• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

August 30, 2009, 20:33:17 PM #9300 Last Edit: August 30, 2009, 20:35:52 PM by krakra
Feil tråd gett.

storB

"Brann har kjøpt Reginiussen.
Reginiussen er nå klar for Brann, kjøpesum 5,5 millioner, takk Roald Bruun Hansen.
skriver en leser på bt.no"

..som eg igjen plukket fra praten på Brann.no. Sant/usant? Det vet vi imorgen
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Doffen85

Quote from: storB on August 30, 2009, 22:44:02 PM
"Brann har kjøpt Reginiussen.
Reginiussen er nå klar for Brann, kjøpesum 5,5 millioner, takk Roald Bruun Hansen.
skriver en leser på bt.no"

..som eg igjen plukket fra praten på Brann.no. Sant/usant? Det vet vi imorgen


Forsåvidt interessant, men hvor troverdig er en tilfeldig leser på bt.no?

Markmus

Hvor i alle dager på BT leser du det der? Sikkert bare tull uansett.
Ka du ve?

Gulløl

Tromsø-duo taus om fremtiden.Tore Reginiussen og Morten Moldskred vet ikke om de blir solgt.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tromsoduo-taus-om-fremtiden-2882558.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: storB on August 30, 2009, 22:44:02 PM
"Brann har kjøpt Reginiussen.
Reginiussen er nå klar for Brann, kjøpesum 5,5 millioner, takk Roald Bruun Hansen.
skriver en leser på bt.no"

..som eg igjen plukket fra praten på Brann.no. Sant/usant? Det vet vi imorgen

Det stemmer nok neppe.  Bruunen satt jo ved benken i Kristiansand.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Markmus on August 30, 2009, 22:50:35 PM
Hvor i alle dager på BT leser du det der? Sikkert bare tull uansett.
Det er en kommentar under "vil hente Reginiussen før overgangsvinduet stenger"-saken. Bare bullshit. Var flust av slike kommentarer da vi skulle hente Moldskred i vinter. Jeg tror ikke en dritt før jeg ser det. Skal bli spennende å våkne opp i morgen dog:)

Markmus

Skal bli så jævlig deilig å våkne på tirsdag når overgangsvinduet er stengt uansett om Reginiussen kommer eller ikke. Da kan da endelig bli mer ro rundt Huseklepp silk at tankene hans kan være 100% på plass (selv om han påstår de allerede er det).
Ka du ve?

Gulløl

Utdrag fra VG-artikkel:

Den nederlandske landslagsforsvareren Johnny Heitinga er nær en overgang til Everton etter at klubben er enig med Atlético Madrid om en overgangssum. Om handelen blir gjennomført er det heller tvilsomt om Merseyside-klubben gjør noe mer ut av den påståtte interessen for Tromsø-stopper Tore Reginiussen i denne omgang.

Hele artikkelen:
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=577945
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

C@Bøe_79

Quote from: Gulløl on August 30, 2009, 22:51:07 PM
Tromsø-duo taus om fremtiden.Tore Reginiussen og Morten Moldskred vet ikke om de blir solgt.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tromsoduo-taus-om-fremtiden-2882558.html


Var noen lure smil på Reginiussen under den praten..
Moldskred var klarere i talen og utrykkene...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Fabregas

Jeg kan ikke forstå hvis Tromsø skulle selge Reginiussen eller Målskred for usle 4-5 millioner når de begge er spillere de kunne ha fått mye mer ut av og meget trolig, hvertfall for Reginiussen. Reginiussen har jo "lovet" å bety penger i Tromsøs kasse men det spørs vel hvor mye en slik lovnad er verdt i vinter når solide klubber kommer lokkende med sign-on-fees og det som verre er. Historien har vel vist seg at de aller aller fleste bryr seg langt opp i toeren med alle andre enn seg selv. Da kan en veldig spennende spiller bli Branns eiendom for en billig totalpakke. Men jeg tror på ingen måte TIL selger han til oss nå for det skambudet vi tilsynelatende har gitt de.

Tror virkelig RBH at TIL er så desperate at de selger nå, de vil vel gjerne selge en, men da skjønner jo de og at en 27/28-åring med en dårlig skadehistore framfor en 23-åring som atpåtil kanskje signerer for to nye år. Nei, sorry, jeg håper i det lengste Reginiussen kommer nå, men jeg tror ikke på det i det hele tatt. Er uansett veldig positivt at Hardball begynner å røre på seg igjen. En skulle jo egentlig tro sponsorer også brydde seg om prisnivået på det de var med å kjøpe men det driter jo mange i nå. Hvis VIF(Fredriksen ville kjøpe 5 spillere som for to år siden hadde kostet 5 millioner HVER kunne de nå trolig skaffet seg hele gjengen for 10 mill, men Fredriksen vil ikke støtte Andresen kanskje? Verken Fredriksen eller Mohn(Har forsåvidt hjulpet TIL!?!) tenker på 10 millioner som noe annet enn piss i havet, men nå vil de ikke være med lenger. Jaja, jeg forstår det ikke.

C@Bøe_79

August 31, 2009, 05:11:20 AM #9311 Last Edit: August 31, 2009, 05:13:50 AM by C@Bøe_79
Tromsø trenger penger og må selge..
Og hvis Brann byr 5.5mill for Reginusssen no, så har de overbydd noe sinnsykt..
Ingen norske spillere med 6mnd(Reginussen har 3 mnd) igjen av kontrakten er verdt 5.5 mill, det kan tale for..
No er det opp til Til å enten gamble på ny kontrakt eller ta de 5.5, som sikkert vil inneholde 30% videresalg også.. Tror ikke Reginussen er fremmed for å spille for Nilsen igjen heller..

Tromsø sliter fremdeles med en post på et tidligere budsjett, på 20 mill i spillersalg...
Derfor kan det fort bli både Moldskred og Reginussen, men Moldskred generer mindre penger enn Reginussen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Det snakkes igjen om budsjettunderskudd i Brann, så jeg er ikke altfor optimist.

Selv om venstrekantreserven scoret i denne kampen, så viste spillet at vi trenger en utfordrer for PVM. Vi trenger også en utfordrer for Holmvik, for selv om han fikk treff på frisparket så var det bare gullhår (og Udjus) som reddet ham fra å bli syndebukk også.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Tipper at Brann kommer med et nytt bud på Reginiussen ut på dagen i dag, og slenger på et par mill ekstra. Mye taktikk i bildet her, en legger ikke det endelige budet på bordet med en gang. Men det vanskeligste er vel å bli enig med spilleren nå som Brann har sluttet med gigantlønninger. Vi får se hva som skjer.

Selv om Bruun-Hanssen sier nå at han ikke tror at det vil komme inn forsterkninger før overgangsvinduet stenger ved midnatt kan det også være en taktisk utspill i forhold til klubber som vil prøve å dra enda mer kroner ut av Brann.

Om det ikke kommer forsterkninger er Brann ganske sårbar for skader resten av sesongen så lenge de nå har solgt 3 spillere på kort tid uten å få inn erstattere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


Markmus

Tror ikke et Reginiussen-kjøp vil få umiddelbar effekt på forsvaret eller at det får betydning for årets sluttplassering, så sånn sett er det ikke farlig om han ikke kommer (nå). Vi må derimot ha inn en midtstopper (i tillegg til Amankwah) etter sesongslutt for å drille et nytt og mye bedre forsvar til neste år.

Akkurat nå skal vi ha så mye slagkraft offensivt at vi bør vinne kamper selv hvor Sigurdsson driter seg ut.

Men ja, det kan være en viss fare ved skader.

Hadde egentlig vært fett om Tromsø ikke fikk solgt noen spillere dette året og gikk med dundrende underskudd (budsjetterte jo med 15(?) mill i spillersalg) :)
Ka du ve?

Xminator

Når jeg snakker leie, tenker jeg mer på en venstrekant og en venstreback. Kanskje også ett alternative oppspillspunkt for Nielsen. Ikke glem at Nielsens kontrakt går ut neste sommer, og noen stor suksess har han ikke vert akkurat. Få inn 3 eksotiske spillere (som Austin/Guastavino) på leie med opsjon for kjøp. I kveld er det for sent og det er ren flaks som kan berge ett godt utganspunkt for 2010.

Markmus

Quote from: Xminator on August 31, 2009, 10:52:08 AM
Når jeg snakker leie, tenker jeg mer på en venstrekant og en venstreback. Kanskje også ett alternative oppspillspunkt for Nielsen. Ikke glem at Nielsens kontrakt går ut neste sommer, og noen stor suksess har han ikke vert akkurat. Få inn 3 eksotiske spillere (som Austin/Guastavino) på leie med opsjon for kjøp. I kveld er det for sent og det er ren flaks som kan berge ett godt utganspunkt for 2010.


Bare hent inn en høy fyr man finner på gaten og lær ham litt headinger, så har vi en Kovacs. Trenger ikke ha spilt fotball før.
Ka du ve?

Gulløl

Quote from: Markmus on August 31, 2009, 10:55:24 AM
Bare hent inn en høy fyr man finner på gaten og lær ham litt headinger, så har vi en Kovacs. Trenger ikke ha spilt fotball før.


Han her f.eks.  ;D

http://rene.depuis.no/html/img/bihedvigdanmark.jpg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Han der var nesten like høy som en fyr jeg så på Lagunen forleden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Og der fikk Brann en ny spiller, bra de sikrer seg de store talentene ihvertfall  :)
Nå blir Stråmyhr glad  ;)

http://www.brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8243
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article149168.ece

Lars Iver Strand har vært nevnt i overgangstråder her på forumet i en årrekke. Og nå kan det virke som han kan plukkes dersom han ønsker det. Men er en spiller som flopper i VIF og som ikke er fast på Tromsø noe for Brann? Heldigvis har vi en trener som kan svare på nettopp det. LIS (vi kunne trengt en spiller med slike initialer...:) hadde vel noen gode sesonger under Nilsen der oppe.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article149178.ece

Jo Inge Berget strøk på den medisinske testen og blir ikke Moldespiller. Pyser! Noe slikt har vel aldri stoppet Brann.

Håper dog ikke Brann hiver seg på her. Denne kvisete vestkantklysen ser jeg ikke på som god nok til å heve Brann de neste årene. Selv om selvsagt JIB er utmerkede initialer!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Hva er det med deg og initialer i dag?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Sitter på ræven og roer ned nå Bruun Hansen. Kunne i det minste gått ut og kostet tribunene ihvertfall ;)
__________________________________________________
Et klipp:



Hele artikkelen:
http://www.brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8243
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gubrask

Quote from: kabelmann on August 31, 2009, 13:14:14 PM
Hva er det med deg og initialer i dag?


Hehe, samme tenkte jeg.

Skulle gjerne sett at Bruun Hansen leier/ kjøper en spiss nå på slutten, i og med at det ser litt tynt ut på topp, i tillegg til forsvaret så klart.

Heispassasjer

Må jo skje ett eller annet utover dagen idag.... Reiser Karadas? Kommer Reginiussen? Har Bruun-Hansen et kort i ermet? Hvis så, er det et ess? Har Ylvis brødrene forberedt seg godt nok til sendingen ikveld? Skal det fortsette å regne hver dag i en evighet? Hvor ble det av sommeren?

dudo

Frykt ikke, det kommer ny Brødrene Dal-film.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Heispassasjer on August 31, 2009, 14:16:25 PM
Må jo skje ett eller annet utover dagen idag.... Reiser Karadas? Kommer Reginiussen? Har Bruun-Hansen et kort i ermet? Hvis så, er det et ess? Har Ylvis brødrene forberedt seg godt nok til sendingen ikveld? Skal det fortsette å regne hver dag i en evighet? Hvor ble det av sommeren?


Var du stemmen i The Julekalender?

edit: hehe, evt. Brødrene Dal som dudo sier :P
Ka du ve?

krakra

Quote from: Nixon on August 31, 2009, 12:13:35 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article149168.ece

Lars Iver Strand har vært nevnt i overgangstråder her på forumet i en årrekke. Og nå kan det virke som han kan plukkes dersom han ønsker det. Men er en spiller som flopper i VIF og som ikke er fast på Tromsø noe for Brann? Heldigvis har vi en trener som kan svare på nettopp det. LIS (vi kunne trengt en spiller med slike initialer...:) hadde vel noen gode sesonger under Nilsen der oppe.
Jeg syns LIS er en spennende type og vi kan gjerne hente ham, men da må han være billig som f***! Minimalt med overgangspenger og en særdeles prestasjonspreget kontrakt. Sjansen for flopp er jo stor, men han har fart og teknikk, er venstrebeint og har spilt bra under Nilsen før.

Heispassasjer

Quote from: Markmus on August 31, 2009, 14:22:01 PM
Quote from: Heispassasjer on August 31, 2009, 14:16:25 PM
Må jo skje ett eller annet utover dagen idag.... Reiser Karadas? Kommer Reginiussen? Har Bruun-Hansen et kort i ermet? Hvis så, er det et ess? Har Ylvis brødrene forberedt seg godt nok til sendingen ikveld? Skal det fortsette å regne hver dag i en evighet? Hvor ble det av sommeren?


Var du stemmen i The Julekalender?

edit: hehe, evt. Brødrene Dal som dudo sier :P


Bare deler litt frustrasjoner om overganger, vær og vind med forumleserne......

dudo

Hæ, er LIS venstrebeint?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

BT: http://fotball.bt.no/eliteserien/article149175.ece : "Det var like før helgen at Branns sportssjef tok kontakt med Tromsø. Tilbakemeldingen skal være at Reginiussen selv skal ha mer lyst til å forlate Tromsø til fordel for en utenlandsk klubb, enn en konkurrerende norsk."

Dette høres merkelig ut. Kan TIL gi en slik tilbakemelding? Et slikt svar, om hva spilleren har lyst til, må vel evnt komme fra spilleren selv/spillerens agent.

Etter mitt syn skulle TIL sin eventuelle tilbakemelding skulle vært noe slikt som;"Budet er for lavt", "Nei, vi selger ikke, TR er under kontrakt" eller "ja, ok, vi selger om dere gir oss 2 mill mer + 30 % på vidersalg".
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Markmus on August 31, 2009, 10:46:56 AM
Tror ikke et Reginiussen-kjøp vil få umiddelbar effekt på forsvaret eller at det får betydning for årets sluttplassering, så sånn sett er det ikke farlig om han ikke kommer (nå). Vi må derimot ha inn en midtstopper (i tillegg til Amankwah) etter sesongslutt for å drille et nytt og mye bedre forsvar til neste år.


Tror ikke vi kan forvente at Yaw er klar for stopperspill i Brann i 2010.
Saludar a los monos!

skuteviken

Quote from: pidre on August 31, 2009, 16:14:01 PM
Quote from: Markmus on August 31, 2009, 10:46:56 AM
Tror ikke et Reginiussen-kjøp vil få umiddelbar effekt på forsvaret eller at det får betydning for årets sluttplassering, så sånn sett er det ikke farlig om han ikke kommer (nå). Vi må derimot ha inn en midtstopper (i tillegg til Amankwah) etter sesongslutt for å drille et nytt og mye bedre forsvar til neste år.


Tror ikke vi kan forvente at Yaw er klar for stopperspill i Brann i 2010.


Da blir han aldri klar, han er 22 år til neste år.... Vi må for faen gamble litt eller så kan vi DRITE langt i talentutvikling og spare pengene. Er ikke sur på det du sier, men på hvor håpløse vi er på å få frem talent og slippe unge lokale til. Når det er sagt så er jeg på bølgelengde med de fleste her på hvordan politikken på dette område skal være. En må sette knallharde krav til de unge og.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

pidre

Stusset litt over at Alsaker 2 ganger under kampen i går hevdet at Sigurdsson hadde gitt beskjed om at dette var hans siste sesong i SK Brann.

Er dette fakta? Trodde det enda var en mulighet for at han ville signere ny kontrakt. Noe jeg ikke har fått med meg?
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: skuteviken on August 31, 2009, 16:17:12 PM
Quote from: pidre on August 31, 2009, 16:14:01 PM
Quote from: Markmus on August 31, 2009, 10:46:56 AM
Tror ikke et Reginiussen-kjøp vil få umiddelbar effekt på forsvaret eller at det får betydning for årets sluttplassering, så sånn sett er det ikke farlig om han ikke kommer (nå). Vi må derimot ha inn en midtstopper (i tillegg til Amankwah) etter sesongslutt for å drille et nytt og mye bedre forsvar til neste år.


Tror ikke vi kan forvente at Yaw er klar for stopperspill i Brann i 2010.


Da blir han aldri klar, han er 22 år til neste år.... Vi må for faen gamble litt eller så kan vi DRITE langt i talentutvikling og spare pengene. Er ikke sur på det du sier, men på hvor håpløse vi er på å få frem talent og slippe unge lokale til. Når det er sagt så er jeg på bølgelengde med de fleste her på hvordan politikken på dette område skal være. En må sette knallharde krav til de unge og.


Enig, i de store ligaene hiver de jo utpå 18-19 åringer.

Så spørs det da, om Yaw har de kvalitetene som trengs. Ingenting ville vært bedre, men jeg har mine tvil.
Saludar a los monos!

krakra

Jeg lurer på om RBH og co har fulgt Yaw dette året. Hvis han ikke holder nivået er det noe de burde vite nå og ikke finne ut på Branns treningsfelt i februar når det ikke er tid til å finne nye stoppere.
Er ikke Yaw god nok syns jeg det er på tide å hente Solli nå.

dudo

Det er vel blitt uttalt i det siste at han "har hatt fin utvikling" eller noe i den dur? Uansett synes jeg ikke det var skremmende det han viste for oss i de to-tre kampene i fjor, etter bare noen uker med trening på høyt nivå. Forventer at han har tatt de nødvendige steg til neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Synes rett og slett det er merkelig om det ikke kommer noen spillere inn nå. Salget av Bjørnsson og Karadas taler sitt tydelige språk vel ? Her skal noen inn.

Man sier takk og farvell til bronsekamp (utrolig viktig å oppnå dette pga europaspill) dersom man gambler på å ha Nielsen som eneste targetspiss og Onstad som backup for Bjarnason og Krissy.

Skandale nok engang fra sportslig ledelse dersom det medfører riktighet at ingen skal inn.

Ricky

Quote from: Nixon on August 31, 2009, 12:13:35 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article149168.ece

Lars Iver Strand har vært nevnt i overgangstråder her på forumet i en årrekke. Og nå kan det virke som han kan plukkes dersom han ønsker det. Men er en spiller som flopper i VIF og som ikke er fast på Tromsø noe for Brann? Heldigvis har vi en trener som kan svare på nettopp det.


Steinar Nilsen har vel på sett og vis allerede svart :)
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/tromso/article1737729.ece

Nixon

Quote from: Ricky on August 31, 2009, 17:16:34 PMSteinar Nilsen har vel på sett og vis allerede svart


- Jeg mener Lars Iver er glimrende som offensiv midtbanemann.
Løp og kjøp!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

hanidar

Branns problem er vel først og fremst at de ikke har råd til å lønne nye klassespillere skal vi tro klubben.

Deet fokuseres på Azars høye lønn og at Aabrekk er for kostbar til å ha i arbeid.

Xminator

Sportslig ledelse er omtrent like underholdende som Brann mot Sandefjord. Man kan selvsagt se en porsjon sort humor i det som presteres, men man vet jo utmerket godt at det ikke er spesielt bra rent sportslig.

Det er ikke helt på 0-8 nivå, vi har tross alt fått inn Guastavino og ikke solgt Huseklepp. Bakteppet er fortsatt ett Brannlag uten dekning på venstrekanten (noen vil vel også si uten venstreback), ett forsvar uten kontrakt og etterhvert syltynt i angrepet. Midtbanen er fortsatt overbefolket av defensive spillere. Det er vanskelig å finne noen rød tråd i stallbyggingen til RBH. I det hele tatt virker det som Stråmyhr kuppet Brann i 2008 og fortsatt har roret...

ostraume

Hva faen er dette sutring? Vi kjøper Guastavino for en halv Armann, selger ikke Huseklepp og kvitter oss med litt stallfyll (noe av det dyrt). Dette må da være et strålende vindu?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on August 31, 2009, 18:49:58 PM
Hva faen er dette sutring? Vi kjøper Guastavino for en halv Armann, selger ikke Huseklepp og kvitter oss med litt stallfyll (noe av det dyrt). Dette må da være et strålende vindu?


En dobbel Armann. Men ja, jeg er enig med deg. At man også har prøvd seg med et seriøst bud på Reginiussen viser at vi mener alvor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror ikke vi er så fucked, men det er jo synd at vi skulle miste hele backupen på topp og bunn. Bakke kan vell uansett spille stopper, han ble jo trent på det i vinter. I nødstilfeller. Det samme gjelder Guntveit. Så kan Gylfi også spille spiss. Vi klarer oss ut sesongen, håper vi tar bronsjen. Så må det gjøres en innsats inn mot neste sesong.

SKBMiller

Nå må folk slutte å klage! Dette vinduet har ikke vært dårlig for oss.

Go Up