• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Spillerjakten under RBH har vært en skandale, og aldri verre enn forut for denne sesongen. Jeg kan tenke meg at RBH med sin bakgrunn fra NFF har som målsetning å satse norsk. En slik trangsynt mann trenger vi IKKE. Jeg har lenge vært tålmodig ift RBH, men nå er det slutt!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Belfort

Situsajonen nå er intet mindre enn en skandale. Cato Hansen fra Bryne skal være vårt spisshåp. Hva i helvete er det denne Bruun driver med! Fyren kan faen meg ikke være riktig klok. Vi trenger toppkvalitet på topp umiddelbart,ikke en spiss som trenger og utvikle seg over tid. Jeg regner med at det bare er dager før Bruun er tilbake i en byråkratisk rolle i Hordaland fotballkrets.

dudo

Quote from: Belfort on February 20, 2009, 23:07:23 PMJeg regner med at det bare er dager før Bruun er tilbake i en byråkratisk rolle i Hordaland fotballkrets.


Du gjør det? Optimistisk! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on February 20, 2009, 23:12:06 PM
Quote from: Belfort on February 20, 2009, 23:07:23 PMJeg regner med at det bare er dager før Bruun er tilbake i en byråkratisk rolle i Hordaland fotballkrets.


Du gjør det? Optimistisk! ;-)


Jeg både håper og tror det. Til og med en vanvittig naiv Brann ledelse les: Bjørn Dahl kan ikke lenger sitte og se på den utrolige elendige jobben Bruun driver med. Det må jo være en smerterskel her også.

dudo

February 20, 2009, 23:24:43 PM #6054 Last Edit: February 20, 2009, 23:26:16 PM by dudo
Joda, jeg ser den, men jeg tror dessverre han får sitte en stund til. Kanskje til og med en god stund til, om vi hangler oss med på øvre halvdel av tabellen i år. Har vi derimot ikke suksess er det sportssjefens "tur" til å bli skiftet ut. For ikke å snakke om at det vil være en soleklar indikasjon på at det kanskje var han som burde tatt hatten og gått i høst. Altså, trekker RBH seg nå, gir han samtidig ris til egen ræv i fht Mjelde-avgangen.

Edit: Håpet deler vi, den er grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

At Steffensen og Mjelde er borte er jo bare en metode RBH har brukt for å forlenge sin tid i klubben. RBH er mannen som skulle værte ute i høst!

Nixon

February 20, 2009, 23:39:38 PM #6056 Last Edit: February 21, 2009, 00:01:26 AM by Nixon
Ja, jeg tror heller ikke at RBH overlever særlig lenge dersom Brann ikke hevder seg denne sesongen. I alle fall ikke i den rollen han har nå. Fyren har jo et relativt godt rykte fra andre mer administrative jobber, så kanskje en 8-4 jobb på et kontor på Stadion kan være et alternativ.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Stort press fra supportere (og dermed media?) vil nok få mannen vekk. Ingenting hadde gledet meg mer enn en anti-RBH allsang hjemme mot Stabæk den 22. mars. Har ingenting i mot mannen personlig, men han er udugelig i jobben sin og jeg begynner å bli mektig lei.

On topic så tror jeg Prica og Huseklepp hadde blitt et heftig spisspar. Gjerne med CH og Azar i backup. Så skal det sies at Prica vil nok velge RBK med mer penger og større ambisjoner fremfor oss + at Hamren faller nok til deres fordel, og det gjør sikkert Bruuuuun også.
Berømte Brann fra Bergen

TCAC

Quote from: Lurkin on February 20, 2009, 23:40:42 PM
Ingenting hadde gledet meg mer enn en anti-RBH allsang hjemme mot Stabæk den 22. mars


Nisse. Gled deg heller over ting som går bra du og prøv istedet å støtte klubben. Om du holder med Brann i det hele tatt da...

Markmus

Quote from: Lurkin on February 20, 2009, 23:40:42 PM
Gjerne med CH og Azar i backup.

Er jeg helt blåst nå siden jeg ikke vet hvem CH er? Har vel ingen spillere i stallen med disse initialene. Eneste som begynner med C er vel Cato...
Ka du ve?

dudo

BA i dag: INGENTING til spillerkjøp - Nilsen får ikke muligheten han trodde han fikk". (Eller noe sånt, dårlig oppløsning)

Så da vet vi det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: Markmus on February 21, 2009, 03:15:12 AM
Quote from: Lurkin on February 20, 2009, 23:40:42 PM
Gjerne med CH og Azar i backup.

Er jeg helt blåst nå siden jeg ikke vet hvem CH er? Har vel ingen spillere i stallen med disse initialene. Eneste som begynner med C er vel Cato...


Cato Hansen ;)
Tiocfaidh ár lá

nero

February 21, 2009, 07:21:57 AM #6062 Last Edit: February 21, 2009, 07:27:22 AM by nero
Quote from: dudo on February 21, 2009, 04:08:27 AM
BA i dag: INGENTING til spillerkjøp - Nilsen får ikke muligheten han trodde han fikk". (Eller noe sånt, dårlig oppløsning)

Så da vet vi det.


Hva!!!!
Noen som har lest papirutgaven og kan utdype??

RBH har jo nettopp bydd TIL 7 mill, da må det jo for pokker være NOE penger i kassen????
Lions led by donkeys.

Xminator

Quote from: TCAC on February 21, 2009, 03:11:20 AM
Nisse. Gled deg heller over ting som går bra du og prøv istedet å støtte klubben. Om du holder med Brann i det hele tatt da...


Her må jeg ha gått glipp av noe. Går det bra? Virkelig?

BT skriver også at kassen er skrapet. Nå bør spørsmålet stilles. Er Bjørn Dahl riktig mann for Brann? Takk skal han ha for redningsaksjonen for noen år siden, men spørsmålet må likevel stilles, er han riktig mann nå som budsjettene er mangedoblet? Er han blitt for forsiktig, for redd etter nestenkonkursen?

Søkte litt rundt på Brann.no og kom til følgende tall for omsetning.
2001: 19,7 mill
2002: 27 mill
2003: 39 mill (lønn: 23,2 mill)
2004: 64 mill (lønn: 28,4 mill)
2005: 79 mill (?)
2006: 95 mill (lønn: 37 mill)
2007: 160 mill (lønn: 52 mill)
2008: 152 mill (lønn: 53 mill)

Oppblåst omsetning, ikke mer penger til sportslig utvikling. Det er en fiasko som jeg håpet vi skulle unngå, men som nå er en realitet.

Og når vi nå ikke har penger til spillerkjøp, så må jeg igjen spørre HVORFOR er det ikke prøvespillere i Brann nå!!! Vi ble lovet spillere for Helstadpengene. Vi er blitt lovet spillere for Demba-pengene. Det er fult mulig å hente spillere uten kjente navn som kan balansere laget, men da må styret fortelle Dahl at han må fortelle Bruun at han må ned fra hyllen og innse realitetene.

Slik det er nå kan jeg ikke skjønne at man sendte hjem han brasilianeren som viste seg frem på venstrekanten. Han var god nok til å fungere som backup.

dudo

Quote from: nero on February 21, 2009, 07:21:57 AM
Quote from: dudo on February 21, 2009, 04:08:27 AM
BA i dag: INGENTING til spillerkjøp - Nilsen får ikke muligheten han trodde han fikk". (Eller noe sånt, dårlig oppløsning)

Så da vet vi det.


Hva!!!!
Noen som har lest papirutgaven og kan utdype??

RBH har jo nettopp bydd TIL 7 mill, da må det jo for pokker være NOE penger i kassen????


Nå har jeg lest papirutgaven, og det er samme historien i både BA og BT. Det finnes "minimalt" med penger i overgangskassen. Hardball har lovet at pengene som kom inn på Demba-salget skal være disponible, men skal visst være særs forsiktig utover dette. Bjørn Dahl sier også til en av avisene at "det er gøyere å bygge lag" (les: fra bunnen av, med talenter). Nilsen skal ha satt som krav at det skulle inn en spiller som gikk rett inn og forsterket i hvert ledd, men situasjonen har visst forandret seg så mye fra november til februar at det ikke er en krone til overs.

Det siste der sliter jeg litt med å skjønne. Ok, finanskrise og alt dette, men hvordan har det påvirket oss? Renten er gått ned, sponsorkontraktene og tv-avtaler er for lengst inngått, og man får høyere billettinntekter som følge av flere kamper. Man kan selvsagt skylde noe på gressmattetullet, men dette kan da ikke være så avsindig mange kroner? Samtidig må man anta at byttet Demba/Nielsen har redusert lønnsutgiftene.

Faktoren som gjenstår er Hardball. Ble Nilsen lovet tre Hardballspillere midt i finanskrisetid?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

February 21, 2009, 07:44:50 AM #6065 Last Edit: February 21, 2009, 07:48:24 AM by nero
"Gøyere å bygge et lag opp fra bunnen"?

Hva blir det neste? At det er "gøyere" å spille i Adeccoligaen?

Tror ikke Dahl har råd til å være så flåsete i dagens situasjon. Jeg blir pokker meg provosert av dette.
Dette lukter skandale lang vei.

Velkommen tilbake til 90-tallet, folkens. Sports og Klovneklubben Brann er her igjen. Aldri en kjedelig dag med SK Brann!
Lions led by donkeys.

Observed

Ikke noe bombe dette her, renten har vært høy, RBH har brukt penger ukritisk. Hassan skal ha 7,5 mill ila de neste to årene, Gylfi fikk kjempe SOF uten å ha trent på 9 mnd, Bakke sin nye kontrakt gir vell han 3,5 mill i året, pluss pluss pluss.

Løsningen på dette er at brann legger kunstdekk, noe de kommer til å legge i løpet av 10 år likevell. Selger stadion navnet, dette kunne de fått ca 12 -15 mill for i året. Kunstdekk ca 3 mill i året (innregnet nytt dekke). Selger minst en av hassan, bakke eller gylfi.

Kjøp av ny spiss er pri nr 1 får jeg håpe.

Romarius

Dette er herlig.
Finanskrise og Stadionbygging til tross, jeg har store problemer med å skjønne at betingelsene skal ha endret seg så mye de siste ukene/månedene. Brann var vel et av lagene som økonomisk har gått best de siste 2 årene, hvorfor i huleste er vi det eneste laget som ikke forsterker overhode? Så langt har vi faktisk gått i pluss på overgangsmarkedet (Demba ut), både i overgangssummer og reduserte lønnsutgifter. Står det nå plutselig så mye verre til i Brann enn i andre klubber?

Dette blir moro, ser for meg en sesong som ikke bare går på ræv resultatmessig, men også blir toppet av interne konflikter, og en demotivert og oppgitt trener som ikke har fått forsterkningene og satsingen han ble lovet.

Hvis det er så mye gøyere å bygge lag fra bunnen, kunne vi jo gjort dette for lenge siden. Evt er jo LøvHam en passende klubb.

Fristende å si at fra nå av kan det bare gå oppover, men jeg er neimen ikke så sikker.

Xminator

Har hatt en mistanke om at "lokale talenter" faksjonen i Brann er tilbake ved makten. Var ett koselig mellomspill 2004-2007. RIP...

nero

February 21, 2009, 08:06:49 AM #6069 Last Edit: February 21, 2009, 08:08:26 AM by nero
Vel, det virker som dette var en bombe for Steinar Nilsen som ifølge BT skal ha gått til ledelsen for å få et klart svar på om det var forsterkninger på vei inn. Det tyder jo på at han tidligere har blitt forespeilet nye spillere. Ja, og kanskje  til og med spillere fra en litt høyere hylle enn storlaget Bryne.
Lions led by donkeys.

Observed

Kanskje de ikke så utgift posten leie av grieg hallen til 100 års jubileumet med alle gjestene som skulle ha middag, sjampis og underholdning........ hahaha.. snakk om å pisse på fansen. På tide at de ikke får sitte der oppe å bruke penger helt ukritisk lenger.

nero

February 21, 2009, 08:12:19 AM #6071 Last Edit: February 21, 2009, 08:26:36 AM by nero
De kan jo spare litt penger ved å gå uten sportssjef i noen år. Det ville jo ikke gjøre så stor forskjell allikevel, kan det se ut som.
Lions led by donkeys.

Nixon

Pengene må jo forsvinne ett sted. Er det utbyggingen på Stadion som har sugd ut alt? I så fall kan det vel være greit å si at nok er nok og beholde søndre tribune enn så lenge, ellers kan vi vel risikere å gå på sportslig sparebluss to-tre sesonger til.
Rød makt på Hansa

storB

Skandale av dimensjoner!!! Med det laget vi har nå så kommer vi til å bli pisset på iår...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

posemedsnopi

Quote from: Lurkin on February 20, 2009, 23:40:42 PM
Ingenting hadde gledet meg mer enn en anti-RBH allsang hjemme mot Stabæk den 22. mars. Har ingenting i mot mannen personlig, men han er udugelig i jobben sin og jeg begynner å bli mektig lei.



Seriegull 2009, innkjøp av 3 spillere som forsterker laget, syv rette i lotto og en ferietur til varmere strøk er noen av en mengde ting som ville gledet meg mer enn en anti-RBH allsang hjemme mot Stabæk den 22. mars...

Henrik8

Allsang mot RBH hjemme mot Stabæk er i hvertfall mer sannsynlig enn de tre første tingene du nevner. Den fjerde vet jeg lite om;-)
Kjør over pakket 09`

Xminator

Quote from: posemedsnopi on February 21, 2009, 09:47:37 AM
Seriegull 2009, innkjøp av 3 spillere som forsterker laget, syv rette i lotto og en ferietur til varmere strøk er noen av en mengde ting som ville gledet meg mer enn en anti-RBH allsang hjemme mot Stabæk den 22. mars...


Av de tingene er nok fortsatt allsangen mest sannsynlig.

posemedsnopi

Quote from: Henrik8 on February 21, 2009, 09:55:08 AM
Allsang mot RBH hjemme mot Stabæk er i hvertfall mer sannsynlig enn de tre første tingene du nevner. Den fjerde vet jeg lite om;-)


Det har du helt rett i. Men det er flere enn RBH som burde få en sang. Som Observed nevnte tidligere i tråden er det respektløst av Brann å diske opp med storstilt jubileumsfest i når vi ender opp med å ikkje ha råd til å kjøpe forsterkninger.

psv-hasund

Brann stadion AS hadde en gjeld på 200 mill ved inngangen i 2008. Jeg vet ikke hvor mye som er rentebærende og hvor mye som er bundet men en økning i renten på 3% gir økte kostnader på 6 mill. Butikken har redusert omsetning med 7 mill. Nytt dekke på stadion til ca 20. Mill før de måtte erstatte halve gresset. Banker som skjelver bare de må låne ut 50.000 tilnytt kjøkken. Leien i 2006 til brann stadion var 4 mill, 2007 var 11 mill og jeg forventer en økning også i 2008. Største delen er vel brann som betaler da resten av leietakerne betaler langt under markedsleie. Sign on fee betales over flere år sa vi bli nok kvitt endel ved salg av demba men vil tro det er en grunn til at Hassan var på billig salg. Det er i mine øyne lett å se hvor pengene er brukt, men vanskelig å se at det blir bedre i nær fremtid selv med en lavere rente i 2009. Lyspunktet er at det rammer alle klubbene. Jeg blir glad om de finner penger til noe som helst.

naitsirk

dudo skreiv:

QuoteDet siste der sliter jeg litt med å skjønne. Ok, finanskrise og alt dette, men hvordan har det påvirket oss? Renten er gått ned, sponsorkontraktene og tv-avtaler er for lengst inngått, og man får høyere billettinntekter som følge av flere kamper. Man kan selvsagt skylde noe på gressmattetullet, men dette kan da ikke være så avsindig mange kroner? Samtidig må man anta at byttet Demba/Nielsen har redusert lønnsutgiftene.

Faktoren som gjenstår er Hardball. Ble Nilsen lovet tre Hardballspillere midt i finanskrisetid?


rentene til bedrifter har ikkje gått ned, snarere opp. privatmarked har hatt nedgang.

Doffen85

Det festlige med hele sagaen er at mye hadde vært løst om Helstad og Hanstveit hadde fått nye kontrakter. Det hadde neppe blitt mye dyrere enn å lete etter en ny spiller i hvert ledd som skulle forsterke laget. Nå skal det sies at begge to avslo forslagene de fikk, men hvert fall for Helstad sin del, så burde Brann strukket seg litt lenger, det er min mening.

nero

February 21, 2009, 11:04:42 AM #6081 Last Edit: February 21, 2009, 11:57:07 AM by nero
Bjørn Dahls ufattelig flåsete kommentar om at det "er gøyere å bygge opp et nytt lag fra bunnen" viser bare at ledelsen tar klubben MYE mindre seriøst enn det vi supportere gjør. Tror absolutt tiden er inne for utskiftninger i sportsklubbens ledelse. Ambisjoner for sesongen 09 kan vi bare glemme. Utover det å unngå å rykke ned, da.

Det må jobbes målrettet mot å bygge opp et seriøst lag til 2010-sesongen. Men det er jo så artig å bygge opp et lag fra grunnen av, så denne sesongen kommer nok til å bli riktig trivelig.
Lions led by donkeys.

Doffen85

Uttalelsen vil jo si at når vi først har opparbeidet oss et forsprang, så skal vi gi det vekk, for så å prøve å få det tilbake...

Yes!wehavenobananas

Quote from: Doffen85 on February 21, 2009, 11:06:55 AM
Uttalelsen vil jo si at når vi først har opparbeidet oss et forsprang, så skal vi gi det vekk, for så å prøve å få det tilbake...


Vi har gitt det vekk til en høy pris også.

SKANDALE! SKANDALE!

nero

Quote from: Doffen85 on February 21, 2009, 11:06:55 AM
Uttalelsen vil jo si at når vi først har opparbeidet oss et forsprang, så skal vi gi det vekk, for så å prøve å få det tilbake...


Ja, men alle i barnehagen vet jo at det er det mest rettferdige. "Eg beliter meg ikkje på at du vant gull i fjor! No e d min tur!"  

Dahl svarer: "OK, OK, vi gir oss og starter på nytt."
Lions led by donkeys.

nero

February 21, 2009, 11:16:40 AM #6085 Last Edit: February 21, 2009, 11:19:44 AM by nero
Steinar Nilsen er tydeligvis blitt lurt trill rundt av RBH & co.
En lovende start på Nilsens karriere som Branntrener. Det må det være lov å si, Egil.

"BA kjenner til at Nilsen ønsket å forsterke med én mann i hele sentrallinjen. Altså spiss, midtbane og forsvar. Dette var et tema i forhandlingene. Han ville ha vinnertyper som kunne gå rett inn på laget. Treneren fikk signaler på at dette kunne la seg gjøre, samtidig som han også kjente til at Brann neppe kunne ta de investeringene alene."



"FRUSTRERT: Selv om han altså ikke sier det rett ut, er det ingen tvil om at Steinar Nilsen er frustrert over situasjonen. Tromsøværingen blir kryptisk når BA spør ham om ambisjonene må senkes fordi han ikke får det som han ønsket."




http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4143369.ece
Lions led by donkeys.

posemedsnopi

Winters sliter med å finne seg klubb og er gratis...

Doffen85

RBH klarte ikke en gang denne jobben ordentlig. Eller har rett og slett lureri kommet fra et ledd over RBH? At RBH har fått beskjed om at det er penger, for så å få kontrabeskjed på at det ikke er penger til å handle for?

Observed

Selv om ingen tror på dette :) så kan jeg fortelle at foregår møter nå eller skal være møter senere i kveld. Hva som er på dagsorden vet jeg ikke, men det spekuleres i om hardball skal spytte inn 10 mill øremerket spillerkjøp/ eller om brann skal frigjøre midler, det siste er mest sannsynlig i og med at dette har kommet ut, da denne prosessen involverer flere enn de som sitter i styret. Ver så god og slakt mitt innlegg.

nero

Quote from: Observed on February 21, 2009, 11:44:04 AM
Selv om ingen tror på dette :) så kan jeg fortelle at foregår møter nå eller skal være møter senere i kveld. Hva som er på dagsorden vet jeg ikke, men det spekuleres i om hardball skal spytte inn 10 mill øremerket spillerkjøp/ eller om brann skal frigjøre midler, det siste er mest sannsynlig i og med at dette har kommet ut, da denne prosessen involverer flere enn de som sitter i styret. Ver så god og slakt mitt innlegg.


Nå er jeg i grunnen villig til å tro/be/fantasere om hva som helst som kan forbedre den tragiske situasjonen vi er oppe i. La oss håpe det bare er drivende smart taktisk spill fra vår dyktige ledelse overfor Hardball og andre investorer.
Lions led by donkeys.

Doffen85

La oss håpe at Reginiussen, Austin (permanent) og Helstad blir presentert som de tre nye forsterkningene, en i hvert ledd...

storB

Møter idag og muligheter for frisk kapital til spillerkjøp til tross, dette demper skandalen men det er like fullt en skandale at vi står på bar bakke tre uker før seriestart og at Bjørn Dahl og Steinar Nilsen drar i hvert sitt tau. Noen må sende Dahl på mediekurs..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

ostraume

Hva i helvete foregår? Har vi slaktet feil mann? RBH kan da ikke handle noe uten penger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Hvor står denne skandaløse Bjørn Dahl kommentaren folk her og på Bt.no skriver hissig om? Kunne tenke meg å lese dette, noen som kan linke til artikkel?

Ellers finner jeg liten grunn til å betvile at det er møter på stadion i dag ang nye midler til spillerkjøp. Virker som Nilsen kom til å be om noe slikt i går, så dette skulle vel stemme, videre rimelig legendarisk hvis vi har lurt SN til klubben på falske premisser. Når dette er sagt virker det ikke som dette er tilfellet, men at vi har forespeilet sannsynligheten for at han vil få hjelp på spillermarkedet er jo uansett sannsynlig. For en klubb...

Observed

Nei, overhode ikke RBH har det øverste ansvar når det gjelder kjøp av spillere, lønn, SOF og vurdering av om disse kommer til å passe inni brann og hvor gode de er. Dette er ene og alene hans felt i tillegg til fornying av kontrakter. Selvsagt er andre med i prosessen, men han er ansvarlig og må stå for det som har blitt gjort.

krakra

Bjørn Dahl har ansvaret for økonomien til Brann. Hvorfor han er så ekstremt fredet skjønner ikke jeg.

haak

Kanskje vi skal bidra til kjøp?
Vi er mange, og Jeg invisterer glatt noen lapper selv om det er finanskrise......

Northside

Quote from: krakra on February 21, 2009, 12:30:05 PM
Bjørn Dahl har ansvaret for økonomien til Brann. Hvorfor han er så ekstremt fredet skjønner ikke jeg.


Alle må gå!

Men la oss konsentrere oss om Bruun først.

Mjelde, Steffensen, Lokøy, Revheim og Guntveit så langt.



Go Up