• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

storB

January 19, 2010, 15:29:34 PM #11350 Last Edit: January 19, 2010, 15:32:46 PM by storB
Da er RBH i samtaler med Sandefjord ang. Mjelde.

Oppsummert så kan vi si at Mjelde vil til Brann, Brann (Nilsen/Dahl) vil ha Mjelde, Softball vil ha Mjelde og Hardball vil ha Mjelde. Drit og dra Tromsø og snart velkommen hem til deg Erik

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4814249.ece

http://fotball.bt.no/eliteserien/article159582.ece
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

kjegil

Vedrørende Erik Mjelde: Er veldig usikker på om han er rett mann for Brann. Ja, han er sikkert god, men er han rette spillertypen. I nøden spiser fanden fluer. Men nødløsninger er sjelden gode...

Mjelde er slik jeg forstår det en kondisjonssterk spiller som kommer på mange gode løp. Derfor scorer han også en del mål. Han er ganske treig, og såvidt jeg vet heller ikke spesielt kreativ. På mange måter minner han meg veldig om de spillerne vi allerede har - Austin, Jaiteh, Vaagan Moen, Sollo, Fakiri og Bakke... Flere av dem er løpssterke, ingen spesielt kreative...

Brann har for mange like spillertyper i stallen allerede. Veien til suksess går gjennom å hente spillere med komplementære ferdigheter.

Min konklusjon er derfor at Brann bør droppe Erik Mjelde.

nero

Quote from: kjegil on January 19, 2010, 15:37:54 PM

Mjelde er slik jeg forstår det en kondisjonssterk spiller som kommer på mange gode løp. Derfor scorer han også en del mål. Han er ganske treig, og såvidt jeg vet heller ikke spesielt kreativ. På mange måter minner han meg veldig om de spillerne vi allerede har - Austin, Jaiteh, Vaagan Moen, Sollo, Fakiri og Bakke... Flere av dem er løpssterke, ingen spesielt kreative...



Han er målfarlig. Det er ingen av våre midtbanespillere. Med unntak av Guastavinho, hvis du vil regne ham som midtbanespiller.
Lions led by donkeys.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

eivhelle

Quote from: Spelaren on January 19, 2010, 15:29:05 PM
Quote from: eivhelle on January 19, 2010, 15:22:50 PM
Lønnsmessig burde ikke det være problematisk å matche Tromsø med mindre de ønsker å gå konk igjen i løpet av året.


Med Trond Mohn som garantist? I beg to differ...


Selv Trond Mohn vil vel etterhvert bli lei av å støtte TIL hvis de bare hiver penger ut av vinduet.

Men ellers tror jeg ikke Mjelde vil til Tromsø så lenge han har alternativer. Hvem har vel lyst til å dra til et sted med mørketid halve året for å spille for et lag som ikke trekker tilskuere og som vil tvinge deg til å stå ut hele kontraktstiden med mindre noen vil legge 20 mill. på bordet.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Brann_copper

NÃ¥ hadde vi jo en bergensgutt som toppscorer i Brann forrige sesong da...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

krakra

Quote from: kjegil on January 19, 2010, 15:37:54 PM
Vedrørende Erik Mjelde: Er veldig usikker på om han er rett mann for Brann. Ja, han er sikkert god, men er han rette spillertypen. I nøden spiser fanden fluer. Men nødløsninger er sjelden gode...

Mjelde er slik jeg forstår det en kondisjonssterk spiller som kommer på mange gode løp. Derfor scorer han også en del mål. Han er ganske treig, og såvidt jeg vet heller ikke spesielt kreativ. På mange måter minner han meg veldig om de spillerne vi allerede har - Austin, Jaiteh, Vaagan Moen, Sollo, Fakiri og Bakke... Flere av dem er løpssterke, ingen spesielt kreative...

Brann har for mange like spillertyper i stallen allerede. Veien til suksess går gjennom å hente spillere med komplementære ferdigheter.

Min konklusjon er derfor at Brann bør droppe Erik Mjelde.
Han er en målfarlig og pasningssterk midtbanespiller med sin styrke i det offensive. Ser ikke at det er så likt de defensive spillerne vi pdd. har på midten. En litt mer målfarlig Bakke kanskje, men Bakke blir jo stopper.

nero

January 19, 2010, 16:27:16 PM #11358 Last Edit: January 19, 2010, 16:33:14 PM by nero
Quote from: krakra on January 19, 2010, 16:20:45 PM
En litt mer målfarlig Bakke kanskje, men Bakke blir jo stopper.


En litt mer målfarlig Bakke?? Hvor mange mål har Bakke i sin Brannkarriere? 2? Eller er det blitt 3?

Edit: Han har fem scoringer siden 2006. Ikke særdeles målfarlig altså.
Lions led by donkeys.

kjegil

Jeg sitter ikke på fasiten i forhold til Erik Mjeldes kvaliteter. Til det har jeg sett for få kamper.

Men de kritiske røstene når vi kommer til Brann er som regel fraværende. Jeg er overbevist om at 99 prosent her inne på forumet jublet da klubben hentet Bakke, El Fakiri, Karadas, Holmvik, Austin, Vaagan Moen og Solli.

Grunnen til at Brann sliter er en naiv og inkompetent innkjøpspolitikk. Når folk sier at vi må ha Mjelde fordi han scorer mål og er bergenser så blir det litt enkelt.

Jeg mener Branns midtbane trenger en kreativ ledertype. Det har vi savnet helt  Martin Andresen dro. Jeg hÃ¥pte at Austin skulle bli det, men han har sviktet stort slik jeg ser det...

Kan Erik Mjelde bli det? Er han sjefsemne sentralt på midtbanen? Har han tilstrekkelig kreativitet? Hvem skal han i så fall spille sammen med på midtbanen? Og sist men ikke minst, har Erik Mjelde internasjonalt snitt? Eller er han bare en helt ordinært vanlig god midtabanespiller sånn som Tommy Knarvik i Tromsø?

Er det noen som har sett mange Sandefjord-kamper?


Spelaren

GÃ¥ av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Solli, Austin og PVM er da vitterlig gode spillere som tilfører Brann mye. Jeg ser heller ikke at argumentet "Folk jubler for ofte når BRann signer nye spillere" skal bety at Mjelde automatisk er for dårlig

Han er iallefall kaptein på Sandefjord, noe som vitner om visse lederegenskaper. Av Sandefjordsupporterne blir pasningsfoten hans beskrevet som hans største styrke, foran målfarligheten og han hadde 5 assists i fjor. Ikke all verdens, men bedre enn Jaiteh og Austin og et bra antall mtp. at han også scoret 11 mål syns jeg det er et bra antall. Han er i mine øyne ikke lik Jaiteh overhodet. Jaiteh er en løpssterk og taklingsdyktig defensiv midtbanespiller som verken har vist seg som voldsomt bra på pasningssiden eller avslutningssiden offensivt, snarere tvert imot. Austin er litt mer offensivt orienert med sitt voldsomme driv, og knallharde skuddbein, men avslutningsteknikken er jo ikke veldig bra. Jeg ser at Mjelde tilfører midtbanen vår to ting: Pasningssikkerhet og målfarlighet. Det er viktig å ha en midtbane som kan bidra til å score og det er også bra å få en spiller som kan slår flere gode pasninger fremover enn dårlige. Dessuten vil han gi venstresiden vår en sårt tiltrengt konkurranse.

Derfor sier jeg jatakk til Mjelde. Jeg ser ikke at vi kan få noe bedre.

dudo

Om vi får Mjelde inn vil jeg igjen foreslå en formasjonsendring. Austin og Jaiteh som defensive spillere, og Mjelde, Huseklepp, PVM, Solli, Hansen, Haugsdal etc som offensiv kvartett (den oppmerksomme leser vil legge merke til at vi da har litt å velge i offensivt).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

January 19, 2010, 17:13:00 PM #11364 Last Edit: January 19, 2010, 17:20:40 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on January 19, 2010, 16:50:25 PM
Samtidig, i internettloungen på hotellet på Gran Canaria...

http://img685.imageshack.us/i/roaldnettmte44933az.jpg/][IMG]http://img685.imageshack.us/img685/2357/roaldnettmte44933az.jpg[/img][/URL]


Bra Bruunen koser seg med kabal og poker på Gran Canaria 8). Sikkert ikke så travelt, bare et to-sifret antall spillere som har kontrakt som går ut denne sesongen. Og forsterkninger trenger ikke Brann å jobbe med, det trenger de ikke. Og etter ferieturen på Gran Canaria er det vel rett på hytten med kompiser, for å smake på sydenspriten og for å spille gitar. ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kjegil

January 19, 2010, 17:58:15 PM #11365 Last Edit: January 19, 2010, 18:00:08 PM by kjegil
Quote from: krakra on January 19, 2010, 16:56:51 PM
Jeg ser heller ikke at argumentet "Folk jubler for ofte når BRann signer nye spillere" skal bety at Mjelde automatisk er for dårlig

Han er iallefall kaptein på Sandefjord, noe som vitner om visse lederegenskaper. Av Sandefjordsupporterne blir pasningsfoten hans beskrevet som hans største styrke, foran målfarligheten og han hadde 5 assists i fjor.

Derfor sier jeg jatakk til Mjelde. Jeg ser ikke at vi kan få noe bedre.


Det kan godt være du har rett. Du argumenterer i alle fall godt for deg. Min frykt er at Mjelde er for lik Vaagan Moen. I så fall kan det være være fornuftig å bruke pengene på en annen spiller...

At alle jubler er ikke noe argument mot Mjelde. Tenker man sånn så kan en ikke hente noen spillere. Men litt kritisk tenkning er å foretrekke... Og siden det ikke har foregått all verden av det oppe i Roald Bruuns hodet, så er jo det en fordel at vi hjelper ham litt på vei:)


krakra

January 19, 2010, 17:59:59 PM #11366 Last Edit: January 19, 2010, 18:09:53 PM by krakra
I følge beskrivelsen jeg har lest av Mjelde er han klokere i bevegelsene sine inn mot mål enn PVM og har også en bedre pasningsfot. Ellers er han kanskje ganske lik, men så tror jeg også at PVM kunne gjort det bra på midten dersom han hadde blitt terpet i den rollen.

Jeg skulle gjerne sett en kreativ playmaker alà Andresen og Andresen var selvfølgelig en bedre spiller enn det Mjelde er(vil jeg virkelig tro), men jeg tviler på at RBH er i stand til å finne denne og da tar jeg til takke med en pasningssterk, offensiv midtbanespiller med målscorerferdigheter. Ingen dominerende spiller i TL, ingen fremtidig PL-spiller, men en god spiller i TL, med kvaliteter som midtbanen vår mangler og som jeg tror han styrke oss.

Xminator

Vi må være en smule realistiske og samtidig være villige til å ta sjanser. Det Mjelde gjorde i tippeligaen 09 er såpass bra at det bør rettferdigjøre å ta en sjanse. Spesielt siden dette er en lokal spiller og fortsatt har det meste av karrieren foran seg.

Gulløl

Noen har tatt seg tid til å sette pris på Brann spillerne. Så bra på enkelte at det bare er å selge ;)
http://www.transfermarkt.co.uk/en/verein/1100/sk-brann/uebersicht/startseite.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Ser ut som Even Hovland kommer til å signere for en av de 10 beste klubbene i verden.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-ferguson-i-ferd-med-aa-sikre-seg-ny-nordmann-3110116.html

Igjen er det nærliggende å spørre hvor vi var for et par år siden her. Nå er vi selvsagt sjanseløse, men Hovland har vært et supertalent lenge, og det er verd å spørre seg om han hadde kostet mer enn Knut Walde for et par år siden...

DangerousDan


Strandlien

Quote from: Huff on January 19, 2010, 19:15:05 PM
Ser ut som Even Hovland kommer til å signere for en av de 10 beste klubbene i verden.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-ferguson-i-ferd-med-aa-sikre-seg-ny-nordmann-3110116.html

Igjen er det nærliggende å spørre hvor vi var for et par år siden her. Nå er vi selvsagt sjanseløse, men Hovland har vært et supertalent lenge, og det er verd å spørre seg om han hadde kostet mer enn Knut Walde for et par år siden...


Helt enig... Det er ganske utrolig hvor god kontroll engelske PL klubber har på norske unggutter. Henter spillere herfra og derfra og i alle aldre. Hovland burde vært hentet for minst 1 år siden. Debuterte for Sogndal som 18 åring og spilte 28 kamper i adecco den sesongen.

Etterpåklokskap er enkelt, men det handler like mye for norske klubber å ville satse på unge spillere...

kjegil

Slapp bare av. Vi kommer sikkert til å hente Hovland tilbake i 2024 for 10-12 millioner kroner i sign on fee...

Nixon

Harald Aabrekk har etter sigende sett en haug med Sogndal-kamper i sin tid som Brann-speider. Så jeg tviler på at Brann ikke har vært klar over Hovland sine kvaliteter. Så hvorfor de ikke har gjort noe er ikke godt å si. En grunn kan være at han lenge har vært priset alt for høyt.
Rød makt på Hansa

Ewen

Hovland var vell skadet omtrent hele fjorårs sesongen.. Er vell derfor ingen norske klubber har satset på han.

skuteviken

Quote from: Ewen on January 19, 2010, 20:05:09 PM
Hovland var vell skadet omtrent hele fjorårs sesongen.. Er vell derfor ingen norske klubber har satset på han.


Pga av et uheldig beinbrudd, ikke på grunn av at nødvendigvis er skadeforfulgt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Rogne til Celtic.
Jaja, sånn gjekk den affæren. Det blir vel Knut Grøvan Walde som dukker opp med SOF til våren. Ikkje eit vondt ord om den gamle Trane-guten altså, men dog ;) .
GÃ¥ av.

Huff

Quote from: Spelaren on January 19, 2010, 21:00:37 PM
Rogne til Celtic.
Jaja, sånn gjekk den affæren. Det blir vel Knut Grøvan Walde som dukker opp med SOF til våren. Ikkje eit vondt ord om den gamle Trane-guten altså, men dog ;) .


Neida, vi henter inn Mjelde som høyreback, sÃ¥ kan vi flytte Sævarsson opp som  venstre spiss. Dette gir plass til C.H eller Nielsen som venstreback og dermed har vi en sikker stopper i Holmvik eller Fakiri (vi fÃ¥r dermed konkurranse om plassen pÃ¥ kjøpet).

Enkelt og uproblematisk.

Klaus_Brann

Det var kjipt, men nå håper jeg RBH prøver seg på Söderberg!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

January 20, 2010, 00:09:56 AM #11379 Last Edit: January 20, 2010, 00:13:41 AM by Gulløl
Artikkel fra 04 jan.2010:
___________________
Söderberg het på marknaden
Tom Söderbergs spel har gjort honom till landslagsman. Men också högintressant bland flera klubbar.
http://www.gp.se/sport/1.281929-soderberg-het-pa-marknaden
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on January 20, 2010, 00:09:56 AM
Artikkel fra 04 jan.2010:
___________________
Söderberg het på marknaden
Tom Söderbergs spel har gjort honom till landslagsman. Men också högintressant bland flera klubbar.
http://www.gp.se/sport/1.281929-soderberg-het-pa-marknaden


Og hvor skal vi få penger til en ung svensk landslagsspiller fra, vi har ikke engang råd til E.Mjelde?

Söderberg virker som en knallkandidat, men tviler på at vi kan drømme om å hente fyren slik forholdet er til Hardballfor tiden. Dersom sistnevnte spytter inn penger tror jeg dette utelukkende blir for å bidra til en Mjeldeovergang. Svenske spillere er relativt billige men jeg vil bli meget overrasket dersom han kommer til å koste noe særlig mindre enn 10 mill. Dette er penger vi ikke er i nærheten av å ha. At Blackburn nevnes gjør meg enda mer skeptisk til om denne spilleren ikke er på en for høy hylle for oss slik situasjonen er nå.

Med tanke på det som har skjedd i det siste (Rogne og Reginiussen) lurer jeg på om vi ikke leter etter spillere på en urealistisk ''hylle''. Unge spillere som har markert seg på a-landslag eller allerede spillt seg inn på topplag i den norske, svenske eller danske serien -og som atpåtil er gratis- vil alltids kunne finne seg en mer attraktiv arbeidsgiver enn Brann. Spesielt i et marked der selv store klubber jakter billige alternativer. Tv2 nevnte at Rogne faktisk hadde flere europeiske alternativer ennn Celtic. På tide å stikke fingeren i jorden å innse at vi må tenke smått og lurt fremfor stort og urealistisk. Her tenker jeg spillere som Addo ol, debeste unge fra 1.div og de minste i TL.

Vi kan selvsagt jakte eldre etablerte skandinnaviske spillere, men da må vi for detførste ha pengeri tilleggtilat vi med dagens sportsligesituasjon trolig må fristemedhøyerelønn enn eventuelleskandinaviske kandidater, da vi verken kan friste med e-cup eller kamp om seriegull i årene fremover.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Bergens Tidende


Sånn som dette liker jeg ikke. Jeg skjønner tankegangen hans, men i mine øyne bør man ha et litt mer kynisk forhold til dette. Fint å være solidarisk overfor sine medsportssjefer, men når alt kommer til stykket så er det business det dreier seg om. Om ikke de andre sportssjefene klarer å holde spillerne på kontrakt så er det synd for de.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Det var litt i overkant gentleman, ja :) .
GÃ¥ av.

Christian

Quote from: Nixon on January 19, 2010, 19:54:13 PM
Harald Aabrekk har etter sigende sett en haug med Sogndal-kamper i sin tid som Brann-speider. Så jeg tviler på at Brann ikke har vært klar over Hovland sine kvaliteter. Så hvorfor de ikke har gjort noe er ikke godt å si. En grunn kan være at han lenge har vært priset alt for høyt.

En annen ting er jo at de engelske storklubbene har et helt annet apparat til å ta seg av unge talenter som dette.

Først og fremst har de råd til å hente og lønne spillerne, uten å ha store forventninger til kjappe resultater. Ferguson kan ha en skog av slike spillere gående på beite i håp om at enkelte skal ta steget og bli habile toppspillere.

Xminator

En annen ting er at engleske storklubber henter betydelig flere unge talenter som dette. Pengene rår. Varemerken er ekstremt sterk. Nåløyet er ekstremt trangt.

Den flukten av spillere under 20 år som vi har sett fra Norge de siste par årene er betydelig mer ødeleggende for norsk fotball enn afrikanere i tippeligaen.

storB

Quote from: Xminator on January 20, 2010, 09:17:47 AM
En annen ting er at engleske storklubber henter betydelig flere unge talenter som dette. Pengene rår. Varemerken er ekstremt sterk. Nåløyet er ekstremt trangt.

Den flukten av spillere under 20 år som vi har sett fra Norge de siste par årene er betydelig mer ødeleggende for norsk fotball enn afrikanere i tippeligaen.


Hvordan kan dette ha seg da? Disse unge spillerne som blir eksportert ut har enda ikke bevist noen ting i Norge, det er heller ikke sikkert at de ville fått sjansen til å spille i tippeligaen. En kan jo ikke si at det er ødeleggende for en 20 åring fra Sogndal å reise til Mænju hvor ett profft og gjennomførbart opplegg venter? Skulle han ikke lykkes så er veien kort tilbake til trygge Norge, lykkes han derimot så vil han styrke landslaget.

Tenker du på alle disse 15-16 åringene som forsvinner hvert år, så ser jeg heller ikke noe problem med dette. Disse vil få langt bedre oppfølgning i storklubber i England enn i den lokale 3 divisjonen i Norge.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Og når opp i nivået til Tommy Knarvik? Storklubbenes talentsatsing etterlater seg 90% vrak. Den tapper også norsk klubbfotball for titalls millioner.

eivhelle

Quote from: storB on January 20, 2010, 09:28:23 AM
Quote from: Xminator on January 20, 2010, 09:17:47 AM
En annen ting er at engleske storklubber henter betydelig flere unge talenter som dette. Pengene rår. Varemerken er ekstremt sterk. Nåløyet er ekstremt trangt.

Den flukten av spillere under 20 år som vi har sett fra Norge de siste par årene er betydelig mer ødeleggende for norsk fotball enn afrikanere i tippeligaen.


Hvordan kan dette ha seg da? Disse unge spillerne som blir eksportert ut har enda ikke bevist noen ting i Norge, det er heller ikke sikkert at de ville fått sjansen til å spille i tippeligaen. En kan jo ikke si at det er ødeleggende for en 20 åring fra Sogndal å reise til Mænju hvor ett profft og gjennomførbart opplegg venter? Skulle han ikke lykkes så er veien kort tilbake til trygge Norge, lykkes han derimot så vil han styrke landslaget.

Tenker du på alle disse 15-16 åringene som forsvinner hvert år, så ser jeg heller ikke noe problem med dette. Disse vil få langt bedre oppfølgning i storklubber i England enn i den lokale 3 divisjonen i Norge.


Er nok mest enig med X her. Hvor mange eksempler har vi egentlig pÃ¥ at unge spillere som har fÃ¥tt sjansen i England har kommet tilbake til tippeligaen og dominert her. NÃ¥r en unggutt først har fÃ¥tt sjansen  og deretter mislykkes tror jeg mye av piffen er borte. De spillerene som ennÃ¥ ikke har reist ut er mye mer sultne og ivrige pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ en sjanse til Ã¥ bli "proff".

Når spillere reiser ut som tenåringer får vi aldri sjansen til å se dem fra sin beste side i norsk fotball. Spillere som Solskjær og Flo dominerte norsk liga før de forsvant. Og det var ganske stor forskjell å se T.A. Flo i sine siste kamper for Brann sammenlignet med den spilleren som kom tilbake og spillte noen kamper for VIF.

Vi har heller ikke sett Bakke i tilnærmet samme utgave som han var da han dro fra Sogndal.

Det er ingen tvil om at det er et stort tap for den norske ligaen at talenter forsvinner ut.

storB

Quote from: Xminator on January 20, 2010, 09:31:33 AM
Og når opp i nivået til Tommy Knarvik? Storklubbenes talentsatsing etterlater seg 90% vrak. Den tapper også norsk klubbfotball for titalls millioner.


Det er ett veldig interessant tema du er inne på nå. Men hele "vi må hente mest mulig gode 14-15-16 åringer mentaliteten" er en direkte konsekvens av de nye reglene vedr. egenproduserte spillere, samt at hele opplegget innebærer liten økonomisk risiko for disse storklubbene.

Om det er bra eller ikke for norsk er vell opp til hvert enkelt tilfelle, om en slår igjennom eller ikke. Skulle f.eks Hovland returnere om 2-3 år til norsk fotball så vil han jo utvilsomt være bedre enn når han dro, men samtidig så mister jo klubbene utvilsomt de store overgangsbeløpene når det hentes tenåringer over en lav sko.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

eivhelle

Quote from: storB on January 20, 2010, 10:04:11 AM
Quote from: Xminator on January 20, 2010, 09:31:33 AM
Og når opp i nivået til Tommy Knarvik? Storklubbenes talentsatsing etterlater seg 90% vrak. Den tapper også norsk klubbfotball for titalls millioner.


Det er ett veldig interessant tema du er inne på nå. Men hele "vi må hente mest mulig gode 14-15-16 åringer mentaliteten" er en direkte konsekvens av de nye reglene vedr. egenproduserte spillere, samt at hele opplegget innebærer liten økonomisk risiko for disse storklubbene.

Om det er bra eller ikke for norsk er vell opp til hvert enkelt tilfelle, om en slår igjennom eller ikke. Skulle f.eks Hovland returnere om 2-3 år til norsk fotball så vil han jo utvilsomt være bedre enn når han dro, men samtidig så mister jo klubbene utvilsomt de store overgangsbeløpene når det hentes tenåringer over en lav sko.


Hvis Hovland returnerer til norsk fotball om 2-3 år betyr det at han har mislykkes både i å komme inn på laget til United og dessuten ikke har vært god nok til å få kontrakt hverken med andre PL klubber eller evt klubber i andre ligaer.

Vet ikke om dette nødvendigvis vil gjøre ham til en bedre spiller.

Xminator


Derabilo

Men er Hovland god nok til å konkurrere om en plass på førstelaget til United, eller vil de være interesserte i å sende han på utlån? Nordtveit fikk et utlån til LSK i fjor, da vi ikke kunne garantere noen fast plass på laget - noe de kunne. Det er ikke vanskelig å garantere noen fast plass i forsvaret vårt i år, så dersom Brann anser Hovland som den forsvareren vi trenger, så kan vel et utlån løse noen utfordringer for oss?
Bergen ut av Norge -

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

skuteviken

Bjørdal hadde vært digg! Bjørdal og Mjelde så ser straks våren lysere ut, nye spillere med giv og innsatsvilje.

En Mjelde som er hypp på bevise seg.
En Bjørdal som tar steget opp til en større klubb.

For meg høres det ut som to meget gode kjøp, begge to er og kapteiner på laget sitt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: kabelmann on January 20, 2010, 08:37:44 AM
Quote from: Bergens Tidende


Sånn som dette liker jeg ikke. Jeg skjønner tankegangen hans, men i mine øyne bør man ha et litt mer kynisk forhold til dette. Fint å være solidarisk overfor sine medsportssjefer, men når alt kommer til stykket så er det business det dreier seg om. Om ikke de andre sportssjefene klarer å holde spillerne på kontrakt så er det synd for de.


Veldig ironisk at dette kommer fra RBH. Han har vist at han ikke har noen problemer overhodet å hente spillere som bosmenn - noe som jeg overhodet ikke har problemer med, men det blir noe hyklersk å si slikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: Brann_copper on January 20, 2010, 12:06:09 PM


Enig, JLD virker veldig lovende. Dessuten er han vel Hardball-materiale. Registrerer også at Start, TIL og �lesund er på banen...
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 20, 2010, 12:13:38 PM
Quote from: kabelmann on January 20, 2010, 08:37:44 AM
Quote from: Bergens Tidende


Sånn som dette liker jeg ikke. Jeg skjønner tankegangen hans, men i mine øyne bør man ha et litt mer kynisk forhold til dette. Fint å være solidarisk overfor sine medsportssjefer, men når alt kommer til stykket så er det business det dreier seg om. Om ikke de andre sportssjefene klarer å holde spillerne på kontrakt så er det synd for de.


Veldig ironisk at dette kommer fra RBH. Han har vist at han ikke har noen problemer overhodet å hente spillere som bosmenn - noe som jeg overhodet ikke har problemer med, men det blir noe hyklersk å si slikt.


Ja, det var litt merkelig, men også merkelig at han ikke liker å få spillere "gratis", og spesielt nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Med Rogne-saken friskt i minnet legger jeg overhodet ingen vekt på det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Jeg begynner jo så smått å skjønne hvorfor vi ikke får inn nye spillere: Vi har ikke råd til annet enn Bosman-spillere, men de vil vi ikke ha fordi de ikke koster noe :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up