• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Og da var Tromsø ute av Europa. Da går det vel mot salg av nøkkelspillere for Tromsø. Nå må Brann og Hardball være våken og på hogget.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=566797
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Moldskred var såpass god i dag at jeg like gjerne kan se ham i Brann, men nå mener jeg faktisk at vi er godt stilt når det gjelder små, tekniske spisser som kan score. Vi har Guastavino, Huseklepp(som ikke ser ut til å bli solgt i år) og en lovende Hansen bak der igjen. Skal vi kjøpe spiss vil jeg heller ha en Rushfeldt, Iversen eller Prica. En spiller som kan banke inn mål med hodet, men samtidig gjøre brukbare ting med beina.

Onside !!!

Hadde forresten beste drømmen eg har hatt på lenge her hinn dagen, nemlig at Kazim Kazim spilte i rødt. Tenk den følelsen det hadde vært om han hadde signert 31. august! Hadde pusset skoene til RBH hver dag Kazim hadde vært i Brann.

Klaus_Brann

Quote from: Onside !!! on August 27, 2009, 21:50:39 PM
Hadde forresten beste drømmen eg har hatt på lenge her hinn dagen, nemlig at Kazim Kazim spilte i rødt. Tenk den følelsen det hadde vært om han hadde signert 31. august! Hadde pusset skoene til RBH hver dag Kazim hadde vært i Brann.


Det hadde vært konge! Digger han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Han som spiller for Fenerbache? Hvor sannsynlig er det at han ville spilt for Brann og hva ville det kostet? ;)
Ka du ve?

Onside !!!

Sannsynligheten er vel lik 0, derfor jeg sa jeg kunne pusset skoene til RBH. Ja den er han i Fenerbahce. Ung og utrolig underholdende spiller som gjør det enkelt, kjapt og underholdenge. Han har vel kanskje en av de fineste/best fintene jeg har sett. Utrolig uredd og går rundt å smiler og storkoser seg når han spiller kamp, så kjør på Bruun! Vi trenger en humørspreder!

Brann_ruler

http://fotball.bt.no/eliteserien/article148883.ece

Glitrende. Dette har irritert meg usannsynlig mye i år. Brann, LSK og VIF har slik jeg ser det vært nøkterne og fornuftig i år.

Da har det vært spesielt frustrerende at hobby klubber som TIL, ODD og Glimt har reforhandlet lønn, sparket arbeidstakere i organisasjonen og fem sekunder etterpå signere nye spillere.

Nå må NFF vise at de har baller til å innføre et slikt regelverk (og gjerne også nekte Tromsø ny profflisens og flyttet dem til 2 divisjon...)

Xminator

Problemet vårt blir at det engelske overgangsvinduet er åpent en dag lenger enn vårt. Da vil Tromsø sitte på Reginiussen i håp om at noen skal kjøpe ham 1. september. Eller Brann får ett tilbud de ikke kan se nei til dagen etter at vår mulighet til å hente erstattere er gått ut. Som en mindre liga burde vi hatt åpent overgangsvindu ett par dager lenger enn de store ligaene. Det er faktisk såpass viktig for konkurransesituasjonen for mindre nasjoner at jeg er overrasket over at det ikke er kommet på bordet.

Appelsin

Quote from: Xminator on August 28, 2009, 09:54:20 AM
Problemet vårt blir at det engelske overgangsvinduet er åpent en dag lenger enn vårt. Da vil Tromsø sitte på Reginiussen i håp om at noen skal kjøpe ham 1. september. Eller Brann får ett tilbud de ikke kan se nei til dagen etter at vår mulighet til å hente erstattere er gått ut. Som en mindre liga burde vi hatt åpent overgangsvindu ett par dager lenger enn de store ligaene. Det er faktisk såpass viktig for konkurransesituasjonen for mindre nasjoner at jeg er overrasket over at det ikke er kommet på bordet.


Jeg er ganske sikker paa at det er den andre veien, at Norge har aapent en dag ekstra enn hva england har.

dudo

Stenger ikke det engelske natt til 1. september kl 00:00? Disse ekstradagene er vel bare om vinduet stenger i en helg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

I fjor ble det vel holdt åpent en dag ekstra fordi det var skikkelig drittvær i England.
Ka du ve?

Barode

Det engelske overgangsvinduet er åpnet til  1 september kl 17.00 pga bankene i England er stengt mandag 31. august.

http://www.ba.no/sport/article4527130.ece

Huff

Quote from: Brann_ruler on August 28, 2009, 08:04:48 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article148883.ece

Glitrende. Dette har irritert meg usannsynlig mye i år. Brann, LSK og VIF har slik jeg ser det vært nøkterne og fornuftig i år.

Da har det vært spesielt frustrerende at hobby klubber som TIL, ODD og Glimt har reforhandlet lønn, sparket arbeidstakere i organisasjonen og fem sekunder etterpå signere nye spillere.

Nå må NFF vise at de har baller til å innføre et slikt regelverk (og gjerne også nekte Tromsø ny profflisens og flyttet dem til 2 divisjon...)


Helt enig. Jeg synes synd på de spillerne i disse klubbene som har gått ned i lønn for så og se laget bruke penger på nye spillere. Dette er direkte råttent, men bør gi Brann bedre kort på bordet versus en del andre norske klubber når en skal konkurrere om båsmenn.

Ellers er jeg enig med Krakra angående dagens spisssituasjon, men det betyr ikke at vi skal si nei til et bakromskupp, og personlig ser jeg Angan som dette, hvis Lyn er villig til  å sende flere. Desverre tror jeg nok vi ser Angan som en hit i mørkeblå drakt neste sesong.

Når dette er sagt mener jeg riktignok at vi -med mindre vi står ovenfor ett kupp (billig Angan) og vi ikke selger Klepp- ikke bør prioritere et spisskjøp per i dag. Ny venstrekant samt en stopper bør stå høyere på listen.

Forøvrig sier Nilsen at han ikke tror Klepp blir solgt (Tv2-ttv). 



Ferguson

August 28, 2009, 15:37:39 PM #9163 Last Edit: August 28, 2009, 15:40:13 PM by Ferguson
Vel TIL forhandler med Rosenborg nå om Moldskred så da bør RBH være i siget hvis han skal til Brann.


http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/rosenborg-forhandler-om-moldskred-2880194.html

(Tolket overskriften feil så måtte moderere meg selv litt)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

nero

Tror dessverre vi er nokså lite fristende for spillere med ambisjoner nå for tiden. >:( >:(
Lions led by donkeys.

Nixon

Her har vi ligget langflat etter Moldskred i gudene vet hvor lang tid og så kommer Rosenborg og tar han med seg nærmest i forbifarten. Sikkert på pur faenskap...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Observed

Kanskje Mohn bør gå inn å hjelpe brann nå. Han har stukket kjepper i hjulene for SKB for så at det skal komme RBK til gode 6mndsenere

krakra

Slapp av. Det er TIL det er snakk om. Forhandlingene bryter nok sammen etter at Kræmer og co. krever 20 mill og holder en pressekonferanse hvor de i detalj beskriver RBKs tilbud.

Uansett er det no stress. Moldskred vil verken forsterke Brann eller RBK pdd. Det eneste et evt. salg fører med seg er at TIL blir svekket og det er jo greit. Så kan bartene kaste bort millionene sine.

nero

He, he, nå er det bartenes tur til å slite med TIL-dimlingene:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6751740
Lions led by donkeys.

Jrgn

TIL har jo ingenting å frykte. De har jo en velgjører fra Bergen som redder de! Det er ikke rart at de takker nei til ALLE bud som kommer på spillerene sine. Forstår forresten ikke hvorfor Reginiussen er så lojal i en klubb som er så vanskelig å ha med å gjøre i overgangssaker.

Observed

Det kalles Stockholm Syndromet

Xminator

BT: Fredrikstad prøvde å leie Karadas ut sesongen. Brann takket nei.
BT: Opdals skade gjør at Thorbjørnsen må bli i Brann ut høstsesongen.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article148971.ece

Tromsø er sjokkerende nok ikke fornøyd med tilbudet fra Rosenborg...

Ellers skal Brann visstnok være ute av bildet når det gjelder Moldskred.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on August 29, 2009, 08:31:41 AM
Tromsø er sjokkerende nok ikke fornøyd med tilbudet fra Rosenborg...


Haha! Tidenes minst overraskende utfall!
Gå av.

havøgle

Tromsø ønsket ikke å betale Haugesund det FKH hadde krav på ved et salg av Moldskred. De ville betale FKH en million nå, mot at FKH sa i fra seg sine 30 prosent ved et framtidig salg.

http://www.haugesunds-avis.no/article/20090829/SPORT/346563364/1058/AKTUELT

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Doffen85

Quote from: havøgle on August 29, 2009, 09:17:46 AM
Tromsø ønsket ikke å betale Haugesund det FKH hadde krav på ved et salg av Moldskred. De ville betale FKH en million nå, mot at FKH sa i fra seg sine 30 prosent ved et framtidig salg.

http://www.haugesunds-avis.no/article/20090829/SPORT/346563364/1058/AKTUELT


Er det mulig... Når de har krevd minimum 8 millioner for denne Moldskred i aldri så langt tid, så vil de 30 % uansett bli over dobbelt så mye som 1 million. Greit at NFF og Trond Mohn driver distriktspolitikk i Tromsø, men de kan ikke få med seg Haugesund på laget også, ærlig talt!

Derabilo

Quote from: Doffen85 on August 29, 2009, 10:00:40 AM
Quote from: havøgle on August 29, 2009, 09:17:46 AM
Tromsø ønsket ikke å betale Haugesund det FKH hadde krav på ved et salg av Moldskred. De ville betale FKH en million nå, mot at FKH sa i fra seg sine 30 prosent ved et framtidig salg.

http://www.haugesunds-avis.no/article/20090829/SPORT/346563364/1058/AKTUELT


Er det mulig... Når de har krevd minimum 8 millioner for denne Moldskred i aldri så langt tid, så vil de 30 % uansett bli over dobbelt så mye som 1 million. Greit at NFF og Trond Mohn driver distriktspolitikk i Tromsø, men de kan ikke få med seg Haugesund på laget også, ærlig talt!


Utrolig. Angrer de på en avtale de har gjort får de sparke han som inngikk avtalen. Håper Trond Mohn får med seg Tromsø sin griskhet. Må ærlig innrømme at jeg blir mer og mer lei disse nissene i TIL. Håper vi bare kan få Reginiussen gratis så kan de gå konkurs uten at vi trenger å bry oss noe.
Bergen ut av Norge -

ostraume

Quote from: havøgle on August 29, 2009, 09:17:46 AM
Tromsø ønsket ikke å betale Haugesund det FKH hadde krav på ved et salg av Moldskred. De ville betale FKH en million nå, mot at FKH sa i fra seg sine 30 prosent ved et framtidig salg.

http://www.haugesunds-avis.no/article/20090829/SPORT/346563364/1058/AKTUELT


Helvete, dette samepakket er provoserende. De er i dialog med bartepakket om overganssum, tar samtidig en telefon til Haugesund for å få klubben til å selge fra seg sine rettigheter i spilleren? Utrolig gjennomsiktig og nok en gang latterlig oppførsel av Kræmer og co.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

BA: RBH synest det er stressende med overgangsvindu.

Ellers burde vel Brann kontakte Alta og tilby dem en liten slump penger om de kan overbevise Reginiussen om å drite i den muntlige avtalen med Kræmer.

skuteviken

Quote from: Xminator on August 29, 2009, 11:17:03 AM
BA: RBH synest det er stressende med overgangsvindu.

Ellers burde vel Brann kontakte Alta og tilby dem en liten slump penger om de kan overbevise Reginiussen om å drite i den muntlige avtalen med Kræmer.


Ja RBH får ta det opp på fotballtinget av vi bør avskaffe overgangsvidu for klubber som konkurrerer i NFFs regi. Forøvrig syns jeg vi bør spille så kynisk som mulig! Vi har akkurat tapt en spiss i Armann og sendt en ut på lån til Løv-Ham. Venstrekant (tobeint?), stopper ? Det hadde vært kjekt. Yez plz gief.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Mobben

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brann-byr-pa-reginiussen-2881348.html

Vi skal ha lagt inn bud på Reginiussen. Det må vel tidobles før TIL i det hele tatt gidd å svare oss.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Læreren

Quote from: Xminator on August 29, 2009, 11:17:03 AM
BA: RBH synest det er stressende med overgangsvindu.


Nå må du utgi riktig informasjon her Xminator, og ikke la personlige synspunkt overskygge hva som faktisk står i BA. Bruun Hansen sier til BA at han først og fremst tenker på spillere og trenere når han kommer med utsagnet. Og det er for disse det kan virke stressende.

At et overgangsvindu midt i sesongen kan virke stressende for enkelte spillere og trenere, har jeg ikke noe annet enn full forståelse for! Jeg skulle gjerne sett at sesongen i Norge startet i August slik som Hansen uttaler til BA.

Læreren

Quote from: Mobben on August 29, 2009, 12:24:07 PM
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brann-byr-pa-reginiussen-2881348.html

Vi skal ha lagt inn bud på Reginiussen. Det må vel tidobles før TIL i det hele tatt gidd å svare oss.


Om de ikke har fått noe helt annet å tenke på der oppe, kan vi nok bare glemme at Brann (Hardball) får kjøpt han for 5 millioner. Jeg kjenner ikke et snev av forhåpninger en gang, så langt unna tror jeg TIL er til å ville selge han.

Markmus

Siden Reginiussen har lovet å ikke gå som bosman, så kan vi nok glemme å få ham for 4-5 mill. I realiteten er jo kontrakten hans lenger enn 6mnd med en slik lovnad.
Ka du ve?

Mobben

August 29, 2009, 12:40:02 PM #9186 Last Edit: August 29, 2009, 12:45:09 PM by Mobben
Quote from: Markmus on August 29, 2009, 12:31:38 PM
Siden Reginiussen har lovet å ikke gå som bosman, så kan vi nok glemme å få ham for 4-5 mill. I realiteten er jo kontrakten hans lenger enn 6mnd med en slik lovnad.


Ser den, men vil no tro at Reginiussen bryter den avtalen om TIL er vanskelige på salg.

Edit: Skriveleifen

Markmus

Folk bryter da ikke en gentlemans agreement ;)
Ka du ve?

skuteviken

Reginiussen er et kjøp som monner, ung landslagsstopper med potensial. Jeg er ikke 5% overbevist om at han kommer en gang, men håper som faen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

pidre

Quote from: Mobben on August 29, 2009, 12:40:02 PM
Quote from: Markmus on August 29, 2009, 12:31:38 PM
Siden Reginiussen har lovet å ikke gå som bosman, så kan vi nok glemme å få ham for 4-5 mill. I realiteten er jo kontrakten hans lenger enn 6mnd med en slik lovnad.


Ser den, men vil no tro at Reginiussen bryter den avtalen om TIL er vanskelige på salg.

Edit: Skriveleifen


Takker TIL nei til det som må oppfattes som et bra bud på han, er det vel helt legitimt at TR bryter denne gentlemans-agreementen...
Saludar a los monos!

Mobben

Quote from: pidre on August 29, 2009, 13:20:03 PM
Quote from: Mobben on August 29, 2009, 12:40:02 PM
Quote from: Markmus on August 29, 2009, 12:31:38 PM
Siden Reginiussen har lovet å ikke gå som bosman, så kan vi nok glemme å få ham for 4-5 mill. I realiteten er jo kontrakten hans lenger enn 6mnd med en slik lovnad.


Ser den, men vil no tro at Reginiussen bryter den avtalen om TIL er vanskelige på salg.

Edit: Skriveleifen


Takker TIL nei til det som må oppfattes som et bra bud på han, er det vel helt legitimt at TR bryter denne gentlemans-agreementen...


Helt enig. Vil jo tro at en del av agreementen er at TIL er villig til å slippe han.

Fanahallen

Har Brann snakket med Reginiussen før dette budet tro? Det er jo lovlig med så kort tid han har igjen av kontrakten. Og om Brann har snakket med Reginiussen og fått et positivt svar vil jeg tro gutten tenker seg om når TIL setter usansynlig høy pris på han.

Heispassasjer

Jeg har sagt i lange tider at Brann burde skaffet seg Reginiussen, allerede da han gikk fra Alta. Dette kan bli bra viss handelen gjennomføres, men vi vet jo alle hvordan Tromsø er. De har vel dessuten Trond Mohn i ryggen som kan skyte inn penger så de slipper å selge noen spillere.....

Derabilo

Quote from: Heispassasjer on August 29, 2009, 13:48:57 PM
Jeg har sagt i lange tider at Brann burde skaffet seg Reginiussen, allerede da han gikk fra Alta. Dette kan bli bra viss handelen gjennomføres, men vi vet jo alle hvordan Tromsø er. De har vel dessuten Trond Mohn i ryggen som kan skyte inn penger så de slipper å selge noen spillere.....


Brann prøvde jo å hente han da, men han takket nei. Var vel ikke sikker på fast plass på laget. No har han "stagnert" i utviklingen og kan ha godt av et nytt sted å utvikle seg før han hopper til utlandet.

Forundrer meg ikke om TIL vil ha med en videresalgsklausul, men da er det vel bare å tilby de 1 mill rett før vi selger T.R. for 30 mill så er vel den klausulen ute av bildet. Uansett friskt av Brann å prøve, og hvis vi ender opp med å skaffe oss T.R. og Guastavino, uten å miste Huseklepp, så er vi den store overgangsvinneren i sommer. Bare det å ikke miste Huseklepp gjør oss til overgangsvinner.
Bergen ut av Norge -

Onside !!!

Quote from: Derabilo on August 29, 2009, 14:09:34 PM
Quote from: Heispassasjer on August 29, 2009, 13:48:57 PM
Jeg har sagt i lange tider at Brann burde skaffet seg Reginiussen, allerede da han gikk fra Alta. Dette kan bli bra viss handelen gjennomføres, men vi vet jo alle hvordan Tromsø er. De har vel dessuten Trond Mohn i ryggen som kan skyte inn penger så de slipper å selge noen spillere.....


Forundrer meg ikke om TIL vil ha med en videresalgsklausul


Veldig naturlig om de vil ha det da, samme som at vi ikke ville solgt Huseklepp uten samme klausul. Du vil jo alltids ha noe igjen for spillere som ikke er ferdig utviklet.

Gulløl

August 29, 2009, 15:41:55 PM #9195 Last Edit: August 29, 2009, 15:43:27 PM by Gulløl
Ja da har  Tromsø tilhengerene oppdaget at Brann har gitt bud på Reginiussen. Her er tre av innleggene(hehehe):

- NEKTER å se at Tore drar til den satans klubben der. Uansett er 5 millioner for lite.

- 4-5 mill er ett hån mot TIL og Tore. Ihvertfall det dobbelte er han verdt.

- Ja, det er jo klart, selv om Everton sikkert vil strekke seg lengre enn 5 mill hvis de absolutt vil ha Tore. Vi foretrekker jo heller å selge Tore til Everton enn drittklubben Brann og jeg tviler på at Tore selv vil til Brann.


;D

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=650&start=1140
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Snublefot


krøvel vellevold

Hva er det egentlig TIL-fansen har imot Brann?
Legg ned hele klubben!

vebo

Lurte på det samme. Mindreverdighetskompleks? Jeg har hvertfall ikke noe særegent hatforhold til dem.
Tiocfaidh ár lá

Heispassasjer

Gode spillere har de jo fått av oss og. Bare rett og rimelig at det kan gå spillere den andre veien og iblandt....

Go Up