• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: Læreren on October 24, 2009, 10:56:39 AM
Lyn håper på investorer når de nå skal kjøpe tilbake Jo Inge Berget for 5 millioner kroner.

Kunne dette vært et potensielt Hardball-prosjekt? Mulighet for stor avkastning om han kun koster 5 millioner. Guttungen har utvilsomt et stort potensial.


Men han har store kneproblem, var jo derfor overgangen/låneavtalen med Molde gikk i dass.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Har hørt at det er snakk om Jumpers Knee. I såfall bør han være uaktuell. Dessuten er han høyrebeint. Vi har allerede tre gode høyrebeinte spillere i Sævarsson, Solli og Fakiri. Som ungt talent har vi Haugsdal og i tillegg har vi Moldskred i Løv Ham. Unødvendig å bruke penger på Berget. Folk må ikke tro at investorer er en utømmelig kilde som bare pøser på med penger for den ene forsterkningen etter den andre. De merker nok også trangere tider etter finans"krisen" og får vi 5 millioner til Berget er det 5 millioner mindre til andre og mer nødvendige forsterkninger.

dudo

Berget er da spiss/offensiv midtbane? Du ramser opp en haug med høyrekanter. Men for all del, jeg er enig med at man skal spare pengene til bedre folk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

October 24, 2009, 15:56:14 PM #9703 Last Edit: October 24, 2009, 15:58:08 PM by Læreren
Han har da fint klart å spille fotball i Lyn, så hvorfor han ikke skulle klare det andre plasser er merkelig! Som Dudo sier i innlegg over, ramser du Krakra opp en haug med høyrevinger, men for å se på talentet i de du nevner, kontra Berget, så vil jeg påstå at Berget sitt talent er vesentlig større enn både Haugsdal og Moldskred sitt.

Berget har potensialet til å bli en ledende spiss i TL i fremtiden. Han har spennende kvaliteter som absolutt kunne vært interessane for oss. Og i mine øyner er 5 millioner en rimelig, om ikke billig, sum for Berget. Er klar over at det er tråe tider økonomisk, men jeg vil tro Hardball hadde synes at dette var et spennende prosjekt om de hadde blitt spurt. Ung, og ikke minst mulighet for stor avkastning.

Brukt Berget og Huseklepp på topp. Prøvd ut Guastavino i en offensiv midtbanerolle eller på høyrekanten. Guastavino og Huseklepp tviler jeg sterkt på om noen gang kommer til å bli et stabilt og godt angrep sammen. De er for like til det...

Xminator

Det blir nok heller snakk om å finne spissmakker for Guastavino. Det er vel opptaksprøve i januar, der vi finner tak i en Steinar Tenden-kloning. Hentet utelukkende med tommestokken.

Hvordan gikk det foresten med han Dansken Peddien ikke fikk lov til å kjøpe fra Tromsø en gang i tiden?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Derabilo

October 24, 2009, 20:25:16 PM #9706 Last Edit: October 24, 2009, 21:42:30 PM by Derabilo
Gardar Johannsson i FFK står uten tilbud etter sesongen, sier han selv på sporten på tv2. En spiller som jeg tidligere var veldig begeistret for, men som har vel stagnert litt de siste årene. Men dersom vi skulle hatt bruk for en rimelig spiss som kan erstatte litt av egenskapene som forsvant med Karadas og Bjørnsson kan han vel være et greit, og kjent, alternativ.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/gardar-gleder-seg-tii-aa-forlate-fredrikstad-2972369.html
Bergen ut av Norge -

dudo

Enig der. En allright spiller, ikke veldig mye mer, men med kvaliteter vi ikke har nå. Veldig gammel er han vel heller ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Trenger vi fler middelmådige spillere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Blir han gratis og godtar en prestasjonsbasert lønn så.. tja..  Vi trenger en targetspiss og Gardar er en helt ok spiller. Jeg kommer ikke på noen bedre alternativer vi kan få for en billig penge.

Mick

Har surfet litt på nettet så noen inngående kjennskap har jeg ikke til disse spillerne, men det kan jo være verdt å ta en titt på de:

Alfred Finnbogason (Breidablikk/1989) Spissen Finnbogason har scoret 13 seriemål på 18 kamper for Breidablik denne sesongen. Og ses på som Islands nye stjerneskudd, han skal på prøvespill til Viking i November og da kan man jo kansje også invitere han til Brann.

Krister Wemberg(Moss/1992)  Har i en alder av 17 år spilt 28 A-lagskamper som midtstopper i 1.div.

Paul Addo synes jeg skal hentes inn med en gang, vi trenger noen til å utfordre på venstresiden.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Du vet godt at vi pga underskudd kun skal ha talenter og ikke lenger fra Stadion enn at den trådløse telefonen har dekning. Måtte gudene forby at vi stiller med laksevågstriler på laget, og en ren skandale om noen fra feil side av fjellene skulle få prøve seg...

Xminator

Gardar Johannson var en mer enn ok spiller frem til han skadet seg.

kjegil

Quote from: Xminator on October 25, 2009, 09:26:16 AM
Gardar Johannson var en mer enn ok spiller frem til han skadet seg.


Er det ikke tid for en liten Island-pause?

Klaus_Brann

Quote from: Mick on October 25, 2009, 01:03:07 AM
Har surfet litt på nettet så noen inngående kjennskap har jeg ikke til disse spillerne, men det kan jo være verdt å ta en titt på de:

Alfred Finnbogason (Breidablikk/1989) Spissen Finnbogason har scoret 13 seriemål på 18 kamper for Breidablik denne sesongen. Og ses på som Islands nye stjerneskudd, han skal på prøvespill til Viking i November og da kan man jo kansje også invitere han til Brann. 


Hadde vi ikke en Kjartan Finnbogasson eller no slikt her på prøvespill for en tid tilbake? Brødre?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

Kjartan Finnbogasson var vel på prøvespill i halve Norge og endte til slutt opp i Sandefjord som den gang spilte i Adeccoligaen. Tror fortsatt han "spiller" der.

Derabilo

October 25, 2009, 11:42:37 AM #9716 Last Edit: October 25, 2009, 11:44:12 AM by Derabilo
Quote from: kjegil on October 25, 2009, 09:57:43 AM
Quote from: Xminator on October 25, 2009, 09:26:16 AM
Gardar Johannson var en mer enn ok spiller frem til han skadet seg.


Er det ikke tid for en liten Island-pause?


Hvorfor det når Island kan gi oss gode spillere? Johannson er etablert og kan tilføre gode egenskaper til Brann, som kan være gode å ha når vi må satse på unge og billige spillere fremover. Jeg kan ikke se for meg at Johannson blir et dyrt alternativ.
Bergen ut av Norge -

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Doffen85 on October 25, 2009, 11:31:17 AM
Kjartan Finnbogasson var vel på prøvespill i halve Norge og endte til slutt opp i Sandefjord som den gang spilte i Adeccoligaen. Tror fortsatt han "spiller" der.


Finnbogasson er på lån i Falkirk i Skotland der han har scora 1-2 mål sidan han kom der for.. hmm... kanskje 1-2 mnd sidan. Meir eller mindre fast spiss på ligaens bånnlag.

Yngve

Quote from: kjegil on October 25, 2009, 09:57:43 AM
Quote from: Xminator on October 25, 2009, 09:26:16 AM
Gardar Johannson var en mer enn ok spiller frem til han skadet seg.


Er det ikke tid for en liten Island-pause?


Heilt einig.

Gardar JOhanson er ikkje det me har behov for. Det er definitivt betre å satsa på å ala opp eigne spelarar om det er slik at me er i den situasjonen at Kvisvik og Johanson vert rekna som spelarar som kan gå inn på laget.

Er dei aktuelle, då er me i ei større krisa enn me skulle trudd.

Xminator

Joda, julenissen kommer til å sørge for at vi får frem talent på samme nivå som Gardar eller Kvisvik... Utskjelte Bjørnsson hadde vert Bergens nest beste fotballspiller om han var født innenfor bygrensene og ikke på Island.

dudo

Ham-Kam rykker ned. Er Førsund, Kienast eller Guven noe for oss?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

October 25, 2009, 15:41:54 PM #9721 Last Edit: October 25, 2009, 15:44:49 PM by Gulløl
Er vel et lite håp om at Rune Hauge også har med seg et tilbud fra Brann når han er i Tromsø i helgen og prøver å avklare Reginiussen sin situasjon for hvor han skal spille neste år.

Reginiussen-avklaring i helga
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6831817
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Doffen85

Quote from: dudo on October 25, 2009, 15:27:34 PM
Ham-Kam rykker ned. Er Førsund, Kienast eller Guven noe for oss?


NEI!

Gepard

Ville ikke sagt nei til Guven, var meget god for Ham Kam når de var oppe i TL sist. Han trenger et miljøskifte. Er egentlig helt sinnsykt at HAm KAm rykker ned, altfor mye bra spillere. Man må ikke undervurdere følgene av å spille på et lag hvor elendighet herjer.

Sa jatakk til Guven på free transfer, vil være en meget god backup på kantene. Rett og slett en lur overgang.

haak

Hent Erik Mjelde!
2 nye mål idag.

Innlandsmax

Quote from: dudo on October 25, 2009, 15:27:34 PM
Ham-Kam rykker ned. Er Førsund, Kienast eller Guven noe for oss?

Mnja.... Güven er en teknisk, rask og lur spiller som også er flink å lukte bakrom, men det blir veldig mye "nesten".

Kienast kom til HamKam med det unike ved seg at også han - tross størrelsen - er en teknisk, rask og lur spiller, men som desverre - på grunn av nettopp størrelsen - ble dømt til target-rollen av Frode Grodås og deretter Arne Erlandsen. I den rollen døde han effektivt som fotballspiller. Han er vel, etter Skogheims overtakelse,  i ferd med å gjenoppstå fra de døde, men "tredje dagen" har enda ikke opprunnet 100%. Mye "nesten" på han  også.

Skal vel ikke utelukke at miljøskifte kan trekke disse gutta i positiv retning, men noen garanti vil i alle fall ikke jeg utstede. Har de klausuler i kontrakten, så går de kanskje gratis eller billig....

Førsund? En misnøye-fjomp som i alle fall ikke har innfridd - enten det nå er trenernes disposisjoner eller kort og godt manglende ferdigheter og/eller krigervilje som gjør det.

De fleste av HamKam-spillerne er vel uansett rystet i selvtillit,  selvbilde og mental styrke. Eventuell kjøp/henting må vel uansett følges opp av en massiv mental trening....

krakra

Jeg husker at Yaw tok fullstendig lurven av Kienast i sin første kamp for Brann, like etter at Kienast hadde "lekt seg" med verdensstjernene i VM:) At han har "gjennoppstått" under Skogheim kan jo ha noe med at han spiller på et lavere nivå. Jeg syns ikke han virker som noen veldig god spiller iallefall holder vel greit adeccoliganivå, men ikke mer.

Førsund floppet i Engen, som hele 2006-07s talentbølge og var vel grei når han kom til HamKam, men virker på meg som en jevnt middelmådig spiller uten noen voldsomme styrker eller svakheter.

Ferguson

October 25, 2009, 23:14:57 PM #9727 Last Edit: October 25, 2009, 23:17:49 PM by Ferguson
Sitter her og prøver å se litt på stallen, å se hva som må ut og hva som kan komme inn i løpet av en to års periode!

Fullt klar over dagens økonomi men et par ønsker må vi få lov til å håpe på. Brann har som kjent dårlig økonomi og dette kommer også til å prege ønskene for de to neste sesongene. Derfor så er dette forslaget litt mer seriøst enn de andre ønskedrøminnleggene som av og til kommer på forumet.


På ledelses nivå bør Roald Bruun Hansen forlate sin stilling asap. Erstatteren bør enten bli Svante eller Mons. Mons kjenner klubben godt og er en glimrende organisasjonsbygger og en vel talende mann. Har også stor støtte blant supportere. Svante har bygget opp Kalmar FF til å ta gull i Allsvenskan ifjor og ser ut til å ta 4. plass i år. Kjenner også Brann og byen.


Ut av Brann på spillersiden allerede til vinteren er Sigurdsson som har hatt en forferdelig sesong. På tide med nytt blod i forsvaret. Cato Guntveit har dessverre sett sine bedre dager og han bør løses fra kontrakten. Mellomlegget kan vi gjerne betale dersom en ny klubb ikke vil betale det han har i Brann idag! Nielsen havner i samme kantegori som Guntveit. Fin innstilling men har sett sine bedre dager. Samme løsning som Guntveit.

Inn i 2010 vinteren kan Jon Anders Riise, som idag spiller i Ham-Kam(?), løse vårt venstreback/kant problem. En spiller som har vært lovende i mange år og som har kvaliteter til å kjempe om plassene på et Brann lag etter min mening. Onstad sitt lån bær gjøres permanent.  For å komplementere stallen synes jeg Gardar Johansson er spiselig å hente siden han er bosman. Kommer til å sitte mye på benken, men vi må ha muskler i angrepet i enkelte kamper!

Som et prosjekt bør Brann legge frem Marcus Pedersen for Hardball. 5-8 mill i overgangssum tror jeg ikke Godset kan si nei til. Dette bør Hardball ta seg råd til. Skulle den overgangen strande så kan Keita fra samme klubb hentes hvis han vil eller Jo Inge Berget fra Udinese for samme avtale. Keita er forøvrig en perfekt erstatter for Erik Huseklepp! Dessuten bør en spiller som Fredrik Haugen, Addo og Moldskred inn i stallen. Neppe dyre.

Til sesongen etter må Gylvi, Bakke og Hassan ut av klubben. Hvem som skal ta over her er litt uklart. Litt speiding og kartlegging må til. Beholder vi Austin og Jaiteh holder de kun med en forsterkning i denne posisjonen. Dessuten må vi hente en ny høyreback for Hassan. Dessuten kan vel Bjarnason erstattes med Aleksander Solli hvis han har vist rett kurve i Løv-Ham. Møvik og Haugsdal må også vurderes om de er gode nok for videre satsing i Brann!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article153967.ece

"- Pengene er jo allerede brukt opp, så jeg regner ikke med å få handle. Derfor må vi nok satse på å finne noen på Bosman-markedet, sier Nilsen, som tror at årets beste Brann-spiller, Erik Huseklepp, må erstattes.

- Erik har ett år igjen av kontrakten og det blir nok en utfordring å beholde ham, avslutter Brann-treneren."

Bosmanmarkedet er altså det aktuelle. Jeg tror nok vi kommer til å se en markant nedgang når det gjelder størrelsen på SOF, og tror at det markedet vil være billigere enn kjøpsmarkedet. Den soleklart mest spennende her er selvsagt Reginiussen. Bak han er det vel relativt slunkent. Det er jo også et spørsmål hvor mye man ev får for Klepp. Selv er jeg ikke overbevist om at han er så attraktiv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi kan fort sitte igjen med vel så mye hvis vi selger Solli. Er ikke han ren Branneiendom? Da får vi 100% av salgssummen. Med Huseklepp får vi vel rundt 40% og jeg tror godt vi kan selge Solli for 40% av Huseklepp. Han har vært god i høst og det har vel vært snakk om at utenlandske klubber har fulgt ham?

dudo

Jeg er egentlig ikke så bekymret over hva vi får. Jeg er mer bekymret over hva vi kommer til å bruke de pengene på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: dudo on October 25, 2009, 23:37:40 PM
Jeg er egentlig ikke så bekymret over hva vi får. Jeg er mer bekymret over hva vi kommer til å bruke de pengene på.


Kaster meg på denne negativ bølgen.. Ingenting av det eg har sett de siste to år beroliger meg for fremtiden til denne klubben
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

October 25, 2009, 23:47:47 PM #9732 Last Edit: October 25, 2009, 23:55:22 PM by krakra
Quote from: dudo on October 25, 2009, 23:37:40 PM
Jeg er egentlig ikke så bekymret over hva vi får. Jeg er mer bekymret over hva vi kommer til å bruke de pengene på.
Joda, men det er bedre å selge Solli for 5 mill enn Huseklepp for 15. Vi sitter igjen med den samme summen, men mister en langt mindre viktig spiller som er lettere å ersatte. Det var bare poenget. Selger vi Solli bør endel av pengene gå til å gi Huseklepp et godt nok tilbud og en 5års-kontrakt.

Selger vi Solli er jeg også rimelig sikker på at erstatteren blir Moldskred.


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Refresh my memory: Hvor spiller Mjelde i dag? På banen altså.

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

Er ikke han venstrebent i tillegg?

Uansett, noe sier meg at dette er en typisk spiller som lykkes i en småklubb og som vil slite i en større klubb med større press. Dog har han scoret imponerende mange mål i år og ingen skal komme her og si at ikke Brann kunne trengt en målkåt venstrefot.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on October 26, 2009, 00:29:30 AM
Er ikke han venstrebent i tillegg?

Uansett, noe sier meg at dette er en typisk spiller som lykkes i en småklubb og som vil slite i en større klubb med større press. Dog har han scoret imponerende mange mål i år og ingen skal komme her og si at ikke Brann kunne trengt en målkåt venstrefot.


Han har kvalitetene som skal til for å utfordre dei me har på venstresiden ihvertfall. Det at hans forrige tid her ikkje var all verden er no så, eg trur dei åra i eksil har gjort godt for han. Ti mål for ein forholdsvis liten klubb som Sandefjord er intet annet enn imponerende, og det frå midtbanen også. No er det jo slik at det er Brann han helst har lyst å spele for, men så har me dette: Kor mykje koster ein midtbanespelar under kontrakt(eitt år) med ti mål på samvittigheten?
Gå av.

Xminator


dudo

Litt uenig mtp Vaagan om Mjelde kommer. Jeg tror jeg vel så gjerne vil se Mjelde som offensiv midtbanespiller som venstrekant. Men Petter kunne helt klart kommet til sin rett i en av Austin/Jaitehs roller, og hatt enda flere strenger å spille på med gjennombruddspasningene sine om han hadde hatt en kjapp ving å spille på.

Ellers er jeg enig i at jeg ikke uten videre vil gi slipp på Krissy. Vel er han til tider en vandrende katastrofe, men som du sier er han den eneste med dødsforakt. Kanskje Yaw kan hjelpe på. A propos Yaw så uttaler han i BT i dag at han overhodet ikke er interessert i å sitte på noen benk når han kommer tilbake. Dette tolker jeg i teksten dessverre til at da vil han forlate klubben (på nytt lån?), og ikke at han skal spille seg inn på laget uansett hva.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: kabelmann on October 26, 2009, 00:29:30 AM
Er ikke han venstrebent i tillegg?

Uansett, noe sier meg at dette er en typisk spiller som lykkes i en småklubb og som vil slite i en større klubb med større press. Dog har han scoret imponerende mange mål i år og ingen skal komme her og si at ikke Brann kunne trengt en målkåt venstrefot.


Eller en målkåt midtbanespiller i det hele tatt. En spiller i tillegg til Huse som er kapabel til å score mer enn fem -seks mål hadde vært fint...
Lions led by donkeys.

Gulløl

October 26, 2009, 12:19:42 PM #9742 Last Edit: October 26, 2009, 12:25:54 PM by Gulløl
Siste nytt i Tore Reginiussen saken:

Nå vil TIL ha svar fra Reginiussen
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6835083

Kommentar: Fremdeles oppfører Tromsø seg som noen drittsekker mot Tore.
Mye har endret seg i Tromsø siden i sommer, klubben har gått fra å ha en OK økonomi til å komme faretruende nær å miste lisensen og kanskje også gå konkurs om ikke velvillige gaver fra Mohn eller andre dukker opp. Tromsø har ingen mulighet til å satse stort sportslig videre slik det nå ser ut, og det er da uforståelig at de da forventer at Tore skal stå ved den såkalte muntlige avtalen fra et halvt år tilbake. Tom Bendiksen i Tromsø sier at det er trist at slike avtaler brytes. Jeg synes det er enda tristere at Tromsø fremdeles har forventninger i forhold til Tore når de har kjørt klubben økonomisk på ræv. Brann sin økonomiske situasjon er ihvertfall langt bedre en Tromsø sin, Brann har ihvertfall en del egenkapital igjen, det har ikke Tromsø.
Flere nøkkelspillere ønsker nå å forlate Tromsø. Helt forståelig at ikke spillere ønsker å bli i en klubb i full oppløsning.

Etter gårsdagens kamp til Brann med ytterligere bekreftelse på forsvarsproblemene er det enda mer aktuelt å få inn en forsvarsklippe som Tore Reginiussen. Et svært bra investerings-case for Hardball. Tror det nå jobbes hardt internt i Hardball og Brann for å få noe til her. Tore kan ha godt av et par år til i norsk eliteserie for å bygge seg videre opp isteden for å gå til en middelmådig klubb i Tyskland der sannsynligheten for at han må slite reservebenken er stor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Om jeg var Milliardær hadde jeg gitt Brann 20 millioner i gave under forutsetning at de gikk 20 millioner med underskudd ett år til... For mange rike onkler har misfortstått dette med fotballklubber. Det er ikke ett sted man tjener penger...

skuteviken

Quote from: Xminator on October 26, 2009, 14:17:23 PM
Om jeg var Milliardær hadde jeg gitt Brann 20 millioner i gave under forutsetning at de gikk 20 millioner med underskudd ett år til... For mange rike onkler har misfortstått dette med fotballklubber. Det er ikke ett sted man tjener penger...


Nei, men man vil gjerne at klubben skal drive bærekraftig og ikke pisse vekk pengene som TIL gjorde, viss en ikke vil støtte klubben hvert år da.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Huff

Mjelde og Reginiussen blir trolig for dyre. Førstnevnte er en god spiller. Men ikke den spillertypen vi trenger slik jeg ser det. Mangler farten vi desperat trenger på kant. sistnevne er en klassespiller som sikkert går til et utenlandsk klubb, hvorfor han skulle ville gå til et Brannlag som ikke satser begriper jeg ikke.

Vi må nok satse på billigere [og trolig dårligere] alternativer enn Mjelde og Reginiussen, så kan vi bare håpe på at Nilsen og ikke Bruun bestemmer hvem vi skal forsøke oss på fremover.

Henki

Quote from: Huff on October 26, 2009, 18:01:26 PM
Mjelde og Reginiussen blir trolig for dyre. Førstnevnte er en god spiller. Men ikke den spillertypen vi trenger slik jeg ser det. Mangler farten vi desperat trenger på kant. sistnevne er en klassespiller som sikkert går til et utenlandsk klubb, hvorfor han skulle ville gå til et Brannlag som ikke satser begriper jeg ikke.

Vi må nok satse på billigere [og trolig dårligere] alternativer enn Mjelde og Reginiussen, så kan vi bare håpe på at Nilsen og ikke Bruun bestemmer hvem vi skal forsøke oss på fremover.


Hvor lang kontrakt har Mjelde?
Ballen skal fremover!

Texas

Quote from: Xminator on October 26, 2009, 14:17:23 PM
Om jeg var Milliardær hadde jeg gitt Brann 20 millioner i gave under forutsetning at de gikk 20 millioner med underskudd ett år til... For mange rike onkler har misfortstått dette med fotballklubber. Det er ikke ett sted man tjener penger...


Klubbens økonomi bør være bærekraftig. Det vil si at man ikke bruker mer penger enn man har. Det dumme er at klubber som aldri lærer å ta ansvar blir reddet gang på gang. Fortsetter brann å drive edruelig vil brann være et stabilt topplag innen få år. Helt greit at man får hjelp fra rike onkler, men man må for all del ikke være avhenging av dette for å få budsjettet til å gå i balanse.

krakra

Quote from: Henki on October 26, 2009, 21:40:32 PM
Quote from: Huff on October 26, 2009, 18:01:26 PM
Mjelde og Reginiussen blir trolig for dyre. Førstnevnte er en god spiller. Men ikke den spillertypen vi trenger slik jeg ser det. Mangler farten vi desperat trenger på kant. sistnevne er en klassespiller som sikkert går til et utenlandsk klubb, hvorfor han skulle ville gå til et Brannlag som ikke satser begriper jeg ikke.

Vi må nok satse på billigere [og trolig dårligere] alternativer enn Mjelde og Reginiussen, så kan vi bare håpe på at Nilsen og ikke Bruun bestemmer hvem vi skal forsøke oss på fremover.


Hvor lang kontrakt har Mjelde?
Ut sesongen

Henki

Quote from: krakra on October 26, 2009, 21:54:49 PM
Quote from: Henki on October 26, 2009, 21:40:32 PM
Quote from: Huff on October 26, 2009, 18:01:26 PM
Mjelde og Reginiussen blir trolig for dyre. Førstnevnte er en god spiller. Men ikke den spillertypen vi trenger slik jeg ser det. Mangler farten vi desperat trenger på kant. sistnevne er en klassespiller som sikkert går til et utenlandsk klubb, hvorfor han skulle ville gå til et Brannlag som ikke satser begriper jeg ikke.

Vi må nok satse på billigere [og trolig dårligere] alternativer enn Mjelde og Reginiussen, så kan vi bare håpe på at Nilsen og ikke Bruun bestemmer hvem vi skal forsøke oss på fremover.


Hvor lang kontrakt har Mjelde?
Ut sesongen


Da er det vel liten tvil om at Brann bør tilby mannen kontrakt.
Ballen skal fremover!

Go Up