• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Doffen85

Mitt tips er at RBH er låst fast i at vi skal ha Moldskred. Jeg forstår fortsatt ikke at Brann ikke ga Vålerengen kamp om Luton Shelton. Så må enkelte gjerne komme å si at han ikke har vært god i Vålerengen osv, men jeg tror han kunne blitt en hit i Brann.

viks

Quote from: Doffen85 on February 09, 2009, 13:13:24 PM
Mitt tips er at RBH er låst fast i at vi skal ha Moldskred. Jeg forstår fortsatt ikke at Brann ikke ga Vålerengen kamp om Luton Shelton. Så må enkelte gjerne komme å si at han ikke har vært god i Vålerengen osv, men jeg tror han kunne blitt en hit i Brann.


Hvis du hadde fulgt med litt i timen så hadde du fått med deg at Brann gjorde en henvendelse på Shelton i sommer, men da var han allerede kommet såpass langt i prosessen med VIF at det var for sent for ham å snu.

Så kan man jo kanskje si heldigvis i ettertid.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Doffen85

Ja, RBH hadde vel en henvendelse inne hos ganske mange... Vi går til seriestart med:
A) Ingen nye spisser
B) Moldskred til overpris

Yes!wehavenobananas

Er litt drita lei av Roald Bruun nå. Han har ikke gitt oss noe som helst i sin periode her i Brann. Nå ønsker jeg virkelig den mannen vekk fra Brann.

Bruun må gå!!!

Huff

February 09, 2009, 14:04:48 PM #5454 Last Edit: February 09, 2009, 14:12:53 PM by Huff
Quote from: Xminator on February 09, 2009, 12:51:17 PM
Quote from: ostraume on February 09, 2009, 11:08:27 AM
Huseklepp har enormt potensiale som assistkonge. Den saken er helt grei. PVM har bedre 40-meterspasninger, men nå er det nå engang ikke bare de som gir assists.

Minner om målgivende pasninger 2007 (kilde VG):
Erik Huseklepp 8
Petter Vaagan Moen 7
Jan Gunnar Solli 6
Martin Andresen 4

Huseklepp kan nok bli en god spiss også, men jeg ser han helst som kant med Azar + nykjøp på topp.


Som du sier, PVM har bedre langpasninger, og det inkluderer innlegg fra sidelinjen. Huseklepps assister er ofte av den litt kortere typen, og den som var ferdigscoret for Nielsen var jo også av typen lav. Det er en type pasninger og posisjoner han vil komme til like ofte, og jeg vil påstå OFTERE som rendyrket spiss.

TCAC

http://www.dagbladet.no/2009/02/09/sport/fotball/serie_a/4763634/

Er Berget en offensiv midtbanespiller? I så fall burde han jo være interessant.

Huff

Quote from: TCAC on February 09, 2009, 14:12:38 PM
http://www.dagbladet.no/2009/02/09/sport/fotball/serie_a/4763634/

Er Berget en offensiv midtbanespiller? I så fall burde han jo være interessant.


Tror han kan brukes på offaensiv midtbane ja, men han er først og fremst en spiss, til og med en rask spiss. ikke det vi ser etter dog, vi trenger en spiss med bevist målteft ikke en som på lengre sikt (noen år) kan bli veldig god.

TCAC

Etter min mening bør vi alltid se etter spillere som på lengre sikt kan bli veldig gode.

Huff

Quote from: TCAC on February 09, 2009, 14:31:51 PM
Etter min mening bør vi alltid se etter spillere som på lengre sikt kan bli veldig gode.


Selvsagt, men per i dag bør ikke utenlandske talenter ha pri, jaffal ikke når de neppe kommer til å prestere umiddelbart. Vi har allerede Møvik, og Berget er sikkert svindyr, skal v hente noen sm kan bli gode på sikt foretrekker jeg uansett en lokal, jfr M.C.Moldskred.

Heispassasjer

Quote from: Observed on February 08, 2009, 22:14:36 PM
spm med de utenlandske spillerne er lønn, gi mer i lønn til en som ikke putter 22 mål vs ikke gi det til en som puttet 22 på bestilling.


Da ville jeg gitt mer i lønn til en som puttet 22 mål på bestilling. Som Helstad f.eks. Vet ikke hvor mye han tjener i Le Mans, men viss vi hadde klart å tilby isåfall halvparten og gjerne 1 til 2 års lengre kontrakt så kunne det fort blitt attraktivt for vår gamle venn.
I Le Mans har Helstad status som en helt ok spiss, han scorer jevnt og trutt men har på ingen måte tatt Frankrike med storm. Han tjener godt men som jeg har hørt så kjeder han seg ofte. Er begynt å bli lei det franske cafè livet. Dessuten spiller han ikke fast.

Hvorfor det er attraktivt å returnere til Brann:

I Brann har Thorstein Helstad evig heltestatus, men han ville ha tredoblet statusen sin hvis han ga opp profftilværelsen i Frankrike og returnerte til Brann. Fans hadde eksplodert i en voldsom lykkerus og hvilken entusiasme en slik retur hadde skapt.
Boxershorts salget hadde skutt i været og bare her kunne Helstad tjent gode penger som hadde demmet opp for den lavere lønnen.
En annen ting som må tenkes på er om Helstad har lyst til å ende opp som en anonym fotballspiller i utlandet der vi hjemme har glemt han om noen år, eller han kan returnere og bli hyllet som den ekte stjernen han er for oss Brannfans de siste årene som profesjonell fotballspiller. Ved en retur vil han også ha økt popularitet etter at han har lagt fotballskoene på hyllen, noe som Helstad også burde ha tenkt på.
Det er kun i Brann Thorstein Helstad har gjort det meget bra, og det vet han.
Dessuten er muligheten for å spille Champions League større i Brann enn Le Mans.

Kjell249

Quote from: Observed on February 08, 2009, 20:59:46 PM
Her er ryktene, eller faktaene.

Morten M blir vurdert, men Tromsø skal ha 9 mill for han noe som blir for mye for brann.
Ett annet navn som blir vurdert er Frode Johnsen.
To utenlanske spisser er vurdert
tregehet angående Austin, presterer han på våren kommer det rike onkler


Jeg skjønner at noen kan bite på dette i mangel av andre rykter... men jeg er helt overbevist om at det ikke er noe hold i dette.

Enhver som skal prøve å komme med noen rykter må skape troverdighet. Dette prøver Observer (Auget) å skape ved å fortelle oss noe vi allerede vet. MM er ikke i Brann fordi TIL vil ha mer penger enn Brann enn så lenge har vært villig til å gi. Ikke noe nytt altså. Austin gjelder det samme, alle skjønner at det er litt treghet med finansiering som gjør at han ikke har signert kontrakt.

Frode Johnsen er bare løgn. Passer ikke inn i profil, er alt for gammel og har uttalt at Odd er eneste klubben han vil returnere til i Norge.

At Brann jobber med noen utenlandske alternativer er ganske klart, siden de er begrenset med norske og disse er alt for dyre.

Jeg synes det er bra at vi ikke hører noen rykter fra Brann. Dette vitner om litt mer professionalitet. Tror ikke det vil si at de har færre jern i ilden. Forhåpentligvis :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Yes!wehavenobananas

Quote from: Kjell249 on February 09, 2009, 14:39:10 PM

Jeg synes det er bra at vi ikke hører noen rykter fra Brann. Dette vitner om litt mer professionalitet. Tror ikke det vil si at de har færre jern i ilden. Forhåpentligvis :)


Der tar du garantert feil. Jeg er rimelig sikker på at det ikke går an å "jobbe i det sjulte" så til de grader. Og Bruun-Hanssen har tilgode å signere en god spiller for oss.. Jeg gidder ihvertfall ikke å tro på noen forsterkninger før seriestart. Men det kan joalltids hende Bruun henter Arve Walde for 4 millioner.

krakra

Våre fem siste innkjøp før Nielsen ble da ikke kjent i media får de var så godt som klare. Så jo, det går nok fint ann å jobbe i det stille.

Ricky

Ikke i forhold til Moldskred :p

krakra

Nei, men det har nok med at han er eid av historiens mest pr-kåte fotballag.

Xminator

At det tar så lang tid tyder vel på at Bruun er rimelig lang nede på nei-listen sin.

Huff

Hmm, etter noen pur desperate litt spesifiserte søk på nettet har jeg et spørsmål. Jeg går ikke ut med noe som helst ennå, jeg har ikke hørt dette fra noen, jeg har ingen gode kilder, så ikke betrakt dette som et rykte med mindre noen bekrefter dette.

Noen som har hørt noe om at Brann har vært interessert i en ungarsk landslagsspiss?

storB

Quote from: Xminator on February 09, 2009, 16:18:50 PM
At det tar så lang tid tyder vel på at Bruun er rimelig lang nede på nei-listen sin.


Og det er RBH sin feil eller Brann sin feil?? Stikker vi fingeren i jorden, så skjønner vi at de stjernene vi har kjøpt de siste sesongene, Helstad, karadas osv.. alle har spillt for Brann tidligere..(utenom han vi ikke snakker om). Syntes alle de stjernene som RBH har luktet på, som f.eks Allbæck eller han andre danske spissen nå i januar, sier i medier at det er ett karrieresteg ned å gå til Brann. Norsk fotball har ett ræv rykte for tiden,  og Brann Bergen er ikke ett kjent navn i europa. Spisser som putter og gjør det bra i andre skandinaviske toppklubber kan alle bare bli der de er, for da er sjansen større for salg til utlandet, eks kalmar spissene..

Så da står RBH igjen med spisser i kategorien "ok standard i en mellomstor norsk klubb til heeftig overprising" eller de litt mer eksotiske " brasser/ukjente utlendig på prøvespill" gruppen...

Eg skal være sjele glad bare vi får inn M.M, ihvertfall nå når vi har nada gullerøtter å lokke med.. Ingen E-Cup, dårlig stall, umerittert trener osv...Uff, nå var jeg negativ her, men har prøvd å se på tingenes tilstand fra ett objektiv ståsted, og det var skremmende :(
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.


Gulløl

Hent Charlie Miller tilbake og kjør han inn som spiss sammen med Huseklepp !!!   8)

Link til et intervju fra slutten av januar:
http://www.news.com.au/couriermail/story/0,23739,24971357-5003412,00.html

Et par utdrag fra intervjuet:

"Charlie Miller has become a cult figure in his first season with the Queensland Roar. "

"To be fair, I've been lucky and well treated by the fans in other places. At SK Brann (Norway) it was lovely. The fans were amazing, and the same when I was playing in Belgium."



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

auget kan godt komme med noen nye rykter så vi ikke dør av å aldri få rykter. Har det noen gang vært så stille oppe i idrettsveien/kniksens plass? Vist ikke rbh har klart å skaffe minst en ny spiss innen 1 uke burde han komme seg vekk så en annen kan få inn en spiss i tide

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

monzilla

Få folk hadde en flosshatt som POL. Selv om han ble idioterklært på samme måte som RBH blir nå. Men om RBH ikke greier å hente inn noe dugendes før sesongstart hiver jeg meg på idioti-erklærings-bølgen.

Willy Wonka

Det at to brasilianere dukket opp på prøvespill under sist utenlandsopphold tolker jeg som at vi famler litt i blinde og ikke helt noe konkret på blokken. Håper jeg tar feil

steinbygger

Quote from: Willy Wonka on February 09, 2009, 22:51:33 PM
Det at to brasilianere dukket opp på prøvespill under sist utenlandsopphold tolker jeg som at vi famler litt i blinde og ikke helt noe konkret på blokken. Håper jeg tar feil


Ikke bare det at de dukket opp, men de var "funnet av en Brannvenn" og var ikke som følge av RBH eller hans agentnettverk. Måten de kom på var i mine øyne det samme som å si at vi har ikke kontroll på hvem eller hva vi er på utkikk etter.

krakra

Hele poenget med å la de komme var jo å teste ut troverdigheten på denne kontakten...

Ricky

At vi har med en prøvespiller eller to på treningsleirene i Syden tror jeg ikke nødvendigvis trenger å bety noe fra eller til. Vi har jo alltid hatt folk på prøvespill når vi har sesongoppkjøring. I fjor var det Nathan Burns som fikk vise seg frem. Migen Memelli ble i sin tid plukket opp nede på La Manga.

Tror det der er en ganske separat prosess, som ikke har så mye med selve spillerjakten å gjøre.

kabelmann

I Brasil er det mye lureri og det er vanskelig å finne mennesker man kan stole på. Det denne "Brann-vennen" har er gode kontakter i en klubb. Det gjør det enklere å komme i kontakt med de gode spillerne og seriøse personene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Det at vi er kommet til 10. februar betyr noe.

Vi kan selvsagt gjøre en god sesong selv om stallen er tynn, men det blir ikke en jevn sesong...

vebo

Quote from: Gulløl on February 09, 2009, 20:18:11 PM
Hent Charlie Miller tilbake og kjør han inn som spiss sammen med Huseklepp !!!   8)

Link til et intervju fra slutten av januar:
http://www.news.com.au/couriermail/story/0,23739,24971357-5003412,00.html

Et par utdrag fra intervjuet:

"Charlie Miller has become a cult figure in his first season with the Queensland Roar. "

"To be fair, I've been lucky and well treated by the fans in other places. At SK Brann (Norway) it was lovely. The fans were amazing, and the same when I was playing in Belgium."






Yess, hvorfor har ingen tenkt på det?? Han var på kant med Mons, men kan sikkert bli perlevenn med Steinar! Vi trenger en Charlie eller en Raymond nå.
Tiocfaidh ár lá

Xminator


martincb

Jeg vet at noen helst ikke vil bruke Helstad-melodien på andre sanger enn Helstad sin, men nå må det vel snart være tiden for å synge den med originalteksten?
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Joggi Bogga

Quote from: kabelmann on February 09, 2009, 23:27:54 PM
I Brasil er det mye lureri og det er vanskelig å finne mennesker man kan stole på.


Utrolig..  :)
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Joggi Bogga

Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så desperate. Vi har en av de sterkeste stallene i Norge. En eneste spiller er hva vi trenger for at stallen som helhet skal være sterk nok til å vinne gull og det er en spiss.

Vi har godt med tid og handler vi spissen fra Norge så trengs det neppe mer enn 10-15 treninger før han fungerer tilfredsstillende.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

viks

Quote from: Joggi Bogga on February 10, 2009, 12:12:43 PM
Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så desperate. Vi har en av de sterkeste stallene i Norge. En eneste spiller er hva vi trenger for at stallen som helhet skal være sterk nok til å vinne gull og det er en spiss.

Vi har godt med tid og handler vi spissen fra Norge så trengs det neppe mer enn 10-15 treninger før han fungerer tilfredsstillende.


Snakker om å treffe spikeren på hodet.

Klare tendenser her inne nå til at folk hauser hverandre opp til uante høyder. Vi trenger kun en rask spiss som vet hvor målet står. Da er det liten vits å ta noen sjanser. Vi har nok noen i kikkerten, men de skal være tilgjengelig, og de skal ha den rette prislappen.

Vil feks tro at MM trenger minimalt med tid på å tilvenne seg SNs spillemønster. Vel kommer vi nok neppe til å spille på samme måte som TIL men grunnfilosofien er nok den samme...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brann_copper

Dønn enig med de to ovenstående innlegg.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Juve

February 10, 2009, 12:47:22 PM #5486 Last Edit: February 10, 2009, 12:54:03 PM by Juve
Helt uenig med de 3 ovenstående innlegg. Stallen våres er ikke så sterk som dere påstår. Mangler en spiss som kan skåre mål, mangler en kreative midtbanespiller og forsvaret vårt er et stort spørsmålstegn! Så har vi 3 målvakter som konkurerer om å være mest skadet. Og fremfor alt så mangler vi en markant lederskikkelse i laget. Noe som jeg meiner et hvert lag trenger. 

Vi fikk 8. plass i fjor og vi har ikke styrket laget i det hele tatt, tvertom. Jeg synes at årets Brannutgave virker svak! Håper jeg tar feil...


kabelmann

Quote from: Joggi Bogga on February 10, 2009, 12:10:07 PM
Utrolig..  :)

Akkurat det du siterte kommer fra to brasilianske venner av meg, selv om formuleringen kanskje var litt uheldig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Ballen skal fremover!

Kjell249

Quote from: Henki on February 10, 2009, 13:23:48 PM

Brann har leieavtale ut juni, så at Austin blir til sommeren er avklart. De fleste andre problemstillinger du tar opp er disponering av troppen og ikke nye spillere. Azar skal spille spiss, Huseklepp skal ha en offensiv rolle. Hadde både Fakiri og Bakke vært i toppslag hadde vi hatt et problem, for da hadde vi hatt for mange midtbanespillere, og fort mye syting.

Problemet som jeg hovedsakelig ser det er på venstre siden, PVM skadet og vi har en ustabil back i tillegg. Og sef en spiss. Så får vi en anvendelig spiller som kan bekle begge rollene på venstresiden og en bakromsspiss med målteft, så er vi sånn noenlunne i mål.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Heispassasjer

Quote from: Huff on February 09, 2009, 19:20:21 PM
Hmm, etter noen pur desperate litt spesifiserte søk på nettet har jeg et spørsmål. Jeg går ikke ut med noe som helst ennå, jeg har ikke hørt dette fra noen, jeg har ingen gode kilder, så ikke betrakt dette som et rykte med mindre noen bekrefter dette.

Noen som har hørt noe om at Brann har vært interessert i en ungarsk landslagsspiss?


Nei, fortell?

steinbygger

Quote from: Juve on February 10, 2009, 12:47:22 PM


Vi fikk 8. plass i fjor og vi har ikke styrket laget i det hele tatt, tvertom. Jeg synes at årets Brannutgave virker svak! Håper jeg tar feil...




Det mener jeg er feil. Vi har forsterket oss på trenersiden og det mener jeg vil medføre at spillerene blir bedre, hvis ikke var det idioti å sparke MIM.

Xminator

Mye god gammel tenking her. Fra tiden der vi var seriemestre i april og bunnlag i oktober. Ett gufs fra fortiden som mange andre ting vi har vert vitne til det siste året.

Brannstallen er akkurat så god som resultatene på høsten i fjor viste. Ikke ett poeng bedre. Heller dårligere når vi har svekket venstresiden.

Xminator

Ungarsk spiss? Jeg kan tenke meg en, men tviler på at Bruuuuuun noensinne har hørt om ham...

krakra

Quote from: Xminator on February 10, 2009, 15:09:29 PM
Mye god gammel tenking her. Fra tiden der vi var seriemestre i april og bunnlag i oktober. Ett gufs fra fortiden som mange andre ting vi har vert vitne til det siste året.

Brannstallen er akkurat så god som resultatene på høsten i fjor viste. Ikke ett poeng bedre. Heller dårligere når vi har svekket venstresiden.
Skader, elendig selvtillit og elendig organisering hadde altså ingenting med saken å gjøre? Mjelde fikk maks ut av laget? Merkelig at et lag som ikke er bedre enn et bunnlag på høsten i fjor klarte å rundspille Deportivo som vi gjorde. Undervurdering eller ikke. Vi spilte dritgodt.
Både spillerne og treneren ble lamslått og handlingslammet når Helstad forsvant i fjor. Ingen visste hva de skulle gjøre og det hele var et tilfeldig kaos. Strukturmessig sett ble vi ikke noe bedre med Huseklepp på topp, men vi hadde en som kunne prestere på tross av et ræva lag.
Med litt bedre struktur, mer selvtillit og bedre fysikk på spillerne som var skadeplaget i hele fjor så blir laget mye bedre. Vi er langt bedre enn resultatene i fjor tilsier. Selv om vi enda ikke er et topplag.

nero

Quote from: Henki on February 10, 2009, 13:23:48 PM



Enig. I tillegg til at vi ikke har spisser som scorer, har vi heller ikke midtbanespillere som har noe særlig å bidra med offensivt, kanskje med unntak av Gylfi. Det oser heller ikke kreativitet dvs den nest siste pasningen av den midtbanen.
Lions led by donkeys.

Heispassasjer

Jeg er nok som flere andre litt for utålmodig og det jobbes nok hardt med å finne nye spillere. RBH fikk jo mye pepper for å være alt for åpen i media bl.a i Ighalo saken. Kanskje han har lært?
Men en gjør jo seg sine tanker når den ene etter den andre konkurrerende klubben ordner nysigneringer eller har spillere på prøve, og hos oss selv er det skralt med tegn som tyder på noe som helst.

Men jeg tar det som et tegn at de jobbes med ting så lenge ikke MM blir nevnt som erstatter. For det ville vært et tegn på at vi er tom for alternativer.....

dudo

Det er hyggelig at det jobbes. Det gjorde det i sommer òg. Dog er det ikke det samme som resultater.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

LJS

Quote from: dudo on February 10, 2009, 16:00:20 PM
Det er hyggelig at det jobbes. Det gjorde det i sommer òg. Dog er det ikke det samme som resultater.



Der sa du nok det som alle ikke forstår. Hvor lenge skal man jobbe uten resultater ? Og hvor lenge kan vi akseptere det ?

Spelaren

Brannstallen har eit uforløyst potensiale som er bedre enn det me så på hausten ifjor. Demba er borte, og tilbake har med ein med spisse albuer som scorte langt meir enn svensk-gambieren.
Gå av.

Go Up