• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

storB

Men ka skjer m Guastav? Tar vi bare nei for ett nei og legger oss på rygg for RBK? Dette lover jo ikke bra, det kom tydeligt frem at fyren er den eneste Brann har på blokken som de jobber aktivt med.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator


Doffen85

X: godt oppsummert. Tror likevel vi får inn to, maks tre spillere. Det hele ender vel med at Bjarnason og Dahl får ny kontrakt. Tipper Sigurdsson stikker, Huseklepp kan fort forsvinne i sommer. Guastavinho inn og Einarsson ut hadde vært veldig greit. Guastavinho er en allsidig midtbanespiller, eventuelt en som kan ligge i mellomrommet. Men der blir det vel Lerkendal og ikke Brann stadion.

Pr dags dato har vi vel bare Yaw som et reelt stopperalternativ fra neste sesong? 3x islendinger har kontrakter som går ut og Onstads lån avsluttes etter sesongen.

Northside

Håper nesten at vi ikke får Guastavino. Spyr av agenten hans. I tillegg lukter det kaos og skandaler lang vei med denne agenten.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article146666.ece

Quote- Han fikk problemer med foten, og er hos fysioterapeut i dag. I tillegg har han smerter i kneet og vondt i magen, fortsetter Liverød.


Og fra Lyn-hold:
Quote- Diego er frisk som en fisk, og er med i vår tropp i kveld, sier han.


Frister ikke slikt dritt i klubben vår.

storB

Alle vet at Liverød kjører for mission: få mest cash. Det er til å spy av og fyren en ufordragelig og burde blitt kjeppjaget til landet han har agentlisens fra; Uruguay. Men dette overskygger ikke det faktum at Guastavino ville vært forsterkning for første elleveren vår.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

fanastril

Synes vi bare bør glemme Gustavinho etter siste ukes hendelser.

Er det imidlertid noen som vet statusen for Vadim Demidov?

For en tid tilbake uttalte han at han ikke ville signere for RBK med mindre han fikk et radikalt forbedret kontraktsforslag. Etter min mening er dette en ideell spiller for Brann og Hardball dersom det er praktisk (og økonomisk) mulig.

Romarius

Kan ikke skjønne annet enn at Liverød etter hvert graver sin egen grav med alle de fjollete utspillene.
Kan ikke helt se hvordan utspillene hans fremmer spillerens sak, når han har mistet all troverdighet.

Vi kan sikkert glemme Guastavino. Hva er neste prosjekt på årets liste over potensielle spillere?

storB

Quote from: Romarius on August 03, 2009, 12:17:59 PM
Vi kan sikkert glemme Guastavino. Hva er neste prosjekt på årets liste over potensielle spillere?


MOLDSKRED..han e alltid plan B ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

nero

Quote from: Romarius on August 03, 2009, 12:17:59 PM
Kan ikke skjønne annet enn at Liverød etter hvert graver sin egen grav med alle de fjollete utspillene.
Kan ikke helt se hvordan utspillene hans fremmer spillerens sak, når han har mistet all troverdighet.

Vi kan sikkert glemme Guastavino. Hva er neste prosjekt på årets liste over potensielle spillere?


Det er visst ingen plan B. Guastavino var den eneste spilleren de jobbet med, sa Bruun til BT for noen uker siden. Får inderlig håpe det bare var et såkalt "taktisk utspill", en god gammeldags pokerbløff, men frykter jo at det er den rene skjære sannheten.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: fanastril on August 03, 2009, 12:12:00 PM
Synes vi bare bør glemme Gustavinho etter siste ukes hendelser.

Er det imidlertid noen som vet statusen for Vadim Demidov?

For en tid tilbake uttalte han at han ikke ville signere for RBK med mindre han fikk et radikalt forbedret kontraktsforslag. Etter min mening er dette en ideell spiller for Brann og Hardball dersom det er praktisk (og økonomisk) mulig.


Nei vær så snill, ikke Demidov. Han kommer i tillegg til å kreve en überfet kontrakt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

På tide at Brann finner sine egne Thiouner, Demidover osv kanskje? Det er hvert fall endel billigere økonomisk sett og kanskje også sportslig sett hvis overgangen innebærer en spiller som er mer sportslig enn økonomisk motivert, slik vi vel har hatt en del av i Brann de siste årene...

monzilla

Urutinert kommentar, Klaus. Det er _ingen_ spillere jeg ikke kunne tenkt meg å se i Brann. Det som betyr noe for meg er a) kan de forsterke laget, b) om ikke, kan de gjøre det i løpet av et år eller to og c) hvor mye de koster.

Andresen, Nielsen, Solli, Gashi og listen fortsetter. Det er ikke et godt Brann-år med mindre vi henter inn minst ett klessetryne.

Torvanger

Uten å ha sjekket kontraktene til de respektive, lister jeg opp dem jeg mener er attraktive av TL-spillerne
og som evt RBH kunne forhørt seg om:

Bolanòs
Marcus Pedersen
Jo Inge Berget
Bentley
Moldskred (RBH er selvsagt på denne karen, men blir nevnt uansett)
T. Reginiussen
M. Fevang

Samtlige av disse tilhører klubber som har anstrengt økonomi, det skader ikke for Brann å forhøre seg vs noen av dem.

Ellers finnes det garantert flere backer, stoppere etc som jeg ikke kommer på navnene på i farten, som Brann kan hente inn til en minnelig sum.

Man trenger ikke å vente på en offisiell uttalelse fra klubbene før man forhører seg, det kan lønne seg å være frempå.

Ferguson

Når man snakker om ny Thioune eller Demidov, så kan man merke seg og undre seg hvorfor Vegard Braathen fikk gå til TIL uten kamp. 12 mål på 17 kamper i år! Kun Lars Lafton som er mer målhungri med sine 14 på 17 kamper!

Marius Helle har scoret 10 mål på 16 kamper for et Brynelag som har slitt. Synes det er imponerende. Har spilt i Tippeligaen før og er etter det jeg regnet kjapt ut ca 25-26 år! Også Thomas Sørum på FKH har fått en ny vår med 11 mål på 17 kamper!

Er nok ikke spiss vi først og fremst trenger. Yaw spiller fast på et Altalag som snuser sensasjonelt på opprykk. Tror den spilletiden han får for Alta i år er gull verdt og drømmen hadde vært om han tok Tippeligaen med storm neste år! Alexander Solli er også klar for det øverste nivået om ikke så altforlenge!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Patton

Quote from: Ferguson on August 03, 2009, 12:56:15 PM
Yaw spiller fast på et Altalag som snuser sensasjonelt på opprykk. Tror den spilletiden han får for Alta i år er gull verdt og drømmen hadde vært om han tok Tippeligaen med storm neste år!


Ja ser på supportersidene til Alta at Yaw topper spillerbørsen så langt:

Yaw Amankwah 5.92|12
Mikko Vilmunen 5.81|16
Thomas Braaten 5.63|16
Vegard Braaten 5.38|16
Thomas Andersen 5.36|11
Aziz Idris 5.08|12
Chr. Reginiussen 5.08|12

Sannsynligvis feil tråd, men måtte bare teste avatar'en.

TCAC

Quote from: gitarbroiler on August 03, 2009, 07:43:39 AM
Akkurat det er nå en sannhet med modifikasjoner. Det finnes flere eksempler på store bedrifter som permitterer og sier opp ansatte nå i disse tider (spesielt i vinter), så å si at man ikke kan sparke i motgangstider blir feil. Hvor etisk det er, er en annen diskusjon, men i forretningslivet går nok business foran personal. Og det er forsåvidt helt korrekt, for dersom man skulle hatt det omvendt er det mange selskaper som hadde gått konkurs.


Selvfølgelig er det enkelte som blir sparket og ansatt som følge av konjunkturesvingningene, men i det store og hele bygger de aller fleste bedrifter opp eller ned staben i veldig liten grad i forhold til endringene i interesse/etterspørsel for produktene. Man foretrekker stort sett å beholde erfarne folk som kan jobben sin gjennom nedgangstidene, og ikke blåse opp for stort i oppgangstidene, heller satse på overtidsarbeid.

Enkelte her mener tydeligvis bastant at administrasjonen til Brann er blitt for stor, og jeg skjønner virkelig ikke hva argumentene for dette er. Hvilke jobber er overflødige? Hvorfor er de overflødige, og hvem skal ta over deres arbeidsoppgaver?  

gitarbroiler

QuoteEnkelte her mener tydeligvis bastant at administrasjonen til Brann er blitt for stor, og jeg skjønner virkelig ikke hva argumentene for dette er. Hvilke jobber er overflødige? Hvorfor er de overflødige, og hvem skal ta over deres arbeidsoppgaver?

DangerousDan

Angående overganger er det svært oppløftende at Yaw gjør det godt på et overraskende godt lag i Adecco.
Han vil bli som en ny-signering om han kommer tilbake og bidrar.

En spiller som jeg tror kan bli en ny Charlie Miller i Bergen er Bojan Zajic.
Kanskje på godt og vondt, men han har voldsomme ferdigheter og kan bekle flere posisjoner hvor vi har behov. Han er blitt tilbudt Brann før, men Bruun takket nei.

Offensivt er Moldskred god nok til å heve oss tror jeg, og er en spiller jeg ville være positiv til.

Yes!wehavenobananas

Jeg ønsker definitivt Bojan Zajic til Brann.

Huff

Mulig Odd har en anstrengt økonomi, men dette har da [dersom korrekt] uansett gått den sportslige ledelsen hus forbi. De ville jo nettopp forsterke laget med Espen Hoff, en spiller de måtte ha betalt for, så glem Bentley, Fevang og andre telemarkinger. Ikke at jeg vil ha en 33 åring i utgangspunktet, men Bentley hadde vært en fantastisk signering.

Ellers seg jeg at Liverøed påstår at Gustavsvino [nå heter han jaffal det] nærmest ligger for døden, mens Halle sier han er frisk og spilleklar. Lukter nesten både Helstad og Ighalo over dette, herlig. Spørsmålet nå blir vel nærmest om RBK vil ha dette vandrende sirkuset til Trondheim. Mye kan sies om disse trønderne, men sirkus er de vel ikke så glad i på brakka.

Ferguson

Quote from: Yes!wehavenobananas on August 03, 2009, 14:26:43 PM
Jeg ønsker definitivt Bojan Zajic til Brann.


Jeg vil faktisk si at han ville vært en klassesignering av Bruun! Hvis det stemmer at Bruun takket nei så lurer jeg faktisk på om Bruun har peiling på fotball? Kan ikke se for meg at Zajic ville blitt en dyr spiller!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


Yes!wehavenobananas

Quote from: dingsy on August 03, 2009, 15:31:12 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=565385

Er dette en mulighet?


Definitivt ikke.

Hadde Bruun brukt 20 mill pluss SOF og lønn på å hente Moa til Brann så hadde jeg fått pusteproblemer.

nero

Quote from: Yes!wehavenobananas on August 03, 2009, 15:51:33 PM
Quote from: dingsy on August 03, 2009, 15:31:12 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=565385

Er dette en mulighet?


Definitivt ikke.

Hadde Bruun brukt 20 mill pluss SOF og lønn på å hente Moa til Brann så hadde jeg fått pusteproblemer.


Enig. Moa er sykt overvurdert.
                                                                                                                                                                                                                         
Lions led by donkeys.

jadda

Hva med Lekven fra odd? tror han kan bli veldig god

olebrann3

August 03, 2009, 17:04:30 PM #8575 Last Edit: August 03, 2009, 17:07:16 PM by olebrann3
disse spillerene håper eg vi kan ha neste år

Keeper: Opdal, Udjus
Høyreback: Sævarsson, Fakiri
Venstreback: NY, Holmvik
Stoppere: Yaw, NY - backup (NY) Reginiussen hadde vært perfekt å ja, vist ikke kanskje birger madsen eller soma
Høyrekant: Solli - NY (Guastavino, Bentley noe i den dur stor fordel om han kan spille på venstre også)
Venstrekant: PVM - NY
Sentralt: Austin - Jaiteh - Bakke - Einarsson - Næs (få inn en som scorer flere mål, vekk Einarsson, eventuelt vist jaiteh eller austin blir solgt)
Angrep: Huseklepp - Nielsen - Karadas - Hansen - Møvik - Haugsdal(huseklepp ender sikkert vekk) Konan Ya/ijeh er blant annet bosman. Ellers kan kanskje kienast være et alternativ

http://www.gais.se/Fotboll/gais.nsf/0/5CA947296CFE44B7C125731A001B0BDA han her burde vi og ta en titt på. 9 mål og 4 assist(16 kamper) for gais som ligger på 15. plass

monzilla

Soma? Vi kvittet oss med Soma når han var på topp og akkurat på vei nedover. Vi fikk penger for han. Hva i alle dager kan han bidra med nå?

Kjell249

Quote from: monzilla on August 03, 2009, 17:08:24 PM
Soma? Vi kvittet oss med Soma når han var på topp og akkurat på vei nedover. Vi fikk penger for han. Hva i alle dager kan han bidra med nå?


Trodde nesten vi hadde kjøpt Soma tilbake nå som Sigurdsson ble solgt til Viking. Så fort blir det misforståelser :) Nu vart je skremt ja...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ProphetSe7en

RBH presiserer veldig sterkt her at han ikke kommenterer overgangen og prosessen rundt G før etter kampen. Lurer på hva han har å komme med etter kampen, skulle nesten tro han har tenkt å legge ut om hele saken så snart kampen er over.

Men slik som G framstår nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham til brann en gang. Maken til uprofesjonell spiller.

nero

Quote from: svortevik on August 03, 2009, 17:37:58 PM
RBH presiserer veldig sterkt her at han ikke kommenterer overgangen og prosessen rundt G før etter kampen. Lurer på hva han har å komme med etter kampen, skulle nesten tro han har tenkt å legge ut om hele saken så snart kampen er over.

Men slik som G framstår nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham til brann en gang. Maken til uprofesjonell spiller.


Hvilke uttalelser er det du henviser til? Link?
Lions led by donkeys.

Danny

Var det ingen andre enn meg som bet seg merke i tv-bildene der Guastav og Liverød håndhilser hjertelig og med brede smil på Harald Aabrek - som også gliser - oppfulgt av enda ett glis: Roald Bruun Hansens?

nero

Quote from: Danny on August 03, 2009, 17:44:22 PM
Var det ingen andre enn meg som bet seg merke i tv-bildene der Guastav og Liverød håndhilser hjertelig og med brede smil på Harald Aabrek - som også gliser - oppfulgt av enda ett glis: Roald Bruun Hansens?


Jeg så Aabreks brede glis, ja, men syregliset til Bruun så jeg ikke. Ironialarm?
Lions led by donkeys.

ProphetSe7en

Quote from: nero on August 03, 2009, 17:42:50 PM
Quote from: svortevik on August 03, 2009, 17:37:58 PM
RBH presiserer veldig sterkt her at han ikke kommenterer overgangen og prosessen rundt G før etter kampen. Lurer på hva han har å komme med etter kampen, skulle nesten tro han har tenkt å legge ut om hele saken så snart kampen er over.

Men slik som G framstår nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham til brann en gang. Maken til uprofesjonell spiller.


Hvilke uttalelser er det du henviser til? Link?


Ingen link, så på TV2 Zebra nå der RBH er gjest. Det ble spurt flere ganger om diverse ting rundt G og den saken, og eneste svaret RBH var at han kommenterte ingen verdens ting før ETTER kampen i dag. Så, kanskje er det små detaljer som gjenstår og han blir presentert som Brannspiller etter kampen, eller så får vi kanskje vite hvorfor han ikke blir Brannspiller etter kampen.

Så, jeg er nå hvertfall spent her, kanskje får vi en dobbelsignering fra Lyn i løpet av kvelden:P

Strandlien

Quote from: nero on August 03, 2009, 17:48:06 PM
Quote from: Danny on August 03, 2009, 17:44:22 PM
Var det ingen andre enn meg som bet seg merke i tv-bildene der Guastav og Liverød håndhilser hjertelig og med brede smil på Harald Aabrek - som også gliser - oppfulgt av enda ett glis: Roald Bruun Hansens?


Jeg så Aabreks brede glis, ja, men syregliset til Bruun så jeg ikke. Ironialarm?


Stemmer dette så har jo Lyn tydeligvis ryddedag i dag, så en skal ikke se bort i fra at vi får oss en ny spiller i kveld... Kenta ble betalt ut pga spillersalg. Sigurdsson solgt til Viking. Guastavino til Brann? Ville strengt tatt heller sett Sigurdsson til Brann. Skikkelig solid stopper...

Tom C

Glem Guastavino. Dersom han hadde hatt lyst å bli Brann-spiller, hadde han allerede vært det. De fleste skjønner det, at han og apekatten i rosa dress kun bruker Brann i sitt lille spill for å vri mest mulig kroner ut av RBK. Kan ikke huske å ha opplevd mer latterlige fremtoninger enn denne Liverød. Kan ikke fatte og begripe at han får lov å holde på, og at folk fremdeles tar ham seriøst...
Aldri mer Obos....

Strandlien

TV2-kommentatorene sier Guastavino har meldt forfall og er nær en kontrakt med RBK...

Xminator

Soma som Bjarnasonerstatter er ikke noen dum tanke. Da får Sigurdsson (vi kan fortsatt håpe...) ta høyresiden i forsvaret og dekke opp for Somas manglende fart.

nero

Quote from: svortevik on August 03, 2009, 17:49:50 PM



Ingen link, så på TV2 Zebra nå der RBH er gjest. Det ble spurt flere ganger om diverse ting rundt G og den saken, og eneste svaret RBH var at han kommenterte ingen verdens ting før ETTER kampen i dag. Så, kanskje er det små detaljer som gjenstår og han blir presentert som Brannspiller etter kampen, eller så får vi kanskje vite hvorfor han ikke blir Brannspiller etter kampen.

Så, jeg er nå hvertfall spent her, kanskje får vi en dobbelsignering fra Lyn i løpet av kvelden:P


Noen kommentarer nå etter kampen? Gudene skal vite at vi trenger nytt blod i dette laget...
Lions led by donkeys.

dudo

Jeg venter i spenning på disse uttalelsene, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Tror vi bør ta sikte å frigjøre 15 millioner i lønnsutgifter etter sesongen. Nekter å tro at billige spillere kan være dårligere enn det mange spillere som hever millionlønn gjorde i dag.

gunnar

Quote from: dudo on August 03, 2009, 20:16:08 PM
Jeg venter i spenning på disse uttalelsene, ja.

Sammen med trenerapparatet finner de ut at stallen er godnok. Vi klarte jo uavgjort på BORTEBANE. Ingen forsterkninger. Vi er tross alt Brann og må ha penger til julebord i år også.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

monzilla

Quote from: dudo on August 03, 2009, 20:16:08 PM
Jeg venter i spenning på disse uttalelsene, ja.

Han sa ikke at han skulle kommentere noe etter kampen i dag. Det han sa var at han ikke kom til å kommentere noe før kampen var spilt. Blir nok ingen kommentarer fra Brann eller Lyn før Guastavino har skrevet under for RBK (evt RBH men det skjer ikke)

posemedsnopi

Er på tide å få en avklaring rimelig fort. Det er tydelig at Liverød ikkje involverer seg i fotballen med hjertet, og hans opptreden i det siste burde resultert i at nff kommer med en tilsvarende advarsel mot fyren som svenskene har gjort.
Har ingenting i mot at Guastavino kommer til Brann, til tross for Liverød. RBK har vel sålangt ikkje hatt nevneverdige problemer med at han har begge hendene godt nede i pengepungen til Lago?

Ricky

Quote from: gunnar on August 03, 2009, 20:26:39 PM
Sammen med trenerapparatet finner de ut at stallen er godnok. Vi klarte jo uavgjort på BORTEBANE. Ingen forsterkninger. Vi er tross alt Brann og må ha penger til julebord i år også.


Jepp, de har jo rukket å tilby Olafur Bjarnason (34) en ny kontrakt. Han gikk jo med tanker om å returnere til islandsk fotball allerede for to år siden, men så endte det til slutt med forlengelse etter litt om og men. Bjørn Dahl tilbød vi også en kontraktsforlengelse tidligere i år, og det ender vel sikkert med enighet der også.

Spelaren

Gå av.

Chris*

Hva med den unge spissen til Lyn? Angan?

Har ikke sett så mye av han, men det jeg har sett tilsier at han absolutt kan være en mann for fremtiden.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

kjegil

Quote from: Strandlien on August 03, 2009, 17:56:54 PM
TV2-kommentatorene sier Guastavino har meldt forfall og er nær en kontrakt med RBK...


Stod ved siden av Terje Liverød i billettkøen på Ullevaal i dag. Han hentet billetter i Bruun Hansens navn. Dermed er trolig ikke siste ord sagt i Guastavinio-saken.

Strandlien

Quote from: Chris* on August 03, 2009, 20:55:45 PM
Hva med den unge spissen til Lyn? Angan?

Har ikke sett så mye av han, men det jeg har sett tilsier at han absolutt kan være en mann for fremtiden.


Flere på Lyn som hadde styrket Branns første-11'er, og ikke minst gitt oss flere alternativer fra benken. Ibifule på midten er Lyns beste spiller. Han hadde danket ut samtlige av våre sentrale midtbanemenn. Guastavino kunne vært bra. I tillegg har vi flere av disse unge spillerene som vil kunne bli mer enn gode nok for Brann enten nå eller fremover. De fleste av de har allerede Tippeliga-erfaring, så det vil aldri bli det samme som å hente unge spillere fra 1. eller 2. divisjon. Dahm, Simonsen, Knudzon, Berget, og hva de nå heter...

Ricky

Lar meg ikke overraske om Bruun-Hanssen har latt seg lure til å betale inngangsbilletten for Terje Liverød. Om Liverød vil ha to flybilletter Oslo-Trondheim, så ordner vel Bruun-Hanssen det også.

-"Jeg har godsnakket med Guastavino, og avtalen er så godt som i boks nå. Det eneste han vil før han garantert signerer kontrakten er å besøke noen slektninger i Trondheim..."

OmOssSjølOgHansaøl

Vi skal vel ikke se oss blind på verken Dahm, Angan eller andre fra Lyn. I dag var dessverre ikke Brann en pålitelig målestokk.

Vel, Angan hadde faktisk fristet ... :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up