• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: krakra on January 23, 2010, 18:20:15 PM
Hvis Haugesund tilbyr Haugen en a-lagskontrakt og lover ham spilletid i TL allerede i år kan det fort hende at de klarer å snappe ham foran nesen vår før RBH rekker å komme seg ut av bassenget.

Kan fort skje det ja.  Det er jo velkjent at FKH er flinke med unge spelarar og gjer dei speletid.  Og at Brann er kjent for det motsatte.  Det var hovedgrunnen til at FKH's bømling Våge-Nilsen, som er nemnt lenger oppe her, valgte bort Brann sitt fotballgymnas til fordel for FKH sitt.  Sjøl om Brann var favorittlaget.
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100114/SPORT/701149983
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Er rimelig sikker på at Løvham kommer til å ta en prat med Brann om det er interesse for Haugen. Det er jo en liten mulighet for at Våge-Nilsen fikk gå der han gikk fordi talentet ikke er helt der Brann har interesse av det?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

Sa i mitt forrige innlegg at det skulle bli spennende å sammenligne Addo med Våge Nilsen. Etter å ha sett Løv Ham-Førde og Sogndal-FKH i dag, syns jeg ikke det er særlig mye som skiller de to.

Dette er selvsagt kun en sammenligning over 90 minutter, men i løpet av disse minuttene, viste begge seg som to moderne offensive backer som har god ballbehandling, grei fart og er løpsvillige.

I løpet av dagen viste vel gjerne Våge Nilsen seg som hakket vassere når det kommer til det stykket å passere motstander. Våge Nilsen har i tillegg en grei frispark- og innleggsfot. Han var veldig nære ved å sette ballen i krysset fra 20 meters hold.

Vet at det først og fremst er stopperplassen vi trenger forsterkninger, men det hadde vært veldig bra å fått inn en ny lokal spiller på backen. Men jeg tror nok ikke Våge Nilsen blir en billig spiller om vi (Hardball) skulle prøvd å hente han. Fast inventar på G-19 og kåret til Adecco-ligaens beste back i sitt 18 leveår. Det taler vel for et par millioner ekstra i overgangssum.

Xminator

BT: Brann har prøvd seg på Hovland, men ønsker helst å leie. Det er ikke Sogndal intressert i. Om de har spillerens beste i tankene så tror jeg de burde gjøre akkurat det. Det ville gitt spilleren erfaring langt over det Sogndal kan gi og øke spillerens verdi om Brann ikke ønsker (eller evner) å utnytte en eventuell opsjon.

Når det gjelder Haugen så kan det vel spøke for 2011 også. Hvor realistisk er det egentlig at Brann skal love vesentlig spilletid for ham i konkurransen med Austin, Jaiteh og Mjelde?

Branngutt i trondheim

Ka med å hente en av de to un lokale talentene på løv-ham... Alexsander Solli eller Kevin Dure. De spiller ikke på u19 landslaget for de e dårli!!!

De hadde kanskje godt av å bli trent av Bjarnason, han er jo en veldig rutinert og en erfaren spiller som kan lære de unge mye..

Har ikke så fult troen på at bakke blir en stabil back, da er jo det kanskje bedre å iallefall ha en talentfull ungutt uten Yaw Ihle Amankwah på siden..

Kalvenes sin kontrakt går ut no snart og, og han kan spille venstre og stopper.

Men men så lenge RBH er i brann så må eg desverre si at eg ikke har troen på at vi blir blant de tre beste. Og elsker brann av mitt hele hjertet.....

kabelmann

Quote from: Xminator on January 24, 2010, 11:26:53 AM
Når det gjelder Haugen så kan det vel spøke for 2011 også. Hvor realistisk er det egentlig at Brann skal love vesentlig spilletid for ham i konkurransen med Austin, Jaiteh og Mjelde?


Ikke veldig realistisk all den tid Nilsen sitter som trener. Det var vel et av ankepunktene mot han oppe i Tromsø, at han aldri slapp til unge talenter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

Quote from: Branngutt i trondheim on January 24, 2010, 12:00:14 PM
Ka med å hente en av de to un lokale talentene på løv-ham... Alexsander Solli eller Kevin Dure. De spiller ikke på u19 landslaget for de e dårli!!!

De hadde kanskje godt av å bli trent av Bjarnason, han er jo en veldig rutinert og en erfaren spiller som kan lære de unge mye..

Har ikke så fult troen på at bakke blir en stabil back, da er jo det kanskje bedre å iallefall ha en talentfull ungutt uten Yaw Ihle Amankwah på siden..

Kalvenes sin kontrakt går ut no snart og, og han kan spille venstre og stopper.

Men men så lenge RBH er i brann så må eg desverre si at eg ikke har troen på at vi blir blant de tre beste. Og elsker brann av mitt hele hjertet.....


Nå har vel A. Solli vist kvalitet med å ha vært på prøvespill hos Newcastle. Så vidt meg bekjent er det en spiller Aabrekk var å så på når han var i Brann. Men for all del, A. Solli er en spiller jeg kjennner veldig godt til, han er fysisk sterk og har en veldig bra venstrefot. Passnings sikker og meget god frisparkfot. Har grei hurtighet, bra fysikk og god forståelse til å være så ung.

Kevin Dure er etter min mening et godt stykke fra eliteserienivå, så han bør være i løv ham 2-3 år til.

skuteviken

Quote from: kabelmann on January 24, 2010, 12:04:51 PM
Quote from: Xminator on January 24, 2010, 11:26:53 AM
Når det gjelder Haugen så kan det vel spøke for 2011 også. Hvor realistisk er det egentlig at Brann skal love vesentlig spilletid for ham i konkurransen med Austin, Jaiteh og Mjelde?


Ikke veldig realistisk all den tid Nilsen sitter som trener. Det var vel et av ankepunktene mot han oppe i Tromsø, at han aldri slapp til unge talenter.


Er du god nok så spiller du, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å begynne å plukke poeng i vår. Da kan vi ikke fyre inn en 17 åring som ikke holder nivået.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Lisse

Hovland mot Bakke (dersom bakke ønsker seg hjem, inkl. lønnsdekning fra Brann og høy videresalgsandel til Sogndal), men det blir vel for komplisert og Sogndal har vel for mye å tape ift. å selge ham direkte selv på et senere tidspunkt

nero

January 24, 2010, 12:36:52 PM #11610 Last Edit: January 24, 2010, 12:42:26 PM by nero
Quote from: Lisse on January 24, 2010, 12:34:14 PM
Hovland mot Bakke (dersom bakke ønsker seg hjem, inkl. lønnsdekning fra Brann og høy videresalgsandel til Sogndal), men det blir vel for komplisert og Sogndal har vel for mye å tape ift. å selge ham direkte selv på et senere tidspunkt


Ja, hadde RBH fått til dette, skulle jeg ha tilgitt ham mye.
Lions led by donkeys.

Lisse

Forøvrig tror jeg det har mye for seg for Brann å ha et spesielt fokus på talenter fra Haugesund i sør til Sogn i nord, i tillegg til Hordaland selvfølgelig. Det er (kanskje overaskende) sterk Brann interesse i disse områdene, og lokale innslag herfra vil forsterke dette og bygge vår posisjon på sikt (Mjelde forstod betydningen av dette).

Men da må vi selvfølgelig ha et konkurransedyktig tilbud, alt. mye penger slik at vi kan kjøpe dem på et senere tidspunkt fra f.eks. Sogndal. Det siste alt. tror jeg vanskelig lar seg realisere. Vi blir nok aldrig så rik, og er først spilleren kommet så langt som f.eks. Hovland er det vanskelig/umulig å få til en deal med f.eks. Sogndal. Til det har Sogndal for mye å tape.

Hvordan vi kan få til et attraktivt tilbud til talenter, samtidig som vi skal ha et kompromisløst sterkt A-lag, er en vrien oppgave. På dette punktet vil jeg gi RBH pluss i margen (what??) som har satt fokus på å bygge opp et eget apparat for talentutvikling som fanger dem opp tidlig nok. Har vanskelig for å se hvordan vi skal komme utenom å satse på dette. Kanskje lange kontrakter, et godt internt tilbud, etterhvert utleie til Løv-ham og andre klubber i 1.div. for så å hente dem tilbake om de består testen er veien?

Det er ihvertfall synd å registrere at vi ikke har sjans på typer som Hovland og Lædre Bjørdal.

Nixon

Det er egentlig litt rart at Brann ike har hentet flere spillere fra "talentfabrikken" Sogndal. Det er ingen etter Ystaas, og vel svært få før det også.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Xminator on January 23, 2010, 23:05:39 PM
Er rimelig sikker på at Løvham kommer til å ta en prat med Brann om det er interesse for Haugen. Det er jo en liten mulighet for at Våge-Nilsen fikk gå der han gikk fordi talentet ikke er helt der Brann har interesse av det?
Ja, men jeg mener at det er idiotisk å vente til Haugen er god nok til å spille regelmessig for Brann før vi henter ham. Når han er på dette nivået vil han garantert vekke interesse fra flere andre TL-klubber og da får vi en konkurranse vi lett kan unngå ved å hente ham med en gang, gi ham en femårskontrakt med juniorbetignelser og forlenge denne med bedre betingelser når han er klar til å konkurrere om en plass på Branns førstelag. Av det jeg så fra Haugen i går og glimtvis i fjor er det ikke lenge til han faktisk er god nok for Brann. Det er iallefall tydelig at han får en sentral rolle i Løv-Ham i år og offensivt er han en drivkraft.

Huff

Quote from: krakra on January 24, 2010, 14:12:46 PM
Quote from: Xminator on January 23, 2010, 23:05:39 PM
Er rimelig sikker på at Løvham kommer til å ta en prat med Brann om det er interesse for Haugen. Det er jo en liten mulighet for at Våge-Nilsen fikk gå der han gikk fordi talentet ikke er helt der Brann har interesse av det?
Ja, men jeg mener at det er idiotisk å vente til Haugen er god nok til å spille regelmessig for Brann før vi henter ham. Når han er på dette nivået vil han garantert vekke interesse fra flere andre TL-klubber og da får vi en konkurranse vi lett kan unngå ved å hente ham med en gang, gi ham en femårskontrakt med juniorbetignelser og forlenge denne med bedre betingelser når han er klar til å konkurrere om en plass på Branns førstelag. Av det jeg så fra Haugen i går og glimtvis i fjor er det ikke lenge til han faktisk er god nok for Brann. Det er iallefall tydelig at han får en sentral rolle i Løv-Ham i år og offensivt er han en drivkraft.


Du har helt rett. Noe tilsvarende skjedde med en annen lokal spiller som vi ville vente med å hente til han var god nok for Brann. Uheldigvis var han da allerede god nok for en rekke andre TL-klubber. Huseklepp takket utrolig nok nei til Odd og ble i 2.divisjon helt til Brann bestemte seg for å hente ham.

Eksemplet over kan beskrives med ett ord; griseflaks. Slik flaks kan vi ikke regne med å ha hele tiden. Henter vi ikke Haugen i januarvinduet 2011 er jeg rimelig sikker på at han er tapt, helst bør vi hente ham mye tidligere, enig i at vi bør bruke Softballpengene på fyren.

krakra

Syns strengt tatt han burde hentes dette vinduet, eller i sommer. Det er ingen umulighet at han er god nok for TL allerede i 2011.

Lisse

Dersom han er så god som det sies her, så burde han vel signeres på en lang kontrakt og leies tilbake til Løv-ham. Det hadde gitt økt handlingsrom for Løv-ham også i en presset situasjon. Men det koker vel ned til penger igjen. Penger Brann ikke har til å ta "strategiske investeringer". Og det får man igjen med renter senere som kjent

Gulløl

January 24, 2010, 15:21:36 PM #11617 Last Edit: January 24, 2010, 15:30:59 PM by Gulløl
Brann bør i vinter signere Haugen på en 5 års kontrakt og leie han ut til Løv-Ham ut sesongen. Om 1 år er han klar for å ta opp kampen om en midtbaneplass i Brann, og da er trolig et par av dagens midtbanespillere i Brann ute av bildet. Om Jaiteh eller Austin som potensielle salgs kandidater blir solgt i løpet av 2010 sesongen bør utleiekontrakten være så fleksibel at han kan overføres til Brann på kort tid.

For at en slik overgang skal være fristende for Løv-Ham så gi Løv-Ham 1 mill for spilleren + at de får leie han gratis hele 2010 sesongen og at Brann lønner han 100 % det året. I tillegg en bra videresalgsprosent. Kjøpesummen kan finansieres med 50% fra Softball og 50 % fra Brann. Softball kan kjøre i gang flere inntektgivende tiltak en konsert og CD salg, f.eks. en kronerulling blant supporterne. Lite arbeid å opprette et kontonummer og bare kjøre i gang. Jeg personlig skal bidra med 500 kr som kan være 1/1000 bidrag av 500.000 andelen til Softball på Haugen. Om 999 andre Brann supportere gjør det samme så er den halve millionen i boks. I tillegg kan næringslivet også bidra i den samme kronerullingen med større beløp så blir det nok penger til nok et ungt talent fra Hordaland.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Lisse on January 24, 2010, 15:18:23 PM
Dersom han er så god som det sies her, så burde han vel signeres på en lang kontrakt og leies tilbake til Løv-ham. Det hadde gitt økt handlingsrom for Løv-ham også i en presset situasjon. Men det koker vel ned til penger igjen. Penger Brann ikke har til å ta "strategiske investeringer". Og det får man igjen med renter senere som kjent
Selv om Softball ikke skulle klare 1 mill burde de kunne samle inn nok penger til å gi Brann råd til både en overgangssum og lønn for Haugen.

brannl

Tar opp et annet evne her.

Andreas Nordvik har stor fart, og er det man kaller en spillende stopper. Bra i dueller og god med begge bena. Så for en god stund siden at han var på vei til Engen, etter sitt vellykkede låneopphold. Brann burde få ut fingern og ta kontakt med trønderpakket angående Nordvik. Gutten er inne i sitt siste kontraktsår, og kommer sikkert derfor for en billig penge. Brann skriker etter fart i bak i banen, og derfor mener jeg Nordvik ville vært en meget god løysning.

dudo

Enig, Nordvik burde i aller høyeste grad være interessant. Back kan han spille òg, om det skulle knipe til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8713

Ungarsk U-21 landslagsspiller som også var med på de ungarske U20-VM-bronselaget i fjor skal trene med Brann.

Virker faktisk veldig spennende.

storB

Ungarsk U-21 kaptein på prøvespill i Brann

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8713


Skal si RBH har fått om dampen..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Veldig spennende, og akkurat slikt jeg har savnet. Godt jobbet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

January 24, 2010, 17:20:28 PM #11624 Last Edit: January 24, 2010, 17:27:29 PM by skuteviken
Meget spennende!!

Scorer her rundt 5:30

Újpest-Debrecen 1:1
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Læreren

January 24, 2010, 17:35:45 PM #11625 Last Edit: January 24, 2010, 17:37:47 PM by Læreren
Med fare for å høres veldig negativ ut, men hvordan skal vi klare å knytte til oss en U-21 kaptein som er under kontrakt, og som visstnok skal være ønsket av en rekke større klubber i Europa?

Misforstå meg rett, helt kanon om vi skulle få en slik avtale på plass, men om han virkelig er så god som han fremstilles på brann.no, har jeg ikke de største forhåpningene. Hvertfall ikke enda...

Onside !!!

Var svært så mange tanker Bruun har klart ha siste uken da, til å være Brunn selvfølgelig  :P

nero

Quote from: Læreren on January 24, 2010, 17:35:45 PM
Med fare for å høres veldig negativ ut, men hvordan skal vi klare å knytte til oss en U-21 kaptein som er under kontrakt, og som visstnok skal være ønsket av en rekke større klubber i Europa?

Misforstå meg rett, helt kanon om vi skulle få en slik avtale på plass, men om han virkelig er så god som han fremstilles på brann.no, har jeg ikke de største forhåpningene. Hvertfall ikke enda...


Er Hardball på banen igjen? Får vi en klassestopper skal ihvertfall jeg være villig til å tilgi RBH ganske mye.
Lions led by donkeys.

krakra

At han tar seg bryet med å dra på prøvespill med Brann betyr vel at vi ikke er veldig uaktuelle? Det samme gjelder klubben. Mulig de har et annet syn på det økonomiske enn oss, men ungarsk fotball er neppe spesielt rik og de opererer helt sikkert med ganske mye lavere priser enn norsk fotball.

Xminator

Dette er knall! Det er akkurat denne kategorien spillere man må dra med seg på prøvespill når det norske markedet virker å være totalt tørt. Vi vet absolutt ingenting om spilleren, men pytt, hva gjør vel det. Om Brann, Nilsen og RBH finner ham god nok etter prøvespill så må vi jo nesten stole på dem eller hva? Frem til da, enda en grunn til å håpe onsdagens treningskamp gjennomføres og streames på nett...

krakra

Om vi signer ham eller ikke så er det slike nyheter som bidrar til å øke interessen for Brann igjen. En ungarsk U-21kaptein virker ved første øyekast som en spiller på en hylle vi kan være fornøyd med.

nero

Apropos: Er John Boye der nede nå? Noen rapporter/rykter om ham?
Lions led by donkeys.

Huff

January 24, 2010, 18:03:55 PM #11632 Last Edit: January 24, 2010, 18:12:31 PM by Huff
Fatter ingenting, ut fra det jeg leser er dette en meget interessant spiller, hva i alverden har Bruun røykt i det siste. Uavhengig om dette blir noe er dette akkurat den type spiller som vi blr teste ut. Her skal Bruun sålangt ha honnør, uavhengig av om det blir noe av dette. Skal en tenke Europa er forøvrig Ungarn et skoleeksempel på den type land vi bør etablere ett nettverk i, neppe attraktivt nok for at de aller største har stålkontroll og en god del interessante spillere.

Vet vi om dette utelukkende er Hardball eller eventuelle omdisponeringer i klubbens budsjett? ED: ser ut som Brann har noe i bakhånd virker som Bruunen allerede har snakket med Hardball men at ting ikke ennå er avklart.

Brannfan23


Læreren

Quote from: Brannfan23 on January 24, 2010, 18:11:26 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4383503.ece

Noen som vet om han er fortsatt under vurdering?


Håper ikke det. Ikke den spillertypen jeg vil ha inn som erstatter for Huseklepp.

Huff

Quote from: Læreren on January 24, 2010, 18:14:57 PM
Quote from: Brannfan23 on January 24, 2010, 18:11:26 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4383503.ece

Noen som vet om han er fortsatt under vurdering?


Håper ikke det. Ikke den spillertypen jeg vil ha inn som erstatter for Huseklepp.


skoret et flott mål i Euro-kvalik mot kvalifisert motstand, har ellers sett lite til fyren. Virker ut fra det jeg har sett som en annen spisstype enn Klepp, men ut fra det jeg har sett virker det som han hadde et voldsomt potensial. Håper vi fremdeles følger fyren.

Xminator

Man må i så fall se litt på hvilken spillertype som passer sammen med Guastavino. Helst skulle vi hatt en Helstad klonet med Iversen. Hodesterk nok til å utfordre de fleste stoppere, rask nok til å straffe ett hvert bakrom gitt av motstander og med en målteft som kan omsettes i 20 scoringer for sesongen. Det sier seg selv at det blir umulig, så da blir det ett kompromiss. Jeg tror vi er best med en bakromsspiss som makker for Guastavino. Så er spørsmålet om vi blir enda bedre ved å sette denne bakromsspissen i duo med en targetspiss, og lete frem en annen plass for Guastavino (eller benken). Nannskog for 6 år siden hadde passet perfekt sammen med Guastavino. Så får man se seg rundt etter de samme egenskapene i en yngre spiller når Huseklepp blir solgt.

dudo

Marcus Pedersen. Vi trenger ikke lete lengre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Quote from: Huff on January 24, 2010, 18:22:26 PM
Quote from: Læreren on January 24, 2010, 18:14:57 PM
Quote from: Brannfan23 on January 24, 2010, 18:11:26 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4383503.ece

Noen som vet om han er fortsatt under vurdering?


Håper ikke det. Ikke den spillertypen jeg vil ha inn som erstatter for Huseklepp.


skoret et flott mål i Euro-kvalik mot kvalifisert motstand, har ellers sett lite til fyren. Virker ut fra det jeg har sett som en annen spisstype enn Klepp, men ut fra det jeg har sett virker det som han hadde et voldsomt potensial. Håper vi fremdeles følger fyren.


Fyren har helt sikkert potensiale, men som erstatter for Huseklepp vil jeg ikke ha han. Til det blir han for lik Guastavino, som i likhet med denne Nikita ikke måler mer enn rundt 160-170 cm på strømpelesten! Men om han har et stort potensiale, er han selvsagt velkommen til klubben i tillegg til erstatteren for Huseklepp.

Quote from: dudo on January 24, 2010, 18:25:19 PM
Marcus Pedersen. Vi trenger ikke lete lengre.


Pedersen hadde vært en glimrende spiller å få inn i stallen!

Gulløl

January 24, 2010, 18:33:22 PM #11639 Last Edit: January 24, 2010, 18:42:17 PM by Gulløl
Celtic vurderte ihvert Thomas Rogne som en bedre spiller en Zsolt Korcsmar siden de har hatt begge to på prøvespill og valgte nordmannen og vraket ungareren. Slik at vi ikke får for store forventninger.

Men selv om han ikke har vært god nok for klubber som kvalitetsmessig er en god del bedre en Brann(Celtic, Everton, Feyenoord, West Ham) kan han være god nok for Brann. Men kan være en utfordring å hente han lønnsmessig uten å sprenge den nye lønnspolitikken, men dette er vel noe som er avklart av Brann før han nå er invitert på prøvespill.

Klipp:
Rogne is the latest in a series of players to have arrived at Celtic on trial, but is the first to have been offered a contract. Estonian winger Sander Puri was joined by Honduran defender Osman Chavez and Hungarian quartet Zsolt Korcsmar, Daniel Kovacs, Matyas Magos and Krisztian Simon on trial at Lennoxtown back in December, but none were offered terms.


http://sport.stv.tv/football/scottish-premier/celtic/150734-norwegian-defender-rogne-poised-to-join-celtic/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_copper

Det er en video av Zsolt Korcsmar litt lengre oppe på siden her. Etter å ha sett den synes jeg han virker litt treg, spesielt i sakte kino...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kjegil

January 24, 2010, 19:21:25 PM #11642 Last Edit: January 24, 2010, 19:28:43 PM by kjegil
Med andre ord.Roald Bruun Hansen har spurt en agent om han har en god midtstopper.
Det hadde han utrolig nok. Flaks for Roald.
Roald spør om han har en video av ham.
Agenten sier: Ja, vi har tilfeldigvis en video mot Italia, U21-landskamp.
(Roald vet det ikke. Men dette er er ungarerens beste kamp noensinne)
Agenten har veldig lyst å selge spilleren og få inn litt cash, så han spør: Du har ikke lyst å se ham på treningsleir.
Dermed har Roald kanskje skaffet Brann en ny midtstopper uten å gjøre noe kartleggingsarbeid selv. Bingo. Helt nydelig.

Det er bare et problem; de beste klubbene i Europa driver ikke på den måten.  

Hadde ungareren vært veldig god så ville han sannsynligvis spilt i Celtic. Dette stinker dessverre Janez Zavrl og Michael Twaite lang vei. De hadde også landskamper for sine land.

Roger Risholt har også landskamper. Men vi vel ikke ha han til Brann for det.

Og noen lurer på hvorfor Brann ikke treffer på spillerkjøpene sine?

Så vil sikkert andre si. Jo, men han skal jo bare vise seg frem på trening. Vi trenger ikke kjøpe ham for det. Dette er en vinn-vinn situasjon for begge parter. Kanskje det, men nei... Brann bør ikke hente spillere på den måten. De bør kartlegge, kartlegge og kartlegge. Så bør de kjøpe en spiller som de er 100 prosent sikker på kan bli god nok for Premier League. Det kan kanskje til og med gi penger i kassen.

Men Brann har ikke råd til speidere. Derfor sløser de bort pengene sine på spillere som Zavrl, Twaite, Monkam og Helegbe.


 


dudo

I all verden, han kommer på prøvespill, det finnes INGEN bedre måte å kartlegge en spiller på - både taktisk og personlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Se her ja! Endelig begynner det å skje noe. Utrolig hva som kan skje så snart BruunH får munnkurv og Dahl tar over dialogen med Hardball!

Prøvespill er alltid spennende og denne spilleren virker som en mulig kandidat for overgang. Spennende!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on January 24, 2010, 12:04:51 PM
Quote from: Xminator on January 24, 2010, 11:26:53 AM
Når det gjelder Haugen så kan det vel spøke for 2011 også. Hvor realistisk er det egentlig at Brann skal love vesentlig spilletid for ham i konkurransen med Austin, Jaiteh og Mjelde?


Ikke veldig realistisk all den tid Nilsen sitter som trener. Det var vel et av ankepunktene mot han oppe i Tromsø, at han aldri slapp til unge talenter.


Man skal aldri si aldri. Yttergård Jensen fikk vel prøve seg ganske ung.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 24, 2010, 14:12:46 PM
Quote from: Xminator on January 23, 2010, 23:05:39 PM
Er rimelig sikker på at Løvham kommer til å ta en prat med Brann om det er interesse for Haugen. Det er jo en liten mulighet for at Våge-Nilsen fikk gå der han gikk fordi talentet ikke er helt der Brann har interesse av det?
Ja, men jeg mener at det er idiotisk å vente til Haugen er god nok til å spille regelmessig for Brann før vi henter ham. Når han er på dette nivået vil han garantert vekke interesse fra flere andre TL-klubber og da får vi en konkurranse vi lett kan unngå ved å hente ham med en gang, gi ham en femårskontrakt med juniorbetignelser og forlenge denne med bedre betingelser når han er klar til å konkurrere om en plass på Branns førstelag. Av det jeg så fra Haugen i går og glimtvis i fjor er det ikke lenge til han faktisk er god nok for Brann. Det er iallefall tydelig at han får en sentral rolle i Løv-Ham i år og offensivt er han en drivkraft.


Han bør signeres og leies ut til Løv-Ham igjen, slik at vi har kontroll på han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

January 24, 2010, 19:30:02 PM #11647 Last Edit: January 24, 2010, 19:40:37 PM by Huff
Quote from: Læreren on January 24, 2010, 18:27:54 PM
Quote from: Huff on January 24, 2010, 18:22:26 PM
Quote from: Læreren on January 24, 2010, 18:14:57 PM
Quote from: Brannfan23 on January 24, 2010, 18:11:26 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4383503.ece

Noen som vet om han er fortsatt under vurdering?


Håper ikke det. Ikke den spillertypen jeg vil ha inn som erstatter for Huseklepp.


skoret et flott mål i Euro-kvalik mot kvalifisert motstand, har ellers sett lite til fyren. Virker ut fra det jeg har sett som en annen spisstype enn Klepp, men ut fra det jeg har sett virker det som han hadde et voldsomt potensial. Håper vi fremdeles følger fyren.


Fyren har helt sikkert potensiale, men som erstatter for Huseklepp vil jeg ikke ha han. Til det blir han for lik Guastavino, som i likhet med denne Nikita ikke måler mer enn rundt 160-170 cm på strømpelesten! Men om han har et stort potensiale, er han selvsagt velkommen til klubben i tillegg til erstatteren for Huseklepp.

Quote from: dudo on January 24, 2010, 18:25:19 PM
Marcus Pedersen. Vi trenger ikke lete lengre.


Pedersen hadde vært en glimrende spiller å få inn i stallen!

dudo

Helt klart. Om ikke før, så med Softballpengene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

January 24, 2010, 19:43:05 PM #11649 Last Edit: January 24, 2010, 20:28:31 PM by Gulløl



Fra april 2008. Her skyter  Korcsmár inn et mål etter 60 minutt (0.50 i klippet).

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up