• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: krakra on November 25, 2009, 07:54:47 AM
Quote from: Xminator on November 25, 2009, 07:51:36 AM
Jeg håper i det lengste man får forlenget med Sigurdsson, begrensningene til tross, han er en tradisjonsbærer og en kultfigur vi trenger. Stopperparet Sigurdsson - Piiroja er ett stopperpar med ekstremt potensiale. Det som er ankepunktet er selvsagt at ingen av dem er ballfordelere. Ingen av dem er Scharner på 120 meter løp, eller Soma som tar ballen forbi førsteforsvarer og leverer en presis pasning. Sistnevnte stopperpar er kanskje det jeg helst ville sett i Brann igjen av fortsatt aktive stoppere...

Nå er ikke Reginiussen eller Lædre Bjørdal feinsmechere heller, så - "drømmeoppstillingen" min for 2010 er en Sigurdsson og Piiroja. Det har en realistisk prislapp og vil være ett av tippeligaens beste stopperpar. I 2007-form DET beste. Da er vi en venstreback fra ett forsvar vi ikke har sett i Brann siden Scharner fikk sine kamper der den gang da.
Ehm. Nå kjenner jeg ikke så veldig godt til Bjørdal, mens Reginiussen har jo sin største styrke i nettopp sine offensive bidrag og ballbehandling/tempo. Jeg vil foretrukket Piiroja - Reginiussen eller Reginiussen - Sigurdsson foran Piiroja - Sigurdsson. Piiroja har lite å tilføre en Sigurdsson i form og en Sigurdsson ute av form er for dårlig. Reginiussen i toppslag er bedre enn Piiroja, selv om Piiroja har ekstremferdigheten i luftstyrken sin, men Reginiussen har langt flere strenger å spille på. Nå er det kanskje enklere å hente Piiroja enn Reginiussen siden Reginiussen er så stuck på å komme seg ut av landet, men han er fortsatt mitt førstevalg.

I følge denne ryktebørsen skal Rogne være førstevalget og allerede ha fått et tilbud. Han har selv sagt at han tror han blir å bestemme seg denne uken, så vi får se. Jeg kjenner lite til ham, men han har da fått greit med spilletid i både Stabæk og U-21 landslaget, som er sterkt i år. Så helt håpløs kan han ikke være.
http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=6150


Ehm...faktum er vel at Lædre Bjørdal kjennetegnes for nettopp å være god med ball og med god spilleforståelse...så, kanskje kan han betegnes som en "feinsmechere".

Piroja og Sigurdsson tror jeg ville blitt en dårlig løsning. Piroja er vel like dårlig med ball som Sigurdsson. Tror begge disse trenger en intelligent ballbehandler ved siden av seg.
Saludar a los monos!

Mick

Quote from: Klaus_Brann on November 25, 2009, 08:12:04 AM
Hvor ofte oppdateres denne ryktebørsen? Artig lesning.


Det virker som det kommer en ny nesten hver dag, spørsmålet er om de kommer til å klare å opprettholde en så stor frekvens hele veien til vinduet stenger.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Doffen85

Fryktelig mange midtstoppere som er linket om dagen, vi trenger vel to stk dersom Sigurdsson forsvinner?

Jeg håper Reginiussen er en av dem pga kvaliteten og et eventuelt videresalg. Ellers er jo også Piiroja meget interessant, der kan vi få en stopper som vel må regnes som den beste duellspilleren i hele ligaen.

Lædre Bjørdal har jeg ikke sett så fryktelig mye til. Han har vært bra de gangene han har spilt, men han har vært enormt mye skadet. Tror Rogne er et bedre alternativ sånn sett.

Ser også at Demidov ikke vil skrive ny kontrakt i Tr.heim, men han kan vi nok bare se langt etter, han vil vel utenlands. Ellers kunne vi jo tatt han og Sappara gratis til høsten, det ville løst noe :)

http://www.dagbladet.no/2009/11/25/sport/tippeligaen/fotball/rosenborg/vadim_demidov/9195391/

krakra

Spent på om det kommer noen Addoavgjørelse snart. RBH vil vel dra på ferie om ikke så lenge og må nok bestemme seg før den tid.

Klaus_Brann

Quote from: Doffen85 on November 25, 2009, 12:32:00 PM
Fryktelig mange midtstoppere som er linket om dagen, vi trenger vel to stk dersom Sigurdsson forsvinner?



Vi trenger to stk uansett etter min mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

Hva med Demidov som har sagt nei til RBK da? Et godt og ungt talent...

Edit: Såg ikkje det var nevnt før.... men ja... Sappara og Demidov hadde løst mye
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

krakra

Se på grunnen til at han sier nei da. Han har et lønnskrav RBK ikke vil innfri. Skal vi innfri dette lønnskravet, som RBK ikke kan innfri? I artikkelen står det at agenten mener at han skal kreve det samme som Skjelbred og Tettey, som visstnok tjente 4-5 millioner i fjor. En så høy lønn forsvarer han ikke og jeg syns strengt tatt fortsatt at Reginiussen er bedre.

Spelaren

Hmmm, fingeren litt i jorden no. Brann anno januar 2008 kunne ha matchet rbk i jakten på Demidov, akkurat no er det lite trolig at Demidov hadde valgt oss :) . Og 4-5 millioner er han aldri i verden verdt i årsløn.
Gå av.

Xminator

Start er på vei mot stupet, så kanskje Bolanos er ledig på markedet snart? Det burde være mulig å rydde plass i laget til ham...

Klaus_Brann

Nåja, han ble nå en middelmådighet utover sesongen han og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

Kan vi melde overgang for Steinar Nilsen til sin bror i Stavanger, slik at vi kan få Hareide istedet ?
HANSA - Z

Brann_copper

Bytte Steinar med Hareide???? Aldri i livet!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

posemedsnopi

November 25, 2009, 20:28:12 PM #10213 Last Edit: November 25, 2009, 20:31:57 PM by posemedsnopi
Quote from: bernu on November 25, 2009, 18:22:58 PM
Kan vi melde overgang for Steinar Nilsen til sin bror i Stavanger, slik at vi kan få Hareide istedet ?


Ville ikkje ha Hareide som Branntrener da han var aktuell for ett år siden, men no når Viking ser ut til å snappe han, kjenner eg at eg er litt misunnelig.... Har dette en diagnose?  ;)


Edit: Tipper Solèr tar med seg Hareide....

http://msn.tv2sporten.no/fotball/solr-blir-sjef-i-new-york-red-bulls-3028339.html

viks

http://www.rbnett.no/article/20091126/MFK/28065765/1449/mrss

Vaagan Moen til Molde? Virker totalt urealistisk spør du meg...Virker som om Molde er relativt høy på seg selv. Hadde det ikke vært for Røkke som kontinuerlig dekker underskudd på drift, så hadde vel klubben vært i Adecco.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

olebrann3

Quote from: viks on November 26, 2009, 08:57:57 AM
http://www.rbnett.no/article/20091126/MFK/28065765/1449/mrss

Vaagan Moen til Molde? Virker totalt urealistisk spør du meg...Virker som om Molde er relativt høy på seg selv. Hadde det ikke vært for Røkke som kontinuerlig dekker underskudd på drift, så hadde vel klubben vært i Adecco.


Vi kjøpte vell han for 10 mill, så håper ikke vi skal selge han for småpenger eller miste han gratis. Ikke syns eg han har betalt tilbake de 10 mill heller. Husker når vi kjøpte han at eg tenkte dette var en spiller vi hadde i noen år før vi solgte han til utlandet.

krakra

Vaagan Moen har definitivt stagnert og skuffet i forhold til forventingene som var til ham som talent, men han er en meget dyktig spiller som år etter år har vært solid for Brann. Så det vil være trist å miste ham. Ville også vært en skandale å selge den eneste venstrekantspilleren vi har. Jeg ser heller ikke hva Molde skal gjøre med ham. Han er alt for treig til å være ving i 4-3-3 systemet deres. Det er mulig de vil ha ham som en løpssterk og ok teknisk indreløper.

Uansett, skal de ha PVM får de betale og det dyrt. Jeg driter i om PVM kun har et år igjen av kontrakten. Han er en viktig spiller og den enetse venstrekanten vi har. Får vi inn en spiller som er bedre så kan vi vurdere å selge, men at vi skal få til det uten en krone å handle for har jeg ingen tro på. Molde er en liten drittklubb som etter et ok seriesølv tror de er en storklubb igjen.

Xminator

PVM er vel bosman neste sesong, så det er vel siste mulighet for Brann til å hente penger for ham. Jeg tviler på at han kommer til å forlenge med oss. Det handler vel mest om hvilken erstatter man ser for seg, og om erstatteren heter Mjelde så vil det nok være en av de mindre kontroversielle overgangene for vår del.

Mick

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/veigar-kan-bli-stabaekspiller-i-loepet-av-uken-3027896.html

Veigar Pall på vei tilbake til Stabæk, pågrunn av fraværende transferbudsjett jobber Jim Solbakken med en gratis overgang. Det burde vi kunne toppe, legger vi 3 millioner på bordet for han er det tvilsomt at Nancy aksepterer et bud på 0,- fra Stabæk. Mulig at VPG kun vil til Stabæk, men det er lov å prøve seg når det gjelder en så god spiller.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

olebrann3

Quote from: Mick on November 26, 2009, 12:25:43 PM
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/veigar-kan-bli-stabaekspiller-i-loepet-av-uken-3027896.html

Veigar Pall på vei tilbake til Stabæk, pågrunn av fraværende transferbudsjett jobber Jim Solbakken med en gratis overgang. Det burde vi kunne toppe, legger vi 3 millioner på bordet for han er det tvilsomt at Nancy aksepterer et bud på 0,- fra Stabæk. Mulig at VPG kun vil til Stabæk, men det er lov å prøve seg når det gjelder en så god spiller.


Absolutt, dette er en spiller som hadde vært perfekt å ha sammen med huseklepp. Legg 5 mill i bordet så er vi sikker

krakra

Etter Nancy-floppen må jeg si at jeg er litt skeptisk litt Veigar. Han kom til Stabæk som vrakgods og gjorde det godt der, men floppet med en gang han forlot klubben. Det burde ikke være vanskelig å komme seg inn i varmen til et lag i fransk 1. divisjon. Han klarte seg bra i Stabæk, men har vært dårlig i alle andre klubber og har vel heller ikke klart å komme seg inn på det islandske landslaget. En spiller som må ha alt lagt tilrette for seg for å prestere?

Bergenser1

Quote from: Xminator on November 26, 2009, 10:10:28 AM
PVM er vel bosman neste sesong, så det er vel siste mulighet for Brann til å hente penger for ham. Jeg tviler på at han kommer til å forlenge med oss. Det handler vel mest om hvilken erstatter man ser for seg, og om erstatteren heter Mjelde så vil det nok være en av de mindre kontroversielle overgangene for vår del.



hvorfor tror du ikke at han vil forlenge? Jeg mener at Brann heller må forsterke fremfor å kvitte seg med noen. derfor bør man få backup til PVM i tillegg til å forlenge...

Xminator

Fordi PVM ikke er en spiller som er fornøyd med å stagnere. Han kommer til å søke miljøskifte kombinert med en liten sign-on-fee for neste klubb.

VPG blir feil spillertype. Huseklepp er på vei ut døren han også, så det vi trenger er en spiss som passer sammen med Guastavino.

Huff

Quote from: krakra on November 26, 2009, 12:28:46 PM
Etter Nancy-floppen må jeg si at jeg er litt skeptisk litt Veigar. Han kom til Stabæk som vrakgods og gjorde det godt der, men floppet med en gang han forlot klubben. Det burde ikke være vanskelig å komme seg inn i varmen til et lag i fransk 1. divisjon. Han klarte seg bra i Stabæk, men har vært dårlig i alle andre klubber og har vel heller ikke klart å komme seg inn på det islandske landslaget. En spiller som må ha alt lagt tilrette for seg for å prestere?


Fransk toppserie. Ser ikke Veigar som noen ideel spiller for Brann mtp alder, men det er da betraktelig høyere nivå på fransk toppfotball enn norsk fotball. Trolig europas femte beste liga etter ligaene i England, Spania, Italia og Tyskland. Vi er vel muligens blant topp 20, men da er jeg optimistisk. Tipper minst 15 av klubbene i Frankrike er bedre enn årets utgave av RBK, og at samtlige har sterkere staller.

Dersom det er riktig at Stabæk kan får hente fyren for 0- bør vi vurdere denne spilleren for 2-3 mill (dersom vi har 3 mill altså). Frister litt med en spiller som automatisk blir en kultspiller dersom han skorer i E-cup, uansett nivå på motstander.

Når det gjelder PVM er jeg enig i at fyren har stagnert, men det betyr ikke at han er en dårlig spiller. Ser en på spillet hans i år mtp skadeproblemene, kan det nesten virke som fyren hadde tatt et lite steg fremover. Var jaffal mye mer målfarlig. Hadde han ikke vært skadet hele forsesongen tror jeg fort PVM kunne hatt en kanonsesong. Men for all del, vis petter vil vekk, og vi selger ham for det samme Mjelde koster, er ikke dette noen katastrofe, tror neppe Mjelde blir så mye bedre enn en skadefri PVM, men ikke værre heller.

Forøvrig interessant å se hvor mye Molde satser, tyder på at de -i tillegg til å ha fått grisemye penger for Diouf- har drevet fornuftig.

ED: enig mes X, går Klepp blir VPG helt feil spillertype (dersom vi satser på G som spiss).

skuteviken

Altså Molde kan like godt havne på nedrykk neste år når Mame Biram Diouf stikker, de har ikke akkurat overbevist de siste årene. Trist vist vi skal miste PVM, han har god innleggsfot, god å avslutte med venstre, teknisk. De store manglene hans er fart, rykk og uforutsigbarhet i spillet sitt, men jeg utfordrer noen her til å nevne en bedre venstrekant i TL? Det kan ikke være mange.

Og så til Molde.....Herregud.

Må ha enda flere spillere inn viss han stikker.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

November 26, 2009, 13:51:39 PM #10225 Last Edit: November 26, 2009, 13:55:14 PM by krakra
Når folk har klagd over dekningen på venstresiden i hele år og krevd at det ble hentet inn en konkurrent til PVM syns jeg det er merkelig at de syns det er helt greit at vi bare kvitter oss med ham så lenge vi henter en erstatter.

Enig i at Molde kan få en knekk neste sesong forresten. Uten Diouf forsvinner et veldig viktig element i angrepsspillet deres og de har vist at de er sårbare. Syns ærlig talt ikke spillere som Paulsen, Steen, Hoseth, , Holm og keeperne deres oser kvalitet. Det er denne Senegal-trioen som gjør Molde gode. Nå mister de en av den og hvis vi bare kan håpe på en formsvikt hos Thioune vil Molde slite kraftig neste sesong.
Får de hentet alle de de vil hente blir de derimot sterke.

skuteviken

Skummet igjennom kommentarfeltet i artikkelen og dere var de fleste moldenserne enige i at PVM ikke var god nok for laget deres. Hehe, så da er det vel greitt da. Selv om de vant sølv i år, slik Fredrikstad gjorde i fjor, så betyr det ikke at Molde er blitt en meget attraktiv plass for spillere å komme til.

Molde er fremdeles en liten by, og laget er heller ikke av noe størrelse. De må bevise mer over tid for å kunne få en rolle som feks Stabæk i mine øyner har fått i norsk fotball.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Nja. PVM spiller i en posisjon som ikke fins i Molde. Han kan kanskje ta en indreløperrolle og er jo bedre enn både Hoseth og Hestad, men jeg vet ikke.

Uansett. Jeg håper vi beholder PVM og signerer ny kontrakt med ham. "Miljøforandringen" han trengte for å utvikle seg videre kan jo like gjerne være et trenerbytte. Han gjorde flere gode kamper i år, men sesongen ble ødelagt av beinbruddet og skader som kom pga. manglende fysisk grunn etter dette. Alikevell står han igjen med greie tall etter årets sesong.

skuteviken

Jeg mente ikke at PVM var for dårlig for Molde, tvert imot, var bare en kommentar til kjepphøye moldensere som synes at han ikke er god nok for laget deres.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kjegil

Noen må ut før andre kan komme inn. Er ikke Petter Vaagan Moen en spiller vi godt kan klare oss uten? Han tjente i fjor 1,9 millioner kroner netto (skattelisten). Det kan komme godt med i jakten på nye spillere.


dudo

Petter er knallbra, og det vil gå utover stoltheten min om han skulle velge Molde foran Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: dudo on November 26, 2009, 15:46:08 PM
Petter er knallbra, og det vil gå utover stoltheten min om han skulle velge Molde foran Brann.


Ingen grunn til å ta den viss det var meg du myntet den på. Det jeg prøver å si er at jeg virkelig ikke klarer å se hvordan vi skal få inn noe bedre, og ikke minst at vi gjør det vanskeligere for oss selv med å selge bort en venstrebent-spiller.

Hadde PVM vært en av mange så hadde jeg gitt faen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kjegil

Quote from: dudo on November 26, 2009, 15:46:08 PM
Petter er knallbra, og det vil gå utover stoltheten min om han skulle velge Molde foran Brann.


Petter er ikke knallbra. Han ble nummer 76 på VG-børsen i årets sesong. Snitt: 4,76. I 2008 hadde han et snitt på 4,32, mens han for Ham-Kam i 2005 havnet på 5,30. Om vi skal bruke VG som sannhetsvitne peker pilene nedover. Han har i alle fall ikke levert det en kunne forvente med den prislappen.

dudo

Var ikke myntet på skuteviken, nei. Jeg gir blanke f i VG-børsen. Jeg er mer opptatt av antall målpoeng han har. Og der er han nest best hos oss, hvert eneste år om jeg ikke husker feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

QuoteNår folk har klagd over dekningen på venstresiden i hele år og krevd at det ble hentet inn en konkurrent til PVM syns jeg det er merkelig at de syns det er helt greit at vi bare kvitter oss med ham så lenge vi henter en erstatter.


Det er da vel ingen som synest det er helt greit, men man må jo samtidig være realistisk nok til å innse at det sannsynligvis er siste sesongen han spiller i Brann. Det har jo for å si det forsiktig ikke akkurat gått sport i å fornye kontrakter de siste årene heller.

Om Brann skulle ende opp med å selge PVM og hente Mjelde for omtrent de samme pengene og samme lønningen, så er vi omtrent der vi var, men med en venstrekant under kontrakt. Vi ville også fortsatt trenge en venstrekant som backup...

I en ideell verden hadde RBH fått signert en ny kontrakt med PVM, Huseklepp og Solli i morgen. Og deretter signert Mjelde og Bolanos som backup på hver sin kant... Og fortsatt mandagen med en signatur fra Addo, Piiroja og Reginiussen. Da hadde vi vert en spiss fra komplett 2010 stall og betydelig roligere nerver her på tastaturfronten...

Doffen85

Quote from: Xminator on November 26, 2009, 16:53:37 PM
Quote
I en ideell verden hadde RBH fått signert en ny kontrakt med PVM, Huseklepp og Solli i morgen. Og deretter signert Mjelde og Bolanos som backup på hver sin kant... Og fortsatt mandagen med en signatur fra Addo, Piiroja og Reginiussen. Da hadde vi vert en spiss fra komplett 2010 stall og betydelig roligere nerver her på tastaturfronten...


Det hadde vært fint :)

krakra

November 26, 2009, 17:18:55 PM #10236 Last Edit: November 26, 2009, 17:22:10 PM by krakra

Klaus_Brann

Vaagan Moen er litt lik Hanstveit der. Vi hadde kanskje ikke forstått hva vi hadde før vi mistet det...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: krakra on November 26, 2009, 17:18:55 PM


Helt enig selv om vi heller ikke skal glemme petters svakheter [som kant i et 4-4-2 system].m Petter er som du sier ingen dribler, dette betyr og, som du skriver at han ikke er verdens mest underholdene spiller, men det betyr i tillegg at han ikke er spesielt god når det kommer til å passere motspillere. At han ikke er spesielt god til dette kommer og av et annet minus; spilleren er ikke spesielt rask.

Foruten dette er han hardtarbeidende, er god defensivt en-mot-en, skyter godt, slår relativt gode dødballer og innlegg (selv om Mjøsas Beckham på langt nær fortjener kallenavnet), og er Branns beste pasningslegger foruten Klepp. Mangelen på fart og dribleferdigheter er derimot store ankepunkt, selv om fyren ellers er såpass komplett at hadde han besittet disse ferdighetene, ville han spilt i en mye større klubb enn Brann.

PVM er en god spiller som jeg gjerne ser at fortsetter i Brann, men, dersom han ikke vil dette bør han selges. Xminator har helt rett. 1-sesong til med PVM hvor han går gratis, er langt dårligere enn at vi selger PVM og henter Mjelde for den samme summen. Her snakker vi 1 år med PVM versus 3-5 år med Mjelde. Dersom PVM ønsker å forlenge, og lønnskravet hans er akseptabelt, er det selvsagt ingen grunn til å selge, men gjør han ikke dette bør vi være mer enn villige til å selge i januar. X har helt rett.

Nå er det likevel lite som tilsier at PVM absolutt skulle foretrekke Molde fremfor oss. Alt tyder på at SN har sans for fyren, han har spilt mye. Han kommer neppe til å tjene særlig mer i Molde. Molde er fra Molde, mens Brann er fra Bergen, og Brann spiller foran masse Bergensere, mens Molde spiller foran en liten gjeng moldensere. de to siste aspektene er enorme plusser i favør oss, at PVM har stagnert i Brann, Molde har et bedre lag og at Molde spiller E-cup i 2010 er plusser for dem. Men PVM har ikke vært god nok til å skulle være aktuell for utlandet, og da er det få klubber i Norge som kan konkurrere med oss. vi skal ikke utelukke en forlengelse enda, men hvis PVM signaliserer at han vil bort eller at han trenger mer betenkningstid utover januar, da bør vi selge fyren.

Hadde vi forøvrig satset på å omskolere PVM etter E.H forsvant, og heller brukt 9 mill på en venstrekant enn Holmvik tror jeg vi hadde stått veldig mye bedre rustet. Tror PVMs potensiale er langt større som venstreback grunnet mangelen på fart og dribleferdigheter, samt de defensive ferdighetene han allerede besitter.

kjegil

Quote from: krakra on November 26, 2009, 17:18:55 PM
Grunnen til at Petter ikke er spesielt høyt på børsene hvert år er at han ikke dribler 5 ganger rundt en spiller før han slår et innlegg med hælen som går i sirkel rundt keeper før den havner til medspilleren.


Var han mer driblefant i Ham-Kam? Er det fordi at han har sluttet med fintene som gjør at VG-børskarakterene har falt siden han kom fra Ham-Kam... Med tanke på alderen så burde jo det gått motsatt vei...

http://vglive.no/#:eliteguiden:playerinfo1995:rtt:1


Synes det er litt for mye Ole Brumm-filosofi på denne tråden... En må også huske på at det florerer av gode billige tippeligaspillere, men på grunn av økonomien må noen ut før vi kan hente inn nye. Hvem ellers skal vi selge?

krakra

Børskarakterer betyr ikke en dritt, man vinner ikke kamper på børskarakterer, men på mål og her har PVMs bidrag økt fra tiden i HamKam. Man kan ikke påstå at en spiller med 11 målpoeng på et lag med såpass manglende offensivt spillemønster ikke har kvaliteter, selv om spillebørsen er enda så uenig.

kjegil

Quote from: krakra on November 26, 2009, 18:28:43 PM
Børskarakterer betyr ikke en dritt, man vinner ikke kamper på børskarakterer, men på mål og her har PVMs bidrag økt fra tiden i HamKam. Man kan ikke påstå at en spiller med 11 målpoeng på et lag med såpass manglende offensivt spillemønster ikke har kvaliteter, selv om spillebørsen er enda så uenig.


Jeg har ikke påstått at han ikke har kvaliteter. Jeg påstår bare at Petter Vaagan Moen er en middelmådig spiller, og at det går an å få bedre spillere for en netto årslønn på 1,9 millioner kroner.

Stabæks Pontus Farnerud kunne vært gøy å få til Brann. Han har et snitt på 5,51, men bare åtte målpoeng (tre mindre enn Vaagan Moen)... Regner med at Krakra da hadde foretrukket Vaagan Moen... børspoeng teller jo ikke en dritt...

dudo

Og hva har den godeste Farnerud i lønn? Uansett er det epler og bananer, det er to fullstendig forskjellige spillertyper.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


kjegil

Quote from: dudo on November 26, 2009, 20:42:18 PM
Og hva har den godeste Farnerud i lønn? Uansett er det epler og bananer, det er to fullstendig forskjellige spillertyper.


Jeg forsøkt først og fremst å ironisere litt over påstanden om at børskarakterer ikke teller en dritt og at mål og assist er det eneste saliggjørende... Vet godt at Farnerud er en dyr mann... Men nå er det uansett ikke aktuelt med Molde-overgang for Vaagan Moen...

Lurer på hvem vi da skal klare å kvitte oss med... Ser ikke så mange andre aktuelle salgsobjekt enn Huseklepp...

krakra

November 26, 2009, 21:58:31 PM #10245 Last Edit: November 26, 2009, 22:01:48 PM by krakra
Vi kan selge Solli som også er bosman og som også sannsyneligvis(mer sannsynelig enn PVM imo) forsvinner. Han har vi iallefall en viss dekning for. Ellers så er nok iallefall Jaiteh interessant for noen klubber, også Austin.

Men denne "en må ut hvis noen skal inn"-policyen til RBH gjelder nok ikke så mye dette vinduet. Sist vindu gikk 3 ut og en inn, dessuten har det allerede forsvunnet en bosmanspiller og vi beholder neppe både Siggy og Onstad så der forsvinner det minst en til. Da er det plass til å hente andre spillere, selv om vi ikke kan betale for dem uten Hardball-cash.

Målpoeng er på ingen måte noen "absolutt sannhet". En stopper med to mål kan vært bedre enn en spiss med 8, men når PVM står med såpass mange målpoeng til tross for en skadeforfulgt sesong på et svakt offensivt lag, så viser det mer om hva han er verdt for klubben enn en simpel børs.

Langhår

Jeg synes både PVM og Solli bør beholdes om mulig. Om de selv er villige til å bli bør de få nye kontraktstilbud. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får og med BruunH som sjef over lagbyggingen så tror jeg vi er best tjent med å beholde de vi har som fungerer. Jeg kan virkelig ikke se at disse to har gjort det så dårlig at de bør selges.

Vi trenger helt klart flere kantspillere, men de må komme i tillegg og ikke isteden for disse to.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Doffen85

RBH har vel knapt fornyet en viktig kontrakt i sin karriere som sportssjef og spillere forsvinner og halvgode erstattere kommer inn.

En Addo-avklaring skulle komme innen uken, så hvis det ikke skjer noe imorgen så har han vel glemt det...

Skulle ikke Rogne bestemme seg denne uken også?

Xminator

Det var jo flott at han takket nei, men kunne tenkt meg å høre hva PVM og RBH faktisk tenker å gjøre med kontrakten. Det er en del spillere som er naturlig at ikke får fornyet kontrakten, Solli og PVM er ikke blant dem. Det er to gode spillere som det blir vanskelig - og dyrt - å erstatte.

Mick

Solli og Vaagan Moen bør beholdes, begge har vært inni en downperiode, men så er det jo ikke så rart når man har sett hva som har skjedd med Brann de siste to årene. Kvaliteten på Backspillet har falt betraklig, dobling på kantene forekommer nesten ikke lenger. Og uten en bakromsspiss og et pasningsterkt anker får ikke Solli og Moen fungere i det rommet som de var best i. Det er ikke negativt at det spilles direkte på Huseklepp, det har fungert veldig bra i år. Men i de kampene hvor Huseklepp pakkes inn, akkurat som Helstad til tider ble i 2007, er det greit, som da å ha flere strenger å spille på. Det er som at når Demba kom så skulle plutselig alt angrepsspill være direkte og mye av kantspillet forsvant.

Får vi tak i enten fra den eksisterende stallen eller ved innkjøp: en rask, bakromsspiss, to velfungerende backer som er villige til å ta løpene og en sentral midtbane som fungerer bedre i dynamikken så er jeg sikker på PVM og JGS kommer til å komme tilbake til 07 nivå. 
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Go Up