• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Solli strekkskadet, så her bør man legge inn en kantspiller på ønskelisten også.

BBB-Tony

Quote from: Xminator on July 29, 2008, 21:41:24 PM
Solli strekkskadet, så her bør man legge inn en kantspiller på ønskelisten også.


Snakk om å hyle i det det skjer! Først kan en vel sjekke ut hvor stor strekken er? Er han ute i en uke eller to, så gjør det ingenting. Kanskje Huseklepp kan få noen kamper å spille seg inn på.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Herre min hatt hvor dette laget skriker etter en potent spiss. En spiss på øverste hylle hadde puttet flere i dag. Robbie"jeg kan spille til jul uten og score" Winters kan man trygt sende tilbake til Skottland,han har gjort sitt. Til lørdagens kamp må det være klar en kvalitetsspiss.

kabelmann

Akkurat kommet hjem fra ferie og fikk ikke løst inn forkjøpsretten på partoutkortet. Måtte kjøpe meg en billett på SPV i stedet. Hadde jeg ikke visst bedre, skulle jeg satt penger på at det var Tomasz Sokolowski som satt en rad nedenfor og et par-tre seter til høyre. Antakeligvis bare en helt eksepsjonellt lik dobbeltgjenger, for hvorfor skulle han sitte på VIP Hvermannsen på SPV? Hvis han i det hele tatt hadde vært i Bergen hadde han vel sittet sammen med RBH et eller annet sted.

En fin forsterkning for stallen kunne han dog vært.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ferguson

Quote from: Belfort on July 29, 2008, 22:10:04 PM
Herre min hatt hvor dette laget skriker etter en potent spiss.


Eller 2.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on July 29, 2008, 22:10:04 PMTil lørdagens kamp må det være klar en kvalitetsspiss.


Så fort skjer tingene neppe.
Legg ned hele klubben!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Xminator on July 29, 2008, 19:36:08 PM
http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080729/NYHETER/563275167

Dorsin er på vei tilbake til nordisk liga. Ser ut som turen til Russland ikke falt i smak. Ser ut som RBK er førstevalget fortsatt.


Micke var helst i Cluj i Romania og ikkje Russland :)

Dog ein bra forsvarsspelar.

28966mustang

Viking hadde suksess med å tenke litt utenom boksen ved å bruke Gaarde som spiss. Kan det være mulig å prøve Gylfi Einarsson på samme måte som en overgangsordning?
Hvil i fred- 1963!

thesevs

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 29, 2008, 23:12:59 PM
Micke var helst i Cluj i Romania og ikkje Russland :)

Dog ein bra forsvarsspelar.


Han dro fra Cluj til Russland....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Falkman

Quote from: thesevs on July 29, 2008, 23:44:23 PM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 29, 2008, 23:12:59 PM
Micke var helst i Cluj i Romania og ikkje Russland :)

Dog ein bra forsvarsspelar.


Han dro fra Cluj til Russland....


gjorde han det? husker det var snakk om at  han kanskje skulle til Moskva, men jeg tror ikke det ble noe av. og om så skjedde, kan han vel ikke bytte klubb igjen inneværenede år? han dro jo til romania  ved årskiftet, hvis jeg ikke husker helt feil

krøvel vellevold

I følge Wikipedia spilte Dorsin 14 kamper for Cluj før han gikk til FC Moskva. Imidlertid står han ikke oppført noe sted på FC Moskvas nettsted.
Legg ned hele klubben!

sekto

Spekulerer ikke at dette er en overgang, for da måtte i så fall RBH fått slag uten at noen har oppdaget det, men jeg sverger på at jeg så Runar Berg utenfor Stadion i dag..

Og nei, jeg tuller ikke.. Enten har han en identisk tvilling her i byen, ellers så var han på Stadion i dag før kampen. Noen som vet om han har familie eller bekjente her?

Xminator

BT: RBH gir seg selv en uke til å finne en angriper "fra en hylle norske lag normalt ikke handler fra". Forhåpentligvis betyr ikke det at han er på flyet til thailand for å finne fotballspillere der... (påmeldingsfrist til 3. kvalikkrunde er 5. august)

Dorsin gikk selvsagt ikke til Moskva, men han var på god vei, og det ble blant annet brukt som argument i denne tråden for at han ikke var aktuell for Brann. Når vi nå fremdeles ikke har kontrakt med Hanstveit og ikke har backup for ham, så bør det være mer enn naturlig å vurdere Dorsin.

Snublefot

FC Dallas har gitt beskjed at Cooper ikke er til salgs.. så ingen amerikaner på RBK med andre ord..

Her kan jo Brann slå svarteper på RBK..  RBK og Cardiff har vel åpnet lommeboken med ca 2 mill dollar (rundt 11.5 mill kroner)..  hvis Brann slenger inn nesten det dobbelte.. 20 mill kroner, skal du ikke se bort i fra at Dallas lar han gå...   Ville han være verdt det? Er Cooper på den omtalte hyllen RBH skal handle fra?

Xminator

Vil tro Cooper er på hyllen under der RBH kikker.

Doffen85

Cooper er vel en stor og sterk spiss. Tror heller Brann skal konsentrere seg om å få finne en bakromsspiss samt en "playmakerspiss". Så får vi håpe at Demba våkner etter hvert.

Belfort

Quote from: Xminator on July 30, 2008, 07:44:26 AM
BT: RBH gir seg selv en uke til å finne en angriper "fra en hylle norske lag normalt ikke handler fra". Forhåpentligvis betyr ikke det at han er på flyet til thailand for å finne fotballspillere der... (påmeldingsfrist til 3. kvalikkrunde er 5. august)

Dorsin gikk selvsagt ikke til Moskva, men han var på god vei, og det ble blant annet brukt som argument i denne tråden for at han ikke var aktuell for Brann. Når vi nå fremdeles ikke har kontrakt med Hanstveit og ikke har backup for ham, så bør det være mer enn naturlig å vurdere Dorsin.


Vi bør helt klart ha inn to spisser. Ingen i angrepet i dag er pålitelige målscorere. Vi kan ikke lempe alt ansvaret over på en. Når Azar i tillegg ikke ønsker og spille fremme så sier det seg selv at Bruun må ha inn to.

Gepard

Ailton fra Fck, hva med han, i utgangspunktet en spennede spiller selv om han har floppet totalt under Solbakken, mulig Branns spillestil kunne passet bedre ? En rask og teknisk spiss, som vel har sin svakhet i spilleforståelse\ samarbeid med de andre spilerne, akkurat det er selvsagt en nokså stort minustegn... vi har jo allerede Demba..

dudo

Ja for faen, Ailton hadde jeg helt glemt! Hva var det han gikk til FCK for i sin tid? En monster-hit i Sverige ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ser også at vår gamle forum-helt Jan Kristiansen for ikke lenge siden signerte med Brøndby. Litt synd da han jo hadde passet perfekt som erstatter for Hanstveit.

Xminator

Angående Motu i Molde så er han på utlån fra - - - Aalborg. Og scoret 21 på 48 kamper for Viborg. Så de 7 scoringene han har så langt er ikke tilfeldig.

Gepard

Brøndby har virkelig gjort noe enorme spillerkjøp siste tiden.  

Xminator

July 30, 2008, 11:53:42 AM #1122 Last Edit: July 30, 2008, 11:55:31 AM by Xminator
http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2100418.ece

Brann vurderer å by 4-5 millioner for Moldskred, Steinar Nilsen vil ha 15 millioner. For 15 millioner bør Brann lete andre steder. For 4-5 millioner er det ett OK kjøp, men må følges opp med en spiss til.

Den eneste angriperen jeg ser på som i nærheten av verdt 15 millioner i Norge så er det Veigar Pall Gunnarson. Akkurat ham kan vi glemme med den elendige serieinnsatsen vi har vist denne sesongen.

Snublefot

5 millioner bør være absolut høyeste grense når det gjelder Moldskred.. Kreves det mer en dette bør Brann bare riste på hodet og se et annet sted..

"Det er en vanvittig god spiller som er en scoringsgarantist. Det vil han være for hvert lag han spiller for, slår Tromsøs sportsdirektør Morten Kræmer fast overfor TV 2 Sporten. "


Kan ikke akkurat si meg enig i den uttalelsen der..

Xminator

Tromsø prøver selvsagt å selge bruktbil, det må de ha lov til. På samme måte må Brann få vise til at akkurat denne bruktbilen har vert kollisjonsskadet og har gått noen kilometer over normalt.

mot

15 millioner!?! Er det mulig?

Nå får RBH begynne å se ut av landet etter spissen som skal erstatte Helstad! For det første er det ingen som er god nok i Norge (Kanskje med unntak av Nannskog), og så overpriset som det Norske markedet er, tror jeg man kan få en mye bedre handel i utlandet. Trenger jo ikke å se lenger enn til våre naboland for å finne flere spennende spillere!

Og er dette hyllen man "sjelden ser Norske klubber handle fra", som det så fint står i BT?   

Nixon

Tromsø må selvsagt få ta den prisen de vil. Og det er nesten så jeg er glad for at de priser denne "skåringsgarantisten" fullstendig ut av markedet. For han virker veldig ustabil. Et halvt godt år her, og et halvt godt år der. Og skader... Ikke akkurat det jeg vil ha i Brann!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

abe78

Moldskred er litt hauset opp for tiden og han har væt mye skadet tidligere. En typisk Brann-kjøp! :p

Spøk til side. Jeg håper Brann ser etter 2 spisser. En som går rett inn på laget - vi kan ikke forvente en Helstad2 - men vi kan forvente en som er vant med å score mye mål. Vi bør også se etter en som er litt mindre etablert eller en som trenger en ny start. Jeg synes kanskje vi kunne testet ut Jamtfall som er bosmann i RBK, men jeg vet ikke statusen hans nå.
.og husk!

Belfort

Javel,så det er på Moldskred nivå vi ligger listen nå. Herregud for en nedtur etter Ighalo nesten kjøpet. Nå er de virkelig paniske på stadion. Skade moldskred som stadig er ute i lange perioder pga sine vonde bein er ikke den vi skal sette vår lit til i årene fremover. Nå må noen se og ta en alvorsprat med Bruun.

Shine

Sitter å leser på isbrrrget... faktisk en kar  som mener man burde prise Moldskred til 20-25 millioner...

Lurer på hva de har i kaffen der oppe, evt, hvor kjøper jeg det?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

kabelmann

Jeg håper så inderlig at vi slipper Moldskred i Brann. Listen bør legges flere hakk høyere enn det. Og 15 millioner for den fyren der? Det er jo så hinsides all fornuft som det går an å komme.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

24 mål på 97 kamper i tippeligaen sier alt om hvilken "scoringsgarantist" dette er. En grei spiller, men noe mer enn 5 millioner er skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: Belfort on July 30, 2008, 12:45:03 PM
Javel,så det er på Moldskred nivå vi ligger listen nå. Herregud for en nedtur etter Ighalo nesten kjøpet. Nå er de virkelig paniske på stadion. Skade moldskred som stadig er ute i lange perioder pga sine vonde bein er ikke den vi skal sette vår lit til i årene fremover. Nå må noen se og ta en alvorsprat med Bruun.


alt blir jo en nedtur sammenlignet med Ighalo..iallefall hvis man tar utgangspunkt i eliteserien. men hvis han er verdt 17,5 mill, kan Moldskred umulig være verdt 15. 6 mill er absolutt det maksimale av av hva vi bør betale for han.. men at Tromsø er noen griske jævler, er jo ikke akkurat noe nytt.

Baunebob

Ledelsen i Tromsø er så utrolig latterlig. 15 mill for Molskred?? Bakgårdsklubb..

Belfort

Nekter og tro at Bruun er ute etter Moldskred. Satser på at dette er en tv2 sak som ikke har forankring i virkligheten.

Gepard

Frykter at man i Tromsø ser for seg en pris på 10 mill, derav et utgangspunkt på 15 mill. Altså må Brann legge på 5 mill og tromsø trekke fra 5 mill. Slik ser hvertfall forhandlingspillet ut. Det hadde vært en komplett skandale å betale 10 mill for en 28 åring, som presterer fint i samspill med svært dyktige Rushfeldt, men som ellers virker å være altfor lite treffsikker. For ikke å nevne skadefrekvensen hans. En overgang til trening på NG hadde også garantert for at Moldskred hadde pådratt seg en langstidsskade. STYR  UNNA ! er alt jeg har å si til RBH. Enten for en hente topp topp kvalitet ellers får en la vær


Xminator

Glem Mifsud. 17 mål på 48 kamper for LSK og 14 på 60 for Conventry er ikke veldig imponerende. Mifsud ~ 9 på en sesong, Moldskred ~ 12.

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on July 30, 2008, 13:45:35 PM
Ledelsen i Tromsø er så utrolig latterlig. 15 mill for Molskred?? Bakgårdsklubb..


Dette henger igjen etter tidenes kanskje mest usympatiske leder i fotball-Norge: Gunnar Wilhelmsen.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: Xminator on July 30, 2008, 16:51:30 PM
Glem Mifsud. 17 mål på 48 kamper for LSK og 14 på 60 for Conventry er ikke veldig imponerende. Mifsud ~ 9 på en sesong, Moldskred ~ 12.


Hysj! Det kan være noen fra Kanari-fansen hører deg. Han er jo blitt Gud nå når LSK gjør det 'sådär' om dagene... "Tenk om vi hadde Mifsud og Korén"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2008, 17:16:45 PM
Quote from: Baunebob on July 30, 2008, 13:45:35 PM
Ledelsen i Tromsø er så utrolig latterlig. 15 mill for Molskred?? Bakgårdsklubb..


Dette henger igjen etter tidenes kanskje mest usympatiske leder i fotball-Norge: Gunnar Wilhelmsen.


for å gjenta meg selv:tromsø, med Wilhelmsen i spissen, har alltid vært  en gjeng med griske jævler.

krakra

TIL er latterlige, RBH må slutte å kaste bort tiden på å se dit etter spillere. Det gjorde han i vinter også. Innse det, heimbrenten har ødelagt klubbens evner til å sette edruelige priser fullstendig. Reginiussen er vel verdsatt til 50-60mill?

Når det gjelder nye spiss(er) syns jeg ikke èn er nok. Vi trenger en ny notorisk målscorer ja, som gjerne kan være dyr(20-30mill), men jeg syns også vi gjerne kunne kjøpt en ny ung og lovende spiss også. Moa i VIF er jo en, DFH også

Chrisstah

kvisvik kan bli superjokeren vår.

fra spøk til alvor.
spillere jeg mener bør ut i dette vinduet:
Armann ( skjønner ikke helt hvorfor han er med i det hele tatt, er vel ikke god nok for løv ham engang)
Ludde (desverre ble han en flopp i Brann, hadde stor tro på han )
Cato (over the top og ikke god nok for Brann lenger)

Hadde vi fått en kant spiller med arbeidskapasitet og løpskraft så gjør det meg ingenting om Solli går heller, Han begynner å leve opp til "feilpasning" navnet sitt.

Spillere jeg mener Brann bør forhøre seg om.
Daniel Fredheim Holm (Vif)  begynner å bli trangt om plassen fremme der kommer han her så er han vel nesten garantert spilletid.

Rade Prica (Sunderland) ser flere har nevnt at han er til salgs, kanskje vi kan friste han med europacup? (om vi kommer videre selfølgelig)

Ailton (Fck) en glimrende spiller har ikke sett han i Fck drakten men i Helsingborg var han outstanding, skaper sjanser ut av ingenting. ser flere har nevnt han og hvis han er til salgs, så syns jeg Brann bør være på hugget.

Reginiussen (Til) bør være en spiller Brann følger med på. Bjarnarson begynner å bli gammel og jeg mener Reginussen vil bli den perfekte erstatter. blir kanskje litt overpriset?

Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Robert Koren hvor spiller han? alle vet hva han er god for.

Frode Johnsen (japan) han er hvertfall vant med å score mål. er vel en av norges beste target spisser.

J A Riise (ham-kam) , en som kan steppe inn på venstreback og kanten. uferdig talent.

Stenslid (Viking) hvor mye skal de ha for han??





Er nok flere vi bør forhøre oss med så jeg ikke kommer på i farten.
noe som hadde fått byen til å rable gal igjen er om RBH drar Scharner ut av hatten, synd drømmen min ikke blir realitet.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Skal vi ha en ny midtstopper er det to norske spillere som utpeker seg: Reginiussen og Hovland. Kan vi få Hovland til en skapelig pris (f eks 5 mill nå og 5 til etter 50 kamper) bør vi definitivt gå for han. Reginiussen blir nok alt for dyr. På topp vil jeg ha én etablert (Prica, Ailton e.l.) og en ungdom som Khalili. Kanskje til og med to etablerte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
kvisvik kan bli superjokeren vår.

fra spøk til alvor.
spillere jeg mener bør ut i dette vinduet:
Armann ( skjønner ikke helt hvorfor han er med i det hele tatt, er vel ikke god nok for løv ham engang)
Ludde (desverre ble han en flopp i Brann, hadde stor tro på han )
Cato (over the top og ikke god nok for Brann lenger)

Hadde vi fått en kant spiller med arbeidskapasitet og løpskraft så gjør det meg ingenting om Solli går heller, Han begynner å leve opp til "feilpasning" navnet sitt.

Spillere jeg mener Brann bør forhøre seg om.
Daniel Fredheim Holm (Vif)  begynner å bli trangt om plassen fremme der kommer han her så er han vel nesten garantert spilletid.

Rade Prica (Sunderland) ser flere har nevnt at han er til salgs, kanskje vi kan friste han med europacup? (om vi kommer videre selfølgelig)

Ailton (Fck) en glimrende spiller har ikke sett han i Fck drakten men i Helsingborg var han outstanding, skaper sjanser ut av ingenting. ser flere har nevnt han og hvis han er til salgs, så syns jeg Brann bør være på hugget.

Reginiussen (Til) bør være en spiller Brann følger med på. Bjarnarson begynner å bli gammel og jeg mener Reginussen vil bli den perfekte erstatter. blir kanskje litt overpriset?

Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Robert Koren hvor spiller han? alle vet hva han er god for.

Frode Johnsen (japan) han er hvertfall vant med å score mål. er vel en av norges beste target spisser.

J A Riise (ham-kam) , en som kan steppe inn på venstreback og kanten. uferdig talent.

Stenslid (Viking) hvor mye skal de ha for han??





Er nok flere vi bør forhøre oss med så jeg ikke kommer på i farten.
noe som hadde fått byen til å rable gal igjen er om RBH drar Scharner ut av hatten, synd drømmen min ikke blir realitet.



Chrisstah

Quote from: Falkman on July 30, 2008, 19:46:05 PM
Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
kvisvik kan bli superjokeren vår.

fra spøk til alvor.
spillere jeg mener bør ut i dette vinduet:
Armann ( skjønner ikke helt hvorfor han er med i det hele tatt, er vel ikke god nok for løv ham engang)
Ludde (desverre ble han en flopp i Brann, hadde stor tro på han )
Cato (over the top og ikke god nok for Brann lenger)

Hadde vi fått en kant spiller med arbeidskapasitet og løpskraft så gjør det meg ingenting om Solli går heller, Han begynner å leve opp til "feilpasning" navnet sitt.

Spillere jeg mener Brann bør forhøre seg om.
Daniel Fredheim Holm (Vif)  begynner å bli trangt om plassen fremme der kommer han her så er han vel nesten garantert spilletid.

Rade Prica (Sunderland) ser flere har nevnt at han er til salgs, kanskje vi kan friste han med europacup? (om vi kommer videre selfølgelig)

Ailton (Fck) en glimrende spiller har ikke sett han i Fck drakten men i Helsingborg var han outstanding, skaper sjanser ut av ingenting. ser flere har nevnt han og hvis han er til salgs, så syns jeg Brann bør være på hugget.

Reginiussen (Til) bør være en spiller Brann følger med på. Bjarnarson begynner å bli gammel og jeg mener Reginussen vil bli den perfekte erstatter. blir kanskje litt overpriset?

Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Robert Koren hvor spiller han? alle vet hva han er god for.

Frode Johnsen (japan) han er hvertfall vant med å score mål. er vel en av norges beste target spisser.

J A Riise (ham-kam) , en som kan steppe inn på venstreback og kanten. uferdig talent.

Stenslid (Viking) hvor mye skal de ha for han??





Er nok flere vi bør forhøre oss med så jeg ikke kommer på i farten.
noe som hadde fått byen til å rable gal igjen er om RBH drar Scharner ut av hatten, synd drømmen min ikke blir realitet.




ja stemmer det, de har bare like drakter =)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Belfort




[/quote]

Fck har tidligere sluppet spillere som de ikke har bruk for til norske klubber. Pingpong som fiasko og Ijeh som suksess

Falkman

Quote from: Belfort on July 30, 2008, 19:53:52 PM



[/quote]

Fck har tidligere sluppet spillere som de ikke har bruk for til norske klubber. Pingpong som fiasko og Ijeh som suksess

Xminator

Om jeg skulle drømme meg vekk i hvilke to spisser Brann burde hente, så sier jeg Pall Gunnarson (en utrolig kompetanse i å finne rom mellom midtbane og forsvar, og på toppen av det hele målfarlig) og en Nannskog-kopi, dvs stor fart, ekstremt rykk og ekspert på å time løpene bak forsvar. Ett godt tilslag med begge ben skader ikke det heller.

Kararay

Sier det som jeg har sagt før: JEPPE CURTH fra Aab!
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Go Up