten.no/fotball/europaligaen/oi-for-en-bom-3356655.html


Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.


Har samme problemet.

krakra

Quote from: Markmus on December 02, 2010, 15:56:59 PM
Merkelig med Lars Iver Strand. Så på ham som en kjempespennende spiller, men han har jo falt totalt pladask.
Dårlige holdninger..

Huff

Quote from: krakra on December 03, 2010, 08:33:19 AM
Quote from: Markmus on December 02, 2010, 15:56:59 PM
Merkelig med Lars Iver Strand. Så på ham som en kjempespennende spiller, men han har jo falt totalt pladask.
Dårlige holdninger..


Noe du har fra en pålitelig kilde eller noe du antar?

krakra

Quote from: Huff on December 03, 2010, 11:19:44 AM
Quote from: krakra on December 03, 2010, 08:33:19 AM
Quote from: Markmus on December 02, 2010, 15:56:59 PM
Merkelig med Lars Iver Strand. Så på ham som en kjempespennende spiller, men han har jo falt totalt pladask.
Dårlige holdninger..


Noe du har fra en pålitelig kilde eller noe du antar?
Pålitelig og pålitelig. Jeg har hørt rykter om det. Han er en type som krever at ting i stor grad til lagt til rette for ham og at han får det som han vil. I motgang sliter han med motivasjonen. Han er en primadonna uten ferdighetene. Dessuten har han vel vært ganske skadeplaget.

SK

Quote from: Markmus on December 03, 2010, 07:48:18 AM

Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.


Hmm...merkelig. Funker fint i Firefox her hos meg.

dudo

Quote from: SK on December 03, 2010, 12:08:56 PM
Quote from: Markmus on December 03, 2010, 07:48:18 AM

Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.


Hmm...merkelig. Funker fint i Firefox her hos meg.


Det er adblock som gjør det. Jeg pleier å slå den av for den siden det gjelder og reloade, så går det alltid bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 03, 2010, 13:33:03 PM
Quote from: SK on December 03, 2010, 12:08:56 PM
Quote from: Markmus on December 03, 2010, 07:48:18 AM

Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.


Hmm...merkelig. Funker fint i Firefox her hos meg.


Det er adblock som gjør det. Jeg pleier å slå den av for den siden det gjelder og reloade, så går det alltid bra.


Ad-hva-for-noe?? Hvor skrur man av det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Heheh, det er noe man installerer selv, en såkalt utvidelse. Om du ikke har det, så bør du få deg det, du slipper så og si alt av reklame på nettsider. Genialt. Uansett, har du det, så vil du se et "stoppskilt" oppe i høyre hjørne ved siden av googlefeltet. Der kan du velge å skru av, eller skru av for en bestemt side.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brannl

Gunnar Heidar Thorvaldsson, Madiou Konate, Aleksander Dimitrijev, George Mourad, Johan Arneng. Dette er gode bosmanspillere som burde bære mulig å signere. Selvfølgelig er det ikke mulig og signere alle, og det er vell heller ikke veldig sannsynlig av vi signerer noen av den. Men Thorvaldsson og Mourad burde absolutt diskuteres i ledelsen!!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 03, 2010, 13:57:08 PM
Heheh, det er noe man installerer selv, en såkalt utvidelse. Om du ikke har det, så bør du få deg det, du slipper så og si alt av reklame på nettsider. Genialt. Uansett, har du det, så vil du se et "stoppskilt" oppe i høyre hjørne ved siden av googlefeltet. Der kan du velge å skru av, eller skru av for en bestemt side.


Ahh. Da åpenbarer det seg nok en ny nettverden for meg snart. Takk for tipset!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brannl on December 03, 2010, 14:42:30 PM
Gunnar Heidar Thorvaldsson, Madiou Konate, Aleksander Dimitrijev, George Mourad, Johan Arneng. Dette er gode bosmanspillere som burde bære mulig å signere.


Konate bør vi glemme fortest mulig. Brenner jo alt han får av sjanser.
Han har for øvrig scoret hele 1 (!) mål i årets TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: dudo on December 03, 2010, 13:33:03 PM
Quote from: SK on December 03, 2010, 12:08:56 PM
Quote from: Markmus on December 03, 2010, 07:48:18 AM

Hvorfor skal det være så klin umulig å spille av TV2-videoer i Firefox? Er de helt komplett fjollete eller er JEG det? Fungerte det ikke å spille av med Vista og nå når jeg har installert Win7 fungerer det utrolig nok fortsatt ikke.


Hmm...merkelig. Funker fint i Firefox her hos meg.


Det er adblock som gjør det. Jeg pleier å slå den av for den siden det gjelder og reloade, så går det alltid bra.


Aaah... se der ja! HerreGUD så mye reklame som dukket opp på siden når jeg slo av adblock! Helt enormt hvor mye de har klart å klemme inn.
Ka du ve?

nero

Fra dagens BT: RBH blir spurt om Brann vil hente spillere fra Afrika, siden afrikanske spillere er de som har hatt størst videresalgspotensiale blandt utenlandske spillere i TL.

, sier Bruun-Hanssen.

Molde og Lyn har hatt stor suksess med afrikanske spillere. Lillestrøm har nå unge talentfulle spillere som Anthony Ujah og Emanuell Nosa Igiebor i stallen. Begge har vekket interesse hos utenlandske klubber.

"


"Kontakter vi er trygge på" har jo vært en strålende suksess tidligere, Roald! En ny Sjöhage på gang? Nei, vi går vel for islendinger som vanlig. Og Adecco-stjerner..

Lions led by donkeys.

Falkman

Quote from: nero on December 04, 2010, 11:13:28 AM
Fra dagens BT: RBH blir spurt om Brann vil hente spillere fra Afrika, siden afrikanske spillere er de som har hatt størst videresalgspotensiale blandt utenlandske spillere i TL.

"– Vi prøver primært å bruke kontakter som vi kjenner og er trygge på. Ut fra det er ikke Afrika et naturlig sted å se for oss, sier Bruun-Hanssen.

Molde og Lyn har hatt stor suksess med afrikanske spillere. Lillestrøm har nå unge talentfulle spillere som Anthony Ujah og Emanuell Nosa Igiebor i stallen. Begge har vekket interesse hos utenlandske klubber.

–Det krever mer å ta i mot spillere fra en annen kultur, men det er ingen hindring for oss. Jeg synes vi har vært flinke med å legge til rette når vi har hatt to brasilianere her. Vi har også lært litt av å ha Diego Guastavino. Utfordringene rundt integrering skal vi takle, sier Bruun-Hanssen.

– Betyr det at det kan komme spillere fra Afrika i løpet av vinteren?

– Slik situasjonen er nå er det ingenting som tyder på det. "


"Kontakter vi er trygge på" har jo vært en strålende suksess tidligere, Roald! En ny Sjöhage på gang? Nei, vi går vel for islendinger som vanlig. Og Adecco-stjerner..




skal man satse på å  hente spillere fra det afrikanske markedet, bør man ha kontakter og/eller speidere som  kjenner markedet godt. vi har ingen av delene. slik enkelte velger å  ordlegge seg, kan man jo  få inntrykk av at samtlige ball-spillere fra det afrikanske kontinentet er store talenter. det er et rimelig langt stykke fra sannheten, for å si det forsiktig. skal vi tjene penger på å importere afrikanske spillere slik vår økonomiske  situasjon er nå, må vi ha like mye flaks som den gang Olofinjana kom rekende på en fjøl. at det skal en gang til, er ikke særlig sannsynlig.. selv om  hele Europa later til å  fryse til is for øyeblikket.

pmi

Samtidig er det vel gjennom afrikanske spillere at de store mulighetene til videresalgsgevinster vil ligge, om en ser på de overganger som har vært ut fra norsk fotball de senere årene, og til en viss grad også latinarmerikanske spillere. Eksemplene som nevnes over med Molde og Lyn er gode, så også Lillestrøm, selv om det ikke har resultert i konkrete overganger ut ennå. Fredrikstad hadde vel også et lykketreff med en unggutt i fjor, og hadde nok slitt enda tyngre med å få på plass en tilstrekkelig satsing til å komme opp igjen i år uten den gevinsten. En annen som kan stå foran en snarlig tur til større steder er jo Annan, som vel har tjent sine klubber i Norge bra på veien.
Har vi virkelig mindre ressurser enn de klubber som nevnes her med tanke på å være i stand til å kartlegge og finne bra spillere fra dette kontinentet, og så mye minde at vi rett og slett skal lukke øynene for dette markedet? Et av hovedproblemene de siste årene har jo nettopp vært at rbh har vært en ambassadør for en slik strategi, handle i kjente markeder, og dermed dyrt og dårlig.

Fordelen er selvsagt at vi vet hva vi får og som publikum trenger vi ikke bygge oss falske forhåpninger om at vi har funnet noe spennende, for de vi henter er jo alt annet enn dette, og det vet vi godt på forhånd.

TL

skal man satse på å  hente spillere fra det afrikanske markedet, bør man ha kontakter og/eller speidere som  kjenner markedet godt. vi har ingen av delene. slik enkelte velger å  ordlegge seg, kan man jo  få inntrykk av at samtlige ball-spillere fra det afrikanske kontinentet er store talenter. det er et rimelig langt stykke fra sannheten, for å si det forsiktig. skal vi tjene penger på å importere afrikanske spillere slik vår økonomiske  situasjon er nå, må vi ha like mye flaks som den gang Olofinjana kom rekende på en fjøl. at det skal en gang til, er ikke særlig sannsynlig.. selv om  hele Europa later til å  fryse til is for øyeblikket.
[/quote]


Kontakter kan man skaffe seg. Hvorfor ikke benytte seg av Stig Thorbjørnsens tjenester? Han har vel en rimelig god cv hva angår å hente afrikanske spillere til Norge.

pmi


Huff

Oi oi, Afrika. Høres fali ut...

Har Roald og co i det hele tatt hørt om prøvespill? Hva gjorde TIL med Kara, jo prøvespill, de hadde en bøling med afrikanere på prøvespill inviterte de de fant interessante på et nytt prøvespill før de gikk for den mest interessante, som de da trolig følte seg rimelig trygg på. Skal en satse på ''trygge'' spillere bør en kanskje ha økonomi til å hente disse trygge spillerne, eksempelvis noen miller i transfermidler. Brann har ikke noe valg, enten må vi hente en trygg spiller som vi er trygg på at i beste fall holder lavt TL nivå, eller vi kan gå for å finne en god afrikaner. Skal en hente gode trygge spillere må en 1) ha økonomi til det og 2) være attraktive. Vi er ingen av delene.

Helvetes amatører.


pmi

Helt enig, å se bort i fra markedene som finnes i fjernere himmelstrøk i dagens situasjon er nær sagt en garanti for at det beste vi kan håpe på er middelmålighet, noe de 'trygge'spillerne vi henter og linkes med til de grader understreker. Jeg vil også påstå at skylappene en har hatt her de siste årene langt på vei er en av de viktigste forklaringene på at vi sportslig er havnet der vi er.

Sannsynligvis er også markedet mer attraktivt enn på lenge da de mindre kontinentale ligaene sannsynligvis har måttet ta inn over seg finanskrisen i enda større grad enn vi snakker om her hjemme så langt, mulighetene for å finne fordelaktige alternativer burde således være bedre enn på lenge for noen som vet hva de driver med.

SK

Kjenner at jeg faktisk blir veldig provosert når jeg leser uttalelsene til RBH i dagens avis. Det er jo ikke snakk om å ukritisk hente fullt av spillere man ikke vet noe om, men som det sies ligger det store muligheter i å hente spillere derfra. Det ser vi mange eksempler på.
Men neida, for Brann er det selvsagt bedre å hente dyrt og dårlig fra de "trygge" markedene til RBH. Det har han jo hatt kjempesuksess med.

pmi

Blir provosert på samme vis, og synes det grenser til tjenesteforsømmelse. Jeg hadde et håp om at vi ved å fjerne mannen fra det sportslige hovedansvaret iallefall skulle få en bukt med den latterlige enefokuseringen på det skandinaviske markedet, men uttalelser som den i dag understreker vel bare at denne strategien blir liggende fast. Og uansett forsterker det inntrykket hos agenter av at det ikke en gang er verdt tiden å ta en telefon til stadion om en har en spennende spiller fra denne delen av verden å tilby.

krakra


pmi

Quote from: krakra on December 04, 2010, 13:20:24 PM


Det mest bekymringsverdige er jo at personer med et minimum av selvinnsikt gjerne hadde skjønt at denne strategien er for snever etter at den kun har medført elendighet over flere år, men tydeligvis ikke i dette tilfellet....

krakra

Jeg har til dels forståelse for at man ikke plutselig kan gå ut å skaffe seg oversikt over Afrika i dagens økonomiske situasjon, men jeg mener dette er en konsekvens over en tidligere, innkompetent, sportssjef som ikke har skaffet oss oversikt utover Hordland. For oversikten i Norge og Skandinavia er virkelig ikke imponerende den heller. Det diskes stort sett opp spillere vi allerede har hørt om, eller som treneren la merke til i adeccoligaen. Vi ansatte en "speider" i Aabrekk som "vet mer om fotball enn alle agenter i Norge tilsammen", men han reiste jo bare til Russland, Finland og ellers omkring i Norge før han dro Cato Hansen ut av hatten.

Hadde vi satses skikkelig på spillerkartlegging i 2007 og 2008 og bygd opp et skikkelig speiderapperat istedenfor å hente RBH-kompisen Aabrekk, som hadde null erfaring med spillerkartlegging, så hadde vi hatt en kompetanse som vi i dag kunne nytt godt etter. Men istedenfor valgte vi å bygge opp markedsavdeling, ansette event og arrangementsjefer og hente inn dyre, norske og svenske, middelmådigheter. Nå er vi altså i en situasjon hvor vi ikke er "trygge" på å gå utenfor de norske landegrensene. Samtidig har vi ikke råd til å hente gode norske spillere.

Huff

December 04, 2010, 13:52:34 PM #16445 Last Edit: December 04, 2010, 13:54:16 PM by Huff
''Tjenesteforsømmelse'' er det mest treffende uttrykket som er brukt på dette så langt, for det er faktisk det vi snakker om her. Mangelen på selvinnsikt er og skremmende. Det RBH egentlig presenterer i dag er en billigversjon av nøyaktig den samme spillerlogistikkspolitikken vi hadde f.o.m 07 og fremover. Denne politikken skaffet oss selvsagt ikke gullet da gullaget var bygget opp fra c.2002-2006. At vi etter at RBHs innkjøpspolitikk har sviktet kapitalt, velger å forsette med en versjon av denne der vi i tillegg ikke har penger er inten mindre enn oppsiktsvekkende. Mens vi hentet Holmvik og Einarsson hentet andre klubber Ujah og Diouf, mens vi hentet Demba og Twaithe hentet andre klubber Annan og Kara. Og hva har vi lært av dette; ikke en dritt. Hadde det ikke vært for Demba og Austin ville jeg mistenkt en mørkebrun agenda hos logistikkansvarlig.

Nå forstår jeg det slik at vi leter i Brasil, så alt er ikke svart, men at en ikke prøver lavrisikoprosjekter som prøvespill engang ser jeg på som tjenesteforsømmelse.

ED: Hvis vi ikke finner en god spiss i dette vinduet frister det meget å stille RBH til veggs på et supportermøte da en faktisk kan påvise at de har valg å ikke engang forsøke å finne spillere i store deler av verden.

pmi

Og en ting denne diskusjonen, samt utspillene der oppe fra er vel at behovet for en sportssjef som kan arbeide langsiktig med akkurat denne typer prosjekter og skaffe denne oversikten, samt agentnettverket over tid er åpenbart. Slik det er nå baserer vi oss vel på en deling mellom daglig leder som har en virkelighetsfjern strategi som beviselig har slått feil, sammen med en trener som etter fem dårlige åpningskamper fort er ute av døren, og så er det blanke ark på dette punktet igjen...

krakra

Jeg syns den nye sportssjefen bør ha kunnskaper om hvordan klubber med jevnstore budsjetter med Brann, som er gode på spillerlogistikk, organiserer sitt speiderapperat. Forhåpentligvis er de samme klubbene også drevne på talentarbeidet. Når vi etterhvert skal bygge oss et speidernettverk(noe jeg nærmest går utifra blir gjort når vi får økonomi igjen) bør vi dessuten be gode norske speidere som Thorbjørnsen og TKK om å konsultere oss rundt dette. Jeg sier ikke at vi nødvendigvis bør ansette dem som speidere(selv om det ikke hadde gjort noe), men be dem om hjelp til å "komme i gang".

Det er viktig at speiderapperatet organiseres av noen med tung kompetanse på området og ikke en glisende NFF-gjøk som ansetter tilfeldige fotballtrenere og tror at det å vite mye om fotball er alt man trenger for å bli en god speider.

Derabilo

Quote from: SK on December 04, 2010, 13:05:19 PM
Kjenner at jeg faktisk blir veldig provosert når jeg leser uttalelsene til RBH i dagens avis. Det er jo ikke snakk om å ukritisk hente fullt av spillere man ikke vet noe om (...)


Det er nok sånn vi gjør det i Brann jo. Husker sommeren RBH prøvde seg på 40-50 spisser.. Ellers er det demotiverende å se at RBH uttaler seg i spørsmål om spillerlogistikk - et område han burde holde seg langt til h...... unna.
Bergen ut av Norge -

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 04, 2010, 13:20:24 PM


Prøvespill er jeg helt for, det er få drawbacks med det, men nå har de jo sagt at de jobber med folk i Brasil. Jeg ser ikke helt at det er så mye dårligere spillere derfra...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up