• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: steinbygger on August 06, 2008, 22:20:54 PM



Dette viser bare at du uttaler deg om ting du ikke har peiling på. POL jobber for Brann i jakten på ny spiss, så de har ringt han for lenge siden. var blandt annet med på forhandlingene med Lyn og Igahlo.
[/quote]

Takk for informasjonen. Hvis du har rett trekker jeg tilbake det med POL. Jeg står derimot  fast på resten av kritikken min mot SKB's sportslige ledelse samt nettverk.


Uansett, når det gjelder Prica regner jeg med at Brann har fått klar beskjed fra spilleren om at kun Hamrens RBK er aktuellt i Norge. Ellers kan han sikkert tenke seg en retur til hjemlandet og Helsingborg. Dersom dette ikke er tilfellet skjønner jeg ikke hvorfor Brann ikke er med i kampen om Prica, når det gjelder overgangssum virker denne uproblematisk og Brann bør fint klare å  matche RBK og Helsingborg på lønn.

Satser på at Brann gjør et genialt  trekk på  slutten å henter inn Mika Kottila (den hjemvendte sønn) klokken 23.59 i kveld. Dette er en spiss som i alle  fall  vil slippe unna forventningspress fra fansen.

Når det gjelder Diouf fatter jeg ikke hvorfor Molde skal prise ham så høyt, ikke rykker de ned, ikke blir det e-cup, de ser ut til å cruise inn  til en plass i nedre halvdel/rundt midten av tabellen. I tillegg har de underskudd, men Røkke fiser vel det. Skjønner hvorfor TIL ikke vil selge seg fra medalje, men Molde?

nummer9

Selv om Brann skulle ryke mot Marseille er de da bare 2 kamper unna å komme med i UEFA-gruppespillet som de faktisk kom videre fra i fjor. Hvorfor skulle ikke dette være en bedre arena å vise seg frem på enn i Molde?

Er ikke Molde avhengig av spillersalg? Er vel ikke helt det som stod i prsberetningen dems fra i fjor ( http://fotball.bt.no/eliteserien/article114971.ece ).  Krever Molde mere enn det Lyn godtok for Ighalo, så har de mistet helt bakkekontakt. Om Brann likevel handler med en så stor prislapp, har de DEFINITIVT mistet bakkekontakt.

Belfort

Bruun 11 timer unna samme skjebne som Steffensen.

osoerli

Ser ut som Solbakken også er med i kampen om Prica.
http://onside.dk/node/13620
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nummer9

I artikkelen blir det også nevnt en lønn på 5 mill. Er vel ikke helt uoppnåelig for Brann...

viks

http://onside.dk/node/13622

Skoubo kan nå strykes fra listen om han noensinne har vært der, såfremt ikke udinese viser interesse...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Brann kommer ikke til å kjøpe noe med det fokuset det har hatt der de to siste dagene.

viks

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 13:02:24 PM
Brann kommer ikke til å kjøpe noe med det fokuset det har hatt der de to siste dagene.


Om de i det hele tatt har hatt fokus kan vel strengt tatt gjøres gjenstand for diskusjon det og..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kabelmann

Kjære RBH, hvorfor i all verden bruker du tid på Steffensen nå? Dyrebar tid som skulle vært brukt til å skaffe oss den spissen vi så forbannet sårt trenger. Hvorfor kunne ikke Steffensen vente til i morgen?

Jeg ser for meg at RBH sitter på kontoret sitt med beina godt plantet på bordet, fingrene trommer utålmodig på armlenet mens han venter på at klokken skal bli 16.00. Mors hjemmelagde kjøttkaker venter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

lewis

Quote from: kabelmann on August 07, 2008, 13:12:07 PM
Kjære RBH, hvorfor i all verden bruker du tid på Steffensen nå? Dyrebar tid som skulle vært brukt til å skaffe oss den spissen vi så forbannet sårt trenger. Hvorfor kunne ikke Steffensen vente til i morgen?


Ikke sikker det var tilfeldig at det kom i dag. Kanskje brann er nærmt en signering, og fremskynder sparkingen av steffensen for å flytte fokus? Få media til å skrive om noe annet for å ikke ødelegge en evt. signering. Hvem vet?? Ikke jeg hvertfall..

kabelmann

I så tilfelle tror jeg det er stikk motsatt. De er ikke i nærheten av å skaffe nye spillere, så de prøver å flytte fokus over på noe annet i stedet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

weirus

Ser makkeren/konkurrenten til Helstad i Le Mans i aksjon for elfenbenskysten nå!
Er han tilgjengelig?
Har jo et sinnskt rykk som nok også ville parkert Helstad slik det ser ut, selv om han ikke har vist samme avslutningsegenskaper.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

Sympatiske Berg bruker tidenes mest amatørmessige "tv"-program som talerør for å fortelle verden sin versjon av Ighalo-saken. Husk at dette er mannen som mente man ikke bør dømme for det man ser, men det man ikke har sett og som kanskje hadde skjedd (eller noe slikt).

http://atvs.vg.no/player/?id=17891

kabelmann

En klassiker:

   
"Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett"
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Har null tro overhodet på at det kommer en ny spiss i dag. RBH har tydeligvis gitt opp, og bruker heller kreftene på å sparke trenere.

tovatle

hva skjedde med santos da? var det bare et løst rykte?

DangerousDan

Quote from: tovatle on August 07, 2008, 16:04:07 PM
hva skjedde med santos da? var det bare et løst rykte?


Santos er vel knapt tilbake fra lengre tids skadeopphold, og ville neppe prestert fra Brann med det første.
I så henseende bør han ikke vurderes i det hele tatt - da kan man ta seg bedre tid.

Chrisstah

skjer det ikke noe før midnatt krever eg hodet til bruun på fat.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

eivhelle

Quote from: krakra on August 07, 2008, 15:05:41 PM
Har null tro overhodet på at det kommer en ny spiss i dag. RBH har tydeligvis gitt opp, og bruker heller kreftene på å sparke trenere.


Jeg tolker heller endringen i trenerapparatet som et signal til interessante spillere om at det skjer ting i Brann. Vi har fått inn treneren som utviklet Flo inn i trenerapparatet. Dette er et bra sted å utvikle seg som spiller.

Ellers vil det være vanskelig å forklare timingen. På den annen side er det ikke lett å bli klok på det som skjer i Brann nå om dagen.

Xminator

Da skal du jaggu være trygg i troen. Dagens nyheter er ikke annet enn det de ser ut for. RBH gav som fortalt i nyhetene tidlig i går opp spissjakten, og det eneste dagens nyheter forteller er hva han har jobbet med siden da.

Føler meg rimelig trygg på at ingen i Brann har jobbet med noe som ligner på overganger siden tirsdag, og at akkurat nå så sitter RBH hjemme i godstolen og fiser.

Ricky

Hva er det som er så rart med timingen, egentlig? Dette skjedde under et døgn etter at Brann var griseheldige og slapp unna med 2-1-tap mot Ventspils' ti spillere tirsdag kveld. Skulle da bare mangle at ikke trenerkabalen ble tema nr 1 for Brann-ledelsen neste morgen.
Selv ikke Mjelde kan tro på at det spillet og de resultatene vi har sett den siste tiden kun skyldes at spissene våre ikke er flinke nok til å true bakrommet.

KEO

Quote from: Ricky on August 07, 2008, 17:03:52 PM
Hva er det som er så rart med timingen, egentlig? Dette skjedde under et døgn etter at Brann var griseheldige og slapp unna med 2-1-tap mot Ventspils' ti spillere tirsdag kveld. Skulle da bare mangle at ikke trenerkabalen ble tema nr 1 for Brann-ledelsen neste morgen.
Selv ikke Mjelde kan tro på at det spillet og de resultatene vi har sett den siste tiden kun skyldes at spissene våre ikke er flinke nok til å true bakrommet.



Er enig med deg der, men så må man jo begynne å lure på hvem som tar ut laget??  er man sjef så er man sjef og er resultatene dårlig så går sjefen. Men jeg har hatt en liten følelse på at det er Steffensen som har hatt det fulle ansvar på treningene og han og MIM koker i hop laget.  At MIM ikke vil gå frivelig skjønner jeg jo godt, men alle her inne bør skjønne at forholdet mellom styret og trenerapparatet er syltynt og vil bli oppløst etter sesongen.
Nu kør vi!

KEO

Nu kør vi!

Moldefyren

Quote from: Huff on August 07, 2008, 12:20:01 PM
Når det gjelder Diouf fatter jeg ikke hvorfor Molde skal prise ham så høyt, ikke rykker de ned, ikke blir det e-cup, de ser ut til å cruise inn  til en plass i nedre halvdel/rundt midten av tabellen. I tillegg har de underskudd, men Røkke fiser vel det. Skjønner hvorfor TIL ikke vil selge seg fra medalje, men Molde?


Underskuddet er relativt forutsigbart og kommer ikke som "julekvelden på kjerringa", og vel en følge av både adeccospill med elitelønte spillere, samt noe mindre publikum/billettpriser, og TV-avtale.

Molde har brukt mye ressurser på å utvikle Mame Biram Diouf (og andre) til å bli bedre spillere. Mame kom til Molde for rundt 2,5 år siden, gikk folkehøgskole, er integrert, og har uttrykt et klart ønske om å oppnå suksess med Molde, og om sjansen byr seg ta stegene videre i de større ligaene i Europa. Et helt forståelig scenario. En uforståelig handling ville være å dra til en annen norsk klubb når han endelig har fått fart på tingene. Molde tenker mer langsiktig enn noen uker frem i tid. De bygger lag, og er selvsagt rimelig uinteresserte i å selge sine mest lovende spillere. At det skulle være et argument at man ikke rykker ned for å selge til "skampris", tror jeg ikke holder vann. Selvsagt ville 10-15 mill være meget meget bra for en norsk spiller, men her snakker vi om en nylig fylt 20 åring som flere større klubber i Europa allerede har på blokken og følger opp, en spiller som blir fulgt nøye av A-landslaget til Senegal (som gjerne hevder seg og kvalifiserer seg til de store mesterskap), og en spiller som helt sikkert vil utvikle seg videre. Det er en spiller som vil kunne selges for 30-40 millioner innen relativt kort tid. Selvsagt vil det være dumt å selge for Moldes del, selv om Mr.Bruun skulle rive seg i håret i desperasjon og kaste penger etter Tarje Nordstrand Jacobsen i Molde...

KEO

30-40 mill?? har du fått jazz trompeten på tvers i halsen???   Gutten har vist sporadiske ting og sånne spillere er det flust av. Spørsmålet er om han får de rette utviklingsmulighetene til å ta det ekstra steget opp, og det gjør han ikke i Molde. Sier ikke at han kommer til å kunne gjøre det i Brann heller men før han har tatt det steget så er han forsatt ett U-slipt talent med en prislapp på ca 10 mill. Når en spiller som Ighalo går for 15 så skjønner du sikkert hva verden vi lever i.
Nu kør vi!

Super Hasund

Booooooooooooooooooooring!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grav no opp KNIKSEN, bedre enn ingenting.
Bør bare komme en spiss om få timer
La Folket Synge

*Feltz*

Moldefyren

Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:25:13 PM
30-40 mill?? har du fått jazz trompeten på tvers i halsen???   Gutten har vist sporadiske ting og sånne spillere er det flust av. Spørsmålet er om han får de rette utviklingsmulighetene til å ta det ekstra steget opp, og det gjør han ikke i Molde. Sier ikke at han kommer til å kunne gjøre det i Brann heller men før han har tatt det steget så er han forsatt ett U-slipt talent med en prislapp på ca 10 mill. Når en spiller som Ighalo går for 15 så skjønner du sikkert hva verden vi lever i.


Jeg mener det du mener er fundamentalt feil.  :)
Men litt mer erfaring og kløkt i avslutningsøyeblikket, så ville Diouf vært toppscorer i Norge,og vakt oppsikt med det. Han har fysikken, kommer til flust av sjanser, skaper sjanser på egenhånd, osv. Litt mer ro, og plan foran målet vil han bli en superspiss. 30-40 mill...lett.

Chrisstah

August 07, 2008, 17:44:51 PM #1677 Last Edit: August 07, 2008, 17:47:02 PM by Chrisstah
Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:42:31 PM
Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:25:13 PM
30-40 mill?? har du fått jazz trompeten på tvers i halsen???   Gutten har vist sporadiske ting og sånne spillere er det flust av. Spørsmålet er om han får de rette utviklingsmulighetene til å ta det ekstra steget opp, og det gjør han ikke i Molde. Sier ikke at han kommer til å kunne gjøre det i Brann heller men før han har tatt det steget så er han forsatt ett U-slipt talent med en prislapp på ca 10 mill. Når en spiller som Ighalo går for 15 så skjønner du sikkert hva verden vi lever i.


Jeg mener det du mener er fundamentalt feil.  :)
Men litt mer erfaring og kløkt i avslutningsøyeblikket, så ville Diouf vært toppscorer i Norge,og vakt oppsikt med det. Han har fysikken, kommer til flust av sjanser, skaper sjanser på egenhånd, osv. Litt mer ro, og plan foran målet vil han bli en superspiss. 30-40 mill...lett.


tror du lever i Drømme verden, 30-40 mill er veldig mye penger, hadde du snakket 20-25 så er vi mer på lik linje her. og det er bare potensielt, skal han gå for mer må han spille for en mer profilert klubb en Molde. og vise noe på et høyt nivå.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:42:31 PM
Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:25:13 PM
30-40 mill?? har du fått jazz trompeten på tvers i halsen???   Gutten har vist sporadiske ting og sånne spillere er det flust av. Spørsmålet er om han får de rette utviklingsmulighetene til å ta det ekstra steget opp, og det gjør han ikke i Molde. Sier ikke at han kommer til å kunne gjøre det i Brann heller men før han har tatt det steget så er han forsatt ett U-slipt talent med en prislapp på ca 10 mill. Når en spiller som Ighalo går for 15 så skjønner du sikkert hva verden vi lever i.


Jeg mener det du mener er fundamentalt feil.  :)
Men litt mer erfaring og kløkt i avslutningsøyeblikket, så ville Diouf vært toppscorer i Norge,og vakt oppsikt med det. Han har fysikken, kommer til flust av sjanser, skaper sjanser på egenhånd, osv. Litt mer ro, og plan foran målet vil han bli en superspiss. 30-40 mill...lett.
Hadde Demba vært raskere, smarte og mer målfarlig hadde han vært en spiller i Europeisk toppklasse. Kanskje Arsenal er interessert i å kjøpe ham for 100-200mill?

krøvel vellevold

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:42:31 PM
Men litt mer erfaring og kløkt i avslutningsøyeblikket, så ville Diouf vært toppscorer i Norge,


Hehe... Det kan man jo si om alle!
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krakra on August 07, 2008, 17:47:50 PM
Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:42:31 PM
Quote from: KEO on August 07, 2008, 17:25:13 PM
30-40 mill?? har du fått jazz trompeten på tvers i halsen???   Gutten har vist sporadiske ting og sånne spillere er det flust av. Spørsmålet er om han får de rette utviklingsmulighetene til å ta det ekstra steget opp, og det gjør han ikke i Molde. Sier ikke at han kommer til å kunne gjøre det i Brann heller men før han har tatt det steget så er han forsatt ett U-slipt talent med en prislapp på ca 10 mill. Når en spiller som Ighalo går for 15 så skjønner du sikkert hva verden vi lever i.


Jeg mener det du mener er fundamentalt feil.  :)
Men litt mer erfaring og kløkt i avslutningsøyeblikket, så ville Diouf vært toppscorer i Norge,og vakt oppsikt med det. Han har fysikken, kommer til flust av sjanser, skaper sjanser på egenhånd, osv. Litt mer ro, og plan foran målet vil han bli en superspiss. 30-40 mill...lett.
Hadde Demba vært raskere, smarte og mer målfarlig hadde han vært en spiller i Europeisk toppklasse. Kanskje Arsenal er interessert i å kjøpe ham for 100-200mill?


Demba har vel vært toppscorer i Hellas? en liga som jeg tror holder en høyere standard enn tippeligaen. ihvertfall topplagene gjør det. Hvis Brann bruker Demba riktig tror jeg han er gull verdt for Brann.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Diouf er ikke i samme klasse som Ighalo, så det er ren gambling å bruke 10-15-20 millioner på en slik spiller. Nå har han jo vist nytten sin for Molde og det ambisjonsnivået de har, så det vil jo være sportslig gambling for dem å selge for en for lav pris. Samtidig er det jo økonomisk gambling for dem. Det er tross alt snakk om 10 millioner kroner for en spiller som kjapt forsvinner som bosman om noen år, blir skadet, stagnerer etc etc...

Eller foresten, Onkel Kjell betaler jo uansett underskuddet så skitt au...

Moldefyren

August 07, 2008, 18:13:31 PM #1682 Last Edit: August 07, 2008, 18:18:03 PM by Moldefyren

Xminator

Når meldte GaliatMyhra overgang til Molde? Sanne - Ronaldo, Diouf - Mikel. Ser du mønsteret?

Vi driter en virkelig lang en i denne Diouf om han prises over 10 millioner. Molde må selvsagt få lov til det, men da må vi samtidig få lov til å gi en generell langfinger i den retning og slippe å høre eventyr om hvor mange millioner man skal vinne i lotto.

Følgende spådom kommer til å gå i oppfyllelse: Om 10 år har Molde minst en sesong i Adeccoligaen. Brann har vunnet serien igjen. Og kommet over Molde på tabellen hver forbannet sesong frem til da.

Skal du fortsette å gaule om Molde så kan du lage deg en tråd i Tippeligadelen av forumet og se hvor lenge den overlever.

Henki

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:18:00 PM


Molde har brukt mye ressurser på å utvikle Mame Biram Diouf (og andre) til å bli bedre spillere. Mame kom til Molde for rundt 2,5 år siden, gikk folkehøgskole, er integrert, og har uttrykt et klart ønske om å oppnå suksess med Molde, og om sjansen byr seg ta stegene videre i de større ligaene i Europa. Et helt forståelig scenario. En uforståelig handling ville være å dra til en annen norsk klubb når han endelig har fått fart på tingene. Molde tenker mer langsiktig enn noen uker frem i tid. De bygger lag, og er selvsagt rimelig uinteresserte i å selge sine mest lovende spillere. At det skulle være et argument at man ikke rykker ned for å selge til "skampris", tror jeg ikke holder vann. Selvsagt ville 10-15 mill være meget meget bra for en norsk spiller, men her snakker vi om en nylig fylt 20 åring som flere større klubber i Europa allerede har på blokken og følger opp, en spiller som blir fulgt nøye av A-landslaget til Senegal (som gjerne hevder seg og kvalifiserer seg til de store mesterskap), og en spiller som helt sikkert vil utvikle seg videre. Det er en spiller som vil kunne selges for 30-40 millioner innen relativt kort tid. Selvsagt vil det være dumt å selge for Moldes del, selv om Mr.Bruun skulle rive seg i håret i desperasjon og kaste penger etter Tarje Nordstrand Jacobsen i Molde...
Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 18:13:31 PM


http://fotball.bt.no/eliteserien/article114971.ece

Er det fjorårssesongen som er grunnen til at Molde fotball AS har tapt 125 millioner siden 2001 og da eller? Eller skal optimismen i Molde sørge for at dette tapet bare forsvinner av seg selv?
Ballen skal fremover!

Moldefyren

Quote from: Henki on August 07, 2008, 18:28:45 PM
Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 17:18:00 PM


Molde har brukt mye ressurser på å utvikle Mame Biram Diouf (og andre) til å bli bedre spillere. Mame kom til Molde for rundt 2,5 år siden, gikk folkehøgskole, er integrert, og har uttrykt et klart ønske om å oppnå suksess med Molde, og om sjansen byr seg ta stegene videre i de større ligaene i Europa. Et helt forståelig scenario. En uforståelig handling ville være å dra til en annen norsk klubb når han endelig har fått fart på tingene. Molde tenker mer langsiktig enn noen uker frem i tid. De bygger lag, og er selvsagt rimelig uinteresserte i å selge sine mest lovende spillere. At det skulle være et argument at man ikke rykker ned for å selge til "skampris", tror jeg ikke holder vann. Selvsagt ville 10-15 mill være meget meget bra for en norsk spiller, men her snakker vi om en nylig fylt 20 åring som flere større klubber i Europa allerede har på blokken og følger opp, en spiller som blir fulgt nøye av A-landslaget til Senegal (som gjerne hevder seg og kvalifiserer seg til de store mesterskap), og en spiller som helt sikkert vil utvikle seg videre. Det er en spiller som vil kunne selges for 30-40 millioner innen relativt kort tid. Selvsagt vil det være dumt å selge for Moldes del, selv om Mr.Bruun skulle rive seg i håret i desperasjon og kaste penger etter Tarje Nordstrand Jacobsen i Molde...


-Selvsagt vet jeg at storklubber ser flere spillere, men når en klubb gjentatte ganger er på tribunene, så viser det at disse klubbene er mer en moderat interesserte.

-Angående langtidsperspektiv så tolker du meg helt feil, da jeg ikke hadde Brann i tankene. Kun at det vil være korttenkt av Molde å selge på dette tidspunkt for en sum man vil kunne toppe. Men å gi Huseklepp 3 mill i årslønn er kanskje ikke det smarteste man gjorde i Brann...

-Brann har hatt en god periode de siste årene. Sammenligner man Molde og Brann i den perioden Molde hadde gode tider, ville Molde vært lysår foran Brann. Ting endrer seg fort i fotball, og ser man konturene av et storlag i Molde, vil det være idioti å sabotere seg selv. Det ville ha absolutt ingenting for seg å bruke Brann som "mellomstasjon" fra norsk serie til utlandet. Null og niks.

-Molde er ikke mer avhengig av penger enn det Brann er, og viser bl.a med sin nyansettelse av Kjetil Rekdal som trenersjef for talentutviklingen i Aker Akademiet at det satses langsiktig. Dersom Brann-patrioter tror man kan plukke unge spillere fra klubber som presterer på øverste nivå i Norge, så går man i fella som RBK gikk i. De har erfart at mange klubber har stengt døra, og de må shoppe i utlandet. Molde på sin side søker å gi spillere som Vegard Forren sjansen om talentet er der.
At noen medier skriver om at Molde hadde underskudd i fjor i adeccoligaen, er kun fordi de ikke har noe mer å skrive om. Dette er ingen overraskelse i klubben, og Røkke og Aker er fullt ut inneforstått med dette da de uttalte at de satser like mye da MFK rykket ned i 2006. 2008 vil være et langt bedre år økonomisk for MFK. Forhåpentligvis også sportslig. En cupseier og en plassering blant de 4-8 beste er fullt mulig med det laget har nå.

Moldefyren

Quote from: Henki on August 07, 2008, 18:35:28 PM
Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 18:13:31 PM


http://fotball.bt.no/eliteserien/article114971.ece

Er det fjorårssesongen som er grunnen til at Molde fotball AS har tapt 125 millioner siden 2001 og da eller? Eller skal optimismen i Molde sørge for at dette tapet bare forsvinner av seg selv?


Molde måtte gjennom en hestekur etter 2002, og det hadde sitt å si for det sportslige, samt at det tar tid å gjøre slike endringer. Man kan ikke bare si opp kontrakter på dagen, ei heller droppe satsingen. Røkke forpliktet seg for å gi 25mill årlig uansett.

Langhår

Aker Akademiet? Herregud, kan dere ikke bare ta steget ut og kalle klubben for FK Aker?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Ricky

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 18:48:26 PM
-Angående langtidsperspektiv så tolker du meg helt feil, da jeg ikke hadde Brann i tankene. Kun at det vil være korttenkt av Molde å selge på dette tidspunkt for en sum man vil kunne toppe. Men å gi Huseklepp 3 mill i årslønn er kanskje ikke det smarteste man gjorde i Brann...


Så lenge alle norske klubber forventer 25-40 millioner for tilsvarende spillere her i landet, så er jo 3 mill en helt kurant investering.

Super Hasund

Håper molde dør!!

Ingen som har vert på flesland idag?
Bør bare ha kommet en topp spiss te bergen i dag.
La Folket Synge

*Feltz*

Gull63

4 timer igjen, kom igjen Bruun...

Super Hasund

Kom an igjen brunis. Eg hater deg.

Har faen meg klistrert meg til dataen å tykket konstant oppdater siden eg kom hem fra jobb.
Gi oss en spiss for svarte
La Folket Synge

*Feltz*

Chrisstah

Quote from: Super Hasund on August 07, 2008, 19:11:13 PM
Kom an igjen brunis. Eg hater deg.

Har faen meg klistrert meg til dataen å tykket konstant oppdater siden eg kom hem fra jobb.
Gi oss en spiss for svarte


du er ikke alene om den, har vel ikke gått mer enn 30 min før jeg har oppdatert diverse aviser, Brann.no og her inne. kommer det ikke noe nytt angriper blod iløpet av 3 og en halv time ønsker eg hodet til Bruun på fat i morgen når eg våkner.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Moldefyren

Quote from: Super Hasund on August 07, 2008, 19:11:13 PM
Kom an igjen brunis. Eg hater deg.

Har faen meg klistrert meg til dataen å tykket konstant oppdater siden eg kom hem fra jobb.
Gi oss en spiss for svarte


Men ikke nødvendigvis en svart spiss da..  ;)

Henki

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 18:48:26 PM

-Selvsagt vet jeg at storklubber ser flere spillere, men når en klubb gjentatte ganger er på tribunene, så viser det at disse klubbene er mer en moderat interesserte.

-Angående langtidsperspektiv så tolker du meg helt feil, da jeg ikke hadde Brann i tankene. Kun at det vil være korttenkt av Molde å selge på dette tidspunkt for en sum man vil kunne toppe. Men å gi Huseklepp 3 mill i årslønn er kanskje ikke det smarteste man gjorde i Brann...

-Brann har hatt en god periode de siste årene. Sammenligner man Molde og Brann i den perioden Molde hadde gode tider, ville Molde vært lysår foran Brann. Ting endrer seg fort i fotball, og ser man konturene av et storlag i Molde, vil det være idioti å sabotere seg selv. Det ville ha absolutt ingenting for seg å bruke Brann som "mellomstasjon" fra norsk serie til utlandet. Null og niks.

-Molde er ikke mer avhengig av penger enn det Brann er, og viser bl.a med sin nyansettelse av Kjetil Rekdal som trenersjef for talentutviklingen i Aker Akademiet at det satses langsiktig. Dersom Brann-patrioter tror man kan plukke unge spillere fra klubber som presterer på øverste nivå i Norge, så går man i fella som RBK gikk i. De har erfart at mange klubber har stengt døra, og de må shoppe i utlandet. Molde på sin side søker å gi spillere som Vegard Forren sjansen om talentet er der.
At noen medier skriver om at Molde hadde underskudd i fjor i adeccoligaen, er kun fordi de ikke har noe mer å skrive om. Dette er ingen overraskelse i klubben, og Røkke og Aker er fullt ut inneforstått med dette da de uttalte at de satser like mye da MFK rykket ned i 2006. 2008 vil være et langt bedre år økonomisk for MFK. Forhåpentligvis også sportslig. En cupseier og en plassering blant de 4-8 beste er fullt mulig med det laget har nå.


Hvis jeg har forstått det riktig så trenger Molde økonomisk støtte til driften av klubben, det trenger ikke Brann. Det er en vesensforskjell mellom det å trenge støtte til å kjøpe spillere og det å trenge støtte for å sørge for at man kan betale lønninger og regninger.

Ja Molde var god på 90-tallet, men det var det mange klubber som var. Se bare på Kongsvinger, Bodø/Glimt og Start. Man kan ikke sammenligne situasjonen den gang med situasjonen nå. Det er kommet langt mer penger inn i norsk fotball og det blir mer og mer tydelig at det er noen få (fem, kanskje seks klubber) som kommer til å være de stabile topplagene i årene fremover. Felles for dem alle er at ingen av klubbene heter Molde. Det at Molde ikke er lysår forran men ganske langt bak Brann bør være bevis godt nok for at det skjedde mye rart i norsk fotball på 80- og 90-tallet.

Rbk gjorde det forsåvidt ganske godt når det gjaldt å kjøpe spillere, men det var svært få spillere de kjøpte for den prisen du fabler om. Og det var i en periode hvor prisene på salg av spillere til utlandet var i ferd med å gå gjennom taket. I tillegg kunne RBK vise til sportslige resultater som kunne forsvare overgangsummene for de spillerne de solgte. Det kan ikke Molde. Og det er også rimelig naivt av deg å tro at Molde kommer til å bli en fotballstormakt med det første og.
Ballen skal fremover!

sydnes76

Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 19:19:53 PM
Quote from: Super Hasund on August 07, 2008, 19:11:13 PM
Kom an igjen brunis. Eg hater deg.

Har faen meg klistrert meg til dataen å tykket konstant oppdater siden eg kom hem fra jobb.
Gi oss en spiss for svarte


Men ikke nødvendigvis en svart spiss da..  ;)


Mørehumor...hater hele møre og molde spesielt. Sorry, pleier å være rimelig fornuftig, men klarer det ikke når det kommer til Molde...og det har ikke med 8-0 å gjøre...

Romarius

Hvorfor er dette blitt en Molde-diskusjon?

Velvel, det kommer selvsagt ingen spiss innen få timer. Men måtte jeg ta feil.

Lurer jammen på om det som skjer om dagen er begynnelsen på slutten av en liten gullalder.
Meget slett jobb som er gjort på Stadion så langt i år.
Etter gullet i fjor ble det lovet tøff satsing og styrking av stallen. Inn kom et par flopper, noen av dem billige, èn dyr. Den dyre har imidlertid vist seg som en spillertype som ikke passer inn i det hele tatt. Det burde man ha visst før man svidde av 10 mill. Kapteinen og spilleren som spillet i stor grad var bygget rundt i fjor ble ikke erstattet, "Vi har gode nok erstattere allerede" var omkvedet. Nesten så det er litt pussig at ikke Fakiri erstattet Andresen allerede i fjor høst da...
Men det ble lovet nye erstattere fra en helt annen hylle i sommer. Vi ser jo hvordan det er gått. Vi har fått inn en islender til 1 mill (som riktignok virker lovende, det skal han ha). Nei, markedet er for vanskelig.
Men ok, hvis vi ikke får tak i en kanonspiss til 15-20 mill, burde vi kanskje få inn en i det minste brukbar spiss da, til en billigere penge, en som i det minste er bedre enn de vi har? Det skal fanden meg ikke så mye til. "Nei, vi har ikke oversikt over markedet" sier Tante Brun. Pussig at slike utsagn kommer i en sesong der vi for første gang har ansatt en heltids-speider. Andre lag uten en slik stilling har jo klart å forsterke.

Nei, vi venter til vinteren sies det nå. Er det noen som tror at det er lettere å få tak i spillere da? I verste fall er klubben da en klubb i dyp sportselig krise, med en fersk 11.plass i lomma og ingen Europacup å lokke med i 2009. I tillegg har vi en spillergruppe og en trener med lite tillit til styret - det kan jo se ut som det er konsekvensen av det som skjedde i dag.
Og generelt sett vil vi ha en befolkning i mild depresjon etter den grusomme sesongen. Og hva med investorene, vil de fortsette å være med videre, hvis all optimisme og entusiasme er forsvunnet?
Svartmaler selvsagt nå, men skjer noe av dette er det vel ikke så mye som skulle tilsi at det vil være noe lettere å få tak i gode spillere til vinteren.

For jævlig at vi skal rote det sånn til, nå når vi hadde en gylden sjanse til å ta over hegemoniet i Norge. At Stabekk, Tromsø og Fredrikstad troner på toppen tilsier jo at det ikke burde vært en uoverkommelig oppgave å forsvare gullet i år. Den sjansen er langt på vei rotet vekk allerede.

Men men, da er det opp til Brann å bevise at jeg tar feil. Vi kan ennå komme til CL, vi kan ennå få nye spillere i kveld eller i det minste i august, og vi kan fremdeles få medalje og kvalifisere oss til Europacup neste år...

Patton

Quote from: sydnes76 on August 07, 2008, 19:28:20 PM
Quote from: Moldefyren on August 07, 2008, 19:19:53 PM
Quote from: Super Hasund on August 07, 2008, 19:11:13 PM
Kom an igjen brunis. Eg hater deg.

Har faen meg klistrert meg til dataen å tykket konstant oppdater siden eg kom hem fra jobb.
Gi oss en spiss for svarte


Men ikke nødvendigvis en svart spiss da..  ;)


Mørehumor...hater hele møre og molde spesielt.


Kort saksopplysning, Molde ligger ikke på Møre. Sånn, da kan vi fortsette neglebitingen alle sammen.

28966mustang

Ingen rykter, ingen sikre kilder fra stadion?
Hvil i fred- 1963!

Go Up