• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Doffen85

Nå står Brann på veldig bar bakke. Ighalo ryker og Luton Shelton har gått for en "billig" penge til Vålerengen. Må si de er dyktige på stadion om dagen!!

chucki

Brann må nok utenfor Norge sin grenser for å hente en toppspiss. I Norge er det kun Diouf på Molde som er et reelt alternativ. Rada Prica i Sunderland sliter med spilletid og tillit.  Jeppe Curth i Aalborg. Djiby Fall i Odense.

Xminator

Hva er det med denne Diouf? Det er en haug spillere som scorer mer enn ham.

Nixon

Quote from: Xminator on July 28, 2008, 08:04:04 AM
Hva er det med denne Diouf? Det er en haug spillere som scorer mer enn ham.


Han skårte vel noen mål mot Brann...
Men for meg virker skåringsformen hans alt for ustabil.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

July 28, 2008, 08:17:39 AM #1054 Last Edit: July 28, 2008, 08:21:45 AM by Xminator
Occean har jo funnet tilbake til scoringsformen, men han er jo ikke bakromsspilleren vi trenger. Det er ikke Gardar Johanson heller. Vi må vel også hoppe over Iversen, selv om det hadde kompletert uken vår ganske godt. Da kommer vi til Hoff og første Moldespiller - Mota.

Spørst om vi ikke bør sende RBH på Nigeriaferie så vi kan finne våre egne 18-åringer.

chucki

Nå scorte vel ikke Ighalo så veldig mye heller. Men potensialet er der. Han er rask, teknisk og kan score mål ut av ingenting. Det blir en vanskelig oppgave for Brann å erstatte en notorisk målscorer som Helstad, men ikke umulig. Skal Brann ha noe som helst å gjøre i CL så må du forsterke med spillere som har noe å gjøre i CL og da må de nok ut med rundt 30 mill.

Xminator

Ighalo har scoret jevnt mye de to siste sesongene. 98 minutter mellom hver scoring denne sesongen, og 151 minutter mellom hver i fjor. Det er gode tall for en 19-åring. Det var derfor jeg begynte å bli positiv til å bruke såpass med penger på ham.

Vi må nok ut med 30 millioner bare på 2 spisser - før 1. august... Da har vi svidd av 40 millioner på spisser i 2008. I ettertid hadde det nok vært bedre å gitt Helstad de millionene han ville ha og utsatt problemet til "senere".

Frynaldo

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig å bomme så fullstendig på spillermarkedet som brann gjør. RBH bør gå til innkjøp av Football Manager og sende ut speidere der..

"Vi må nok ut med 30 millioner bare på 2 spisser - før 1. august"
Hvor skal vi finne spillere til den verdien som vil til oss nå egentlig..?

abe78

Husk at flere spillere kan være på vei ut, jeg tror vi mister flere nå de neste ukene.
.og husk!

Xminator

Av Ighalos kvalitet? Umulig. Av Helstads kvalitet? Totalt umulig. Spillere med målgaranti? Slikt finnes ikke. Kjøp er alltid risiko. Så det er nok bedre med 3 til rundt 10 millioner enn 1 til 20. Spre risiko for personlige problemer og formsvikt. Den eneste nordiske spissen i nordisk liga som peker seg ut akkurat nå er Jeppe Curth. Og nettopp derfor er han nok mer aktuell for en større liga med overgangssum på 3 ganger det Brann kan betale og med ett lønnskrav som får Helstad til å virke måteholden.

Det kommer ingen "Yes, dette er bra" signering på angriper. Enkelt og greit fordi markedet er tørt. Det blir en spiller med grei scoringsrate i ett av våre naboland, rundt nivået til Hoff og Moldskred.

Nå er ikke Ighalo noen typisk bakromsspiller med ekstrem fart. Virker mer som Demba med selvtillit. Derfor håper jeg dette neiet betyr at vi henter to spillere med ekstrem fart, som har vist grei teknikk og har vist at de scorer mål på nivå tilsvarende eliteserien.

benny

Quote from: Xminator on July 28, 2008, 08:17:39 AM
Spørst om vi ikke bør sende RBH på Nigeriaferie så vi kan finne våre egne 18-åringer.


Tørr ikke tenke på hvor mange nigeriasvindler Hansen hadde gått på der nede.
Kjenner ikke så godt til spillere i våre naboland men har en følelse at vi får mer kvalitet for pengene der enn i Norge.

Lurkin

Ryktes om at Michael Mifsud vil vekk fra Coventry. Retur til Norge og norsk kultur? Han er hvertfall bakromsspiss.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Mifsud hadde fungert glimrende som en av to nye spisser.

tovatle

Quote from: Lurkin on July 28, 2008, 13:56:34 PM
Ryktes om at Michael Mifsud vil vekk fra Coventry. Retur til Norge og norsk kultur? Han er hvertfall bakromsspiss.


Mifsud er så godt som klar for Bristol City leste jeg på sky sports i går

Lurkin

http://www.skysports.com/story/0,19528,12874_3874047,00.html

Ja, da må vi få fingeren ut. Ser ut som han er på vei til storebror i Bristol.
Berømte Brann fra Bergen

tovatle

Nå leste jeg også nettopp at El Hadji Diouf er på vei til Sunderland. Da bør det jo åpne seg en mulighet for at Rade Prica kanskje kan hentes for en relativt OK pris?

dudo

Ja takk, begge deler. Prica ville vært et fantomkjøp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Spørst om ikke lønnsnedgangen blir for stor.

dudo

Tja, det er neppe umulig at Sunderland tar en stor del av lønnsdifferansen om Prica overhodet ikke inngår i planene deres. Vel verdt en telefon fra RBH er det ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Noen må gi beskjed til RBH om dette. En liten heads up.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Har ikke Bruun Hansen full kontroll på slikt da?

mot


Belfort

Vi ender vel opp med Skade-moldskred. Mens rbk ser ut til og sikre seg Cooper og Vif ikke minst Luton Shelton så blir det vel et panisk kjøp snart. Vi burde definitivt hatt en spiss klar mot Ham-kam 2 august når det er så impotent der fremme om dagen.

Falkman


det er et sykt paradoks at vi, på et tidspunkt der vi burde fremstått skarpskodde som aldri før, er i besittelse av det mest blodfattige angrepet vi har hatt siden den katastofale 2002-sesongen. jævlig bittert at det ikke ble noen Ighalo-overgang, at vi  får tak i en annen spiller av hans kaliber, er bortimot utopisk.

tusseladden

Synd at Helstad forsvant, er det en spiller som har fortjent en ny sjanse i utlandet så er det han, han har gjort utrolig mye for Brann, men timingen kunne vært bedre. At Ighalo ikke kommer heller er også synd, men ikke noe å gjøre med, ei heller bruke mer energi på.

Rade Prica hadde vært strålende å sett i Brann drakten. Håper de ihvertfall prøver på han. En annen spiller jeg kom til å tenke på er Ola Toivonen. Spiller i Malmø, født i 1986 og burde dermed også være aktuell for et Hardball prosjekt. Har vært mye på U21 landslaget, og er vel også aktuell for A-landslaget. Så langt i år for Malmø har han 7 mål på 15 kamper (2 mål mindre en C Santin som gikk til FC København). Om han har spilt spiss i alle vet jeg ikke. Han kan brukes som både spiss og midtbane. Jeg har hørt masse lovord om han tidligere.

Ricky

Situasjonen er vel såpass prekær nå at vi burde undersøke mulighetene for lån.. Om vi snakker tre-fire måneders lån med mulig CL/UEFA-spill, så må det da kunne gå an å plukke fra en ganske bra hylle. Om ikke annet, så får vi kjøpt oss litt tid i forhold til å få finsiktet mer langsiktige løsninger.

monzilla

Jeg slapper av. Dette har vi vært gjennom i bøtter og spann med POL. Så kommer de berømte kaninene opp fra hatten. Tar dette med knusende ro.

benny

Hva med at vi oppretter vår egen nasjon og serie mens vi enda er regjerende seriemester ;)
http://www.nrk.no/osenbanden/nasjonen-bergen/

Kararay

Ser at Lange vil vekk fra VIF....

femtilapp på at han havner i Brann
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

TheRock

Ikke et spennende navn, med med tanke på hva VIF greier å gjøre utav spillere, hvem vet. Men etter å ha sett kampen idag skulle jeg heller ha sett den godeste Moa.

Kararay

hva med Jeppe Curth da? Aab, dansk toppscorer ifjor med 18 mål....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

benny

Helv***, Vi har 16 millioner fra Helstadsalget og sikkert 20mill Fra egen kasse og Hardball. Får vi ikke inn gode erstattere for dette skal eg hoppe fra høyeste masten på statsraaden.

BBB-Tony

Quote from: Kararay on July 28, 2008, 21:24:05 PM
Ser at Lange vil vekk fra VIF....

femtilapp på at han havner i Brann


Da vedder jeg i mot... Vi har den store sterke spissen vi skal ha i Demba.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

For meg er det ganske klart at Lyn aldri ønsket å selge Ighalo til Brann, men aksepterte budet for å presse Udinese til å legge inn et større bud, så det spørs hvor mye man kan skylde på RBH for at vi ikke fikk Ighalo.
Når det gjelder andre erstattere syns jeg vi iallefall kan vente til vinduet åpner før vi halshugger RBH.

Superjack

Det er elementært, ALDRI offentliggjør noe som helst før man har en svart på hvitt kontrakt med ALLE parter.

Det var der Brann dret seg ut.
Brannsupporter.


Xminator

Jeg skal si meg fornøyd om vi kommer ut av det med Moldskred og Hoff. Vi hadde vert fornøyd for en måned siden med akkurat det, da bør vi være såpass fokuserte at vi ser at to spillere som scorer såpass med mål i Norge ikke nødvendigvis er dårligere enn to spillere som scorer tilsvarende med mål i danmark eller sverige.

De spillerene vi sikler mot, som Curth eller Prica er selvsagt enda en hylle høyere. Etter å ha studert litt video av dem virker ingen av dem å ha hurtigheten som sitt våpen. Vi trenger ihvertfall en superhurtig angriper for å balansere stallen. Helstad var selvsagt hurtig, men ikke ekstremt. Hans egenskaper var mer balansert i duellstyrke 1 mot 1, og ett greit rykk. Det får vi ikke igjen nå som Ighalo ikke kommer.

abe78

Helstad har 40 meter på 4,90 (ca) og 60 meter på 7,2. Ikke så galt da.. :)
.og husk!

Ferguson

Quote from: Xminator on July 29, 2008, 06:22:31 AM
Jeg skal si meg fornøyd om vi kommer ut av det med Moldskred og Hoff. Vi hadde vert fornøyd for en måned siden med akkurat det, da bør vi være såpass fokuserte at vi ser at to spillere som scorer såpass med mål i Norge ikke nødvendigvis er dårligere enn to spillere som scorer tilsvarende med mål i danmark eller sverige.

De spillerene vi sikler mot, som Curth eller Prica er selvsagt enda en hylle høyere. Etter å ha studert litt video av dem virker ingen av dem å ha hurtigheten som sitt våpen. Vi trenger ihvertfall en superhurtig angriper for å balansere stallen. Helstad var selvsagt hurtig, men ikke ekstremt. Hans egenskaper var mer balansert i duellstyrke 1 mot 1, og ett greit rykk. Det får vi ikke igjen nå som Ighalo ikke kommer.


Men det er vel den hyllen Brann bør se på ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Det er helt klart den hyllen Brann bør se på, men man må være litt realistisk også. Det er langt fra sikkert Brann er i nærheten av prislappen klubb og spiller setter. Prislappen på Hoff og Moldskred bør være overkommelig, og begge viser at de kommer til sjanser og scorer en god del mål i tippeligaen. Og det bør være viktigst. Man kan ikke bygge en tropp ut fra CL-gruppespill man ikke kommer til.

ostraume

Hva med Mifsud? Er ikke han lysten på en ny klubb? Kan en retur til Norge og CL-spill være noe? Der har vi iallefall den bakromsspilleren vi mangler i stallen pr. dag (TFL teller ikke).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-Tony

Quote from: ostraume on July 29, 2008, 08:04:20 AM
Hva med Mifsud? Er ikke han lysten på en ny klubb? Kan en retur til Norge og CL-spill være noe? Der har vi iallefall den bakromsspilleren vi mangler i stallen pr. dag (TFL teller ikke).


Om du leser litt lenger oppe på denne siden, så er han på vei til Bristol City.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Bakromsspiller ja. Men scoringsraten hans var ikke veldig imponerende da han var her sist. Samtidig er det en god angriper. Det viste han også mot Norges landslag der han var eneste uromoment. Likevel en smule urealistisk når han allerede er på vei til ny klubb.

Ferguson

Men hvis pengene e der så kan vi investere i en slik spiller med tanke på å ligge i toppen hvert år å spille europacup. Det er jo slik FCK driver å det er jo Skandinavias beste lag, å det er vel det nivået Brann prøver å komme opp på. Då må vi også kjøpe slike spillere. De er dyr men de er av kvalitet og vi vet at de presterer på et internasjonalt nivå.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

KEO

Sitter med en følelse på at det blir en opptur i kveld, tenker på kampen men jeg tror også vi kan få presentert en ny spiller.  Har ingen formening om hvem det kan være men det ligger litt i kortene at det dukker opp en "kanin" i dag
Nu kør vi!

Xminator

Det sier seg selv at de bør ha prøvd på noe veldig konkret når nyheten om Ighalos helomvending sprakk. Vi var jo uansett i markedet etter en spiss til, så noe bør skje. Denne gangen holder de nok likevel kjeft til kontrakten er signert, og siden vi ikke hører noe er det med en klubb som også klarer å holde kjeft. Ikke som Lyn sist uke...

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Torvanger

Man må passe seg for å fordumme RBH, som etter det jeg har fått inntrykk av er en av de dyktigste sportsdirektørene vi har her til lands. I likhet med flere var jeg likevel både forbauset og en smule irritert over at RBH var ute i mediene og nærmest proklamerte at Ighalo var klar, før en signatur forelå, dette var utvilsomt en meget stor tabbe og utslagsgivende til at de korrupte afrikanerne (i samspill med Lyn?) kunne utnytte det for det det var verdt i løpet av helgen. I og med at denne Berget kom med på kjøpet, kan jeg ikke forstå noe annet enn at Lyn må ha kjørt en dobbel agenda. NFF bør ta en alvorlig kikk på hvordan Football Club Lyn Oslo United Limited har opptrådt. Det stinker lang vei.

På tross av RBHs åpenbare bommert, bør vi som tilhører den mer eller mindre uvitende og ukyndige massen gi mannen en mulighet til å rette opp feilen. Jeg tror RBH kommer med noen ess ut av ermet om ikke så alt for lenge.

Mye negativ energi har omgitt Brann de siste ukene, jeg tror vendepunktet skjer ikveld mot Ventspils og at det blir fulgt opp med 3 poeng mot Kamma på lørdag. Før helgen kommer det nok et navn eller to, sikre signeringer og kanskje det kommer flere innen utgangen av overgangsvinduet i månedskiftet august/september.

Jeg tror vi har en morsom høst foran oss.

Xminator

Tobias Grahn er ledig på markedet! Løp og kjøp!

Xminator

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080729/NYHETER/563275167

Dorsin er på vei tilbake til nordisk liga. Ser ut som turen til Russland ikke falt i smak. Ser ut som RBK er førstevalget fortsatt.

Go Up