• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

KEO


Når det gjelder penge bruk i 30-40 mill klassen så er det jo ikke det vi skriker etter...
nå har ikke jeg oversikten over alle spillerene på kontinentet, men hadde jeg fått fritt frem en uke så skulle jeg ha funnet 2-3 spisser for en samlet sum under 20 mill i øst europa som er bedre enn de fleste spissene som Brann har i stallen. Problemet føler jeg nå er å finne noen som har prestert stort og har ett navn i Europa/Norge
Nu kør vi!

dudo

Quote from: steinbygger on August 06, 2008, 20:37:23 PM
Quote from: dudo on August 06, 2008, 20:33:16 PM
Quote from: steinbygger on August 06, 2008, 20:30:46 PM
Quote from: dudo on August 06, 2008, 20:28:31 PM
Det er ikke slik at de 30-40 millionene fordunster selv om vi ikke kvalifiserer oss. Vi vil fortsatt ha 2 nye spillere som i teorien skal være bedre enn alle de andre vi har.


Nei, men inntektene som folk mener man kan få igjen for investeringen dunster vekk. Pengene må taes fra ett sted og jeg er ikke interesert å betale 200 kr mer pr kamp for denne gamblingen.


Men pengene er jo der allerede. Ergo betaler du allerede 200 kr for mye pr kamp.


Ikke hvis spillerene flopper. Da må man ut med nye mill for å investere i nye spillere og da trenger man mer kapital..
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff


dudo

Vel talt, Huff. Måtte det snart komme en tid når du begynner å irritere deg over valg av nick. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

weirus

Quote from: kabelmann on August 06, 2008, 20:02:04 PM
Quote from: weirus on August 06, 2008, 19:43:10 PM

Innen vinduet stenger skal det spilles tre TL-kamper. Brann kan være godt hektet av alt som heter Europaspill til neste år på disse kampene. En spiss burde vært på plass allerede i går for en uke siden.

Så må man se på den slik at de fleste spillere trenger tid på å tilpasse seg lagets spillestil, så om en ny spiss hadde bidratt så sinnsykt mye de kommende 3 kampene uansett er no heller tvilsomt. I så fall snakker vi om en spiller Brann ihvertfall ikke har penger til, og som er kliss lik Helstad, noe som gjør at han kan fortsette som han alltid har gjort, og den spissen finnes ikke!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

kabelmann

Sant nok, men jo tidligere han er på plass jo fortere vil han tilpasse seg stilen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Jeg har spurt før og spørr igjen: Hva slags spillestill? Brann har da ingen spillestil en evt. ny spiss må tilpasse seg til... Er han rask og er vant til å få lange bakromspasninger han må løpe opp og score på holder det.

ostraume

Ser stygt ut dette. Mange slakter Bruun, men hva med Aabrekks rolle i dette? Har ikke vi en speider ansatt i 100% stilling. Han burde da ha 20 navn på blokken for lenge siden? Eller er det powernaping foran FM han driver med?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

weirus

Quote from: krakra on August 06, 2008, 21:21:02 PM
Jeg har spurt før og spørr igjen: Hva slags spillestill? Brann har da ingen spillestil en evt. ny spiss må tilpasse seg til... Er han rask og er vant til å få lange bakromspasninger han må løpe opp og score på holder det.

Er jo akkurat Branns spillestil de siste 2 sesongene du beskriver der!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krakra

Ja, men det kan da umulig være noen vanskelig spillestil å tilpasse seg for en utpreget bakromsspiller...

krakra

Quote from: ostraume on August 06, 2008, 21:30:18 PM
Ser stygt ut dette. Mange slakter Bruun, men hva med Aabrekks rolle i dette? Har ikke vi en speider ansatt i 100% stilling. Han burde da ha 20 navn på blokken for lenge siden? Eller er det powernaping foran FM han driver med?

dudo

Egentlig er det helt håpløst. Det er i mine øyne åpenbart at det florerer av spisser som kan sette preg på TL i en prisklasse under 10 mill. Alt jeg ber om er vi kjøper EN. Helvete!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: aladdin on August 06, 2008, 20:10:48 PM
Er redd det er trønderpakket som stikker av med Prica. Var vel Hamren som var trener for
han i Aalborg og?

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/lynge-traels-hvis-prica-vaelger-en-anden



Sakset fra kommentarfeltet på nevnte side nå i kveld:


"Skrevet af Anonym, Ons, 08/06/2008 - 21:20
Prica er vistnokk klar for Sk Brann i Norge."
Tiocfaidh ár lá

krakra

Jasså. Da må jeg spørre: Hva slags type er Prica? Er klar over at han nok holder høyt TL-nivå, men hvordan spiller han? Er han rask? Teknisk? Sterk?

Macavoy

En ting er det å ha fotballferdigheter for 10 millioner. Lurer på kor mange millioner vi må legge til for å få en spiss som har disse og i tillegg e slik en iskald fisk at han tar denne utfordringen på kassen. Maken til forventningspress denne ungdommen\eldgamle ringreven vil bli utsatt for skal man leite lenge etter.

Gi oss en sånn kald fisk RBH, GI!
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

Nixon

Sikkert bare noen som kødder seg. Det har jeg ingen tro på i det hele tatt.

På en annen side... Er det noen som vet hvor POL oppholder seg i disse dager?;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Skrevet 21:20 og fremdeles ikke på brann.no? Da nekter jeg å tro at han er klar for Brann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Kanskje Brann vil unngå en ny Igahlo-skandale?
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Quote from: vebo on August 06, 2008, 22:10:16 PM
Kanskje Brann vil unngå en ny Igahlo-skandale?


Og derfor innkaller til en pressekonferanse imorgen etter vedkommende har gjennomgått den medisinske testen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kararay

Havner Prica i RBK så klikker det for meg... heller at han går til Aab enn Rævbk...

Men hvorfor henter vi ikke Jeppe Curth da? har sagt det tusen ganger til en viss person på stadion.,....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Torvanger

Har en følelse av at vi får en hyggelig pressekonferanse imorgen. Hvis så, så er det nesten et pinlig lurendreieri MIM og RBH har sullet rundt med idag. Posteren på AAB-siden bløffer neppe.

dudo

Det er kanskje noe i at en anonym poster på nettet har mer troverdighet enn RBH i overgangssaker ... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

August 06, 2008, 22:15:12 PM #1572 Last Edit: August 06, 2008, 22:21:36 PM by Ferguson
Quote from: Torvanger on August 06, 2008, 22:13:22 PM
Har en følelse av at vi får en hyggelig pressekonferanse imorgen. Hvis så, så er det nesten et pinlig lurendreieri MIM og RBH har sullet rundt med idag. Posteren på AAB-siden bløffer neppe.


Har sagt det i hele dag at det er rein bløff. Bare spill for galleriet å leke litt med folk;) Ta litt hevn for all kjeften de har fått den siste uken(e).
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Baunebob

Krysser fingrene for Prica nå!

steinbygger

Quote from: Huff on August 06, 2008, 20:51:38 PM


Dette viser bare at du uttaler deg om ting du ikke har peiling på. POL jobber for Brann i jakten på ny spiss, så de har ringt han for lenge siden. var blandt annet med på forhandlingene med Lyn og Igahlo.

DangerousDan

At en post som alle og enhver her inne kunne skrevet bringer så mye optimisme  er litt snodig.
Har selv ingen tro på dette.

feltf

Til Nixon: POL ble sett på Varden i dag, han forlot Løv-Ham - Notodden to minutter før slutt. Han gikk alene, men den gamle ringreven Knut Kristiansen forlot kampen sammen med en ukjent eldre mann 15 min før. Dette til informasjon.

Klaus_Brann

Hvis det skjer så hadde det vært fantastisk ja!
Men nå er jeg sinnsykt usiker på hva jeg skal tro. Venter til Prica står med Brann drakt på seg før jeg feirer det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Du skjønar at håpet er tynt når alle hoppar på noko som nokon refererer til frå ein anonym post på ei dansk avisa.. Det er von i hangande snøre..

Falkman

Quote from: DangerousDan on August 06, 2008, 22:21:26 PM
At en post som alle og enhver her inne kunne skrevet bringer så mye optimisme  er litt snodig.
Har selv ingen tro på dette.


sier vel en del om hvor desperate folk er..i tider som disse klynger man seg til ethvert halmstråd..tviler sterkt på at det er noe i dette  ryktet, men skulle det være tilfellet, synes jeg nesten synd på denne Prica.. han vil bli møtt av  et forventningspress av en annen verden.. og skulle det vise seg at han ikke slår til umiddelbart, er helvetet løs.. igjen..

Ricky

Quote from: Yngve on August 06, 2008, 22:37:28 PM
Du skjønar at håpet er tynt når alle hoppar på noko som nokon refererer til frå ein anonym post på ei dansk avisa.. Det er von i hangande snøre..


Jepp. Spesielt når det er skrevet på bergensk ("vistnokk"?) bare ti minutter etter at linken til den siden ble postet her inne.

Seriemesteren

Quote from: DangerousDan on August 06, 2008, 22:21:26 PM
At en post som alle og enhver her inne kunne skrevet bringer så mye optimisme  er litt snodig.
Har selv ingen tro på dette.


Sier litt om hvor desperate vi er og hvor mye vi ønsker en spiss. Vi får krysse fingrene og håpe det dukker opp noe.

Det er egentlig utenkelig at vi ikke skal handle i den situasjonen vi er i. Jeg forventer et kjøp før CL-fristen går ut. Er veldig spent på hva de neste timene vil bringe.

vebo

Quote from: Ricky on August 06, 2008, 22:41:58 PM
Quote from: Yngve on August 06, 2008, 22:37:28 PM
Du skjønar at håpet er tynt når alle hoppar på noko som nokon refererer til frå ein anonym post på ei dansk avisa.. Det er von i hangande snøre..


Jepp. Spesielt når det er skrevet på bergensk ("vistnokk"?) bare ti minutter etter at linken til den siden ble postet her inne.


Hehe, du sier noe der ;) Men la oss nå leve i håpet. Tynt eller ikke! ???
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: Ricky on August 06, 2008, 22:41:58 PM
Quote from: Yngve on August 06, 2008, 22:37:28 PM
Du skjønar at håpet er tynt når alle hoppar på noko som nokon refererer til frå ein anonym post på ei dansk avisa.. Det er von i hangande snøre..


Jepp. Spesielt når det er skrevet på bergensk ("vistnokk"?) bare ti minutter etter at linken til den siden ble postet her inne.
Kanskje det var Roald som postet det:)

Torvanger

I og med at det ble jabbet om at RBH nå hadde bedre kort på hånden etter avansementet, kan jeg ikke forstå noe annet enn at de har vært med i en prosess. Så får tiden vise om denne prosessen omhandler Prica. Samtlige av kommentarene er postet anonymt, så det gjør det hverken mer eller mindre sannsynlig at sannhetsgehalten er til stede.

Tror uansett ikke at noen går til grunne dersom det viser seg å være ulv-ulv.

Falkman

Quote from: Ricky on August 06, 2008, 22:41:58 PM
Quote from: Yngve on August 06, 2008, 22:37:28 PM
Du skjønar at håpet er tynt når alle hoppar på noko som nokon refererer til frå ein anonym post på ei dansk avisa.. Det er von i hangande snøre..


Jepp. Spesielt når det er skrevet på bergensk ("vistnokk"?) bare ti minutter etter at linken til den siden ble postet her inne.


er "visstnok" et bergensuttrykk?  det var ukjent for meg. men sammenfallet mellom klokkeslettene er jo  litt litt mistenkelig!

Torvanger

Vi kan uansett gå utfra at Brann har vært med i prosessen rundt Prica. Kanskje RBK har signert ham?

Patton

Quote from: feltf on August 06, 2008, 22:23:35 PM
.. men den gamle ringreven Knut Kristiansen forlot kampen sammen med en ukjent eldre mann 15 min før. Dette til informasjon.


Kan ikke si jeg er overrasket, har alltid hatt mistanker om denne Kristiansen. Tilbake til Prica, noen som vet noe om den karen? Hva slags type spiller er han?

monzilla

Da, mine damer og herrer, nå krever jeg at hoder skal rulle!

Falkman


tror han er mer en mer target enn bakroms-spiss. men jeg  har nesten ikke sett ham spille, husker ham fra et par kamper for Helsingborg

aladdin

Dersom vi skal legge alt vår håp i anonyme dansker, så kan det vel dessverre være like mye hold i
en annen anonym danske som påstar at Norge er uaktuelt for Prica, og det står
mellom Brøndby og Aalborg

http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2008-2009/roy-keane-bekraefter-prica-pa-vej-til-skandinavien

Klikk3

Hvorfor henter de ikke bare Sjøhage tilbake? Fyren er jo en bakromsspiss.

Klaus_Brann

Quote from: Klikk3 on August 07, 2008, 00:11:18 AM
Hvorfor henter de ikke bare Sjøhage tilbake? Fyren er jo en bakromsspiss.


Det er en grunn til at han ikke spilte så mye sist han var her. Og han har vel heller ikke gjort det stort i Sverige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Vi har jo en mulig bakromsspiss i Ludde... Kanskje han burde få litt mer tillit fremover? Vi får vel neppe noen som kan gå rett inn og score mål mot Marseille uansett.  Spiller vi som i de siste kampene ryker vi klart både med og uten bakromsspiss. 
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: monzilla on August 06, 2008, 23:02:52 PM
Da, mine damer og herrer, nå krever jeg at hoder skal rulle!


Du kan vente 20 timer til før du begynner å kreve noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Gull63

August 07, 2008, 05:53:26 AM #1597 Last Edit: August 07, 2008, 06:00:14 AM by Gull63
Quote from: aladdin on August 06, 2008, 23:05:41 PM
Dersom vi skal legge alt vår håp i anonyme dansker, så kan det vel dessverre være like mye hold i
en annen anonym danske som påstar at Norge er uaktuelt for Prica, og det står
mellom Brøndby og Aalborg

http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2008-2009/roy-keane-bekraefter-prica-pa-vej-til-skandinavien



Brøndby jakter Martin Bernburg, så får krysse fingrene for at det kun står mellom AAB og Brann, Rosenborg tror jeg ikke er aktuellt for Prica, selv om det er ex-treneren Hamren som styrer i bartebyen.

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/byder-14-mio-bernburg

Jeg har på følelsen av at enten Brann eller Aalborg holder en pressekonferanse i løpet av morgendagen, la oss håpe det er Bruun som sitter på stadion og gliser :)


Ellers ser jeg at Morten Skoubo som har vært nevnt her tidligere nå forhandler med Brøndby og Utrecht, her må det være mulig for Brann å snappe opp en spiller som er bedre enn spillere fra spansk 3. div.

http://www.onside.dk/node/13511

Xminator

QuoteMen hvorfor henter vi ikke Jeppe Curth da? har sagt det tusen ganger til en viss person på stadion.,....


Fordi Aab har minst like godt sportslig tilbud og du ikke bare "henter" toppscoreren i Danmark...

Det må da vel også være en islending som springer fort som IKKE spiller forsvar.

Uansett, noen har gjort ett par blemmer på linje med Opdals på tirsdag, og jeg tviler sterkt på at den blir rettet opp før 31. august. Litt for mange "siste frister" er kommet og gått (må ha før 1. august, etc etc).

Xminator

I BT snakker man om Diouf. Prislappen er på over 10 millioner.

Go Up