• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: krakra on February 13, 2009, 21:29:03 PM
Quote from: kabelmann on February 13, 2009, 21:21:12 PM
Quote from: krakra on February 13, 2009, 19:51:02 PM

Uenig. Signalet hadde vært "Jeg vet at du ville ha en rask spiller, men det er bare ikke å oppdrive for tiden. Jeg kjøpte heller denne targetspissen til deg som faktisk _vil_ spille spiss og som mest sannsynlig er langt bedre enn de du har tilgjengelig allerede."
Og hvis RBH mener og vet at det en stor mulighet for at vi får denne bakromsspissen da? Jeg vil heller ha Moldskred enn Prica. Fordi Moldskred er en god spiller med de kvalitetene vi trenger, mens Prica er en god spiller med kvaliteter vi allerede har.


Pluss at Prica aldri ville valgt Brann foran RBK ettersom trønderpakket ledes av hans gamle trenervenn Hamren. Prica er en ikke-sak, er ikke bakromsspiss, og ville ikke gått til Brann fremfor RBK. Enkelt og greit, er Prica uinteressant.

Moldskreds skadehistorie er en stor grunn til bekymring, og jeg skulle mye heller hatt en bakromsspiss uten Moldskreds skadehistorie, gjerne en som er mye bedre også. Men, nå er vel Moldskred det eneste alternativet vi har, og jeg tar mer enn gjerne imot Moldskred enn ingenting som helst. Vi trenger en bakromsspiss og Moldskred er et godt alternativ, ikke et fantastisk alternativ, men det beste vi har. Diouf er mye mer spennende, men vi har ikke råd til Diouf og han vil bli i Molde der han har klart å tilpasse seg. MM er det beste vi kan få per i dag.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

posemedsnopi

Quote from: Observed on February 13, 2009, 21:46:32 PM
chris dickson er spiss fra utlandet som jeg ble tipset om av en tilfeldig forbipasserende på gaten.


Da kan det jo like godt være Chris Dickson  yacht racer fra New Zealand...

Nightfox

Quote from: kabelmann on February 13, 2009, 21:18:40 PM
Quote from: krakra on February 13, 2009, 19:15:48 PM
M. B. er en spennende spiller ja, men dritdyr og også bare 21 år. Det blir litt drøyt å forvente at en 21-åring som bare har vist glimt av storhet skal løse Branns spisskrise. Det vil sette et ødeleggende stor press på gutten.

M.B.?


Marcus Bakke så klart, er du helt fjern?

TCAC

Marcus Bakke er jo dritkul. Morsom type å ha med på byen da han bodde i Bærum, hent han hjem!

BBB-Tony

I jakten på ny spiss kan Rudy glippe skriver BA i dag.

Bjørn Dahl uttaler til BA at Rudy kanskje må ofres om vi skal få inn en ny spiss. Det er en ny spiss som er  1 prioritet, og det er Demba-pengene som skal brukes. Det virker som om vi ikke har noen andre penger enn disse pengene å kjøpe spillere for. Dahl sier også at de gjerne skulle beholdt Rudy, og det ville være synd om det ikke kunne ordnes penger til 50% av Rudy, da Hardball har sagt seg villig til åbidra med 50%. Men det er altså en spiss som skal handles, og Rudy må vente.

Selvsagt synd dette her, men i mine øyner gjør Dahl & Co helt riktig i denne situasjonen. Vi får ikke i pose og sekk slik situasjonen er for øyeblikket, og det er primært en spiss vi trenger nå.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Rudy er Mastercard-verdig. Med en omsetning på 150 mill må vi bare finne de 5 millionene. Som burde vært 10.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om de klarer å rote bort Austin blir jeg sur.

nero

Lions led by donkeys.

kabelmann

Hvis man ofrer Austin for å overby på Moldskred så kan man virkelig begynne å lure på folk der oppe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

February 14, 2009, 09:56:00 AM #5660 Last Edit: February 14, 2009, 09:59:23 AM by nero
De får pokker meg heller ta og svelge stoltheten og gå på sine knær og trygle Hardball eller andre med penger om hjelp...

Hvis vi mister Austin så hjelper det ikke all verden med Moldskred, da blir det nedre halvdel av tabellen. Nå starter jo to av våre "antatt beste" (eller snarere "teoretisk beste") Azar og Bakke sesongen med et minimalt treningsgrunnlag. I tillegg har vi pr. i dag kun EN EKTE spiss (Nielsen). Det virker heller ikke som S. Nilsen har fått særlig sving på forsvaret ennå. Jeg tror med andre ord at vi trygt kan konkludere med at vi TRENGER Austin, ja..
Lions led by donkeys.

nero

Man kan jo håpe at dette bare er taktisk spill fra Dahl og RBH ovenfor Hardball og andre investorer, men jeg tviler...
Lions led by donkeys.

Belfort

Situasjonen på stadion blir mer og mer prekær. Glipper Rudy er det intet mindre enn en liten skandale.

bernu

HANSA - Z

Doffen85

Så Brann har i verst tenkelig tilfelle ordnet oppsjon på Austin og bruker den ikke? Få inn Hardball med en gang!!!

Brann_copper

De har god tid på seg til å fikse Austin og jeg kan bare ikke forestille meg at de ikke klarer det. Men hvis han glipper til sommeren er det et tegn på udugelighet. På den annen side, hvor god er vi egentlig sikker på at Austin er? Er han hausset opp? Jeg syntes han hadde noen dårlige kamper i fjor.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Doffen85

Han har i det minste en fysikk og et driv med ball som ingen av de andre sentrale midtbanespillerne i Brann kan matche.

Spelaren

Ka er egentlig "driv med ball", eg synes ikkje han er den som avanserer med ball i beina og skaper farlige situasjoner.

Lizzom. Han er tøff og robust, ja. Men med tanke på den varierende praksisen frå dommerstanden har me i verste fall ein kortsamler til.
Gå av.

nero

Quote from: Doffen85 on February 14, 2009, 11:56:37 AM
Han har i det minste en fysikk og et driv med ball som ingen av de andre sentrale midtbanespillerne i Brann kan matche.


Og han er i det minste en som presser og stresser motstanderens ballfører hele tiden, i motsetning til Bakke & Fakiri. Jeg siterer TV2-sidekommentator Petter Myhre fra 2008-sesongen: "Fakiri ligger to- tre meter unna og later som han presser ballfører".
Lions led by donkeys.

ostraume

Vi har uansett Austin på lån frem til sommeren. Akkurat nå er det bakromsspiss som er viktigst. Om Austin gjør sine saker bra i mars/april så er det bare å bønnfalle Hardball om å riste av seg finanskrisen og begynne å leke igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: bernu on February 14, 2009, 10:59:51 AM


dette blir vel en smule snevert, å kjøpe når man ikke har penger er tross alt lettere sagt enn gjort.. men når det er sagt, har jeg forventninger om at vi sikrer oss  Austin permanent

AtroZ

Jeg er villig til å investere ganske mye penger i austin. Han virker som et sikkert kjøp som før eller siden vil minst doble investeringen. 5 000 000 for 1000 stk er 5000 hver... :-) Regner med brann greier å forhandle ned prisen pga finanskrisen også. Austin SKAL bli vår!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Lurkin

Sånn JEG ser det så er Austin eller eventuelt en annen midtbanespiller viktigere enn en bakromsspiss. Sånn markedet er i dag med antall spillere og penger tilgjengelig så er det begrenset hva vi får. Erik Huseklepp med litt bedre avslutninger kan sammen med DN eller Azar fint putte 20+ til sammen. Selvfølgelig blir det bedre med MM, i tillegg til at vi da har to stk som kan leke bakromsspiss. MEN - midtbanen fra 2008 er helt forferdelig. Hvor er løpskraften, evnen til å presse ballfører, evnen til å være på begge sider av banen, evnen til gjennombruddspasninger osv? Vi trenger minst Rudy, og jeg skulle gjerne sett en playmakertype som vi tidligere har hatt i MA, Miller og Kvisvik. Det er da jævla lite poeng med en bakromsspiss når nesten ingen i det sentrale leddet kan legge pasninger. Samtidig er det vel ingen utenom Huseklepp som kan gå forbi en mann. Sist jeg så Bakke finte noen vekk må ha vært Leeds - Southampton en gang tidlig etter milleniumsskiftet, og DET er lenge siden.
Berømte Brann fra Bergen

Spelaren

Quote from: Lurkin on February 14, 2009, 14:49:32 PM
Sist jeg så Bakke finte noen vekk må ha vært Leeds - Southampton en gang tidlig etter milleniumsskiftet, og DET er lenge siden.


Kanskje du enten burde ha begynt å sjå fotballkamper, eventuelt overdrive litt mindre då? Bakke var god på vårparten ifjor... Det var heile laget som svikta over sommeren.
Gå av.

Heispassasjer

Noen som vet når T.I.L skal ha styremøte? Er det mest sannsynlig det er idag siden det er søndag i morgen og hviledag????

Lurkin

Quote from: Spelaren on February 14, 2009, 15:06:19 PM
Quote from: Lurkin on February 14, 2009, 14:49:32 PM
Sist jeg så Bakke finte noen vekk må ha vært Leeds - Southampton en gang tidlig etter milleniumsskiftet, og DET er lenge siden.


Kanskje du enten burde ha begynt å sjå fotballkamper, eventuelt overdrive litt mindre då? Bakke var god på vårparten ifjor... Det var heile laget som svikta over sommeren.


Ja, det var en overdrivelse, Sherlock. Og nei, Bakke var på en god dag som forventet i fjor vår. Hele laget var egentlig dårlig, men pga Helstad greide vi å plukke poeng. Poenget mitt var at vi ikke har noen kreativ styrke i midtbaneleddet, eller generelt i laget utenom Huseklepp. Og det trenger vi, spesielt et lag som Brann som ofte møter defensive lag på hjemmebane.
Berømte Brann fra Bergen

Nightfox

February 14, 2009, 18:25:01 PM #5676 Last Edit: February 14, 2009, 18:27:01 PM by Nightfox
Noen som vet om "John Shittu" er en kortversjon eller hans fullverdige navn? Mener jeg så han på flesland idag (skulle reise bort fra Bergen), og jeg mistenker at han var med denne spilleren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kone_Mohamed

Har prøvd å finne bilde av han uten hell. Hadde jeg hatt det kunne jeg muligens bekreftet eller avkreftet om dette var han eller ei.
Prøvespill for Løv-Ham eller Brann?

krakra

Quote from: Lurkin on February 14, 2009, 17:04:08 PM
Quote from: Spelaren on February 14, 2009, 15:06:19 PM
Quote from: Lurkin on February 14, 2009, 14:49:32 PM
Sist jeg så Bakke finte noen vekk må ha vært Leeds - Southampton en gang tidlig etter milleniumsskiftet, og DET er lenge siden.


Kanskje du enten burde ha begynt å sjå fotballkamper, eventuelt overdrive litt mindre då? Bakke var god på vårparten ifjor... Det var heile laget som svikta over sommeren.


Ja, det var en overdrivelse, Sherlock. Og nei, Bakke var på en god dag som forventet i fjor vår. Hele laget var egentlig dårlig, men pga Helstad greide vi å plukke poeng. Poenget mitt var at vi ikke har noen kreativ styrke i midtbaneleddet, eller generelt i laget utenom Huseklepp. Og det trenger vi, spesielt et lag som Brann som ofte møter defensive lag på hjemmebane.
Bakke var vår beste spiller på våren i fjor. Han lå på 5. plass på VG-børsen(og endte til slutt opp som vår nest-bestemann på denne), han ble tatt ut på landslaget og fikk sågar en egen sang pga. sitt spill. Kanskje han presterte som forventet, men det sier mer om forventingene enn hans spill. Hetsen av Bakke som kaptein er forståelig, men fatter ikke hvorfor folk hakker på prestasjonene hans. Det var MANGE spillere som presterte langt dårligere enn Bakke i 2008. Totalt sett var han blandt våre 2-3 beste spillere.

Når det gjelder kreativ styrke tror jeg Fakiri kan stå for dette hvis han fortsetter som han har startet i år. Noe jeg tror han vil hvis han unngår skader, men vi skulle gjerne hatt en playmaker til.

dudo

Quote from: Nightfox on February 14, 2009, 18:25:01 PM
Noen som vet om "John Shittu" er en kortversjon eller hans fullverdige navn? Mener jeg så han på flesland idag (skulle reise bort fra Bergen), og jeg mistenker at han var med denne spilleren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kone_Mohamed

Har prøvd å finne bilde av han uten hell. Hadde jeg hatt det kunne jeg muligens bekreftet eller avkreftet om dette var han eller ei.
Prøvespill for Løv-Ham eller Brann?


Rykter! Rykter! Nå ble jeg glad!

Grei målratio på han, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox


kabelmann

En noe uhh.. jevn (?) liga, skulle man tro. Her er laget hans meritter de siste årene:

2005: Champions Provincial League 2005 -> Promotion to Thailand Premier League
2006: 8th Thailand Premier League 2006
2007: Champions Thailand Premier League 2007

Edit: Eller forresten, dette er jo omtrent som Stabæk dette.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Høres ut som ett Løvham-prosjekt. Ellers er jeg fortsatt sjokkert over at man tenker på å la en sikker invistering glippe.

Og er egentlig Moldskred god nok?

krakra

Quote from: Xminator on February 14, 2009, 20:34:50 PM
Høres ut som ett Løvham-prosjekt. Ellers er jeg fortsatt sjokkert over at man tenker på å la en sikker invistering glippe.

Og er egentlig Moldskred god nok?
Nja. Han er iallefall blandt TLs 2-3 beste bakromsspisser. Hvis Nannskog får skadeproblemer og blir elendig er han nok den beste. Ferdighetsmessig er Moldskred god nok. Problemene ligger i skadehistorikken.
Austin er jo dessuten ikke en 100% sikker investering. Hvis vi ikke har penger kan vi ikke i ren TIL-stil begynne å bruke penger vi ikke har bare fordi pengene "sikkert kommer". Hva hvis Austin knekker beina?

Jeg tror og håper likevell at vi kjøper Austin. Hvis Brann ikke klarer å hoste opp de pengene som trengs så vil investorere gjøre det. Austin har et så stort videresalgspotensiale at Hardball neppe vil la sjangsen gå ifra seg.

storB

Quote from: Xminator on February 14, 2009, 20:34:50 PM
Høres ut som ett Løvham-prosjekt. Ellers er jeg fortsatt sjokkert over at man tenker på å la en sikker invistering glippe.

Og er egentlig Moldskred god nok?


Moldskred er mer enn god nok. Eller insinuerer du at det etter 8 måneders intens speiding er bedre alternativer der ute, og som faktisk VIL spille for Brann? Nå er det på tide med en dose realisme inn, og slutte og drømme om fantasispillere som helt sikkert finnes, bare ingen vet hvor de er....Hurtigtog med nese for mål er (desverre) som regel ikke interessert i spill for rebublikkens stolthet, det er kalde fakta nå for tiden
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Moldskred er god nok ja. Han er omtrent for TIL det Helstad var for oss, om enn i en noe mindre skala. Bevegelig, avslutningskåt, rask ... Hadde vært en drøm å se han og Klepp sammen på topp, det ville vært helt umulig å forholde seg til for forsvarerne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

..må legge til at at M.M vil være ett kjempe kjøp, tatt i betraktning den relativt korte tiden han har på å finne seg tilrette i Helstad rollen. m.t.p seriestart. ALLE andre enn M.M vil bruke lenge tid på å aklimatisere seg i Brann. M.M kjenner Brann, Brann (Nilsen) kjenner M.M.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.


storB

Quote from: AlltidT.I.L. on February 14, 2009, 23:57:39 PM


Ha litt medlidenhet ;), M.M KAN nå Helstad til knærne og da sier vi oss ok fornøyd i denne omgang..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Kai-Olai

Quote from: AlltidT.I.L. on February 14, 2009, 23:57:39 PM


Ikke manisk, men panisk! Og syns du det er rart? Eneste ryktet rundt Brann for tiden er Moldskred, er det da unaturlig at vi diskuterer dette?

Foreslår at du stikker rake veien tilbake til isberget ditt, der du kan fantasere om alle milliardene dere skal få for Moldskred, for ja, etter målene han har scoret i treningskampene i vinter så er han vel verdt minst like mye som Kaka? Og han nærmer seg trossalt milliarden!

Slutt å plag oss! Hold deg på isberget, eller kutt nettforbindelsen din og doner overskuddet til TIL, de trenger det mer enn deg.. =)

AlltidT.I.L.

Hvor har du det ifra at EG har fantasert om den summen for Morten?? 

Xminator

February 15, 2009, 11:57:51 AM #5690 Last Edit: February 15, 2009, 12:03:05 PM by Xminator
Dette er enkelt. Glem hele Moldskred. Det er ikke bare overgangssum, men han får nok en solid lønn også. Skadeforfulgt og selv om han er en grei spiss, så er det fortsatt ikke mer enn middels scoringsrate. Det er ikke en spiller som automatisk tar oss opp i gullkampen.

Min løsning er å bruke Karadas og Huseklepp som førstevalg, hente en ung utlending som backup og samme rollen for Nielsen. Da har man sannsynligvis råd til å hente enda en ung utlending som backup for PVM. OG bruke de store pengene på å hente Austin permanent.

For å ta regnestykket. Huseklepp som lykkes som spiss er verdt over 20 millioner for Brann. Huseklepp som kantspiller/backup går som bosman i 2010.
En ung lovende spiss har ett helt annet potensiale for fremtiden enn Moldskred.
Karadas kan fort være verdt over 20 millioner om han fortsetter der han slapp mot Austria. Og blir hentet opp på landslaget som følge av det. Nielsen får vi aldri en krone for igjen.
Austin koster litt å kjøpe, men vil ikke bli ut karrieren i Brann. Selges nærmest garantert for minst 20 millioner.
Og da er ikke venstrekanten tatt med i bildet, en ung spiller vil ha ett potensiale for videresalg.

Løsningen Dahl skal spare penger på kan fort koste Brann 60 millioner de neste 3 årene.

Nixon

Quote from: Xminator on February 15, 2009, 11:57:51 AM
Dette er enkelt. Glem hele Moldskred. Det er ikke bare overgangssum, men han får nok en solid lønn også. Skadeforfulgt og selv om han er en grei spiss, så er det fortsatt ikke mer enn middels scoringsrate. Det er ikke en spiller som automatisk tar oss opp i gullkampen.

Min løsning er å bruke Karadas og Huseklepp som førstevalg


Et spisspar som jeg ikke tror vil bringe oss i nærheten av gullkampen. Håper jeg tar feil. Men ingenting tyder på at de vil gi oss de skåringene som vi vil trenge.

Quote from: Xminator on February 15, 2009, 11:57:51 AMLøsningen Dahl skal spare penger på kan fort koste Brann 60 millioner de neste 3 årene.


Jeg ville nå sagt kanskje, med trykk på KANSKJE, i stedet for at det fort kan skje. Jeg tror ikke vi noengang kommer til å få mye penger for Karadas. Huseklepp kanskje, men det er langt fra sikkert. Og Austin synes jeg faktisk ikke er så god som mange vil ha det til.
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: Xminator on February 15, 2009, 11:57:51 AM
Dette er enkelt. Glem hele Moldskred. Det er ikke bare overgangssum, men han får nok en solid lønn også. Skadeforfulgt og selv om han er en grei spiss, så er det fortsatt ikke mer enn middels scoringsrate. Det er ikke en spiller som automatisk tar oss opp i gullkampen.

Min løsning er å bruke Karadas og Huseklepp som førstevalg, hente en ung utlending som backup og samme rollen for Nielsen. Da har man sannsynligvis råd til å hente enda en ung utlending som backup for PVM. OG bruke de store pengene på å hente Austin permanent.

For å ta regnestykket. Huseklepp som lykkes som spiss er verdt over 20 millioner for Brann. Huseklepp som kantspiller/backup går som bosman i 2010.
En ung lovende spiss har ett helt annet potensiale for fremtiden enn Moldskred.
Karadas kan fort være verdt over 20 millioner om han fortsetter der han slapp mot Austria. Og blir hentet opp på landslaget som følge av det. Nielsen får vi aldri en krone for igjen.
Austin koster litt å kjøpe, men vil ikke bli ut karrieren i Brann. Selges nærmest garantert for minst 20 millioner.
Og da er ikke venstrekanten tatt med i bildet, en ung spiller vil ha ett potensiale for videresalg.

Løsningen Dahl skal spare penger på kan fort koste Brann 60 millioner de neste 3 årene.


Jeg er veldig usikker på denne analysen her Xminator. Jeg kan være enig i at et kjøp av Moldskred med hans skadehistorikk fort kan bli total katastrofe, han har vel vært nærmest fotballinvalid en gang tidligere i karrieren. Alternativet med å satse på Karadas, Huseklepp er jeg veldig usikker på. Ser ikke for meg at vi har storscorere i den konstellasjonen der.

Når det gjelder Moldskred har jeg litt samme følelsen som jeg hadde med Steinar Nilsen. Kall det gjerne en Nilsen-følelse. Han er absolutt ikke mitt førstevalg, og jeg synes det vitner om slett arbeid at han er det heteste alternativet BruunH har kommet opp med. Men slik situasjonen er blitt så synes jeg han begynner å bli viktigere og viktigere å få tak i. Rett og slett fordi vi åpenbart sliter med å få tak i noen andre.  Moldskred må rett og slett inn, i mangel av noe annet. Jeg synes imidlertid IKKE at vi skal underkaste oss den type fantasiprislapp som det kommende konkursboet i Ishavsbyen setter på ham.

Og hvor er disse unge spillerne du etterlyser? BruunH har jo ingen på prøvespill engang? Noe som er en skandale i seg selv slik som vi sliter på overgangsmarkedet.

Når det gjelder regnestykkene dine er det ganske mange faktorer som skal slå inn før det blir en realitet. Blant annet at Huseklepp scorer 20 mål. Jeg ser det bare ikke for meg.

Austin er god og bidrar med sårt tiltrengt arbeidsmoral og en dose kreativitet som midtbanen vår trenger sårt. Men er han riktig så god som vi ønsker å tro? Jeg har en snikende følelse av at hans kapasiteter er en smule forumskapt. Ikke at jeg ikke ønsker at han skal hentes, det gjør jeg absolutt, bare så det er ettertrykkelig sagt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

nero

Tror det er mikroskopisk sjanse for at Klepp scorer 20 mål, ja. Jeg vil ærlig talt bli SJOKKERT om han skulle komme opp i 10... Ditto Karadas. Kanskje Nielsen kan komme seg opp på et tosifret antall scoringer, selv om jeg egentlig tviler litt på det og.

Er Austin overvurdert? Litt kanskje, men at han er klart bedre enn de alternativene VI har nå, burde være udiskutabelt. Gjør en MEGET viktig defensiv jobb som ikke Bakke & Fakiri er i nærheten av. Fakiri har riktignok vist framgang i ihvertfall to av treningskampene, men er fremedes et meget usikkert kort. Bakke er som vanlig skadet, og går inn i en ny sesong med syltynnt treningsgrunnlag. Jaiteh er framtidens mann, men er fremdeles tidvis litt for veik. Vi er nok mer avhengige av Austin enn godt er..
Lions led by donkeys.

Xminator

Quote from: Nixon on February 15, 2009, 12:19:47 PM
Et spisspar som jeg ikke tror vil bringe oss i nærheten av gullkampen. Håper jeg tar feil. Men ingenting tyder på at de vil gi oss de skåringene som vi vil trenge.

Jeg ville nå sagt kanskje, med trykk på KANSKJE, i stedet for at det fort kan skje. Jeg tror ikke vi noengang kommer til å få mye penger for Karadas. Huseklepp kanskje, men det er langt fra sikkert. Og Austin synes jeg faktisk ikke er så god som mange vil ha det til.


Nielsen/Moldskred er ett spisspar som er dårligere enn Rushfelt/Moldskred, ett spisspar som IKKE kommer til å løfte oss inn i noen gullkamp. Karadas/Huseklepp kan gjøre det dårligere, men er samtidig ett mer ekstremt spisspar. POTENSIALET er enkelt og greit mye mye større.

Du kan legge trykk på KANSKJE, men om resultatet blir Moldskred og ingen Austin så blir det GARANTERT 0 millioner i overgangspenger.

eivhelle

Quote from: nero on February 15, 2009, 12:53:08 PM
Jaiteh er framtidens mann, men er fremdeles tidvis litt for veik. Vi er nok mer avhengige av Austin enn godt er..



Jeg er litt redd for at jaiteh ikke blir fremtidens mann med mindre han satses på som førstevalg. Uten spilletid kommer han til å stagnere og jeg er redd for at Austin fort kan komme til å presse ham ut av laget.

Austin er typisk ryddegutt på midtbanen og ikke den kreative ballfordeleren. Den rollen vil det typisk være Bakke og Fakiri som kommer til å konkurrere om, med mindre Nilsen tar sjansen på å la Jaiteh utvikle sig i den rollen.

Doffen85

Skulle ikke denne "Moldskred-saken" avgjøres i løpet av helgen?

kabelmann

Quote from: Doffen85 on February 15, 2009, 14:09:54 PM
Skulle ikke denne "Moldskred-saken" avgjøres i løpet av helgen?

Satt akkurat og tenkte på det. Vi får vel kanskje en endelig avklaring på dette i TV 2-sporten i kveld.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Doffen85

February 15, 2009, 14:22:07 PM #5698 Last Edit: February 15, 2009, 14:24:18 PM by Doffen85
Jørgen Mohus klar for Brann.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7292


Pr dags dato har vi endel unge spillere som vi har et håp om at kan slå igjennom på a-laget med tid og stunder:

2x Møvik, Haugsdal, Yaw, Mohus, Næs. Flere?

Vi får håpe at et par av dem tar skrittet heeeelt ut...

Spelaren

February 15, 2009, 15:36:36 PM #5699 Last Edit: February 15, 2009, 15:38:40 PM by Spelaren
Gå av.

Go Up