• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Da er det vel bare å tilby prøvespill til Førsund, evt satse softballpengene på A.Solli.

Faens drit.

Doffen85

Jeg er i grunn ikke overrasket, vi hadde vel ikke råd til Addo fra Løv Ham heller...

Lisse

February 02, 2010, 10:22:56 AM #12002 Last Edit: February 02, 2010, 10:24:59 AM by Lisse
Jeg har genuin interesse av Brann, men hadde ikke gitt RBH 1,- av lottogevinsten. Perler for svin.

Med de resultatene og den adferden RBH har lagt for dagen sålangt, tror jeg ærlig talt ikke det er mange som vil åpne lommeboken for ham. Selv ikke genuint interesserte.

Men, men, alt håp er ikke ute. Vi har ut mars

steinbygger

Quote from: Lisse on February 02, 2010, 10:22:56 AM
Jeg har genuin interesse av Brann, men hadde ikke gitt RBH 1,- av lottogevinsten. Perler for svin.

Med de resultatene og den adferden RBH har lagt for dagen sålangt, tror jeg ærlig talt ikke det er mange som vil åpne lommeboken for ham. Selv ikke genuint interesserte.

Men, men, alt håp er ikke ute. Vi har ut mars


Hadde jeg vunnet i lotto hadde jeg med glede gitt han 1 mill for å bli kvitt han.

Lisse

he, he, nå snakker vi

osoerli

Tippar Korcsmár går til VIF, eller kanskje storklubben Hønefoss.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Har vanskelig for å forstå at det ikkje skal være mulig å finne midler til dette. Det er som andre har påpekt en pinlig mangel på vilje til å satse om dette går i vasken. 2,5 million skal ikkje være uoverkommelig for en klubb med en omsetning på 140 millioner, underskudd eller ikkje.

En annen ting er at de ikkje virker å forstå verdien av optimisme og entusiasme rundt klubben. Med Zsolt på plass nå hadde to solide forsterkninger vært på plass før seriestart. Bare se den lille oppturen Mjelde-signeringen har vært. Det skal ikkje stort mer til for å gjøre folk litt mer optimistisk.

Mjelde og Zsolt hadde ikkje løst alle Branns pronlemer - på langt nær. Men det hadde vist vilje til å ta grep og gitt alle involverte en sårt tiltrengt opptur. No vil Mjelde-overgangen drukne i at Zsolt ble for dyr - til en totalpris på 2,5 millioner...

Doffen85

Jeg tror Brann taper hele den investeringen på ikke å investere. Entusiasmen som kommer til å mangle i 2010 kunne vært hjulpet et skritt på veien med en ny midtstopper som vi antar at holder høyere kvalitet enn de vi allerede har. Det faktum at en forsterkning på midtstopperplass kan være forskjellen på Europacup eller ikke bør også veie tungt. Dessuten bør det være muligheter for videresalg med fortjeneste ved kjøp av Zsolt.

Men som X har nevnt noen ganger: Det virker som den er mangel på vilje til å satse på stadion om dagen. Vi har dessverre begynt å ta til takke med 5. - 8. plass.

Huff

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 11:32:45 AM
Jeg tror Brann taper hele den investeringen på ikke å investere. Entusiasmen som kommer til å mangle i 2010 kunne vært hjulpet et skritt på veien med en ny midtstopper som vi antar at holder høyere kvalitet enn de vi allerede har. Det faktum at en forsterkning på midtstopperplass kan være forskjellen på Europacup eller ikke bør også veie tungt. Dessuten bør det være muligheter for videresalg med fortjeneste ved kjøp av Zsolt.

Men som X har nevnt noen ganger: Det virker som den er mangel på vilje til å satse på stadion om dagen. Vi har dessverre begynt å ta til takke med 5. - 8. plass.


Dette er fullstendig riktig, og fullstendig logisk og fullstendig ''common sense''. Når det i tillegg stemmer overens med empirien ut fra hva andre, sammenlignbare klubber opplevde så sent som i fjor kan jeg ikke begripe hva SKB driver med. Vi har sett dette gang, på gang, på gang. Hadde det vært snakk om å hente en virkelig klassespiller til 20 mill og sprengtr banken, hadde jeg forstått dette. Når det er snakk om 2,5 mill; piss i havet begriper jeg ikke hva de tenker med oppe i idrettsveien.

Mjeldekjøpet fremstår nå som det reneste vanvidd dersom Brann betalte  noe som helst av overgangssummen. Hele organisasjonen har jo hele tiden visst at vi trengte en stopper, nå fant vi en billig ung og tilsynelatende enormt lovende en, og så kan vi ikke kjøpe fyren for lommerusk. Det hele blir ytterligere patetisk at vi nå har promotert en dritbillig klassestopper foran hele fotball-Norge, hele kobbelet av konkurrenter.

Glimrende.

Lisse

Kan forklaringen på dette være at RBH kjører taktisk? Den ungarske klubben er desperat, det internasjonale vinduet er nå stengt, det er nå begrenset med salgsmuligheter for klubben. I sum gir det RBH mulighet for å få "mørnet" selgende klubb og få prisen ned. Naiv og håpefull

Doffen85

Quote from: Lisse on February 02, 2010, 12:22:32 PM
Kan forklaringen på dette være at RBH kjører taktisk? Den ungarske klubben er desperat, det internasjonale vinduet er nå stengt, det er nå begrenset med salgsmuligheter for klubben. I sum gir det RBH mulighet for å få "mørnet" selgende klubb og få prisen ned. Naiv og håpefull


En god tanke! Skal aldri si aldri, men RBH pleier jo å være (altfor) ærlig, så...

Markmus

Quote from: Lisse on February 02, 2010, 12:22:32 PM
Kan forklaringen på dette være at RBH kjører taktisk? Den ungarske klubben er desperat, det internasjonale vinduet er nå stengt, det er nå begrenset med salgsmuligheter for klubben. I sum gir det RBH mulighet for å få "mørnet" selgende klubb og få prisen ned. Naiv og håpefull


Naivt og håpefullt til tusen, men det ville vært en meget god taktikk vil jeg tro.
Ka du ve?


haak

Hvis Zsolt virkelig ønsker seg til Brann nå som det internasjonale overgangsvinduet er stengt må det vel være mulig å få til en leieavtale med opsjon. Dersom prisen er 2,5 mill som BT skriv er jo risikoen liten?
Selv om Ujpest ikke ønsket leieavtale kan jo dette være endret i og med at det int. markedet nå er stengt.

krakra

February 02, 2010, 13:04:45 PM #12014 Last Edit: February 02, 2010, 13:09:52 PM by krakra
Quote from: Lisse on February 02, 2010, 12:22:32 PM
Kan forklaringen på dette være at RBH kjører taktisk? Den ungarske klubben er desperat, det internasjonale vinduet er nå stengt, det er nå begrenset med salgsmuligheter for klubben. I sum gir det RBH mulighet for å få "mørnet" selgende klubb og få prisen ned. Naiv og håpefull
Hvis RBh kjører taktisk heller jeg mer imot at dette er et spill for å vise at det er slemme Hardball som ikke vil betale som er problemet og ikke ham.
Nå har jeg tro på at dette løser seg etterhvert. Vi må nok lese et par artikler hvor RBH klager på at Hardball er duster, men de bidrar nok til slutt.

Det er uansett kritikkverdig at Brann ikke selv kan ta på seg denne hvis Hardball setter seg på bakbeina. Det er greit at det er trange kår for tiden, men handlingslammelse og feighet redder neppe situasjonen.

Nixon

February 02, 2010, 13:11:47 PM #12015 Last Edit: February 02, 2010, 13:21:35 PM by Nixon
Quote from: Gull63 on February 02, 2010, 12:53:49 PM"Florøspelar Thyago Fernandes Casagrande kjem til å få kontrakt med storklubben Brann.


Er dette han latinogutten som ble observert på et leilighetshotell ute i Sandviken tidligere i denne tråden? Tenkte ikke på at han kunne være et lokalt talent da vi avfeide det som nonsens!;)

Sikkert en spennende spiller. Men neppe en som kommer til å få opp optimismen før seriestart.
Rød makt på Hansa

krakra

Han sitter på benken mot Løv-Ham i morgen iallefall. Sammen med Kalve og Kitty

Markmus

Quote from: Gull63 on February 02, 2010, 12:53:49 PM
Dette er vel mest sannsynlig en Brann 2 spilller, iallefall første sesongen. MEn likevel en signering.


"Florøspelar Thyago Fernandes Casagrande kjem til å få kontrakt med storklubben Brann. Thyago blei henta til Bergen tidlig i januar og er heilt klart ein spelar Brann kjem til å satse på framover."


ah, spennende. Florø er jo mini-Bergen, så kanskje vi kan kalle ham lokal ;D
Ka du ve?

Markmus

Quote from: haak on February 02, 2010, 13:02:16 PM
Hvis Zsolt virkelig ønsker seg til Brann nå som det internasjonale overgangsvinduet er stengt må det vel være mulig å få til en leieavtale med opsjon. Dersom prisen er 2,5 mill som BT skriv er jo risikoen liten?
Selv om Ujpest ikke ønsket leieavtale kan jo dette være endret i og med at det int. markedet nå er stengt.



Det er jo absolutt ikke dumt, men hvor sugen er de på å leie ut en spiller med opsjon? Går ikke kontrakten hans ut etter 2010? Da vil det jo være merkelig å legge på opsjon hvis kontrakten går ut så tidlig.

Dette blir i så fall som om vi skulle leid ut Huseklepp resten av året. Hva skulle vi tjene på det? ;)
Ka du ve?

haak

Er nok jeg som ikke har gjort grundig nok reaserch vedr. kontrakten hans.
Det betyr jo uansett at prisen ved neste int.vindu vil være lavere.

Markmus

Vi har ikke sportslig råd til å vente til neste vindu med å hente en midtstopper.
Ka du ve?

krakra

At Brann ikke kan ta seg råd til å bidra med 1,25 mill er flaut, skammelig og vanvittig provoserende. Også prøver man å fremstille det som om grådige investorer ikke vil hjelpe?
Vi har kastet penger ut av vinduet på så jævlig mye annet dritt de siste årene at det er grusomt å se at man ikke er villig til å bruke et rødt jævla øre på det som betyr noe, det sportslige, når ALLE vet at entusiasmen er på vei nedover.

Skjønner ikke Brann at denne handlingslammelsen og feigheten vil koste mer enn det smaker i form av tapte inntekter? Eller forventer de bare at hvis de sier "ekte supportere går på Stadion og svir av tusenvis av kroner på supporterutstyr" mange nok ganger så vil folk strømme til butikkene? At de bare kan spille på samvittigheten til supporterne og ikke gjøre en dritt selv for å øke entusiasmen?

Bruk nå for faen 1,25 mill på denne spilleren. Så kan RBH, Dahl og de budsjettansvarlige ta på seg et fett lønnskutt for å spare inn disse kronene.

Nixon

Quote from: krakra on February 02, 2010, 14:04:36 PMBruk nå for faen 1,25 mill på denne spilleren.


Hvem skal betale resten? Problemet her er ikke bare at Brann tilsynelatende ikke har penger, men at investorene ikke er villig til å bidra.
Rød makt på Hansa

krakra

February 02, 2010, 14:09:58 PM #12023 Last Edit: February 02, 2010, 14:12:56 PM by krakra
Da syns jeg faktisk Brann burde ta resten. Jeg er for edruelighet og forsiktighet i trange økominske tider, men å ofre det sportslige fullstendig er jeg ikke for. En spiss, en venstreback, en kreativ midtbanespiller osv osv. Det er greit at Brann ikke vil bruke penger på dette, men nå har de(RBH) skreket i hele år om at det er en stopper vi trenger, vi må ha en stopper, det er for tynt på stopperplassen. Hvis Branns eneste sjanse til å få en stopper da er å grave i pengeboken så får de gjøre det. Spesielt når spilleren er såpass spennende.
Det er iallefall ikke et evt. kjøpt av Zsolt vi går konkurs på.

haak

Enig så enig!
Hvis det er taktiske ting som ligger bak i form av å bruke noen dager for å presse pris er det en ting.
Er det med at klubben ikke klarer å hoste opp 1,25 mill i egenfinansiering reellt så skjønner ikke klubbledelsen forholdet mellom det som skjer på banen og entusiasmen fra publikum.
Brann er så vanvittig avhengig av supporterne sine, men ser ut som om de tar oss for gitt.
Hele denne greia med Zsolt er ei gedigen luremus. Dette burde de ha visst før de drar han til treningsleir og prøvespill.

Markmus

Jeg er faktisk brennsikker på at vi hadde fått inn 1,25 mill om RBH, Dahl, etc. kuttet lønningene sine til et mer edruelig nivå.

Hva tjener RBH i året? 7-800k?

Bjørn Dahl? Litt over en mill. eller noe?

Terje Marthinsen? 7-800k?

Dag Algerøy? 7-800k?

Ka du ve?


haak

I en by med 255.000 innbyggere og et kraftfullt næringsliv skal ingen fortelle meg at det ikke
Brann kunne ha hentet inn 2,5 mill hvis de virkelig ville og prøvde.

dudo

Jeg vet ikke jeg. Det frister neppe voldsomt å investere med dagens ledelse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tipper de arrogant har ringt Hardball og sagt "Ja, hvis dere er ekte Brannsupportere bør dere virkelig vise det nå. Nå trenger Brann dere og det ville vært synd om dere skulle ødelegge denne overgangen ved å ikke bidra, som ekte Brannsupportere".

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

haak

En artikkel om Zsolt og overgangen på hjemmesiden til Ujpest, men jeg kan ikke oversette...... :-\

krakra


Spelaren

Quote from: krakra on February 02, 2010, 14:35:28 PM
Her virker det iallefall som de er veldig kritiske over at Brann i det hele tatt inviterte ham til prøvespill når de visste at de ikke hadde råd.


- If you do, said Brann Bergen in sportigazgatója, then I'm very sorry to let go Korcsmár Zsolt, since the official invitation of the Norwegian team leaders indicated that recognize and accept our offer. With this in mind I do not understand at all why it was called, if they knew in advance that they do not have the necessary amount of leigazolásához.

Me har kastet bort leigazolásához på alt mulig annet...
Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

Henki

Ballen skal fremover!

pidre

Quote from: Henki on February 02, 2010, 14:54:51 PM


Og så er Komiske-RBH på vei til å skaffe seg et navn utenfor landet grenser...
Saludar a los monos!

steinbygger

Det er ikke så j... vanskelig å skaffe den millionen Brann trenger, de har en hovedsponsor hvor de har lånet på stadion. Det er en tlf til adm.dir i SPV og be om å få betalingsutsettelse på de neste avdragene på lånet de har der så har de pengene de trenger.

ostraume

Bare for ordens skyld: Så lenge Hardball ikke er med så er det altså snakk om 2,5 mill. Ikke 1,25 som dere opererer med her.

Når det er sagt så er det selvsagt skandale at man ikke klarer å hoste opp disse pengene. Hardball, Auto23, Chess, Mohn eller ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Var det ikke slik at det ikke var noe problem at vi jaktet spillere uten å være i nærheten av å ha det finansielle plass?

Hvis ryktet om Zsolt-affæren sprer seg, er det vel få spillere/klubber som gidder å gå i forhandlinger med vindusshopperklubben fra Bergen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ja, bedre å legge ned klubben.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 02, 2010, 17:10:40 PM
Ja, bedre å legge ned klubben.

Det har jeg sagt hele tiden.
Legg ned hele klubben!

krakra

Jeg mener det er forskjell på å komme med en forespørsel om en spiller hvor man sier at man er interessert, men at man ikke er sikker på om man får finansieringen på plass og på å dra en spiller ned til Spania, la ham kaste bort en uke sammen med laget for så å si "Sorry ass. Du er mer enn god nok, men den prisen vi visste du ville koste før du kom hit har vi ikke råd til å betale. Det er egentlig ingen overraskelse, menmen."

krøvel vellevold

February 02, 2010, 18:40:11 PM #12044 Last Edit: February 02, 2010, 18:41:46 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on February 02, 2010, 18:08:14 PM
Jeg mener det er forskjell på å komme med en forespørsel om en spiller hvor man sier at man er interessert, men at man ikke er sikker på om man får finansieringen på plass og på å dra en spiller ned til Spania, la ham kaste bort en uke sammen med laget for så å si "Sorry ass. Du er mer enn god nok, men den prisen vi visste du ville koste før du kom hit har vi ikke råd til å betale. Det er egentlig ingen overraskelse, menmen."

Hvis man f.eks. kommer så langt som at man er enige med både klubb og spiller, så er jo det bortimot like mye waste of time for disse. Mer waste of time for klubben man forhandler med, men selvsagt mindre waste of time for spilleren - siden han ikke kastet bort en hel uke på treningsleir.
Legg ned hele klubben!

krakra

Forutenom at spilleren da ikke har kastet bort en uke på å trene med en klubb som uansett ikke hadde planer om å kjøpe ham
Hvor mye lengre enn det Brann har gått nå tror du Brann kunne gått uten finansiering uten noe prøvespill? De har da tydeligvis blitt "enige" med klubben om en sum og så enige med spilleren som de kan bli uten å legge inn et bud. De kunne neppe bydd på spilleren uten penger uansett så da sier det seg selv at dette prøvespillet sikkert kostet ekstra med tid og ressurser enn en vanlig avtale ville gjort.

Det blir som om jeg skulle kjøpt meg en bil.

1. "Hei. Fet bil du har. Hva kostet den?" - "Den koster ***** kr" - "Ok. Jeg er litt usikker på om jeg har råd, men jeg skal sjekke. Kan ikke du fortelle meg litt om detaljene, så skal jeg se om jeg har råd og ringe deg tilbake?".

"Hei. Du jeg har sjekket og jeg har desverre ikke råd til å kjøpe bilen din. Synd det, for det var en bra bil".

2. "Hey! Fet bil. Hva koster den?" - "Den koster ***** kr" - "Ok, det var jo en rimelig sum, men jeg er litt usikker på om jeg vil bruke så mye før jeg er sikker på om bilen holder mål. Er det mulig å få prøve den et par dager så jeg er sikker på om jeg vil ha den?" - "Ok det!"

Et par dager senere "Heisann. Bilen var konge den. Jeg skulle gjerne kjøpt den, men jeg har nok ikke cash. VI snakkes!2


Hvilket av de to scenarionene tror du ville gjort en selger mest forbanna?

krøvel vellevold

Quote from: krakra on February 02, 2010, 18:46:55 PM
Forutenom at spilleren da ikke har kastet bort en uke på å trene med en klubb som uansett ikke hadde planer om å kjøpe ham
Hvor mye lengre enn det Brann har gått nå tror du Brann kunne gått uten finansiering uten noe prøvespill? De har da tydeligvis blitt "enige" med klubben om en sum og så enige med spilleren som de kan bli uten å legge inn et bud. De kunne neppe bydd på spilleren uten penger uansett så da sier det seg selv at dette prøvespillet sikkert kostet ekstra med tid og ressurser enn en vanlig avtale ville gjort.

Det blir som om jeg skulle kjøpt meg en bil.

1. "Hei. Fet bil du har. Hva kostet den?" - "Den koster ***** kr" - "Ok. Jeg er litt usikker på om jeg har råd, men jeg skal sjekke. Kan ikke du fortelle meg litt om detaljene, så skal jeg se om jeg har råd og ringe deg tilbake?".

"Hei. Du jeg har sjekket og jeg har desverre ikke råd til å kjøpe bilen din. Synd det, for det var en bra bil".

2. "Hey! Fet bil. Hva koster den?" - "Den koster ***** kr" - "Ok, det var jo en rimelig sum, men jeg er litt usikker på om jeg vil bruke så mye før jeg er sikker på om bilen holder mål. Er det mulig å få prøve den et par dager så jeg er sikker på om jeg vil ha den?" - "Ok det!"

Et par dager senere "Heisann. Bilen var konge den. Jeg skulle gjerne kjøpt den, men jeg har nok ikke cash. VI snakkes!2


Hvilket av de to scenarionene tror du ville gjort en selger mest forbanna?

Hvis man i alternativ 1 legger til at "det er en liten mulighet for at jeg kanskje kan betale for den", og at det er andre som også er interessert i samme bilen, så vil du sikkert ikke få låne den i det hele tatt...
Legg ned hele klubben!

krakra

At man skal sjekke om man har råd innebærer vel i seg selv at det er en liten mulighet for at man har det?:)

Uansett så mener jeg at et ukeslangt prøvespill hvor man har gitt inntrykk av at man vil legge inn et bud hvis spilleren er god nok er verre enn å forespørre seg om en spiller man kanskje ikke har råd til. Jeg mener at økonomien skal være ganske godt på plass når man innkaller spillere til prøvespill og syns i det hele tatt at det var litt merkelig å hente en såpass dyr spiller til prøvespill.

eivhelle

Jeg tror nok ikke saken er så enkel at det var umulig å skaffe pengene. For det første tror jeg ikke at Brann på sin side vil anse Zolt som et udiskutabelt førstevalg selv om han gjorde sine saker bra. Og hvis han skulle være et godt investeringsobjekt måtte han ikke bare være soleklar i startoppstillingen, men må også ha potensiale til å dominere nok i tippeligaen til at han kan bli interessant for klubber i større ligaer.

Hadde Zolt vist seg å være lynrask, i tillegg til de andre gode egenskapene han viste frem på prøvespillet, ville nok pengene blitt hostet opp på en eller annen måte.

tommyf

Spørre Løv-Ham om de har noen kroner til låns. De tar jo griske 100 kroner billetten for ein treningsøkt mot Brann

Go Up