• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

Belfort

Det store spørsmålet er jo hva gjør egentlig Aabrekk på? Kunne gjerne ønsket at Brann var litt mer åpne på hvordan Aabrekk jobber osv. Sitter med en følelse av at Aabrekk er av de minst mobile speiderne, men hva vet jeg.

TCAC

Synes jeg stadig hører at Aabrekk er ute på rekognosering og liknende jeg, i Russland og Afrika bla. Uansett samme for meg åssen han jobber. Er mest interessert i hvilke frukter arbeidet bærer. Om det skjer via "tradisjonell speiding" eller frekke FM-søk og hyppige telefoner til suspekte nigerianske agenter er meg knekkende likegyldig. Problemet er at det virker ikke som om bidraget hans helt står i stil med at han alene er hele klubbens speiderapparat.

Hittil i overgangsvinduet har vi fått tak i en meget god angrepsspiller og nå sannsynligvis en stopper av ukjent kvalitet på lån. Utad ser det ikke ut som om Aabrekk har bidratt i noen av sakene. Kanskje vi får se verdien av hans langsiktige arbeid når en Huseklepp-erstatter eventuelt må trekkes raskt opp av hatten i slutten av måneden. Fjorårets forsøk på det samme gjør meg ikke veldig optimistisk, men jeg blir mer enn gjerne positivt overrasket.

Xminator


Xminator

BA skriver at Aabrekk har sett de fleste av Sogndals kamper i år og vistnok følger stopperen Grorud tett. Regner med det ikke er bare meg som hever øyenbrynet en smule ved tanken på at Brann skal hente en 26-åring som vel ikke har vert i noens søkelys noensinne. Men men, Bratset var jo godt aldrende også før noen tok tak i ham...

Læreren

Kall meg gjerne naiv, men for min del spiller det overhode ingen rolle om spilleren er 26 år og kommer fra Adecco, så lenge han er god nok! Han er ikke den første, og garantert ikke den siste, som ikke slår gjennom før han er passert et par å tyve. Bratseth, som du nevner, er et godt eksempel.

Jeg vet rett og slett ingenting om fyren, men når Aabrekk, som har vært med i gamet lenge, har sett 2/3 av kampene til Sogndal, så må han nå kunne danne seg et rimelig sikkert inntrykk av spilleren.

Ferguson

Hvordan er statusen på Alexander Solli? Har ikke dratt meg ned på Varden for å se Løv-Ham i år, men så han i et par kamper ifjor. Virket veldig solid da med en veldig god venstrefot. Spillende midtstopper som leste spillet veldig bra. Synes han da virket moden nok for Brann ut ifra det jeg så!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Quote from: Ferguson on August 15, 2009, 10:35:50 AM
Hvordan er statusen på Alexander Solli? Har ikke dratt meg ned på Varden for å se Løv-Ham i år, men så han i et par kamper ifjor. Virket veldig solid da med en veldig god venstrefot. Spillende midtstopper som leste spillet veldig bra. Synes han da virket moden nok for Brann ut ifra det jeg så!


Helt enig i den observasjonen. Men han har vel vært skadet i år. I tillegg har han vel uttalt at han ikke vil spille for Brann pga deres dårlige arbeid med talenter. Men Yaw og Solli sammen i midtforsvaret er noe jeg hadde likt.
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Quote from: Derabilo on August 15, 2009, 11:41:36 AM
Quote from: Ferguson on August 15, 2009, 10:35:50 AM
Hvordan er statusen på Alexander Solli? Har ikke dratt meg ned på Varden for å se Løv-Ham i år, men så han i et par kamper ifjor. Virket veldig solid da med en veldig god venstrefot. Spillende midtstopper som leste spillet veldig bra. Synes han da virket moden nok for Brann ut ifra det jeg så!


Helt enig i den observasjonen. Men han har vel vært skadet i år. I tillegg har han vel uttalt at han ikke vil spille for Brann pga deres dårlige arbeid med talenter. Men Yaw og Solli sammen i midtforsvaret er noe jeg hadde likt.


Går pokker meg ikkje an for ein Bergenser å seie nokke sånt, skandale isåfall.
Gå av.

skuteviken

Quote from: Spelaren on August 15, 2009, 12:23:53 PM
Quote from: Derabilo on August 15, 2009, 11:41:36 AM
Quote from: Ferguson on August 15, 2009, 10:35:50 AM
Hvordan er statusen på Alexander Solli? Har ikke dratt meg ned på Varden for å se Løv-Ham i år, men så han i et par kamper ifjor. Virket veldig solid da med en veldig god venstrefot. Spillende midtstopper som leste spillet veldig bra. Synes han da virket moden nok for Brann ut ifra det jeg så!


Helt enig i den observasjonen. Men han har vel vært skadet i år. I tillegg har han vel uttalt at han ikke vil spille for Brann pga deres dårlige arbeid med talenter. Men Yaw og Solli sammen i midtforsvaret er noe jeg hadde likt.


Går pokker meg ikkje an for ein Bergenser å seie nokke sånt, skandale isåfall.


Han sa det, og det er egentlig ikke noe skandale da det er fakta. At han vil til Brann når han er klar er jo en annen sak, men er jo forståelig at han ikke vil til Brann nå, vi spiller jo ikke akkurat til talent.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Willy Wonka

Det er tydeligvis ikke alle som har bein nok i nesen til å ta utfordringen. Da er det lett å legge skylden på andre. Lettest sånn.

skuteviken

Quote from: Willy Wonka on August 15, 2009, 14:47:56 PM
Det er tydeligvis ikke alle som har bein nok i nesen til å ta utfordringen. Da er det lett å legge skylden på andre. Lettest sånn.


Det er selvfølgelig et poeng og jeg ser hva du mener, men samtidig er en del av talentutvikling å slippe til spillere som ikke er helt på nivået for å matche de.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Utmedsnolken

August 15, 2009, 15:02:11 PM #8862 Last Edit: August 15, 2009, 15:04:11 PM by Utmedsnolken
Tror ikke jeg ville gått til Brann heller om jeg var et stortalent i 18-19 årene. I motsetning til andre tippeligeklubber (skulle gjerne sagt alle, men da blir jeg sikkert arrestert), så har vi ikke klart å få frem noen unge spillere i det hele tatt. Noe som ikke er så rart da de ikke får matching i det hele tatt på toppnivå. Kunne jo vært en ide å sette innpå noen unge mot slutten avogtil og ikke bare Gylfi. Det må være noe utrolig galt med arbeidet som gjøres i Bergen når man har så mange mennesker, men omtrent ikke klarer å få frem en eneste toppspiller
"og der snubler Sæternes igjen"

Derabilo

Håpet er jo at det talentarbeidet som gjøres no vil få avkastning om noen år. Amankwah er på en måte en som kan ta et steg neste år og bli satset på, det ser iallfall sånn ut. Så får vi se. Hvis to-tre stykk av K. Møvik, M. Møvik, A. Næs, J. Mohus, B. Haugsdal og Y. I. Amankwah får en del spilletid og etablerer seg på A-laget til Brann, så kan kanskje dette gjøre oss mer populær hos talenter.
Bergen ut av Norge -

Læreren

August 15, 2009, 17:46:16 PM #8864 Last Edit: August 15, 2009, 17:48:49 PM by Læreren
Vålerengen har startet dialogen med Sandefjords Birger Madsen om en evt. overgang.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/valerenga-vil-ha-madsen-2859657.html

Nå som Bjørn Dahl er historie, og det dermed er frigjort lønnsmidler, hadde dette kanskje vært en spiller vi også burde prøvd oss på. Tror Madsen kunne passet fint i midtforsvaret vårt. Problemet er vel det at han neppe er en spiller med stort videresalgspotensiale, og dermed er han ikke noe Hardball-prosjekt. Madsen blir god ikke noe særlig dyr tror jeg, da kontrakten hans utløper etter inneværende sesong.

Gulløl

I dag er Joel Carli kommet på et slags "Deam Team" i Argentina :)

http://www.noticiasyprotagonistas.com/noticias/22108-dream-team/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

August 16, 2009, 11:12:32 AM #8866 Last Edit: August 16, 2009, 11:22:26 AM by Endre
5 - Joel Carli. Aldosivi The forsvarer hadde uenigheter med ledelsen, kalles stige og situasjonen ender i en nesten konkurs. Men et forslag ut til å spille fotball i Norge og akseptert. Så på den gamle kontinentet til desember, spiller for SK Brann, som har muligheten til å rangere de UEFA Cup, som ville være et utmerket utstillingsvindu for Carli. De sier at "ingen onde som blåser ingen god" ...
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Endre

Quote from: skuteviken on August 16, 2009, 11:12:32 AM
5 - Joel Carli. Aldosivi The forsvarer hadde uenigheter med ledelsen, kalles stige og situasjonen ender i en nesten konkurs. Men et forslag ut til å spille fotball i Norge og akseptert. Så på den gamle kontinentet til desember, spiller for SK Brann, som har muligheten til å rangere de UEFA Cup, som ville være et utmerket utstillingsvindu for Carli. De sier at "ingen onde som blåser ingen god" ...


Hehe, tror dettte er samme oversetter som TV3 bruker til The Simpsons!

kabelmann

Hva slags dream team skal dette være? Her er det jo en god blanding av forskjellige sporter. Skjønte ikke denne her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

skuteviken

Quote from: Endre on August 16, 2009, 11:22:34 AM
Quote from: skuteviken on August 16, 2009, 11:12:32 AM
5 - Joel Carli. Aldosivi The forsvarer hadde uenigheter med ledelsen, kalles stige og situasjonen ender i en nesten konkurs. Men et forslag ut til å spille fotball i Norge og akseptert. Så på den gamle kontinentet til desember, spiller for SK Brann, som har muligheten til å rangere de UEFA Cup, som ville være et utmerket utstillingsvindu for Carli. De sier at "ingen onde som blåser ingen god" ...


Hehe, tror dettte er samme oversetter som TV3 bruker til The Simpsons!


Setter du min spanskkunskap under tvil? ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Doffen85

Apropos Madsen:

http://www.dagbladet.no/2009/08/16/sport/fotball/tippeligaen/valerenga/sandefjord/7675457/

Dette bør absolutt være en interessant spiller for Brann med et vaklende forsvar med bosmannstatus hele gjengen! Madsen er forøvrig også bosman etter sesongen.

Strandlien

Quote from: Læreren on August 15, 2009, 17:46:16 PM
Vålerengen har startet dialogen med Sandefjords Birger Madsen om en evt. overgang.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/valerenga-vil-ha-madsen-2859657.html

Nå som Bjørn Dahl er historie, og det dermed er frigjort lønnsmidler, hadde dette kanskje vært en spiller vi også burde prøvd oss på. Tror Madsen kunne passet fint i midtforsvaret vårt. Problemet er vel det at han neppe er en spiller med stort videresalgspotensiale, og dermed er han ikke noe Hardball-prosjekt. Madsen blir god ikke noe særlig dyr tror jeg, da kontrakten hans utløper etter inneværende sesong.


Vi burde gi han et kontraktsforslag i det minste. Han er bedre enn begge ørnene og burde signeres som bosman til nyttår.

pidre

Johan Lædre Bjørdal?

Så tilfeldigvis kampen Rosenknoll - Bodø Glimt i går. Må si jeg ble imponert over Johan Lædre Bjørdal! Noen som kjenner til denne spilleren?

Ser på glimt sine hjemmesider at han er 86-modell, og at han allerede i 2007 sesongen ble valgt som kaptein - sier vel noe om gode lederegenskaper når man bli kaptein som 21-åring...

Fant forresten en artikkel datert mai i år, der det står at Brann lurer i kulissene. http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article138802.ece
Saludar a los monos!

Utmedsnolken

Quote from: kabelmann on August 16, 2009, 11:24:15 AM
Hva slags dream team skal dette være? Her er det jo en god blanding av forskjellige sporter. Skjønte ikke denne her.


Såvidt jeg skjønner, så er det ikke annet enn en 5 i vinden akkurat nå. Eneste grunn til at han er på listen, er jo pga oss, så det har jo ikke noe med fotballferdigheter å gjøre
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.
Ka du ve?

Appelsin

Quote from: Markmus on August 16, 2009, 16:04:03 PM
VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.


En forsvarspiller er i hvertfall ekstremt tiltrengt!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 16, 2009, 16:04:03 PM
VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.


Spørs om det er KAN eller VIL da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2009, 20:24:17 PM
Quote from: Markmus on August 16, 2009, 16:04:03 PM
VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.


Spørs om det er KAN eller VIL da.


Hørte på TV-en at investorene ikke vil gi Andresen mer midler fordi de har mistet tilliten til ham :D

Skadefryd er også fryd :)
Ka du ve?

Huff

Quote from: Markmus on August 16, 2009, 21:01:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2009, 20:24:17 PM
Quote from: Markmus on August 16, 2009, 16:04:03 PM
VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.


Spørs om det er KAN eller VIL da.


Hørte på TV-en at investorene ikke vil gi Andresen mer midler fordi de har mistet tilliten til ham :D

Skadefryd er også fryd :)


Dessverre betyr vel dette kroken på døren for Andresens trenerkarriære i VIF, synd for slik det går der for tiden så det jo ut som de var på vei mot første.

Men, nok of topic, blir ikke Klepp solgt skjønner jeg ingenting.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 16, 2009, 21:01:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2009, 20:24:17 PM
Quote from: Markmus on August 16, 2009, 16:04:03 PM
VIF kan altså ikke tilby mer lønn enn Sandefjord? Antar samtidig Sandefjord ikke har de veldig høye lønningene, så det må jaggu være trangt om økonomien i VIF om dette er sant.


Spørs om det er KAN eller VIL da.


Hørte på TV-en at investorene ikke vil gi Andresen mer midler fordi de har mistet tilliten til ham :D

Skadefryd er også fryd :)


Hehe, sant det. Det spørs om folk legger nok penger på bordet. Satser på at RBH er knallhard på at vi minst skal ha 40, som jeg forøvrig har sagt hele veien. Kampen i dag forandrer ikke på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_copper

Vi trenger minst en, kanskje to, nye stoppere. Med tanke på gullsesongen 2010 br vi hente dem allerede nå i sommervinduet. Så får vi spilt dem inn til neste sesong. Birger Madsen virker lett tilgjengelig, men er han god nok? Det samme gjelder Lærdre Bjørdal. Men supersigneringen bor i Tromsø og heter Tore Regineussen. Han er dessuten uten ontrakt snart. La oss glemme middlmådigheten Moldskred og heller gå for Tore. Henter vi dessuten Bjørdal kan gjerne Krissy bli gjenforent med Andresen i BLAFF for min del.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_copper

Hadde helt glemt ham. Jeg har faktisk på følelsen at han kommer til å slå til. Og jeg har god teft. Sist gang den sviktet meg var Dylan.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Yes!wehavenobananas

Quote from: Brann_copper on August 17, 2009, 00:47:14 AM
Hadde helt glemt ham. Jeg har faktisk på følelsen at han kommer til å slå til. Og jeg har god teft. Sist gang den sviktet meg var Dylan.


Vel, det er jo basert på magefølelsen din i tilfellet. Jeg er glad for at Brann ser behovet i å forsterke laget bakover på banen. Håper at argentineren slår til, og flere sør-Amerikanere er absolutt velkommen. De har en herlig fotballkultur.

I tillegg til denne Cali bør vi også forsøke oss på Sandefjords Madsen.

Brann_copper

Hva med Tom Høgli? Eller er Hassan backen vår også neste sesong?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

dudo

Sævarsson bør over på høyre. Så kan vi sikkert hente Kalven i vinter, når han finner ut at han ikke får spille så mye PL, og vi har kjøpt oss litt tid til å utvikle f eks denne FKH-backen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

dudo

Haugesund. En eller annen 19-åring som kom på vårens lag i Adecco. Står om han i denne tråden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

dex1974

Quote from: Brann_copper on August 17, 2009, 00:27:42 AM
Vi trenger minst en, kanskje to, nye stoppere. Med tanke på gullsesongen 2010 br vi hente dem allerede nå i sommervinduet. Så får vi spilt dem inn til neste sesong. Birger Madsen virker lett tilgjengelig, men er han god nok? Det samme gjelder Lærdre Bjørdal. Men supersigneringen bor i Tromsø og heter Tore Regineussen. Han er dessuten uten ontrakt snart. La oss glemme middlmådigheten Moldskred og heller gå for Tore. Henter vi dessuten Bjørdal kan gjerne Krissy bli gjenforent med Andresen i BLAFF for min del.



Har troen på Yaw som jo har imponert for Alta etter han gikk på lån. Viktig med lokalt talent og ytterst gledelig å se utviklingen han har hatt. Madsen synes jeg og vi bør legge oss etter selvom han ikke har videresalgspotensiale. Fyren er jo bosman fra nyttår og er i tillegg bunnsolid med stor erfaring i Tippeligaen som Sandefjordspiller. Drømmen er seff Reginiussen...så får vi se hva som skjer.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

pidre

Er redd Udjus kommer til å koste oss mange poeng utyover høsten. Han imponerte vel ingen i går. Det spørs om ikke RBH bør undersøke mulighetene for å låne inn en keeper for noen måneder.

Ellers: Kleppen bør ha en høyere pris enn Tettey! - Når tid avgjorde Tettey forballkamper...?
Saludar a los monos!

Patton

Merket meg at Myggen på Forballextra i går dro frem stopper Clarence Goodson som Start's kanskje beste enkeltspiller i år. Fevang, Stokkelien og Bolanos har fått det meste av oppmerksomheten, men den amerikanske landslagsstopperen har fremstått som stabiliteten selv. Fortsatt i følge Myggen. Det var uten Goodson Start gikk på stortapene i serien, blant annet mot Molde. Ser også at Goodson fikk det høyeste børssnittet i fjorårets adeccoliga (i følge Start's hjemmeside, så ikke helt sikker hvilken børs det handler om).

Noen som vet mer om denne karen? Siden Brann trenger stopper, og spillere i prisklasse Tore R. nevnes støtt og stadig, kunne Goodson vært noe for Brann?

aso008

Goodson er utvilsomt en meget god spiller, vil rangere han som topp3 i tippeligaen. Minner veldig om Hangeland, god på hodet og langs bakken og god fart. Start med og uten han er to forskjellige lag. Desverre er nok vil nok prisen her være altfor høy for Brann - ikke minst med tanke på at han nå også er på det amerikanske landslaget.

Jeg mener at Brann bør fakse et godt kontraktsforlag til B.Madsen og et meget godt forslag til Reginussen med tanke på deres utløpende kontrakter etter denne sesongen. Har ikke helt god troen på denne argentineren, men det gjør ingenting om jeg tar feil...

Gulløl

Ja hvordan har det egentlig gått med denne Joel Carli etter at han kom til Brann på torsdag ??
Ikke et pip fra verken media eller andre og hvilke inntrykk han har gitt. Noen her som har sett han på trening eller har hørt noe ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Han har vel kun hatt en eller to treningsøkter med Brann.
Ka du ve?

Derabilo

Trente vel på den lukkede treningen på lørdag, så da er et vel lite å hente fra media om hvordan han har gjort det. Regner med han skal trene med laget i morgen, så vi får håpe på mer info da.
Bergen ut av Norge -

Gulløl

Brann har sikkert trenings fri i morgen slik som i forrige uke. Og nå nærmer det seg tidspunktet når han eventuelt skal returnere. Dårlig tidspunkt han kom på, de par dagene før og etter kamp er det normalt bare en skikkelig trening i Brann. Får håpe han blir noen dager til, onsdag til fredag er det ihvertfall full fart på treningene og da bør en ha fått sett nok til å ta en beslutning.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Han skulle jo ikke på prøvespill, så det er sikkert ikke noe problem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: pidre on August 17, 2009, 07:51:53 AM
Er redd Udjus kommer til å koste oss mange poeng utyover høsten. Han imponerte vel ingen i går. Det spørs om ikke RBH bør undersøke mulighetene for å låne inn en keeper for noen måneder.

Ellers: Kleppen bør ha en høyere pris enn Tettey! - Når tid avgjorde Tettey forballkamper...?
At en reservekeeper kommer blir kastet inn og er litt usikker er vel ikke så unormalt. Jeg syns vi bør gi Udjius minst et par kamper til før vi roper etter ny keeper.
Det vi trenger nå er en ny stopper. Får vi inn denne argentineren og han viser seg å holde høyt nivå syns jeg førsteelveren begynner å se bra ut. Da får jobben fremover bli å stabilisere stallen. Få ut overflødige spillere og hente inn akseptabel backup i de tynneste posisjonene. Disse trenger ikke være så veldig gamle.

Go Up