• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: kabelmann on January 05, 2010, 18:37:21 PM
Quote from: krakra on January 05, 2010, 18:25:37 PMAt Hardball snører pengesekken strammer igjen er også i høy grad Branns skyld, ikke bare pengekrisen(som sikkert rammet også dem). Berg sier det jo rett ut: De er mindre entuiastisk i forhold til Brann nå.


Nettopp dette er problemet med at Brann har gjort seg avhengige av Hardball. Man har brukt mangfoldige millioner på modelltjenester og tussete mengder supporterutstyr istedenfor å investere i spillere. Nå er man avhengige av Hardball hver gang noen skal inn og når noen skal selges så skal Hardball ha godt over halve salgssummen. På mange måter er det Hardball som bestemmer hvem Brann kan hente og det er ikke bra.

Hardball er ikke stort annet enn en liten snørrunge som sitter på rommet og leker med den nyeste leken sin. Når han er lei av å leke så slenger han den i veggen og finner på noe annet. Det kan nok være sunt for Brann å ta et par skritt tilbake, legge seg opp litt penger og prøve å hente spillere uten å involvere Hardball.

nero

January 05, 2010, 18:54:38 PM #10851 Last Edit: January 05, 2010, 18:56:19 PM by nero
Quote from: kabelmann on January 01, 1974, 12:21:44 PM
Det kan nok være sunt for Brann å ta et par skritt tilbake, legge seg opp litt penger og prøve å hente spillere uten å involvere Hardball.


Og hvordan ser du for deg at det skulle skje?














Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on January 05, 2010, 18:25:37 PMJeg tror ikke det er så vanskelig som Krøvel prøver å fremstille det. Jeg antar at de fleste klubber har en viss anelse om hva spillerne de ønsker koster eller i det minste hvilken prisklasse de befinner seg innenfor. Det er bare for Bruunen å bestemme seg for hvem han vil ha, gå til Hardball og fortelle dem hvorfor han vil ha denne spilleren og hva han antar han koster(f.eks 5-7 mill). Sier de ja går han videre til klubben.

Problemet er jo da at han gjerne må kontakte Hardball ørten ganger. Dvs hver gang han skal til nestemann på listen. Du kan jo selv forsøke å gjøre helgeinnkjøp på butikken, og ringe din kone og spørre om lov for hver varesort du kunne tenke deg å kjøpe. Tror nok Hardball-folkene har andre ting å gjøre enn å vurdere en masse spillere som man ikke engang vet om ønsker seg til klubben, eller om selgende klubb er det minste interesserte i å selge. For all del; det er sikkert gjennomførbart, men så absolutt tungvint! Det gjør jo også at det er vanskelig å ha flere baller i luften samtidig, når man hele tiden må konferere med en tredjepart.

Det er Hardball - ikke Brann, som i realiteten bestemmer hvem Brann skal kjøpe/ ikke kjøpe. Det er uheldig all den tid Hardballs interesser ikke nødvendigvis er de samme som Branns.
Legg ned hele klubben!

dudo

Såklart er det uheldig at det er andre som finansierer spillere og som har siste ordet i fht om man hadde disse midlene selv. Men det er heldig å i det hele tatt ha disse investorerne når man ikke har spillere selv, da handler det om i best mulig grad å selge inn sine egne prospekter til gruppen. Slik ville jeg gjort det:

1. Sette opp en liste over de forskjellige spillertypene vi trenger, i prioritert rekkefølge. Vis til spillere i disse gruppene som har blitt solgt de siste årene, for hvor mye, og hvem til. Både for å vise hva man må beregne å betale, og hva man kan få igjen.
2. Fylle ut listene med navn man kan tenke seg å tilknytte seg. Høre rundt med agenter o.l. for å se hva man må regne med å måtte betale i lønn og overgangssum.
3. Igjen sortere etter kvalitet og pris: FÃ¥ frem hvordan man mener man kan heve laget mest mulig til en best mulig pris.
4. Sette seg ned med Hardballgruppen og skissere forskjellige løsninger. Om man ikke får den eller den, så kan man gå til den spilleren. Et løypekart, om du vil. (Som helt sikkert har et annet navn i bedriftssammenheng)
5. Oppsummere og evaluere resultater. Har man brukt opp pengene? Kunne Hardball tenke seg å investere mer?

Altså trenger man overhodet ikke å ringe mellom hver gang. Gjør man en nøye gjennomgang kan man selge inn veldig mange spillere så lenge man ikke henter flere enn det er penger til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

QuoteDu kan jo selv forsøke å gjøre helgeinnkjøp på butikken, og ringe din kone og spørre om lov for hver varesort du kunne tenke deg å kjøpe.


Helt normalt!

Når det gjelder hvem Brann kan kjøpe eller ikke kjøpe. Om de virkelig vil ha en spiller, Hardball har penger og Brann klarer å forklare hvorfor de trenger spilleren, så ordner det seg. Det er bare sunt for RBH og Brann å måtte gå flere ganger til banken. Det er tross alt lettere enn da POL sprang Bergen rundt etter kontanter til å cashe ut Olofinjana... Av en eller annen grunn tror jeg ikke nåværende ledelse hadde klart noe lignende...

Jeg kan heller ikke se det store problemet med å skulle ha flere baller i luften med en slik modell. Det er da overhode ikke noe uvanlig at overganger må styrebehandles - at det i dette tilfellet er ett annet styre enn Branns er en helt annen sak..

nero

Lions led by donkeys.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Jeg har mine tvil til Ingelsten. Om jeg ikke husker feil har han vel bare én sesong for Kalmar som storscorer? (Eller tenker jeg på feil fyr nå?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Det finurlige med overgangen er han så fram til å bu i ein større by når han kom til Stavanger. "Det bor liksom over 100 000 der omg" var visst tonen. I Heerenveen (by) er det drøye 30 000... :)
GÃ¥ av.

thesevs

Quote from: dudo on January 05, 2010, 20:50:54 PM
Jeg har mine tvil til Ingelsten. Om jeg ikke husker feil har han vel bare én sesong for Kalmar som storscorer? (Eller tenker jeg på feil fyr nå?)


Vi kan vel si at fallhøyden for Ingelsten er meget høy; dyrest og best betalt. Slike spillere får som regel bare én sesong på seg.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

skuteviken

Var det ikke Hareide som skulle ha Ingelsten? Hareide snakket nett på sporten om at han skulle ta ledd for ledd nå og forsterke (riktig nok med et glimt i øye).
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Rype

La oss kjøpe Denilson! Ja vi snakker om gode "gamle" (32) Denilson som kostet Real Betis 200M i 1998.
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/danmark//artikkel.php?artid=581403
Hadde vært moro med Guastavino,Huse og Denilson. Litt fleip kanskje men lukter nye høyder og mye moro på stadion! Denilson - Old school
Han var jo en god spiller og klarer han bare 1/5 av det han gjorde på den tiden så er han jo fortsatt sinnsykt god. Men så er det jo det med disse pengene da:(

osoerli

Quote from: Rype on January 05, 2010, 22:05:29 PM
La oss kjøpe Denilson! Ja vi snakker om gode "gamle" (32) Denilson som kostet Real Betis 200M i 1998.

Er han Bosman, eller kanskje det heiter brassman der borte?
Var det ikkje opning for ei begrensa løn på driftsbudsjettet til Roald?
Steinar fÃ¥r vel denne karen i toppform pÃ¥ eit par veker.  Go for it!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Derabilo

Husker disse fantastiske argentinerene Lyn hentet for noen år siden (Almeyda?). Ble ikke store greiene gitt..
Bergen ut av Norge -

Falkman

Quote from: dudo on January 05, 2010, 20:50:54 PM
Jeg har mine tvil til Ingelsten. Om jeg ikke husker feil har han vel bare én sesong for Kalmar som storscorer? (Eller tenker jeg på feil fyr nå?)


stemmer bra, det. før han kom til Kalmar, hadde han flere middelmÃ¥dige sesonger  i Halmstad.. men der tror jeg  muligens han ble brukt en del som kant ogsÃ¥, han var iallefall mye inn og  ut av laget.

Brann_copper

Quote from: Derabilo on January 05, 2010, 23:07:57 PM
Husker disse fantastiske argentinerene Lyn hentet for noen år siden (Almeyda?). Ble ikke store greiene gitt..


Vel, Almeyda var vel på banen og spilte bra i nedsablingen av Brann i gullsesongen. Som osloenser var det faktisk den eneste Brann-kampen keg fikk med meg den sesongen. Litt spesielt faktisk.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brann_copper

January 06, 2010, 09:09:40 AM #10866 Last Edit: January 06, 2010, 09:11:26 AM by Brann_copper

Lurer på hva det blir til med denne http://fotball.bt.no/eliteserien/article158665.ece. I Brann er han i hvertfall sårt tiltrengt. Jeg får bare ikke håpe ta hen ikke sikter til et elendig kontraktstilbud fra Brann når han uttaler at ...ting ikke helt har gått slik heg trodde...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Gulløl

Klar for Brann en av de nærmeste dagene ??

Rogne nektes å trene med Stabæk
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article158665.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Doffen85

January 06, 2010, 10:37:08 AM #10868 Last Edit: January 06, 2010, 10:42:56 AM by Doffen85
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2793644.ece

Her hadde vi løst litt på venstresiden, men han blir vel altfor dyr grunnet lønnsbudsjettet og overgangssum. Kunne det vært et Hardballprosjekt?

dudo

Et helt bra Hardballprosjekt. Tviler dog på at han går til en annen norsk klubb.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on January 05, 2010, 20:50:54 PM
Jeg har mine tvil til Ingelsten. Om jeg ikke husker feil har han vel bare én sesong for Kalmar som storscorer? (Eller tenker jeg på feil fyr nå?)


Hverken Ingelsten eller Denilson er spillertypen vi trenger for å erstatte Huseklepp. For det er det vi snakker om her. Akkurat slik stallen er nå bør Guastavino og Huseklepp spille sammen. Og arbeidet bør være fokusert på å finne en spiller som passer best mulig sammen med Guastavino. For jeg regner med at masterplanen ikke var å plassere G på benken.

Var ikke klar over at Rindarøy var på markedet, men dette er jo ett soleklart Hardball-prosjekt og en kjempeforsterkning for Brann. Legg også merke til hva Molde gjør - de handler backer før den de har er solgt...

dudo

Spilleren i TL som passer best sammen med G er dessverre Prica. Arvtakeren spiller i Godset og burde være vesentlig enklere å hente.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: Xminator on January 06, 2010, 11:40:07 AM
Legg også merke til hva Molde gjør - de handler backer før den de har er solgt...


:o :o

Utenkelig!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

esp123

Quote from: dudo on January 06, 2010, 11:46:15 AM
Spilleren i TL som passer best sammen med G er dessverre Prica.

RBH sa vel at RBK hadde sikret seg seriegull da de hentet Prica.

dudo

... så la oss hente arvtakeren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Derabilo on January 05, 2010, 23:07:57 PM
Husker disse fantastiske argentinerene Lyn hentet for noen år siden (Almeyda?). Ble ikke store greiene gitt..


Denilson var i alle fall på et annet nivå enn de og de var vel eldre enn det han er, men det er klart det er en risiko.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Nei nei nei, vi må ikke finne på å hente Denilson. Greit nok at han kanskje fortsatt har inne noen finter som ingen andre på Brann kan gjøre etter han. Men faren er stor for at han kun er ute etter litt mer penger og ikke tar med seg noe særlig engasjement og innsatsvilje i bagasjen.
Rød makt på Hansa

esp123

Jesus Kristus... Selvfølgelig må man ikke fine på å hente Denilson. Gammel, dyr og kommer fra et mislykket opphold i Vietnam. Det bør være slutt på tidene der sånne spillere kan dra til Norge for å trappe ned og melke litt ekstra penger ut av karrieren.

Huff

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/til/han-kan-erstatte-moldskred-3091165.html

Nigeriansk u-23 spiss på prøvespill i TIL. Skal angivelig vurderes som erstatter for M.M, som trolig går til RBK. Nå er det på ingen måte sikkert at dette er en klassespiller, og aner ikke hva fyren vil koste, men hvorfor har vi; en ''dritfattig'' småklubb som vi er aldri prøvespillere innom lengre? Såvidt jeg kan huske har vi ikke hatt noe annet enn fjorårets 2 brasillianere på besøk. Andre klubber har haugevis, som regel for mange, men i hele Bruuns karriære har vi hatt 2, vi bør han en 3-5 per sesong innom slik situasjonen er pdd og var i fjor.

Ellers skal vi selvsagt ikke hente Denilson, selv om pipen hadde fått en annen tone for min del om han skulle ha fra 1 mill og nedover i året . Dette rett og slett pga entusiasme; mange tullinger (jfr Doddo) hadde sikkert gått av skaftet dersom vi hadde hentet en Brasillianer med haugevis av landdskamper. Hadde han kostet mindre enn en million hadde det vært verd å hente ham av økonomiske årsaker. Sikker verd en del p-kort og en god del drakter i omsetning.

Ellers heeeeeeelt enig med de som ser Marcus Pedersen som et naturlig Hardballprosjekt. Muligheten for å få godt betalt med denne spilleren børe gjøre ham meget interessant for Hardball.

pidre

Quote from: Huff on January 06, 2010, 18:55:26 PM
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/til/han-kan-erstatte-moldskred-3091165.html

Nigeriansk u-23 spiss på prøvespill i TIL. Skal angivelig vurderes som erstatter for M.M, som trolig går til RBK. Nå er det på ingen måte sikkert at dette er en klassespiller, og aner ikke hva fyren vil koste, men hvorfor har vi; en ''dritfattig'' småklubb som vi er aldri prøvespillere innom lengre? Såvidt jeg kan huske har vi ikke hatt noe annet enn fjorårets 2 brasillianere på besøk. Andre klubber har haugevis, som regel for mange, men i hele Bruuns karriære har vi hatt 2, vi bør han en 3-5 per sesong innom slik situasjonen er pdd og var i fjor.

Ellers skal vi selvsagt ikke hente Denilson, selv om pipen hadde fått en annen tone for min del om han skulle ha fra 1 mill og nedover i året . Dette rett og slett pga entusiasme; mange tullinger (jfr Doddo) hadde sikkert gått av skaftet dersom vi hadde hentet en Brasillianer med haugevis av landdskamper. Hadde han kostet mindre enn en million hadde det vært verd å hente ham av økonomiske årsaker. Sikker verd en del p-kort og en god del drakter i omsetning.

Ellers heeeeeeelt enig med de som ser Marcus Pedersen som et naturlig Hardballprosjekt. Muligheten for å få godt betalt med denne spilleren børe gjøre ham meget interessant for Hardball.


Er du klar over hvor mye arbeid slike prøvespillere genererer for RBH og andre i administrasjonen? For ikke å snakke om dersom spilleren skulle vise seg å være god, og Nilsen vil ha han! Da må det tas beslutninger, og kanskje hardball må involveres, og agenter, forhandlinger, kontrakter og presse, og så må det ordnes med leilighet og bil og faens oldemor! Nei, drit i prøvespillere - nå må adminstasjonen få arbeidsro! Uansett er det ingen vits, for noen må ut, før noen kommer inn!

SÃ¥, en enkel kognitiv skisse inne hodet til komiske-RBH blir noe slikt som:

Prøvespiller....neeei fan...masse arbeid..
God....pokker..
Komme hit.....Neeeeiii....aha...ide!! Ingen inn, før noen ut!
Agent....sleip luring, mye lurere enn meg.....
Hjerter Konge!.....faen....gikk nesten opp!!!
Kontrakt...Neeeeeiii....Igalo...Ã¥hhhh neeeii
Nilsen sier JA....pokker ta....må få vekk den fyren...Ide!!! Roger Solheim?
Agent, kontrakt, Hardball.....Ã¥hhhhhhh hytteturen! Faen...Hardballgutta...neeeei...
Hardball......neeeeeiii
Hardball.....neeei.....IDE!!!! Blankofullmakt...hehehhehe...genialt..
Hjem....jobb....drit...boss...
Brannsupporter.....hater...
Ruter seks!!!!!!!!!! .neeeeeeiiii.....faaaaaaaaaaaaannn......
Saludar a los monos!

Gulløl

January 06, 2010, 21:36:51 PM #10880 Last Edit: January 06, 2010, 21:40:02 PM by Gulløl
Han håper vel ikke på Brann vel ? ;) Helt uaktuelt, men kanskje Løv Ham er interessert.
________________________________________
Klipp:

Link:
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article158723.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 06, 2010, 22:34:17 PM #10881 Last Edit: January 06, 2010, 22:36:17 PM by Gulløl
Siste nytt, kom for noen minutter siden:

Assistenttrener Rune Skarsfjord sier at Brann per i dag jobber med å få inn penger. Først når det er i orden kan klubben se etter spillere. Det er heldigvis mange som er glad i Brann i Bergen, så vi håper på noen hyggelige telefonsamtaler den nærmeste tiden, forklarer Skarsfjord.


http://msn.tv2sporten.no/fotball/altomfotball/her-er-alle-overgangene-i-tippeligaen-3090625.html

SÃ¥ noe er vist pÃ¥ gang med bÃ¥de penger og overganger  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 06, 2010, 22:49:08 PM #10882 Last Edit: January 06, 2010, 23:04:26 PM by Gulløl
Og en blodfersk nyhet, litt av en lønn han får der sikkert dobling i forhold til det han hadde i Brann:

Hønefoss blar opp for Brann-stopper
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/hoenefoss-blar-opp-for-brannstopper-3091508.html

Da er det bare Ã¥ ønske han lykke til i hardsatsene Hønefoss. Skal bli spennende Ã¥ se om han sleiver av gammel vane nÃ¥r han kommer med Hønefoss til Stadion  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

2 mill i årslønn! Den matcher vi garantert ikke, i disse finanskrisetider er det dessuten for mye, lønninger på 2 mill må kun gis til de aller beste.

Jaja, nÃ¥r storklubber som Hønefoss er pÃ¥ handletur er det vel lite en smÃ¥klubb som oss, med  130-140 mill i budsjett kan gjøre. Kan det tenkes at de har under 700 ansatte i Hønefoss-TV? Merket meg og at Viking jobber med konkrete spillere (etter Ingelsteens ankomst) og M.M er vel straks klar for RBK, sÃ¥ denne ''ingen andre forsterker heller'' planen til RBH ser ut til Ã¥ slÃ¥ sprekker. Hvem skulle tro.

Skal faen ikke ned på torgalmenningen i morgen jaffal. Full av masete Nordlendinger med bøsser som skal prøve å loppe meg for penger...

Xminator

Skarsfjord som sportssjef!

Mick

Quote from: Gulløl on January 06, 2010, 22:49:08 PM
Og en blodfersk nyhet, litt av en lønn han får der sikkert dobling i forhold til det han hadde i Brann:

Hønefoss blar opp for Brann-stopper
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/hoenefoss-blar-opp-for-brannstopper-3091508.html

Da er det bare Ã¥ ønske han lykke til i hardsatsene Hønefoss. Skal bli spennende Ã¥ se om han sleiver av gammel vane nÃ¥r han kommer med Hønefoss til Stadion  ;D


Jeg føler ikke noen bitterhet ovenfor Siggy hvis han går, men jeg føler at man isåfall kan arrestere han litt på at han for ikke så altfor lenge siden uttalte at andre norske klubber var uaktuelle.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Langhår

Quote from: Mick on January 07, 2010, 07:45:48 AM
Quote from: Gulløl on January 06, 2010, 22:49:08 PM
Og en blodfersk nyhet, litt av en lønn han får der sikkert dobling i forhold til det han hadde i Brann:

Hønefoss blar opp for Brann-stopper
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/hoenefoss-blar-opp-for-brannstopper-3091508.html

Da er det bare Ã¥ ønske han lykke til i hardsatsene Hønefoss. Skal bli spennende Ã¥ se om han sleiver av gammel vane nÃ¥r han kommer med Hønefoss til Stadion  ;D


Jeg føler ikke noen bitterhet ovenfor Siggy hvis han går, men jeg føler at man isåfall kan arrestere han litt på at han for ikke så altfor lenge siden uttalte at andre norske klubber var uaktuelle.


Jeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre. Likevel har etter sigende ikke Sigurdsson forhandlet med Brann siden i mars. Det sier vel det meste om interessen fra BruunH sin side.

Jeg synes egentlig det er svært ille at vi slipper en stopper til en så liten drittklubb som Hønefoss når vi selv har stopperkrise. Ikke nok med det, men her snakker vi om en stopper som på sitt beste har internasjonalt snitt over mange av ferdighetene sine.

Det kan da vel ikke være mulig at han går gratis, bakke blir midtstopper og ingen hentes? Jeg velger faktisk og tro at en ny stopper kommer. Noe annet vil rett og slett være for dumt, selv for sportsdirektøren.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

nero

January 07, 2010, 11:06:21 AM #10888 Last Edit: January 07, 2010, 11:08:19 AM by nero
Ha, ha, ha. Noen tar enda lengre steg ned på karrierestigen enn Sigurdsson.....

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article158784.ece
Lions led by donkeys.

Langhår

Jeg vil ikke være noen talsmann for at Denilson skal bli Brannspiller, men hadde det skadet med et prøvespill? Når til og med TIL tydeligvis er attraktive for ham så burde det vel være en smal sak for Brann å få ham hit en uke eller to.

Selvfølgelig stiller man svære spørsmålstegn ved motivasjonen hans, men skulle han mot formodning være motivert for tippeligaen ja så ham man jo utvilsomt en klassespiller. Og ville det ikke skape ny entusiasme og glede for bergenserne å få Denilson på laget. Det ville utvilsomt økt både merchandise-salg og sponsorinteresse. Det er jo i slike markedføring som skaper fryd i byn! Av samme årsaker skulle jeg ønsket at Brann hadde vært med når Robbie Fowlers agent etter sigende meldte litt interesse.

Men som sagt, det er svært mulig at Denilson ender opp som en ny Almeida, men hvorfor i heiteste helvete kan ikke Brann ihvertfall gi mannen en sjans?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nixon

Quote from: Langhår on January 07, 2010, 08:55:46 AMJeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on January 07, 2010, 11:24:11 AM
Quote from: Langhår on January 07, 2010, 08:55:46 AMJeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Bergenser1

January 07, 2010, 11:50:00 AM #10892 Last Edit: January 07, 2010, 12:02:37 PM by Bergenser1
Quote from: Nixon on January 07, 2010, 11:24:11 AM
Quote from: Langhår on January 07, 2010, 08:55:46 AMJeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre.



han var da veldig stille etter hans feil. måtte rive meg i håret etter Sandefjordtabbene. det er i slike situasjoner han skulle hatt litt Rekdal over seg. han skulle omtalt �rn som Rekdal gjorde med Fredriksen...Det hadde faktisk vært på sin plass.

Yngve


skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Huff

Quote from: Nixon on January 07, 2010, 11:24:11 AM
Quote from: Langhår on January 07, 2010, 08:55:46 AMJeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre.

Derabilo

Quote from: Bergenser1 on January 07, 2010, 11:50:00 AM
Quote from: Nixon on January 07, 2010, 11:24:11 AM
Quote from: Langhår on January 07, 2010, 08:55:46 AMJeg synes dette minner en smule om Hanstveit-saken ifjor. Det begynner å bli tydelig at exit-Sigurdsson er ønsket av BruunH og co.Nilsen derimot har vel (som han gjorde ang. Hanstveit), uttalt at han vil ha ham med videre.



han var da veldig stille etter hans feil. måtte rive meg i håret etter Sandefjordtabbene. det er i slike situasjoner han skulle hatt litt Rekdal over seg. han skulle omtalt �rn som Rekdal gjorde med Fredriksen...Det hadde faktisk vært på sin plass.


Så å bryte ned de som ligger nede er taktikken? Merker at du er ytterpunkt som jeg står meget langt ifra - heldigvis!Og hva vet vi om hva som skjer på kammerset? Det kan godt ha vært jobbet med å bygge opp igjen Sigurdsson etter hans uendelige frustrerende tabber, bare at alt ikke trenger å skje i media.
Bergen ut av Norge -

Klaus_Brann

Quote from: Langhår on January 07, 2010, 11:23:22 AM
Jeg vil ikke være noen talsmann for at Denilson skal bli Brannspiller, men hadde det skadet med et prøvespill? Når til og med TIL tydeligvis er attraktive for ham så burde det vel være en smal sak for Brann å få ham hit en uke eller to.

Selvfølgelig stiller man svære spørsmålstegn ved motivasjonen hans, men skulle han mot formodning være motivert for tippeligaen ja så ham man jo utvilsomt en klassespiller. Og ville det ikke skape ny entusiasme og glede for bergenserne å få Denilson på laget. Det ville utvilsomt økt både merchandise-salg og sponsorinteresse. Det er jo i slike markedføring som skaper fryd i byn! Av samme årsaker skulle jeg ønsket at Brann hadde vært med når Robbie Fowlers agent etter sigende meldte litt interesse.

Men som sagt, det er svært mulig at Denilson ender opp som en ny Almeida, men hvorfor i heiteste helvete kan ikke Brann ihvertfall gi mannen en sjans?


Helt enig, det er en risiko, men å ha han på prøvespill skader ikke, og han kunne fått en kontrakt litt a la den argentinerne i Lyn hadde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Og igjen, Denilson er ikke en spillertype vi trenger. To stoppere, to venstrekanter og en targetspiss. Meg bekjent er ikke Denilsen noe av det.

Brann_copper

Jeg ser ikke for meg at Brann er i nærheten av å ville matche et usakelig høyt lønnstilbud fra Hønefoss. Jeg ser heller ikke for meg at vi starter sesongen med de midtstopperalternativene vi har i klubben pr nå. Jeg tror vi henter inn to midtstoppere og at de heter Rogne og Lærdre Bjørdal. Samtidig vil nok en eller to spillere forsvinne til andre klubber på lån eller billigsalg.

At RBH ikke er av de gløggeste er noe de fleste vet, men SN er en luring og man har nok en plan i sportsklubben. Bare vent og se...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Go Up